INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. kuj.-pomorskie - Świecie n/W - droga zamiast torów

pp - 30-12-2009, 13:53
Temat postu: Świecie n/W - droga zamiast torów
W innym wątku
http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=9069

znalazłem informację dotyczącą linii Świecie - Terespol Pomorski:
http://www.rynek-kolejowy.pl/13867/13867_Swiecie_Linia_do_likwidacji_na_jej_miejscu_bedzie_droga.htm
http://www.czasswiecia.pl/czas_swiecia/1,88348,7385046,PKP_duzo_chce_za_tory.html#article_comments

Czy w kuj-pomie jest jakiś okok albo podobna organizacja? Bo to chyba ostatni gwizdek żeby przywrócić komunikację ze Świecia (25 tys. mieszk.) np. do Bydgoszczy. To chyba ma sens?
cargo - 01-01-2010, 09:21
Temat postu:
Tak, należy przywrócić tą linię. Wielu mieszkańców Świecia nad Wisłą z radością przesiadło się do pociągu. Do tego uczciwe i konkurencyjne ceny biletów w stosunku do przewoźników autobusowych. Np zryczałtowana opłata za połączenie ze Świecia do Bydgoszczy za 5 pln. Potrzebne 2-3 szynobusy z doczepami, które jeździłyby na trasie Świecie nad Wisłą Terespol Pomorski, następnie przesiadka ze skomunikowanym pociągiem PR z Gdyni lub Twardej Góry. Skomunikowanie z pociągami z Bydgoszczy do Gdyni i Twardej Góry także. Oczywiście należałoby wprowadzić ankietę i prześledzić propozycje mieszkańców Świecia w jakich godzinach chcieliby pociąg, myślę, że "w szczycie" rannym i popołudniowym, a między szczytami wg sondy wśród mieszkańców Świecia.

Dodam tylko, że wielu turystów "pieszych" i "rowerowych", chętnie skorzystałaby z takiej oferty. Okolice Świecia są stworzone do ambitnej turystyki.
mefistofeles - 01-01-2010, 18:45
Temat postu:
Cytat:
następnie przesiadka ze skomunikowanym pociągiem

mając do wyboru bezpośredni autobus - pies z kulawa noga takim pocięgiem nie pojedzie.
cargo - 01-01-2010, 21:38
Temat postu:
Jak będzie PR stać i UW na szynobus ze Świecia do Bydgoszczy....
mefistofeles - 02-01-2010, 00:37
Temat postu:
musiałby jeździć przynajmniej tak często jak PKSy. A to ani nie jest możliwe, ani opłacalne.
cargo - 03-01-2010, 17:46
Temat postu:
No jak PKSy....ale policzyć wszystkie PKSy i Veolie itp, to pociąg musiałby jeździć co 15-20 minut...
pp - 21-01-2010, 14:12
Temat postu:
Już czas jakiś temu napisałem w tej sprawie do Marszałka województwa k-p. I cicho. Na razie czekam na odpowiedź.
A co do sensowności połączenia - takie miasto jak Świecie jest w stanie wygenerować przyzwoite potoki do Bydgoszczy. Czas przejazdu byłby nie gorszy od autobusów (wystarczy popatrzeć na aktualne rozkłady jazdy).
yusek - 21-01-2010, 16:31
Temat postu:
To może napisać jeszcze raz wraz z przypomnieniem, że nadchodzą wybory?
pp - 09-02-2010, 08:35
Temat postu:
Dostałem kilka dni temu odpowiedź z kujawsko-pomorskiego UM:
"W odpowiedzi na Pana pismo dotyczące przywrócenia pociągów pasażerskich na odcinku linii 240 Terespol - Świecie nad Wisłą uprzejmie informuję, że Województwo Kujawsko-Pomorskie podejmuje wszelkie działania, mające na celu reaktywację przewozów pasażerskich na lokalnych linaich kolejowych, nie kolidujące z planami władz lokalnych.
Wspomniane przez Pana plany likwidacji linii dotyczą wyąłcznie nieużywanego obecnie odcinka o długości 1 kilometra licząc od stacji Świecie. Decyzja o budowie drogi, ścieżki rowerowej i parkingu m.in. na terenach należących obecnie do PKP PLK SA została podjęta przez Urząd Miasta w Świeciu. Zadaniem projektowanej infrastruktury będzie odciążenie ulicy Wojska Polskiego, poprzez wyprowadzenie z niej ruchu generowanego przez osoby korzystające z usług położonych w centrum maista marketów."

Morał:
1) marszałkowie nie będą ingerować w plany władz lokalnych (poprzedni casus Myśliborza),
2) idą wybory - szukać kandydatów pro-kolejowych, a nie betonu który markety zbuduje w centrum (jak w Świeciu) a potem zlikwiduje kolej żeby ludzie mogli do nich dojechać samochodami po zatłoczonych ulicach.
Stoker - 09-02-2010, 10:45
Temat postu:
Być może ktoś tam w Świeciu by się opamiętał, gdyby sprawę nagłośnić w lokalnych świeckich (jak to brzmi Śmiech) mediach.
Podejrzewam, że linia kolejowa, która w Świeciu leżała odłogiem przez ostatnie niemal 20 lat spowodowała takie spustoszenie intelektualne tamtejszych władz, że kompletnie zniknęła ze świadomości ich oraz mieszkańców miasta. Dziś nikt z nich nawet w najbardziej wizjonerskich planach nie bierze pod uwagę kolei, jako środka transportu do Bydgoszczy.

Trzeba im więc otworzyć oczy poprzez nagłośnienie tematu i wypunktowanie złych stron propagowanej likwidacji linii z jednoczesną prezentacją plusów mogących wyniknąć z reaktywacji połączenia kolejowego, a tych jest przecież nie mało - choćby to że dworzec leży w samym centrum miasta.
Tu niestety jasno trzeba sobie powiedzieć, że szansa na sukces zaistnieje tylko wówczas, gdy zaproponuje się pociągi bezpośrednie do Bydzi, a nie jakieś protezy, skomunikowane w Terespolu z innymi pociągami. Takich może być co najwyżej kilka jako uzupełnienie oferty podstawowej Bydgoszcz - Świecie - Bydgoszcz.

Stąd sugerowałbym wystąpienie na piśmie do burmistrza (prezydenta ?) miasta z odpisem do przewodniczącego rady miejskiej (to szef radnych miejskich, którzy także decydują o tym co w mieście się dzieje) z zapytaniem/ sugestią, by ponownie przeanalizował możliwość innego rozwiązania kwestii linii nr 240 (czyli takiego, o jakim tu mówimy). Warto przy tym wspomnieć o odpowiedzi marszałka województwa, który nie uchyla się od zorganizowania przewozów na omawianej trasie, ale zgodnie ze swoimi kompetencjami nie może ingerować w suwerenne decyzje miasta.
pp - 09-02-2010, 10:58
Temat postu:
Widzisz Stoker, wszystko fajnie, ale pisała o tym lokalna gazeta (linki na początku wątku), a poza tym, ja jestem z Małopolski i taki burmistrz od razu mnie zapyta - jaki ja mam w tym interes? Czy nie ma w tym województwie jakichś mikoli coby dupę ruszyli? Tylko piszą po forach różne duperele, ale żeby zabrać się za linię z potencjałem to już nic?
Ja napiszę maila do burmistrza Świecia, bo chcę ciągnąć sprawę, ale gdzie są ludzie stamtąd?
Doctor No - 09-02-2010, 18:49
Temat postu:
Raczej powinno sie zelektryfikowac ten odcinek do Swiecia, tak samo jak Laskowice- Grudziadz. Tym bardziej ze prad mozemy miec gratis z elektrowni nowego typu (o ile Obywatele tego zechca).
szomiz - 09-02-2010, 19:11
Temat postu:
Jak będzie taki gratis jak bezpłatna służba zdrowia, to ja jednak wolę dalej płacić...
pp - 09-02-2010, 19:30
Temat postu:
Rzecz w tym że jak tory zwiną to sobie ten drut będzie można do kieszeni schować. Delikatnie mówiąc.
contraboy - 09-02-2010, 21:48
Temat postu:
Doctor No napisał/a:
Raczej powinno sie zelektryfikowac ten odcinek do Swiecia, tak samo jak Laskowice- Grudziadz. Tym bardziej ze prad mozemy miec gratis z elektrowni nowego typu (o ile Obywatele tego zechca).


Prędzej się zapadnie pod ziemię ten odcinek (jeden jak i drugi) niż zostanie zelektryfikowany Wink
a co do tego zapadnięcia pod ziemię, to już w sumie dużo nie brakuje (niedługo szlakowa pewnie spadnie do 30km/h)
pp - 10-02-2010, 08:46
Temat postu:
Panowie, nie ma żadnego sensu dyskusja o elektryfikacji jeśli tory zwiną. Rozumiecie w czym leży sedno sprawy? Bo na razie to takie gadanie o niczym. Napiszcie i wy jakieś pismo, maila do odpowiednich władz, do mediów, tak jak ja to zrobiłem, i wtedy pomyślimy co dalej.
ET40 - 04-04-2010, 22:34
Temat postu:
Witam, nowy jestem tutaj Smile.
cargo napisał/a:
No jak PKSy....ale policzyć wszystkie PKSy i Veolie itp, to pociąg musiałby jeździć co 15-20 minut...

A skandalem jest, że to autobusy kursują tak często, pociągi zaś w ogóle...Tak być nie może, dopóki istnieją tory - powinno zostać uruchomione połączenie chociaż na próbę, co godzinę bezpośrednio do Bydgoszczy. Tylko, że tu jest pewien problem. Nie opłaca się zbytnio uruchamiać częstych połączeń bezpośrednich Świecie - Bydgoszcz, skoro pokrywałyby się w dużej części z osobowymi (pardon, REGIO) i pospiesznymi (pardon - TLK, chociaż tanie one nie są), a ze względu na konieczność przesiadki pociągi np. do Terespola uruchamiane choćby i co 10 minut nie będą się cieszyły zbyt dużym powodzeniem. Jedyną szansą byłaby niska cena takiego połączenia z przesiadką.

Cytat:
a co do tego zapadnięcia pod ziemię, to już w sumie dużo nie brakuje (niedługo szlakowa pewnie spadnie do 30km/h)
Dla tzw. szynobusów, które są lekkie szlakowa wynosi nieco więcej, niż dla klasycznych składów.

Pozdrawiam Smile.
MK(M) z Bydgoszczy.
Serock - 29-05-2010, 19:32
Temat postu:
http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20100528/INNEMIASTA12/882531488
minis - 09-06-2010, 00:59
Temat postu:
No i stalo sie Crying or Very sad
Linie ze Świecia zaczynaja juz rozbierac... Dokad to wszystko zmierza...
Mielismy swoja cukrownie, rzeznie, octownie i wiele innych zakladow - dzis nie ma juz nic...
A teraz jeszcze nawet tory z XIX wieku zabieraja... Naprawde nie rozumiem, kto i jaki ma w tym interes,zeby likwidowac to, co kiedys nasi ojcowie, dziadkowie, pradziadkowie ciezka praca, wlasnymi rekoma, w pocie czola (bo przeciez nie bylo takich maszyn jak dzis) zbudowali...

I najgorsze jest to, ze nic nie mozna zrobic...


Link do artykulu:

http://forum.pomorska.pl/To-juz-koniec-historii-kolei-w-Swieciu-t60259.html
mefistofeles - 09-06-2010, 09:27
Temat postu:
Cytat:
Naprawde nie rozumiem, kto i jaki ma w tym interes,zeby likwidowac to,

Fabryki lamp naftowych tez rozebrali. Osobiście nie widze sensu w utrzymywaniu kolei do Świecia.
conen - 12-06-2010, 19:24
Temat postu:
Jasne! Najlepiej kupić sobie auto i pisać że nie ma sensu. Tej linii nie dano po prostu szansy a sensu to nie miały Gardeja-Łasin czy Węgliniec - Czerwona Woda bo już przy Jugowice-Walim to jako atrakcja turystyczna jak najbardziej.
mefistofeles - 12-06-2010, 23:09
Temat postu:
Cytat:
Tej linii nie dano po prostu szansy

Tylko wiesz, szanse można dać, ale pieniądze podatników trzeba wydawać mądrze a nie urządzać sobie eksperymenta. Gdyby ktoś chciał po niej wozić ludzi bez dotacji to pewnie by woził.
pp - 15-06-2010, 11:04
Temat postu:
25-tysięczne miasto nie jest w stanie wygenerować potków podróżnych? W dodatku z dworcem w dobrej lokalizacji? Przyznam że mam inne zdanie, ale teraz to już posprzątane.
mefistofeles - 15-06-2010, 11:20
Temat postu:
Chodzi o ich rozkład w czasie. Autobusy mogą jeździć częściej przez co sa lepiej dopasowane do potrzeb podróżnych. To juz nie te czasy, że wszyscy zaczynają prace o 7 i kończą o 15, nie wspominjąc o tym że dotarcie do róznych zakładów i szkół zajmuje rózną ilośc czasu.

I jeszcze jedna sprawa, która odróznia Świecie od np Chełmży - pociągi z Chełmży zabierają także ludzi z Unisławia, Dabrowy etc. Pociągi ze Świecia w Terespolu łączyłyby się z juz dobrze zagospodarowaną linią, więc raczej nikt by się już nie dosiadał.
conen - 15-06-2010, 12:56
Temat postu:
Niby czemu nikt by się nie dosiadał? To zwykłe gdybanie a szynobus chciałbyś puszczać dwa razy na dobę? Wtedy oczywiście masz rację. Najprościej rozebrać i zniszczyć a tak naprawdę to zwykłe lenistwo i niechlujstwo urzędasów jest tego powodem. Przydała się Chabówka-Nowy Sącz a niby taka nieopłacalna.
pp - 16-06-2010, 08:26
Temat postu:
I będzie jak w Niepołomicach. Tory zerwano, drogę zrobiono ku uciesze wszystkich, a korki jak były tak są. Zobaczymy za rok, dwa, pięć. Najlepiej po modernizacji Bydzia-Tczew. Wtedy pogadamy co to dało.
Mechol - 18-09-2010, 17:10
Temat postu:
Pragnę z przykrością poinformować że w dniu 16.09.2010r.o godz. 15.00 spółka PKP PLK S.A. pozbyła się fragmentu linii kolejowej numer 240 Świecie nad Wisłą - Terespol Pomorski pd km. -0,188 do km 1,680 tj. 1kilometr i 868 metrów, reszta linii pozostaje w zarządzie spółki do czasu kiedy może ktoś będzie chciał wybudować drogę... Więc zasadniczo do Świecia można wjechać ale nie na stację.
Doctor No - 18-09-2010, 22:45
Temat postu:
Za 2 lata pośmiejecie się z tych durnych śmieci. Przy cenie za 1L paliwa 12 zet, nikomu już nie będzie wesoło. Wtedy też ulegnie zmianie nazwa miejscowości na: Śmiecie n. Wisłą...
mefistofeles - 19-09-2010, 19:27
Temat postu:
Cytat:
Przy cenie za 1L paliwa 12 zet


że spytam - ile wynosi dotacja na pociągi?
Doctor No - 20-09-2010, 08:57
Temat postu:
A ile kosztują zabici we wypadkach drogowych? (ponad 100.000 przez ostatnie 20 lat) Nic. To ich własna sprawa. I też są zadowoleni jak Pan, Tusek i reszta.
sympatyk - 18-06-2015, 20:16
Temat postu:
Darmo z Bydgoszczy do Chełmna w pierwszy dzień lata.

Trasę z Bydgoszczy przez Pruszcz i Terespol Pomorski do Świecia i Chełmna będzie można od niedzieli pokonać korzystając z kombinowanego połączenia kolejowo - autobusowego zestawionego przez Arrivę.
Jak poinformowała Arriva RP, w niedzielę 21 czerwca br. uruchomione zostanie pierwsze w kraju regularne połączenie pasażerskie w zintegrowanej komunikacji kolejowej i autobusowej dla relacji Bydgoszcz – Pruszcz Pomorski – Terespol Pomorski – Świecie – Chełmno.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/24736/Darmo-z-Bydgoszczy-do-Chelmna-w-pierwszy-dzien-lata.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group