Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Samorządy chcą nowych połączeń Skarżysko - Łódź
Autor Wiadomość

conen Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 22 Gru 2009

PostWysłany: 19-08-2011, 16:42    Odpowiedz z cytatem

Miałem okazję jechać jeszcze w relacji Łódź-Skarżysko na 2 bonanzach. Pierwszy raz latem to wsiadając w Tomaszowie z trudem znalazłem miejsce. Na każdej wiosce do Opoczna wysiadali ludzie wracający z pracy. Poza wakacjami dochodzili studenci.

Skrócenie relacji do Tomaszów-Skarżysko to był cios albowiem wcześniej znaczna część pasażerów jechała z Łodzi do Skarżyska i Kielc: wiem bo raz spisywali frekwę i kondi na głos odczytywał relację z biletów a jakiś ankieter to zapisywał. Nieźle się zdziwili widząc mój bilet Koluszki-Jędrzejów.

Rozkład jazdy był fatalny to jasne - na stronie Zielonego Mazowsza jest badanie frekwencji na tej linii kiedy było jeszcze więcej niż 2 pary. Lektura jest pouczająca.

Myślę że szynobus Łódź-Kielce ma sens choć tutaj zmiana czoła w Skarżysku. Nie sposób koleją tak przejechać: przez Radom jeden pociąg po 7 rano; przez Częstochowę 4, ale każdy kto jechał odcinkiem Koniecpol-czewa wie jaka to masakra.

A linię uwalono pod pretekstem, że kasa pójdzie na IR Kielce-wawa o którym już dawno zapomniano.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Lord W Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Sie 2011
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: 19-08-2011, 17:13    Odpowiedz z cytatem

No to może pora zrobić IR Łódź - Rzeszów przez Tomaszów, Opoczno, Końskie, Skarżysko, Starachowice, Ostrowiec, Sandomierz. Myślę, że mieszkańcy województwa by się bardziej ucieszyli; bo i przez więcej miast wiedzie i bardziej potrzebne.

Niestety nikt mieszkańców tzn. pasażerów o zdanie nie pyta. Myślę, też, że jednak koszty trakcji spalinowej byłe zbyt duże, a województwo nie ma szynobusów i nie stać ich na zakup; a dodatkowo linia przebiega przez Łódzkie, i Świętokrzyskie uważa, że to oni powinni zainwestować w tabor - patrz szynobusy. Co do ruchu nie jest on znacząco mniejszy od tego na liniach Podkarpacia i Lubelszczyzny, a nawet na odcinku Skarżysko - Ostrowiec.

Conen. Fakt, że relacja Koluszki - Jędrzejów mogła być większym zaskoczeniem; niż Skierniewice - Końskie. A ja spotykałem się z ludźmi jadącymi do Bydgoszczy, czy Torunia. W każdym razie dwie pary pociągów (z czego 1 wyrusza rano z Opoczna do Skarżyska) to nie jest super rozkład jazdy. W Kujawsko - Pomorskim, w Lubelskim, Podkarpackim czy Dolnośląskim są pociągi na liniach, o mniejszym ruchu gdzie obowiązuje trakcja spalinowa.

Dla mnie to od dłuższego czasu polityka dla tej linii była beznadziejna. Tu się patrzyło nie na to, żeby walczyć o klienta, ale na to, zęby ograniczać koszty, czyli wykasować jak najwięcej (już w 2004 jakby mogli to by ruch zlikwidowali). Powodem jest brak pieniędzy, bo w szynobusy trzeba jednak trochę zainwestować.

Ja już kilka postów wcześniej napisałem, ja bym to zorganizował (przesiadki i ilość pociągów) i myślę, że koszty nie byłyby dużo wyższe niż teraz, a pasażerów znacznie więcej. Tylko trzeba zainwestować w szynobusy ..a z pustego i Salomon nie naleje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ET05 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Sie 2007
Skąd: Skarżysko Kamienna

PostWysłany: 19-08-2011, 19:18    Odpowiedz z cytatem

Sądzę, że IR Łódź Kal. - Tomaszów - Opoczno - Skarżysko - Starachowice - Starachowice Wsch. - Ostrowiec - Sandomierz - Tarnobrzeg - Kolbuszowa - Rzeszów i dalej w sezonie Krosno - Sanok a nawet Ustrzyki by był hitem. Całą trasę może śmigać na SU45 + 4-5 bohunów. Przy kiepskim czasie przejazdu mógłby wyruszać ok 19-20 z Łodzi i by się meldował ok 8-9 w Ustrzykach. Para powrotna podobnie, w dzień by mógł pośmigać po Bieszczadach.

IR Kielce - W-wa by miał sens przy cenie relacyjnej (za 188 km), a najlepiej w cenie promocyjnej 30zł. Oczywiście nie na zwykłym kiblu, a co najmniej zmodernizowanym (akurat ED72A się do tego nadaje, a jeszcze lepiej elf, może dotrze jesienią, bo śmignie 160 do Włoszczowy Płn). Ale bez łącznicy Włoszczowa Płn - Czarnca taki IR będzie w plecy ponad 25 minut, a sama łącznica przyda się mieszkańcom, bo pociągi Regio będą mogły dojeżdżać do Włoszczowy Płn. Nawiasem mówiąc dziś jechałem IR "Bolko" - gdyby dali kibla na zmodernizowanych wózkach i trochę lepiej poskręcanego by było całkiem fajnie...

A po co inwestować w szynobusy? Bonanzy były sprawne, bipy też, SU42 mogła jechać do samej Łodzi, jeszcze kilka lat by to mogło spokojnie jeździć (nawet 2 marne, ale pełne pary Skarżysko - Łódź i dodatkowa Łódź - Opoczno). A teraz już po herbacie bo wagony pocięte... Ciekawe co więcej pali - SU42 z 3 wagonami czy czy SA134...

_________________
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Lord W Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Sie 2011
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: 19-08-2011, 22:01    Odpowiedz z cytatem

Wagony pocięte! Evil or Very Mad

I to jest wg mnie skandal. W temacie o połączeniach z Łodzi; Kryniczanin pisze, że na linii Łódź - Warszawa jeździ za dużo wagonów, bo na innych relacjach brakuje; a tu zamiast przekazać te wagony tam gdzie potrzeba (bo gdzieś by się przydały) to się je tnie. To jest chory kraj i Ci co zarządzają tymi spółkami są chorzy.

Rozumiem, że zarówno zwykłe, jak i piętrowe zostały pocięte. Dlaczego, w tym kraju nikt nie ponosi konsekwencji takich głupich decyzji. A potem się wciska ludziom kit, że wagonów nie ma. W pociągach sezonowych brakuje wagonów; także te wagony by się przydały. Nawet stare wagony piętrowe nie były złe. Skoro nie stać nas na zakup nowych pociągów to lepiej wyremontować stare, niż na złom dawać; zwłaszcza, że jak jeździły nie wyglądały na jakieś uszkodzone, czy zniszczone.

Jeżeli lokomotywa spalinowa plus 3 wagony jest tańsza od szynobusu to tym bardziej nie rozumiem tej polityki. Ja myślałem, że szynobus jest dużo tańszy. Trzy wagony na ten InterRegio to byłoby w zupełności wystarczająco. Jak już wcześniej powiedziałem spółki kolejowe miały chyba za zadanie ograniczać koszty; czyli kasujemy co bardzo mało rentowne, a wagony na złom. Nikomu nie zależało, żeby polepszyć, albo zmienić ofertę. Gdyby na Podkarpaciu cięto koszty i miano utrzymywać to naprawdę wysoce rentowne linie to zostałaby Rzeszów - Kraków; bo na pozostałych ruch jest zbliżony do tego co było na linii Skarżysko - Tomaszów.

Kiedyś zlikwidowano ruch na trasie do Drzewicy, ale tam kilka osób zaczęło walczyć i przywrócono pociągi; a potem doszły też KMy. Niestety linii do Opoczna mimo, że ruch większy miała pecha; bo oba województwa starały się jak mogły, żeby wreszcie pozbyć się tej "kuli u nogi". A teraz mieszkańcy mają busy; autobusy i gdzieś kolej. Choć i tu np burmistrz Opoczna się upominał- no i dostał KKA. w każdym razie gdyby mieli robić pociągi osobowe to jednak szynobusy by się przydały.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Damian Łódź Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lut 2009
Skąd: Łódź

PostWysłany: 19-08-2011, 22:06    Odpowiedz z cytatem

Ani Łódzki ZPR ani Świętokrzyski ZPR nie posiadają żadnego sprawnego wagonu. Więc połączenie na tej trasie na wagonach jest obecnie niemożliwe.

_________________
Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Lord W Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Sie 2011
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: 19-08-2011, 22:12    Odpowiedz z cytatem

No więc mówię, że to skandal. Jak mieli to pocięli. Przynajmniej mają problem z głowy - mniejsze koszty utrzymania; a to chyba chodziło. Confused
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Damian Łódź Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lut 2009
Skąd: Łódź

PostWysłany: 19-08-2011, 22:14    Odpowiedz z cytatem

to co było sprawne poszło do innych zakładów które tych wagonów potrzebowały.

Jedyne sensowne wyjscie to szynobus, na odc. Łódź-Tomaszów z postojem tylko na Widzewie.

_________________
Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

conen Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 22 Gru 2009

PostWysłany: 20-08-2011, 09:39    Odpowiedz z cytatem

Tylko że szynobus spalinowy jest uniwersalny bo i pod drutem pojedzie i tak lubelskie np. puszcza takowe na Dęblin-Lublin.

Dalej co z opcją szynobusów dwusystemowych? Ile coś takiego kosztuje i czy pod względem technicznym jest na tyle dobre, że warto w to inwestować.

Wreszcie linia Skarżysko-Tomaszów nie jest i nie będzie przeznaczona do likwidacji. Ma potencjał w ruchu pasażerskim coś z tym trzeba więc zrobić.

Łącznica w Czarncy to zły pomysł. Należy naciskać na rewitalkę Kielce-Wawa ale przez Radom. Jeśli tam pojedziemy te 160 km/h to nikt nie będzie pchał składów do Włoszczowy.

Co świętokrzyskie zrobiło w kwestii protezy koniecpolskiej? NIC a wtedy robimy odcinek do Kielc i jedziemy do Czewy w 1,5 h. Frekwencja murowana i powrót relacji Kielce-Wrocław.

Za tą kasę na łącznicę można pokusić się o przedłużenie linii do centrum Buska-Zdroju - frekwa zapewniona.

Alternatywnie szybkie połączenie Kielce-Sandomierz przez Chmielnik, Staszów. A tutaj wycięto wszystko co można a między Kielcami i Skarżyskiem luki po 4 godziny.

Co za beznadziejne województwo Evil or Very Mad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

stmichal Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Lut 2010

PostWysłany: 20-08-2011, 09:47    Odpowiedz z cytatem

Dla mnie to jałowa dyskusja. W Świętokrzyskim wszystko co było do zwinięcia zostało zamknięte i nic tego nie zmieni. Podajecie tutaj różne pomysły, niektóre nawet ciekawe, ale im wcześniej dojdziecie do wniosku że nic z tego nie będzie lepiej dla Was. Plany macie dalekosiężne, aż dziw że nikt jeszcze nie zaproponował połączeń Kielce - Tarnów (Krynica) przedłużoną linią do Żabna. Szkoda zachodu. To województwo jeśli chodzi o kolej (ale nie tylko) jest skończone.
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

geordi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Lis 2009
Skąd: Malbork/GDN/POZ

PostWysłany: 20-08-2011, 12:37    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Ciekawe co więcej pali - SU42 z 3 wagonami czy czy SA134...


Ciężko znaleźć źródło dotyczące spalania lokomotyw nie będące maszynistą..
Z szybkiego kopania na necie wyszło że SM42 ze średnim bruttem na Lipusz - Bytów - Korzybie paliło 349l /100km.

Lekkie przybliżenie, że Sx42 +2-3*Bh pali 2x więcej niż szynobus wydaje mi się właściwe. Przynajmniej jeśli chodzi o górne zaokrąglenie.

SA103 - 49l / 100km
SA136 (Atribo) - 68l / 100km według danych Urzędu Marszałkowskiego.

Jako, że Atribo ma ~300 miejsc, SA 134 pewnie ok. 60l / 100km by wcinało.
Pamietajcie też, że szynobus bardziej się nadaje na IRy (dofinansowane tym bardziej), bo poprawnie skręcony, z ogrzewaniem nawiewnym, klimatyzacją, z fotelami GroWag'owymi i wypasem w postaci gniazdek (jak Atribo) oferuje nieporównywalnie wyższy komfort niż Bipa z palaczami w otwartych drzwiach przy 70km/h...
I nie zdziwiłbm się, jakby na oWOSowanych liniach drutowych kosztowo zżerał mniej paliwa niz EN57 prądu. Według Małopolski SA109 vs. en57 to ~20% oszczednosci w kosztach eskploatacyjnych.

Park wagonów warto utrzymywać na sezonowce, pojedyncze IRy i aglomeracyjne, ale nie łudźcie się, że na codziennych osobówkach o frekw. <200osób ktos w ogóle rozwazy puszczanie ich z dieslem.

_________________
2010: przejechane 14136km. Zarządom Kolejowych Przewoźników Pasażerskich życzę szybkiego bezrobocia!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dinxles Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Maj 2010

PostWysłany: 20-08-2011, 13:03    Odpowiedz z cytatem

A jestem ciekawe ile pali SM42 z dwoma wagonamijesli rozpedza sie do 40 km/h i później jedzie na luzie, przez jakiś czas... Tylko jak dlugi odcinek moze przejechać bez przyspieszania?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ET05 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Sie 2007
Skąd: Skarżysko Kamienna

PostWysłany: 20-08-2011, 14:47    Odpowiedz z cytatem

conen napisał/a:


Łącznica w Czarncy to zły pomysł. Należy naciskać na rewitalkę Kielce-Wawa ale przez Radom. Jeśli tam pojedziemy te 160 km/h to nikt nie będzie pchał składów do Włoszczowy.



Ale trzeba jakoś jeździć podczas remontu ósemki. Znając życie to jak wezmą się za odcinek z Warszawy do Radomia to w tym samym czasie rozkopią siódemkę. Poza tym z Kielc do Skarżyska to więcej niż 90-100 nie będzię ze względu na geometrię. Realne 160 to jest po budowie drugiego toru Radom - Warka, a praktycznie budowy od nowa całej linii Okęcie - Radom wraz z nowymi obiektami inżynieryjnymi i wiaduktami zamiast przejazdów.

Damian Łódź napisał/a:


Jedyne sensowne wyjscie to szynobus, na odc. Łódź-Tomaszów z postojem tylko na Widzewie.



Po co szynobus jak może jechać kibel? W latach 90-ych przez moment nie było bezpośrednich pociągów Skarżysko - Łódź tylko na bipę czekały w Tomaszowie 2 kible jadące do Łodzi jako przyspieszona osobówka. Teraz po zamknięciu Fabrycznej w nowym rozkładzie można zrobić ze 2 pary Łódź (a jeszcze lepiej ze Zgierza i zrobić przystanek Łódź Uniwersytet przy ul. Telefonicznej - sukces murowany) - Tomaszów i przedłużyć np. po 2 pary z Kutna i Łowicza do Tomaszowa. Kibel z Widzewa do Tomaszowa może jechać ok. pół godziny.

_________________
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Lord W Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Sie 2011
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: 20-08-2011, 17:23    Odpowiedz z cytatem

Damian Łódź napisał/a:
to co było sprawne poszło do innych zakładów które tych wagonów potrzebowały.

Jedyne sensowne wyjscie to szynobus, na odc. Łódź-Tomaszów z postojem tylko na Widzewie.


Rozumiem, że masz na myśli, że dla relacji Skarżysko - Łódź jedynym sensownym rozwiązaniem jest szynobus bez postoju, na odcinku Tomaszów - Łódź.

geordi napisał/a:


Lekkie przybliżenie, że Sx42 +2-3*Bh pali 2x więcej niż szynobus wydaje mi się właściwe. [...] Pamietajcie też, że szynobus bardziej się nadaje na IRy (dofinansowane tym bardziej), bo poprawnie skręcony, z ogrzewaniem nawiewnym, klimatyzacją, z fotelami GroWag'owymi i wypasem w postaci gniazdek (jak Atribo) oferuje nieporównywalnie wyższy komfort niż Bipa z palaczami w otwartych drzwiach przy 70km/h...
I nie zdziwiłbm się, jakby na oWOSowanych liniach drutowych kosztowo zżerał mniej paliwa niz EN57 prądu. Według Małopolski SA109 vs. en57 to ~20% oszczednosci w kosztach eskploatacyjnych.


Geordi wiele wyjaśnił swoim postem. Skoro szynobus spalinowy jest tańszy i do tego na liniach zelektryfikowanych, koszty są mniejsze od typowego EZT; to najlepiej puścić szynobus spalinowy jako IR Łódź - Tomaszów - Końskie- Skarżysko - Ostrowiec - Rzeszów. Do tego zakupiłbym jakieś mniejsze szynobusy na 50 osób (bo takie chyba są) i puścił jako regio w relacjach Łódź - Tomaszów - Opoczno; Łódź - Tomaszów - Ostrowiec. Dodatkowo jest coś takiego jak taki elektryczny szynobus, chyba EN81. Jakby Łódzkie kupiło tego z 6 sztuk to by mogły na trasie Koluszki - Tomaszów - Drzewica - Radom jeździć tak, żeby częstotliwość zwiększyć, a koszty były mniejsze niż przez EZT, który i tak w dużej mierze byłby pusty. W ten sposób by się oszczędzało na kosztach i poprawiło dostępność.

ET05 napisał/a:

Teraz po zamknięciu Fabrycznej w nowym rozkładzie można zrobić ze 2 pary Łódź (a jeszcze lepiej ze Zgierza i zrobić przystanek Łódź Uniwersytet przy ul. Telefonicznej - sukces murowany) - Tomaszów i przedłużyć np. po 2 pary z Kutna i Łowicza do Tomaszowa. Kibel z Widzewa do Tomaszowa może jechać ok. pół godziny.


Akurat to słaby pomysł bo z Łowicza do Tomaszowa szybciej będzie przez Skierniewice; możliwe, że z Kutna też. Natomiast jeśli chodzi o pociąg ze Zgierza przez Łódź Widzew to może niegłupi pomysł. Wydaje mi się, że przystanek przy Telefonicznej istnieje już tylko na papierze (bo jest chyba zarośnięty i zaniedbany) i nawet przy kolei aglomeracyjnej nie przewiduje się jego przebudowy.

stmichal napisał/a:
Szkoda zachodu. To województwo jeśli chodzi o kolej (ale nie tylko) jest skończone.
Pozdrawiam


Z tego co kojarzę były też próby kolei aglomeracyjnej w Kielcach oraz IR do Warszawy; więc wg mnie mają inne priorytety. Linia do Buska, Kielce - Staszów - Sandomierz czy Skarżysko - Tomaszów; a nawet Skarżysko - Sandomierz są dla województwa "kulą u nogi". Wiadomo, że w województwie jest mniejszy ruch kolejowy to zamiast go jeszcze zmniejszać (zamykając co się da) powinno się zakupić tabor do przewożenia po ok 50 - 100 osób, a nadmiar EZT, czy wagonów, oddać tam gdzie się lepiej przydadzą. Do tego potrzeba też pomysłu czyli dobrych skomunikować i takiego np IR - Łódź - Rzeszów.

Z jednym trzeba się zgodzić ta dyskusja jest jałowa; bo nie ma taboru i nikomu nie zależy, żeby go kupić (bo i zapewne kasy brak). Zresztą województwo uznało, że koszty połączeń są zbyt duże jak na ich budżety, a mieszkańcy mają przecież np DK42, lub DK 12 i dojadą busem, autobusem lub samochodem; może nawet szybciej i taniej. Wątpię, aby myślały nawet o przywróceniu ruchu kolejowego; a tym bardziej zakupie szynobusów. Niestety straci na tym tylko i wyłącznie kolej (choć w mniemaniu pewnych osób zyska; bo przyniesie mniejsze straty).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 21-08-2011, 14:53    Odpowiedz z cytatem

Ja akurat pamiętam,że te pociągi świeciły pustkami i porównania do szynobusów do Ostrowca są nie na miejscu, tamta linia ma się stosunkowo nieźle w stosunku do zawieszonej. Oczywiście jednak dobra oferta, zniżki dla uczniów czy studentów i tańszy przejazd niż busem mogłyby być jakimś argumentem, chociaż co do tej linii pozostanę bardzo sceptyczny.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Lord W Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Sie 2011
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: 21-08-2011, 16:19    Odpowiedz z cytatem

Bo ta linia na odcinku Stąporków - Skarżysko w końcowej fazie święciła pustkami (10 osób); ale jechałem ostatnio z Koluszek do Tomaszowa i tam też wysiadło 10 osób, a kursuje EZT. Jak jeździł pociąg Łódź - Skarżysko więcej jechało do Skarżyska niż do Drzewicy. Dodatkowo jak te 10 - 15 w 3 wagonach piętrowych się porozsiadało to było może 5 osób na cały wagon; stąd wrażenie, że świecił pustkami; ale na odcinku Końskie - Łódź już było więcej ludzi.

Porównanie do szynobusów do Ostrowca jest na miejscu; bo do Ostrowca rozkład jest lepszy; a i miejscowości są ciut większe. Zresztą są strony gdzie są dane mówiące o tym, że jednak 100 pasażerów na całej drodze przebiegu jeździło;więc jakby puścić szynobus na 50 miejsc to powinien być pełny.

Ja właśnie świadomie mówię, że pociągi na tej linii powinny jeździć nie z Łodzi do Skarżyska a do Ostrowca; bo po pierwsze Ostrowiec zyskałby połączenie z Łodzią, byłoby więcej ludzi na odcinku Końskie - Skarżysko - bo np. Ktoś mógłby do Starachowic; albo Ostrowca jechać; a jeżeli dobrze rozumuję to szynobus de facto zastąpiłby na części trasy (Skarżysko - Ostrowiec) inny szynobus; który mógłby w tym czasie jechać po innej trasie.

Natomiast szynobus na IR Łódź - Rzeszów to wg mnie super pomysł z kilku powodów:
- łączy trzy województwa, w tym kilka średnich miast, które były przez ostatnie lata "poszkodowane" i ograniczano tam ruch - Sandomierz, Tarnobrzeg, Końskie, Opoczno, Starachowice, Ostrowiec
- z politycznego punktu byłoby to dobre posunięcie; pokazałoby się, że dba się nie tylko o Kielce, ale o północną część województwa; mieszkańcy tych regionów czuliby się mniej na uboczu (bo czasami są traktowani chyba jak 2 kategoria).
- byłoby to dobre dla mieszkańców Podkarpacie, którzy zyskaliby stosunkowo szybkie połączenie z węzłem w Skarżysku i Łodzi, oraz dodatkowo w miarę ciekawe połączenie pomiędzy średnimi miastami regionu. Myślę, że czas przejazdu z Rzeszowa do Łodzi wynosiłby z jakieś 5 godzin 30 minut (trochę gorszy niż samochodem; ale nie dużo).
- pociąg jest idealnym transportem na większe odległości; bardziej ekonomicznym, a przy mniejszej liczbie postojów chyba powinien też mniej palić

Sheva17 - skoro uważasz, że to połączenie nie ma sensu; to kolej na stałe straci tych mieszkańców i tyle. Zresztą ja już słyszałem teorie, które mówią, że ruch kolejowy powinien być tylko między dużymi miastami (wojewódzkimi), a wszelkie małe linie powinny być zamykane; a mieszkańcy powinni jeździć autobusami. Z punktu widzenia ekonomii ma to może sens. W takim razie Podkarpackie, Lubelskie czy Podlaskie niepotrzebnie kupuje szynobusy; bo tam te linie należałoby zamknąć zamiast walczyć o klienta.

Liczba pasażerów i ruch na linii Skarżysko - Łódź na 100 % nie był mniejszy niż na znaczącej części wcześniej wymienionych regionów. Ja uważam, że kolej powinna walczyć o pasażerów i widzę, że takie koleje Dolnośląskie czy Wielkopolskie walczą na tych mniej ważnych liniach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 5 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl