INFO KOLEJ - forum kolejowe

Tabor - Przetarg KM na nowe lokomotywy

Dzulikiewicz - 06-11-2009, 20:22
Temat postu: Przetarg KM na nowe lokomotywy
Koleje Mazowieckie ogłosiły przetarg na 11 szt. nowych, dwukabinowych lokomotyw elektrycznych: link
mefistofeles - 06-11-2009, 20:33
Temat postu:
ciekawe co kupią? Jesli miałbym strzelac w ciemno to pewnie Traxxy
OPi - 06-11-2009, 20:35
Temat postu:
Też strzelam, że to będą Traxxxy. Już się anwet do tego przygotowałem i narysowałem rysunek TRAXXXA w barwach KM. Razz A co się stanie ze skarżyskimi siódemkami po zakończeniu służby w KM? Wrócą do macierzystych jednostek?
przewoz - 06-11-2009, 21:04
Temat postu:
Ostatni taki sam przetarg zakończył się niczym. Na razie nie rozstrzygajmy.
Dzulikiewicz - 22-12-2009, 19:38
Temat postu:
http://www.rynek-kolejowy.pl/13832/13832_Chinczycy_dostarcza_lokomotywy_dla_KM.htm
sphinx - 12-02-2010, 14:06
Temat postu:
A jednak Bombardier:

http://www.mazowieckie.com.pl/site.php5/getFile/4133
Andrzej - 12-02-2010, 14:31
Temat postu:
Dobrze, że nie zdecydowali się na chińskie lokomotywy Smile
sphinx - 12-02-2010, 14:44
Temat postu:
Ciekawe na jakiej podstawie "uwalili" ofertę Chińczyków Question
Mih - 12-02-2010, 17:29
Temat postu:
Akurat całkiem niedawno było głośno o chińskiej KDP. Więc może kiedyś składy Ygrek będą nosiły "dumny" napis Made in China.
sphinx - 12-02-2010, 17:53
Temat postu:
No to już wiadomo dlaczego wygrał Bombardier:

http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=51788341&postcount=2340
mefistofeles - 12-02-2010, 18:16
Temat postu:
ciekawe ile czasu zajmie im uzyskanie dopuszczenia na Polskę. KMy chyba lepiej zyja z UTK niz PRy, ale jak KMy załatwią szybszym wersjom Traxxa dopuszczenie to i PRy skorzystają.
sphinx - 12-02-2010, 18:29
Temat postu:
Mogłyby skorzystać, tylko że firmy leasingowe mają głównie loki towarowe, a na nówki PRy nie bardzo stać.
przewoz - 12-02-2010, 21:17
Temat postu:
mefistofeles napisał/a:
ciale jak KMy załatwią szybszym wersjom Traxxa dopuszczenie to i PRy skorzystają.


To nie jest problem KMów, tylko Bombardiera.
Ma się wyrobić w terminie dostawy czynnych lokomotyw i zdatnych do obsługi pociągów i tyle.
mefistofeles - 12-02-2010, 22:33
Temat postu:
przewoz, praktyka pokazuje, że problemy z dopuszczeniem do ruchu zależą przede wszystkim od tego czy uzytkownik jest konkurentem kogoś z grupy PKP...

tymniemniej proces homolagacyjny innej wersji dopuszczonej juz lokomotywy powinien byc krótszy...
przewoz - 12-02-2010, 23:33
Temat postu:
Wiem, jak przebiega proces homologacji i nie widzę związku z tym, czy ktoś jest konkurentem kogoś w grupie PKP, czy nie. KM sa konkurentem, a Stadler problemów z dopuszczeniami nie miał. Po prostu zrobił pojazd, IPS przeprowadził badania, wystawił opinię, dał do podpisu i jeździ. Tak to się odbywa.
W przypadku dopuszczeń ewentualnego P160DC proces będzie trwał podobnie. Większość badań trzeba przeprowadzić od zera (choćby zakłócenia, oddziaływanie na tor (inne zawieszenie silników)).
Szybciej będzie, bo ewentualne poprawki będą łatwiejsze do wprowadzenia, bo Bombardier już wie, gdzie i czego można się przyczepić, a dokumentacja pewnie też będzie przygotowana rzetelnie (jak na dobrego producenta przystało) i też problemów nie będzie w tej działce.
ACR - 13-02-2010, 12:16
Temat postu:
z dopuszczeniem nie bedzie zadnego problemu gdyz P160 od F140 rozni sie praktycznie tylko zawieczeniem silnikow i to na korzysc P160 .

F140 ma juz dopuszczenie a bombardier jest za duzy i za wazny dlapolskiego rynku zeby ktos tam sobie pozwolil na szykany.

po prostu dokumentacja bedzie zlozona i dopuszczenie dane.

oczywiscie zdecydowanie sie na traxxa jest sluszna decyzja- nikt nic o chinskich lokach nie wie i tam naprawde mozna sie wlozyc w wielkie problemy z dopuszczeniem oraz eksploatacja.

a tak jescze-z kad wynika ze KM biara P160 a nie F140? czegos nie doczytalem?
mefistofeles - 13-02-2010, 13:50
Temat postu:
ACR, W warunkach przetargu było, że lokomotywa musi wyciągać conjamniej 160.
przewoz - 13-02-2010, 16:54
Temat postu:
Oraz mieć silniki w pełni odsprężynowane.
Pele - 13-02-2010, 20:58
Temat postu:
Uff.

Chiński szmelc był blisko. Już czytając uzasadnienie wykluczenia ich z przetargu włos się jeży na głowie - nie podali co to będzie de facto za lokomotywa (tak samo zresztą jak np. Pesa w niesławnym przetargu na szynobusy lubelskie, choć Chińczycy przynajmniej nie mówili że sprzedadzą nam szajs tak jak Bydzia), podzespoły nie spełniające norm... Wprawdzie niepoważnym podejściem właściwie wyeliminowali się sami, ale trzeba wyciągać wnioski - gdyby brali udział w ostatecznym wyborze, ceną pokonaliby Bombardiera.

To nauczka dla naszych menedżerów że następnym razem trzeba wymagać w specyfikacji przetargowej od producenta wykazania się dostarczeniem przynajmniej kilku lokomotyw dla kolei w Europie, a najlepiej UE. Te kilka słów robi wielką różnicę, zamykając przetarg dla różnych dziwnych egzotycznych wynalazków które niech sobie jeżdżą tam gdzie powstają.

Inna sprawa że PR mogą na tym skorzystać, bo od Dispoloka są też P160 do wzięcia. Tyle że jakby to oni załatwiać pełne dopuszczenie chcieli...
sphinx - 09-04-2010, 17:16
Temat postu:
Cytat:
W poniedziałek KM podpisują umowę z Bombardierem na dostawę lokomotyw

12 kwietnia Koleje Mazowieckie podpiszą umowę na dostawę 11 lokomotyw elektrycznych Traxx P160 DC z firmą Bombardier Transportation.

Kontrakt obejmuje kupno 11 dwukabinowych lokomotyw elektrycznych typu Traxx P160 DC, przeznaczonych do prowadzenia składów pociągów pasażerskich zmiennokierunkowych, złożonych z wagonów typu push-pull, świadczenie usług serwisowych w okresie 4 lat od daty przekazania elektrowozu oraz przeszkolenie pracowników zamawiającego. Zamówienie ma zostać zrealizowane do 31 grudnia 2011 r.

Żródło: rynek-kolejowy.pl
xzielak - 06-01-2011, 00:48
Temat postu:
Już jest pierwsza lokomotywa Smile

Przyjechała wraz z transportem dla Pol Miedź Trans Smile

Za 3 razem wystawię ostrzeżenie. To samo - za duże zdjęcia. Maksymalna szerokość to 560px ~Iktorn
Fred12 - 06-01-2011, 11:26
Temat postu:
Prawdopodobnie będę miał okazję zarówno jechać jako pasażer i jak i podziwiać jak ta lokomotywa pracuje z wagonami push pull:)
malowanie trochę w stylu ''reggae na szynach'' Very Happy
OPi - 06-01-2011, 11:46
Temat postu:
Piękna. Razz czekamy na debiut. Smile
yusek - 06-01-2011, 11:53
Temat postu:
W którym miejscu ona jest piękna? A przy okazji wiadomo na jakich trasach będzie?
xzielak - 06-01-2011, 13:13
Temat postu:
Dalej widzimy maszyny dla Pol Miedź Trans Smile

Tak duże zdjęcia dawaj jako załącznik, całe forum "rozjechałeś". ~Iktorn
przewoz - 06-01-2011, 15:23
Temat postu:
Cytat:
A przy okazji wiadomo na jakich trasach będzie?


Tam gdzie jeżdżą push-pulle już dziś. Przecież docelowo każdy skłąd piętrusów będzie miał traxxa. Znaczy na 11 składów - 11 traxxów (choć dziś składów jest mniej, ze względu na rezerwowanie oraz na to, że niektóre sa dłuższe niż kiedyś zakładano - po 5 wagonów).
Na debiut na mazowieckich szlakach jeszcze trzeba poczekać.
fiaa - 06-01-2011, 23:43
Temat postu:
Jakie oznaczenie przynależy się tej maszynie po polsku?
Grygus - 07-01-2011, 00:03
Temat postu:
Prawdopodobnie euro-identyfikator, czyli rząd cyferek. Na pewno nie dostanie EU-xx ani EP-xx, te czasy minęły.
MK_Rabka - 07-01-2011, 00:09
Temat postu:
W teorii Eu43.
19WE - 07-01-2011, 00:29
Temat postu:
A nie EP43? W końcu jest to wersja P160DC, a taki był chyba zamysł systemy U/P/T
przewoz - 07-01-2011, 12:22
Temat postu:
Raczej EP43, ale KM może wymyślić coś po swojemu.
MK_Rabka - 07-01-2011, 13:57
Temat postu:
Myślałem, że to ta sama wersja co ją Cargo ma.
BTW.
Cargowskie Eu43 jeżdżą jeszcze z pasażerskimi?
przewoz - 07-01-2011, 14:00
Temat postu:
Jeden z Traxxów Cargo jest wypozyczony przez IC. Jeździ na EIC Fredro chyba.
ET05 - 07-01-2011, 21:17
Temat postu:
przewoz napisał/a:
Raczej EP43


A nie EP11 czy EP04 ? Ten lok jest tylko na 3kV DC.
yusek - 07-01-2011, 21:39
Temat postu:
jak już to EP24 ten lok ma sześć osi jest tylko na 3kV. No i EP23 jest ostatni
ET05 - 07-01-2011, 21:45
Temat postu:
Ten Traxx ma 4 osie.
yusek - 07-01-2011, 21:47
Temat postu:
No to EP12.
fiaa - 07-01-2011, 21:55
Temat postu:
Znaczy, że zadałem dobre pytanie. ;-) E - wiadomo, P - wiadomo. A od czego zależał nadawany numer? (poprosiłbym w wersji dla humanistów).

Swoją drogą flota maszyn "dużej prędkości" zwiększy się znacząco. Śmiech
yusek - 07-01-2011, 22:12
Temat postu:
* 01…14 - lokomotywy czteroosiowe na prąd stały 3 kV
* 15…19 - lokomotywy czteroosiowe na prąd przemienny
* 20…34 - lokomotywy sześcioosiowe na prąd stały 3 kV
* 35…39 - lokomotywy sześcioosiowe na prąd przemienny
* 40…49 - lokomotywy o innym układzie osi lub na inne napięcie

I numer bierze się pierwszy wolny a wolne są:

12-19, 24-39, 44-49.
DarekP - 08-01-2011, 22:47
Temat postu:
yusek napisał/a:
I numer bierze się pierwszy wolny a wolne są:

12-19, 24-39, 44-49.


A z ciekawości, co zajmuje nr 11? Mam nadzieję, że nie ex PAFAWAG, bo 43 został przydzielony do TRAXX.
MK_Rabka - 09-01-2011, 12:31
Temat postu:
ET11 jest (Skoda)
PS.
Czemu nie wznowić produkcji EU11?
przewoz - 09-01-2011, 15:21
Temat postu:
EU11 już konstrukcyjnie nie byłaby taka nowoczesna. Obecnie jest już trochę lepszych rozwiązań. Coś podobnego do EU11 zamawiały Koleje Mazowieckie. Dostały nowoczesnego Traxxa. Bombardier nie zaoferował EU11, a przecież mógł. To ich produkt.
MK_Rabka - 09-01-2011, 17:07
Temat postu:
Jak dla nas 200 km/h to dalej nowoczesność, a cena byłaby niższa; poza tym produkcja była by w Polsce. Smile
19WE - 09-01-2011, 20:33
Temat postu:
Nie jestem pewien czy ruszenie od nowa z produkcją nie byłoby bardziej kosztowne niż klepanie identycznych traxów.

Gdyby KM zamówiło loki pod 200 a bombardier chciałby to zamówienie to moze by się pokusił o EU11...
Grygus - 09-01-2011, 23:10
Temat postu:
A skończcie z tą fantastyką!

Nikt nie wznowi produkcji EU11, takich rzeczy się nie robi. Minęło już ponad 10 lat od opracowania konstrukcji, dokumentacja dawno już złożona jest gdzieś w archiwum, podwykonawcy dawno już nie dostarczają konkretnych elementów i zmieniły się normy. Zresztą, tą lokomotywę robił Adtranz,który to już od 2001 roku nie istnieje, jest wchłonięty przed Bombardiera. Jedynym zadaniem Pafawagu jest teraz spawanie pudeł i ostoi, także o żadnej produkcji w Polsce nie może być mowy. Nie ma maszyn, nie ma linii produkcyjnej, nie ma technologii, przywrócenie produkcji tych loków było by równie czasochłonne i kosztowne jak rozpoczynanie od zera.

To tak jakby ktoś chciał teraz produkcji Volkswagena Golfa III. Pod względem parametrów nie odbiega przecież od nowych aut i mnóstwo ich jeszcze jeździ, bardzo fajne i sprawne autko, ale to stara konstrukcja i już pozostanie historią, tak jak EU11 :p .
MK_Rabka - 09-01-2011, 23:52
Temat postu:
Skoro wolisz wydać więcej. Rolling Eyes
przewoz - 10-01-2011, 09:22
Temat postu:
Czemu więcej. EU11 wyprodukowane w tym momencie kosztowałyby tyle samo co P160DC. Potrzebujemy te same komponenty, tak samo drogie.
DarekP - 10-01-2011, 10:23
Temat postu:
ET11 nie należy do PKP, zatem nie można mówić o zajęciu numeru, zatem nadal typuje EP11.

EU11 była konstrukcją w pewnym sensie zamkniętą - gotowym rozwiązaniem.
TRAXX jest konstrukcja modułową, dzięki czemu tworzenie różnych wariantów ma być tańsze w produkcji, obsłudze i eksploatacji. Obecnie produkuje się TRAXX 2E, dla tego nie sądzę, aby ktoś chciał uruchamiać produkcję starszych rozwiązań. No chyba, że chodziłoby o 200 sztuk.
lxd2bartek - 10-01-2011, 10:25
Temat postu:
przyjechała już ta pierwsza sztuka???
przewoz - 10-01-2011, 13:40
Temat postu:
Już dawno. Powinna być z Żmigrodzie lub okolicy. Śledzić temat!
fiaa - 10-01-2011, 20:05
Temat postu:
yusek, dzięki.
ET05 - 11-01-2011, 00:34
Temat postu:
DarekP napisał/a:
ET11 nie należy do PKP, zatem nie można mówić o zajęciu numeru, zatem nadal typuje EP11.

A dlaczego nie EP04? W ST40 "40" też ma koleją obsadę... Ale znając KM (ER75) to może być EM01 nawet Wink

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group