INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. śląskie - Rybnik - Pszczyna

MaRcin1987 - 11-07-2009, 23:04
Temat postu: Rybnik - Pszczyna
Witam . Orientuje się ktoś jak będzie wyglądał nowy rozkład na lini 154 ? Interesuje mnie również ewentualne wznowienie kursowania pociągu osobowego relacji Kędzierzyn Koźle -Wisła Uzdrowisko . Spacerując po terenie zaniedbanej Żorskiej stacji aż " plakać się chce patrząc na obecny wygląd budynku " . Kursowanie pociągów ograniczone do minimum - gorzej być nie może ? LECZ PO BETONIE MOŻNA SIĘ SPODZIEWAĆ WSZYSTKIEGO Beton ! Z góry dzięki za odp ..
Yehonathan - 13-07-2009, 09:48
Temat postu:
Gorzej Byś nie może?
Szyndzielnia, Sezon Świnoujście i kilka osobówek, dla przykładu spójrz na trasę Żywiec - Sucha Beskidzka to zobaczysz że gorzej te ż się da:
oto krótki plan udupiania linii:
1. Puszczenie Pośpiesznych inną trasą (np. przez Katowice, Gliwice)
2. Puszczanie innych dalekobieżnych innymi trasami bądź wcale (np. likwidacja Bielsko-K.Koźle)
3. Rozkomunikowanie połączeń (np. przyjazd do Pszczyny 5minut po pociągu do Bielska)
4. Zmniejszenie liczby pociągów osobowych (np. zostawienie 3 osobowych)
5. Rozkład niedogodny dla podróżnych (czyli kosmiczne godziny, takie jak 4:40, 11:50, 16:10)
6. Skracanie tras pociągów (np. wszystkie na trasie Rybnik-Pszczyna)
7. Zamykanie kas biletowych (np. kasa w Żorach czynna na 10min przed odjazdem pociągu, albo wcale)
8. Kolejne Cięcia (pozostawienie jednej pary pociągów)

kiedy to zacznie się dziaćoznacza to początek końca...
przykłady na papierku?
Bielsko-Cieszyn, Żywiec - Sucha Beskidzka, Katowice-Kozłów (jak narazie uratowana)
Anonymous - 17-07-2009, 11:36
Temat postu:
Yehonathan, polityka wygaszania popytu. Od lat! PKP PR ma to opanowane do perfekcji! A UMWŚ biernie na to wszystko patrzy i nie reaguje (albo reagować nie chce).

Do tego co napisałeś dodałbym jeszcze skrajne zmiejszanie, albo zawyżanie pojemności taborowej.
mały mi - 24-08-2009, 18:23
Temat postu:
Szyndzielni już nie będzie..... nie wspominam, że zlikwidowany został pociąg z Żor do Rybnika o 5:50 Exclamation
za chwilę, z miasta gdzie mieszka około 70 tys. mieszkańców nie będzie można nigdzie dojechać. Exclamation Exclamation Exclamation
intercity30 - 06-10-2009, 22:16
Temat postu:
Witam all people. Z zażenowaniem obserwuję degradacje linii nr 154 Rybnik - Pszczyna. Wspominam jak jeździło tam dużo pociągów a pospieszne spokojnie 100 km/h tam cięły. teraz to max 50 jeżdżą za żorami do pszczyny to nawet tylko 30 a i mało tych pociągów. Ale niestety jak osły siedzą na stołkach to musiało się tak skończyć. Pozdro
Anonymous - 08-10-2009, 11:38
Temat postu:
intercity30, ta degradacja dotyczy całej kolei w naszym województwie. Ja to nazywam efektem "upolitycznienia transportu". Taka newralgiczna rzecz, jak kolej regionalna staje się narzędziem politycznym. I potem mamy takie Tychy Miasto kosztem takich linii jak Rybnik-Pszczyna.
MaRcin1987 - 17-12-2009, 21:05
Temat postu:
Jak wygląda frekwencja na lini 154 po wprowadzeniu nowego rozkładu oraz wydłużeniu relacji do Bielska Białej ? Mam nadzieję , że linia odżyje Very Happy ...
mały mi - 17-12-2009, 22:12
Temat postu:
myślę, że się rozkręci.. to dopiero kilka dni jak mamy nowy rozkład.
myślę, że będzie dobrze...

a jak jest...
nie jeżdżę na całym odcinku to nie wiem..
ja kursuję na odcinku Żory - Rybnik i mogę powiedzieć, że te kilka osób w Żorach wsiada, jednkaże straszne oblegany jest pociąg Bielsko - Wrocław przez Pszczynę Żory i Rybnik,

wsiadając w Żorach był problem znaleźć wolne miejsca, a w Żorach wsiada średnio około 15 osób do Wrocka
a w tym pociągu w Niedzielę to wsiadało jakieś 20....

Ci którzy wsiadali w Rybniku jechali do Wrocka na stojąco....... bo miejsca nie było.

Zaczyna się sezon zimowo narciarski - to powinno zwiększyć frekwencję.
Myślę że pociągi relacji Bielsko - Rybnik się wypełnią, ale potrzeba jeszcze trochę czasu... SmileSmile
tomasso86 - 17-12-2009, 22:37
Temat postu:
Nie zgodzę się. Zapewne powineś doprecyzować dzień, kiedy tak było, a była to zapewne niedziela. Wczoraj byłem przerażony widząc pociąg interREGIO Szyndzielnia na frekwencji ok 15 % na odcinku Opole - Kędzierzyn, a dalej podobnie (zajęte co 8 miejsce) !

Miejmy nadzieję, że pociąg się rozkręci. W przeciwnym razie grozi mu likwidacja lub kursowanie w relacji Wrocław - Bielsko w piątku, a odwrotnej w niedzielę.

Niestety pasażerów jest łatwo zrazić - o wiele trudniej odzyskać. Czy ktkolwiek postarał się by rozreklamować Szyndzielnię ? Marketing PRów to ciągle kpina. Niestety wielką porażką jest również kampania ulotkotkowa PR Katowice (widać ogromne problemy z obsługą edytorów tekstowych, marnotrawstwo pieniędzy - linię Gliwice - Częstochowa podzielili na kilka ulotek, ulotka dla linii Katowice - Sędziszów to wg PR Katowice - Sławków - takiej wiochy nie odwalił nawet PR Kraków - małopolskie ulotki uwzględniały wszystkie stacje dla tej trasy, a w przypadku odcinka Kraków - Katowice uwzględniały Mysłowice, Jaworzno Szcz.... ulotkowa porażka - z zewnątrz całkiem ciekawie, w środku dno).

Aż strach się bać co wyniknie z tej konkurencji PRów z PKP IC ... TLK Wrocław - Kraków mają często po 40 osób (odcinek Opole - Wrocław) na składzie pięciowagonowym ... aż strach szacować straty!
MaRcin1987 - 17-12-2009, 22:55
Temat postu:
Jakie jednostki kursują na IR Szyndzielnia ? Opolskiego czy Dolnośląskiego Zakładu PR ?

To dopiero początek nowego rozkładu : Ja słyszałem , że frekwencja jest wysoka w Szyndzielni .. Jestem ciekaw jak wygląda to w poszczególnych dniach .. Powracając do poprzedniego rozkładu to gdy Szyndzielnia była pośpiechem IC również w niektóre dni frekwencja była słaba ..
Ja osobiście wierzę w wzrost liczby podróżnych na lini 154 gdyż rozkład jest dobry:-)
Podróżnik - 17-12-2009, 23:03
Temat postu:
Niech IR wożą pasażerów z biletami na Regio, przynajmniej tych z biletami miesięcznymi. To przecież ta sama firma. Chyba, że wolą wozić powietrze, jak ten z frekwencją 15%?
MaRcin1987 - 17-12-2009, 23:18
Temat postu:
Nie można się sugerować jednym dniem o ile rzeczywiście frekwencja wyniosła w IR Szyndzielnia 15 % .
Ja osobiście nie miałem okazji go jeszcze widzieć ale napewno sie wybiorę celowo na dworzec zobaczyć jak to wygląda .. W ostatnich dniach widziane przeze mnie pociągi na lini 154 miały więcej pasażerów i zawsze kilka osób wsiada .

Wszystkie obiegi są jednostkami należącymi do PR Katowice nie ma już kursów które obsługiwały jednostki z Opola .. Często pojawia się jednostka z wygodnymi welurowymi siedzeniami oraz przedziałem 1 klasy ..

Wydaje mi się , że frekwencja rośnie .. Uważam , że w PR zaczyna być lepiej a nowy rozkład pokazuje zielone światełko w tunelu !!
tomasso86 - 19-12-2009, 02:43
Temat postu:
Wczoraj, czyli w piątek interREGIO [/i]Szyndzielnia wypadł lepiej ... stacja Opole Główne, opóźnienie ok 30 minut i frekwencja ok 75 %, (75% miejsc siędzących zajęta), zestawienie EN57 SPOT

Ale prawdziwy hicior to interREGIO
BOLKO, który przyjechał 5 minut później, zestawienie 2xEN57 i frekwencja ok 100 %. Oby Szyndzielnia po kilku tygodniach kursowania odniosła podobny sukces.

Ogólnie to na E-30 robi się za ciasno. Smutno patrzeć na pustawe TLKi. Albo IC ma dużo kasy, albo będą cięcia - z taktem godzinnym na odcinku Wrocław - Kraków przesadzili i wożą powietrze.

PiterTarnów - 19-12-2009, 08:34
Temat postu:
polska informacja ulotkowa na kolei to kpina , we Francji czy Niemczech na każdej większej stacji można dostać przejrzyste rozkłady liniowe dla wielu linii..tam informacja kolejowa nie próżnuje..
A IR powinno powtarzam z uporem maniaka, być w cenie R oraz dla pasażerów miesięcznych na osobówki, bo standard kiblowy to nie jest coś za co można dopłacać
Anonymous - 19-12-2009, 09:26
Temat postu:
PiterTarnów, pociągi InterREGIO nie są pociągami dotowanymi (z nielicznymi wyjątkami).
gkal - 19-12-2009, 09:42
Temat postu:
@tomasso86
Cytat:
Niestety wielką porażką jest również kampania ulotkowa PR Katowice

O PR Katowice można pisać dobrze, albo wcale.

Chyba że coś w międzyczasie zmieniło się, o czym nie wiem.
Anonymous - 19-12-2009, 12:02
Temat postu:
PiterTarnów napisał/a:
polska informacja ulotkowa na kolei to kpina , we Francji czy Niemczech na każdej większej stacji można dostać przejrzyste rozkłady liniowe dla wielu linii..tam informacja kolejowa nie próżnuje..
A IR powinno powtarzam z uporem maniaka, być w cenie R oraz dla pasażerów miesięcznych na osobówki, bo standard kiblowy to nie jest coś za co można dopłacać


Rzecz w tym, że kupując bilet na IR płacisz m.in. za czas przejazdu. A ten jest o wiele krótszy, aniżeli czas przejazdu tym samym kiblem-osobówką (tudzież REGIO). Dlatego też płacimy więcej aniżeli za "R".

Poza tym na niektórych IR-ach kursują wagony piętrowe, a co za tym idzie, ułożenie taryfy w taki sposób, aby za jazdę w piętrusach zapłacić więcej aniżeli za jazdę w kiblu jest praktycznie niewykonalne i idiotyczne.

Pamiętaj, że zawsze możesz wybrać TLK-e. Mamy konkurencję (która oczywiście rodzi się w bólach, ale jednak), dlatego masz do wyboru niski standard kibla, ale niższą cenę, lub nieco lepszy standard wagonów przedziałowych, ale za nieco wygórowaną cenę. Oczywiście pomijam takie kwiatki jak nieszczelne okna czy brak odpowiedniego ogrzewania, gdyż to w dalszym ciągu jest kulą u nogi zarówno w PKP IC jak również w PR-ach. Za coś takiego powinni zwracać 25% ceny biletu. No, ale co poradzić, skoro nie ma pieniędzy na modernizację taboru i przychodzi nam podróżować 40-letnim złomem?
leśnik - 19-12-2009, 13:43
Temat postu:
Wracając do głównego wątku to wczoraj wracałem do domu i na stacji Pszczyna (koło 19.40) mijaliśmy osobówkę z Rybnika, a chwię potem do Rybnika i w obu przypadkach frekwencja znikoma-10 osób na pociąg max.
Dlaczego tak jest? Nie chcę się w to zagłębiać bo trochę by zeszło.Nie będę zdziwiony jeśli się frekfencja nie pojawi, że będą chcieli likwidować.
PiterTarnów - 19-12-2009, 16:32
Temat postu:
Krzysztof21, a co to ma do rzeczy czy są dotowane czy nie te IR ja piszę o czymś innym a mianowicie o braku porządnej informacji rozkładowej a nie o tym co jest dotowane a co nie.
MaRcin1987 - 19-12-2009, 16:41
Temat postu:
W tym temacie może lepiej skupmy się na głównym wątku czyli pociągach kursujących na lini 154 Regio ( osobowych) oraz pociągu IR Szyndzielnia relacji Bielsko Biała Glówna -Wrocław Główny .. Gdyż niektóre posty znacznie odbiegają od tematu Wink Pozdrawiam
Anonymous - 19-12-2009, 19:38
Temat postu:
PiterTarnów, pisząc o tym, że IR nie są dotowane, odnosiłem się to tej części Twojej wypowiedzi:
Cytat:
A IR powinno powtarzam z uporem maniaka, być w cenie R oraz dla pasażerów miesięcznych na osobówki


A co do ulotek i promocji pociągów w woj. śląskim. Z tego co wiem, to nie są ostatnie słowa PR Katowice w tej materii. Smile
mike_sc3 - 19-12-2009, 22:15
Temat postu:
Jeśli chodzi o ulotki to widziałem je na Politechnice Śląskiej i to w znacznych ilościach. Tylko szkoda, że gdzieś pod bokiem, ale to już raczej nie wina PR.
nautil1 - 08-01-2010, 09:51
Temat postu:
Jak jechałem na IR Szyndzielnia w poniedziałek do Opola (4.01) frekwencja wynosiła około 90%. Na pociągu opolska EN57-205, która troche "nie dała rady", wszyscy w kurtkach siedzili bo zalatywało zimnem przez szyby. Jeszcze w poprzednim roku (21.12) na Szyndzielni była podobna frekwencja, wtedy jednak była naprawdę niezła katowicka jednostka EN57-1822, w której całą drogę było ciepło.
Mih - 08-01-2010, 13:47
Temat postu:
Szydzielnia powinna być na samym początku kolejki do obsługi TRAXXem. Najlepiej jakby stało się to w okolicach wprowadzenia opłat za autostradę - idealna okazja by pokazać że koleją jest dużo taniej i wcale nie wolniej.
MaRcin1987 - 14-08-2011, 21:50
Temat postu:
Dziś Regio 70132 relacji Bielsko Biała Główna -> Rybnik przyj 21:03 EN57 1219 frekwencja przy odjeździe z Pszczyny 49 osób .
mały mi - 18-08-2011, 16:42
Temat postu:
Niech mnie ktoś uszczypnie !!!!!

w Rozkładzie od 1.09.2011 wyskakuje mi pociąg IR 48111 Bielsko Biała - Żory - Zielona Góra - Kostrzyń
odjazd z Żor: 8:45
a powrót do Bielska z Żor: 17:09

Żory zyskają nowy pociąg IR ? SmileSmileSmile
byłoby cudownie...

Zbyt długi link - forum się rozjechało musiałem usunąć~kryniczanin
pavlo - 18-08-2011, 17:04
Temat postu:
Przecież jest napisane że kursuje tylko 3 sierpnia - dojazd na l Woodstock
mały mi - 18-08-2011, 17:07
Temat postu:
echh... no tak - byłoby zbyt pięknie...
MaRcin1987 - 05-11-2011, 14:45
Temat postu:
Moim zdaniem w nowym rozkładzie jazdy linia 154 odcinek Rybnik - Pszczyna - Bielsko Biała powinien być objęty ofertą połączenie w dobrej cenie tak jak odcinek Rybnik - Wodzisław Śląski .

[ Dodano: 05-11-2011, 18:16 ]
Dziś bodajże po przyjeździe o 15 :52 awarii uległa EN57 1725 Rybnik odj 15:31 - Bielsko Biała Główna . Jednostka o 17:10 stała jeszcze w Żorach część pasażerów w pociągu reszta na peronie . Regio z Bielska Białej do Rybnika o 17 :14 EN57 1307 przyjechał planowo . 5 minut po odjeździe regio do Rybnika z kierunku Pszczyny jechał pociąg sieciowy lecz nie sądze by postój w Żorach był spowodowany kradzieżą trakcji gdyż Regio z Bielska przyjechał planowo .

[ Dodano: 14-11-2011, 19:36 ]
Dziś na lini Rybnik - Pszczyna zauważyłem 3 Spoty Smile

Rybnik odj 12:30 - Bielsko Biała Główna EN57 2050

Bielsko Biała Główna - Rybnik przyj 16:10 EN57 2007

Rybnik odj 15:31 - Bielsko Biała Główna EN57 2017
mały mi - 21-12-2011, 23:40
Temat postu:
Na FB - owej stronie http://www.facebook.com/pages/Linia-kolejowa-154-159/303450683029019 pojawił się pomysł na wykorzystanie kolejowego szlaku Pszczyna - Rybnik. Jak przeczytacie, dajcie znać - czy ma to sens według Was, czy też należy odpuścić.
MaRcin1987 - 26-02-2012, 00:09
Temat postu:
Brak słów na to wszystko Sad
Rzeź połączeń na lini 154 Rybnik - Pszczyna
Nie rozumiem dlaczego nie pozostawiono w rozkładzie połączenia o 6 :30 z Rybnika do Pszczyny oraz o 15:30 do Bielska Białej . Pociąg o 15 :30 miał zdecydowanie większą frekwencję niż połączenie o 12 :30 do Bielska Białej Sad
agonia . Engelhartowi udało się doprowdzić kolej regionalną do upadku przez USAMORZĄDOWIENI E taki był cel Sad a podróżny dla PR nic nie znaczy

Komuś bardzo zależy chyba na całkowitym uwaleniu linii Rybnik - Pszczyna !
Nam mieszkańcom Żor oraz innych miejscowości jak Szczejkowice , Rudziczka , Suszec te połączenia są potrzebne !!
Fakt , że z frekwencją bywało różnie ale nie była dramatyczna .
Dlaczego nie objęto lini 154 w taryfie połączenie w dobrej cenie ??
Wielokrotnie wysyłano listy do PR Katowice .
Przecież pozostawienie 4 pociągów i to nie najbardziej potrzebnych jeszcze bardziej zniechęci podróżnych do podróżowania pociągami !
Obecnie rozkład będzie wyglądał następująco :
Rybnik odj 5:02 -> Bielsko Biała Główna w D
Rybnik odj 12 :30 -> Bielsko Biała Główna
Bielsko Biała Główna -> Rybnik przyj 15:09
Bielsko Biała Głowna -> Rybnik przyj 16:09 kursuje w D oprócz 27 -30 XII , 30 IV , 2 . 4 V , 8 VI , 2 XI
Zamiast połączenia Rybnik odj 12:30 -> Bielsko Biała Głowna powinno zostać połączenia Rybnik odj 15:30 - Bielsko Biała Główna to połączenie miało zawsze o wiele lepszą frekwencję .
BRAK POCIĄGU PORANNEGO Z BIELSKA DO RYBNIKA !!!!!!! Pierwszy pociąg z Pszczyny do Rybnika będzie odjeżdżał o godź 14 :12 !!!!
Jeżeli już trzeba było ciąć to mogli pozostawić :
Rybnik odj 5 :02 -> Bielsko Biała Główna w D
Rybnik odj 6 :30 -> Pszczyna w D
Rybnik odj 8 :30 -> Bielsko Biała Główna codziennie
Rybnik odj 12 :30 -> Bielsko Biała Główna w D
Rybnik odj 15 :30 -> Bielsko Biała Główna codziennie
O 20:23 z Rybnika do Bielska codziennie jest IR Szyndzielnia

Pszczyna odj 6:07 -> Rybnik przyj 7 :09 codziennie
Pszczyna odj 8:10 -> Rybnik przyj 9 :13 w D
Bielsko Biała Główna -> Rybnik przyj 15 :09 codziennie
Bielsko Biała Główna -> Rybnik 16 :09 w D
Bielsko Biała Główna -> Rybnik 21 :05codziennie
O 6 :54 z Pszczyny od poniedziałku do soboty jeździ IR Szyndzielnia w niedziele o 16 :36
Rademenes - 26-02-2012, 09:26
Temat postu:
Komuś? Marszałek woj.śląskiego ma w czterech literach inne linie niż te po których jeżdżą KŚ.
KŚ miało być uzupełnieniem oferty przewozowej w regionie, szczególnie tam gdzie PR nie chcą jeździć. Tak miało być, a jak jest to widać gołym okiem.
topysz - 26-02-2012, 10:32
Temat postu:
Jeszcze trochę, a stacja Rybnik będzie w komunikacji pasażerskiej tylko stacją przelotową z Katowic do Raciborza, szkoda, Rybnik - Pszczyna przypomina mi sytuację z linii Rybnik - Zabrze Makoszowy(Gliwice) gdzie też pięknie uwalili pociągi w 2000 roku. Maja podobne sposoby postępowania i metody działania, sprawdzone na innych liniach. Wystarczy wyciągnąć z archiwum szablon, zostawić kilka pociągów w absurdalnych godzinach i w czasie czerwcowej korekty zawiesić ruch na Rybnik - Pszczyna, bo w pociągach jedynymi podróżnymi będą muchy... Evil or Very Mad
kowal331 - 26-02-2012, 11:44
Temat postu:
Sprawa jest jasna,macie jeżdzić busami.Tak uważają ludzie odpowiedzialni za transport w Polsce.Założenie jest takie,że komunikacja zbiorowa ma opierać się na busach jeżdżacych wg widzimisię właściciela.Jeszcze trochę i po uwaleniu pociągów,oraz PKSów,nasi "geniusze" zabiorą się za likwidację dużych przedsiębiorstw komunikacji miejskiej,dążąc do zastąpienia ich zbieraniną dostawczaków.Polska ma przyjąć model transportu obowiązujący w krajach III świata Evil or Very Mad Jakich my czasów dożyliśmy?
MaRcin1987 - 26-02-2012, 12:18
Temat postu:
Od 1 marca IR Szyndzielnia będzie zatrzymywał się w Suczcu także będzie dojazd z Pszczyny oraz Suszca na godź 8 do Rybnika . Szkoda , że nie pozostawiono pociągu o 15 :30 z Rybnika do Bielska tego połączenia najbardziej szkoda .
emele - 26-02-2012, 17:19
Temat postu:
MaRcin1987 napisał/a:
Od 1 marca IR Szyndzielnia będzie zatrzymywał się w Suczcu także będzie dojazd z Pszczyny oraz Suszca na godź 8 do Rybnika . Szkoda , że nie pozostawiono pociągu o 15 :30 z Rybnika do Bielska tego połączenia najbardziej szkoda .


Cały czas w tym rj sie zatrzymuje w Suszcu Smile
valeo - 26-02-2012, 19:52
Temat postu:
To tak dobrze że "Szyndzielnia" została na trasie przez Pszczynę;miałabyć przetrasowana przez Chybie,ale w czerwcu wszystko może sie zmienic.
MaRcin1987 - 29-02-2012, 14:53
Temat postu:
Wypowiedź Witolda Trólki z biura prasowego Urzędu Marszałkowskiego dla Dziennika Zachodniego :
Przy likwidacji kierowano się kryteriami niskiego wykorzystywania przez pasażerów oraz istnienia alternatywnych połączeń .
Na odcinku Rybnik - Pszczyna podróżowało 56 osób ! więc to nie powietrze i pusty skład !! Sad Sad
Najbardziej żal mi tej lini Sad
Właśnie wyruszam na Żorską stację nacieszyć się widokiem EN57 w ostatnim dniu kursowania połączeń .
2 pary pociągów niczego nie dają !
Exsimus - 29-02-2012, 15:10
Temat postu:
Cytat:
Na odcinku Rybnik - Pszczyna podróżowało 56 osób !


Widać głupotę UMu, który równie ramię w ramię z Elfami miał kupować EN81
MaRcin1987 - 08-03-2012, 16:03
Temat postu:
Dziś
Regio Rybnik odj 12 :30 -> Bielsko Biała Główna EN57 1467
Z Rybnika do Żor przyjechało 9 osób w Żorach + 10 w kierunku Bielska Białej w sumie odjechało 19 pasażerów .
danio - 08-03-2012, 20:37
Temat postu:
Bo to jedno ze słabszych połączeń .
Najlepszy pociąg (ten na 10 w bielsku) zlikwidowano.
W zeszłym roku robiłem badania i ludzi było naprawdę sporo .
MaRcin1987 - 08-03-2012, 23:14
Temat postu:
Dokładnie połączenie Rybnik odj 8 :30 BB powinno zostać w rozkładzie tak samo jak inne połączenia
Nie chcę się po raz kolejny powtarzać ale do dziś nie mogę zrozumieć pozostawienia 2 par pociągów Sad
i to jeszcze nie najbardziej potrzebnych
Widać , że i tak jeszcze ludzie podróżują
Na lini 154 bywało różnie z frekwencją ale powietrza pociągi nie woziły !
Mam jeszcze małą nadzieję może już niewarto , że od grudnia to się zmieni !
Jestem ciekaw kto wygra przetarg na obsługą połączeń na lini 154 Rybnik - Pszczyna
Anonymous - 10-03-2012, 23:58
Temat postu:
MaRcin1987 napisał/a:
Mam jeszcze małą nadzieję może już niewarto , że od grudnia to się zmieni !
Jestem ciekaw kto wygra przetarg na obsługą połączeń na lini 154 Rybnik - Pszczyna

Kto by nie wygrał, jeśli Marszałek nie zamówi, to więcej jeździć nie będzie
MaRcin1987 - 13-03-2012, 17:58
Temat postu:
O likwidacji połączeń na lini 154 Rybnik - Pszczyna w radiu 90
http://www.radio90.pl/rybnik-uczniowie-kontra-pkp.html

[ Dodano: 05-04-2012, 12:35 ]
Urząd miasta w Żorach organizuje z mieszkańcami Żor spotkanie w sprawie połączeń na lini 154
http://www.tuzory.pl/wiadomosci,zory-bez-polaczen-kolejowych-magistrat-pyta-mieszkancow-co-dalej,wia5-3266-2755.html
Światowid - 01-03-2013, 15:34
Temat postu:
Już zbieramy podpisy w sprawie codziennego PIRATA! Podpisujcie się! Mówcie o tym swoim znajomym! Im podpisów więcej tym lepiej!

Bielsko Biała- Szczecin

ZAPRASZAMY NA FACEBOOK KODLK
sympatyk - 03-04-2018, 17:08
Temat postu:
dddbb napisał/a:
od RJ 2018/2019 powinno się wdrożyć mimo wszystko połączenia weekendowe


Gdyby to tylko było możliwe widziałbym taki pociąg startujący nawet we Wrocławiu.
pasjonatzzor - 09-12-2020, 17:23
Temat postu:
Modernizacja szlaku Żory - Pszczyna już naniesiona przez PLK do harmonogramu prac.
Zg Zg Zg Zg Zg Zg
W załączniku wypis z harmonogramu PLK.
sympatyk - 26-05-2021, 13:16
Temat postu:
W nowym rozkładzie jazdy, który będzie obowiązywał od grudnia 2021 roku, Koleje Śląskie zamierzają uruchomić przyspieszony pociąg relacji Racibórz/Chałupki - Żywiec, przez Rybnik. To nowość na kolejowej mapie Rybnika. Na chwilę obecną by dostać się z Rybnika do Żywca, konieczna jest minimum 1 przesiadka w Pszczynie.

Więcej:

https://enowiny.pl/artykul,55354,pospiesznym-przez-rybnik.html
Victoria - 31-01-2022, 18:30
Temat postu:
Rybnik – Pszczyna: Dlaczego pociągów w weekendy jest tak mało?

Koleje Śląskie zmniejszyły liczbę sobotnich i niedzielnych pociągów z Rybnika do Pszczyny. Tłumaczą to koniecznością rozbicia bezpośredniej relacji Rybnik – Bielsko-Biała, co z kolei miało się przełożyć na istotny spadek zainteresowania ze strony pasażerów. Na zmiany przed zakończeniem modernizacji węzła Czechowice-Dziedzice raczej nie ma co liczyć.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/ik--pszczyna-dlaczego-pociagow-w-weekendy-jest-tak-malo--106422.html
sympatyk - 25-04-2022, 11:16
Temat postu:
Kiedy ruszą prace na odcinku Żory – Pszczyna?

Modernizacja odcinka Pszczyna – Żory ma rozpocząć się za mniej niż rok. Na razie nie ogłoszono jednak przetargu na roboty, nie ustalono też ich dokładnego zakresu. PKP PLK zapewniają przy tym, że oczekiwana inwestycja obejmie m.in. wymianę torowiska i instalację nowego systemu sterowania ruchem.

Więcej:

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/plk-prace-na-odcinku-zory--pszczyna-rozpoczna-sie-w-2023--107610.html
pasjonatzzor - 10-11-2022, 17:49
Temat postu:
Rewitalizacja szlaku Żory - Pszczyna planowana od września 2023 !
sympatyk - 23-05-2023, 23:48
Temat postu:
Jest przetarg na remont linii 148 Pszczyna — Żory.

Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiła przetarg na zaprojektowanie i wykonanie prac, które podniosą standard podróży pociągiem między Pszczyną a Żorami. Dzięki tej inwestycji czas przejazdu na linii kolejowej nr 148 Pszczyna — Żory skróci się do ok. 22 minut. Obecnie czas jazdy pociągów na tej trasie wynosi 32 minuty.

Więcej:

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/jest-przetarg-na-remont-linii-148-pszczyna--zory--112878.html
pasjonatzzor - 07-03-2024, 16:21
Temat postu:
Jest ! Smile Smile
Za 31 miesięcy będzie śmigane po nowych torach Smile


https://media.budimex.pl/pr/830284/budimex-za-258-5-mln-zl-zrewitalizuje-linie-kolejowa-nr-_148-na-odcinku-pszczyna-zory

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group