Dla mnie to całe centrum przesiadkowe to pic na wodę. Kibice wsiądą w pociąg do Kijowa w Warszawie, Chełm zobaczą przez 5 minut jak będzie pociąg przez miasto przejeżdżał i na dworcu się zatrzyma. Stan kładki na dworcu nie ma tu nic do rzeczy.
karol-101, gdybyś przejrzał ten post od początku, zorientowałbyś się, że nie chodzi o EURO 2012, ale o co innego. Chodzi raczej o pomysł uczynienia z Chełma węzła z wykorzystaniem szerokiego toru.
A o tym, co piszesz, masz rację, ale to inny temat.
A w to też nie wierzę, takie rzeczy to były jak nie było urządzenia zmiany wózków w Jagodzinie i do Chełma jeździł codziennie pospieszny z Kijowa (piękne czasy, piękny pociąg, po 15 wagonów, ludzie się czołgali pod wagonami jak zastawiał przejście z peronów na dworzec w poziomie terenu ). Nikt nie będzie teraz przyjeżdżał do Chełma i się przesiadał. Jak już to można raczej pomysleć o rozbudowie infrastruktury towarowej. Terminale w Dorohusku, Teosinie, Brzeźnie, Chełmie i Zawadówce pracują, miejsce na ich rozbudowę np. w Chełmie czy w Zawadówce (słynna i niechlubna koncepcja terminalu "Tiry na tory" w środku lasu obok stacji PKP Zawadówka).
według mnie o wiele większe szanse były na rozwój Chełma, jako węzła kolejowego, w wypadku, gdyby po szerokim torze docierał tutaj pociąg z Kijowa, skomunikowany z tlk z Chełma na przykład do Szczecina i Gdyni (dzielony w Warszawie Wschodniej lub Bydgoszczy). Skorzystaliby na tym i Ukraińcy i strona polska i Chełm.
thassos, z całym szacunkiem ale o czym Drogi Kolega marzy.... TLK Chełm-Szczecin... chyba nie w naszym wcieleniu niestety...
Pozdrawiam
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Chełm powinien i ma szansę stać się wielkim węzłem kolejowym. To co zrobiono wycofując stamtąd wszystkie dalekobieżne połączenia to jest jedno wielkie draństwo. Trzeba tylko odrobinę dobrej woli ze strony władz pkp, miasta i oczywiście samego województwa aby to piękne miasto stało się wielkim węzłem kolejowym. Moim zdaniem powinno się zrobić to co na Podkarpaciu. Ograniczyć bazę techniczno-postojową spółki IC w Lublinie, albo całkowicie zlikwidować tak jak to zrobiono z Rzeszowem i przenieść ją do Chełma tak jak zrobiono w przypadku Przemyśla. Chełm i Przemyśl to są miasta o podobnej wielkości, więc nie wiem czemu tak nie jest zrobione. I wtedy dalekobieżne pociągi, które obecnie kończą bieg w Lublinie kończyłyby bieg w Chełmie. Proste jak kawałek druta, tylko najlepiej powiedzieć: nie da się. Chciwość i pazerność Lublina, że wszystko muszą mieć u siebie doprowadziła do tego, że już powoli IC zaczyna się wycofywać z tego miasta likwidując pociągi, które zawsze cieszyły się dobrą frekwencją, i tylko patrzeć jak zostaną im ze dwie pary TLK na krzyż, i będą jeszcze dziękować że mogą jeździć plastikami, na których teraz psy wieszają. Tylko, że ich krótkowzroczność doprowadziły do tego, że traci na tym również cały region lubelski, gdzie niedługo tylko furmanki ludziom zostaną. Lublin zapomniał, że na nim świat się nie kończy, i teraz zaczyna za to płacić.
Należy pamiętać, że jeszcze nie tak dawno dalekobieżne pociągi dojeżdżające do Chełma jak choćby legendarny "Chełmianin" zawsze cieszyły się dobrą frekwencją. Codziennie kursował na 5-6 wagonach klasy 2 i zawsze przyjeżdżały czubate do Chełma. I teraz też by tak mogło pozostać, tylko fatalne ułożone rozkłady jazdy, chore ceny biletów, coraz gorsze stany pociągów doprowadziły do tego, że ludzie się zaczynają odsuwać od pkp. A to że w niedzielę nie ma żadnego popołudniowego pociągu do Warszawy to jest jakieś kuriozum, że daleko by drugiego takiego szukać.
A jak dodać do tego, że w Chełmie zaczyna się szeroki tor to tylko aż się prosi, żeby uczynić z tego naprawdę duży węzeł kolejowy, na poziomie europejskim, gdzie dalekobieżne pociągi docierające z różnych zakątków Polski i Europy Zachodniej byłyby skomunikowane z pociągami jadącymi dalej na Wschód. Przecież to nie są czasy żelaznej kurtyny gdzie wszyscy się od siebie odgradzali, tylko czasy gdzie Europa ma się integrować. W dobie aspiracji Ukrainy do członkowstwa w UE jest to wręcz konieczne i niezbędne co umożliwi wymianę gospodarczą, ekonomiczną, naukową itp, itd. I tu nie chodzi o żadne EURO 2012, bo to jest kwestia 3 tygodni. Tu chodzi o przyszłość na długie lata. Jeżeli chodzi o zaplecze infrastrukturalne w Chełmie niczego nie brakuje, tylko trochę dobrej woli i życzliwości ze strony drugiego człowieka, ale tego niestety Unia nie sfinansuje.
Fakt, pomysł na bazę w Chełmie, na wzór Przemyśla jest przedni, ale do realizacji takiego pomysłu trzeba byłoby chęci zaistnienia na chełmskim rynku pasażerskim, który mimo druta i dobrej jakości linii kolejowej, został zdominowany przez busy. I dlatego Chełm nie będzie węzłem kolejowym, chociaż ma ku temu warunki.
Lubelskie: Rozwój połączeń PKP IC. Nowe ciekawe relacje.
PKP Intercity nie informuje jeszcze o szczegółach oferty w rocznym rozkładzie jazdy 2019/2020. Jednak z danych dostępnych za pośrednictwem Portalu Pasażera wynika, że od grudnia tego roku nastąpi rozwój oferty.
Chełm obsłużą 3 pociągi PKP IC. Zaplanowano dwa połączenia do Warszawy „drogą podstawową”, czyli linią nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk przez Dęblin i Pilawę. Kolejny zapewni dojazd do Krakowa i Katowic. Nie pojedzie on jednak „zwykłą trasą” przez m.in. Radom i Kielce, lecz przez Stalową Wolę Rozwadów, Rzeszów, Tarnów, Kraków. Dłuższe postoje w Lublinie i Stalowej Woli wskazują na zmianę lokomotywy na tych stacjach.
tak, wielki wzrost ilości połączeń: były trzy do warszawy, będą dwa
poza tym, połączenie do Katowic p.Rzeszów (szkoda, że nie przez Łuków Siedlce Białystok), nie ma skomunikowania z pociągiem relacji Lublin-Warszawa
żaden z pociągów jadących do warszawy nie ma wydłużonej relacji do Poznania lub Gdańska, albo chociaż Bydgoszczy.....nędznie, a do tego każdy pociąg będzie miał 20 minut postoju w lublinie.
Szczerze? TO KPINA Z PASAŻERÓW!
Ktoś powie, że to oszczędności, bo do Chełma wyślą jeden lub dwa wagony, zamiast pięciu. Oszczędności pozorne, bo gdyby czas był lepszy i cena tez, to do chełma opłacałoby się wysłać 5 wagonów, bo ludzie odzyskaliby zaufanie do kolei.
Ale INTERCITY ma alergię na Chełm, a mieszkańcy tym bardziej na intercity, które traktuje to miasto jak za...dębie!
Jedyna pociecha to ten pociąg do Katowic przez Rzeszów, Tarnów i Kraków, nie wiem tylko dlaczego nazwano go Roztocze. Może uda się dojechać do Nowego Sącza i Krynicy z jedną przesiadką w Tarnowie. Szkoda, że tak szybko zniknęły połączenia z Gorzowem Wielkopolskim przez Poznań, Gniezno, Inowrocław, Bydgoszczą przez Toruń. W sumie to nawet do Szczecina było dobre połączenie, wystarczyło tylko zmienić wagon w Lublinie. Wzrostu ilości pociągów niestety nie ma.
Ale INTERCITY ma alergię na Chełm, a mieszkańcy tym bardziej na intercity, które traktuje to miasto jak za...dębie!
Alergię Intercity do Chełm miało od 2009 kiedy dostało pośpieszne z PKP PR i przez kolejne 3,4 lata gdzie jedynie co mieliśmy to wagony doczepione do Kiev Expresa i tyle. To był jeden pociąg na dobę nie licząc pociągów IR. Teraz mamy 3. To jest znacznie lepszy wynik. Nawet pamiętam jak przez kilka miesięcy skasowali postój na Chełm Miasto. Nawet były podpisy zbierane w kasie biletowej o postój tego jednego TLK. Niestety Chełm ma zbyt mało potencjalnych pasażerów aby stać się drugim Przemyślem. Miejmy nadzieję że od grudnia 2020 po skończonym remoncie będzie jakiś pociąg jadący poza Warszawę.
Pt31, a co nazwy Roztocze to pewnie przez to że ten pociąg ma jechać z Chełma przez Lublin i w Stalowej Woli Rozwadów miały być łączone wagony z Zamościa. Tylko jest zagadka w rozkładzie. Nie widzę tego łącznika co był w projekcie. Może go nie skasowali. Nie zdziwiłbym się jakby go zwyczajnie zgubili i nie wpisali
Niestety Chełm ma zbyt mało potencjalnych pasażerów aby stać się drugim Przemyślem.
To prawda, żeby choć trochę zwiększyć liczbę podróżnych w Chełmie potrzebne są połączenia na wschód, inaczej nie ma o czym marzyć. W obecnej chwili Chełm nie jest w stanie wygenerować znacznej liczby pasażerów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum