Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Linia D29-70
Autor Wiadomość

stmichal Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Lut 2010

PostWysłany: 03-02-2011, 09:53   Linia D29-70 Odpowiedz z cytatem

Witam!

Cytat:
Niestety pociągi pasażerskie na tej trasie nie pojawią się, z uwagi na zdewastowane urządzenia SRK od Chmielowa do ?Włoszczowic? (na pewno do Staszowa). Nawet przy zamawianiu tras w PLK ta linia nie jest dostępna dla pociągów pasażerskich.



O jakim zdewastowaniu urządzeń SRK mówisz? W zeszłym roku dokładnie zwiedziłem linie 70 wszystko jeśli chodzi o SRK wydaje się w porządku. Przecież nawet kilka lat temu Chmielnik przeszedł modernizację, wymianę wszystkich urządzeń SRK. We Włoszczowicach również wszystko wydaje się w porządku. Podobnie w Grybowie.

Cytat:
Przy niewielkiej dotacji z samorządu świętokrzyskiego (który jakoś specjalnie negatywnie nastawiony do inicjatyw PR nie jest) można by też pomyśleć o wydłużeniu IR Łysica z Kielc do Sandomierza przez Staszów. Nie wiem tylko czy pociąg dałby radę zahaczyć przy okazji o Tarnobrzeg, przy okazji połączenie dalekobieżne zyskałoby to miasto.


Po raz kolejny piszę, że taki pociąg przy obecnym stanie linii 070 jest zupełnie nie opłacalny. Od 14 do 41 kilometra mamy ograniczenie do 40 km/h ale nie z powodu zdewastowania urządzeń SRK tylko najprawdopodobniej ze złego stanu podtorza na tym odcinku. W czasie tego ograniczenia mamy również inne np przez ponad 1km do 30 km/h. Podkłady wyglądają na bardzo zdewastowane. Linia praktycznie cały czas biegnie po terenach podmokłych, być może również to ma wpływ na stan podtorza. Ponadto pamiętajmy że linia powstała w latach 70-tych, od tego czasu nie było praktycznie żadnych remontów. Podejrzewam, że w czasie jej budowy stosowano tanie, słabej jakości materiały, dlatego to wszystko wygląda jak wygląda.

Btw. Jeśli macie jakieś pytania dotyczące linii kolejowych Województwa Świętokrzyskiego na południe od Kielc to piszcie - znam doskonale te tereny.

Pozdrawiam
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mikolo Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Cze 2009

PostWysłany: 03-02-2011, 10:46    Odpowiedz z cytatem

stmichal, ja mam

czemu nie ma żadnego pociągu z Kielc do Buska Zdroju jak ja pamiętam to były chyba 3 pary w ciągu dnia i czy jest szansa że będą kiedyś?

i czemu też właśnie nie ma żadnego pociągu z do Staszowa?

_________________
STOP PRZEMOCY-Co 3 dziecko ulegające przemocy w rodzinie nie ukończyło 4 roku życia!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

stmichal Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Lut 2010

PostWysłany: 03-02-2011, 11:55    Odpowiedz z cytatem

Po kolei:
Jeśli chodzi o Busko Zdrój to podstawowym problem jest stacja kolejowa znajdująca się kilka kilometrów od centrum miasta. Jeszcze 11 lat temu po linii 073 kursowało 8 składów dziennie. Dwa do Połańca z Kielc ( o tym później) 4 lokalne z Kielc do Buska Zdroju, pociąg Katowice - Busko Zdrój na odcinku Kielce - Katowice jako pociąg pospieszny (najczęściej złożony z 1 lub 2 jednostek EN57) oraz pociąg Warszawa Wschodnia - Busko Zdrój - podobnie jak ten z Katowic jako pospieszny od Kielc, najczęściej składał się z EU07 i 3 wagonów - pospieszny Solina. Umożliwiały one dojazd do zdrojowego miasta z odległych zakątków Polski. Niestety najpierw w 2001 i 2002 roku obcięto pociągi dalekobieżne z braku podróżnych a całą linię spotkało to samo w 2004 roku. Prawda jest taka, że w Świętokrzyskim kolej regionalna nigdy nie stała na wysokim poziomie, teraz jest to poziom agonalny. Do ruchu pasażerskiego wykorzystywane są 3 linie na krzyż, głównie jest to spowodowane przez bezmyślność samorządów. Brak dofinansowania, całkowicie zlewające podejście do tematu kolei doprowadziło do ruiny. Samorządom zależało na tym, żeby jak najmniej linii było w użytku – jak wiadomo koszta.
Jedynie w chwili dojścia do władzy PiS coś drgnęło w tym temacie, planowano wznowienie ruchu na odcinku przynajmniej Kielce – Obice – jak pamiętamy miało tam powstać międzynarodowe lotnisko. Planowano również przedłużenie linii 073 do Żabna. Chyba nie muszę pisać, że żaden z tych pomysłów nie udało się zrealizować a samorządowcy stracili swoją jedyną szansę na poprawę w tym gruncie. Proszę zobaczyć jak wygląda rozkład odjazdów z Kielc w tym momencie, jak wyglądał jeszcze 5 czy 10 lat temu gdzie praktycznie do każdego wojewódzkiego miasta w Polsce można było dotrzeć. Jak będzie po pierwszym marca to już w ogóle szkoda mówić.
Od 2004 planowano wielokrotnie wznowić ruch na linii nie tylko w przytoczonych wyżej przykładach. Również z inicjatywy władz gminy Morawica i Kije starano się coś wskórać w 2009 jednak na szczeblu wyższym sprawa się zatrzymała. Stan linii jest bardzo dobry – nie licząc wyciętej całej stacji Busko Zdrój w 2008 roku – likwidacja posterunku i urządzeń SRK, obecnie jest obsługiwany jako bocznica szlakowa z Szarbkowa. Czas jednej godziny na odległości 58 kilometrów można spokojnie utrzymać. Samochodem w godzinach porannych czy po południowych taka droga zajmuje obecnie około godzinę 1.40 do 2 godzin z czego prawie godzinę jedzie się od Morawicy do Kielc (12 kilometrów!!!). Wielokrotnie interweniowałem u władz, sugerując wznowienie ruchu na 073 dzięki któremu odciążyłoby się znacznie drogę krajową 73. Jednak bez skutecznie. Mimo znacznej odległości od miasta myślę, że puszczenie kilku składów w ciągu dnia, skomunikowanych w Kielcach z Warszawą, Krakowem, Częstochową czy Katowicami miało by sens zwłaszcza, że marnują się EN81. Po drodze znajduję się kilka mniejszych lub większych wiosek w których na pewno generowałyby się potoki.
O 070 już krócej. Wystarczy spojrzeć na przebieg linii żeby uświadomić sobie, że ruch pasażerski nie ma sensu na tej linii. Prędkość szlakowa za Włoszczowicami przez pierwsze 14 kilometrów wynosi 60 km/h kolejne 28 kilometrów to ograniczenie do 40 km/h. Nie trudno policzyć, że do Staszowa przy obecnym stanie linii czas przejazdu z Kielc wynosiłby mniej więcej 1.40 więc raczej nie było by chętnych do podróżowania w takim czasie. Proszę zauważyć, że linia mająca prawie 90 kilometrów ma tylko 10 stacji (lub przystanków osobowych) nie wiem, czy gdzieś w Polsce znajduję się linia z regionalnym ruchem pasażerskim na której są takie przerwy między posterunkami. Po prostu po linii nikt by nie podróżował. Dwie z tych stacji znajdują się w miastach (Chmielnik – oddalona znacznie od centrum, trzeba iść około 20-30 min z rynku oraz Staszów – busem czy samochodem można dotrzeć do Kielc znacznie szybciej), reszta to małe wsie które nie mogą generować praktycznie żadnego ruchu.
Moim zdaniem linia 070 powinna zostać wyremontowana, tak aby szlakowa wynosiła 80km/h i wtedy można by mówić ale nie o pociągach regionalnych tylko puścić część ruchu z Warszawy przez Kielce, Staszów, Rzeszów do Przemyśla, myślę że w takiej formie miałoby to sens.
Mam też wiele pomysłów na poprawienie stanu kolei w województwie, pisałem zarówno do władz jak i kolejarzy niestety brak odzewu z którejkolwiek ze stron.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mikolo Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Cze 2009

PostWysłany: 03-02-2011, 12:09    Odpowiedz z cytatem

Wow opisałeś się Mr. Green dzięki wielkie!Smile

Co do linii Kielce-Busko Zdrój to faktycznie tak jak piszesz, że niestety fatalny stan torów no i stacje położone kilka km od centrum miasta...
Cóż może kiedyś za klika lat to się zmieni, ale wątpię w to... Rolling Eyes

Co do rozkładu Kielc jest naprawdę tragiczny a co będzie od marca i później od czerwca nie chce mi się myśleć bo zostanie może 2 góra 4 TLK i klika pociągów osobowych Crying or Very sad

Pamiętam kiedyś były nocne pociągi łączące Kielce-Jelenia Góra Kudowa Zdrój Szczecin Świnoujście Poznań Zamość... a teraz same pustki... w rozkładach jedne wielkie dziury między godzinami

Doskonale pamiętam słynny nocny pociąg pospieszny Lublin-Jelenia Góra w sezonie z wag do Kudowy Zdrój które byly odczepiane w Kielcach i zawsze frekwencja była wysoka nie ważne czy wakacje czy zwykły dzień

Teraz jest mniejsze zainteresowanie podróżnych nie oszukujmy się pociągi są drogie i większość ludzi wybiera PKS niestety taka prawda a dla studentów to nie ma różnicy bo mają zniżkę więc pociągami jeżdżą studenci

Teraz PKS z Kielc do Warszawy normalny bilet w promocji PKS Kielce kosztuje 25 zł a pociąg 39 zł więc naprawdę jest różnica i czasowo tyle samo się jedzie więc pociągi znikają od 1 marca bo pewnie frekwencja była niska

Tak samo tyczy się pociągów osobowych też jest kiepsko ponieważ nap odcinek Kielce-Radom po co tylko do Skarżyska jeżdżą pociągi? już nie mogą wydłużyć tak jak kiedyś? jeździły z Kielc do Dęblina osobowe, do Radomia a teraz by jechać do Radomia jak najtaniej pociągiem to trzeba w Skarżysku się przesiadać na następny i to też podróżnych zniechęca...

Promocja Biletu Świętokrzyskiego wypaliła sukcesem no nie ukrywam że jest dobra i dużo ludzi z niej korzysta no ale to i tak jest za mało

Również likwidacja nocnego osobowego do Sędziszowa po godzinie 23.00 też jest zniechęcaniem podróżnych do korzystania z kolei ponieważ dużo ludzi korzystało z tego pociągu gdyż dużo ludzi dojeżdża do Kielc do pracy i kończy nap po godzinie 22.00 i ten pociąg był znakomity... jedynie teraz jest tylko po 23.00 osobowy do Włoszczowy więc jest coś na plus ale za przywróceniem osobowego do Sędziszowa byłbym za ponieważ naprawdę by się przydał tak samo do Skarżyska Kamiennej też najlepiej by zrobić ostatni po godzinie 23.00 w Kielcach jest tyle jednostek EN57 wolnych i wagonów niszczejących na bocznicach torowych że tam nie długo to chyba menele zrobią sobie mieszkanie...

_________________
STOP PRZEMOCY-Co 3 dziecko ulegające przemocy w rodzinie nie ukończyło 4 roku życia!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

stmichal Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Lut 2010

PostWysłany: 03-02-2011, 12:25    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Co do linii Kielce-Busko Zdrój to faktycznie tak jak piszesz, że niestety fatalny stan torów no i stacje położone kilka km od centrum miasta...
Cóż może kiedyś za klika lat to się zmieni, ale wątpię w to...


Trochę się nie zrozumieliśmy Smile między Kielcami a Buskiem stan torów jest bardzo dobry, tylko kilka ograniczeń, źle jest na linii Włoszczowice - Chmielów koło Tarnobrzega.

Cytat:
Teraz PKS z Kielc do Warszawy normalny bilet w promocji PKS Kielce kosztuje 25 zł a pociąg 39 zł więc naprawdę jest różnica i czasowo tyle samo się jedzie więc pociągi znikają od 1 marca bo pewnie frekwencja była niska


Frekwencja w tych pociągach nie była najgorsza, dużo ludzi dojeżdżało nimi do pracy czy na uczelnie. Winny jest głównie stan linii 008 na północ od Skarżyska Kamiennej. Gdyby nie korki przy wjeździe do stolicy busy nie miałyby żadnej konkurencji na tej linii.
Jednym z moich pomysłów są pociągi Kozłów - Skarżysko Kamienna a przynajmniej Kielce. Warto zauważyć, że jeśli pociągi interregio zatrzymywałyby się w Kozłowie (czas przejazdu między Warszawą Centralną a Kozłowem wyniósłby 1.58-2.00) po 5-10 minutach ruszałby pociąg regio w kierunku Kielc. Docierałby do stacji docelowej po 1.05 godziny więc sumaryczny czas przejazdu wyniósłby 3.10 czyli od 10 do godziny szybciej niż teraz pociągami TLK.

Cytat:
Promocja Biletu Świętokrzyskiego wypaliła sukcesem no nie ukrywam że jest dobra i dużo ludzi z niej korzysta no ale to i tak jest za mało


Promocja bardzo słuszna w założeniach jednak nie wypaliła zupełnie z prostej przyczyny - zero reklamy. Myślę, że o tej promocji 90% osób dowiedziało się albo będąc na dworcu albo pocztą pantoflową.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

conen Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 22 Gru 2009

PostWysłany: 04-02-2011, 09:07    Odpowiedz z cytatem

Uzupełniając świetne wywody przedmówcy:
1. pierowtnie w relacji Kielce - Busko Zdrój było 5 par pociagów kiedy samą linię otwarto około 1954 roku,

2. linia ma bardzo dobre położenie przystanków np. Brzeziny samo centrum wsi przy wiadukcie, Dębska Wola i Włoszczowice podobnie, Kije najlepiej bo do Urzędu Gminy może ze 100 m jest; Nida trochę gorzej i w lesie, ale sama wieś jedna z większych i dłuższych w regionie, a więc potencjał jest; Szarbków i Grochowiska też nie jest źle

3. zamiast bajdurzyć o Busko-Żabno należy pomyśleć o dobudowie tych 3-4 km bliżej Buska co wydaje się zupełnie realne, ile może kosztować jeden tor nawet przed drutem i jakiś mały peronik z wiatą Busko Miasto? wtedy byłby to prawdziwy hit i frekwencja zapewniona

4. kiedy jedyny raz tam jechałem w 2004 roku czyli krótko przed uwaleniem na pociąg czekał zawsze autobus i z 1 zł dowoził do centrum, powrotnie tak samo,

5. lekko zszokowała mnie wtedy frekwa gdyż ruszałem około 11 a tu 80% na zwykłego kibla, ludzie z walizami do sanatorium poprzesiadali się z dalekobieżnych, spora wymiana na przystankach pośrednich i rowerzyści

5. z posiadanych rozkładów wynika, że incydentalnie zdarzały się relacje Kielce-Staszów czyli bez dojazdu do Połańca, a nawet Połaniec-Staszów

6.cegła z 1975 roku wykazuje pociagi Kielce-Sandomierz przez Chmielnik, Staszów oraz Kielce Stalowa Wola Rzowadów tą trasą - obie oznaczone że kursują po ogłoszeniu, ale nie mam pojęcia czy to kiedykolwiek pojechało,

7.ten pierwszy skomunikowany we Włoszczowicach z pociągiem Włoszczowice-Busko Zdrój !!!

8.przsytanek Grochowiska pierwotnie nosił inną nazwą której niestety nie pamiętam,

9. rozkład 90/92 ten dwuletni pokazywał ostatni pociąg z Kielc na Busko krótko przed północą dojeżzał do celu gdzieś na 1.00 ciekawe dla kogo to było; skasowany według cegły 91/92,

10. był też pociąg nocny Zamość - Częstchowa przez Chmielnik, Staszów
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mkfilmykolejowe Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 12 Mar 2010

PostWysłany: 04-02-2011, 11:42    Odpowiedz z cytatem

Co do tej linii, pamiętam jedynie pospieszny "Solina" relacji: Warszawa Wschodnia-Zagórz przez Radom, Skarżysko Kamienną, Sandomierz, Stalowe Wolą, Rzeszów i Jasło,a od Jasła jechał w taryfie osobowej, to była piękna trasa szczególnie latem odcinek Skarżysko Kamienna-Stalowa Wola i odcinek Jasło-Zagórz klimaty nieziemskie, było co podziwiać... Również pamiętam nocny pospieszny "Wetlina" Zagórz-Warszawa Wschodnia. Z tych pociągów korzystałem.

_________________
fb: podróże koleją. Zdjęcia, ciekawostki z podróży Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

stmichal Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Lut 2010

PostWysłany: 04-02-2011, 12:59    Odpowiedz z cytatem

Comen dziękuję bardzo za te wszystkie informacje historyczne. Są one dla mnie szczególnie ciekawe, ja mam materiały od roku 92 roku, wcześniej co działo się na tych liniach niestety nie wiem. Jeśli masz to proszę o więcej, miło by było gdybyś wrzucił skany tych rozkładów - byłbym bardzo wdzięczny.

Cytat:
2. linia ma bardzo dobre położenie przystanków np. Brzeziny samo centrum wsi przy wiadukcie, Dębska Wola i Włoszczowice podobnie, Kije najlepiej bo do Urzędu Gminy może ze 100 m jest; Nida trochę gorzej i w lesie, ale sama wieś jedna z większych i dłuższych w regionie, a więc potencjał jest; Szarbków i Grochowiska też nie jest źle

Dokładnie, Brzeziny przecinane są przez sam środek. W Dębskiej Woli w odległości 1 km od peronu znajdują się 3 wsie, zawsze generowało to spore potoki. Włoszczowice, tak jak piszesz znajdują się również niedaleko stacji. W Kijach jest podobna sytuacja jak w Brzezinach. Stawiany Pinczowskie i Szarbków myślę, że nawet specjalnie dla tych miejscowości warto wznowić ruch. Są one oddalone od głównych dróg, są praktycznie odcięte od komunikacji zbiorowej. Nawet busów z Kielc jest tylko kilka. Grochowiska to mała miejscowość, w której również nie ma dostępu do szerszej komunikacji. Myślę, że gdyby ta linia znajdowała się w każdym innym województwie ruch na niej odbywałby się w miarę normalnie.
Mam kilka pomysłów jak jeszcze bardziej zwiększyć potoki podróżnych na tych stacjach, niestety moje pomysły nie spotkały się z żadnym odzewem ze strony władz czy kolei.

Cytat:
4. kiedy jedyny raz tam jechałem w 2004 roku czyli krótko przed uwaleniem na pociąg czekał zawsze autobus i z 1 zł dowoził do centrum, powrotnie tak samo,

Sądzę, że ludzie odzwyczaili się od takiego przesiadania mimo iż był to bardzo dobry pomysł. Czas nawet z taką przesiadką byłby znacznie krótszy niż busem czy nawet prywatnym samochodem.

Cytat:
Co do tej linii, pamiętam jedynie pospieszny "Solina" relacji: Warszawa Wschodnia-Zagórz przez Radom, Skarżysko Kamienną, Sandomierz, Stalowe Wolą, Rzeszów i Jasło,a od Jasła jechał w taryfie osobowej, to była piękna trasa szczególnie latem odcinek Skarżysko Kamienna-Stalowa Wola i odcinek Jasło-Zagórz klimaty nieziemskie, było co podziwiać... Również pamiętam nocny pospieszny "Wetlina" Zagórz-Warszawa Wschodnia. Z tych pociągów korzystałem.

Pospieszny Solina był do końca kursowania dzielony w Skarżysku Kamiennej - część leciała do Buska Zdroju a część przez Sandomierz, Stalową Wole tak jak piszesz.

Niestety Krystian nie odpowiedział na mój post więc chyba będę musiał odpowiedzieć na niego sam. Mam inne podejrzenie braku tej linii na liście PLK, odpowiedź znajduję się na poniższych zdjęciach mojego autorstwa z sierpnia 2010:

Stacja Grzybów, jak widać infrastruktura w części pasażerskiej leży po 10 latach od zamknięcia ruchu. Peron porasta metrowa trawa, sam peron jest pełen dziur, ostrych cierni o które łatwo się wyłożyć. Wejście na kładkę jest zabronione, w sumie nie wiem ile by mi musieli zapłacić żebym z własnej woli na nią wszedł, zwłaszcza, że niektórych stopni brakuję. Staszów, Chmielnik nie wspominając o Raczycach wyglądają podobnie - jeśli chce ktoś chętnie podeślę zdjęcia. Służby PLK zdają sobie sprawę, że takie zaniedbania nie można naprawić niskimi kosztami, a perony w takim stanie nigdy nie zostaną dopuszczone do ruchu.

Ps. Ponownie się zareklamuję, że linie tę w czasach gdy po torach jeździły jeszcze pociągi osobowe można zobaczyć w świecie wirtualnym - na mapie Kielce - Busko Zdrój mojego autorstwa, więcej o samym projekcie między innymi na:
http://www.d29-8.cal.pl/articles.php?article_id=137
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krystian Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Lut 2011
Skąd: Krk

PostWysłany: 04-02-2011, 14:11    Odpowiedz z cytatem

Już odpowiadam - praca pochłania :/
Pisząc o dewastacji urządzeń SRK miałem na myśli przede wszystkim ilość czynnych stacji/mijanek. Otóż na linii tej nie ma wielu opcji krzyżowań, co ograniczałoby znacznie jej przepustowość. Urządzenia zdewastowane są m.in. na, nieczynnej już, stacji Łążek. Stacja znajdowała się zaraz za mostem drogowo-kolejowym w podtarnobrzeskim Nagnajowie.
Jednak pewne sytuacje pokazują, żę linią przez Staszów mogą kursować pociągi pasażerskie, tak jak było w 2001 roku, podczas powodzi. Objazdem przez Staszów i Kielce kursowała SOLINA, Zagórz - Warszawa/Łódź Fabryczna - Zagórz, Zagórz - Gdynia - Zagórz.
Pod koniec lat 80 lub na początku 90 kursował tędy pociąg Zamość - Jelenia Góra.

Same perony nie są problemem, bo można szybko zrewitalizować je w ramach tzw. prac społecznych. Tanim kosztem, bez dużych nakładów. Tego typu przedsięwzięcia były wykorzystywane przy odbudowie niejednej linii. Powstałe dziury uzupełnić można czymkolwiek sypkim, nawet bardzo drobnym tłuczniem. Tak jest np. w Mielcu, gdzie, de facto, peronu żadnego nie ma, pomiędzy szynami leży tłuczeń. Zresztą w samym Tarnobrzegu nawierzchnia peronu jest również w opłakanym stanie, co nie przeszkadza w prowadzeniu ruchu pasażerskiego.

Troszeczkę odbiegamy od tematu, można by wydzielić nowy wątek o tej linii.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

stmichal Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Lut 2010

PostWysłany: 04-02-2011, 14:41    Odpowiedz z cytatem

Właśnie prosimy moderatorów o wydzielenie tematu na temat linii 070, 073 i 075.

Cytat:
Już odpowiadam - praca pochłania :/
Pisząc o dewastacji urządzeń SRK miałem na myśli przede wszystkim ilość czynnych stacji/mijanek. Otóż na linii tej nie ma wielu opcji krzyżowań, co ograniczałoby znacznie jej przepustowość. Urządzenia zdewastowane są m.in. na, nieczynnej już, stacji Łążek. Stacja znajdowała się zaraz za mostem drogowo-kolejowym w podtarnobrzeskim Nagnajowie.
Jednak pewne sytuacje pokazują, żę linią przez Staszów mogą kursować pociągi pasażerskie, tak jak było w 2001 roku, podczas powodzi. Objazdem przez Staszów i Kielce kursowała SOLINA, Zagórz - Warszawa/Łódź Fabryczna - Zagórz, Zagórz - Gdynia - Zagórz.

Dziękuję za odpowiedź. Co do ilości mijanek zgadzam się zwłaszcza, że prędkość szlakowa na linii jest bardzo niska więc czas przejazdu między poszczególnymi posterunkami ruchu jest bardzo długi. Dla przykładu przejazd między Chmielnikiem a Grzybowem wynosi około 42-45 minut i w tym czasie żaden inny pociąg nie może być wyprawiony na szlak. Dlatego moim zdaniem zwłaszcza przy obecnej sytuacji na tej linii nie ma możliwości przywrócenia ruchu pasażerskiego. Tak jak napisałem wcześniej jedynie zmiana dopuszczalnej prędkości na linii przynajmniej do 80 km/h co jest możliwe bez zmiany parametrów łuków dałaby możliwość dla istnienia ruchu pasażerskiego na tej linii jednak raczej nie regionalnego, tylko dalej do Rzeszowa, Przemyśla czy Zagórza.
Mi niestety nie było dane jechać tym pociągiem po zmienionej trasie, nie mniej natknąłem się na ten temat już kiedyś. Wątpię jednak, żeby teraz jeśli zdarzyłaby się taka sytuacja zdecydowano by się na taki manewr.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

conen Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 22 Gru 2009

PostWysłany: 08-02-2011, 16:15    Odpowiedz z cytatem

Rok 1975 prawdopodobnie

1.jpeg
Plik ściągnięto 71 raz(y) 90.6 KB

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 08-02-2011, 18:19    Odpowiedz z cytatem

Kielce, Busko i reszta. Zamiast jęczeć na forum mam dla Was dwie propozycje. Mają jedną wadę: trzeba ruszyć d... i coś napisać do władz.
Po pierwsze: w Busku brakuje do centrum (koło dworca PKS) bodaj 3 km toru ze stacji kolejowej. Jest nasyp. Koszt takiej inwestycji - czyli położenie toru plus drut plus peron to nie będzie żaden kosmos. Kilka mln zł powinno wystarczyć. Zainteresujcie tym władze Buska i województwa - Marszałka w Kielcach. Wtedy reaktywacja Buska będzie miała sens ekonomiczny. Inaczej meijscowi nigdy nie będą korzystać z pociagów, najwyzej kuracjusze. To za mało.

Szczegóły w tym komentarzu z Rynku Kolejowego:

24/01/2011 12:37 Autor: azdu
---.ujk.edu.pl
A do Buska - warto najpierw ułożyć kawałek toru. Nasyp już jest. Szyny i sieć można przełożyć z nieużywanej stacji w Siesławicach

24/01/2011 12:42 Autor: Spaghetti
---.14.4.43
@ azdu - Z tym Się zgadzam - Do dworca PKS można śmiało pociągnąć te tory - wziąć trochę podsypki z Gdynii Smile i biorąc pod uwagę fakt, że dworzec PKS Busko to ogromny węzeł kounikacyjny, posiadajać przy sobie peron PKP zwiększyłby frekwencję w pociągach. Ale czy to możliwe przy obecnych władzach samorządowych?
http://www.rynek-kolejowy.pl/21332/Sojusz_w_poszukiwaniu_konkurencji_na_torach.htm

Druga rzecz. Poważniejsza. Tutaj zacytuję komentarz z Rynku Kolejowego:
"A Wy w tych Kielcach tylko marudzicie.

Weźcie się w końcu do roboty i zabiegajcie o wpisanie do sieci TEN-T lini Warszawa- Radom- Kielce- Busko Zdrój- Tarnów Nowy Sącz- Muszyna , bo tylko takie poprowadzenie korytarza gwarantuje pieniądze na modernizację lini nr 8 na odcinku Warszawa- Sitkówka Nowiny. Tylko modernizacja lini nr 8 poprawi sytuację Kielc względem lini CMK.

Krakusi grają bardzo nieczysto i nieuczciwie w tej sprawie lansując kosmicznie drogi i nierealny projekt piekielny, w który chcą utopić gigantyczne pieniądze. Te pieniądze powinny posłużyć modernizacji lini nr 8 do 160 km/h na obszarach nizinnych i 120 km/h na obszarze Gór Świętokrzyskich.

Zamiast biadolić trzeba zablokować szkodliwe inicjatywy POpaprańców Sonika, Róży Marii Gräfin von Thun und Hohenstein wpisania do TENTA lini piekielnej i lobbować za pierwotnym projektem przebiegu korytarza w ramach koncepcji BŻ. Co gorsza bierze też w tym udział vice marszałek małopolski rodem z Tarnowa przywiązany do stołka.
A potem płaczecie że w Kielcach nie ma pociągów albo są w bardzo małej ilości."
http://www.rynek-kolejowy.pl/21468/Radom_Protest_prezydenta.htm

Jasne? No to do roboty. Ja za was tego nie zrobię i nie mam zamiaru. Mam co robić (linia 108) i starczy mi tego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Nowak Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Lut 2011
Skąd: Kielce

PostWysłany: 08-02-2011, 20:17    Odpowiedz z cytatem

Co byście powiedzieli na to by zorganizować okrągły stół organizacji zainteresowanych walką o linie kolejowe w województwie i wypracować wspólne cele, opracowanie, plan działania Question

_________________
Obiady Czwartkowe Kielce => www.czwartkowe.org
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

stmichal Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Lut 2010

PostWysłany: 08-02-2011, 20:54    Odpowiedz z cytatem

Conen dzięki za skany jestem Ci bardzo wdzięczny, ale nie wiem dlaczego obrazek otwiera mi się z taką jakością, że bardzo trudno cokolwiek odczytać, może to ja coś robię źle.

pp Sformułowałeś swoją wypowiedź w punktach i również w ten sposób Ci odpowiem.

Po pierwsze Trudno zliczyć pisma, maile które w latach 2007(8)-10 wysłałem do wszelkich możliwych władz. Zaczynając od wójtów władze Buska, marszałka a nawet wojewody kieleckiego. Odpowiedziano mi tylko na jedną powtarzam jedną wiadomość. Była to odpowiedź wójta gminy Morawica zimą zeszłego roku - ta odpowiedź znajduje się nawet na forum. W innych 30 może nawet 50 przypadkach nie było żadnego odzewu - tak władze naszego pięknego województwa są zainteresowane funkcjonowaniem kolei. Pisałem zarówno, jeśli pojawiała się jakaś informacja - nawet nie związana bezpośrednio z tymi liniami jaki bez okazji - między innymi właśnie o przedłużeniu linii do centrum Buska. Z moich informacji jednak wiem iż nie jest to możliwe z prostej przyczyny: obszar centrum miasta (uzdrowiska) jest objęty szczególną strefą a kolej generowała by ogromny hałas.
Po drugie nie wiem skąd jesteś, podejrzewam, że jeśli walczysz o linie z południa Małopolskiego, nie znasz dokładnie realiów tych terenów. Obecnie Busko również pod względem PKS jest marginalizowane, węzłem a przynajmniej ogromnym ciężko to nazwać. Wystarczy zobaczyć jak wyglądał jeszcze dworzec kilka lat temu a jak wygląda teraz - hula tam wiat- przypomnę, że dworzec autobusowy znajduje się dość daleko od centrum, ale dzięki temu, że są przystanki również w centrum, ruch jakoś się odbywa. Informacja o nasypie też z pogranicza mitu a prawdy.
Po trzecie myślałem, że właśnie po to jest to forum aby wymieniać opinie. Jakoś w dziale o województwie Małopolskim, tematy o zamykaniu kas czy o walce z "busiarstwem" mają po kilkanaście stron na których trudno znaleźć jakieś ciekawe informację o podjęciu jakichkolwiek działań nie wspominając.
Po czwarte. Jakoś trudno mi wyobrazić sobie, żeby przy obecnym tragicznym stanie Polskich kolei powstawały nowe linie, nie oszukujmy się nie mające znaczenia strategicznego ani ekonomicznego. Zwłaszcza w Świętokrzyskim które nie radzi sobie z budową moim zdaniem dużo potrzebniejszych obwodnic - pisałem wcześniej ile trwa codzienny dojazd do Kielc od strony Buska Zdroju.
Po piąte nigdzie nie napisałem, że linie przy tym kształcie mają szansę istnieć. Temat ten traktowałem bardziej jako wymianę informacji o tych liniach. O kolei w Świętokrzyskim naprawdę ciężko znaleźć jakiekolwiek informację, a podane wyżej są naprawdę na wagę złota.
Po szóste. Jeśli chodzi o linie 8 to wcale nie potrzeba KDP, tylko niewielkie naprawy na całym odcinku. Jedynym ważnym elementem byłoby dobudowanie drugiego toru między Warką a Radomiem, naprawy tam gdzie występują długie ograniczenia - bez zmiany profilów linii. Myślę, że linia na 120km/h na całym odcinku a 100 km/h w Górach Świętokrzyskich jest możliwa do zrealizowania nie tak wielkimi kosztami. Czas podróży między Kielcami a Warszawą wynoszący 2-2.5 godziny byłby bardzo dogodny dla podróżnych na tym odcinku. Naprawy dotyczą głównie odcinka Skarżysko - Radom, między Kielcami a Skarżyskiem nie jest najgorzej, tylko jedno długie ograniczenie na torze nieparzystym do 50 km/h.

[ Dodano: 08-02-2011, 21:01 ]
Przepraszam, że post pod postem ale nie zauważyłem postu Nowaka ja jestem otwarty na każdego rodzaju spotkania, z mojej strony nie widzę przeciwwskazań. Nie wiem tylko jak takie coś zorganizować, w każdym razie ja nie zamierzam pisać do nikogo z Urzędu Wojewódzkiego bo wiem jak to się w moim przypadku kończyło - po prostu brak sił.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 08-02-2011, 21:20    Odpowiedz z cytatem

Nowak, zapytajcie Adamusa z części małopolskiej (jest głównie na wątkach o linii Trzebinia-Wadowice oraz Sucha-Żywiec). On wspominał o współorganizacji debaty w sprawie linii Trzebinia-Wadowice.
stmichal, ja też piszę tu i tam, i często w powietrze. Ale mimo wszsytko trzeba pisać, żeby nikt potem nie mówił że nikogo temat nie obchodzi. W końcu uda się trafić na sensownego człowieka. Najlepiej jest zacząć od współpracy z miediami, jakąś lokalną gazetą, serwisem internetowym i tam sprzedać swój pomysł. Przecież linia do Buska ma obecnie 80km/h, macie tam w województwie kilka EN81, niech sobie Marszałek pomyśli poważneij o jakiejś kolejce przelotowej przez Kielsce, np. Busko-Skarżysko-Ostrowiec, Busko-Włoszczowa. Nie zadziała? Trzeba spróbować zagadać.
A temat TENTa to już jest duży kaliber, ale może z nim też warto powalczyć, bo był w papierach ale go centusie przepchali na rzecz Piekiełka które i tak nie powstanie bo to kosmos ekonomiczy.
Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 4 Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl