INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. małopolskie - Połączenie w dobrej cenie

Dominik - 11-06-2009, 20:59
Temat postu: Połączenie w dobrej cenie
„Przewozy Regionalne” spółka z o.o. Małopolski Zakład Przewozów Regionalnych w Krakowie zaprasza obecnych i przyszłych klientów do skorzystania z nowej atrakcyjnej oferty cenowej „Połączenie w dobrej cenie”.

Oferta, wprowadzona 16.11.2008r. początkowo na 10 odcinkach małopolski, między innymi Kraków – Zakopane, Kraków – Nowy Sącz, Kraków – Krynica, Kraków – Chrzanów, z dniem 15.06.2009r. obejmie kolejne 26 nowych odcinków. Z tanich połączeń będą mogli się cieszyć podróżni korzystający z naszych usług między innymi na trasach: Kraków – Oświęcim przez Trzebinię, Kraków – Oświęcim przez Skawinę, Kraków – Libiąż, Kraków – Zator, Skawina – Oświęcim, Zakopane – Nowy Targ, Zakopane – Rabka Zdrój, Wadowice – Bielsko Biała, Sucha Beskidzka – Żywiec, Oświęcim – Katowice, Krynica – Muszyna/Piwniczna Zdrój, Nawy Sącz - Stróże, Olkusz – Wolbrom, Olkusz – Katowice. Dzięki wprowadzanej promocji na terenie województwa małopolskiego dotychczasowa stawka za przejazdy zostanie zmniejszona nawet o 4,50 zł., a procentowo obniżka w niektórych przypadkach sięgnie pułapu 50 – 60%.

Jednorazowy bilet promocyjny jest ważny przez cały dzień w klasie drugiej pociągów osobowych.
Można go kupić zarówno w kasie, jak u konduktora. Na zniżki mogą liczyć osoby uprawnione do korzystania z ulg ustawowych.

Lista odcinków objętych ofertą:
http://www.pr.pkp.pl/img_in//OFERTY/CenyPWDC15062009.pdf

Warunki taryfowe:
http://www.pr.pkp.pl/img_in//OFERTY/Warunki15taryfowe06PWDC2009.pdf

Źródło: Przewozy Regionalne
Woojtek - 17-06-2009, 13:15
Temat postu:
Tak tylko na linii Tarnów - Nowy Sącz - Krynica przydał by się „gęstszy” rozkład jazdy, bo np. między 8.15 - 12..14 nie ma żadnego osobowego do Krynicy ani do Sącza. Może jakichś elektryczny wagon motorowy można by było puścić w tych godzinach o mniejszej frekwencji, w nowym rozkładzie.
mozambikpl - 17-06-2009, 13:48
Temat postu:
popieram tylko to jest w dwie strony z Tarnowa i do Tarnowa a przydałby się jeszcze jeden pociag w tych godzinach bo to jest luka 4 godz.
zawias - 17-06-2009, 19:50
Temat postu:
No właśnie, czy ta promocja obejmuje też przejazd pociągiem Libiąż-Kraków czy tylko w jedną stronę?

I tak się cieszę, że do mojego Libiąża sobie pojadę za 4.09 a odcinek Oświęcim-Katowice za 2.52. To w sam można teraz zwiedzać linie kolejowe Smile Very Happy
Dominik - 17-06-2009, 20:09
Temat postu:
Promocja obejmuje wymienione trasy "tam" i "powrót".
Dominik - 15-11-2009, 14:57
Temat postu:
„PKP Przewozy Regionalne” spółka z o.o. Małopolski Zakład Przewozów Regionalnych w Krakowie zaprasza do skorzystania z atrakcyjnej oferty taryfowej pod nazwą „Połączenie w dobrej cenie”.

Oferta wprowadzona 16.11.2008r. początkowo na 10 odcinkach małopolski, z dniem 15.06.2009r. objęła kolejne 26 odcinków.
Natomiast z dniem 16.11.2009r. zakres stosowania oferty specjalnej "Połączenie w dobrej cenie" nie tylko został wzbogacony o kolejne 8 odcinków:

Olkusz –Bukowno,
Andrychów – Bielsko Biała,
Bukowno –Katowice,
Kraków-Wadowice,
Kraków – Andrychów,
Kraków – Bielsko Biała przez Kalwarię Zebrzydowską Lanckoronę,
Wieliczka – Oświęcim,
Kalwaria - Wadowice,

ale również w 7 przypadkach - dotychczas objętych tą promocją - cena za przejazd została jeszcze obniżona, przez co nasza oferta stała się jeszcze atrakcyjniejsza.

Z tanich połączeń będą mogli cieszyć się podróżni korzystający z naszych usług na następujących trasach:

Skawina - Brzeźnica,
Krynica - Muszyna,
Trzebinia - Libiąż,
Libiąż - Oświęcim,
Skawina - Zator,
Zator - Oświęcim,
Zakopane - Nowy Targ.

Obecnie na naszym terenie objętych promocją są 44 odcinki, po których można dużo taniej podróżować. Obniżka cen w niektórych przypadkach sięga pułapu 63%, co skutkuje tym, że na linii ze Skawiny do Brzeźnicy i z Krynicy do Muszyny można korzystać z pociągów spółki PKP Przewozy Regionalne już za 1,50 zł.
Jednorazowy bilet promocyjny jest ważny przez cały dzień w klasie drugiej pociągów osobowych.
Można go kupić zarówno w kasie, jak u konduktora. Na zniżki mogą liczyć osoby uprawnione do korzystania z ulg ustawowych.

http://www.pr.pkp.pl/img_in//GALERIA/malopolska/Ceny-biletow-od-16.11.2009-PWDC

http://www.pr.pkp.pl/img_in//GALERIA/malopolska/pwdc-16.11.2009.pdf

Źródło:Przewozy Regionalne
kris123 - 15-11-2009, 15:29
Temat postu:
Do Wadowic cały 1 pociąg. Normalnie super. No chyba, ze planują rozszerzenie oferty, bo przy 1 pociągu niewiele to zmieni.

[ Dodano: 15-11-2009, 15:31 ]
A na marginesie ciekawi mnie skoro im nie opłacało się jeździć przy normalnych stawkachto jak zbilansują przy niższych. A na marginesie paranoja powstaje. Droższy jest bilet Stróże-Grybów niż Krynica-Muszyna. Albo taniej do Sącza jak do Grybowa. Swoją drogą ciekawe kiedy obniżka na bieczance:D
loker - 15-11-2009, 15:46
Temat postu:
Dlatego nikt nie jeździ z Krakowa do Muszyny - wszyscy do Krynicy (faktycznie to raz z jedną panią w Krynicy wysiadałem), bo taniej.
CottonwoodEN71 - 15-11-2009, 15:47
Temat postu:
Do Wadowic normalny 6zł, ulgowy 3.78zł? Busiarzy szlag trafi Laughing
Szkoda, że jest tylko 1 pociąg, ale może w końcu ktoś zacznie nim jeździć...
kris123 - 15-11-2009, 15:51
Temat postu:
Tak tyle, że o idiotycznej porze. O 13 już widzę te tłumy. Ale wiecie co mnie nurtuje? Co na to słowacy, to znaczy czy te oferty w dobrej cenie do Bielska obowiązują w Skalnicy?
Gerhard - 15-11-2009, 16:01
Temat postu:
Przecież Skalnica ma jechać przez Katowice, a nie Oświęcim, więc PWDC nie będzie.
kris123 - 15-11-2009, 16:10
Temat postu:
Nieaktualne. Skalnica pojedzie tak jak jechała. Do Ziliny z Krakowa przez Oświęcim, Czechowice,Bielsko,Żywiec,Zwardoń,Skalite
zawias - 15-11-2009, 18:47
Temat postu:
Gerhard napisał/a:
Przecież Skalnica ma jechać przez Katowice, a nie Oświęcim, więc PWDC nie będzie.


A po co przez Katowice? To tylko wydłuży czas przejazdu. Ale w Polsce to się już można wszystkiego spodziewać.

Oni powariowali z tymi Wadowicami, a najbardziej mnie cena na odcinku Trzebinia-Libiąż, 2 zeta N, 1,26 S. Pociągi już są pełne, i jeszcze im mało. Ale dobrze, że przynajmniej nie likwidują pociągów, a ten jeden pociąg do Wadowic mnie rozwala.

A tak w ogóle to jest dziwne, likwiduje się pociągi na linii Żywiec-Sucha, wprowadza się "wozy drabiniaste" typu KKA, a tu nagle szastają kasą i zachodnia Małopolska ma super dojazd.

Nawet jeśli w Małopolsce nie ma przekrętu, to czemu w innych województwach dalej się kasuje pociągi? Ciekawe jak utrzyma się teraz pociąg 30311 przy takich cenach.

Brawo za obniżkę, ale bez przesady, byleby nie przesadzić w drugą stronę.

Oznaczenia:
N - bilet normalny
S - bilet szkolny(37%)
Gerhard - 15-11-2009, 18:51
Temat postu:
A to sorry - sugerowałem się wcześniejszymi wypowiedziami i tabelami.
kris123 - 16-11-2009, 09:04
Temat postu:
Oj tak takie obniżanie cen, może mieć plusy ale też podnosi nierentownośc połączenia. Na przykład 1.5 zł za normalny Krynica-Muszyna. To ja sie pytam jak ten pociag ma na siebie zarobić? Chyba, że tym sposobem podwoi się liczba pasażerów. Co do 1 kursu do Wadowic wobec remontu linii to kpina. Zresztą podobnie jak uwalenie pociagu do Żywca. takich cyrków mieliśmy sporo
zawias - 16-11-2009, 12:16
Temat postu:
Takie rzeczy Kris to tylko w PKP Very Happy Normalnie strach się bać!

Tak samo połączenie w dobrej cenie z Krakowa do Bielska przy jednej parze w D to też kpina. Mogliby zrobić także przez Trzebinię. Tam jest zdecydowanie więcej pasażerów i połączeń, które aczkolwiek z przesiadką mają większe zainteresowanie niż kibel Kraków-Bielsko przez Wadowice.

Albo PKP szuka nowych argumentów do podwyższenia cen w przyszłości i likwidacji kolejnych linii tak aby łatwiej było mieć kontrolę państwa nad społeczeństwem(monopol transportu drogowego, ale nie będę się rozpisywał, bo większość rzeczy nie pasuje do tego tematu)

Zobaczycie, taki stan się długo nie utrzyma. Normalnie cyrk na torach!
kris123 - 16-11-2009, 14:59
Temat postu:
Raczej chodzi o to aby udowodnić nierentowność. Sprawa prosta. Jak wczesniej bilety pokrywały np 80% teraz będą pokrywać 40/60%. Dzięki czemu będzie potrzebna większa dotacja, gdy jej nie otrzymają wytną połączenie. Co do bielska poranny także likwidują więc pozostanie 1 codzienny do Bielska ok 13.30 i 0 !! z Bielska. Nie liczę tego 1 dniowego idiotyzmu.
lukasz92 - 16-11-2009, 17:32
Temat postu:
Cytat:
Oj tak takie obniżanie cen, może mieć plusy ale też podnosi nierentownośc połączenia. Na przykład 1.5 zł za normalny Krynica-Muszyna. To ja sie pytam jak ten pociag ma na siebie zarobić? Chyba, że tym sposobem podwoi się liczba pasażerów


Naprawdę sądzisz że jak cena będzie o 50% większa to pociąg na tym odcinku będzie bardziej rentowny? Nic z tego kris, obniżenie ceny jest jedyną możliwością zawalczenia o pasażerów, których na tym odcinku w tej relacji praktycznie nie ma, szczególnie przy intensywnej konkurencji busów.
Anonymous - 16-11-2009, 17:57
Temat postu:
Lepiej sprzedac pięc biletów za 2 złote, niż jeden za 5 zł....


Oj tak takie obniżanie cen, może mieć plusy ale też podnosi nierentownośc połączenia. Na przykład 1.5 zł za normalny Krynica-Muszyna

Boże, widzisz i nie grzmisz.... Co za bełkot.... Kris, ekonomie kolejową zostaw innym, błagam Rolling Eyes Zapoznaj sie z danymi, o ile wzrosły wpływy z biletów po zastosowaniu oferty Polaczenie w dobrej cenie, potem zabieraj głos Exclamation
dyżurny - 16-11-2009, 18:05
Temat postu:
Pułtuś, kto Ci kupi te 5 biletów po dwa złote w miejsce jednego za 5?? Już widzę te tłumy ludzi, którzy wsiadaja w Krynicy do pociagu i wysiadaja w Muszynie... Opamiętaj się człowieku.. To już lepiej zrobić promocję w stylu Bilet Pienniński czy jakos tak.. Obowiazuje na odc. Nowy Sacz - Krynica/Plavec i wtedy czy jedziesz z Muszyny do Krynicy czy z Nowego Sacza do Krynicy płacisz to samo...
kris123 - 16-11-2009, 18:07
Temat postu:
Ekonomika ekonomiką. Co do stwierdzenia, że lepsze 5 osób po 2 złote niż 1 po 10 zgadzam się. Zawsze jest szansa, że te 10 zareklamuje kolejnym osobom połączenie. Ale chodziło mi o to, że tak niska cena przy podobnej ilości podróżnych może skutkować obniżeniem dochodowości pociągu. A i mała ciekawostka. Ostatnio coraz więcej ludzi jadąc do Grybowa, czy do St. Sącza kupuje bilety do Nowego Sącza. Z zasadą im dalej tym taniej.
Ja się tak zastanawiam kiedy dojrzeją do PWDC na odc. Stróże-Biecz. Wtedy będę musiał kupowac bilety Biecz-Str i NS-Kraków.
A na marginesie martwi mnie w PWDC jedna rzecz. Często zdarza się , ze nie chca dawac biletu poza Głównym. A z tego co wiem to można wziąć bilet np z Rabki do Kr. Batowic/
Anonymous - 16-11-2009, 18:08
Temat postu:
Dyzurny- to byl tylko przykład, uogólnienie Exclamation Exclamation Exclamation

Muszyna tak czy owak jest stracona- dworce na przedmiesciach, 5 polaczen na dobe.

Z polaczenia Muszyna-Krynica nikt wiecej juz nie skorzysta. Oczywiscie nie licze panów w granatowych mundurach Cool
kris123 - 16-11-2009, 18:10
Temat postu:
Pułtus mam pytanko. Czy wiesz może jak będzie wyglądał ruch przygraniczny? Czy nadal tylko 2 pociągi letnie z i do Plavca? I co tam z Kosicami
lukasz92 - 16-11-2009, 18:11
Temat postu:
Cytat:

A na marginesie martwi mnie w PWDC jedna rzecz. Często zdarza się , ze nie chca dawac biletu poza Głównym. A z tego co wiem to można wziąć bilet np z Rabki do Kr. Batowic/


Co to znaczy nie chcą? Kasa ma obowiązek sprzedać Ci bilet zgodnie z Twoim żądaniem. W przypadku tej promocji do dowolnej stacji na obszarze miasta objętego promocją. W tym wypadku wychodzi przypadek nieznajomości warunków oferty przez kasjera.
Anonymous - 16-11-2009, 18:13
Temat postu:
Żadnych Koszyc nie będzie, do Plavca bez zmian. Ze względu na ciagly wzrost kosztów, w tym roku nasz MZPR będzie sie starał utrzymać obecną liczbę pociągów, nie mówiąc o uruchomieniu nowych Crying or Very sad
kris123 - 16-11-2009, 18:20
Temat postu:
Dzięki Lukasz w każdym razie ja korzystam z miesięcznego normalnego rozdzielonego , bo do 100 km ponoć moga wstawić na bilecie. Mam bilet Krakow- Tarnów, Tarnów Gorlice zag.a na jednorazowych jeżdze na odc. Rabka-Batowice. Poł w d cenie.

A co do oferty wiesz co mnie nurtuje dotacja rośnie o 1/3 a pociągów nie ma więcej. Ciekawe czy top nie efekt rozszerzenia PWDC. Dzięki za info, a przy okazji poza tematem oferta do Biecza b/z?
Anonymous - 16-11-2009, 19:57
Temat postu:
ROTFL Shocked to ile Ty wydajesz kasy ?!?!?!? Shocked

co do oferty wiesz co mnie nurtuje dotacja rośnie o 1/3 a pociągów nie ma więcej. Ciekawe czy top nie efekt rozszerzenia PWD


Zaufaj mi ze nie efekt rozszerzenia PWDC Smile koszty rosną- Energetyka znow podniosla oplaty za prad....
dyżurny - 16-11-2009, 19:59
Temat postu:
Koszty eksploatacji jednostek też rosna Wink
kris123 - 16-11-2009, 20:01
Temat postu:
I pewnie PLK opłaty za korzystanie z torowiska. Co do kasy to zaklad pracy kupuje miesięczne więc nie jest tak źle. Paliwo widac droższe Very Happy A co do pytania coś koło pareset złotych.

[ Dodano: 16-11-2009, 20:07 ]
W każdym razie od przyszłego roku kupuje sieciówkę. Ponoć 1000zł ale za to wszelkie pociągi.
zawias - 17-11-2009, 14:52
Temat postu:
Co do postów Krisa to ja zauważyłem taką rzecz, że jak kupuję bilet PWDC do Krakowa Łobzowa to praktycznie zawsze mi wypisują do Krakowa GŁ. Też mnie to dziwi.
Woojtek - 17-11-2009, 19:42
Temat postu:
Promocja jest dobra pod warunkiem że można by było kupować bilety miesięczne - jeździło by wtedy znacznie więcej ludzi (na odcinakach gdzie jest więcej niż dwie pary pociągów)
kris123 - 24-11-2009, 09:18
Temat postu:
Tyle, że na bilety miesieczne jak wiadomo uczniowie na przykłąd mają i tak 49% zniżki. Poza tym poł w dobrej cenie póki co obejmuje bilety jednorazowe.
bartik - 09-12-2009, 20:16
Temat postu:
pwdc jest bardzo dobrą rzeczą, ale nie na wszystkich liniach sprawdzi sie pod względem ekonomicznym. Połączeń takich powinno być coraz więcej, ale wcześniej popartych badaniami rynku (pwdc najlepiej sprawdziło się chyba na zakopiance, gdzie dużo osób przesiadło się na pociąg).
Anonymous - 09-12-2009, 21:20
Temat postu:
(pwdc najlepiej sprawdziło się chyba na zakopiance, gdzie dużo osób przesiadło się na pociąg).

Niby w ktorym miejscu ?
bartik - 09-12-2009, 21:27
Temat postu:
Na tej trasie, wiem, że to nie jest duży procent podróżujących na tej trasie, aczkolwiek znam wiele osób, które zmięniły środek transportu na kolej właśnie. Sam jechałem ostatnio z kolegami na wypad weekendowy, i argumentem decydującym była o 5zł niższa cena (co dawało oszczędność w obie storny około 100zł).
kris123 - 11-12-2009, 15:32
Temat postu:
Napewno na odc. Krakow-Rabka. sporo ludzi woli jechać za 5(10) zł pociagiem niż tłuc sie busem. Poza tym oferta jest pozytywna. Nie sprawdzi się na 1 odcinku z Wadowic do Krakowa, ale to ju z wiadomo dlaczego. za mało pociągów...
bartik - 11-12-2009, 17:34
Temat postu:
Tak, ale na pewno oferta jest korzystniejsza z punktu widzenia pasażera na odcinku Kraków - Zakopane, niż Kraków - Rabka.
kris123 - 11-12-2009, 18:44
Temat postu:
Kraków-rabka i Krakow-Zakopane oraz Kraków-Sącz i Krynica to najlepsze oferty. Dzięki PWDC są konkurencyjne wobez innych przewoxników. niestety wprowadzenie oferty dla wadowic/Bielska gdzie jest 1 pociąg to kuriozum. Aczkolwiek i tak uważam, że takie działanie przynajmniej pokazuje, że próbuje wal;czyć się o frekwencję na tej l;in ii. Może doczekamy sie innych odcinków, choc na teraz jest ich sporo.
bartik - 11-12-2009, 19:04
Temat postu:
dysproporcję w atrakcyjności tutaj upatróję w konkurowaniu z samochodzową zakopianką. Na odcinku Chabówka - Zakopane, kolej jest dużo bardziej atrakcyjna od samochodzu, busu czy autobusu. Natomiast na odcinku Chbówka - Kraków niekoniecznie.
loker - 11-12-2009, 19:22
Temat postu:
Cytat:
Dzięki PWDC są konkurencyjne wobez innych przewoxników


Kraków -> Nowy Sącz
student ma wybór:
PKS, Szwagropol, Trans-Frej: 9,00 klika kursów w każdej godzinie
PKP PR: 10,08 kilka pociągów w dobie
PKP IC: Last minute za 13 zł lub 23 zł


konkurencja Question
dobre Śmiech
bartik - 12-12-2009, 18:40
Temat postu:
niestety na tej linii nie wiem jak jest bo nie jeżdżę w tamte regiony, ale ja i tak bym nigdy nie pojechał autobusem:
http://www.psmkms.krakow.pl/wiesci.htm#4 to daje do myślenia co do kierowców prywatnych przewoźników.
kris123 - 12-12-2009, 20:32
Temat postu:
W każdym razie te linie maja spory potencjał a jak pokazuje sprzedaż biletów znacząco wzrosła ilośc biletów do Sącza i z Sącza, podobnie taniej kupić bilet do Rabki niż stację wcześniej Very Happy
bartik - 12-12-2009, 22:15
Temat postu:
kris123 napisał/a:
podobnie taniej kupić bilet do Rabki niż stację wcześniej Very Happy

Możesz coś więcej powiedzieć??
Anonymous - 13-12-2009, 14:44
Temat postu:
Do Krynicy polaczenie w dobrej cenie sie nie sprawdza. Ani z Krakowa nikt nie jezdzi (5 godzin jazdy, 2 połączenia, o 6 rano i o 10:40), ani z Sacza (5 kursow, 1,5 godziny jazdy) Sad

Do tego by ludzie jezdzili, nie wystarczy dobra cena.
kris123 - 14-12-2009, 10:13
Temat postu:
No niby tak, ale przynajmniej coś robia. W każdym razie teraz z Muszyny do krynicy za 1.5 mozna dojechać więc chętni za pewne się znajdą. Poza tym dopóki nie doprowadzą planów budowy odc. do Piekiełka dotąd czas jazdy do Sącza/Krynicy nie spadnie.
A co do pytania Bartika połączenie w dobrej cenie obowiązuje na przykład z krakowa do rabki. Więc jak ktoś dajmy na przykąłd jedzie do Chabówki zapłaci 40% więcej. Więc dużo ludzi wysiadając wcześniej kupuje właśnie bilety do Rabki. Podobnie na kasie Raba wyżna większość biletów do Suchej i do Krakowa jest z Rabki bądź z zakopanego.
loker - 14-12-2009, 10:26
Temat postu:
Dla poprawy atrakcyjności krynicznaki wystarczy lifting linii Tarnów-Muszyna-Gr/Krynica i modernizacja E-30 do 160 km/h.
Anonymous - 14-12-2009, 14:48
Temat postu:
@ - uzytkownik Loker Brawo! Doczekalem sie z Pana ust dobrego i madrego posta dotyczacego Kryniczanki... Krakow - Tarnow 160km/h i czasy jazdy na Kryniczance z 1992 i 3:30 mamy do Krynicy...2h10 do Sacza Gdyby tak jeszcz lacznica w Muszynie to mamy 3h15 do Krynicy...Bez cudow typu tunele podziemnie itd... Kris w czwartek kupowalem PWDC o 10:08 do Sacza a tu dwie starsze osoby pytaja sie o... promocyjne do Muszyny...Ludzie cos juz wiedza... I pojechali po 1,50Pln.
Anonymous - 14-12-2009, 16:08
Temat postu:
Tylko co będzie jeździć po tej kryniczance 160, bo chyba nie EN57 Very Happy paradoksalnie, prędzej doczekamy sie liftingu Kryniczanki, niż remontu E30.
loker - 14-12-2009, 16:41
Temat postu:
Pułtuś, odwrotnie. Szybciej zostanie zmodernizowana E-30 niż linia w zasadzie lokalna.

Tabor - Bydgostia, Elf, FLIRT... Nowe inwestycje

kryniczanin, ja nie jestem jakimś pociotem Freja czy Szwagra. Nie jestem przeciwnikiem tej linii. Tylko miłośnikiem kolei, nie do końca z własnego wyboru studiującym filozofię, więc staram się myśleć logicznie. 3 autobusy na godzinę jadące 2h zawsze wygrają z kilkoma starymi pociągami jadącymi 2:50 - 3:30 h i to czasem z przesiadką!
Anonymous - 14-12-2009, 16:49
Temat postu:
Z jednym sie nie zgodze... Kryniczanka nie jest linia lokalna... Jest wpisana do o ile dobrze pamietam AGTC wpisany jest odcinek Tarnow - Granica Panstwa. Jedynie odcinek Muszyna  Krynica jest to kolej lokalna patrzac z punktu widzenia linii wpisanych do AGC i AGTC (mam nadzieje ze sie nie myle) to linia lokalna jest np. Krakow - Psary, Gdynia - Stargard Szczecinski itd. Ale sa paradoksy gdzie linie wpisane sa w stanie agonalnym np. E30 Krakow - Katowice, nadodrzanka.

[ Dodano: 14-12-2009, 16:53 ]
@ Loker Ja znam przypadki gdzie te autobusy szybko jadacy przegrywaja z kretesem z Dunajcem. Dwie znajome maja taki profil dojazdu z NS do KRK w sobote i niedziele tam i powrot kupuja turystyka i cena 7,50pln w jedna strone wychodzi. Kto da taniej? Nikt. I znajome nie sa jakimis MK-olami same to wymyslily myslac logicznie na temat ceny i wiekszego komfortu.
kris123 - 14-12-2009, 17:24
Temat postu:
To prawda. Podobnie jak strefowe. Który bus da na przykład uczniowi bilet tam i powrót za 1.57? Toż to mpk jedzie drożej. Ale faktem jest, że niska liczba pociągów na dobę obniża ilość pasażerów, choć źle nie jest. Na przykład rzadko się zdarza pustawy Dunajec. Cena już jest dobra za połączenia. Powinno powrocić się do pociągów typu regio+, które na dalekie trasy są bardzo popularne. tak sobie myślę, że gdyby jaworzyna na calej trasie jechała podobnie jak Dunajec to czas jazdy spadłby o jakąś godzinę, a wtedy chętni by się znaleźli. Tyle, że do tego potrzeba większej liczby kursów i uzupełnienia oferty osobówkami.
A lifting może by się przydał i być może o to będzie łatwiej niż o budowe nowej linii Very Happy
loker - 14-12-2009, 18:23
Temat postu:
Kryniczanka lokalna nie jest... Gdyby coś do Koszyc nią jechało...
Dunajec ma 120%. ALe na odcinku Kraków-Tarnów.

Wiele razy jechałem niedzielnym Frejem o 19:55. Czas jazdy zawsze w granicach 1:50-2:15. Dunajec ma 2:50.

No, jak ktoś przez weekend codziennie jeździ, to rzeczywiście mu się opłaci. Ale osoby studiujące dziennie i jadące co tydzień na weekend do rodziców wybiorą Szwagra. Znam wiele osób z Sącza, dla których pociąg jest, ale "ja się znam na pociągach, oni na autobusach". Mr. Green
Anonymous - 14-12-2009, 19:09
Temat postu:
Loker napisał/a:
Pułtuś, odwrotnie. Szybciej zostanie zmodernizowana E-30 niż linia w zasadzie lokalna.


Loker, ale moderna Kryniczanki ma sie zacząć już w przyszłym roku, a o modernie E30 na wiadomym odcinku dopiero zaczyna sie mowic.... Na moderne Kryniczanki kase daje samorząd, a z remontem E30 czekamy na kase z UE.[/i]
mozambikpl - 15-12-2009, 07:09
Temat postu:
jeżeli mogę się wtrącić, pociąg na odcinku tarnów bobowa jedzie godzinę, autobus jedzie 30min dłużej. jeszcze jedno jak był pechowy poniedziałek tydzień temu to zwykły osobowy jechał 8min krócej niż wg planu więc coś czuję że można czas jazdy do sącza skrócić o 10min bez problemu.
kris123 - 15-12-2009, 18:05
Temat postu:
Na pewno. To tak jak odc. Płaszów-Główny gdzie niektóre pociągi jadą 7 minut inne 15. A tak na powaznie pociagi są konkurencyjne na długich trasac h, a obecne skracanie relacji niestety działa na minus.
zawias - 26-12-2009, 22:22
Temat postu:
Wczoraj jechałem pociągiem na odcinku Libiąż-Trzebinia to kierpoć nie chciał sprzedać biletu szkolnego za 1,26 tylko sprzedał za 1,89(w kasie w Trzebini sprzedali za 1,26) Także jest totalny bałagan z PWDC, a chętnych nie przybywa na pociągi.
kris123 - 28-12-2009, 10:45
Temat postu:
To jest myślenie kolejowe. A potem dziwią się dlaczego stosunek ludzi do pociągów jest na rzenującym poziomie. Jak znam zycie to pewnie obsługa z Krakowa...A o nieznajomości przepisów przez niektórych konduktorów i kontrolerów wiadomo.
Anonymous - 03-01-2010, 18:34
Temat postu:
Cytat:
Wczoraj jechałem pociągiem na odcinku Libiąż-Trzebinia to kierpoć nie chciał sprzedać biletu szkolnego za 1,26 tylko sprzedał za 1,89(w kasie w Trzebini sprzedali za 1,26)

Pisz gdzie trzeba. Tutaj masz wszelkie dane kontaktowe: http://kolejbeskidzka.wikidot.com/i-ty-mozesz-pomoc
kris123 - 03-01-2010, 21:14
Temat postu:
Niestety po części nie wiedza a po częsci chęć większego utargu. Napisać proponuje reklamacje do PR z załączeniem oryginalnego biletu i opisem sytuacji
Woojtek - 04-01-2010, 22:42
Temat postu:
Kupiłem sobie dzisiaj bilet na TLK z Krakowa do Tarnowa i ku mojemu zdziwieniu zapłaciłem 13 zł (bilet fioletowy relacyjny) a nie 15 lub 16 zł jak w PR - więc jak by nie patrząc jest to połączenie w dobrej cenie Smile.
kris123 - 05-01-2010, 16:05
Temat postu:
No proszę. To masz jeszcze na 1 strefę Smile
urban2604 - 05-01-2010, 17:36
Temat postu:
Ciekawe czy PR na to zareagują i utworzą PWDC na trasie Kraków - Tarnów , Kraków - Katowice .
kris123 - 05-01-2010, 20:56
Temat postu:
Szczerze mówiąc wątpię, skoro to 2 najbardziej zatłoczone trasy. A i tak frekwencja sięga na nich do 120/140%. Więc pewnie nie.
bartik - 05-01-2010, 20:57
Temat postu:
ale chociaż do Bochni warto by było.
urban2604 - 05-01-2010, 22:43
Temat postu:
Kraków - Katowice nie jest zatłoczony , szczególnie na odcinku Katowice - Trzebinia

Pociągi Regio na trasie Kraków - Tarnów są jeszcze zatłoczone ale jak pasażerowie dowiedzą się , że w TLK taniej to zaczną sie przesiadać.
bartik - 05-01-2010, 22:52
Temat postu:
Tak, nie wiem dlaczego do katowic jest znacznie lepsza oferta niż do Tarnowa, pomimo, iż więcej ludzi jeździ do Tarnowa.
Anonymous - 05-01-2010, 23:48
Temat postu:
Urban- tylko czekam na to. W TLK zabraknie miejsca, gdy zaczna one obslugiwac zarowno ruch dalekobiezny jak i lokalny (Krakow-Tarnow).
Woojtek - 06-01-2010, 08:43
Temat postu:
Dlaczego miejsca zabraknie, przecież miejscówka są na życzenie w każdym razie nie będzie ciaśniej niż w IR.
Anonymous - 06-01-2010, 12:36
Temat postu:
Ile razy trzeba powtarzac ze w 2 klasie w TLK nie ma juz miejscowek ?

Cytat:

ale chociaż do Bochni warto by było.


Do Bochni obowiazuje bilet strefowy, co nie zmienia faktu ze linia Bochnia-Krakow jest opanowana przez busiarstwo (bus 4,50zł, pociag 6,80zł).

Moim zdaniem nastepne odcinki na ktorych powinno zostac wprowadzone PWDC to

Arrow Tarnów- Tuchów (3,00zł)
Arrow Tarnów- Gromnik (4,00zł)
Arrow Tarnów-Bogoniowice Ciezkowice (4,50zł)
kris123 - 06-01-2010, 21:18
Temat postu:
PWDC powinno objąć też odc. Biecz-StrOze bo 6.5 zl to za dużo
mozambikpl - 09-01-2010, 19:59
Temat postu:
Pułtuś Tarnów Sącz kosztuje 4,72 więc nie ma sensu zrobić z Cięzkowic za 4,5 a stróże biecz za niecałe 7zł to licząc przejazd dwoba busami 3,5 + 2 zł czyli okolo 1zł taniej i cena 5 zł by już cos podratowała ale nikt nie wykona takiej pracy umysłem.
kris123 - 09-01-2010, 20:48
Temat postu:
A no właśnie. Ta na Biecz to specyficzna trasa ogonek bez promocji, ale i tak + że się 3ma a nie jak Zagórz gdzie zcięli. Tam też można było wprowadzić PWDC
Anonymous - 10-01-2010, 18:36
Temat postu:
Pułtuś Tarnów Sącz kosztuje 4,72 więc nie ma sensu zrobić z Cięzkowic za 4,5


Nowy Sacz-Tarnow kosztuje 7,50, a nie 4,72zł Evil or Very Mad rusz głową troche a potem krytykuj.
mozambikpl - 10-01-2010, 19:01
Temat postu:
przepraszam ale biorę podświadomie cene jaką ja płace z 37% i dlatego mi tak wyszło, jeszcze raz zwracam honor.
kris123 - 12-01-2010, 15:51
Temat postu:
Rozrasta sie ilośc połączeń w dobrej cenie tyle, że to zaciemnia ilośc sprzedanych biletów. Maly przykald bilet do Grybowa z krakowa jest droższy jak bilet do Sącza. Żeby to nie było powodem zamykania kas itp
prezes11 - 17-01-2010, 11:59
Temat postu: Wolbrom - Katowice
Normalny bilet z Wolbromia do Katowic kosztuje niebagatela 14 złotych! I z tego też powodu nikt normalny nie jedzie pociągiem, bo wybiera podróż busem za 9 złotych. W ten sposób PR-om uciekają nie małe w końcu kwoty kwoty, a pociągi w ogóle nie jeżdżą zatłoczone. Niektórzy, nieliczni zresztą, wtajemniczeni kupują 2 bilety na połączenie w dobrej cenie na odcinki Wolbrom - Olkusz i Olkusz - Katowice oszczędzając w ten sposób aż 5,50 zł!
A wystarczyłoby tylko odcinek Wolbrom - Katowice objąć "połączeniem w dobrej cenie" z ceną np 8 lub 8,50 złotych! Skoro odcinki Wolbrom - Olkusz za 3,50 zł. i Olkusz - Katowice za 5 złotych w niej są, to aż się o to prosi!
A tak zmusza się ludzi do kombinowania lub jazdy busem!.Tylko kto na to wpadnie...?
kris123 - 17-01-2010, 13:58
Temat postu:
No właśnie zgadzam się. Tyle, że problemy kolei z reklamą są znane i powszechne. Może warto napisac do UMWŚ
Gurami22 - 17-01-2010, 20:52
Temat postu:
kris123, z tą trasą jest ten problem, że przebiega przez granice więc trzeba by dobrej woli zarówno UMWŚ jak i UMWM a z tym może być problem Sad
sheva17 - 17-01-2010, 23:23
Temat postu:
Informację o tym, że kupując 2 oddzielne bilety pojedziemy taniej należy wywiesić na dworcu. Pasażerowie będą zdziwieni, ale w końcu uznają, że na kolei to norma Very Happy.
Gurami22 - 18-01-2010, 12:14
Temat postu:
sheva17, na dziś to informacja o tym, że na trasie Wolbrom - Olkusz jest PWDC jest naklejona na szybie - na kartce formatu A5. I tyle reklamy PWDC w Wolbromiu - dla podróżnego - ciężko ją w ogóle zauważyć. A w poczekalni wolbromskiego dworca jest tablica i tam można by umieścić duży plakat o PWDC z info. jaką sugerujesz. A najlepiej w lokalnej prasie (z szczególnym uwzględnieniem tej darmowej bo chętniej to ludzie biorą niż płatne "Wieści Wolbromskie"), ewentualnie Wolbrom na swojej stronie ma info o połączeniach z Wolbromia (do nie ma, absurd ale tak jest Sad) i tam można by to info umieścić.
kris123 - 18-01-2010, 15:25
Temat postu:
No z tymi poąłczeniami przez wojewodztwa to faktycznie . To samo sie zdarzyć może na każdej garnicy
andrzej_sz - 18-01-2010, 15:38
Temat postu:
Na początku lutego ma pojawić się uaktualniona lista 'Połączenia w dobrej cenie' i tam też zajdzie parę zmian w tym i odcinek Opole - Brzeg. Wiem, że termin 'w lutym' jest źle kojarzony w świecie kolejowym ale to informacja uzyskana u źródła.
NS - 20-01-2010, 17:32
Temat postu:
PR-y też reklamują swoje połączenia w "Dobrej cenie". Dziś widziałem, którąś "toaletę" jadącą z Oświęcimia do Wieliczki, gdzie po bokach pudła, na całej długości składu była reklama, łącznie z cennikiem i wyszczególnionymi odcinkami. Co o tym myślicie ?
Gurami22 - 20-01-2010, 18:32
Temat postu:
moim zdaniem dobry pomysł, dodatkowo ubarwiało to wygląd składu Smile
urban2604 - 20-01-2010, 19:58
Temat postu:
tylko nie wiem czy ten pociąg nie ma już złych cenników . Odcinek Trzebinia-Libiąż teraz kosztuje 2 zł a nie 3 zł i pojawiło się PWDC Oświęcim - Wieliczka .
kris123 - 20-01-2010, 20:39
Temat postu:
tak drobna zmiana i będzie problem. Ale ogólnie małoestetyczne oby skuteczne...
prezes11 - 15-02-2010, 18:31
Temat postu:
http://www.przewozyregionalne.pl/img_in//OFERTY/POLACZENIE20100215ceny.pdf
O włączeniu odcinka Wolbrom - Katowice do tej oferty znowu nikt w pr-ach nie pomyślał!
Nieliczni zatem wtajemniczeni kupią 2 bilety Wolbrom - Olkusz za 3,50 zł, oraz Olkusz - Katowice za 5,00 złotych.
Nie wtajemniczeni wybiorą busa za 9 złotych.
A idioci kupią bilet za 14 złotych. Tyle że jest ich już co raz to mniej.....
Za to w pr-ach jak widać, jest ich co raz to więcej!
Gurami22 - 15-02-2010, 19:17
Temat postu:
prezes11 a miejscowi radni, wolą się zajmować ważkim problemem głośności kolęd z szopki na rynku Very Happy inne wnioski i pytania podobne lub gorsze bzdury - tą kwestią żadne nie zechciał się zająć.

A bardziej ogólnie to dobrze, że jest PWDC na Kraków - Zakopane, jednak dalej uważam, że liczba REGIO na tej trasie jest dość uboga, więc trudno będzie podjąć walkę z Szwagropolem czy Trans-Frejem 4 kursami Sad mimo, że są dzięki PWDC drożsi o 2 zł... przynajmniej w okresie zwiększonego ruchu turystycznego REGIO powinno się tam zjawiać częściej (nie wiem takt cogodzinny rano i wieczorem, co dwie godziny przez resztę dnia), zareklamowane odpowiednio wcześniej, przecież by na siebie zarobiło.
bartik - 15-02-2010, 21:05
Temat postu:
prezes11 napisał/a:

Nieliczni zatem wtajemniczeni kupią 2 bilety Wolbrom - Olkusz za 3,50 zł, oraz Olkusz - Katowice za 5,00 złotych.
Nie wtajemniczeni wybiorą busa za 9 złotych.
A idioci kupią bilet za 14 złotych. Tyle że jest ich już co raz to mniej.....
Za to w pr-ach jak widać, jest ich co raz to więcej!


Hmm może zbyt mocne słowa..., ja mając do wyboru podróż koleją i busem zawszę wybiorę kolej. O tym jak jest na tej trasie nie wiedziałem, więc pewnie zapłaciłbym normalną cenę i nie uważam się za idiotę, ale wariata kolejowego tak !!
Gurami22 - 15-02-2010, 22:57
Temat postu:
bartnik o wspomnianej tu możliwości to i mało miejscowych wie, a szkoda Sad choć bezpośrednich busów z Wolbromia do Katowic jest 4 (i tyle z powrotem) jadą aż z Buska-Zdroju, REGIO jest 9, jakby wydłużono do Wolbromia ten, który teraz jest tylko w relacji Olkusz - Katowice, a ma dobre godziny kursowania to byłoby idealnie, a w Wolbromiu kiedyś były składy relacji Wolbrom - Katowice, może w przyszłym rozkładzie tak się stanie Smile i rzecz jasna w końcu objęcie Wolbrom - Katowice bezpośrednio PWDC wraz z akcją reklamową/

A jak chodzi o busiarstwo na odcinku do Olkusza, sam pamiętam jak niegdyś były busy tylko Wolbrom - Olkusz, dublujące się z linią kolejową, na której ograniczano kursy (w tym rozkładzie nastąpiła pozytywna zmiana) tak obecnie trochę się zmieniło: duża część busów jedzie przez Klucze, czas przejazdu 40 minut, obsługuje wioski, wobec kolei niekonkurencyjne, podobnie jak busy z Wolbromia do Olkusza przez Trzyciąż, jednak oprócz nich są busy z Żarnowca do Olkusza przez Wolbrom, czyli busiarz wyrusza 12 km dalej niż niegdyś żeby zebrać klientów. I kilka bezpośrednich. Innymi słowy PWDC może mieć udział w tych zmianach wśród miejscowych busów... A byłby lepiej jakby była dobra reklama Smile
mike_sc3 - 15-02-2010, 23:33
Temat postu:
prezes11 napisał/a:
http://www.przewozyregionalne.pl/img_in//OFERTY/POLACZENIE20100215ceny.pdf
O włączeniu odcinka Wolbrom - Katowice do tej oferty znowu nikt w pr-ach nie pomyślał!
Nieliczni zatem wtajemniczeni kupią 2 bilety Wolbrom - Olkusz za 3,50 zł, oraz Olkusz - Katowice za 5,00 złotych.
Nie wtajemniczeni wybiorą busa za 9 złotych.
A idioci kupią bilet za 14 złotych. Tyle że jest ich już co raz to mniej.....
Za to w pr-ach jak widać, jest ich co raz to więcej!


No to rzeczywiście pokręcona taryfa. Jadąc z Katowic do Sędziszowa bardziej opłaca sie kupić 3 bilety niż jeden...
- Katowice-Olkusz 5zł
- Olkusz-Wolbrom 3,5zł
- Wolbrom-Sędziszów (zwykły 39 km) 9 zł
- w sumie 17,50 zł a odcinkowy 19 zł

Chyba, że jeszcze można coś tu wycisnąć, bo na odcinku Charsznica-Kozłów jest kolejne PWDC Laughing W sumie to mam jeszcze miesięczny strefowy do DG Wschodniej, tak więc jeśli ktoś miałby jakieś wskazówki, jak w drodze do Sędziszowa mógłbym jeszcze bardziej ulżyć swojemu portfelowi to byłbym wdzięczny.
prezes11 - 16-02-2010, 09:01
Temat postu:
Gurami22.
Bezpośrednich busów z Wolbromia do Katowic jest około 10.
Oprócz wymienionych przez Ciebie z Buska, jeżdżą jeszcze z Działoszyc i Kazimierz Wielkiej.

Bartik.
Nie było moim zamiarem kogokolwiek obrażać. Szlag mnie mnie jednak trafia na fakt że to pr-y mają ludzi za idiotów każąc im przepłacać!
Dominik - 04-03-2010, 11:44
Temat postu:
Zakresem stosowania oferty specjalnej „Połączenie w dobrej cenie” objęty został kolejny odcinek na terenie województwa małopolskiego.
Od 15 lutego z taniego podróżowania mogą korzystać pasażerowie odbywający przejazdy na trasie Charsznica – Kozłów.
Jest to już 45 odcinek, po którym można dużo taniej podróżować.
Obniżka cen w niektórych przypadkach sięga pułapu 63%, co skutkuje tym, że na linii ze Skawiny do Brzeźnicy, z Krynicy do Muszyny i z Charsznicy do Kozłowa można korzystać z pociągów spółki Przewozy Regionalne już za 1,50 zł.
Jednorazowy bilet promocyjny jest ważny przez cały dzień w klasie drugiej pociągów REGIO.
Można go kupić zarówno w kasie, jak i u konduktora w pociągu. Na zniżki mogą liczyć osoby uprawnione do korzystania z ulg ustawowych.

Źródło: Przewozy Regionalne
mike_sc3 - 21-03-2010, 18:14
Temat postu:
A można w jakiś sposób łączyć oferty PWDC z taryfą kilometrową, żeby maksymalnie zaoszczędzić?
Gurami22 - 22-03-2010, 14:22
Temat postu:
Do PWDC można by dołożyć odcinek Wolbrom - Kozłów (28 km) oraz Kozłów - Miechów (15 km), a ja osobiście widziałbym też Wolbrom - Miechów (33 km, przesiadka w Tunelu).
kris123 - 26-03-2010, 16:46
Temat postu:
Można na przykład kombinować strefa + PWDC lub PWDC + odcinki
Anonymous - 28-03-2010, 20:22
Temat postu:
Kolejna ciekawostka taryfowa, relacja Krakow-Brzesko.Bbilet strefowy 6,80zł + normalny bilet Bochnia-Brzesko 3,50zł =10,30zł. Za bezposredni bilet trzeba zapłacić 11zł.
Woojtek - 28-03-2010, 23:10
Temat postu:
My sobie możemy kombinować ale taki zwykły pasażer chce po prostu dojechać i nie przyjdzie mu do głowy łączyć promocyjne bilety bo nie będzie o tej promocji nic wiedział - ulotki znikły z kas.
Z innej beczki
Bilet na pociąg z Krakowa do Ziliny w jedną stronę kosztuje 96 zł
do Bochumina 69 zł - zdecydowanie za drogo!
pp - 29-03-2010, 08:40
Temat postu:
Pułtuś napisał/a:
Kolejna ciekawostka taryfowa, relacja Krakow-Brzesko.Bbilet strefowy 6,80zł + normalny bilet Bochnia-Brzesko 3,50zł =10,30zł. Za bezposredni bilet trzeba zapłacić 11zł.


A u busiarzy po 5-7 zł. I gdzie tu konkurencyjność kolei?
hurricane - 29-03-2010, 09:45
Temat postu:
Jeśli busiarz stoi w korku na DK4 w Łapczycy i potem za Bochnią, a w szczycie tak jest codziennie to pociągiem czasowo się opłaca... Trzeba dodać, że pociąg wyjeżdża z granic Krakowa w 15 minut, busiarzowi może to zająć nawet i 30 w szczycie.
Exsimus - 29-03-2010, 11:18
Temat postu:
Według mnie konkurencyjność transportu kolejowego w dużych aglomeracjach, a taki jest właśnie Kraków polega na tym, że pociąg szybciej wydostaje się z miasta niż bus. Nawet PKS Cieszyn wykonując regularne kursy z Krakowa do Cieszyna ma czasem +40 w Bielsku Białej, bo wygrzebać się z Krakowa naprawdę czasami nie jest łatwo.
bartik - 29-03-2010, 15:37
Temat postu:
Niekiedy busy np. do Bochni to i potrafią wyjeżdżać prawie godzinę (jeżeli jadą tak jak powinni jechać tzn. bez skracania trasy itp.), oczywiście są to marginalne przypadki ale jednak występują, a i pociąg jedzie według mnie około 7 min za długo z powodu stanu torowiska.
kris123 - 29-03-2010, 16:02
Temat postu:
Zaczynają to dostzregać. Coraz wiecej ludzi korzysta szczególnie z 1 strefy aglomeracyjnej. I to z przystankow dawniej zaniedbywanych
Woojtek - 12-04-2010, 10:45
Temat postu:
Trochę przewrotnie, ale jakby nie było połączenie w dobrej cenie tyle ze autobusem – bilet z Bielska Białej do Krakowa w busie 12,80 zł – był to bilet ulgowy który kierowca sprzedał mojej koleżance w niedzielę, która prawa do żadnych ulg nie ma!
Anonymous - 15-04-2010, 09:25
Temat postu:
Busy do Bochni owszem, stoją w korkach, ale ludziom jakoś to lotto, skoro busy dalej pękają w szwach.Rolling Eyes naprawde, nie rozumiem ludzkiej mentalnosci i tej swoiistej miłości do busów Rolling Eyes

Rozumiem że od czasu do czasu można ścierpieć tą godzinę w busie, zamiast 30 minut w pociagu. Ale jak ktos dojezdza codziennie do roboty, to naprawdę jest niepojęte dla mnie, jak mozna sie skazywać na codzienną męczarnię w korku ?

Z Bochni do Krakowa pociągów REGIO jest 20. Cena jest OK- zarówno strefowych, jak i miesięcznych. Pociag jest szybszy niz busik. Wiec co, do licha, trzyma ludzi przy tych puszkach???
katowicer - 15-04-2010, 12:05
Temat postu:
Bus ci sie zatrzyma gdzie popadnie. Pociąg nie.
urban2604 - 15-04-2010, 12:14
Temat postu:
Busy z Trzebini do Krakowa też się zatrzymywały nie tylko przy galeri , a jednak padły . Ludzie wybrali kolej mimo tego , że jest wolna 39 km pokonuje w 55 minut .
kris123 - 15-04-2010, 14:35
Temat postu:
Pewnie przyzwyczajenie, a po drugie zależy gdzie kto mieszka. Prosty przykład mamy kalwarię Lankoronę cena ok, pociągi ok, tyle, ze trudno sobie wyopbrazić, aby z pracy ktoś do domu dryfował 2 km pod górę. Niestety stacja jest na samym dole a miasto wysoko w górze. Dlatego ciężko byłoby w lecie przy +35 się wdrapywać z godzine do miasta Very Happy
Anonymous - 15-04-2010, 18:56
Temat postu:
kris123 swoimi wypowiedziami udowadniasz swoją betonowość. EN 81 złe lepszy kibel, zostawić połączenia którymi nikt nie jeżdzi oprócz mośći panów z PKP S.A., Połączenie w dobrej cenie złe. Człowieku pomyśl coś. Prawda jest taka że ludzie sporadycznie jeżdzą z Krynicy do Muszyny pociągiem na PWDC kilka razy widziałem jak pytali się o promocyjne a wcześniej nikt nie jeżdził na tym odcinku PWDC zwiększa rentowność a nie zmniejsza. I jeszcze jedno myślisz jak typowy beton PKP. Moja znajoma z PR zapytała w 2003 roku pewnego naczelnika gdy ludzie coraz częściej odchodzili od pociągów czy nie lepiej obniżyć cen i walczyć z komunikacją drogową o klienta. Wiesz co usłyszała - nie myśli Pani ekonomicznie. Ceny są dobre ludzie muszą kupić a ludzie do busów i pa pa.
CottonwoodEN71 - 16-04-2010, 00:20
Temat postu:
Cytat:
Bus ci sie zatrzyma gdzie popadnie. Pociąg nie.
Nie. Te czasy już minęły (poza jakimiś lokalnymi drogami). ITD ostro kontroluje zatrzymywanie się busów, jeżdżą z kamerą za busami. Kara za zatrzymanie się poza przystankiem to 3000 zł, a to jednak dużo. Wiem, bo ostatnio często byłem zmuszony podróżować busami, i mi kilkunastu kierowców odmówiło, a tłumaczenie, że mam z przystanku 1 km lub więcej nie pomogło.
mozambikpl - 16-04-2010, 06:48
Temat postu:
zgadzam się, jak masz kurtkę pkp albo PR to pociąg też Ci się zatrzyma, czesto tak jest że na końcu towarowego a przed osobowym w Tarnowie pociąg się zatrzymuje i dziadki wyskakują, na mijance koło Pławnej. A busy się raczej zatrzymują, w Gorlicach jest tak że jak się ITD pojawi to nagle połowa busów ma zawieszone kursy:P
Anonymous - 16-04-2010, 11:21
Temat postu:
To jeszcze nic ! Dzien w dzien pociag Jaworzyna ma postój w Białej Niżnej, to jest wioska miedzy Strozami a Ptaszkową, by wysadzić jedną (JEDNĄ!) panią do pracy na tamtejszym posterunku odstępowym. Codziennie pociąg musi wyhamowac, zatrzymac sie i wysadzić tą panią, bo pamiętajmy żadnej stacji ani przystanku tam nie ma. W drugą stronę wraca chyba jakoś Dunajcem czy coś.

Sorry za offtopic.
hurricane - 17-04-2010, 11:42
Temat postu:
Jak już to w Białej Wyżnej, Biała Niżna jest między Grybowem a Stróżami. Żebym Sądeczaka musiał poprawiać, wstyd! RazzRazz

Tak samo jest przy. podg. Rudzice kilkanaście razy zdarzył się mi tam postój osobowym bo dyżurni do lub z pracy jechali ;P
kris123 - 17-04-2010, 16:09
Temat postu:
dokładnie biała wyżna Very Happy A swoją drogą ja bym nie dramatyzował. Bo ile to różnicy zrobi 0.5 min? Inna rzecz gdyby takich kwiatków było więcej. A co do zarzutów to zauważyłem, że niektórzy się uwzięli jakobym był pracownikiem pkp. Otóż kolejny raz dementuję. Z PKP mam tyle wspólnego co każdy pasażer. No może jakieś znajomości są ale to chyba normalne jak się spedza na tych trasach ponad 300 dni w roku. Co do PWDC i odcinka Muszyna-Krynica to fakt, że tłumu ludzi tam nie było, ale to PR sama sobie powinna gratulować. Skąd mają być ludzie skoro mamy 3/5 pociągow w obie strony? Niestety przy takiej ofercie bedzie kiepsko. jak jeszcze rozdzielą Sącz od Krynicy to bedzie jeszcze gorzej. Zresztą od kilku lat można zaobserwowac niszczenie tej linii. Likwidacja Jaworzyny jako R+ , masowe likwidowanie bezp. pociągow, teraz zamykanie kas. I niestety to wszystko służy ograniczeniu popytu na tej linii. Co do EN 81 to sort podróżnak jest. Jaka jest awaryjnośc i komfort podróży co innego trasa do 3o0 km co innego 150.
Ale najbardziej mnie dziwi podejście nektórych ludzi na forum z regionu, którym chyba zależy na likwidacji pociagów. Obym się mylił, ale takim pisaniem, że nikt nie jeździ, albo o pustych składach skłaniamy władze do kasowania pociągów a o to nam chyba nie chodzi...
adamus - 04-06-2010, 15:29
Temat postu:
Po sukcesie z wprowadzeniem PWDC a potem III strefy małopolskiej do Chrzanowa
Rozpoczęliśmy Interwencje gdzie się tylko da: w mediach, w samorządzie na rzecz wprowadzenia Połączenia W Dobrej Cenie na trasie Katowice-Trzebinia gdzie obecnie:

Oświęcim-Katowice 55-60 minut 33 km cena 4 zł PWDC
Olkusz-Katowice 1h 15m 47 km cena 5zł PWDC

Trzebinia-Katowice 1h 5m 39km cena 9.50 zł

Każdego chcącego się dołączyć zapraszam do pisanie choćby na forum lokalnej gazety która już wcześniej nam skutecznie pomagała http://www.przelom.pl/forum/viewtopic.php?f=23&t=3307
sheva17 - 05-06-2010, 11:36
Temat postu:
Cytat:
Jak już to w Białej Wyżnej, Biała Niżna jest między Grybowem a Stróżami. Żebym Sądeczaka musiał poprawiać, wstyd! RazzRazz


Racja. Nie bądź taki surowy. Tam jadąc nawet drogą w takiej Białej Niżnej z powodu jej położenia jest się 2 razy Very Happy .
A co do takich postojów....Jeśli tylko nie ma przez nie opóźnień i skład nie hamuje z 90, czy 80 km/h to mi to specjalnie nie przeszkadza. Kiedyś maszynista TLK-i był 6 minut przed planem i wysadził mnie na przejeździe przed Stróżami, bo mieliśmy prawdziwe oberwanie chmury i jakoś żaden z pasażerów nie wygrażał mi palcem. Więcej zrozumienia.
urban2604 - 15-06-2010, 16:08
Temat postu:
KOMUNIKACJA. Czy podróżujący pociągami z powiatu chrzanowskiego do stolicy Śląska zaoszczędzą na biletach? Być może. Małopolski Zakład Przewozów Regionalnych w Krakowie będzie wnioskował o “Połączenie w dobrej cenie” na linii Katowice-Trzebinia.

Internauci na forum dyskusyjnym przelom.pl zaproponowali poszerzenie zasięgu biletu strefowego z Katowic do Trzebini. Obecnie obszar kończy się na stacji Jaworzno-Szczakowa. I tak zostanie.

- To oferta aglomeracyjna, a Trzebinia jest już w innym województwie – powiedziała we wtorek Teresa Ćwięk ze Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Katowicach.

Inną propozycją dotyczącą tej linii było wprowadzenie promocyjnego biletu “Połączenie w dobrej cenie”.

- Jesteśmy otwarci na takie rozwiązanie – zapewniła Ćwięk.

Na “tak” jest również Małopolski Zakład Przewozów Regionalnych w Krakowie.
- Wystąpimy z odpowiednim wnioskiem do śląskiego zakładu. Jednak w tej chwili trudno powiedzieć, kiedy oferta mogłaby zacząć funkcjonować – wyjaśniła Barbara Węgrzynek, rzeczniczka prasowa MZPR w Krakowie.

Przełom
Tomasz - 15-06-2010, 20:27
Temat postu:
Śmiesznie by było gdyby Trzebinia należała do dwóch stref jako pierwsze miasto w Polsce. A co do PWDC to oni powinni zrobić najpierw Kraków-Katowice bo więcej ludzi jeździ na tym dystansie niż z samej Trzebini.
adamus - 16-06-2010, 07:11
Temat postu:
Jeśli drogo na Kraków-Katowice to gdzie są interwencje w tej sprawie? Ja też widzę różnicę cenową TLK oraz autobusów ale akurat na tym dystansie nigdy nie jechałem, mieszkam po środku w Chrzanowie/Trzebini.
ze swojej strony najpierw nękałem urzędników i media wspólnie z innymi miłośnikami kolei i pasażerami o PWDC do Chrzanowa teraz niedawno udało się z III strefą do Chrzanowa, a w Trzebini zaczęto nową akcję z katowicką strefą C oraz PWDC, próbować zawsze warto, do pasażera należy wyjść z dobrą konkurencyjną ofertą a nie siedzieć i narzekać że się nie da, zmiany są potrzebne. Już widzę jak busiarstwo wycofuje się z Trzebinia/Chrzanów-Kraków i przerzuca na Chrzanów-Katowice. Ludzie wolą pociągi!
Tomasz - 16-06-2010, 19:02
Temat postu:
U mnie w rodzinie to wszyscy lubią jeździć pociągami. A ile jest takich ludzi którzy żyją w wielkiej nieświadomości że tuż za rogiem jedzie sobie kibel z ceną dużo niższą niż jakiś tam busik.

Adamus Ty mieszkasz przy drodze 79 na trasie Chrzanów-Trzebinia? A tak w ogóle to powiedz mi na PW jak Ty się zaangażowałeś w walkę o lokalne pociągi. Ja jestem z Libiąża więc może też bym się przyłączył jakby zaczęli coś majstrować nie daj Boże na pociągach Wieliczka-Oświęcim.
urban2604 - 16-06-2010, 22:09
Temat postu:
niestety jak nie robi się reklam ( MZPR twierdzi inaczej) to ludzie nie wiedzą o pociągach , a miejsc na taką reklame jest wiele . Teraz nawet na naszym wspaniałym telebimie można byłoby reklamować się Język .

Jak narazie reklama III strefy polega na zlikwidowaniu tablicy informacyjnej z ściany dworca z np rozkładem jazdy i tolerowaniem bezdomnych w poczekalni ( Poczekalnia otwarta mimo zamkniętej kasy).

Teraz to głównie PLK może zagrozić pociągom Oświęcim-Wieliczka . Trasa coraz bardziej się sypie 20/30 km/h , a remontu brak Hmm
adamus - 26-11-2010, 07:07
Temat postu:
Mija właśnie ponad pół roku od wymiany pism w sprawie PWDC na Trzebinia-Katowice
urban2604 napisał/a:
KOMUNIKACJA. Czy podróżujący pociągami z powiatu chrzanowskiego do stolicy Śląska zaoszczędzą na biletach? Być może. Małopolski Zakład Przewozów Regionalnych w Krakowie będzie wnioskował o “Połączenie w dobrej cenie” na linii Katowice-Trzebinia.
Inną propozycją dotyczącą tej linii było wprowadzenie promocyjnego biletu “Połączenie w dobrej cenie”.
- Jesteśmy otwarci na takie rozwiązanie – zapewniła Ćwięk (śląskie PR).
Na “tak” jest również Małopolski Zakład Przewozów Regionalnych w Krakowie.
- Wystąpimy z odpowiednim wnioskiem do śląskiego zakładu. Jednak w tej chwili trudno powiedzieć, kiedy oferta mogłaby zacząć funkcjonować – wyjaśniła Barbara Węgrzynek, rzeczniczka prasowa MZPR w Krakowie. źródło Przełom

Kolega urbik pisze że wyczytał że najwcześniej w 2011 będzie PWDC Trzebinia - Katowice może powstać w miejscu innego PWDC które zostało by zlikwidowane .
W jakim my kraju żyjemy? Co ma piernik do wiatraka? Trzebinia-Katowice bilet 9zł i puste pociągi, ludzie dojeżdżają na busa do Chrzanowa i płacą do Katowic 4zł? a z Trzebini do Chrzanowa 2,2zł?
Pociągi przez Trzebinię jeżdżą bardzo często i wożą powietrze bo nikt nie zadba o relację Kraków-Katowice, wolą busom dać zarobić a samym powietrze wozić Mad
kris123 - 26-11-2010, 15:05
Temat postu:
To raz a w niektórych przypadkach sami odają linie...
Adams - 26-11-2010, 19:08
Temat postu:
Według mnie PWDC powinno być na całej trasie Kraków-Katowice, żeby ludzi zachęcić do pociągów na tej trasie.
urban2604 - 27-11-2010, 15:30
Temat postu:
Rok temu , gdy cena za pociąg i autobus były podobne pociągami jeżdziło dużo ludzi , więc jak najbardziej PWDC powinno być . A dla zyskania podróżnych taka promocja powinno obowiązywać zarówno w regio jak i interREGIO .
Damian Łódź - 28-11-2010, 00:47
Temat postu:
urban2604, tylko że IR jest niedotowane, a Regio jest.
CottonwoodEN71 - 29-12-2010, 00:00
Temat postu:
Zmiana taryfy "PWDC" od 1.01 zwana dalej podwyżką, jest niesprawiedliwa, oto przykłady:
relacja / stara cena : nowa cena

Skawina - Zator / 2.50 : 4.00
Kalwaria - Wadowice / 2.00 : 2.50
Zakopane - Nowy Targ : 2.50 : 3.50
Sucha - Żywiec / 3.50 : 4.00
Andrychów - Bielsko B. / 3.50 : 4.00
Kraków - Zator / 5.00 : 6.50
Kraków - Chrzanów / 6.00 : brak (Libiąż 7.00)
Kraków - Wadowice / 6.00 : 6.50
Kraków - Oświęcim / 8.00 : 9.50
Kraków - Sucha Beskidzka / 8.00 : 9.50
Kraków - Zakopane / 16.00 : 18.00

Wytłuszczeniem zaznaczyłem największe podwyżki z wybranych relacji. Zastanawia Skawina-Zator: podwyżka 60%! Inne, 40% też są zdumiewające w przypadku krótkich relacji, czy np. 2zł z Zakopanego, gdzie inni przewoźnicy tylko marzą o takim wzroście u konkurenta.
Rozumiem, że za niektóre z w.w. odcinków płaciło się grosze, co mogło przynieść zmniejszenie dochodów (a.k.a. przychodów...). Zrozumiałbym, gdyby nagle czas przejazdu zmalał, nawet o te 20% - i wtedy cena wzrosłaby w takim przypadku nawet o 40%, ale w sytuacji gdy jedzie się coraz dłużej... chyba coś się komuś pomyliło.
Wiem o tym, że studenci na wielu relacjach, pomimo wzrostu, od stycznia zapłacą znacznie mniej, ale nie tylko studenci i uczniowie korzystają z kolei. Jak tak dalej pójdzie, to doczekamy się masowej adnotacji "kursuje w dni nauki szkolnej" a na niektórych liniach od lipca do sierpnia (września) będzie hodowany trawnik. Tak myślałem, że ta ulga 51% wyjdzie na gorsze, a piszę to jako posiadacz legitymacji - studia wkrótce ukończę, a przy kasie kolejowej dostanę hiperwentylacji i zawału na widok ceny.
Chciałbym się mylić i za rok dodać wpis, że jestem idiotą i burakiem, że w sumie owa zmiana wyszła na dobre, ale wątpię w taki rozwój sytuacji.

Jednak, na koniec się przyznam,iż cieszę się, że oferta PWDC istnieje, bo bez tego już dawno byłoby po wszystkim....
Scotty - 29-12-2010, 01:57
Temat postu:
Na trasie Wrocław-Szklarska Poręba G. by się przydała, iż od Wałbrzycha do Jeleniej G. ezty prawie puste latają, każdy woli PKS za 19 (2h) Wro-JG niż PR za 21zł. (3h30m)
urban2604 - 29-12-2010, 10:42
Temat postu:
te ceny to początek likwidacji połączeń . Pierwsze najpewniej upadną teraz połączenia do Oswięcimia , przy tej szlakowej , taborze tylko kolejarze bedą tymi pociągami jeżdzic .
Anonymous - 29-12-2010, 11:53
Temat postu:
Ideą PWDC było to, ze pociag kosztuje tyle samo lub mniej niz bus... teraz idea upadła, bo kolejarze dalej mysla, ze jak podniosą ceny o 20 razy to przychody wzrosna tez o 20 razy Mr. Green

Ostatnio geniusze z IC żalili się, że przychody im zmalały mimo podwyzki cen biletow. O czyms chyba to swiadczy... Rozumiem podwyżkę o 3,5 procent, bo o tyle wzrosły koszty, ale nie o 60% Rolling Eyes

A co do Krakow-Katowice: naturalnie, ze powinno byc PWDC. Busów jest coraz wiecej, wożą po 8/10 złotych. Pociąg 15 złotych, jest roznica.

MZPR to najgorszy zakład w kraju na chwilę obecną. Mam nadzieje ze wesoła ekipa czuje wstyd, czytając te słowa.
MK_Rabka - 29-12-2010, 12:13
Temat postu:
Rabka Zdrój - Kraków
10 zł -> 12 zł
Rabka Zdrój - Zakopane 5 zł -> 6,50 zł.

Kolej traci ostatni już atut.

Żal.
pp - 29-12-2010, 12:24
Temat postu:
Pułtuś napisał/a:
MZPR to najgorszy zakład w kraju na chwilę obecną. Mam nadzieje ze wesoła ekipa czuje wstyd, czytając te słowa.

Nie czuje. Oni się cieszą patrząc jak się ludzie wkurzają. Z takim czymś to należy jechać prosto do centrali PR.
kris123 - 29-12-2010, 15:38
Temat postu:
Pod płaszczykiem vatu i likwidacji kas poąłzcenia zaczną stawać się coraz mniej popularne. ZaletąPWDC była niska cena. A teraz moze byc nieciekawie
mozambikpl - 30-12-2010, 11:06
Temat postu:
Skandal!!! z 3,5%do 20% tym bardziej że rok temu chyba też była podwyżka dosyć spora. skandal uwalenie PWDC... dobrze że za pół roku kończę jeździć koleją.
adamus - 31-12-2010, 12:26
Temat postu:
Chrzanów-Kraków (Wieliczka Rynek-Kraków-Oświęcim) pamiętam że po ciężkich przeprawach o przedłużenie III strefy krakowskiej o Chrzanów obiecywano nam (Urząd Marszałkowski i MZPR) że PWDC Chrzanów-Kraków będzie nadal wraz z III strefą tak aby pasażerowie mieli wybór, zaś ta oferta po blisko 6 miesiącach doskonale się sprawdzała, pociągi mimo że stosunkowo wolno jeżdżą to są równo co godzinę i pasażerów z samego Chrzanowa jeździ naprawdę dużo w porównaniu z latami poprzednimi.
Co teraz.... bilet strefowy drogi a PWDC już nie będzie! Noi skoro mniej pociągów będzie jeździć to jaki sens będzie miał strefowy czasowy*?? Busy przejma niezadowolonych pasażerów = cena, częstotliwość, czas.
Uważam ze MZPR musi zostać przewietrzony inaczej czeka nas koniec PR w Małopolsce!
Tomasz - 01-01-2011, 21:23
Temat postu:
adamus napisał/a:
Co teraz.... bilet strefowy drogi a PWDC już nie będzie!


Zawsze można kupić PWDC do Libiąża tylko może być problem w drugą stronę no a jak się PR kapnie to i do Libiąża PWDC zlikwidują i będą brać haracz.
kns - 05-02-2011, 21:53
Temat postu:
http://www.pks.pl/content.php?body=article&name=promocja-krynica&lang=pl

Cytat:
SUPER PROMOCJA !!!!

PALIWA DROŻEJĄ - BILETY AUTOBUSOWE TANIEJĄ

OD DNIA 03.02.2011 PROMOCJA CEN BILETÓW

SPRAWDŹ !!!!!!!!!

NA TRASIE NOWY SĄCZ - ŁABOWA - KRYNICA ZDRÓJ - MUSZYNA


NOWY SĄCZ - KRYNICA tylko 4,00 zł


Raczej nie ciekawie będzie wyglądać sytuacja PR (6 zł) na tej trasie, skoro nawet PKS stosuje takie obniżki. Dla potencjalnych turystów jadących na narty chyba teraz wybór oczywisty, bo autobusem podjadą pod sam stok 2x taniej. Na Piwniczną podobno bedzie taka sama promocja żeby Kaczmarczyka wykosić. Jeśli MZPR nie obniży cen to raczej dobrze to się nie skończy.
hurricane - 06-02-2011, 09:41
Temat postu:
Lepiej Ci? Dla PKSu też się to źle skończy jak będą dłużej tak niskie ceny utrzymywać. Lepiej powiedz czy sytuacja finansowa PKSu się na tyle poprawiła, bo jeszcze bodaj w zeszłym roku coś Krakowska (Nowosądecka) pisała, że ciężko ciągną... A narciarze jadąc na dłużej na narty jadą zwykle... samochodem...

Z całym szacunkiem, ale zaczynasz gadać na forum kolejowym o Małopolsce jak niejaki "Aron", z tym, że o w miarę cywilizowanej komunikacji jaką jest PKS, a nie o pseudokomunikacji jaką są busiarze.

Wszyscy znamy bolączki PRów i ich zarządzania w Małopolsce i nad tym ubolewamy, wskazując drogę jaką powinno się iść. Sam korzystam z autobusów, gdy mi pociąg nie pasuje, ale na litość rozmawiajmy tu o pociągach, a nie wychwalajmy i reklamujmy oferty przewoźników drogowych.

Wszyscy wiedzą, że MZPR nie rozumie ekonomi, o tych bolączkach został poinformowany jeden z opozycyjnych członków Sejmiku, oferta PWDC jest zarżnięta, bo nie rozumieją, że więcej się zarobi wioząc 30 osób za 2 złote, niż 15 osób za 3 złote... Bo podwyżki na niepopularnych odcinkach szybko odpychają ludzi do konkurencji.
Anonymous - 06-02-2011, 10:35
Temat postu:
kns, Teraz? O kilka (minimum 5 ) lat za póżno . Teraz im nic już nie pomoże. Podobnie było z PR w 2003 pracownicy z dołu PR gdy było jeszcze więcej pociągów pytali się czy nie da się wprowadzić jakieś taryfy tańszej na wzór PWDC na Kryniczance żeby ludzi utrzymać a może przyciągnąć też. Zgadnij co słyszeli? A że "nie myślą ekonomicznie - pasażer nie ma wyboru - pojedzie" A miał wybór i odszedł. PWDC wprowadzone w 2008 było to o 5 lat za póżno.

hurricane, Ciekawe ile pociągnie tak PKS zwłaszcza że Egipt wywołuje wzrost cen paliw, pamiętam sam czytałem o ich statnie finansowym. I jeszcze jedno ostatnio dużo razy jeżdziłem PKS-em z Czarnego Potoku i na Czarny Potok w Krynicy. Jechałem do i z dworca na pociąg do Nowego Sącza. I co w piątek w czasie ferii(!) kursował jako PKS linii 5 Czarny Potok Gondola - Słotwiny Pętla maleńki autobusik(!) chyba autosanu a w nim 6 osób. To pokazuje skale upadku kilka lat temu jechał pełny autobus jakiś miejski Autosan albo Dab a teraz Bus. Upadek wcale nie mniejszy niż PR.
Castaway - 06-02-2011, 13:31
Temat postu:
kryniczanin, dodatkowo jest koniec linii 4 na Źródlaną, gdzie Arnika wykończyła PKS. Ostatnio zlikwidowano też kursy Krynica - Piwniczna.

Choć ja uważam, że już nawet PWDC za 1zł nie pomoże Kryniczance. 99% mieszkańców Muszyny czy Krynicy nawet nie pomyśli o tym, że mogłaby pojechać do Sącza pociągiem.
pospieszny - 31-05-2012, 08:51
Temat postu:
„Połączenie w dobrej cenie” – zmiana cen biletów na trasach:

Kraków – Libiąż- nowa cena 9,00zł, dotychczasowa cena 7,00 zł,
Kraków – Zator – nowa cena 9,00zł, dotychczasowa cena 6,50zł,
Kraków Wadowice – nowa cena 9,00 zł, dotychczasowa cena 6,50zł,
Kraków – Andrychów – nowa cena 10,00zł, dotychczasowa cena 8,50zł.

Ceny od 1 czerwca 2012
remek - 31-05-2012, 09:34
Temat postu:
Sporo podjechali z cenami :/
Bardi78 - 31-05-2012, 11:46
Temat postu:
To są bardzo duże podwyżki -niespotykane prze ostatnich zmianach cen...Jak widać MZPR studnia bez dna...mam nadzieje na UTK...
absolutus1 - 31-05-2012, 12:34
Temat postu:
no do Wadowic jest teraz drożej niż busem (chodzi o bilet normalny ) Katastrofa
pospieszny - 31-05-2012, 12:38
Temat postu:
Według PR-ów powyższe zmiany podyktowane są wzrostem cen paliw i energii elektrycznej, które stały się odczuwalne nie tylko dla przewoźników autobusowych, ale też dla kolejowych jak również wzrostem kosztów napraw i remontów taboru.
Te z kolei Przewozy Regionalne ponoszą, aby zagwarantować podróżnym bezpieczeństwo Rolling Eyes .
urban2604 - 31-05-2012, 14:21
Temat postu:
jeden pozytyw jest w końcu ludzie przestaną się dziwić czemu taniej się kupowało bilet z/do Libiąża , a nie Chrzanowa Język
CottonwoodEN71 - 31-05-2012, 14:42
Temat postu:
Najlepszy sposób by zniechęcić i tak już zniechęconych pasażerów. Chyba do Zatora i Wadowic w ogóle przestaną już jeździć ludzie - nawet dla lubiących pociągi ta cena (tak jak i normalna taryfa) jest niewspółmierna do świadczonych przez PR usług (czas przejazdu jednak nie jest korzystny!).
Tomasz - 01-06-2012, 00:37
Temat postu:
urban2604 napisał/a:
jeden pozytyw jest w końcu ludzie przestaną się dziwić czemu taniej się kupowało bilet z/do Libiąża , a nie Chrzanowa Język


Strefowe też mają podrożeć a nigdzie nie ma info na ten temat.
EDIT: Jest info:
http://infokolej.pl/docs/pr/pismo_tpr.pdf
Ale dalej nie ma info ile kosztują bilety w aglomeracji krakowskiej.
urban2604 - 01-06-2012, 08:52
Temat postu:
Tomasz 8,70 ma kosztować III strefa , miesięczny dużo podrażał . Kiedyś jechało się godzinę to bilet kosztował 6 zł teraz półtorej godziny i prawie 9 zł .
pospieszny - 01-06-2012, 08:52
Temat postu:
Cennik Biletów Strefowych.

Cena wzrasta w przypadku jednorazowych o 8% a w przypadku miesięcznych o 10% Rolling Eyes
Rover - 01-06-2012, 11:03
Temat postu:
Bardzo dobra wiadomość teraz to na 100 % kolej znajdzie podróżnego śmiechu warte to nie jest sposób na ratowanie zagrożonych połączeń.
pilot1123 - 03-06-2012, 21:38
Temat postu:
Busiarze tez pewnie podniosą ceny
Anonymous - 03-06-2012, 21:41
Temat postu:
pospieszny napisał/a:
Cennik Biletów Strefowych.

Cena wzrasta w przypadku jednorazowych o 8% a w przypadku miesięcznych o 10% Rolling Eyes



Pociagow coraz mniej, jadą coraz dluzej, rozklad zmienia sie co miesiac, a do tego zniechęconych podroznych dodatkowo zniecheca sie podwyzka o ..... 10%. Niedobrze, spora część podroznych na 100% odpłynie do busów.
sheva17 - 06-06-2012, 16:30
Temat postu:
Busy też drożeją, niestety za chwilę mało kogo będzie stać na wyjazd gdziekolwiek.
Juzef - 18-08-2012, 21:42
Temat postu:
Pytanie odnośnie tej oferty. Jechałem pociągiem na odcinku Tarnów-Grybów w odstępie paru dni w obie strony. W Tarnowie w kasie PR sprzedano mi bilet w promocji "Połączenie w dobrej cenie" na odcinek Tarnów-Nowy Sącz w cenie 4,41 (ulga 51%, kod 506).

Praktyka jest mi znana, co roku przy okazji tej promocji zarówno w Tarnowie jak i w kasie w Grybowie (jak jeszcze istniała) sprzedawano mi bilet na cały odcinek do NS. Myślałem, że to w celu, aby można było zastosować tę promocję i dzięki temu wyjdzie taniej niż w normalnej taryfie bilet do Grybowa.
To przekonanie podważył konduktor w IR Nikifor do Krakowa, który sprzedał mi bilet na odcinek Grybów-Tarnów w normalnej taryfie (oczywiście na tym odcinku w tym IR jest taryfa regio, na bilecie kod 220). Bilet kosztował 4,13. Czyli w promocji bilet miałem 28gr drożej Smile

I o co tu chodzi? Czy może w poprzednie lata w tej promocji było taniej i kasjerki z przyzwyczajenia sprzedają bilet promocyjny, choć normalna taryfa wychodzi ciut taniej?
Tomek17 - 18-08-2012, 21:50
Temat postu:
Jest to nic innego jak wymysł PR, który na niektórych odcinkach się sprawdza jest to oferta o nazwie Bilet Sądecki więcej informacji na stronie Przewozów Regionalnych Very Happy

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group