INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. warm.-mazurskie - Jakich pociągów brak w Olsztynie, co zmienić?

Exsimus - 16-10-2009, 12:47
Temat postu: Jakich pociągów brak w Olsztynie, co zmienić?
Nie wiem co sądzą o tym inni, ale moim zdaniem Olsztyn jest strasznie niedoinwestowany z pociągami regionalnymi z pospiesznymi nie jest wcale tak źle choć też można by coś zmienić, ale osobowych jest za mało... Standardem jest 5, 6 par na dobę. Według mnie można by spokojnie uruchomić całkiem nowe pociągi:

Pociągi studenckie
Olszyn - Pisz po 18.30 w (7) w zamian za szynobus do Szczytna w ten dzień
Działdowo - Olsztyn po 18 kursuje w (5).
Olsztyn - Działdowo po 18 kursuje w (7).

InterREGIO
IR Olsztyn - Warszawa w (7) po godzinie 18 przez Iławę. Frekwnecja gwarantowana. Mazury jadą wcześniej i wszyscy wiecznie na to narzekają.

Pośpieszne:
"Niegocin" przetrasowany przez Mikołajki, Mrągowo. Czy wszystko musi jeździć przez Giżycko?

Osobowe:
Olsztyn - Szczytno z godziny 8 przesunąć na 6. Dojazd do szkół w Szczytnie;
Olsztyn - Olsztynek po 18 w (1)-(5) na rozkładzie studenckiego Olsztyn - Działdowo kursującego w (7)
Olsztynek - Olsztyn po 19 w (1)-(4) na rozkładzie studenckiego Działdowo - Olsztyn kursującego w (5)
Hmmm nie mam co zrobić z piątkowym składem Olszyn - Olesztynek Rolling Eyes

To na razie tyle...
maszewiak - 16-10-2009, 13:17
Temat postu:
To prawda cały ten region jest trochę opuszczony. Myślę że winą takiego stanu rzeczy jest zły stan torów na mazurskim trójzębie. Tylko tory przez Korsze w dobrym stanie. Nie wiem jak wygląda to z osobowymi, bo mieszkam daleko, ale jeśli jest tak jak mówisz to nie jest dobrze. Pociągi osobowe są podstawą kolei. Przecież ludzie nimi jeżdżą do pracy i szkoły.
Pabianiczanin - 16-10-2009, 16:38
Temat postu:
Pośpieszny lub InterRegio:
Olsztyn Gł. - Łódź Kaliska Tutaj powinien kursować codzienne a w sezonie można by go wydłużyć do Suwałk.
Wtedy Łódź by miała bezpośrednio całoroczny pociąg do Olsztyna i Suwałk

A co do Niegocina przez Mikołajki, Mrągowo lub Giżycko (ja bym wybrał te trzy miasta ale wiadomo tak to się nie da)
wojcio - 18-10-2009, 07:42
Temat postu:
Powtórzę - brakuje porannego pociągu Olsztyn - Ełk.
Radek - 18-10-2009, 13:59
Temat postu:
Pociągi, które mogłyby jeździć w warmińsko-mazurskim:

Działdowo - Olsztyn (z Działdowa ok. 8, skomunikowanie z osobowym z Iłowa, pospiesznym z Zakopanego, przyjazd do Olsztyna po godz. 9)

Olsztyn - Działdowo (z Olsztyna ok. 18:30-19)

Olsztyn - Braniewo (z Olsztyna ok. 18:30-19)

Pieniężno/Orneta/Dobre Miasto - Olsztyn (w Olsztynie po godz. 6) - nawet kosztem skrócenia ostatniego osobowego do Braniewa (21:11) tylko do Dobrego Miasta/Ornety/Pieniężna

Połączenie w jedną relację pociągów Olsztyn - Elbląg i Elbląg - Gdynia i z powrotem tam, gdzie to możliwe. Przyspieszenie przyjazdu z Elbląga do Olsztyna pociągu po godz. 7.

Wydłużenie porannego osobowego Korsze - Ełk do Olsztyn - Korsze - Ełk (wyjazd z Olsztyna ok. 5 jako przyspieszony do Korsz), podobnie powrót wieczorem - szynobus nocowałby w Olsztynie.

Połączenie w jedną relację pociągów Białystok - Ełk i Ełk - Olsztyn obsługiwanych szynobusami tam, gdzie to możliwe.

Trzecia para osobówek na trasie Olsztyn - Iława - Gdynia (z Olsztyna ok. 15-16, z Gdyni ok. 18-19)

Połączenie w jedną relację pociągów Olsztyn - Iława i Iława - Toruń/Bydgoszcz i z powrotem tam, gdzie to możliwe.
Przyspieszenie przyjazdu z Iławy do Olsztyna pociągu po godz. 7.

Wydłużenie wieczornego osobowego Bydgoszcz - Toruń - Iława do Olsztyna.

Bardziej równomierne rozłożenie pociągów z wypełnieniem luk w kursowaniu osobówek: Iława - Olsztyn (8:23-11:37), Olsztyn - Iława (15:44-18:47) - również poprzez rozdzielenie podwójnych składów i puszczaniu ich jako osobne pociągi.
contraboy - 30-10-2009, 11:23
Temat postu:
Brak połączenia bezpośredniego z Grudziądzem...masa studentów/ludzi zwykłych
No ale chyba to niedoczekanie Wink
Anonymous - 02-11-2009, 23:49
Temat postu:
Niestety takiego połaczenia nigdy nie było i nie będzie ponieważ w Jabłonwie trzeba by było zmienić konia na spalinowego Więc kto miałby się tego podjąć???IC rezygnuje ze spalinówek a PR takiego sprzętu już nie ma więc kicha A frekwencja byla by ogromna wiem bo jeżdżę do Grudziądza

//nie cytujemy przedmówcy ~Iktorn
Grad - 18-01-2010, 19:56
Temat postu:
A ja przesunąłbym na soboty i niedziele odjazd pociągu z Warszawy Centralnej z godz. 7:12TLK na 9:12 (oczywiście pociąg do Olsztyna. Jest o 9:12 EIC ale ten jest za drogi na tak krótki odcinek. W Iławie Głównej jest przesiadka i godzinne oczekiwanie na TLK. To zniechęca do podróżowania. W soboty i niedziele nikt nie przyjeżdża załatwiać spraw służbowych, urzędy i instytucje są nieczynne. Nie ma więc potrzeby aby pociąg tak wcześnie wyjeżdżał z Warszawy. Aby "załapać" się na ten pociąg podróżni z południa kraju muszą zarywać nockę. A dla Warszawiaków też to w sobotę pora przekręcania się na drugi bok a nie rannego wstawania. Tym bardziej, że w dni wolne komunikacja miejska nie jest tak dobra co stanowi niepotrzebne dodatkowe utrudnienie. W okresie nie jesienno-zimowym, gdyby pociąg wyjeżdżał później zyskałby więcej chętnych. Jeszcze lepiej gdyby miał w składzie wagon dla rowerów.
yusek - 18-01-2010, 20:27
Temat postu:
Co do warmińsko-mazurskiego to warto zauważyć, że jest jeszcze Elbląg i można by spróbować zbliżyć te miasta. Dodatkowo można by część pociągów Gdynia-Elbląg przedłużyć do Olsztyna.
Anonymous - 18-01-2010, 22:53
Temat postu:
Jednym słowem z roku na rok z olsztyńskiego RJ znikają połaczenia dalekobieżne ,nie ma juz PODLASIAKA, a także pociągu do Zakopanego a prosze jeszcze zauważyć że z Olsztyna nie odj żaden pociąg dalekobiezny (nocny) A dawny pociąg BIEBRZA to wogóle jakieś nieporozumienie szkoda że nie odpier....kółeczka Gdynia-Olsztyn-Białystok-Warszawa-Katowice-Wrocław-Szczecin-Koszalin-Gdynia moim zdaniem jest to najbardziej komiczne połaczenie w SRJP
Bartini - 18-01-2010, 23:05
Temat postu:
Cytat:
A ja przesunąłbym na soboty i niedziele odjazd pociągu z Warszawy Centralnej z godz. 7:12TLK na 9:12 (oczywiście pociąg do Olsztyna.

Niby po co? To akurat jeden z bardziej sensownie jeżdżących pociągów na warmii i mazurach, który ma jakieś skomunikowania jeszcze.

Cytat:
Co do warmińsko-mazurskiego to warto zauważyć, że jest jeszcze Elbląg

Tego Olsztyn nigdy nie zauważał i nie zauważy. Oczywiście twój postulat jest słuszny, ale olsztyńskie władze mają w dupie Elbląg i dlatego nie kiwną palcem, żeby cokolwiek dla niego zrobić.
PiterTarnów - 18-01-2010, 23:10
Temat postu:
czego brak? z Olsztyna brak pociagu do Rzeszowa,Krynicy; do Ełku przez Mikołajki, do Lublina, do Krakowa nocny przez Karsznice-Toruń-Iławę.. (to wszystko już kiedyś było..)
krzynio - 18-01-2010, 23:21
Temat postu:
co do Elbląga, to przydał by się szynobus przyjeżdżający do Elbląg z kierunku Olsztyna na godz. 7 lub wcześniej, bo pierwsze połączenie jest zdecydowanie za późno, ok. 10:30!
pp - 26-07-2010, 15:21
Temat postu:
Teraz brakuje porannego (około 5.30-5.50), IR-a do Warszawy albo dalej do Krakowa w połączeniu z obecnym IR Krakowianka, który musiałby w takim układzie odjeżdżać jakąś godzinę wcześniej. Ale w sumie byłoby fajne połączenie Olsztyn-Kraków (525km) z czasem 6,5 godziny. Przyzwoicie. A w sezonie np. do Zakopca.

Druga rzecz, to brak skomunikowań z pociągów do/z Wawy w Nidzicy na odcinek Wielbark - Szczytno - Pisz - Ełk. Nie byłoby chętnych? Nawet w sezonie letnim, w piątki, soboty i niedziele? Czy wszystko trzeba pchać przez Olsztyn skąd i tak niema żadnych sensownych połączeń? A w tym przypadku jazda przez Olsztyn to kółko i dodatkowe kilometry, nie mówiąc o straconym czasie.
Anonymous - 26-07-2010, 17:14
Temat postu:
Myślę ze juz najwyzszy czas przywrócić połączenia na linii Działdowo -Brodnica
Adam85 - 26-07-2010, 17:41
Temat postu:
Jak wiemy Olsztyn od dłuższego czasu zaniedbywany jest przez PKP. Moje propozycje:

*przywrócić sezonowy pociąg do Zakopanego z wagonami do Krynicy, przez Działdowo, Warszawę Wsch., CMK.

*brakuje pociągu do Rzeszowa i Lublina,

*do pociągów TLK jadących do Szczecina przydałyby się wagony do Świnoujścia, Kołobrzegu, Helu,

*pisałem już wcześniej o sezonowym pociągu pociągu TLK SZCZECIN-SUWAŁKI-SZCZECIN przez: Gdańsk, Elbląg, Olsztyn, Szczytno, Rucianę Nidę, Pisz, Ełk, Olecko,

*wspominałem również o pociągu REGIO (szynobus): ELBLĄG-OLECKO-ELBLĄG przez: Olsztyn, Szczytno, Rucianę Nidę, Pisz, Ełk,

*wartoby rozważyć kwestię aby IR LAZUR skłądał się z 2 składów, jeden z nich rozłączać w Iławie i skierować do Elbląga przez Ostródę, Olsztyn, Morąg, tym samym nasz region zyskałby połączenie IR ELBLĄG-SIERADZ-ELBLĄG
pp - 26-07-2010, 17:42
Temat postu:
gryff, pełna zgoda. To linia o dużym potencjale (miasta po drodze, stacje węzłowe), oraz o bardzo przyzwoitych parametrach. Z Działdowa do Grudziądza jest 80, dalej do Chojnic już kaszanka: 50, 40, 60, 80.

Aha, w tym wątku
http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=9063&start=15
napisałem też o przyspieszonym sezonowcu Bydgoszcz i/lub Grudziąddz - Działdowo - Nidzica - Wielbark - Szczytnpo - Pisz - Ełk.
Pabianiczanin - 26-07-2010, 19:11
Temat postu:
Również z Olsztyna i z samych mazur brakuje pociągu do Łodzi.
buuuuum - 26-07-2010, 19:29
Temat postu:
bo debile , wiadomo kto... zabrali Niegocina.
Damian Łódź - 26-07-2010, 19:38
Temat postu:
Jednego z IR mozna wydluzyc do Zielonej Góry.

Zrobic IR w (5) z Wawy po 19:00 do Olsztyna
z powrotem w (7) do Wawy po 19:00 z olsztyna
problem w tym ze ta jednostka musialaby gnic w wawie 5 dni, albo wydluzyc do / z łodzi fab.
czyli w (5) po 17 z łodzi kibel jedzie do olsztyna
(6) stoi
(7) po 19 z olsztyna na 22.30 w łodzi fab.

Przywrocic połączenie przez Mikołajki, Orzysz w postaci 3 par plus dwie sezonowe do mikołajek

letnie weekendowe połączenie szybkie z mala iloscia postojów relacji Olsztyn-Węgorzewo wyjazd rano, powrót pod wieczór

zastanowiłbym sie nad szybkim połączeniem Olsztyn-Bartoszyce albo Lidzbark z tym ze nie wiem jak wyglada stan torów.

No i zrobic nocny IR (bo na IC nie mozna liczyc) relacji Suwałki - Ełk - Wrocław z wagonami Olsztyn-Zakopane włączanymi w Iławie do innego nocnego IR rel. Gdynia-Bielsko/Zakopane/Rzeszów kursujacego przez Wawe i CMK.

Zestawienie:
5B do Wrocławia, 2 B do Zakopanego,
Zestawienie gdynskiego IR
4B do zakopca, 3B do Bielska, 2B do Rzeszowa

Więcej polaczen olsztyn-pisz-ełk

Połączenie olsztyn-ostroleka warto rozwazyc jak jeszcze jest po czym jezdzic

To tyle pobożnych zyczeń
Anonymous - 26-07-2010, 19:53
Temat postu:
Należy przywrócić połączenie które funkcjonowało przez lata tzn Olsztyn -Szczecin przez Bydgoszcz -Piłę ,obojętnie czy bedzie to TLK czy też IR
Kaszub - 26-07-2010, 20:06
Temat postu:
Szanowne "IC" mogłoby zrobić jakiś pociąg, na wzór dawnych bodajże "Mazur", relacji Łódź - Warszawa - Olsztyn.
Czego najbardziej brak? "Mare Balticum", o czym się już kilkakrotnie rozpisywałem na forum. PR mogłyby pomyśleć nad pociągiem IR bądź osobowym przyśpieszonym (Regio Plus? Very Happy ) Kołobrzeg - Olsztyn w godzinach kursowania "Pobrzeża" sprzed kilku lat (Kołobrzeg - Gdańsk). Wyjazd z Kołobrzegu ok. 8:30 (co oznacza przyjazd po 12 do Gdyni, a więc wymuszałoby zmianę godziny odjazdu "Łyny"), w odwrotnym kierunku z Trójmiasta ok. 16:00. Tyle, że do pociągu w takiej relacji skutecznie odstrasza "sukces Parsęty" sprzed chyba trzech lat. Pociąg po prostu woził garstkę kolejarzy.
PR, jak dla mnie, mogłyby złączyć kilka obiegów pociągów Regio Gdynia - Elbląg i Elbląg - Olsztyn tak, aby powstały połączenia bezpośrednie Gdynia - Olsztyn.
Smile
PiterTarnów - 26-07-2010, 20:09
Temat postu:
W Olstynie brakuje połączenia letnio-jesiennego z Rzeszowem przez Działdowo,Wawę,St.W.Rozw,Lublin.
Ponadto po ostatniej rzezi czerwcowej wywalono pociąg do Krakowa, zamiast niego przydałby się nocny Kraków-Łódź-Toruń-Iława-Olsztyn-Korsze-Ełk.
W ruchu lokalnym całkowitym nieporozumieniem jest brak pociągów do Mikołajek (Ełku przez Mikołajki)..
a także beznadziejny rozkład PR na odcinku Korsze-Ełk..nawet dziecko ułożyłoby lepszy rozkład jazdy na tej linii,bez takich dziur jakie są teraz.
pp - 26-07-2010, 20:23
Temat postu:
Pabianiczanin napisał/a:
Również z Olsztyna i z samych mazur brakuje pociągu do Łodzi.

Żeby było lepiej to właśnie rozbierają linię Tama Brodzka - Iława, po której kiedyś jeździły pociągi z Łodzi do Olsztyna.

[ Dodano: 26-07-2010, 21:24 ]
gryff napisał/a:
Należy przywrócić połączenie które funkcjonowało przez lata tzn Olsztyn -Szczecin przez Bydgoszcz -Piłę ,obojętnie czy bedzie to TLK czy też IR

Może jak zrobią Ulikowo - Wałcz to będzie łatwiej.
Anonymous - 26-07-2010, 20:33
Temat postu:
Tak pp na własne oczy widziałem w sobotę jak ta linia znika z powierzchni ziemi więc tu już nic nie pojedzie chyba tylko pociag widmo
pp - 26-07-2010, 20:35
Temat postu:
Damian Łódź napisał/a:
Jednego z IR mozna wydluzyc do Zielonej Góry.

Zrobic IR w (5) z Wawy po 19:00 do Olsztyna
z powrotem w (7) do Wawy po 19:00 z olsztyna
problem w tym ze ta jednostka musialaby gnic w wawie 5 dni, albo wydluzyc do / z łodzi fab.
czyli w (5) po 17 z łodzi kibel jedzie do olsztyna
(6) stoi
(7) po 19 z olsztyna na 22.30 w łodzi fab.

Niekoniecznie. Niech jedzie (5) do Olsztyna, rano (6) powrót do Wawy na jakąś 10, i od razu powrót do Olsztyna (przyjazdy weekendowe, a warszawiacy niech z rana pośpią ;-) )
A moze do Elbląga przez Olsztyn? A rano w (6) do Olsztyna dla studentów? Ten wieczorny powrót z Wawy do Olsztyna jest potrzebny, ale trzeba to jakoś z głową ułożyć.
Poza tym w tygodniu potrzebny jest poranny (~5.50) do Wawy. TLKę wyciął PIC. Nie opłacało się?

Damian Łódź napisał/a:
Jednego z IR mozna wydluzyc do Zielonej Góry.
Połączenie olsztyn-ostroleka warto rozwazyc jak jeszcze jest po czym jezdzic

Tak, tak, tak!!! Oraz Olsztyn - Szczytno - Ostrołęka - Białystok. Około 20km krócej niż przez Korsze. Ale konieczny remont torów (jest część na 20km/h)

[ Dodano: 28-07-2010, 11:44 ]
gryff, ale ty jesteś pesymista. Zajrzyj tutaj:
http://inforail.pl/text.php?id=30625
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji Oddział w Szczecinie informuje, że 1 lutego 2010r. nastąpiło otwarcie ofert w postępowaniu przetargowym na wyłonienie wykonawcy zadania „Modernizacja regionalnej linii kolejowej Nr 403 Wałcz –Kalisz Pomorski - Ulikowo”.
Wartość zamówienia wynosi: 19 708 915,00 PLN netto, 24 044 876,30 PLN brutto.
Romanek - 30-07-2010, 00:47
Temat postu:
pp, gryff miał na myśli linię Tama Brodzka-Iława. A ja naiwny miałem nadzieję że jeszcze kiedyś tą linią pojadę, tak jak jeździłem w dawnych latach wielokrotnie Rozpacz popieszny Łódź-Gdynia, osobowe Brodnica-Iława...ech.
Szczecin-Olsztyn przez Toruń, jeździł zawsze odkąd pamiętam ja i parę osób sporo starszych ode mnie. No ale uwalenia tego pociągu nie można przynajmniej przypisac pICowi. Przestał istniec sporo przed powstaniem Super Spółeczki. Mimo poważnych planów modernizacyjnych linii przez Kalisz Pom., uwazam że jednak powinien on jeżdzic przez Krzyż. Przedłużony do Ełku (najlepiej przez Mikołajki).
Może jeszcze pociąg Ełk-Lublin (Chełm) przez Białystok, Warszawę.
pp - 05-08-2010, 13:33
Temat postu:
Faktycznie. Za Tama Brodzka - Iława to ktoś powinien beknąć. Ale nie beknie. To taki kolejny peelkowski kretynizm. A lokalno samorządy temat mają, no właśnie, gdzie? Nie wiedzieli żeim tory rozbierają?
Skalnica - 31-08-2010, 14:04
Temat postu:
dla Mnie dobrym rozwiązaniem byłoby zachowanie taktu godzinnego (poza szczytem 2 godzinny) na trasie Olsztyn - Ełk ale na 3 trasach, przykład:
Olsztyn - Ełk przez Korsze: 6:48/Suwałki/, 8:48, 10:48, 12:48/Białystok/, 14:48, 16:48, 18:48, 20:48, 22:48/Kętrzyn/
Olsztyn - Ełk przez Mikołajki: 7:48, 11:48, 15:48, 19:48
Olsztyn - Ełk przez Szczytno: 9:48, 13:48, 17:48, 21:48/Pisz/

pytanie do osób z tamtych rejonów:
na jakim składzie jeździ MOTŁAWA? Czy byłaby dobra frekwencja gdyby wydłużyć jej relację do Białegostoku albo Suwałk??
Exsimus - 31-08-2010, 14:34
Temat postu:
Motława jeździ na 2xEN57 i jest doskonale skomunikowana zarówno jadąc z Gdyni jak i do Gdyni ze składem do/z Ełku. Pociąg po godzinie 16 w niedziele z Ełku ma tak dobrą frekwnencję, że lata na 5xBh z frekwencją 100% z czego 70% podróżnych jedzie dalej do Gdańska
Kaszub - 31-08-2010, 15:25
Temat postu:
Jakby zakład w Gdyni dysponował większą ilością własnych lokomotyw, to można by wtedy myśleć o bezpośrednim osobowym "Motława" Gdynia - Ełk. No i od razu po co ma jechać tylko do Ełku, niech jedzie do Białegostoku lub do Suwałk. Kiedyś jeździły pociągi osobowe Olsztyn - Białystok, zarówno i przez Mikołajki, i przez Giżycko, ale nie mam pojęcia, jak wyglądała w nich frekwencja.
pp - 31-08-2010, 15:30
Temat postu:
Nie jestem "tubylcem", ale po przeglądzie SRJP dodałbym: Z Elbląga Regio przyjazd do Olsztyna około 8.30, 14.30. Z Olsztyna do Elbląga z przyjazdem 7.30, 8.30, (albo 6.30, 7.30) oraz z przyjazdem około 12.30 i 19.00. Plus poprawienie skomunikowań na Malbork w Elblagu. Teraz jest niespecjalnie z tym.
Może jakiś/ jakieś R+ z Olsztyna do Gdyni przez Elbląg? Brakuje takiego szybkiego i taniego połączenia na załatwienie czegoś w stolicy województwa i powrót.
Poranny IR na dojazd z Olsztyna do Wawy przed godziną 9 i powrót ze stolicy do Olsztyna przed 22 (szczególnie piątki). Albo nawet wydłużenie po CMK do Krakowa (sezon - Zakopek).
Dlaczego R-97023 przyjeżdzający do Olsztyna z Działdowa na 7.15 ma w tabeli SRJP adnotację "od 1.XI. w (6), (7)"? Błąd czy głupota?
Brakuje skomunikowania, choćby tylko w sezonie, w Nidzicy do/z Wawy na Ełk przez Wielbark - Szczytno - Pisz.

Marzenia? Olsztyn - Białystok przez Szczytno - Wielbark - Ostrołękę. Najkrócej (250km). "Tylko" ten paskudny odcinek Wielbark - Ostrołęka...
Brak pociagów na Ełk przez Mrągowo, ale tu też potrzebny jest remont.
To tak na szybkiego.
Skalnica - 31-08-2010, 17:01
Temat postu:
Exsimus

a sądzisz że gdyby załóżmy MOTŁAWA jeździła w relacji Gdynia - Suwałki to którędy generowałaby największe potoki?
przez Mrągowo,Mikołajki, Orzysz, Ełk, Olecko
przez Korsze, Kętrzyn, Giżycko, Ełk, Olecko
przez Szczytno, Ruciane Nida, Pisz, Ełk, Olecko???

chodzi mi o sezon i rok szkolny...
Anonymous - 31-08-2010, 21:50
Temat postu:
Skalnica spójrz na mapę sieci kolejowej i sprawdż gdzie sa linie pod drutem ,odpowiedz znajdziesz sama
pp - 01-09-2010, 09:15
Temat postu:
I jeszcze jeden kwiatek. Po uruchomieniu drugiej pary Olsztyn - Pisz - Ełk należałoby przesunąć w Olsztynie odjazd pociągu R-97143 z godziny 12.27 przynajmniej o 15 minut później. W Olsztynie dzięki temu pociąg z Ełku będzie miał skominkowanie na Elbląg i w Malborku do Gdyni (skróci się czekanie na przesiadkę). Nie jest to chyba problem, tym bardziej że R-97143 ma obecnie po drodze tylko jedno krzyżowanie z TLKą ze Szczecina.
Skalnica - 01-09-2010, 10:52
Temat postu:
gryff

to było teoretyczne pytanie...

chodzi mi o potoki a nie o elektryfikację...
Damian Łódź - 01-09-2010, 10:57
Temat postu:
Skalnica, największe potoki są przez Kętrzyn.
boyyek - 01-09-2010, 11:03
Temat postu:
Jeśli mogę się wtrącić, gdyby przedłużyć Mołtawę do Suwałk, to widziałbym ją jadącą przez Korsze, Giżycko, Ełk, Olecko.
A swoją drogą, nie rozumiem dlaczego PR zlikwidowały w te wakacje szynobus na trasie Olsztyn- Czerwonka- Mikołajki?!!!!Mogliby zatrzymać to połączenie choć na wakacje... Jechałem nim w tamtym roku w obie strony. W Olsztynie z ledwością wepchnąłem się do niego.
pp - 01-09-2010, 11:33
Temat postu:
boyyek, zapytaj w Urzędzie Marszałkowskim w Olsztynie. To oni zamawiają pociągi i za nie płacą. Tam jest odpowiedź na twoje pytanie.
boyyek - 01-09-2010, 11:41
Temat postu:
Rozumiem, że brak kasy na takie połączenie, a szkoda! Mam nadzieję, że od przyszłego rozkładu to się zmieni! Fajna sprawa z szynobusami na trasie Ełk- Olsztyn przez Pisz. Buzia sama sie cieszy! Very Happy
Damian Łódź - 01-09-2010, 11:46
Temat postu:
prorytetem dla mazur powinien byc sezon wakacyjny.
Szkoda szynobusów puszczac na linie pod drutem.
Trzeba przeznaczyć je w sezonie na połączenia:
conajmniej 5 par rel. Olsztyn-Mikołajki.
IR z Poznania (6:15) w wakacje w zestawieniu 3*B właśnie do Mikołajek.
3 pary szynobusów do Węgorzewa - bardzo potrzebne, tylko niewiem czy na odc. Kętrzyn-Węgorzewo moga jezdzic szynobusy.
Dołozyłbym jeszcze 1 parę połaczeń rel. Olsztyn-Pisz w weekendy.
1 pociąg przyspieszony Olsztyn-Ełk w weekendy. zestawienie wagonowe (rowery itp.)
Sukces murowany.
pp - 01-09-2010, 12:47
Temat postu:
Damian Łódź napisał/a:

3 pary szynobusów do Węgorzewa - bardzo potrzebne, tylko niewiem czy na odc. Kętrzyn-Węgorzewo moga jezdzic szynobusy.

ZTCW mogą. Wg informacji ze strony:
http://www.shk.org.pl/index.php?option=com_content&view=section&layout=blog&id=1&Itemid=9&lang=pl
" latach 1975-76 na całej trasie wymieniono nawierzchnię układając podkłady betonowe i szyny typu S-49 co pozwoliło zwiększyć dozwolony nacisk na oś do 20 ton i podnieść prędkość maksymalną z 50 do 60 km/h."
Wg podanej tam tabeli 508 SRJP 89/90, 34km trasy pociąg osobowy jechał 50minut. PKS-y ten odcinek pokonują w 55-65 minut.

Na stronie gminy w Kętrzynie:
http://www.gminaketrzyn.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=250&Itemid=43
napisano że "W dniu 16 lipca 2003 trasą tą przejechał szynobus z prędkością przeciętną 60 km/h."

Potencjał jest, ale jest też i jeden problem: kasa z UM-u, albo z innego źródła.
Damian Łódź - 01-09-2010, 12:53
Temat postu:
pp, jak podczas roku szkolnego czyli okresu pozasezonowego zaoszczedza na niektórych trasach puszczajac SA zamiast kibla to moze starczy pieniedzy na uruchomienie w/w sezonowych połączeń Smile
boyyek - 01-09-2010, 16:13
Temat postu:
Moja Mama urodziła się w Gołdapie( jesli żle napisałem, proszę mnie poprawić). W 1982 jezdził bezpośredni pociąg Gołdap- Warszawa:)
rusek007 - 21-01-2011, 15:18
Temat postu:
W latach 70-tych i 80-tych często jeździłem trasą Olsztyn-Ostrołęka, likwidacja tego połączenia do dziś jest dla mnie zagadką. Jedna z lini o pełnym obłożeniu podróżnych. Ponoć są plany rozbiórki na odcinku od granicy województwa warm-maz do Ostrołęki. Tym bardziej dziwne, że wkrótce ma rozpocząć się remont tej lini na odcinku Olsztyn-Szymany. Ciekawe komu przeszkadzało te połączenie?
Hewak - 23-01-2011, 14:45
Temat postu:
rusek007, pociągi Brodnica<->Iława też były obłożone i inie pół roku temu rozebrano. PLK.
pp - 24-01-2011, 15:50
Temat postu:
Ano dlatego że olsztyńskie samorządy miały to w dupie. Gdyby s(r)amorządowcy pomyśleli i pogadali z PLKą to byłoby inaczej.
Exsimus - 31-01-2011, 16:13
Temat postu:
Gdyby była wola Warmińsko - Mazurskiego UM, PR pewnie puściłby pociągi na linii przez Mikołajki, technicznie jest to wykonalne gdyż olsztyński zakład posiada 5 szynobusów jednoczłonowych i 6 dwuczłonowych + chyba 6 Bht w malowaniu szynobusów na doczepę.
yusek - 31-01-2011, 17:14
Temat postu:
Exsimus nie zakładaj dobrej woli władz tego województwa, bo gdyby taka była to do Elbląga i Iławy można było dojechać Trójmiejską SKM. Nie mówiąc o połączeniach warmińsko-mazurskiego na wschód i południe.
sopek - 01-02-2011, 22:13
Temat postu:
Mikołajki, Kętrzyn, Gołdap - co najwyżej przejazd promocyjny, na kursowanie nie ma szans, dopóki nie poprawi się stan torów, 20km/h nikt normalny nie będzie jechał.
Podziękowania ślemy pod adresem PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Nie wiem czy ktoś pisał, ale ja chciałbym kiedyś dojechać z centralnej do Olsztyna nocnym pociągiem z Katowic albo Wrocławia. Niestety kolejowe marzenia minęły od przejęcia pośpiesznych przez PIC.
Exsimus - 02-02-2011, 13:04
Temat postu:
No ja też mogę sobie pomażyć o 45502/54503 Pogoria z Bielska do Ełku ech wspomnienie...
Pabianiczanin - 02-02-2011, 14:06
Temat postu:
Cytat:
Nie wiem czy ktoś pisał, ale ja chciałbym kiedyś dojechać z centralnej do Olsztyna nocnym pociągiem z Katowic albo Wrocławia. Niestety kolejowe marzenia minęły od przejęcia pośpiesznych przez PIC.


Oczywiście z Katowic lub z Wrocławia przez:Łódź
Z Wrocławia do Olsztyna (codziennie)z wydłużeniem go do Ełku (sezon) ,dawny Niegocin
Z Katowic do Olsztyna nocny też dobry pomysł ale tu bym się raczej skusił na dzienny
neptunik - 02-02-2011, 16:39
Temat postu:
Oczywiście brakuje nocnego Podlasiak: Białystok - Olsztyn - 3miasto - Szczecin
Ben - 29-04-2011, 15:08
Temat postu:
A ja chciałbym się wybrać na Mazury pociągiem z ZakoCity. Niestety, bezpośredniego brak. Wg PKP mieszkańcy Podhala jeżdżą tylko do Krakowa.
buuuuum - 29-04-2011, 19:17
Temat postu:
Za PKP PR było wszystko. I multum bezpośrednich i wszystko inne skomunikowane...
Łatwiej było zajechać np. do Giżycka pośpiechem niż osobówką. Mam tu na myśli poranek i wieczory. Warmia i Mazury obecnie to jedno wielkie dno, pod względem ilości połączeń kolejowych.
robertrush - 24-08-2011, 13:59
Temat postu:
Olsztyn jest głównym miastem przesdiadkowym ( dla turystów chcących dostać się w inne miejsca na warmi i mazur ) i stolicą dużego turystycznego regionu. Brak choćby jednego połączenia dalekobieżnego nocnego - zero! A te dzienne też zostawiają wiele do życzenia. Przydałoby się więcej połączeń z Wawką i z poludniem kraju - Katowice a nawet Bielsko, Kraków lub Przemyśl. Nie wierze w brak chętnych. Kolejna sprawa to więcej regio do Ełku zarówno przez Giżycko jak i Szczytno. Przywrócenie regio do Mikołajek - koniecznie. Niech nawet wlecze sie dwie godziny, chętni i tak się znajdą ( przynajmniej jeśli chodzi o sezon ). Dziwie się, że PR nie pomyślały o jakimś IR naprzykład przedłużyć jeden z jadących przez CMK i utworzyć relację Kraków - Olsztyn - Kraków. Sezon powoli dobiega końca i od grudnia wchodzi w życie nowy rozkład ale mam nadzieję, że w przyszłym roku będzie więcej pociągów wyjeżdzających i wjeżdzających do Olsztyna:P
wiwix - 25-08-2011, 10:49
Temat postu:
Jako że ja podróżuję dość często na odcinku Olsztyn-Bydgoszcz, to powiem że właśnie brakuje mi dobrego skomunikowania tych dwóch miast. Np pociąg z Olsztyna do Torunia odjazd 18:45 powinien jechać do Bydgoszczy, a np wieczorny z Bydgoszczy do Iławy wyjazd po 18, powinien kończyć bieg w Olsztynie.
A jeżeli jest to a-wykonalne, to chociaż dobrze skomunikować pociągi w Toruniu. A nie żebym musiał czekać 40minut albo godzinę na następny pociąg.
Razi również mała ilość pociągów z Olsztyna do Warszawy. I remont tu niczego nie usprawiedliwia.
Brakuje również pociągów sezonowych. Np z zimą z Olsztyna do Szklarskiej, a latem ze Śląska do serca Mazur.
robertrush - 25-08-2011, 12:27
Temat postu:
Przynajmniej w sezonie powinno kursować więcej pociągów w relacji warmia/mazury kurorty południowj Polski. Mam na myśli Zakopane, Szklarską Porębe, może nawet Krynica lub Wisła.

[ Dodano: 25-08-2011, 13:30 ]
A liczba połączeń Olsztyna z Wawką, aż razi w oczy!!!!
wiwix - 25-08-2011, 19:13
Temat postu:
Ja mam nadzieję że od grudnia 2012r (czyli po zakończeniu remontu E65 Wawa-Działdowo) liczba połączeń Olsztyna z Warszawą wzrośnie do 6.

Np:

05:30 do Krakowa przez Radom, Kielce
07:30 do Katowic przez CMK
09:30 do Krakowa przez CMK
12:30 do Katowic przez Łódź, Częstochowę
15:30 do Łodzi
18:30 do Warszawy Zachodniej

No i na rok-dwa przydała by się jakaś dobra cena na połączenia Olsztyn-Warszawa. Np 25zł, bo inaczej nie ma szans żeby ludzie którzy jeżdżą autobusami wrócili na kolej(Autobus kosztuje 25zł). A czas jazdy 2h40min za 24zł był by zaje..... reklamą. No ale zobaczymy co wymyśli PKP IC. Liczę że będzie lepiej, bo obecnie chociażbym chciał bardzo jechać koleją, oferta jest żadna.
Radek - 03-02-2012, 23:27
Temat postu:
Tymczasem znów mamy taki kwiatek:

UWAGA PODRÓŻNI!

Warmińsko-Mazurski Zakład Przewozów Regionalnych w Olsztynie informuje, że od dnia 3 lutego 2012r. podróż pociągami nr 98125/4 Olsztyn Gł. 13:10 - Ełk 16:06 oraz nr 98136/7 Ełk 16:32 - Olsztyn Gł. 19.22 będzie wymagała przesiadki na stacji Korsze. Za utrudnienia przepraszamy.


Ciekawe, czym to jest podyktowane? EN-57 do Korsz, a dalej szynobus?
buuuuum - 04-02-2012, 16:37
Temat postu:
Albo na Ełk-Korsze wagonówka ?
Exsimus - 06-02-2012, 14:39
Temat postu:
Ełk - Korsze SA
Korsze - Olsztyn EN57

Brakuje szynobusa na obieg.
Radek - 09-02-2012, 18:46
Temat postu:
Ale w komunikacie jest chyba błąd - z tego, co widać na infopasażer z Olsztyna do Korsz skład wyrusza faktycznie o 13:10, ale ten z Ełku do Korsz o 12:19. Do Korsz dojeżdżają odpowiednio o 14:11 i 14:10. I odpowiednio o 14:14 i 14:16 składy odjeżdżają w kierunku, z którego przyjechały.
sympatyk - 14-10-2014, 18:11
Temat postu:
Jak poprawić komunikację w powiecie olsztyńskim?

(...) Brak zintegrowanej taryfy (a także nieatrakcyjne rozwiązania taryfowe w samym Olsztynie – w mieście brakuje biletu 60-minutowego) to nie jedyny mankament, na który zwrócono uwagę w debacie. Równie poważnym problemem jest też m.in. nieatrakcyjny rozkład jazdy. Obecnie ostatnie pociągi regionalne z Olsztyna (we wszystkich kierunkach – do Działdowa, Ełku, Szczytna, Elbląga i Braniewa) odjeżdżają ok. godz. 20.30-21, co nie pozwala mieszkańcom miejscowości położonych wzdłuż tych linii wracać do domu pociągami w sytuacji, w której chcieliby spędzić w Olszynie wieczór w teatrze czy w restauracji. Oznacza to, że brak atrakcyjnej oferty kolejowej utrudnia mieszkańcom woj. warmińsko-mazurskiego dostęp do usług wyższego rzędu.

Więcej:

http://www.rynek-kolejowy.pl/54177/jak_poprawic_komunikacje_w_powiecie_olsztynskim.html
Beatrycze - 02-07-2022, 17:30
Temat postu:
Plany rozwojowe PKP Intercity dla Warmii i Mazur. Ma być więcej pociągów z Olsztyna do Warszawy

PKP Intercity zwiększyć liczbę pociągów z Olsztyna do Warszawy. Do 2030 roku będzie tu jeździć 12 par pociągów dziennie. Rozwinięta zostanie oferta przewozowa z Wrocławia, Poznania, Szczecina i Trójmiasta do Giżycka i Ełku.

Więcej:
https://www.nakolei.pl/plany-rozwojowe-pkp-intercity-dla-warmii-i-mazur-ma-byc-wiecej-pociagow-z-olsztyna-do-warszawy/
Radek - 31-10-2022, 23:28
Temat postu: 15:48 Olsztyn - Ilawa - Jablonowo? Nie 31.10
1.11 swieto, wiec nie bedzie jechal poranny Regio z Jablonowa do Olsztyna. Nie bedzie, wiec 31.10 (poniedzialek) nie zaplanowano kursowania Regio o 15:48 z Olsztyna do Jablonowa przez Ilawe. Wracajacy po poludniu z pracy z Olsztyna mieli do wyboru Regio o 14:33 lub nastepny o 17:17. Takie rzeczy to tylko na Warmii i Mazurach...

[ Dodano: 02-11-2022, 14:22 ]
Oczywiście taka sama sytuacja będzie 10.11 tuż przed długim weekendem...
Tymczasowy - 09-11-2022, 22:26
Temat postu:
Cytat:
PKP Intercity zwiększyć liczbę pociągów z Olsztyna do Warszawy. Do 2030 roku będzie tu jeździć 12 par pociągów dziennie.

Ciekawe jak to się zmieści na tej linii jednotorowej. Co z pociągami regionalnymi dowożącymi ludzi do pracy i szkoły.
Radek - 10-11-2022, 10:12
Temat postu:
Nie jest nigdzie napisane, którą trasą. Mogą jeździć na przemian: jeden przez Olsztynek, Nidzicę, jeden przez Ostródę, Iławę.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group