Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
PR pozbędą się 76 lokomotyw spalinowych
Autor Wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 11-03-2011, 14:47   PR pozbędą się 76 lokomotyw spalinowych Odpowiedz z cytatem

Przewozy Regionalne pozbędą się 76 lokomotyw spalinowych

- W najbliższym czasie zamierzamy zredukować park naszych lokomotyw spalinowych o 76 sztuk - poinformował członek zarządu Przewozów Regionalnych Robert Nowakowski podczas konferencji "Perspektywy rynku lokomotyw w Polsce", zorganizowanej przez "Rynek Kolejowy". Jak podał, obecnie 78 lokomotyw spalinowych PR nie posiada ważnych świadectw sprawności technicznej.

Przewozy Regionalne eksploatują 135 lokomotyw spalinowych, których średni wiek wynosi 34,8 lat. Przewoźnik wykorzystuje 28 lokomotyw SM42 (średni wiek 40,5 lat), 40 sztuk SU42 (średni wiek - 35,6 lat), 51 SU45 (średni wiek - 37,4 lat), 13 SP32 (średni wiek - 22,1 lat) oraz 3 lokomotywy manewrowe SM04 (o średnim wieku 4,8 lat).

- Park lokomotyw spalinowych jest przestarzały i w znacznym stopniu wyeksploatowany. Dlatego planujemy zredukować nadmiar pojazdów - podkreślił Nowakowski. - Dla celów eksploatacyjnych spółka zamierza eksploatować lokomotywy SP32, SU42 oraz część lokomotyw manewrowych - stwierdził Robert Nowakowski.

Członek zarządu Przewozów Regionalnych określił także zapotrzebowanie na lokomotywy elektryczne, jakie wykazuje przewoźnik w związku z połączeniami uruchamianymi w rj 2010/2011 na 35 pojazdów. Na mocy umowy PKP Cargo udostępnia PR 33 lokomotywy elektryczne ET22, będące obsługiwane przez drużyny trakcyjne samorządowego przewoźnika. Przewozy Regionalne korzystają także z lokomotyw PKP Intercity, udostępnianych do obsługi pociągów na trasie Terespol - Brześć oraz maszyn CD - na trasie Międzylesie - Kłodzko.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 11-03-2011, 22:08    Odpowiedz z cytatem

To w tym momencie pociągi PR na wagonach w trakcji spalinowej będą jeździć maksymalnie setką... Ech, czas chyba odkopać plany Luxtorpedy, jeśli chcemy mieć IR na liniach spalinowych...

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mikiyee Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Gru 2009

PostWysłany: 11-03-2011, 22:39    Odpowiedz z cytatem

Kilka su45 dostosowanych do 120km/h mogliby zostawić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

psim Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 06 Sie 2010

PostWysłany: 11-03-2011, 22:41    Odpowiedz z cytatem

Ponoć Rosjanie wrócili do prac nad atomowozami, może kopsnąć im na modernę kilka SM42 i SU45 żeby w nich stos doinstalowali? Rolling Eyes (wrócą AU500 Curie-Skłodowska i AP601 Atomexpress)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

snajper Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lis 2009

PostWysłany: 11-03-2011, 23:22    Odpowiedz z cytatem

Mam nadzieje że jakieś SU45 trafią do skansenów.

_________________
...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ET05 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Sie 2007
Skąd: Skarżysko Kamienna

PostWysłany: 12-03-2011, 17:01    Odpowiedz z cytatem

W zamian powinni zainwestować w tabor - kupić jakieś jedno- i dwuczłonowe SA albo leasing loków na prąd?

_________________
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Damian Łódź Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lut 2009
Skąd: Łódź

PostWysłany: 12-03-2011, 21:24    Odpowiedz z cytatem

Oj zarządzie PR - rozdupczyc to jest łatwo ale odbudowac to już się nie da...

_________________
Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 13-03-2011, 11:39    Odpowiedz z cytatem

To dobra decyzja. Zauważcie, że postój loków dość sporo kosztuje, a ponad 100 km/h spalinówki praktycznie nie mają gdzie jeździć. Koszty trzeba ciąć, ot rynkowa rzeczywistość. Wypada mieć jednak nadzieję, że jakieś loki trafią chociażby do muzeów.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jubikej Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2009

PostWysłany: 13-03-2011, 12:05    Odpowiedz z cytatem

SU45 powinni kilkanascie oszczedzic/zmodernizowac mogliby wtedy jakies IR zrobic na trasach bez druta
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 13-03-2011, 12:14    Odpowiedz z cytatem

Ludzi PR mają 132 lokomotywy pozbywają się 76, więc 56 będzie jeszcze w ruchu.

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Adams Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 18 Wrz 2010

PostWysłany: 13-03-2011, 14:24    Odpowiedz z cytatem

jubikej napisał/a:
SU45 powinni kilkanascie oszczedzic/zmodernizowac mogliby wtedy jakies IR zrobic na trasach bez druta


Dokładnie. Aż się prosi żeby wydłużyć IR Łużyce do Zgorzelca i uruchomić tam drugie IR do Warszawy. Przecież to niemałe przygraniczne miasto jest pozbawione wszelkich połączeń dalekobieżnych. A przecież 26 kilometrowy odcinek Węgliniec-Zgorzelec na bezdruciu nie byłby aż taki kosztowny.

Zgorzelec to tylko przykład który mi się nasunął, ale w Polsce takich miejsc jest znacznie więcej min Zamość, Chojnice, Grudziądz, a w sezonie IR mogłyby jeździć do Helu czy Łeby.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 13-03-2011, 15:24    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
To dobra decyzja.

Jasne, potem już tylko przetarg na obsługę pociągów trakcją spalinową i lament że Cargo zdziera bo jakby tak mieli swoje własne.....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

nastawnik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Wrz 2010

PostWysłany: 13-03-2011, 17:08    Odpowiedz z cytatem

SU45 - bardzo dobra lokomotywa ale tylko gdy jest na rękach (znam ją z własnego doćwiadczenia). Przy szybkości 120 km/h w kabinie maszynisty mniej rzuca niż w ET22 przy 100km/h. Jeśli planowa obsługa ją polubi to potrafi się odwdzięczyć. Po podziale lokomotyw w PR-ach nie było planowych maszynistów i to spowodowało , że bardzo szybko zaczeły sie sypać a pracownicy warsztatowi robili wszystko by maszyna wyjechała tylko za punkt kontrolny. Nie usuwanie drobnych usterek bardzo często zamienia się w dużą usterke a w efekcie koszty , defekt lub nawet nieopłacalnoćć naprawy. Dlaczego decydentami w sprawie pojazdów trakcyjnych są laicy , mający bardzo czesto ukończone przyśpieszone szkoły średnie lub studia licencjackie o kierunku zarządzanie i marketing lub resocjalizacja. Gdzie są absolwenci uczelni technicznych ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 13-03-2011, 18:29    Odpowiedz z cytatem

Na Węgliniec- Zgorzelec faktycznie, tam jest 120 na szlaku, a to pociągną tylko szynobusy. Ale na Gdynia-Hel chyba wystarczająca by była SP32. Na upartego na Zgorzelcu też by była wystarczająca, choć nie wykorzystywałaby maksymalnych parametrów linii.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Adams Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 18 Wrz 2010

PostWysłany: 13-03-2011, 20:08    Odpowiedz z cytatem

No proste że byłaby wystarczająca. Węgliniec - Zgorzelec to zaledwie 26 km więc nawet jeśli taki IR jechałby wolniej to różnica czasowa nie byłaby zbytnio widoczna. Ważne że Zgorzelec miałby bezpośredni pociąg dalekobieżny. O frekfencję byłbym spokojny, bo najlepszym dowodem że z tej lini ludzie chcą korzystać są wiecznie zapchane RE Wrocław-Drezno.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 3 Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl