INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. dolnośląskie - Szynobusami Kolei Dolnośląskich do Zgorzelca

Noema - 26-02-2010, 20:03
Temat postu: Szynobusami Kolei Dolnośląskich do Zgorzelca
Szynobusami Kolei Dolnośląskich do Zgorzelca

Od 1 marca 2010 r. Koleje Dolnośląskie przejmują obsługę połączeń regionalnych na trasie Węgliniec – Zgorzelec. Pociągi będą kursowały częściej, a podróż nimi będzie wygodniejsza. Przewoźnik dysponuje bowiem nowoczesnymi autobusami szynowymi.

Koleje Dolnośląskie S.A. to spółka należąca w całości do Samorządu Województwa Dolnośląskiego. Od 1 marca 2010 r. – wraz z wprowadzeniem korekty do rozkładu jazdy pociągów – przejmie ona obsługę połączeń na trasie Węgliniec – Zgorzelec od Przewozów Regionalnych sp. z o.o.

Dzięki temu mieszkańcom zachodniej części Dolnego Śląska łatwiej będzie dojechać do szkoły i pracy. Liczba pociągów zwiększy się z dziesięciu do szesnastu. Wszystkie połączenia będą obsługiwane nowoczesnymi autobusami szynowymi.

Od 1 marca 2010 r. pociągi regionalne będą kursowały na trasie Węgliniec – Zgorzelec wg następującego rozkładu jazdy:

Węgliniec - Zgorzelec

* Węgliniec (odj. 6:08) – Zgorzelec (przyj. 6:31),
* Węgliniec (odj. 7:15) – Zgorzelec (przyj. 7:38),
* Węgliniec (odj. 11:28) – Zgorzelec (przyj. 11:50),
* Węgliniec (odj. 13:16) – Zgorzelec (przyj. 13:39),
* Węgliniec (odj. 15:00) – Zgorzelec (przyj. 15:23),
* Węgliniec (odj. 15:59) – Zgorzelec (przyj. 16:22),
* Węgliniec (odj. 17:57) – Zgorzelec (przyj. 18:20),
* Węgliniec (odj. 21:17) – Zgorzelec (przyj. 21:40);

Zgorzelec - Węgliniec

* Zgorzelec (odj. 5:40) – Węgliniec (przyj. 6:02),
* Zgorzelec (odj. 6:37) – Węgliniec (przyj. 6:59, odj. 7:00) – Legnica (przyj. 7:55),
* Zgorzelec (odj. 7:56) – Węgliniec (przyj. 8:18),
* Zgorzelec (odj. 12:09) – Węgliniec (przyj. 12:31),
* Zgorzelec (odj. 14:28) – Węgliniec (przyj. 14:50),
* Zgorzelec (odj. 15:31) – Węgliniec (przyj. 15:53),
* Zgorzelec (odj. 17:29) – Węgliniec (przyj. 17:51),
* Zgorzelec (odj. 18:28) – Węgliniec (przyj. 18:50).

Rozkład jazdy ułożono tak, by umożliwić pasażerom przesiadanie się na pociągi kursujące między Węglińcem a Wrocławiem.

Źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego
Stella - 27-02-2010, 00:56
Temat postu:
Szkoda, że nie będzie bezpośrednich pociągów z Bolesławca. Przesiadki w Węglińcu nie są zbyt zachęcające.
Anonymous - 27-02-2010, 00:59
Temat postu:
Przydałoby się też, by konduktorzy KD mogli wystawiać bilety bezpośrednio do stacji na odc. Węgliniec - Wrocław.
Jerry - 27-02-2010, 12:27
Temat postu:
są wystawienie bilety w pociągach KD z załącznikiem "DALEJ", i w pociągu PR można zrobić dopłatę bez dodatkowych kosztów
Anonymous - 27-02-2010, 12:48
Temat postu:
Nie żebym się czepiał, ale zagadka za pięc punktów Razz - dla kogo to mogą być te oto kursy:

Zgorzelec (odj. 6:37) – Węgliniec (przyj. 6:59)
Węgliniec (odj. 15:00) – Zgorzelec (przyj. 15:23)
dexter - 27-02-2010, 13:01
Temat postu:
Czy wygrałem pięć punktów?:

Zgorzelec (odj. 6:37) – Węgliniec (przyj. 6:59)/ Węgliniec(odj. 7.00) - Legnica(przyj. 7.55): w Legnicy przesiadka na Interregio Ślązak (odj.8.20), czyli jest to łącznik dla tego pociągu

Węgliniec (odj. 15:00) – Zgorzelec (przyj. 15:23) - zamknięcie obiegu
Dolnoślązak - 27-02-2010, 13:11
Temat postu:
Usłyszałem od pracowników z Węglińca, że bilet w jedną stronę będzie kosztował 7 zł. (cena promocyjna) bez żadnych zniżek Exclamation .
A dlaczego młodzież, studenci nie mają zachowanych ulg na te pociągi Question Hmm .

Chciałbym też się dowiedzieć od pracowników KD, czy te informacje są wiarygodne Question

[ Dodano: 27-02-2010, 13:17 ]
Przepraszam - właśnie w tej sprawie tj. koszt biletu zamieściła Noema. Bilet jak podają KD, będzie kosztował 6 zł.
Nadal mam pytanie - dlaczego KD nie honoruje ulg ustawowych i handlowych Question Hmm
Anonymous - 27-02-2010, 13:24
Temat postu:
Dolnoślązak, przecież promocja jest dobrowolna. Student i uczeń może zawsze kupić bilet według TPR.
Zed - 27-02-2010, 16:50
Temat postu:
Dolnoślązak napisał/a:
Nadal mam pytanie - dlaczego KD nie honoruje ulg ustawowych i handlowych

KD honorują wszystkie ulgi ustawowe i nawet handlowe PR, z REGIOkartą włącznie.

Taryfa specjalna (promocyjna) KD to odpowiednik "połączeń w dobrej cenie" w PR, a tych ofert nie obejmują ulgi ustawowe. Takie oferty skierowane są do pasażerów, którzy nie mają żadnych zniżek ustawowych. Uczeń/student musi sobie przekalkulować co bardziej mu się opłaca: bilet w cenie promocyjnej czy bilet "normalny" wg TPR z ulgą ustawową.
Dolnoślązak - 27-02-2010, 17:57
Temat postu:
Zed, morpheo, dzięki za wyjaśnienie Razz .
Jerry - 27-02-2010, 18:04
Temat postu:
KD nie chonoruje tylko biletów kolejowych z PR, IC. Więc kolejarze z konkurencji mają pecha ale to jest z wzajemnością
melocot - 28-02-2010, 22:15
Temat postu:
Jerry Exclamation
Rozwiń zwykłemu pasażerowi użyte przez Ciebie pojęcie
Cytat:
bilet kolejowy.

kujon50 - 02-03-2010, 14:41
Temat postu:
Eee ...tam.co to niby za rewolucja.KD miały obsługiwać nieczynne od dawna linie,a te połączenie wcześniej już było.Szczyt wszystkiego!
pp - 02-03-2010, 14:51
Temat postu:
dexter napisał/a:
Czy wygrałem pięć punktów?:

Zgorzelec (odj. 6:37) – Węgliniec (przyj. 6:59)/ Węgliniec(odj. 7.00) - Legnica(przyj. 7.55): w Legnicy przesiadka na Interregio Ślązak (odj.8.20), czyli jest to łącznik dla tego pociągu

Węgliniec (odj. 15:00) – Zgorzelec (przyj. 15:23) - zamknięcie obiegu


A niedasie tak tego zrobić, żeby przy okazji można było złapać także tych którzy np. dojeżdżają do pracy w Węglińcu na siódmą i kończą o 15? Przyjazd do Legnicy pociągu o 7.55 to oczywiście oferta dla pracujących od ósmej? Niech nam żyje polska kolej pokręcona...
Bartini - 02-03-2010, 15:30
Temat postu:
Cytat:
A niedasie tak tego zrobić, żeby przy okazji można było złapać także tych którzy np. dojeżdżają do pracy w Węglińcu na siódmą i kończą o 15?

Z pewnością setki ludzi dojeżdżają do pracy w trzytysięcznej wiosce pośrodku niczego.

Cytat:
Przyjazd do Legnicy pociągu o 7.55 to oczywiście oferta dla pracujących od ósmej? Niech nam żyje polska kolej pokręcona...

Nie, ten pociąg jest dla młodzieży dojeżdżającej do Bolesławca do szkoły. Do Legnicy zjeżdża na PK.
Beatrycze - 02-03-2010, 17:51
Temat postu:
Szkoda, że Zgorzelec ma skomunikowanie z IR "Ślązak" tylko w jedną stronę (kierunek Rzeszów). Może ktoś z decydentów zastanowi się nad tym?
PiterTarnów - 09-03-2010, 23:09
Temat postu:
KD to powinny kupować tabor i jazda na linię Zgorzelec-Mikułowa-Jelenia, Kłodzko-Stronie, Legnica-Jerzmanice ,Kudowa-Kłodzko-Wrocław i Wrocław-Świdnica przez Sobótkę!!!!!!!!!!!!!!!!!!która została pokrętnie dziwnie "zakurzona" i cicho o niej.
Jerry - 09-03-2010, 23:46
Temat postu:
PiterTarnów, Jerzmanice Zdrój przez Złotoryję jest to linia nieopłacalna. Po reaktywacji połączeń pociąg nie uchował się tam roku czasu. Zerowa frekwencja i prędkość 20 km/h nie przyciągnie podróżnego.
Anonymous - 10-03-2010, 00:15
Temat postu:
PiterTarnów napisał/a:
KD to powinny kupować tabor i jazda na linię Zgorzelec-Mikułowa-Jelenia, Kłodzko-Stronie, Legnica-Jerzmanice ,Kudowa-Kłodzko-Wrocław i Wrocław-Świdnica przez Sobótkę


Jakieś podparte faktami uzasadnienie? Czy tylko po to, żeby mikole mieli co focić i czym "kółeczkować"?

Znakomita większość linii, o których piszesz obecnie nie nadaje się do racjonalnego użytkowania. Powiem więcej, skoro rzucamy tu sobie osądami - oprócz Sobótki, na tych liniach nigdy ruch lokalny w relacji początek-koniec linii nie będzie mieć większego sensu. Co najmniej Wrocław-Stronie/Kudowa, Jelenia Góra-Gorlitz. O Jerzmanicach zaś można zapomnieć co najmniej do reaktywacji Świerzawy i Wojcieszowa.
Mih - 10-03-2010, 19:06
Temat postu:
Tym liniom bardziej od szynobusów potrzebna jest naprawa główna. Chyba że PESA wymyśli model maglev Wink
Kudowie grozi definitywne zamknięcie z powodu fatalnego stanu toru, Stronie już się do niczego nie nadają, z Wrocławia do Świdnicy jazda z przesiadką w Jaworzynie zajmuje pół godziny mniej, niż było w ostatnim rozkładzie przez Sobótkę. Dopóki nie będzie remontu nie warto puszczać pociągów, bo i po co? Żeby się rozpadły od podskakiwania na koślawym torze? Póki co KD musi uzupełnić braki taborowe na aktualnie obsługiwanych liniach.
PiterTarnów - 11-03-2010, 12:56
Temat postu:
Ok linie te potrzebują remontu ale przecież ile jest w Polsce linii o fatalnym stanie po których pociągi jeżdżą (np. Jelenia G.-Wrocław). Oczywiście relacje powinny być dłuższe typu Wrocław-Stronie/Kudowa, czy Jelenia G.-Gorlitz, Dresden-Gorlitz-Jelenia G.-Wałbrzych Gł, albo Wrocław-Złotoryja-Jerzmanice bądź Głogów-Jerzmanice via Lubin Górn,Legnica. No i oczywiście taryfa specjalna żeby przyciągnąć kogokolwiek. Podobnie uważam że wszystko co jedzie do Mkiędzylesia powinno dojeżdżać do Lichkova albo Letohradu.

[ Dodano: 11 Marzec 2010, 13:01 ]
oczywiście w celu skomunikowania na tych stacjach w celu dalszej ewentualnej jazdy w głąb Czech (np. Hradec Kralove,Prahy czy Brna)
Anonymous - 11-03-2010, 20:08
Temat postu:
Proszę któregoś z moderatorów o wydzielenie postów od "KD to powinny kupować tabor i jazda na linię..." do dyskusji o Kolejach Dolnośląskich. Z góry dzięki!

Peter - dalej odnoszę wrażenie, że proponujesz pociągi tylko po to, żeby sobie jeździły. Bez znaczenia, czy z pasażerami, czy bez. To, że są w Polsce linie, po których pociągi pasażerskie jeżdżą po 20 km/h znaczy tylko tyle, że albo trzeba je remontować, albo - jeśli naprawdę nie ma sensu ich remontować - zamykać.

Wrocław-Złotoryja-Jerzmanice już przerabialiśmy, a na widok propozycji Głogów-Jerzmanice via Lubin Górn,Legnica krew mnie zalewa. Za sprawą busów, które opanowały miasto mieszkańcy od dawna mają wyrąbane na kolej i nie sądzę, by nawet poprawa torów z dostosowaniem do 60 km/h pomogła. A dalej, jak, ze zmianą czoła w Legnicy? I dla kogo do tych Jerzmanic, skoro na oddalony od siedlisk dworzec w Złotoryi pasażerów mogłaby przyciągnąć tylko sprawna komunikacja miejska (abstrakcja) albo kolej linowa (w polskich warunkach jeszcze większa abstrakcja, choć kto zna ukształtowanie terenu, wie, co mam na myśli).
Ta trasa nadaje się na przewozy dalekobieżne "z kraju" w kierunku turystycznych miejscowości Gór Kaczawskich: Świerzawy, Wojcieszowa, jeśli ktoś pomyślałby o infrastrukturze może dalej Kamiennej Góry i Lubawki (kolejne "niedasię" po drodze, i to niejedno).

Wybaczcie, ale bardzo nie lubię dywagacji w oderwaniu od realiów, palcem na mapie.
Krzysiu - 13-03-2010, 07:59
Temat postu:
Dokładnie to samo mam zdanie. PiterTarnów, jeśli jesteś z tego Tarnowa, o którym myślę, to znaczy, że nie masz ŻADNEGO pojęcia a zapotrzebowaniu na ruch kolejowy na Dolnym Śląsku i o istniejących możliwościach.

Nie ma sensu żadne połaczenie DO Jerzmanic. Pewien sens ma połączenie Legnica - Złotoryja - Marciszów - Kamienna Góra. Ale też ograniczony. Bo powiat kamiennogórski to najbiedniejszy powiat na Dolnym Śląsku. On umiera. I niedługo nie będzie PO Co tam jeździc. To zresztą bardziej skomplikowana sprawa, nie na to forum.

Z kolei skomunikowaie z Marciszowem też jest wątpliwe, bo autobus z Kaczorowa do Wrocławia jedzie niecałe półtorej godziny, a pociąg z Marciszowa trzy. Rachunek jest prosty.

Przeżyją tylko te linie, które będą generować ciężki ruch towarowy - głównie kruszywa. Bo z tego są pieniadze. I tyle.
dexter - 13-03-2010, 11:11
Temat postu:
WRACAJĄC DO TEMATU:

Ludzie powoli przekonują się do KD na linii Węgliniec - Zgorzelec. W czwartek widziałem jak 33 osoby wysiadały z szynobusu w Węglińcu (przyj. 12.31), z czego połowa wsiadła do pociągu Regio Węgliniec (12.40) - Wrocław Gł. Również w relacji powrotnej pasażerowie zaczynają korzystać ze skomunikowań w Węglińcu. Część osób zaczęła dojeżdżać z Wrocławia do Zgorzelca pociągami (głównie studenci), szczególnie tymi wieczornymi. Myślę, że jest szansa na stopniową poprawę liczby pasażerów na tej trasie.
Anonymous - 13-03-2010, 14:04
Temat postu:
Na E-30 jest pewna, jak to określono kiedyś na forum, "tradycja" podróżowania koleją. Widuję wieczorami koło dworca PKS w Legnicy autokar zgorzeleckiego PKSu z Wrocławia. W tygodniu duży neoplan wozi od Legnicy w kierunku Zgorzelca 3-4 osoby.

Co do tych umierających powiatów - właśnie tam, jeśli są ku temu warunki techniczne, paradoksalnie jest sens jeździć. Ludzie migrują za pracą, nauką do większych miast, a rodziny zostają. Dlaczego w Lubinie nie mam popytu na kolej? Bo tak naprawdę wszystko, poza sensownymi uczelniami wyższymi, mają tam na miejscu. Z drugiej strony powoli wykorzystywany potencjał Trzebnicy wynika z wybitnie satelickiego charakteru względem Wrocławia.
Noema - 13-03-2010, 15:03
Temat postu:
Cytat:
Na E-30 jest pewna, jak to określono kiedyś na forum, "tradycja" podróżowania koleją.

Zgadza się! Niestety, przez ostatnie lata beton beton PKP (PR i IC) robił wszystko, żeby tę tradycję zabić. Urzędniczy beton UMWD też się do tego przyczynił. W tym czasie rozkwitło prywatne busiarstwo na niespotykaną dotąd skalę. Ponadto doczekaliśmy się wreszcie autostrady, którą szybko i wygodnie można dojechać do Wrocławia. Wiele osób olało kolej bezpowrotnie. Ja również! Ostatnio jeżdżę tylko autem.
mateuszpiszcz - 31-05-2011, 17:50
Temat postu:
Czy ktoś orientuje się może gdzie udostępnione są informacje na temat rozkładu jazdy i postojów promocyjnego przejazdu szybobusa z Jeleniej góry do Zgorzelca , który odbędzie się 9 czerwca? Domniemam , że organizatorem są KD. Proszę o pomoc tych , którzy wybierają się na tę "imprezę"!
Światowid - 31-05-2011, 18:06
Temat postu:
W Jeleniej Górze jeszcze nic nie ma.
mateuszpiszcz - 31-05-2011, 18:32
Temat postu:
Wiem że ma być trochę VIP-ów z magistratu jeleniogórskiego, ale i z urzędu marszałkowskiemu. Mam nadzieję, że przejazd nie będzie otwarty tylko dla urzędników.
obiezykraj - 31-05-2011, 18:42
Temat postu:
no ciekawe, ciekawe - ale mam watpliwości, co do otwartości tego przejazdu....
Bonifas - 31-05-2011, 20:59
Temat postu:
http://www.jelonka.com/news,single,init,article,34221
tomex_0111 - 01-06-2011, 00:58
Temat postu:
świetnie!zamiast pksem juz pojada pociagiem jesli bedzie pod tesco przystanek,kolej zyska na tym!bo taka prawda ze wiekszosc musi leciec przez cale 1maja.a tu juz dogodnienie.3majmy kciuki!
krkonoš - 08-06-2011, 14:07
Temat postu:
Jelonka.com podała w zarysie rozkład jazdy dla jutrzejszego promocyjnego przejazdu szynobusu na trasie Zgorzelec - Jelenia Góra:

Zgorzelec (odj.): 09.01
Lubań Śl. (odj.): 09.37
Gryfów Śl. (odj.): 10.02
Jelenia Góra (przyj.): 10.56

Źródło: http://www.jelonka.com/news,single,init,article,34359

Czy to będą dwa spięte SA135 czy może coś innego? Ktoś może dysponuje bardziej szczegółowymi informacjami na ten temat?

Szkoda tylko, że pogoda niespecjalnie ma jutro dopisać.
dexter - 08-06-2011, 19:19
Temat postu:
Takie zaproszenie rozesłane zostało do zainteresowanych samorządów.
krkonoš - 08-06-2011, 20:36
Temat postu:
Hm, ciekawe. Godzina odjazdu pociągu ze Zgorzelca w zaproszeniu różni się od podanej wyżej w rozkładzie. Taki sam jak na Jelonka.com rozkład jazdy pociągu w kierunku ze Zgorzelca do Jeleniej Góry podaje strona nj24.pl, przy czym tam podano również rozkład dla pociągu powrotnego (odj. z Jeleniej Góry o 11:25, przyj. do Zgorzelca o 13:23).

Pół godziny na spotkanie w restauracji to trochę mało. Które źródło zawiera prawdziwą informację?
EN - 09-06-2011, 17:50
Temat postu:
Zamknięte szlaki przetarte. Szynobus „Zgorzelec–Jelenia Góra” pokonał trasę

Dzisiaj na dworzec główny PKP w Jeleniej Górze uroczyście wjechał szynobus, który w ramach promocji planowanego uruchomienia nowych połączeń aglomeracyjnych w regionie po raz pierwszy pokonał zamkniętą dotychczas trasę Zgorzelec–Jelenia Góra.
Uczestnikami kursu promocyjnego szynobusem na trasie Zgorzelec-Jelenia Góra byli głównie samorządowcy z Dolnego Śląska oraz uczniowie ze szkół zgorzeleckich i lubańskich, którzy – jako pierwsi pasażerowie tego pociągu mogli zapoznać się z jego wyposażeniem, a przy tym zweryfikować planowany czas jazdy i komfort podróży. W założeniu, kolejne szynobusy relacji „Zgorzelec – Jelenia Góra” ruszą w grudniu br. roku i, zgodnie z zapowiedzią Rafała Jurkowlańca – marszałka województwa dolnośląskiego, będą bardzo dobrą alternatywą dla tych, którzy do tej pory pokonywali te trasę autobusami.

– Zakończyliśmy przejazd pilotażowy szynobusu na trasie Zgorzelec-Jelenia Góra, który był przygotowaniem do uruchomienia takich samych, już regularnych przejazdów. Chcielibyśmy, by nowe szynobusy „Zgorzelec-Jelenia Góra” kursowały tam i z powrotem pięć razy dziennie: rano, przed południem, w południe, popołudniu i późnym popołudniem od grudnia 2011. „Pociągi” te będą dobrze wyposażone, klimatyzowane, bezpieczne, bowiem monitorowane, a przy tym tanie. Obecnie, trwają przygotowania przyjaznej taryfy za przejazd – tłumaczył Jurkowlaniec.

Według informacji, dotacja z Samorządu Województwa Dolnośląskiego, którą przyznano na funkcjonowanie nowych szynobusów ze Zgorzelca do stolicy Karkonoszy wyniesie ponad 5 milionów złotych rocznie. Dlaczego oficjalnie ruszą one dopiero w grudniu? – Póki co, dopracowujemy różne kwestie techniczne, czekamy na odpowiednie zgody PKP i PLK a na to potrzebny jest czas. Tu również apel do prezydenta Jeleniej Góry Marcina Zawiły o jak najskuteczniejszą promocję nowych połączeń. Szynobusami powinni jeździć ludzie, a nie powietrze. Od tego zależy ich funkcjonowanie – dodał marszałek.

– Po raz pierwszy nie mówimy, że coś jest zamykane, że ktoś nam coś zabiera. Otrzymujemy bardzo konkretną ofertę, która została nie tylko powiedziana, ale i pokazana w postaci tego wspaniałego szynobusu. Kochani jeleniogórzanie, już wkrótce będziecie mieli takie właśnie „pociągi”. I powinniście nimi jeździć – podsumował prezydent miasta Marcin Zawiła.

Źródło: http://www.jelonka.com/news,single,init,article,34418
Freddie - 09-06-2011, 20:29
Temat postu:
kiełbasa wyborcza, pojeżdżą do pierwszej korekty i połączenie padnie, jestem pewny tego, że PLK S.A. przygotuje juz odpowiedni rozkład jazdy na reaktywację tej linii i co za tym idzie ponowne wygaszenie potoku podróżnych SadSad
krkonoš - 10-06-2011, 00:44
Temat postu:
Akurat pociągi Jelenia Góra - Zgorzelec miałyby szansę przyjąć się, biorąc pod uwagę fakt, że czas jazdy będzie porównywalny z PKS-ami. Oczywiście przy sensownym rozkładzie jazdy, zapewnieniu skomunikowań na stacjach węzłowych i najlepiej jeszcze przy realizowaniu połączeń aż do Görlitz. Może nawet dobrym pomysłem byłoby puszczenie wszystkich (albo większości) pociągów w kierunku Lubania na szynobusach w relacji Jelenia Góra - Zgorzelec/Görlitz, a z Lubania bezpośrednich kibli do Wrocławia przez Węgliniec.

Szkoda tylko, że pociągów do Zgorzelca/Görlitz nie udało się uruchomić przed wakacjami. Warto byłoby pomyśleć o promocji połączenia także po drugiej stronie Nysy Łużyckiej. Dla Niemców mogłoby być ono bardzo atrakcyjne przy jednodniowych (i nie tylko jednodniowych) wycieczkach na bilecie Euro-Nysa (tylko 20 euro dla całej rodziny) do Jeleniej Góry i w Karkonosze.

Nawiasem mówiąc, aż miło będzie wtedy popatrzeć na tablicę odjazdów pociągów w Jeleniej Górze, gdy do kierunków: Harrachov, Kořenov, Trutnov i Svoboda nad Úpou dołączy Görlitz (a może nawet Dresden, jeśli Niemcy zdecydują się puścić swoje Desiro). WinkWink
Kefalos - 10-06-2011, 17:14
Temat postu:
Tylko czym i kim?
Realia mijaja sie z prawda.
Rafi - 11-06-2011, 22:39
Temat postu:
Sadzę, że te połączenia będą się ciszyły, jeżeli bedą one tylko i wyłącznie w relacji Jelenia Góra - Goerlitz. To idiotyzm puszczać pociąg tylko do Zgorzelca. Z Goerlitz mozna się dostać już dosłaownie wszędzie, do Berlina, Drezna, Lipska, Frankfurtu itp.
Proszę dokładnie przemyśleć to, bo gwarantuję, że bez takiej relacji pociągi będą woziły powietrze. Czas w końcu zmienić myślenie i połączyć Goerlitz (resztę Niemiec ) połączeniami z Jelenią Górą.
Dolnoślązak - 11-06-2011, 23:45
Temat postu:
Cytat:
Sadzę, że te połączenia będą się ciszyły, jeżeli bedą one tylko i wyłącznie w relacji Jelenia Góra - Goerlitz. To idiotyzm puszczać pociąg tylko do Zgorzelca.


Rafi, masz rację Exclamation Tylko pamiętaj, że od nowego rozkładu jazdy pociągu 2011/12 (według KWR) w relacji rel. Jel. Góra - Węgliniec/ Zgorzelec pociągi od PR -a mają przejąć KD Exclamation
Szykuje się dramat dla PR Wrocław Exclamation A w szczególności dla Sekcji Pasażerskiej Jelenia Góra Exclamation Evil or Very Mad .
Bo jeżeli ta wersja się sprawdzi, to czy Pan Marszałek a rzeczywistości Państwo z UMWD ( nazwiska na razie do wiadomości zainteresowanych) są w stanie zrozumieć, że ponad 100 osób, ba Exclamation a może i więcej trzeba z PR Wrocław wtedy zwolnić Exclamation .
Tylko dlaczego mówi się w tej opcji (drużyny konduktorskie, trakcyjne) że nagle może wystąpić nadwyżka w PR Wrocław Exclamation Mr. Green A co z pozostałymi zespołami, np admistracyjnymi Question Exclamation
Picolo - 12-06-2011, 00:27
Temat postu:
Dolnoślązak, chcesz powiedzieć, że przejęcie przez KD 5 par pociągów kursujących na odcinku Jelenia Góra - Lubań to dramat dla 100 osób zatrudnionych w PR Wrocław? Sorry, ale większej bzdury dawno nie czytałem. A jeśli mówisz poważnie to PR kwalifikują się do natychmiastowej likwidacji, jako twór ekonomicznie skrajnie nieefektywny.

Sekcję Pasażerską w JG oczywiście należy zlikwidować. Im mniej naczelników i biurwy tym lepiej. Kolej jest dla pasażerów, a nie dla kolejarzy z PR. Dziwię się, że do tej pory tego nie zrobiono. Sekcję w JG utrzymuje się przy życiu tylko ze względu na naczelnika Pomieczyńskiego, lokalnego aparatczyka PO.

Podziwiam twoją troskę o zasoby administracyjne PR Wrocław. Cisną się na klawiaturę różne epitety, ale do związkowego betonu i tak nic nie dociera, więc sobie odpuszczę.
krkonoš - 12-06-2011, 01:58
Temat postu:
Cytat:
Szykuje się dramat dla PR Wrocław A w szczególności dla Sekcji Pasażerskiej Jelenia Góra .
Bo jeżeli ta wersja się sprawdzi, to czy Pan Marszałek a rzeczywistości Państwo z UMWD ( nazwiska na razie do wiadomości zainteresowanych) są w stanie zrozumieć, że ponad 100 osób, ba a może i więcej trzeba z PR Wrocław wtedy zwolnić.


Dramat to się zacznie dopiero wtedy, gdy w takiej sytuacji nie zwolni się tych ludzi. Tyle, że dla podatników, którzy będą musieli utrzymywać armię kolejarzy, dla których nie ma pracy.

Mamy wolny rynek, nie wiem, czy znalazłby się na Dolnym Śląsku choć jeden pasażer korzystający z usług kolei (poza samymi pracownikami kolei), który nie marzyłby, żeby zobaczyć na torach jakiegokolwiek nowego przewoźnika, najlepiej z zagranicy Śmiech .
EU07-469 - 12-06-2011, 03:45
Temat postu:
Jeżeli na lubańskiej z Jeleniej będą śmigać tylko szynobusy, to można zacząć ściągać założoną w 1986 roku trakcję... Ewentualnie zostawić do kopalni bazaltu, bo tam towary to raczej na elektrykach.
mateuszpiszcz - 12-06-2011, 08:21
Temat postu:
Niestety pociągi nie dojadą do Gorlitz, pisałem już o tym wcześniej. Co ciekawe na ostatnim spotkaniu w sprawie biletu Euro- Nysa, gdzie stawili się przedstawiciele przewoźników z Polski, Niemiec i Czech, strona niemiecka wyraziła spore zainteresowanie tym , aby pociąg dojeżdżał do Gorlitz, niestety nie było zainteresowania po polskiej stronie. Ale co się dziwić, zobaczcie w końcu kto jest prezesem KD. Poza tym przy obecnym czasie jazdy z Jeleniej Góry do Lubania wydaje mi się, że pociągi nie będą cieszyły się dużym zainteresowaniem. No chyba , że obniży się cenę biletu do z JG do Lubania 6-7 zł (teraz kosztuje 11,50 zł, PKS od 12,50 zł do nawet 19 zł).
Rafi - 12-06-2011, 11:41
Temat postu:
Więc od razu można zaorać te połączenia/ Na co komu oferta EURObiletów, skoro nie ma w ogóle takich pociągów i połączeń. To tak jakby pociągi z Jelenij Góry dojeżdżały tylko do Jakuszyc.
Czy UMWD w ogóle myśli co robi? Co za problem puścic ten szynobus przez most 1km dalej do Goerlitz?
Wtedy dopiero Niemcy zaczną jeździć do Jeleni Góry a Polcy do Niemiec, chociażby na zakupy. Dworzec w Goerlitz leży przy samej Berlinerstr. ulicy , gdzie mieści się większość sklepów
mateuszpiszcz - 12-06-2011, 13:06
Temat postu:
Polacy już jeżdżą do Niemiec a Niemcy do Polski. Jeśli się przejdziesz po sklepach w Gorlitz na Berliner Strasse to połowa kupujących to Polacy. Tak samo w zoo czy na basenie w Gorlitz. A już nie mówię o naszych rodakach pracujących w Gorlitz i okolicach. Dla nich powinny być te pociągi!
Dolnoślązak - 12-06-2011, 17:37
Temat postu:
Cytat:
chcesz powiedzieć, że przejęcie przez KD 5 par pociągów kursujących na odcinku Jelenia Góra - Lubań to dramat dla 100 osób zatrudnionych w PR Wrocław? Sorry, ale większej bzdury dawno nie czytałem. A jeśli mówisz poważnie to PR kwalifikują się do natychmiastowej likwidacji, jako twór ekonomicznie skrajnie nieefektywny.


Picolo, do tych pociągów trzeba jeszcze dopisać inne pociągi kursujące na Dolnym Śląsku. Już w niedługim okresie czasu będzie wiadome jakie jeszcze pociągi KD przejmie od PR Wrocław.
I nazwanie zbliżających się zwolnień można mówić, że są to bzdury Exclamation

A dlaczego tak sceptycznie jesteś nastawiony do PR Wrocław Question


Cytat:
Podziwiam twoją troskę o zasoby administracyjne PR Wrocław. Cisną się na klawiaturę różne epitety, ale do związkowego betonu i tak nic nie dociera, więc sobie odpuszczę.


Szanowny kolego Exclamation Ten "związkowy beton" czasem także kruszeje.
Wojtek - 13-06-2011, 13:23
Temat postu:
Powrót za 5 mln zł

Od nowego rozkładu jazdy przywrócone zostanie regularne połączenie kolejowe z Jeleniej Góry do Zgorzelca.

W nowym rozkładzie jazdy pociągów, który wejdzie w życie 11 grudnia, ma być pięć kursów ze Zgorzelca do stolicy Karkonoszy i z powrotem.

Na 65-kilometrowym odcinku będą kursowały pojazdy jednoczłonowe Kolei Dolnośląskich, w których zmieści się 70 osób na miejscach siedzących oraz dwuczłonowe, ze 130 miejscami siedzącymi.

Na połączeniu tym skorzystają przede wszystkim ludzie z okolicznych miejscowości, w tym młodzi mieszkańcy Zgorzelca, którzy studiują w Jeleniej Górze.

- Pociągi jeżdżące na trasie Jelenia Góra – Zgorzelec będą odbywały każdego dnia po dwa kursy do Wrocławia i Żar oraz jeden do Legnicy – informuje Marta Skolimowska, starszy referent ds. marketingu, promocji i reklamy Kolei Dolnośląskich.

Czas przejazdu pomiędzy Jelenią Górą a Zgorzelcem wyniesie niecałe dwie godziny. Po modernizacji torowiska, która ma zakończyć się w pierwszej połowie przyszłego roku skróci się do 70 minut.

Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego do funkcjonowania nowych kursów dopłaci rocznie około 5 mln zł.

źródło; KOW
Achib - 14-06-2011, 01:12
Temat postu:
Propaganda PO dla motłochu. A wszystko po to, żeby zdobyć kilka procent głosów więcej w nadchodzących wyborach. Ja tylko chcę przypomnieć, że 2 lata temu były pociągi relacji Jelenia Góra - Zgorzelec i okazały się one kompletną klapą. Pociągi woziły powietrze i wozić będą, dopóki nie zaczną jeździć do/z Gorlitz.

Jak UMWD chce robić z Niemcami i Czechami "kolej okrężną" jeśli nadal będzie dziura na 2-km odcinku Zgorzelec - Gorlitz? Przecież to są jakieś kpiny! Bierzecie się za reaktywacje nieużywanych linii, a nie potrafić doprowadzić do tego, żeby szynobusy KD jeździły do Gorlitz.

Zajmijcie się lepiej kolejką PIKO, bo o prawdziwej kolei nikt w UMWD ani w KD nie ma bladego pojęcia! Banda matołów i nieudaczników, która nie potrafi nawet zorganizować bezpośrednich połączeń ze Zgorzelca do Wrocławia!
Bonifas - 14-06-2011, 05:55
Temat postu:
Gółannno prawda ! Mogą jeździć ze Zgorzelca Miasta i będą frekwencyjne. Na klapę pociągów 77121 /77120 77123/77122 w RJ 2008 / 2009 przyczyniło się kila czynników:
- kosztowny, klasyczny dwu wagonowy skład z SU42 na czole.
- oferta przeznaczona w zasadzie dla NIKOGO !
- rozkomunikowania zarówno w Jeleniej Górze jak i w Lubaniu czy w samym Zgorzelcu.

Wszystko zatem do poprawienia, chodź faktycznie dobrym pomysłem byłoby wypuszczenie kilku składów bezpośrednich do Gorlitz
EU07-469 - 14-06-2011, 08:28
Temat postu:
Ja mimo wszystko bardziej bym widział tę wozy w nieco innej relacji- żeby na odcinku Jelenia Góra- Węgliniec drut nie wisiał bez celu niech tam zostaną kible PR, a w Lubaniu wystarczy dobre skomunikowanie z szynobusem jadącym w relacji Lubań- Zgorzelec Miasto- Węgliniec, czasem kurs skrócony do Zgorzelca. Dawniej (1997) to się sprawdzało na klasycznych składach.
mateuszpiszcz - 14-06-2011, 09:06
Temat postu:
Tak i pociągi jeździły puste!
Stella - 14-06-2011, 09:09
Temat postu:
Bonifas, niestety, ale Achib ma rację. Skoro szynobusy KD na linii Zgorzelec - Węgliniec jeżdżą puste (średnio na kurs przypada kilkanaście osób, max 25-30), a jest to najbardziej frekwencyjna linia kolejowa w regionie, to jak wyobrażasz sobie zadowalającą frekwencję na trasie Zgorzelec - Jelenia Góra? Jestem przekonana, że szynobusy będą woziły powietrze.

Gorlitz to podstawa, bo tam mieszka i pracuje sporo Polaków. Niemcy nie będą drałować na nogach z Gorlitz do Zgorzelca na szynobus do JG. Tego nie zauważa UMWD, który twierdzi, że w nowym RJ nie przewiduje i nie widzi potrzeby, aby szynobusy KD jeździły do Gorlitz. Postawa godna najtwardszego betonu PKP.

Myślę, że całe to przedsięwzięcie z ponowną nieprzemyślaną reaktywacją odcinka Zgorzelec - Lubań i dalej do JG ma na celu tylko jedno - zasilenie konta bankowego zdychających KD kolejnymi milionami. Korzyści dla pasażerów będą znikome!

Pracuję w Gorlitz i osobiście jestem zainteresowana bezpośrednimi pociągami z Bolesławca do Gorlitz. Odpowiedź UMWD brzmi: nie da się! RE do/z Drezna nie zawsze mi pasują, a jazda do Zgorzelca z przesiadką w Węglińcu i potem drałowanie kilka km do Gorlitz jest absurdalna. Na szczęście mam samochód i nową autostradę! Pieniądze, które mogłabym zostawić na kolei, jestem zmuszona zostawiać na stacjach benzynowych.
Beatrycze - 14-06-2011, 10:56
Temat postu:
Stella, KD nie mają koncesji na przewozy międzynarodowe i oto cała tajemnica niedasizmu w kwestii połączeń do Gorlitz. Gienka zamiast zająć się tym (zdaniem urzędników UMWD to znakomity fachowiec od kolei!) zajmuje się głównie intrygami, politycznymi rozgrywkami, obsadzeniem urzędniczych stołków w KD swoimi koleżankami z PKP itp. itd. Czyli robi wszystko tylko nie to co powinna robić jako prezes kolejowej spółki. Im szybciej ta baba odejdzie z KD tym lepiej! A wraz z nią na zbity pysk powinni wylecieć: Halina R., Andrzej C. i Aneta M.
krkonoš - 14-06-2011, 18:51
Temat postu:
Cytat:
Pociągi woziły powietrze i wozić będą, dopóki nie zaczną jeździć do/z Gorlitz.


Bez względu na to, czy pociągi będą jeździć do Görlitz (ja jestem jak najbardziej za tym), czy tylko do Zgorzelca, i tak największa frekwencja będzie do Zgorzelca. Odcinek transgraniczny prawie zawsze jest mało frekwencyjny. Wystarczy sobie przypomnieć pociągi z Wrocławia do Görlitz, które zawsze jeździły przez granicę puste, niewiele lepiej jest obecnie w pociągach Wrocław - Drezno (choć ostatnio pozytywnie się zdziwiłem: pomiędzy Zgorzelcem a Görlitz jechało w składzie kilka osób Wink). Poza tym mieszkańcy obu miast mają do dyspozycji komunikację autobusową, która jeździ częściej, łączy centra obu miast i chyba najważniejsze obiekty handlowo-usługowe.

Cytat:
Ja mimo wszystko bardziej bym widział tę wozy w nieco innej relacji- żeby na odcinku Jelenia Góra- Węgliniec drut nie wisiał bez celu niech tam zostaną kible PR, a w Lubaniu wystarczy dobre skomunikowanie z szynobusem jadącym w relacji Lubań- Zgorzelec Miasto- Węgliniec, czasem kurs skrócony do Zgorzelca.


Tyle, że potencjalnie bardziej frekwencyjną relacją z Jeleniej Góry jest relacja do Zgorzelca, a nie Węglińca, a ludzie nie lubią przesiadek. Kto (i po co) miałby jeździć z Jeleniej Góry do Węglińca? Ja akurat stosunkowo często jeżdżę w tej relacji, tylko po to, żeby w Węglińcu... przesiąść się na pociąg do Zgorzelca.

Cytat:
KD nie mają koncesji na przewozy międzynarodowe i oto cała tajemnica niedasizmu w kwestii połączeń do Gorlitz.


Czy to dotyczy również dojazdu do pierwszej stacji za granicą? Może w takiej sytuacji dałoby się namówić Niemców do przedłużenia części swoich szynobusów do Görlitz do Zgorzelca (oczywiście odpowiednio rozliczając się finansowo)?
melocot - 14-06-2011, 19:56
Temat postu:
Beatrycze napisał/a:
KD nie mają koncesji na przewozy międzynarodowe

Zgodnie z ustawą o publicznym transporcie zbiorowym (Dz. U. z 2011r. Nr 5, poz. 13) art. 4. pkt 1 ustęp 6) międzynarodowe przewozy pasażerskie - przewóz osób w ramach publicznego transportu zbiorowego wykonywany z przekroczeniem granicy Rzeczypospolitej Polskiej, z wyłączeniem przewozów realizowanych w strefie transgranicznej.
Art. 4 pkt 1 ustęp 17) strefa transgraniczna - obszar conajmniej jednej gminy, powiatu lub conajmniej jednego województwa, na którym operator publicznego transportu zbiorowego świadczy usługi w zakresie publicznego transportu zbiorowego, położony bezpośrednio przy granicy Rzeczypospolitej Polskiej i obszar odpowiedniej jednostki administracyjnej położonej poza granicą Rzeczypospolitej Polskiej na terytorium sąsiedniego państwa.

A może chodzi o dopuszczenie naszych szynobusów na sieć DB? Podobnie było z relacją Żagań - Forst, gdzie przez ponad rok SA133 "dobijał się" o wjazd do Forst. Dopiero w tym RJ 2010/2011 po uzyskaniu tzw. "homologacji" w końcu zaczęły się bezpośrednie relacje Legnica - Forst. Zmiana ustawy o publicznym transporcie zbiorowym w trakcie obowiązywania RJ już spowodowała skrócenie o odcinek transgraniczny jednej pary. Czy któryś z dolnośląskich szynobusów, miał zapisane w SIWZ "dopuszczenie do ruchu na terenie Niemiec"?
Stella - 14-06-2011, 20:31
Temat postu:
melocot, brak koncesji czy homologacji pasażera nie obchodzi. Od tego jest armia ludzi w KD i UMWD, żeby to załatwić. Utrzymujemy ich z naszych podatków, więc mamy prawo czegoś od nich wymagać. Niestety odnoszę wrażenie, że to my (pasażerowie) jesteśmy dla KD, a nie KD dla nas.
EU07-469 - 15-06-2011, 00:11
Temat postu:
Ja powiem tak- gdyby władze w 1986 roku wieszając z Jeleniej Góry trakcję zamiast do Węglińca, powiesiliby ją do Zgorzelca albo na jednej i drugiej trasie, to teraz nie byłoby kombinacji z szynobusami pod drutem. Inna sprawa, że 1986 rok to inna władza, której ruch przygraniczny nie odpowiadał. Pewnie stąd elektryki zamiast do Zgorzelca jeżdżą z Jeleniej (i Wrocławia) do Węglińca.
Bonifas - 15-06-2011, 07:26
Temat postu:
w kwestii homologacji to ja tylko przypomnę że gdy po raz pierwszy pociągi pasażerskie przekroczyły przejście graniczne w Lubawce / Kralovcu w 2008 r. to wszystkie formalności załatwiono w tydzień czasu. Pociągi ruszyły 5 lipca mimo że ostateczny RJ znany był bagatela dzień wcześniej a dwa dni wcześniej nikt nawet poważnie do serca sobie nie brał że ze Lwówka Śl.,/ Jeleniej Góry pojedzie jakikolwiek pociąg do Czech
mateuszpiszcz - 15-06-2011, 08:11
Temat postu:
EU07-469 napisał/a:
gdyby władze w 1986 roku wieszając z Jeleniej Góry trakcję zamiast do Węglińca, powiesiliby ją do Zgorzelca albo na jednej i drugiej trasie, to teraz nie byłoby kombinacji z szynobusami pod drutem. .


Sytuacje tą zawdzięczamy armii radzieckiej i jej działaniom w 1945 roku. Przypomnę , że wcześniej trakcja była nie tylko z Jeleniej Góry do Węglińca, ale i z Lubania do Zgorzelca. Oczywiście szlak z Jeleniej Góry do Węglińca był dwutorowy po którym pociągi jeździły nawet 140 km/h. Co nam zostało przypominać nie trzeba. Teraz jednak nie ma co gdybać, ale trzeba korzytać z tego co jest i ułożyć tak rozkład , aby był sens kursowania tych pociągów.
EU07-469 - 15-06-2011, 08:29
Temat postu:
Na odcinku Krysin- Görlitz chyba nadal są dwa tory. A z rozkładem to racja, przywrócenie Zgorzelca pociągami, które na dobrą sprawę nie wiadomo dla kogo jeździły to nie był najlepszy pomysł, bo o ile pociąg jakoś o 15:20 jeszcze mógł być wykorzystany przez młodzież i studentów do powrotu do domu, o tyle ten o 07:50 na dobrą sprawę nie wiadomo, komu miał służyć.

[ Dodano: 15-06-2011, 08:30 ]
Mowa tu o odjazdach z Jeleniej Góry w kierunku Zgorzelca.
Bonifas - 15-06-2011, 14:33
Temat postu:
Z Krysina nie ma szlaku dwutorowego. Szlak dwutorowy pozostał wyłącznie między Gorlitz a Zgorzelcem w PODG Krysin tor z kierunku Zgorzelca łączy się z łącznicą biegnącą z PODG Zgorzelec Miasto która jest wykorzystywana w ruchu towarowym do przejścia granicznego w Zawidowie
Beatrycze - 15-06-2011, 14:49
Temat postu:
Cytat:
Inna sprawa, że 1986 rok to inna władza, której ruch przygraniczny nie odpowiadał.

W tamtych latach na ruch przygraniczny nie było zapotrzebowania. Za komuny przez Zgorzelec w ciągu doby przejeżdżało kilkanaście pociągów międzynarodowych do NRD, RFN i Francji. Z Legnicy można było bezpośrednio dojechać nie tylko do Drezna i Berlina jak obecnie, ale również do Frankfurtu/M, Monachium, Kolonii.

Co nam pozostało z tamtej siatki połączeń międzynarodowych? Prawie nic. Mimo iż od kilku lat jesteśmy w Unii Europejskiej, praktycznie nie ma granic, ludzie są coraz bardziej mobilni, coraz więcej Polaków mieszka i pracuje po drugiej stronie granicy (w samym Gorlitz mieszka już kilka tys. Polaków!) to uruchomienie pociągów regionalnych do Gorlitz przekracza możliwości mentalne betonu KD i UMWD. Gdyby nie DB Regio i ich RE do/z Wrocławia to Dolny Śląsk byłby kolejowo odcięty od Niemiec. Wstyd!
EU07-469 - 15-06-2011, 22:23
Temat postu:
Beatrycze, przecież przez Jelenią Górę jeszcze na początku lat 90-tych jeździł pospieszny relacji Frankfurt am Main- Kraków Główny.
Stella - 15-06-2011, 23:05
Temat postu:
Tak a propos, dowiedziałam się, że w nowym rozkładzie jazdy UMWD planuje dwie pary pociągów relacji Zgorzelec - Wrocław - Zgorzelec. Skład wagonowy należy raczej wykluczyć, więc połączenia będą obsługiwane szynobusami KD.
Damian Łódź - 15-06-2011, 23:28
Temat postu:
Stella, do Desiro się ludzie nie mieszczą z tego co piszecie, a do szynobusu chcą ich pomieścić, co się u Was dzieje to tego nie mogę pojąć. Rekatywacja bezpośredniego połączenia super sprawa, ale na wagonach, no tyle że PR Wrocław ostatnie właśnie wywiózł na złom.
skubi - 17-06-2011, 15:17
Temat postu:
Propozycja rozkładu jazdy 2011/2012 Jelenia Góra-Zgorzelec-Jelenia Góra

Jelenia Góra 5.35 9.00 12.55 15.35 18.35
Rybnica 5.49 9.14 13.09 15.49 18.49
Stara Kamienica 5.57 9.22 13.17 15.57 18.57
Kwieciszowice 6.02 9.27 13.22 16.02 19.02
Rębiszów 6.08 9.33 13.28 16.08 19.08
Młyńsko 6.18 9.41 13.36 16.16 19.16
Gryfów Śląski 6.25 9.48 13.43 16.23 19.23
Ubocze 6.28 9.51 13.46 16.26 19.26
Olszyna Lubańska 6.33 9.56 13.51 16.31 19.32
Lubań Śląski 6.48 10.11 14.06 16.46 19.46
Lubań Śląski 6.50 10.12 14.08 16.48 19.48
Zaręba 6.59 10.21 14.17 16.57 19.57
Batowice Lubańskie 7.06 10.28 14.24 17.04 20.04
Mikułowa 7.12 10.34 14.30 17.10 20.10
Jerzmanki 7.19 10.41 14.37 17.17 20.17
Zgorzelec 7.26 10.48 14.44 17.24 20.24

Szynobus przyjeżdżający o 17.24 do Zgorzelca jedzie o 17.32 do Węglińca i o 18.02 wraca do Zgorzelca
Szynobus przyjazd do Zgorzelca 20.24 o 20.32 jedzie do Legnicy

Zgorzelec 5.37 7.37 11.00 15.35 18.40
Jerzmanki 5.44 7.44 11.07 15.42 18.47
Mikułowa 5.51 7.51 11.14 15.49 18.54
Batowice Lubańskie 5.57 7.57 11.20 15.55 19.00
Zaręba 6.04 8.04 11.27 16.02 19.07
Lubań Śląski 6.13 8.13 11.36 16.11 19.16
Lubań Śląski 6.15 8.15 11.38 16.13 19.18
Olszyna Lubańska 6.33 8.30 11.53 16.32 19.33
Ubocze 6.38 8.35 11.58 16.27 19.38
Gryfów Śląski 6.41 8.38 12.01 16.40 19.41
Młyńsko 6.48 8.45 12.08 16.47 19.48
Rębiszów 6.56 8.53 12.16 16.55 19.56
Kwieciszowice 7.02 8.59 12.22 17.01 20.02
Stara Kamienica 7.07 9.04 12.27 17.06 20.07
Rybnica 7.15 9.15 12.35 17.14 20.15
Jelenia Góra 7.29 9.29 12.49 17.28 20.29

Kurs przyjazd do Jeleniej Góry o 20.29 jedzie o 20.45 do Legnicy przez Lwówek Śl.
Stella - 17-06-2011, 15:21
Temat postu:
skubi, to jest projekt UMWD, czy koncert życzeń?
skubi - 17-06-2011, 15:39
Temat postu:
Niestety , Koncert Życzeń . Wiem że już jest za pózno na proponowanie rozkładu na 2011/2012 ale gdyby tak wyglądał rozkład potoki podróżnych pewne np. studenci,uczniowie i oczywiście turyści na ZVON-ie
dexter - 21-06-2011, 11:58
Temat postu:
Załączam ulotkę z ostatniego przejazdu na trasie Zgorzelec - Jelenia Góra. Uczestniczący w przejeździe samorządowcy zwrócili uwagę na konieczność rozpoczynania i kończenia trasy planowych pociągów w Goerlitz.
1762 - 22-06-2011, 15:03
Temat postu:
Do koncertu życzeń Skubiego dołączyłbym połączenie 1 obiegu planowanego połączenia Zgorzelec-Jelenia Góra z pociągami KD Kłodzko-Jelenia Góra, które są planowane na przyszły rozkład jazdy. Mielibyśmy wtedy piękne połączenie Zgorzelec-Lubań-Jelenia Góra-Wałbrzych-Kłodzko. Nie wiąże się to z dodatkowymi kosztami - trzeba tylko dobrze ułożyć rozkład jazdy. Początkowo mogłoby jeździć w weekendy.
sympatyk - 20-02-2015, 19:21
Temat postu:
Beatrycze napisał/a:
Za komuny przez Zgorzelec w ciągu doby przejeżdżało kilkanaście pociągów międzynarodowych do NRD, RFN i Francji. Z Legnicy można było bezpośrednio dojechać nie tylko do Drezna i Berlina jak obecnie, ale również do Frankfurtu/M, Monachium, Kolonii. Co nam pozostało z tamtej siatki połączeń międzynarodowych? Prawie nic. Mimo iż od kilku lat jesteśmy w Unii Europejskiej, praktycznie nie ma granic, ludzie są coraz bardziej mobilni, coraz więcej Polaków mieszka i pracuje po drugiej stronie granicy (w samym Gorlitz mieszka już kilka tys. Polaków!) to uruchomienie pociągów regionalnych do Gorlitz przekracza możliwości mentalne betonu KD i UMWD. Gdyby nie DB Regio i ich RE do/z Wrocławia to Dolny Śląsk byłby kolejowo odcięty od Niemiec. Wstyd!

W obliczu ostatnich doniesień cała nadzieja w Kolejach Dolnośląskich, które powinny chwycić się za krocze i zacząć przekraczać most na Nysie Łużyckiej. Idea
bystrzak2000 - 21-02-2015, 11:13
Temat postu:
Aby przekroczyć granicę, polskie SZT muszą zdobyć dopuszczenie do poruszania się po sieci niemieckiej. Żaden SA135 ani SA134 takiego dopuszczenia nie zdobędzie. Były podejmowane próby przez województwo lubuskie, ale spełzły na niczym, więc tamtejszy samorząd zakupił Linki (SA139), które mają jeździć w Niemczech (DB i inni przewoźnicy), ale i te dotąd dopuszczenia nie dostały i nie wiadomo kiedy i czy w ogóle dostaną. Niemcy w swoich przepisach homologacyjnych są bardzo restrykcyjni. Przy nich UTK to pikuś.

Jedynym sposobem jest więc wynajmowanie taboru, który ma już dopuszczenie w Niemczech, ale np. za rok wynajęcia Desiro na RE do Drezna PR-y płaciły ponad 1,5 mln zł. A za 5 mln to można już kupić nowego SA135.
Bartuś - 21-02-2015, 11:18
Temat postu:
Cytat:
Były podejmowane próby przez województwo lubuskie, ale spełzły na niczym

No właśnie nie spełzły na niczym. Busiki szynowe SA105 mogą wjeżdżać do Forst Lausitz.
http://3.bp.blogspot.com/-JZPRAz9lBbc/UAGpqHTLJWI/AAAAAAAADGI/3Nt1sThpM3U/s1600/SDC13319.JPG

w Lubuskim są czynne 3/4 przejścia graniczne z Niemcami
- Rzepin/Frankfurt
- Zasieki/Forst
- Kostrzyn/Kietz

Nieczynne dla ruchu pasażerskiego jest tylko przejście Gubin/Guben, ale nawet tam mówi się o jego reaktywacji.
sZakOOu - 21-02-2015, 11:57
Temat postu:
Bartuś, spełzły na niczym, bo UMWL chciało uzyskać homologacje także na inne swoje pojazdy, ale się nie udało. Dlatego zakupiono niedawno SA139, takie same jakie kupiło Oberpfalzbahn. Te niestety jeszcze nie doczekały się niemieckiej homologacji.

Niestety jest jak Bystrzak napisał...
bystrzak2000 - 21-02-2015, 12:16
Temat postu:
SA105 jeżdżą jeszcze na starych zasadach, kiedy do pierwszej stacji za granicą dopuszczano jazdę bez homologacji. Ale te przepisy już nie obowiązują i niemiecka strona wymaga homologacji, a zdobycie jej to karkołomne zadanie, o czym teraz przekonała się PESA, a wcześniej także inni giganci przemysłu kolejowego.
Bartuś - 21-02-2015, 12:22
Temat postu:
Czyli wychodziłoby na to że przepłacaliśmy za te złomy desiro (to nie są najnowsze pojazdy), tylko dlatego że Niemcy nie chcą wpuścić do siebie naszych SA?
bystrzak2000 - 21-02-2015, 12:23
Temat postu:
Nie od dziś wiadomo, że Niemcy dość skutecznie chronią swój rynek.
krkonoš - 21-02-2015, 13:10
Temat postu:
Jest jeszcze jedno wyjście: przedłużyć wybrane kursy pociągów Drezno - Görlitz do Zgorzelca (te, które mogłyby nawiązać skomunikowanie z pociągami polskimi). Pewnie byłoby to tańsze rozwiązanie niż desira na całej trasie Zgorzelec - Wrocław, a może nawet ZVON byłby gotów sfinansować to krótkie połączenie transgraniczne? W ostateczności jeszcze KKA z dworca w Zgorzelcu na dworzec w Görlitz - prowizoryczne rozwiązanie, ale lepsze to niż nic.
Beatrycze - 21-02-2015, 14:20
Temat postu:
krkonoš, to nie jest takie proste. Jeśli pociąg Drezno - Zgorzelec dałoby się skomunikować z pociągiem Zgorzelec - Węgliniec (Wrocław) to nie da się tego zrobić odwrotnie. Bo niemiecki skład musiałby czekać w Zgorzelcu kilkadziesiąt minut na pociąg z kierunku Węglińca, a Niemcy sobie na tak długie przestoje nie pozwolą. A żeby to miało sens to skomunikowania muszą być w obu kierunkach. Na bazie obecnego rozkładu nie da się nic sensownego zrobić. Należałoby stworzyć rozkład jazdy od podstaw na całej linii zgorzeleckiej i zrobić to tak jak w innym wątku całkiem sensownie sugerowała Noema:

http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=331857#331857

Chodzi o to, że w miejsce pociągów relacji (Zielona Góra) Żary - Węgliniec - Zgorzelec - Jelenia Góra, które zresztą i tak w większości omijają graniczną stację Zgorzelec Ujazd należałoby zrobić pociąg "wahadło" relacji Węgliniec - Zgorzelec - Węgliniec.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group