Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Ciężki zawód maszynisty
Autor Wiadomość

fisch Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 16 Mar 2008

PostWysłany: 19-12-2008, 19:58   Ciężki zawód maszynisty Odpowiedz z cytatem

Na dobry początek.
http://www.tvn24.pl/2184222,12690,0,0,1,wideo.html
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ryswoj Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Gru 2008

PostWysłany: 29-12-2008, 21:28    Odpowiedz z cytatem

Witam to ja coś jeszcze dorzucę Very Happy

http://maszynista.cal.pl/czytaj_pl.html

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

fisch Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 16 Mar 2008

PostWysłany: 11-01-2009, 08:12    Odpowiedz z cytatem

MASZYNISTA

CHARAKTERYSTYKA ZAWODU


Maszynista obsługuje lokomotywy lub zespoły trakcyjne w jazdach pociągowych, manewrowych i roboczych. Może prowadzić zarówno lokomotywy pociągów pasażerskich jak i towarowych w obsadzie jednoosobowej lub dwuosobowej z pomocnikiem. W swej pracy maszynista jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo podróżnych, taboru, ładunków i współpracowników. Odpowiada również za przestrzeganie nakładanych na niego ram czasowych.
Prowadząc pociąg maszynista dostosowuje prędkość do przepisów kolejowych, rozkładu jazdy i warunków trasy. W czasie jazdy uważnie obserwuje szlak kolejowy i reaguje na wszelkie sygnały podawane na tarczach, semaforach oraz na sygnały ręczne. Prowadząc elektryczny zespół trakcyjny otwiera i zamyka drzwi podczas postoju na stacji. Pracując w pojedynkę maszynista musi także reagować na sygnały urządzeń zabezpieczających, które mają mu uniemożliwić zaśnięcie. Brak reakcji ze strony maszynisty powoduje automatyczne wyhamowanie pociągu. Gdy z maszynistą współpracuje pomocnik, który sam nie może prowadzić pociągu, to jego zadaniem jest obserwacja szlaku i sygnałów tak, by maszynista niczego nie przeoczył.

WARUNKI PRACY

Miejsce pracy maszynisty to przede wszystkim kabina lokomotywy lub pociągu elektrycznego. Kabina musi dawać bardzo dobrą widoczność w kierunku jazdy. Maszynista pracuje sam lub z pomocnikiem. Prowadząc pociąg pasażerski współpracuje z zespołem konduktorów. W czasie pracy ma kontakt radiowy z dyżurnym ruchu, a także kontaktuje się z nim poprzez sygnały kolejowe.

Maszynista w PKP pracuje w ruchu ciągłym nazywanym na kolejach turnusem. W turnusie zazwyczaj pracuje po 12 godzin najpierw w dzień, a po 24 godzinach w nocy, po której ma 48 godzin wolnych. Sytuacja u prywatnych przewoźników może być inna. W czasie pełnienia służby wykonuje polecenia dyżurnego ruchu i ściśle przestrzega przepisów kolejowych.

WYMAGANIA
Kandydat do pracy jako maszynista musi przejść badania psychotechniczne, które sprawdzają jego refleks, podzielność uwagi, zdolność koncentracji i poziom zdolności intelektualnych, a więc umiejętności niezbędne w pracy. Prowadząc lokomotywę lub pociąg maszynista musi być skupiony na trasie i uważnie obserwować wszystkie znaki kolejowe, a także pulpit pociągu. Od szybkości jego reakcji zależy bezpieczeństwo pasażerów.

Jazda zazwyczaj trwa kilka godzin i maszynista jest w ciągłym napięciu psychicznym, a nie może sobie pozwolić na odpoczynek. Wymaga to od niego samokontroli i opanowania emocji. Osoba pracująca na tym stanowisku musi być odpowiedzialna i rozważna, a jednocześnie mieć dużą wyobraźnię, która pozwoli mu przewidzieć konsekwencje podejmowanych decyzji.

Do pracy w tym zawodzie konieczna jest I kategoria zdrowia (w tym I kategoria wzroku i I kategoria słuchu). Do tego potrzebna jest wysoka sprawność całego organizmu. Przeciwwskazaniem do wykonywania zawodu są zaburzenia równowagi, padaczka, niepoddające się korekcji wady wzroku, choroby ograniczające sprawność ruchową, a także choroby psychiczne.


WARUNKI PODJĘCIA PRACY

Do podjęcia pracy w tym zawodzie konieczne jest średnie wykształcenie techniczne, najlepiej elektrotechniczne lub kolejowe. W całym kraju jest wiele szkół średnich o profilu kolejowym. Osoby, które chcą podjąć pracę maszynisty zaczynają od stanowiska pomocnika maszynisty. Po przejechaniu 10 tys. km są kierowani na specjalny kurs, który zakończony jest egzaminem teoretycznym i praktycznym.

Ze względu na duże wymagania zdrowotne i czas przygotowania do zawodu do pracy tej przyjmowani są mężczyźni do 30 lat.

MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA

Największym pracodawcą dla maszynistów są Polskie Koleje Państwowe. Oprócz państwowego przewoźnika maszynistów zatrudniają też bocznice kolejowe oraz inne koleje zajmujące się przewozem towarowym.

ZAROBKI


Zarobki zależą od miejsca zatrudnienia. Inaczej jest w PKP, a inaczej u prywatnego przewoźnika. Nawet w samej PKP zarobki różnią się w zależności od spółki. Pomocnik maszynisty zarabia około 2 tys. zł brutto. Maszynista z wieloletnim stażem zarabia około 2 tys. netto.

Źródło: www.praca.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

SzwagierPKP Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Lis 2008
Skąd: Białystok

PostWysłany: 09-02-2009, 11:32   Czas pracy maszynistów! Odpowiedz z cytatem

Ku przestrodze wszystkim tym, którzy nie przestrzegają czasu pracy, w tym zwłaszcza czasu pracy maszynistów, polecam to co poniżej!
PRZYCZYNA katastrofy Question Między innymi również to, że maszynista pociągu towarowego rozpoczął 25-tą godzinę pracy, a później dochodzenie - wskutek śmierci maszynisty pociągu towarowego - UMORZONO Exclamation
Ofiarom katastrofy kolejowej koło Otłoczyna - źródło http://www.youtube.com/watch?v=leSQUDuZElM&feature=related
Miejsce katastrofy kolejowej pod Otłoczynem - współcześnie - źródło http://www.youtube.com/watch?v=dbOSB7qBGdo&feature=related
Katastrofa kolejowa w Otłoczynie cz. 1/3 - źródło http://www.youtube.com/watch?gl=PL&hl=pl&v=Rbc9xOLCuEw&feature=related
Katastrofa kolejowa w Otłoczynie cz. 2/3 - źródło http://www.youtube.com/watch?v=VsnmdjOGiXc&feature=related
Katastrofa kolejowa w Otłoczynie cz. 3/3 - źródło http://www.youtube.com/watch?v=QCapNS4xwPA&NR=1

Ta mała sosna wyrosła opodal pomnika. Jej kształt jest aż nadto sugestywny... - źródło http://www.petka.pl/otloczyn/wypadek_otloczyn_pomnik.htm

Maszynista rozpoczął 25 godzinę pracy.jpg
Plik ściągnięto 335 raz(y) 165.48 KB

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Marttin Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Cze 2006

PostWysłany: 09-02-2009, 16:42    Odpowiedz z cytatem

Maszynista to stanowisko pracy, a nie zawód.
Badania wstępne, czy okresowe wg tabeli stanowisk S1 wykonuje się na stanowisko maszynisty, a nie na zawód maszynisty...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

SzwagierPKP Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Lis 2008
Skąd: Białystok

PostWysłany: 10-02-2009, 03:19    Odpowiedz z cytatem

Gwoli ścisłości - maszynista to nie jest ani zawód ani stanowisko pracy.

Zgodnie z załącznikiem do rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 8 grudnia 2004 r. w sprawie klasyfikacji zawodów i specjalności dla potrzeb rynku pracy oraz zakresu jej stosowania (Dz. U. z 2004 r. Nr 265. poz. 2644 z późn. zm) mamy między innymi następujące zawody w grupie 8:
8 OPERATORZY I MONTERZY MASZYN I URZĄDZEŃ
83 KIEROWCY I OPERATORZY POJAZDÓW
831 Maszyniści kolejowi, dyżurni ruchu i pokrewni
8311 Maszyniści kolejowi i metra
831101 Kierowca lokomotywy spalinowej o mocy do 300 KM
831102 Maszynista pojazdu trakcyjnego
831103 Maszynista taboru pasażerskiego metra
831104 Pomocnik maszynisty pojazdu trakcyjnego
831105 Kierowca drezyny i wózka motorowego
831106 Maszynista pomocniczych pojazdów kolejowych metra
831107 Maszynista wieloczynnościowych i ciężkich maszyn do kolejowych robót budowlanych
831190 Pozostali maszyniści kolejowi i metra
8312 Dyżurni ruchu, manewrowi i pokrewni
831201 Dróżnik przejazdowy
831202 Dyżurny ruchu kolejowego
831203 Manewrowy
831204 Nastawniczy
831206 Operator pociągowy
831207 Rewident taboru kolejowego
831208 Zwrotniczy
831209 Dyspozytor ruchu metra
831210 Dyżurny ruchu i stacji metra
831211 Manewrowy metra
831212 Ustawiacz
831290 Pozostali dyżurni ruchu, manewrowi i pokrewni

Grupa 8. Operatorzy i monterzy maszyn i urządzeń
Grupa ta obejmuje zawody wymagające wiedzy, umiejętności i doświadczenia niezbędnych do prowadzenia pojazdów i innego sprzętu ruchomego, nadzorowania, kontroli i obserwacji pracy maszyn i urządzeń przemysłowych na miejscu lub przy pomocy zdalnego sterowania oraz do montowania produktów z komponentów według ścisłych norm i metod. Wykonywanie zadań wymaga głównie posiadania wiedzy i zrozumienia zasad funkcjonowania obsługiwanych urządzeń.
Opisy poszczególnych zawodów http://www.praca.gov.pl/index.php?page=klasyfikacja_zawodow
Opis zawodu Maszynista pojazdu trakcyjnego http://www.praca.gov.pl/index.php?page=klasyfikacja_zawodow&klasyfikacja_zawodow_id=19

W zakładzie pracy pracownik jest zatrudniany na stanowisku pracy, które powinno mieć nazwę taką samą jaka jest w wykazie zawodów i specjalności - załącznik do w/w rozporządzenia. Na przykład Maszynista pojazdu trakcyjnego. Wówczas to ocenę ryzyka zawodowego, badania, szkolenia itd., itp. wykonuje się zgodnie z postanowieniami obowiązujących w RP przepisów prawnych i innych, w tym również przepisów wewnętrznych na PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

fisch Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 16 Mar 2008

PostWysłany: 16-02-2009, 23:12    Odpowiedz z cytatem

SzwagierPKP-NAPISAŁ:
Gwoli ścisłości - maszynista to nie jest ani zawód ani stanowisko pracy.
Nie życzę Ci takiego doświadczenia. Jak myślisz ? Co czuje w tej chwili, i póżniej do końca swojego życia ten Bogu Ducha winny maszynista ?
Nie kpij facet. Przez szacunek dla tragicznie zmarłego przede wszystkim.

Źródło: Express Ilustrowany

[ Dodano: 17-02-2009, 21:45 ]
Fragment tytułowej strony Expressu Ilustrowanego z dnia 16.01.2009r.

Brytyjczyk rzucił się pod pociąg.JPG
Plik ściągnięto 363 raz(y) 44.69 KB

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

SzwagierPKP Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Lis 2008
Skąd: Białystok

PostWysłany: 07-03-2009, 10:38    Odpowiedz z cytatem

fisch - niestety, ale jesteś w błędzie - maszynista to nie jest ani zawód ani stanowisko pracy. Jak wciąż masz wątpliwości to przejdź się do działu personalnego lub do prawnika - oni Cię uświadomią.

Równocześnie wkładasz mi w usta słowa, których nie wypowiedziałem - ja kpię ? Wybacz! Zastanów się co piszesz zanim klikniesz na ENTER. Dokładnie przez szacunek dla tragicznie zmarłego maszynisty pojazdu trakcyjnego napisałem, że komisja umorzyła dochodzenie i to komisja zakpiła (zresztą nie pierwszy i być może nie ostatni raz?) z człowieka. Niestety, ale takie praktyki się zdarzają i nie tylko na kolei. A faktycznie człowiek ten w niczym nie zawinił.

Tak samo jak i dzisiaj - Tragiczny wypadek na przejeździe http://polskalokalna.pl/wiadomosci/podlaskie/news/podlaskie-tragedia-na-przejezdzie-kolejowym,1271060
Nieostrożność kierowcy doprowadziła do tragedii.

Tragiczny wypadek.jpg
Plik ściągnięto 347 raz(y) 23.9 KB

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

olexy Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Sty 2009

PostWysłany: 18-03-2009, 22:53   Wciąż niebezpiecznie na niestrzeżonych przejazdach Odpowiedz z cytatem

O włos od tragedii na torach! Do tego zdarzenia doszło tuż przed godziną w Dąbrowie Łazach koło Wysokiego Mazowieckiego. Na niestrzeżonym przejeździe kolejowym pociąg pospieszny "Konopnicka" relacji Suwałki - Warszawa staranował tira, a ten uderzył w kolejną ciężarówkę. Obaj kierowcy trafili do szpitala. Więcej informacji
http://www.poranny.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20090318/REGION99/751453915
http://www.poranny.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20090318/REGION99/76203705
Film http://www.youtube.com/watch?v=jgtpWbgq0yo

2 Dąbrowa Łazy.jpeg
Plik ściągnięto 226 raz(y) 17.52 KB

1 Dąbrowa Łazy.jpeg
Plik ściągnięto 194 raz(y) 16.07 KB

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

fisch Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 16 Mar 2008

PostWysłany: 24-03-2009, 20:24   Bezpieczny przejazd Odpowiedz z cytatem

Źródło: Głos Maszynisty - Marzec 2009

[ Dodano: 13-04-2009, 22:26 ]
Może niebawem nie będzie problemu maszynisty ? Dlaczego ?
Obejrzyj.
Teleexpress 13.04.2009r. g. 17.00

Źródło: www.tvpinfo.pl
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=63147&sid=1ab48c0b9dc3d4a38c92932c863d0746#63147

[ Dodano: 05-07-2009, 11:30 ]
Bardzo smutna strona tego zawodu.

Źródło: Express Ilustrowany

[ Dodano: 12-07-2009, 19:05 ]
Źródło: www.gk24.pl

[ Dodano: 30-07-2009, 22:25 ]
Źródło: www.kpinfo.pl

1.jpg
Plik ściągnięto 164 raz(y) 23.42 KB

Zawał maszynisty.JPG
Plik ściągnięto 206 raz(y) 72.88 KB

Człowiek na torach.JPG
Plik ściągnięto 454 raz(y) 42.1 KB

Bezpieczny przejazd.JPG
Plik ściągnięto 328 raz(y) 43.28 KB

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

olexy Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Sty 2009

PostWysłany: 07-12-2009, 21:16    Odpowiedz z cytatem

Tragiczny wypadek w Tłuszczu w woj. mazowieckim. Wprost pod nadjeżdżający pociąg wpadł mężczyzna. Zginął na miejscu

Wypadek na trasie kolejowej Warszawa-Białystok.jpg
Plik ściągnięto 269 raz(y) 12.53 KB

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Mirios Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Lis 2009

PostWysłany: 10-12-2009, 16:35    Odpowiedz z cytatem

fisch napisał/a:
Do pracy w tym zawodzie konieczna jest I kategoria zdrowia (w tym I kategoria wzroku i I kategoria słuchu). Do tego potrzebna jest wysoka sprawność całego organizmu. Przeciwwskazaniem do wykonywania zawodu są zaburzenia równowagi, padaczka, niepoddające się korekcji wady wzroku, choroby ograniczające sprawność ruchową, a także choroby psychiczne.

Czy do tego też się zalicza choroby żywieniowe??

ostatnio słyszałem że PKP ICC dało nowe warunki pracy wie kotś coś na ten temat??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

buuuuum Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Gru 2009
Skąd: Ełk

PostWysłany: 10-12-2009, 20:26    Odpowiedz z cytatem

a jak ktoś nosi okulary ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DawidCzerwiensk Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Lis 2009
Skąd: Czerwieńsk/Krobia

PostWysłany: 10-12-2009, 21:24    Odpowiedz z cytatem

buuuuum napisał/a:
a jak ktoś nosi okulary ?

Możesz pomarzyć
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

SzwagierPKP Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Lis 2008
Skąd: Białystok

PostWysłany: 13-01-2010, 12:03    Odpowiedz z cytatem

We wtorek o godziny 17 na torach kolejowych relacji Siemianówka - Mikłaszewo w gminie Narewka pod jadącą lokomotywę wbiegł żubr. Maszynista nie zdążył wyhamować i najechał na zwierzę.

100 tonowej lokomotywie nic oczywiście się nie stało, jednak samca żubra nie udało się uratować.
Więcej TUTAJ

ubr.jpg
samca żubra nie udało się uratować
Plik ściągnięto 89 raz(y) 29.06 KB

Lokomotywa.jpg
100 tonowej lokomotywie nic oczywiście się nie stało
Plik ściągnięto 77 raz(y) 28.24 KB

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 6 Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl