INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. pomorskie - Wielkopolskie SA132 w Tczewie

kowal331 - 15-12-2009, 09:33
Temat postu: Wielkopolskie SA132 w Tczewie
Od nowego rozkładu jazdy pociąg 77420 z Chojnic do Tczewa obsługiwany jest przez SA 132 z Wielkopolskiego Zakładu PR.Może ktoś z forumowiczów wie,dlaczego tak jest i czy jest to stały obieg,czy tymczasowy?Do 12.12 pociag ten był obsługiwany przez chojnickie SU42/SP-32+Bh/Bipa.Lokomotywy raczej nigdzie nie zniknęły,wagony też są(maja wazne rewizje).
Stoker - 15-12-2009, 12:32
Temat postu:
W takim składzie będzie kursował jedynie w weekendy do i po wakacjach. W dni robocze i w wakacje będzie po staremu.
Leszek79 - 15-12-2009, 13:46
Temat postu:
Może chcą przyzwyczaić klientów do układu siedzeń 3+2 i ogólnej ciasnoty, bo okaże się że te 180 miejscowe SZT zamawiane przez urząd marszałkowski to nie będą żadne ATRy tylko 218M* Razz.
kowal331 - 15-12-2009, 14:22
Temat postu:
Stoker napisał/a:
W takim składzie będzie kursował jedynie w weekendy do i po wakacjach. W dni robocze i w wakacje będzie po staremu.
Tylko,że "wielkopolanka" była wczoraj i dziś na tym pociągu,co jest o tyle dziwne,że tłok duży,który skutecznie był rozładowywany przez poprzednio kursujące składy

[ Dodano: 16-12-2009, 10:09 ]
Jeszcze jedna ciekawostka zwiazana z pociagiem 77420.Otóż pociąg ten normalnie kursuje w dni robocze w relacji Chojnice-Gdynia przez Tczew,czasowo skrócony do Tczewa,w stałym rozkładzie ten skład wraca jako 77432/3.Wszystko byłoby ok,ale 77432/3 kursuje normalnie z Gdyni,więc zastanawiam się jaki skład go obsługuje bo SA132 z pociągu 77420 zostaje w Tczewie,czyzby był jakiś podsył do Gdyni?
Romanek - 02-03-2010, 23:26
Temat postu:
Czy te pociągi dalej są obsługiwane przez SA132 z Wlkp??
Leszek79 - 03-03-2010, 13:53
Temat postu:
Szczerze mówiąc ani razu nie zauważyłem wielkopolskiego SA132 ani wtedy gdy niby miały jeździć ani teraz, a na Ostbahn często spoglądam Smile.
kowal331 - 03-03-2010, 15:40
Temat postu:
Wielkopolskie szynobusy są stałymi goścmi w Chojnicach,gdzie kończą i rozpoczynają bieg pociągi relacji Chojnice-Piła/Krzyż-Chojnice.Tamta grudniowa historia z "wielkopolanką" w Tczewie to był jednorazowy incydent wynikający z jakichś problemów taborowych
Romanek - 03-03-2010, 16:24
Temat postu:
A może to brak SA132 na pociągu 77420 i 77433 powoduje brak składu na pociąg 58731 Chojnice-Piła. W tej chwili odbywa się to tak że pociąg ten obsługiwany przez SA102 z Chojnic, dojeżdża do st. Lipka Krajeńska i tam jest przesiadka do SA132 który przyjeżdża jako poc.85728 Piła-Chojnice do Lipki i jego pasażerowie presadają się do składu chojnickiego. Czyli poprostu pociągi wymieniają się pasażerami i wracają do siebie, co przy okazji tych, dla wielu jednak uciążliwych, przesiadek, generuje jednak spore opóźnienia.
To i tak lepiej bo przedtem odbywało się to tak że dopiero po przyjeździe o godz.19.23 do Chojnic pociągu z Piły, ten sam skład jechał jako opóźniony ok.60-70min. pociąg do Piły.
Gdyby SA132 jadący z Piły jako poc.85728 zostawał w Chojnicach do rana na poc.77420 i wracał pociągiem 77433, w Chojnicach nie było by problemu ze składem na godzinę 18.25 na poc.58731.
Nie znam niestety obiegu składów, jak powinno to wyglądac według rozkładu.
Leszek79 - 04-03-2010, 12:37
Temat postu:
Przy okzacji dyskusji o Ostbahnie przypomniał mi się kolega ze studiów pochodzący z Piły, który zawsze do/z domu jeździł przez Bydgoszcz. Na nic tłumaczenia że przez Starogard, Czersk, Chojnice nie dość że taniej to jeszcze szybciej, nie ma mowy, przez Bydgoszcz i koniec Very Happy. A to jeszcze było w czasach gdy z Tczewa pociągi bezpośrednio jeździły do Piły albo i dalej, więc też miałby tylko jedną przesiadkę.
Doctor No - 04-03-2010, 13:24
Temat postu: Elektryfikacja Ostbahn
Byloby dobrze, gdyby do kryzysu energetycznego za 2 lata zelektryfikowali caly Ostbahn. Na rope raczej malo kogo bedzie stac. Malo kogo obchodzi jeszcze teraz ze szacunki odn. pokladow ropy byly falszowane ostatnie 30 lat w celu zwiekszenia kwot wydobycia przez kraje OPEC.
Leszek79 - 14-03-2010, 15:19
Temat postu:
Romanek napisał/a:
A może to brak SA132 na pociągu 77420 i 77433 powoduje brak składu na pociąg 58731 Chojnice-Piła. W tej chwili odbywa się to tak że pociąg ten obsługiwany przez SA102 z Chojnic, dojeżdża do st. Lipka Krajeńska i tam jest przesiadka do SA132 który przyjeżdża jako poc.85728 Piła-Chojnice do Lipki i jego pasażerowie presadają się do składu chojnickiego. Czyli poprostu pociągi wymieniają się pasażerami i wracają do siebie, co przy okazji tych, dla wielu jednak uciążliwych, przesiadek, generuje jednak spore opóźnienia.


Serio tak było ? Jakby niemieckie media to podłapały to by miały niezłe używanie. Jeżeli nadal się to praktykuje to używanie może być jeszcze większe, bo od jutrzejszego rozkładu mijanką jest Wierzchowo Człuchowskie, które przed wojna nazywało się Firchau i było stacją graniczna między II Rzeczpospolitą a III Rzeszą Razz.
kowal331 - 14-03-2010, 16:01
Temat postu:
77420 i 77433 były zawsze obsługiwane składem SM42+Bhp/Bh,szynobus trafiał się tam dość rzadko.
Romanek - 18-03-2010, 13:52
Temat postu:
Praktykuje się nadal. Moja interwencja w lokalnej prasie a ich u rzecznika prasowego PR Piotra Olszewskiego, gdyż nikt niżej nie chciał rozmawiac nawet z prasą a co dopiero ze zwykłym "upierdliwcem" któremu nie podoba się jedna przesiadka, spowodowała pojawienie się informacji na dworcu w Pile, że w związku z brakami taborowymi, w terminie do odwołania, pociągi kursują w podzielonej relacji. Nie wiem jak jest na innych stacjach, szczególnie w Chojnicach. W Pile informacja ta pojawiła się ok 23 lutego a w Chojnicach 27 lutego jeszcze nie było ani słowa, teraz nie wiem.
Swoją drogą ciekawe określenie "w terminie do odwołania". Jakoś nie spodziewam się odwołania.
Ma ktoś dostęp do dodatków z obiegami składów? Z jakiego pociągu powinien przejśc skład na pociąg 58731?
kowal331 - 18-03-2010, 16:13
Temat postu:
Problem dałoby się rozwiązać,gdyby "Tur" jeżdził tak jak dawniej w relacji Piła-Chojnice-Tczew-Gdynia i z powrotem
Romanek - 18-03-2010, 16:36
Temat postu:
Tak, to by było najlepsze rozwiązanie, ale przecież w poprzednim rozkładzie TUR jeździł też do Chojnic i wszystko jakoś działało. Tylko że pociąg 85728 przyjeżdżał do Chojnic wcześniej i zaraz wracał jako 58731
kowal331 - 18-03-2010, 19:02
Temat postu:
Może ktoś zna obiegi jakie obowiązywały na Piła Gł-Chojnice przed wprowadzeniem zmian w rozkładzie?
Romanek - 18-03-2010, 20:04
Temat postu:
Jeżeli chodziło o obiegi przed zmianą rozkładu w grudniu.
Obiegi zaobserwowane na gruncie, nie rozkładowe.
SA132 poc.85720 Piła Gł.(5.20)-Chojnice(6.38), poc.58725 Chojnice(7.51)-Krzyż(10.11)
SA132 poc.85722 Piła Gł.(11.35)-Chojnice(12.55), poc.58727 Chojnice(13.05)-Piła Gł.(14.23) w (C)
SA132 poc.85724 Piła Gł.(14.25)-Chojnice(15.38), poc.58729 Chojnice(15.43)-Krzyż(18.11)
SA132 poc.85728 Piła Gł.(17.30)-Chojnice(18.44), poc.58731 Chojnice(18.51)-Piła Gł.(20.04)
SA132 poc.85730 Krzyż(20.05)-Chojnice(22.11), poc.58721 Chojnice(4.55)-Krzyż(6.59)
SA102 poc.58723 Tczew(5.03)-Piła Gł.(8.02), poc. 85722 Piła Gł.(11.35)-Chojnice(12.55), poc.58727 Chojnice(13.05)-Piła Gł.(14.23), poc.85726 Piła Gł.(15.28)-Chojnice(16.46) w (D)
Na pociągach Chojnickich widywałem też SA109
Leszek79 - 18-03-2010, 21:58
Temat postu:
Z tymi brakami taborowymi musi byc coś na rzeczy, dzisiaj zdaje się jako 7728 jechała oliwkowa Bipa z białym dachem (nawiasem mówiąc coś pięknego) z dwiema bonanzami już w kremozielu Razz a na stacji zauważyłem wiczorem pługopiaskarkę SA109 (nie wiem jako co) - obydwa cuda dawno przeze mnie nie widziane w Tczewie.
Pawel_15 - 20-03-2010, 17:23
Temat postu:
Wczoraj wracałem Ostbahnem z Gorzowa Wlkp do Sopotu przez Tczew. Gorzów - Krzyż SU42 + 2 bonanzy i jedna klasa. Krzyż - Piła - Chojnice, niby dwa oddzielne pociągi w rozkładzie ale w rzeczywistości jeden szynobus, Wielkopolski SA132. Przed Chojnicami w Wierzchowie albo w Moszczenicy stop, ludzie wypad, zaraz będzie SA102 z Chojnic. Ja się pytam czy nie można by było zrobic przesiadki w Chojnicach tylko na jakimś odludnym i ciemnym zadupiu gdzie są 3 anteny satelitarne ? Wynika z tego super relacja: Chojnice - Wierzchowo - Chojnice - Tczew. Rozumiem że granica województwa to jakby granica państwa na PKP ?
Romanek - 20-03-2010, 23:46
Temat postu:
Pawel_15 przeczytaj co pisałem wcześniej na ten temat. To cały czas jest ta sama sytuacja tylko zmieniła się stacja przesiadania z Lipki Krajeńskiej na Wierzchowo Pomorskie.
kowal331 - 21-03-2010, 18:35
Temat postu:
Dobrze,że w ogóle to połączenie zachowano,bo mogliby faktycznie zakończyć bieg w tym Wierzchowie i zostawić ludzi do rana,ciekawe tylko dlaczego ta kombinacja z przesiadkami na granicy wojewodztw dotyczy tylko tego jednego pociągu.W Chojnicach jakiś wolny tabor w postaci SM42 i Bh zawsze się znajdzie,by dało się zaradzić brakom taborowym.Pomorskie pociągi elektryczne są obsługiwane taborem z innych województw,więc ten przypadek też powinien dać się rozwiązać,nawet w postaci przedłużenia "Tura" do Piły
Romanek - 22-03-2010, 00:49
Temat postu:
Wszystko można rozwiązac tylko trzeba chciec! TUR do Piły rzeczywiście byłby najlepszym rozwiązaniem ale można też poc.58731 obsłużyc chojnickim taborem, który może wracac jako poc.85730 tyle że w relacji Piła Gł.-Chojnice a nie Krzyż-Chojnice, natomiast skład z poc.85728 może przechodzic w Chojnicach na rano na poc.58721 do Krzyża. No albo opcja z pociągami 77420 i 77433 wielkopolskim taborem. Jak widac możliwości jest wiele i pewnie jeszcze jakieś by się znalazły ale po co, jak można ludzi przegonic z pociągu do pociągu, tłumacząc się brakami taborowymi w terminie do odwołania.
geordi - 24-03-2010, 19:59
Temat postu:
planowałem jechać przez Chojnice - Piłę do Poznania z Trójmiasta. Rozumiem, że mam nie liczyć na przesiadkę w Pile z 58731 na 87420[koszalin - poznań] ? Planowo jest 15minut w Pile, ale wliczając czas na przegonienie ludzi po torach, wnioskuje, że 58731 dojezdżające do Piły ma dużo większe opóźnienie ?
Romanek - 26-03-2010, 01:08
Temat postu:
geordi teoretycznie możesz liczyc. W tej chwili RADEW do Poznania ma zmianę czasową i odjeżdża z Piły 20.15. Nie wiem za bardzo dlaczego ale chyba jest to spowodowane oczekiwaniem właśnie na pociąg z Chojnic, który też ma zmianę czasową i przyjeżdża o 20.10. Tyle że opóżnienie, przepraszam - zmiana czasowa Zg , pociągu 58731, jest spowodowana oczekiwaniem w Chojnicach na, też "czasowo zmieniony" pociąg TUR z Gdyni, a nie uwzględnia przeganiania ludzi w Wierzchowie. Ostatnio niestety nie widziałem tych pociągów i trudno mi powiedziec jak wygląda to w praktyce, bo przedtem bywało różnie, czasami po przyjeździe pociągu z Chojnic, RADEW jeszcze stała a czasami nie. Aktualne zmiany czasowe dla tych pociągów obowiązują od 15 marca a więc może skomunikowania są zachowane.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group