Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Wrocław wprowadza priorytet dla tramwajów
Autor Wiadomość

Picolo Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 13 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 17-03-2011, 15:40   Wrocław wprowadza priorytet dla tramwajów Odpowiedz z cytatem

Zielona fala dla tramwajów na Powstańców i Krakowskiej

Na Powstańców Śląskich i Krakowskiej tramwaje nie będą traciły już czasu na czerwonych światłach. Sygnalizacja zostanie tam przestawiona tak, by zatrzymywały się one wyłącznie na przystankach.

Na ul. Powstańców Śląskich tramwaje mają wydzielone torowisko, powinny więc przez nią szybko przejeżdżać. Ale tracą wiele minut na bezproduktywnym staniu. Motorniczowie skarżą się, że muszą się zatrzymywać nie tylko, by przepuścić samochody, ale nawet przed przejściami dla pieszych.

- Światła przy przystankach są tak ustawione, że sztucznie wydłużają postój. Wymiana pasażerów trwa około pół minuty, a my stoimy cztery razy dłużej, bo jest czerwone - mówi jeden z motorniczych.

Cierpią pasażerowie, bo przejazd tramwajem zajmuje więcej czasu. Taka sytuacja trwa od lat i dotyczy nie tylko tej ulicy. Dlatego wrocławskie tramwaje należą do najwolniejszych w Polsce. Poruszają się po mieście ze średnią prędkością około 12 km/godz., choć już ponad dekadę temu wrocławscy radni uchwalili, że w mieście tramwaje powinny mieć pierwszeństwo na skrzyżowaniach.

Na ul. Powstańców Śląskich ta zasada tak naprawdę dopiero teraz doczeka się realizacji. Wydział inżynierii miejskiej w magistracie zdecydował, że trzeba tam przestawić światła tak, by tramwaje miały tzw. zieloną falę. Podobne usprawnienie ma się pojawić również na ul. Krakowskiej.

- Dzięki wprowadzonym zmianom tramwaje zyskają na Krakowskiej i Powstańców Śląskich od jednej do trzech minut - twierdzi Elwira Nowak, zastępczyni dyrektora wydziału inżynierii miejskiej. - Na Powstańców Śląskich zmiany zostaną wprowadzone w ciągu dwóch, trzech tygodni. Na Krakowskiej za dwa miesiące, bo w rejonie przejścia dla pieszych przy przystanku "Edukacja" musimy wyposażyć sygnalizację w detektory tramwajowe i przyciski dla pieszych.

Magistrat zapewnia, że na ul. Powstańców Śląskich w pewnym zakresie zielona fala już funkcjonuje. Jednak w wyniku obserwacji wskazane zostały miejsca, gdzie potrzebne i możliwe są jej korekty. Poza tym w mieście jest wiele ulic, gdzie tramwaje mają priorytet.

- Taka koordynacja funkcjonuje od kilku lat w ciągu ulic Legnicka - Lotnicza i Karkonoska - Powstańców Śląskich, pl. Kromera - Jedności Narodowej, pl. Grunwaldzki - pl. Społeczny - pl. Dominikański - Kazimierza Wielkiego - wylicza Nowak. - Poza tym również na Sienkiewicza - Drobnera, Grabiszyńskiej, Trzebnickiej - Żmigrodzkiej, Osobowickiej i Traugutta - dodaje.

Motorniczowie uważają jednak, że torowisk z zieloną falą wciąż jest za mało. - Usprawnienia dla komunikacji miejskiej to we Wrocławiu rzadkość. Tramwaj na większości ulic nadal traktowany jest jak zawalidroga. Magistrat skupia się głównie na tym, by zieloną falę wprowadzać dla samochodów - mówi pracownik Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. - Prowadzi to do tego, że wszystko, co nie jest samochodem, musi na skrzyżowaniach stać i czekać. Tylko korki wcale nie są przez to mniejsze. Kierowcy niewiele więc zyskują, ale komunikacja zbiorowa traci pasażerów. Dlatego wiele miast wprowadza priorytet dla tramwajów, bo gdy kursują szybciej, więcej osób z nich korzysta. Daje to szansę, że część kierowców zrezygnuje z jazdy samochodem i przesiądzie się na MPK. Dopiero wtedy zmniejszą się korki.

Magda Nogaj

Źródło: Gazeta Wyborcza Wrocław

_________________
"Demokracja to rządy hien nad osłami."
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Adams Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 18 Wrz 2010

PostWysłany: 17-03-2011, 18:50    Odpowiedz z cytatem

Takie rozwiązania powinny być wprowadzone w każdym mieście gdzie są tramwaje, tak żeby ten środek transportu był atrakcyjny w stosunku do transportu drogowego. Niestety, ale jak mówi przysłowie miało być pięknie, wychodzi jak zwykle.
Ja może podam przykład z "własnego podwórka". System "zielonej fali" miał powstać na lini Krakowskiego Szybkiego Tramwaju. Niestety ale minęło już ponad dwa lata od jej uruchomienia, a system w dalszym ciągu nie działa. Najgorzej jest na dwóch węzłach Rondo Grzegórzeckie i Starowiślna gdzie na jednym skrzyżowaniu tramwaj dwa razy stoi na światłach, a za nimi znajduje się dopiero przystanek. W ten sposób jedynie w tych dwóch miejscach tramwaj niekiedy traci po 5 minut na stanie na światłach. Niestety sprawa ucichła i chyba za szybko się to nie zmieni.

Myślę że we Wrocławiu ten system zadziała. W taki sposób podróż po mieście tramwajem stanie się atrakcyjniejsza pod względem czasowym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

1762 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Lip 2009
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 18-03-2011, 10:05    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Taka koordynacja funkcjonuje od kilku lat w ciągu ulic Legnicka - Lotnicza

Teraz i tak jest remont, także tramwaje częściowo Legnicką nie jeżdżą, ale nie jest to do końca prawda, że była zielona fala.
Na niektórych skrzyżowaniach była - ale np. tylko w jedną stronę. Tramwaj jadąc do centrum z przystanku "Zachodnia stacja kolejowa" zbliżając się do skrzyżowania z Bolesławiecką na 30-50 m przed zapalało się czerwone światło i trzeba było czekać.
Dalej jest tak, że tramwaj przyjeżdża na przystanek Małopanewska i jak rusza to na 50-100 m przed skrzyżowaniem z Kwiską zapala się czerwone (przystanek jest za skrzyżowaniem).

Cytat:
pl. Dominikański - Kazimierza Wielkiego

Obecnie to są "korki tramwajowe" na Kazimierza Wielkiego jadąc do Galerii. Jeżdżą tam teraz tramwaje objazdem skręcając w ul. Widok, ale nawet wcześniej tramwaje tam czekały, bo najpierw zapala się zielone światło dla samochodów do skrętu w Szewską.

Proszę się przejechać tramwajami na wyżej wymienionych odcinkach, a wtedy się okaże, że wcale nie jest tak różowo. Oczywiście są miejsca, gdzie bardzo dobrze jest ustawiona sygnalizacja świetlna, ale jest jeszcze sporo skrzyżowań do wyregulowania. Cieszę się, że w końcu zaczęli się tym zajmować.

_________________
Koniec degradacji-gminy dla Chełmska Śl. i Ruszowa
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MK_Rabka Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Lip 2010
Skąd: Rabka-Zdrój/Kraków

PostWysłany: 19-03-2011, 17:43    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Ja może podam przykład z "własnego podwórka". System "zielonej fali" miał powstać na lini Krakowskiego Szybkiego Tramwaju. Niestety ale minęło już ponad dwa lata od jej uruchomienia, a system w dalszym ciągu nie działa. Najgorzej jest na dwóch węzłach Rondo Grzegórzeckie

Dopiero przebudowa Grzegórzeckiego tak jak Mogilskiego by pomogła, ale cóż - Polska półśrodkami stoi.

_________________
Pozdrawiam, MK_Rabka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl