Kilka takich SA136 czy nawet SA134 by się przydało na Łódź - Tomaszów - Opoczno (ew. Końskie - przynajmniej w wybrane dni), Wakacyjne / weekendowo Łódź - Tomaszów - Spała i może Łódź - Piotrków - Bełchatów. Ale mogą być nawet tańsze SN82/83... Oczywiście z pominięciem Koluszek. W uzupełnieniu do Tomaszowa też bez zwiedzania Koluszek szczytowo EN57, czy Elf poza EN81. Nawet jak bipa stała 50 min w Tomaszowie to ludzie do Opoczna jeździli. Teraz mogą jeździć znacznie szybciej ....
_________________ pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez ET05 dnia 21-11-2010, 18:29, w całości zmieniany 1 raz
Taaa, to może od razu 220km/h? I zrobimy sobie taką małą KDP Łowicz-Łódź-Sieradz? Proponuję wypić szklankę zimnej wody, ochłonąć i wrócić na ziemię. Takie marzenia są nierealne. Biorąc pod uwagę koszty dobrze by było, jakby udało się utrzymać stówkę tam gdzie jest i podreperować miejsca z sierżantami żeby chociaż z 80 dało się tam jechać i ułożyć sensowny rozkład. Bo perony prawdę mówiąc wystarczy w wielu miejscach wyczyścić.
ET05, z tą Spałą to kosmos, ale przydatne by to było, myslę , że w letnie weekendy SA134 - frekwencja 100%.
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Choć nie wiem jak wygląda sytuacja z szlakiem do Spały, to w wakacje pociągi mogły by kursować. Nie mam wątpliwości, że frekwencja była by bardzo wysoka. Jest to dobra alternatywa pomiędzy morzem i górami.
Swoją drogą, kiedy ostatni pociąg pojechał planowo do Spały?
Urbi, Od święta jechał tam pociąg specjalny z Łodzi.
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Co do Spały -
Na linii (Łódź?) Tomaszów - Spała przez kilka ostatnich lat uruchamiany był specjalny pociąg dożynkowy Retro (raz do roku - w tym roku jednak takiego pociągu nie było).
Obecnie ta króciutka linia jest zarośnięta , zaniedbana , a stan torów jest tragiczny (Ten szynobus musiałby wlec się 10-20km/h). Co do stacji w Spale - wiem, że jest jeden peron, a właściwie jego szczątki.
Ogólnie jeśli kiedykolwiek na tej linii miałby zostać przywrócony ruch , to nie obyło by się bez modernizacji.
Taka modernizacja pewnie nie była by bardzo kosztowna, bo w końcu to jest raptem kilka kilometrów torów.
Pabianiczanin, za długi czas przejazdu w porównaniu z PKS.
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Łódzkie: zmodernizowany pociąg w barwach województwa wyjechał na trasę
Pierwszy zmodernizowany pociąg EN-57 zamówiony przez województwo łódzkie wyjechał w sobotę na trasę Łódź-Sieradz. W sumie samorząd województwa zamówił trzy takie składy. Wartość projektu to prawie 23,5 mln zł.
Trójwagonowy, elektryczny zespół trakcyjny EN-57, jeden z najpopularniejszych pociągów w Polsce, został całkowicie zmodernizowany w Zakładach Naprawczych Taboru Kolejowego "Mińsk Mazowiecki" SA.
Skład jest wzbogacony o nowoczesne rozwiązania i pomalowany w barwy województwa łódzkiego. Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana, są ergonomiczne fotele, ekologiczne toalety w obiegu zamkniętym i rolety w oknach. W pociągu zainstalowano także monitory LCD i gniazda elektryczne, do których można podłączyć np. laptopa.
Pociąg posiada także urządzenia ułatwiające wsiadanie i wysiadanie osobom niepełnosprawnym; rowery można przewozić w specjalnie przeznaczonym do tego miejscu. Skład ma nowy, aerodynamiczny wygląd; prędkość maksymalna to 120 km na godz.
Dwa kolejne zmodernizowane składy pojawią się na trasach regionu w styczniu oraz na przełomie stycznia i lutego przyszłego roku - poinformował PAP Jacek Grabarski z Urzędu Marszałkowskiego w Łodzi.
Projekt "Inwestycja w tabor kolejowy - zakup trzech zmodernizowanych pociągów o napędzie elektrycznym", realizowany jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego województwa łódzkiego na lata 2007-2013. Całkowita wartość projektu wynosi 23,47 mln zł, z czego 16,1 mln zł stanowi dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
[ Dodano: 04-12-2010, 18:55 ]
Nowy pociąg już na trasie
Dodał: ei24 2010-12-04 13:17
Z pięciominutowym opóźnieniem, czyli o godzinie 10.38, wyjechał z Łodzi Kaliskiej do Sieradza pociąg zmodernizowany z funduszy Unii Europejskiej.
W wagonach jest klimatyzacja, toalety zostały przystosowane dla potrzeb osób niepełnosprawnych, a przy fotelach znajdują się gniazda elektryczne umożliwiające korzystanie z laptopów. Kolory i wzory na bocznych ścianach nawiązują do motywów graficznych Województwa Łódzkiego inspirowanych twórczością Katarzyny Kobro.
Dwa kolejne zmodernizowane składy pojawią się na trasach regionu w styczniu oraz na przełomie stycznia i lutego przyszłego roku - poinformował PAP Jacek Grabarski z Urzędu Marszałkowskiego w Łodzi.
Czyli wychodzi na to, że kolejne też zostaną dostarczone po terminie.
@przewoz Heh, właśnie miałem pisać.
Po tym pierwszym kursie do Sieradza, ten cud techniki stanął na stacji i .... się zepsuł.
Obecnie jest znów w Mińsku Mazowieckim.[/b]
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum