Tabor można kupować również na raty lub jak zmodernizowane EN57 - leasingować. Umowa wieloletnia nie wiem czy wchodziłaby w grę z jednego powodu - obecnie nie produkuje się tak długo taboru jednej serii. Już nawet SA103 się nie produkuje. Związane jest to z gwałtownie idącą do przodu techniką. Serie szynobusów/EZT produkuje się dwa może więcej lat. Więc jeśli kupujemy po troszku przez lata to nie będziemy mieli ujednoliconego taboru. Jest jednak przy tym jedna zaleta - nie trzeba będzie później wymieniać taboru w szybkim tempie co wymusza uruchomienie dużych funduszy. wówczas złomujemy i kupujemy po malutku i portfel właściciela taboru nie jest gwałtownie doswiadczany.
(Co do matury - polski pisemny był wg mnie dziwny, ale myślę że zdałem. I tak ważniejsze są dla mnie ścisłe przedmioty. Jutro zdaję Deutsch. Trzymajcie kciuki.)
Ja wiem takie Sa134 produkują od 2007roku i robią to nadal.
Przecież w 5 lat możnaby kupić te 10 SZT, które są nam niezbędne do reaktywacji- proponowałbym wybrać te najnowocześniejsze(od sa134 do sa138), a lizaing wychodzi drożej niż kupno, to już lepiej kupić .
Założe chyba nowy temat "propozycje rozwoju kolei na Lubelszczyźnie, bo to co teraz piszemy to sie nijak ma do tematu "Powrót pociągów na Roztocze"
_________________ Polacy- weźmy przykład z Węgrów i pana premiera Orbana!
Z gazu łupkowego będą wielkie pieniądze- aż 4,90 za 1000m3.
23. jest Boże Ciało (czwartek), po nim jest piątek i dla większości normalnych ludzi to 23 albo i popołudnie 22. będzie początkiem długiego weekendu i wypadów na Roztocze... I oczywiście do Suśca nie ma czym dojechać. Bo jeździ dopiero od piątku.
Dobrze, że chociaż do Zamościa 22IV będzie można sie dostać.
Kilka poprawek
"Magnat" mógłby wyjechać 10 min. wcześniej, by być w Lublinie- pasażerowie wtedy bez problemu zdążyli by na 13-stkę o7.48, by być w centrum przed 8.
Podkomorzego puścić później, tak, by w Rejowcu był skomunikowany z Magnatem
Andy_86, w Chełmie Podkomorzy na 20.55, a nie na 22
_________________ Polacy- weźmy przykład z Węgrów i pana premiera Orbana!
Z gazu łupkowego będą wielkie pieniądze- aż 4,90 za 1000m3.
lubelak195, no, no zagapiłem się z tą godziną przyjazdu powinno być o 20:55, faktycznie gapa ze mnie
Moim zdaniem mogliby zacząć jeździć przynajmniej od 22 czerwca, mi osobiście szkoda, że nie od 1 czerwca. Pocieszające jest to, że to już pociągi całoroczne, z wyjątkiem "Podkomorzego" i łączników z/do Bełżca które kursują w okresie wakacji. Co ciekawe w Zawadzie wg. rozkładu będzie dzielenie na cześć Zamojską i Roztoczańską(z/do Bełżca). Szkoda tylko jednej rzeczy, że Zamość nie jest skomunikowany w kierunku Roztocza i na odwrót.
Myślę, że na początek powinno wystarczyć i w miarę rozwoju sytuacji można wciąż ulepszać rozkład. A w przyszłości wydłużyć z Zamościa do Hrubieszowa, także z Bełżca do Hrebennego(przynajmniej w okresie wakacji). Tu można dociągnąć również szynobus z Horyńca.
Fajnie byłoby wraz z reaktywacją Hrubieszowa w następnej edycji rozkładu jazdy(2011/2012) wybudować przystanek w centrum Zamościa przy ul. Partyzantów. Gdyby chcieliby się wyrobić to musieliby już teraz zacząć opracować dokumentację by wybrać wykonawcę budowy peronu. Podejrzewam, że nikt na razie o tym nie myśli, aczkolwiek moim zdaniem warto, bo poprawiłoby znacznie frekwencję i dało by świetny punkt do przesiadania się. W Zamościu zawsze najbardziej wkurzało mnie brak integracji różnych środków transportu. W końcu to doskonałe miejsce na główny dworzec przesiadkowy. Ale to już na przyszłość.
Mam nadzieję że frekwencja okaże się sukcesem, przy takiej taryfie (PwDC) nie ma bata, musi się udać. Nawet dla mnie, osoby której nie mam już ulgi szkolnej, ani tym bardziej studenckiej są wreszcie normalne ceny. I teraz mając wybór środków lokomocji, chętniej będę wybierał pociąg.
Mi ciągle przeszkadza brak połączenia Zamość - Jarosław. Wiele osób z zamojszczyzny dojeżdza na tę stację, aby wsiąść w pociąg do Krakowa czy Wrocławia. Pojawienie się więc pociągu na tej relacji, oczywiście skomunikowanego ze składami jadącymi z Przemyśla na Zachód, byłoby bardzo, bardzo wygodne.
seaxgast połączenie o którym piszesz jest zbędne ponieważ kursuje bezpośredni TLK z Zamościa do Krakowa i dalej przez Katowice do Wrocławia i Zielonej Góry.
Popieram propozycję seaxgast-a. Między Przemyślem/Rzeszowem a zachodnią Polską kursuje wiele pociągów, na które zamościanie mogliby się przesiadać. Zwłaszcza przydałby się łącznik do nocnych pociągów, jak dawny Przemyślanin, czy nocny bezimienny Przemyśl - Wrocław, kursujący swego czasu do Jeleniej Góry.
Reakatywacja Hetmana to dla Zamościan trochę za mało.
Pozdrawiam.
Łukasz
@Maciej30: wiem że to połączenie istnieje. Ale nie jest w ogóle przemyślane. Czas podróży jest okropnie długi i zniechęca potencjalnych podróżnych do skorzystania z tego połączenia. Moim zdaniem pociąg Zamość- Wrocław przez Stalową Wolę jest chybiony. Naprawdę, PKP IC więcej zyskałoby na połączeniu proponowanym przeze mnie (to tylko moja opinia - pasażera, który jeździ dziennymi i nocnymi pociągami w kierunku Wrocławia, dyskusja mile widziana).
Ale niestety na trasie Zamość- Jarosław tory nie są w najlepszym stanie- w RJ 08/09 były dwa pociągi Zamość- Wrocław- jeden przez Mielec, drugi przez Bełżec. Ten przez Bełżec jechał godzine dłużej. Jedynym wyjściem jest wprowadzenie przez PLK na tej linii zwiększonej dozwolonej prędkości dla szynobusów, a i jeszcze trzebaby dogadać sie z Podkarpaciem.
Dobre by było puszczenie szynobusów Zamość- SWR skomunikowanych z IR Wielkopolanin i San.
_________________ Polacy- weźmy przykład z Węgrów i pana premiera Orbana!
Z gazu łupkowego będą wielkie pieniądze- aż 4,90 za 1000m3.
Mam dobrą informacje- TLK Lublin- Warszawa odj. o 19.00 mało, że zostaje, to będzie przedłużony do Kołobrzegu.
Przemyślałem sprawe i doszedłem do wniosku, że co do Bełżca to przydały by sie następujące rzeczy:
osobowy Bełżec-Zwierzyniec- dwie pary skomunikowane z Hetmanem w sezonie,a poza sezonem łącznik do Magnata wyjazd z Bełżca ok.5.00 lub Bełżec- Zamość skomunikowany z Magnatem.
sezonowy osobowy Lublin- Bełżec dla mieszkańców Lublina- wyjazd z Lublina 6-7, powrót 21-22 umożliwiłby on jednodniowe wypady na Roztocze
_________________ Polacy- weźmy przykład z Węgrów i pana premiera Orbana!
Z gazu łupkowego będą wielkie pieniądze- aż 4,90 za 1000m3.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum