INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. podlaskie - Hajnówka - co w nowym rozkładzie?

plewik1985 - 17-11-2009, 22:45
Temat postu: Hajnówka - co w nowym rozkładzie?
Czy są jakieś informacje dostępne na temat nowego rozkładu w Hajnówce?? Czy będę jakieś połączenia na Siedlce i czy w ogóle nie potwierdzą się plotki na temat likwidacji połączeń i zamknieciu tej stacji dla ruchu pasażerskiego??
let_it_be - 18-11-2009, 20:16
Temat postu:
Raczej nic złego Hajnówce się nie stanie. Rozkład 2009/2010 znacząco nie różni się od obecnego.
Godziny odjazdów z Hajnówki, to:
05:20 Siedlce
07:30 Czeremcha
13:21 Czeremcha (skomunikowany z KM do Siedlec)
15:38 Siedlce
18:21 Czeremcha (skomunikowany z KM do Siedlec)
Jak widać, doszła 5 para Smile
Nieźle też się przedstawia sytuacja na linii Czeremcha - Białystok. Ma być 5 par i jedna para na odcinku (Białystok - Bielsk Podlaski - Białystok). Nie pamiętam godzin odjazdów/przyjazdów.
plewik1985 - 19-11-2009, 09:56
Temat postu:
Genialnie Dzieki wielkie moge spać spokojnie hehe Ten wieczorny może być ciekawy oby tak było dalej że się choć trochę rozwija a nie tylko cofa Very Happy
let_it_be - 21-11-2009, 13:04
Temat postu:
No i zonk. Pociąg odjeżdżający z Hajnówki jako ostatni nie będzie miał skomunikowania z KM. Ktoś wymyślił, aby przesunąć go o godzinę do tyłu (pociąg Czeremcha - Siedlce).
plewik1985 - 21-11-2009, 13:17
Temat postu:
a z tego co patrze na rozkład IC to żaden pociąg z kierunku Hajnówki nie jest skomunikowany z TLK w Siedlcach na Warszawe i trzeba będzie dłużej jechać osobówkami KM o ile te będą skomunikowane :/
let_it_be - 21-11-2009, 14:06
Temat postu:
Osobówki są skomunikowane. Oto właśnie chodziło PRom i KMom, żeby swoje pociągi zgrać w Siedlcach.
Skalnica - 25-08-2010, 15:10
Temat postu:
czy istnieje szansa na bezpośrednie połączenie Warszawa - Hajnówka, jak to kiedyś było pociągiem ŻUBR?

może od nowego rozkładu jakiś IR by tam wpuścili?? Bo na PIC nie liczyłabym...
Damian Łódź - 25-08-2010, 15:15
Temat postu:
Skalnica, nie ma na to szans, PIC to oczywiste ze nie uruchomi, a PRy by musiały dostac dotację, do IR by nie zarobił, przyczyna byłby brak drutu. Chociaz sam osobiscie przejechałbym się w tamte rejony, pociągiem wagonowym wydłużonym lub skomunikowanym do Białowieży, bo blachosmrodem jakos mi sie nie chce.
A powiedzcie jak wygladala frekwencja w d. Żubrze?
let_it_be - 25-08-2010, 15:16
Temat postu:
W tej chwili nie ma na to absolutnie żadnej szansy. W zeszłym roku wyszła taka inicjatywa ze strony Stowarzyszenia z Czeremchy, ale wszystko rozeszło się po kościach. Poza tym podlaskie PRy nie mają w posiadaniu ani wagonów, ani lokomotyw, a puszczanie SZT tylko do Warszawy Wschodniej mija się z celem (bo dla pasażera bez różnicy, czy przesiądzie się na pociąg w Siedlcach, czy Warszawie Wschodniej - przesiadka jest przesiadką). Miałem swojego czasu pomysł, aby lokomotywa spalinowa ciągnęła wagony aż do Wschodniej, a dalej wagony podczepianoby pod IR z Wawy do Poznania. Ale jak powyżej wspomniałem, braki taborowe nie pozwalają na cokolwiek.

[ Dodano: 25-08-2010, 15:18 ]
Damian Łódź napisał/a:

A powiedzcie jak wygladala frekwencja w d. Żubrze?


W sobotę rano do Hajnówki docierało zazwyczaj około 50-60 pasażerów. Natomiast w niedzielę do Wawy często zdarzało się, że już na starcie frekwencja wynosiła 100%. Uwalenie tego pociągu było swego rodzaju szantażem ze strony PRów. W zamian za likwidację Żubra przywrócono pociąg po godzinie 5:00 z Hajnówki do Siedlec.
Damian Łódź - 25-08-2010, 15:24
Temat postu:
let_it_be, dzieki za podanie frekwencji, no fakt moze duzy szynobus dużo przyspieszon by zarobił bez dotacji.
Ale w jednym nie masz racji, podlaskie ma wagony nawet przedziałowe nie liczac kilku pietrusów jak i lokomotywy ale tylko spalinowe.
pozdrawiam
Skalnica - 25-08-2010, 15:24
Temat postu:
A KOLEJE MAZOWIECKIE??
let_it_be - 25-08-2010, 15:27
Temat postu:
Damian Łódź napisał/a:
let_it_be, dzieki za podanie frekwencji, no fakt moze duzy szynobus dużo przyspieszon by zarobił bez dotacji.
Ale w jednym nie masz racji, podlaskie ma wagony nawet przedziałowe nie liczac kilku pietrusów jak i lokomotywy ale tylko spalinowe.
pozdrawiam

Tak? A powiedz mi, gdzie stoją te wagony? Te w Białymstoku należą do IC (to samo lokomotywy), a te z Czeremchy nadają się do kasacji. Dwie ostatnie czynne SU45 należące do PR (stacjonujące w Czeremsze) pojechały jakiś czas temu do Łukowa chyba.

[ Dodano: 25-08-2010, 15:29 ]
Skalnica napisał/a:
A KOLEJE MAZOWIECKIE??


KMy nie mają lokomotyw spalinowych, a piętrusy są potrzebne na bardziej zapełnionych trasach. Można by było np. puszczać dwa wagony z Łukowianką i odpinać w Siedlcach, ale dalej problemem jest brak lokomotywy. Skład wagonowy generuje naprawdę duże koszty, dużo większe, niż SZT.
A co do SZT z Hajnówki (Białowieży) do W-wy Wschodniej, to nie ma to sensu.
Skalnica - 25-08-2010, 15:29
Temat postu:
dobrym rozwiązaniem byłoby również wpuszczenie do Hajnówki / Białowieży Kolei Mazowieckich oni jak coś uruchomią to nie uwalaja tak prędko i zrobienie taktu np. co 2 godziny - przecież KM mają swoje szynobusy
let_it_be - 25-08-2010, 15:31
Temat postu:
Skalnica napisał/a:
dobrym rozwiązaniem byłoby również wpuszczenie do Hajnówki / Białowieży Kolei Mazowieckich oni jak coś uruchomią to nie uwalaja tak prędko i zrobienie taktu np. co 2 godziny - przecież KM mają swoje szynobusy


Na wszystko potrzebne są pieniądze. I tak cudem jest, że KM oraz PRy dogadały się co do tych kilku par na odcinku Czeremcha-Siedlce. A o KMach do Hajnówki możemy zapomnieć. Dyrektor Podlaskiego ZPR powiedziała, że wpuści KMy do Hajnówki "po swoich trupie". Więc nie mamy, co na to liczyć.
Skalnica - 25-08-2010, 15:35
Temat postu:
no to co za problem się go pozbyć ja z miłą chęcią pomogę - jeśli to ma pomóc komunikacji w Białowieży i Hajnówce...
let_it_be - 25-08-2010, 15:39
Temat postu:
Skalnica napisał/a:
no to co za problem się go pozbyć ja z miłą chęcią pomogę - jeśli to ma pomóc komunikacji w Białowieży i Hajnówce...

Na jakim Ty świecie żyjesz? W naszym kraju rządzą układy i układziki. PRy mają swoich ludzi w Urzędzie Marszałkowskim. W tej materii nic się nie zmieni. Marszałek też nie ma chęci dawania większej kasy na przewozy kolejowe. Mało tego, dwa dni temu upaństwowili PKSy, więc może chcą część pociągów zastąpić autobusami. Co do Białowieży, to starostwo hajnowskie wzięło sprawy w swoje ręce i zamierza samemu powolutku remontować tę linię. Na początek ma jeździć jakiś pociąg turystyczny do Hajnówki. Ale to wciąż za mało. Tutaj ludziom brakuje chęci, a pani dyrektor podlaskiego ZPR brakuje wizji rozwoju siatki połączeń na terenie województwa.
Skalnica - 25-08-2010, 15:43
Temat postu:
ale ja mówię o fizycznym pozbyciu się Śmiech a tak na poważnie to mam nadzieję że coś ruszy bo szkoda takich tras...u nas na południu Polski tylko się mówi że się walczy a i tak g... z tego jest choćby nawet odcinki Chabówka - Nowy Sącz czy Wadowice - Trzebinia...ludzie tylko piszą na forum i na tym koniec
let_it_be - 25-08-2010, 15:47
Temat postu:
Skalnica napisał/a:
ludzie tylko piszą na forum i na tym koniec

Jeszcze nikt nie wygrał z betonem Wink
Damian Łódź - 25-08-2010, 23:30
Temat postu:
let_it_be, kilka wagonów nalezacych do PR stoi w B-ku. OIDP jeszcze w Suwałkach coś stoi. Maja jeszcze SM42 orocz SU45
19WE - 25-08-2010, 23:56
Temat postu:
let_it_be napisał/a:

Skalnica napisał/a:
A KOLEJE MAZOWIECKIE??

KMy nie mają lokomotyw spalinowych, a piętrusy są potrzebne na bardziej zapełnionych trasach. Można by było np. puszczać dwa wagony z Łukowianką i odpinać w Siedlcach, ale dalej problemem jest brak lokomotywy. Skład wagonowy generuje naprawdę duże koszty, dużo większe, niż SZT.
A co do SZT z Hajnówki (Białowieży) do W-wy Wschodniej, to nie ma to sensu.


KM mają manowskie 627/628
Poc. 70821/80720 Tłuszcz-Czeremcha p. WWsch
Obiegi są z Siedlcami ale nie wczytywałem się dokładnie.

Potrzeba by uciułać godzinę na Hajnówkę i powrót.

Da się. Zg
Skalnica - 26-08-2010, 10:27
Temat postu:
wydaje mi się że ze strony KM też by się dało - pozostaje kwestia UM...i to szybko nie przejdzie... Evil or Very Mad
siwiutki91 - 26-08-2010, 11:21
Temat postu:
Damian Łódź napisał/a:
let_it_be, kilka wagonów nalezacych do PR stoi w B-ku. OIDP jeszcze w Suwałkach coś stoi. Maja jeszcze SM42 orocz SU45


w Białymstoku nie stoją żadne wagony, 2-3 miesiące temu 2x1kl i 6-7 dwójek zostało wyciągniętych spod DEPA i pociagnięte na kasacje bo nie były gotowe do jazdy, w Suwałkach stoi kilka wagonów ale czy PRów nie wiem, co do lokomotyw mają jedną SM42 na chodzie która nie może wyjeżdżać za obręb stacji jedynie wyjeżdża po zepsutego EZTa bądź SZT. Więc piszesz Głupoty!!
Referee - 29-08-2010, 22:33
Temat postu:
Jest tak jak napisał siwiutki. SM nie wyjeżdża dalej niż poza obręb stacji Białystok.
Damian Łódź - 29-08-2010, 22:37
Temat postu:
siwiutki91, nie pisze głupot, wiem jakie wagony jaki maja przydział, problem tylko z rewizjami, ale wagony jak najbardziej są, co po NR moga smigac smialo. wiec ty piszesz głupoty he. nie klocmy sie , zasiegnij opinii w dziale gospodarowania taborem w PR białystok. Smile
siwiutki91 - 30-08-2010, 18:22
Temat postu:
wskaż w którym miejscu te wagony stacjonują bo z chęcią bym je zobaczył w Białymstoku.
Damian Łódź - 30-08-2010, 18:25
Temat postu:
siwiutki91, dokładnie to nie pamiętam, ale gdzieś na postojowych w krzakach, daleko odstawione przynjmniej tak było w maju br.
siwiutki91 - 30-08-2010, 19:00
Temat postu:
a tak jak Ci napisałem, 2-3 miesiące temu 2x1kl i 6-7 dwójek zostało wyciągniętych spod DEPA i pociagnięte na kasacje bo nie były gotowe do jazdy
H3rlitZ - 30-08-2010, 19:21
Temat postu:
Na zyletki pojechaly do Czeremchy (?) - przynajmniej tak szlyszalem. I jakies loki byly w tym - czy przypadkiem SUczki tez na ciecie nie poszly wtedy?
siwiutki91 - 30-08-2010, 20:44
Temat postu:
ja wiem że pociągnięto tylko wagony na pocięcie.
let_it_be - 31-08-2010, 09:07
Temat postu:
Wagony pojechały do Czeremchy, a następnie na żyletki. Sprawnych SU45 podlaskie ZPR też w tej chwili nie posiada.
ujd - 31-08-2010, 09:44
Temat postu:
Zaciągnięto wtedy dwie SU 134 i 137 do Łukowa prawdopodobnie do NR.
let_it_be - 17-10-2010, 22:54
Temat postu:
Jest już zarys nowego rozkładu jazdy na 2010/2011. Zmian jest niewiele, raczej kosmetyka.

Odjazdy z Hajnówki:
Czeremcha: 5:30, 7:51, 14:10, 16:19, 19:10
Siedlce: 5:30, 14:10

Przyjazdy do Hajnówki:
Czeremcha: 7:19, 9:49, 15:59, 18:54, 21:06
Siedlce: 9:49, 18:54
pp - 18-10-2010, 19:02
Temat postu:
Czyli na razie brak bezpośredniego do Wawy. Szkoda.
let_it_be - 18-10-2010, 19:05
Temat postu:
Raczej nie doczekamy się bezpośredniego pociągu do Warszawy.
pp - 19-10-2010, 07:55
Temat postu:
Póki nie zmieni się szefowa podlaskich PR-ów, to nie. Wg informacji z tego forum zarzekła się ona że KM-ów do Hajnówki nie wspuści. Szkoda że sama nie pomyślała że to moze być dobar dochodowa relacja. Kiedyś był przyspieszony Hajnówka-Wawa.
Drugie przyspieszone połączenie z Wawą powinno być z Białegostoku przez Bielsk, Czeremchę. Jako uzupełnienie tego z Hajnówki, przedłużenie łączonych relacji BK-Czeremcha i Czeremcha-Siedlce i oferta dla mieszkańców z tych linii. Czasowo wyjdzie przyzwoicie. Ale, niedasie. Za dużo betonu, ze szkodą dla pasażerów.
let_it_be - 19-10-2010, 10:13
Temat postu:
No niestety. Dziwię się właśnie podlaskim PRom, bo zamiast się dogadać z KMami, odcinają się od reszty świata. Przecież kolej, to służba społeczna, a nie biznes (wiadomo, że przewozy regionalne nigdy dochodowe nie będą). Zamiast zrobić 6 par (po 3 każdego przewoźnika) Hajnówka - Siedlce - Hajnówka, to oni cudują z tymi przesiadkami. Jest tyle możliwości dogadania się. Podlaska część linii ma 65 km, mazowiecka 55 km. Jakoś to możnaby było skompensować. Ale nie, po co... Lepiej toczyć swoje wojenki...
pp - 19-10-2010, 12:08
Temat postu:
Sądzę że powinniście, jako zainteresowani mieszkańcy, uderzyć do podlaskiego UM-u. On daje kasę, więc niech zrobi coś pożytecznego dla mieszkańców. Ponadto, skoro KM-y wjeżdżają np. do Skarżyska (świętokrzyskie), to czemu nie mogą tu? Pytanie zasadne, a odpowiedź "bo nie" już tutaj nie wystarczy.
19WE - 19-10-2010, 14:40
Temat postu:
KM mogą wyjeżdżać do pierwszej stacji węzłowej poza granicami województwa. Skierniewice, Łuków, Kutno, Dęblin, Skarżysko...

Czeremcha jest stacją węzłową ale drugą.
AntoineClamaran - 20-10-2010, 00:43
Temat postu:
dzisiaj do KM wpłynęło pismo z prośbą o 'zaopiekowaniem się' odcinkami Siedlce - Czeremcha / Hajnówka / Białowieża Pałac...podpisane przez 4000 (cztery tysiące) mieszkańców z okolic i Podlasia oraz turystów...w załącznikach były propozycje rozkładów jazdy, potwierdzenia z lokalnych mediów, szlakowe, obiegi, no po prostu 'robota kolejarza' Laughing czy ktoś z was maczał w tym paluchy??? Shocked bo podobno skrzyknęli się na 'forum' - ktoś coś wie???? jutro postaram się dorwać to do rąk i zamieścić skana Smile Mr. Green
let_it_be - 20-10-2010, 08:43
Temat postu:
Nic mi o tym niewiadomo. Możliwe, że zajęło się tym stowarzyszenie z Czeremchy, bo Kolejowe Podlasie raczej takiej akcji nie organziowało - wiedziałbym o tym i pewnie sam zaangażowałbym się w takie przedsięwzięcie Smile
pp - 20-10-2010, 11:48
Temat postu:
Fajnie, niech się zrobi szum. Kolej ma być dla pasażerów a nie tylko dla kolejarzy i urzędników.
Przy tym polecam wątek http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=9847 gdzie pisałem o tych pociągach do Warszawy na tej linii.

[ Dodano: 20-10-2010, 11:50 ]
JSB, nie wiedziałem o tym. Ale swoją drogą to jest efekt tego betonowego myślenia - województwo to jak osobne państwo. Jeszcze zasieki z drutu kolczastego na granicy postawić.
AntoineClamaran - 21-10-2010, 12:36
Temat postu:
nie mam tego pisma, podobno 'poszło do góry'...

ale będę szukał, kopał, gmerał aż znajdę...
plewik1985 - 21-10-2010, 14:39
Temat postu:
Stowarzyszenie z Czeremchy tym się nie zajęło Ciekawa historia bo mimo iż jeszcze mieszkam w Hajnówce to nic nie słyszałem o akcji zbierania podpisów ale było by super gdyby to zadziałało Jechać gdzieś w Polskę przez Siedlce jest kiepsko :/ Już lepiej jechać PKS-em na Białystok i tam dalej pociągiem
let_it_be - 21-10-2010, 14:45
Temat postu:
Zgadza się @plewik1985. Też mieszkam w Hajnówce i straszna jest lipa z komunikacją na zachód od Hajnówki. Najbardziej denerwują mnie te dwie przesiadki: w Czeremsze i Siedlcach. Pisałem już w którymś poście o moim pomyśle na pociąg IR. SU45 mogłaby ciągnąć wagony do Wschodniej, a stamtąd odbierać skład z Poznania. Oczywiście w grę wchodzą koszty. Gdybyśmy nie byli 100 lat za murzynami i mieli bardziej ekonomiczne lokomotywy spalinowe, możnaby było kiedyś o czymś takim pomyśleć.
sympatyk - 12-10-2018, 19:35
Temat postu:
Pociągi wracają na trasę Lewki-Hajnówka.

W połowie października, po niemal ćwierć wieku, pociągi towarowe wrócą na trasę Lewki-Hajnówka. Składy z towarami będą kursować z prędkością 40 km/h.

Więcej:
https://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/32709/pociagi-wracaja-na-trase-lewki-hajnowka.html
Groźny Fanatyk - 27-10-2018, 21:51
Temat postu:
Dobra wiadomość. A jeszcze lepiej, że dzięki remontowi pociągi mają szansę sensownie na dłużej zagościć w Hajnówce.

Oczywiście o ile biurwa czegoś nie spieprzy, a ma w tym ogromne doświadczenie Cool
sympatyk - 27-05-2022, 23:15
Temat postu:
Podlaskie: Czy pociągów do Siemianówki powinno być więcej?

Na razie nie można spodziewać się rozszerzenia bardzo skromnej oferty połączeń regionalnych do Siemianówki. Urząd marszałkowski z Białegostoku nie podjął bowiem na razie decyzji o zleceniu Polregio dodatkowych kursów. Liczy, że w poprawie frekwencji pomoże kampania informacyjna.

Więcej:

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/podlaskie-czy-pociagow-do-siemianowki-powinno-byc-wiecej-108234.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group