INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. lubuskie - Budowa łącznicy Czerwieńska

xzielak - 28-05-2009, 23:39
Temat postu: Budowa łącznicy Czerwieńska
Czwartek, 10.15. Na stację PKP w Czerwieńsku wjeżdża pociąg pospieszny Bachus z Zielonej Góry do Gdyni. Skład stop! Czas przestawić lokomotywę... Jesienią 2011 r. taki scenariusz będzie nieaktualny.

Układ torów w Czerwieńsku odziedziczyliśmy po Niemcach. A dla poprzednich gospodarzy najważniejsze było połączenie z Wrocławia, przez Zieloną Górę, do Berlina. Natomiast połączenie z Zielonej Góry do Zbąszynka i dalej do Poznania traktowali po macoszemu.

Na razie trzeba zmieniać lokomotywę

- Dlatego chcąc jechać do Poznania czy dalej do Warszawy, w Czerwieński trzeba przestawiać lokomotywy. I w pociągach osobowych, i w towarowych. A tych w ciągu doby jest kilkadziesiąt - wylicza dyżurny ruchu stacji w Czerwieńsku Grzegorz Muńka.
Przełączenie lokomotywy to strata 12 minut. Krócej, bo tylko 8 minut trwa przejście obsługi, o ile pociąg składa się z zestawu elektrycznego, w którym zespoły napędowe są z obu stron.

- Ale nawet wtedy trzeba sprawdzić hamulce, by pociąg był bezpieczny - dodaje manewrowy Grzegorz Górowski.

Jednak przy wymianie lokomotyw pracy jest więcej. Trzeba odłączyć kable wysokiego napięcia, tzw. sprzęgi powietrzne, wykonać próby, sprawdzić hamulce itp. Dlatego praca manewrowego jest bardzo niebezpieczna. A takich zamian lokomotyw przeprowadza się w Czerwieńsku kilkadziesiąt dziennie.

Dlatego Muńka jak też Górowski dodają: - Po wybudowaniu łącznicy, wielu z nas straci pracę. Wtedy wszystkie pociągi towarowe oraz wiele osobowych ominą bowiem Czerwieńsk.
Z zapowiadanej budowy łącznicy cieszą się jednak pasażerowie podróżujący z Zielonej Góry do Poznania i dalej Warszawy. Z wstępnych wyliczeń wynika, że podróż skróci o ponad pół godziny.

- To wspaniała wiadomość - powiedział nam Krzysztof Stasiak z Zielonej Góry, który dzisiaj pociągiem Bachus jechał do Poznania. - Dziwię się tylko, że dopiero teraz rozpocznie się ta inwestycje. Ale najważniejsze, że do niej dojdzie - dodał nasz rozmówca.

Entuzjastycznie na wiadomość o budowie łącznicy, zareagowali studenci z Zielonej Góry Cyprian Kociszewski i Maciej Koledziński, którzy dziś jechali na turniej piłki ręcznej do Radomia. - Pół godziny wcześniej do Poznania! Oby jak najszybciej łącznicę zbudowano. Przy okazji obiecujemy, że z turnieju w Radomiu przywieziemy medal - dodawali.

Zadowolona z zapowiadanej inwestycji była mieszkanka Gdyni Renata Mikocka. - Dzisiaj każdemu z nas się spieszy. Tym bardziej, że pociągi w porównaniu z samochodami są zbyt wolne.

Nie tylko łącznica

4 czerwca ma być podpisana umowa między Urzędem Marszałkowskim w Zielonej Górze a PKP Polskie Linie Kolejowe w Warszawie o budowie łącznicy oraz modernizacji torów od Zbąszynka do Czerwieńska. Prace mają ruszyć wiosną 2010 r. i potrwać do jesieni 2011 r.

Na całym odcinku od Zbąszynka do Czerwieńska zostaną wymienione tory oraz poprawione rozjazdy. Koszt całej inwestycji to około 20 mln euro.
Ale po jej zakończeniu czas jazdy z Zielonej Góry do Zbąszynka skróci się o 33 minuty. Pociągi i szynobusy będą jechały z prędkością 100 km/godz.

strefa biznesu
melocot - 04-06-2009, 13:21
Temat postu:
Z Zielonej Góry do Poznania 40 minut szybciej.

04.06.2009 r., w urzędzie marszałkowskim Marszałek Województwa Lubuskiego Marcin Jabłoński oraz Dyrektor Oddziału Regionalnego PKP PLK w Poznaniu Paweł Neumann podpisali wstępną umowę dotyczącą projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 358 na odcinku Czerwieńsk – Zbąszynek wraz z budową łącznicy kolejowej Pomorsko – Przylep”. Podczas spotkania członek zarządu Tomasz Hałas podkreślił wagę inwestycji dla regionu, zaznaczajac, że potrzeba jej realizacji jest istotniejsza niż partyjne podziały. Najpóźniej we wrześniu ma zostać ogłoszony przetarg na projekt modernizacji. Do końca 2012 roku zostaną wykonane najważniejsze prace, w 2013 natomiast prace wykończeniowe.
Dzięki realizacji zaplanowanej inwestycji skróci się podróż pomiędzy Zieloną Górą a Poznaniem. Połowa tego czasu zostanie uzyskana dzięki ominięciu stacji w Czerwieńsku. Tym samym nie będzie już konieczne przetaczanie lokomotywy. Modernizacja toru w tej okolicy sprawi, że pociągi będą mogły osiągać wyższą prędkość, dzięki temu czas jazdy skróci się o kolejne 20 minut.

Podczas uroczystości zawarcia umowy marszałek Marcin Jabłoński wspomniał spotkanie z dyrektorem Neumannem jakie odbył w zeszłym roku. Wtedy realizacja inwestycji wydawała się oczywista. Jednak wskutek uwarunkowań gospodarczych ostatnich miesięcy zaczęły rodzić się wątpliwości czy w ogóle dojdzie do skutku. Z PKP docierały informacje, że spółka musi zweryfikować swoje plany, co mogło zagrozić realizacji przedsięwzięcia. Jednak intensywne działania podjęte przez zarząd województwa przy równoczesnym silnym wsparciu lubuskich parlamentarzystów: poseł Bożenny Bukiewicz, senatora Stanisława Iwana (PO), a także posła Jerzego Materny (Pis) doprowadziły do uratowania inwestycji.
Jednym z kroków, które również wpłynęły na decyzję zarządu PKP PLK o podpisaniu umowy, było zwiększenie wysokości dofinansowania inwestycji w ramach Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego z 50 do 60%.
Dyrektor Paweł Neumann podkreślił, że rozmowy z Województwem Lubuskim w sprawie zrewitalizowania połączenia rozpoczęły się już w 2004 roku. Jednak dopiero obecny zarząd województwa doprowadził do ich przypieczętowania.

Projekt „Modernizacja linii kolejowej nr 358 na odcinku Czerwieńsk – Zbąszynek wraz z budową łącznicy kolejowej Pomorsko – Przylep” będzie finansowany w ramach Indykatywnego Planu Inwestycyjnego LRPO.


Źródło: www.lubuskie.pl
bahnman - 04-06-2009, 18:36
Temat postu: Re: Ruszy budowa łącznicy Czerwieńska!
xzielak napisał/a:
Układ torów w Czerwieńsku odziedziczyliśmy po Niemcach. A dla poprzednich gospodarzy najważniejsze było połączenie z Wrocławia, przez Zieloną Górę, do Berlina.


Ja piernicze, juz nie tylko PiS o wszystko obwinia Niemcow, ale nawet PKP...

Po jakich Niemcach?? Po Prusach!!! To raz, a dwa, że w tamtych czasach Zielona Góra znaczyła tyle samo co Nowa Sól czy Gubin, czyli niewiele, więc połączenie z Poznaniem nie było w żadnej mierze istotne. Dodatkową przeszkodą była i zawsze będzie tu Odra! Dużo ważniejsze w tamtych czasach było połączenie Poznania z Lipskiem (które zresztą powstało jako pierwsze w tych rejonach) i które wywarło największy wpływ na wytyczenie wszystkich linii kolejowych w tym rejonie. Nikt o zdrowych zmysłach nie budowałby kolejnego mostu na Odrze obok tego leżącego w poblizu Czerwieńska.

xzielak napisał/a:
Natomiast połączenie z Zielonej Góry do Zbąszynka i dalej do Poznania traktowali po macoszemu.

To stwierdzenie dałbym do konkursu na ZŁOTE USTA TYSIĄCLECIA! Nikt inny tylko PKP traktowało to połączenie jak kulę u nogi, dopiero ok 14 lat temu pojawiły się w końcu sensowne w miare szybkie połączenia tych miast, które niedawno i tak praktycznie zniszczono...

xzielak napisał/a:
A tych w ciągu doby jest kilkadziesiąt - wylicza dyżurny ruchu stacji w Czerwieńsku Grzegorz Muńka.
Przełączenie lokomotywy to strata 12 minut. Krócej, bo tylko 8 minut trwa przejście obsługi, o ile pociąg składa się z zestawu elektrycznego, w którym zespoły napędowe są z obu stron.


A dziennikarze zawsze wierzą w każdą bzdurę, którą im się wciśnie... Kilkadziesiąt...HEHEHE!!!!
Skoro 12 minut, to dlaczego byly rozklady gdzie czas ten wynosil kilka minut wiecej?? A były okresy, że i mniej czasu wystarczało...
Ale najlepsze jest te 8 minut dla EZT. Niczym nieuzasadnione! Na linii Krakow-Zakopane w poczatku lat 90'tych zawracanie EZT trwało 2 minuty!!! I wszelkie zasady bezpieczeństwa wtedy też były zachowane!!!
xzielak - 07-06-2009, 00:54
Temat postu: Re: Ruszy budowa łącznicy Czerwieńska!
bahnman napisał/a:
Nikt o zdrowych zmysłach nie budowałby kolejnego mostu na Odrze obok tego leżącego w poblizu Czerwieńska.


Tu się mylisz

bahnman napisał/a:
Nikt inny tylko PKP traktowało to połączenie jak kulę u nogi, dopiero ok 14 lat temu pojawiły się w końcu sensowne w miare szybkie połączenia tych miast, które niedawno i tak praktycznie zniszczono...


A czy tylko połączenie osobowe liczy się? Mnóstwo towarówek jedzie w strone Gubena, jest to bardzo ważne połączenie kolejowe, dziękuje Ruskom za likwidacje drugiego toru :/


bahnman napisał/a:
Skoro 12 minut, to dlaczego byly rozklady gdzie czas ten wynosil kilka minut wiecej?? A były okresy, że i mniej czasu wystarczało...
Ale najlepsze jest te 8 minut dla EZT. Niczym nieuzasadnione! Na linii Krakow-Zakopane w poczatku lat 90'tych zawracanie EZT trwało 2 minuty!!! I wszelkie zasady bezpieczeństwa wtedy też były zachowane!!!


A znasz może plan stacji Czerwieńsk? Wiesz ile set metrów lokomotywa musi się oddalić od składu? Do pierwszej lepszej zwrotnicy? Dlatego to tak długo trwa.

Teraz pewnie robią zapasy czasowe :/
bahnman - 09-06-2009, 12:40
Temat postu: Re: Ruszy budowa łącznicy Czerwieńska!
xzielak napisał/a:

Tu się mylisz


Gdzie ja sie myle niby?? Nikt nigdy nie zbuduje drugiego mostu kolejowego w poblizu Czerwienska...

zielak napisał/a:
A czy tylko połączenie osobowe liczy się? Mnóstwo towarówek jedzie w strone Gubena, jest to bardzo ważne połączenie kolejowe, dziękuje Ruskom za likwidacje drugiego toru :/


Mowa byla o pociagach zmieniajacych kierunek! Te towarowe przejezdzaja przez Czerwiensk bez zadnych manewrow. Bzdura bylo stwierdzenie, jakoby kilkadziesiąt pociagow zmienialo w Czerwiensku kierunek.
A Rosjanom tutaj akurat naleza sie brawa, w PL jest jeszcze wiele odcinkow, na ktorych dwa tory sa zbedne. Po wojnie zupelnie zmienily sie uwarunkowania geopolityczne przez co i glowne kierunki transportu osob i towarow! Koszty utrzymywania 2 torow na takich liniach jak Zbaszynek-Gubin bylyby utopia! To ze brak teraz przepustowosci to nie jest wina braku drugiego toru tylko beznadziejnej organizacji pracy PKP.


xzielak napisał/a:
A znasz może plan stacji Czerwieńsk? Wiesz ile set metrów lokomotywa musi się oddalić od składu? Do pierwszej lepszej zwrotnicy? Dlatego to tak długo trwa.


Po pierwsze czesc z tych pociagow to EZT, wiec zadnych manewrow, poza szybszym krokiem spaslego driver'a nie ma! Po drugie - dlaczego dawniej taki oblot skladu wymagal w Czerwiensku mniej czasu??? A po trzecie sa duzo wieksze stacje od Czerwienska, gdzie oblot skladu nie trwa tak dlugo...
krzychu12231 - 17-02-2010, 08:24
Temat postu:
Wiadomo już kiedy mają zacząć się prace? Bo pierwotnie miało to być w marcu/kwietniu razem z modernizacją odcinka Czerwieńsk-Zbąszynek...
pp - 17-02-2010, 10:26
Temat postu:
Dobrze że w końcu to się zacznie. Ale z drugiej strony, zadziwiające jest że ponad 60 lat trzeba by ktoś wpadł na pomysł dostosowania układu sieci kolejowej do potrzeb Polski. "Dzięki" brakowi tego dostosowania padło niestety wiele innych linii, bo niepotrzebne.
chester - 17-02-2010, 11:49
Temat postu: Re: Ruszy budowa łącznicy Czerwieńska!
bahnman napisał/a:
xzielak napisał/a:
Układ torów w Czerwieńsku odziedziczyliśmy po Niemcach.

Po jakich Niemcach?? Po Prusach!!!


Po jakich Prusach? Po Prusakach. Wink
DawidCzerwiensk - 17-02-2010, 12:24
Temat postu:
Jak narazie to nic na to nie wskazuje żeby budowa ruszyła w najbliższym czasie.
kysiek2 - 03-03-2010, 18:33
Temat postu:
Dlaczego??
xzielak - 03-03-2010, 19:07
Temat postu:
Nie ogłosili przetargu? Mnie zastanawia remont Odrzanki na odcinku Czerwieńsk - Zielona Góra, dali tam SBL?

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/bc/SBL_scheme_PKP_Poland.svg/480px-SBL_scheme_PKP_Poland.svg.png


Tylko po co? Smile
pospieszny - 23-04-2010, 14:02
Temat postu:
20 kwietnia 2010 r., w siedzibie PLK SA Centrum Realizacji Inwestycji Oddział w Poznaniu, podpisana została umowa na nadzór i funkcję Inżyniera zadania inwestycyjnego „Modernizacja linii kolejowej nr 358 na odcinku Zbąszynek – Czerwieńsk z budową łącznicy kolejowej Pomorsko – Przylep omijającej stację Czerwieńsk – etap I”. Na wykonawcę ww. prac wybrano Firmę Menedżersko – Konsultingową Kolmen z Lublina.


Ze strony Kolmen umowę podpisali: Prezes Zarządu – Grażyna Chyżyńska i Dyrektor Zarządzający – Prokurent – Kazimierz Zbocz. W imieniu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji Oddział w Poznaniu swoje podpisy pod umową złożyli: Dyrektor Oddziału – Paweł Neumann i Zastępca Dyrektora Oddziału – Janusz Błachut.

Rewitalizacja linii kolejowej 358 na odcinku Zbąszynek – Czerwieńsk – etap I obejmować będzie budowę łącznicy kolejowej Pomorsko – Przylep, omijającej stację Czerwieńsk oraz wzmocnienie torów pomiędzy Zbąszynkiem a Czerwieńskiem. Przyniesie to określone korzyści dla lokalnej społeczności. Między innymi dzięki skróceniu o około 3,7 km odległości pomiędzy stacjami Zielona Góra i Sulechów, wyeliminowaniu konieczności zmiany kierunku jazdy pociągów oraz podniesieniu prędkości do 100 km/h, czas ich jazdy zostanie skrócony o około 33 min.

Modernizacja finansowana jest przez Unię Europejską, w ramach Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007 – 2013 oraz PLK SA i Fundusz Kolejowy. Realizacja projektu nastąpi w latach 2010 – 2012.

źródło: PKP PLK Centrum Realizacji Inwestycji
DawidCzerwiensk - 23-04-2010, 14:07
Temat postu:
Marnie to widzę Smile
xzielak - 23-04-2010, 19:22
Temat postu:
Ja nie Smile
sebastianzb - 27-04-2010, 18:33
Temat postu: Kontrakt na modernizację kolei
http://lubuskie.pl/strona-glowna/news/&news_category=Gospodarka&news_id=6253/
pospieszny - 28-04-2010, 21:39
Temat postu:
Największa inwestycja w regionie: Nadjeżdża szybka kolej!
Marszałek podpisał umowę z firmą, która wybuduje kolejową obwodnicę Czerwieńska. Dzięki temu przejazd z Zielonej Góry do Sulechowa będzie krótszy nawet o 35 minut. To największa inwestycja kolejowa w regionie.
Każdy, kto choć raz jechał pociągiem z Zielonej Góry do Poznania wie, że podróż do najwygodniejszych nie należy. Po wyjeździe z Zielonej Góry pociąg wlecze się do Czerwieńska. Stare i zużyte tory ograniczają prędkość, w niektórych miejscach lokomotywa ciągnie wagony maksymalnie do 60 km na godz. A kolejarze zapowiadają, że sytuacja może się jeszcze pogorszyć jeśli torami się nikt nie zajmie. W Czerwieńsku na podróżujących, którzy nie znają lokalnych zwyczajów czeka kolejna niespodzianka. Pociąg staje nawet na pół godziny. Powód? Trzeba przeczepić lokomotywę, ponieważ pociąg zmienia kierunek jazdy.

Te utrudnienia ma wyeliminować remont linii kolejowej z Przylepu do Zbąszynka. Prace obejmą modernizację zniszczonych szyn. Jednak najważniejszym elementem inwestycji będzie budowa łącznicy między Przylepem a Pomorskiem, która pozwoli kolejarzom ominąć Czerwieńsk. Dzięki temu podróż tą trasą skróci się nawet o 35 min. - Łącznica Czerwieńska pozwoli nadrobić ok. 4 km na całej trasie. Jednak najwięcej czasu zaoszczędzimy dzięki temu, że nie trzeba będzie przeczepiać lokomotywy w Czerwieńsku - mówi Waldemar Osypiński z PKP PLK, kierownik kontraktu. - Poza tym po remoncie trakcji pociągi będą mogły jeździć z prędkością do 100 km na godz. - dodaje. Podczas opracowywania studium wykonalności inwestorzy rozważali też modernizację, która zwiększyłaby prędkość do 120 km na godz. Jednak koszty wzrosłyby wówczas o ponad 50 mln zł. - Konieczne byłyby korekty łuków, przebudowa całych odcinków torów. Zdecydowaliśmy, że 100 km na godz. to optymalne rozwiązanie - tłumaczy Osypiński. Modernizacja pozwoli na sprawne i szybkie skomunikowanie Lubuskiego Trójmiasta. - To także szansa na szybkie połączenie z Gorzowem, Poznaniem czy Warszawą - podsumowuje Osypiński.
Sama łącznica ma mieć nieco ponad 2,5 km. Będzie przebiegała w terenie pofałdowanym i pociętym jarami. Nad niewielkimi rzekami zostaną pociągnięte dwa 40-metrowe mosty. - Ich wielkość nie jest podyktowana ilością przepływającej wody. Pod mostami znajdują się siedliska rzadkich roślin. Dzięki tak dużej rozpiętości mostów nie będziemy ingerować w środowisko - tłumaczy Osypiński.

Budową łącznicy i modernizacją torów zajmą się dwie wrocławskie firmy: Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych oraz PRKiI Infrakol. Na wykonanie zadania mają 30 miesięcy. Teraz budowlańcy czekają na odpowiednie pozwolenia, by wejść na plac budowy. - Jeśli wszystko odbędzie się bez zakłóceń, to prace rozpoczniemy przed końcem czerwca - mówi Stefan Dziedziul, prezes zarządu Przedsiębiorstwa Robót Kolejowych. W pierwszej kolejności firma zajmie się remontem starej części torów. - Budowa łącznicy wymaga wycięcia drzew na całej trasie, a te prace można wykonywać tylko zimą, po sezonie lęgowym ptaków. Po wycince budowa nowego odcinka rozpoczęłaby się wiosną przyszłego roku - mówi Dziedziul. Wszystkie prace powinny zakończyć się jeszcze w 2013 r.

Przygotowania do budowy obwodnicy i remontu linii sięgają 2007 r. Wtedy władze województwa zdecydowały, że projekt będzie realizowany ze środków Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego. - Przecieraliśmy tutaj nowe szlaki, ponieważ nie istniały ustalenia prawne co do finansowania inwestycji kolejowych ze środków publicznych - mówi Janusz Błachut, zastępca dyrektora poznańskiego oddziału Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK. Następnie powstało studium wykonalności. Trasa przebiega przez obszary chronione, więc konieczne były też decyzje środowiskowe.

Inwestycja była jednak zagrożona trudną sytuacją PKP PLK. Władze województwa zdecydowały więc o zwiększeniu unijnej dotacji do 60 proc. wartości inwestycji. Zwieńczeniem przygotowań było wczorajsze podpisanie kontraktu na modernizację całej linii. Władze województwa szacowały koszt inwestycji na ok. 112 mln zł. Jednak po rozstrzygnięciu przetargu okazało się, że prace będą dużo tańsze. Ich koszt to nieco ponad 72,5 mln zł, przy czym 60 proc. tej sumy pokryje dofinansowanie z UE.

Źródło: Gazeta Wyborcza Zielona Góra
sebastianzb - 04-07-2010, 12:27
Temat postu:
Lubuskie: Remont odcinka Zbąszynek – Czerwieńsk pod kontrolą samorządu

30 czerwca 2010 członek zarządu województwa lubuskiego Tomasz Hałas spotkał się z przedstawicielami spółki PKP Polskie Linie Kolejowe w sprawie postępu prac przy modernizacji linii kolejowej nr 358 na odcinku Zbąszynek – Czerwieńsk wraz z budową łącznicy kolejowej Pomorsko – Przylep. Zadanie realizuje konsorcjum PRKiI – INFRAKOL z Wrocławia.

Oficjalne przekazanie placu budowy nastąpi 12 lipca 2010 r., natomiast fizyczne prace modernizacyjne rozpoczną się 26 lipca 2010 r.
Projekt zakłada modernizację linii 358 na odcinku Zbąszynek – Czerwieńsk oraz budowę łącznicy kolejowej Przylep – Pomorsko łączącej bezpośrednio linie nr 273 i 358, czyli tzw. „Nadodrzankę” z odcinkiem Zbąszynek - Czerwieńsk. Obecnie linia jest zdegradowana technicznie i dalsza jego eksploatacja bez dokonania remontu generalnego groziłaby drastycznym obniżeniem prędkości. Odcinek ten ma kluczowe znaczenie dla województwa lubuskiego, ponieważ realizowane są w tym miejscu połączenia pośpieszne i ekspresowe oraz planowane jest uruchomienie połączeń pomiędzy stolicami naszego województwa. W rezultacie tej inwestycji czas przejazdu pomiędzy Zieloną Górą a Zbąszynkiem skróci się z 81 minut do około 46 minut a przy budowie łącznicy Przylep - Pomorsko do około 35 minut.
W spotkaniu udział wzięli Janusz Błachut – zastępca dyrektora poznańskiego oddziału Centrum Realizacji Inwestycji, Waldemar Osypiński – kierownik kontraktu, Alicja Grochowiak również z poznańskiego oddziału Centrum Realizacji Inwestycji.

(źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego, 30 czerwca 2010)
DawidCzerwiensk - 15-07-2010, 15:19
Temat postu:
Pospieszny, co do Twojej wypowiedzi to nie zgodzę się z tym, że pociąg z Zielonej do Czerwieńska się wlecze, bo jak można się wlec, gdy prędkość wynosi 100km/h??
Do Zbąszynka jest 80km/h, będzie 100.
Nie wiem tylko po co niszczyć taki piękny węzeł kolejowy, ale 3 lata jeszcze mamy Smile
xzielak - 15-07-2010, 15:33
Temat postu:
Węzeł w Czerwieńsku nie zostanie zniszczony pod względem ilości pociągów, z tej obwodnicy mają korzystać pociągi TLK/IC oraz część towarowych, natomiast osobowe dalej przez Czerwieńsk będą kursować.
melocot - 15-07-2010, 20:28
Temat postu:
Doprawdy Question Te nowe składy elektr. w rel. Nw. Sól - Sulechów jako osobowe będą jechać przez Czerwieńsk Question

Poza tym, jeśli ktoś postrzega węzeł w Czerwieńsku tylko jako "obracanie" składów pasażerskich/towarowych to jest w wielkim błędzie.
Doctor No - 16-07-2010, 09:56
Temat postu: Most
Leppjej zaczęliby wreszcie budować a nie gadać. Biorąc pod uwagę zwiększenie ruchu i planowane przyspieszenie przejazdu, to powinien zostać dobudowany 2gi tor przynajmniej do Sulechowa +uzupełniony o 2gi tor most na Odrze. Inaczej znowu się wszystko zapcha. Teraz Ex ma czas przejazdu odcinka ZG-Zbaszynek taki jak osobowy.
melocot - 16-07-2010, 10:11
Temat postu:
Co z resztą sieci lubuskich torów? Zaorać? Nadal nie dostrzegasz problemu finansowania inwestycji w PLK? Ta łącznica oraz remont torów jeszcze długo byłaby w planach i na papierze.
Jest już rozstrzygnięty przetarg Idea 12 lipca miało być przekazanie "placu budowy", a 26 lipca fizyczny start. Zostało tylko kontrolować wykonawcę i odliczać czas do końca. Ty jednak nic z tego nie dostrzegasz Laughing

Jakim cudem po zakończeniu remontu zapcha się odc. Przylep - Sulechów skoro czas zajętości tego odcinka znacznie się skróci? Hmm
pospieszny - 16-07-2010, 12:20
Temat postu:
Cytat:
natomiast osobowe dalej przez Czerwieńsk będą kursować.

Słusznie, w relacjach Wrocław-Głogów- Zielona Góra- Rzepin- Kostrzyn- Szczecin i odwrotnej.
Wszyscy zainteresowani z Czerwieńska a chcący odbyć podróż do/z Poznania będą przesiadać się w Zielonej.
Doctor No - 17-07-2010, 18:04
Temat postu:
A nie przydałyby się połączenia Sulechow (Zbaszynek)-Krosno (Guben
)?
koki161 - 21-07-2010, 15:19
Temat postu:
A mnie interesuje to, co będzie miało miejsce w dniach 26-28.07.10r. Mianowicie następujące pociągi:
a. 77241 "MALTA" rel. Poznań Główny - Zielona Góra
b. TLK 1717 rel. Warszawa Wschodnia - Zielona Góra
c. TLK 75104 rel. Zielona Góra - Gdynia Gł.
d. 70242 "MALTA" rel. Zielona Góra - Poznań Gł.
będą kończyły i rozpoczynały bieg na stacji Sulechów. Wiadomość znana mi jest z internetowej wyszukiwarki. Co ciekawe:
1) Wg. tego samego źródła podróżnym nie zagwarantowano zastępczej komunikacji autobusowej na odcinku Sulechów - Czerwieńsk - Zielona Góra (i odwrotnie)
2) Oba pociągi TLK w odwrotnych relacjach, tj.
a. TLK 57105 rel. Gdynia Gł. - Zielona Góra -> kończy bieg w Zielonej Górze
b. TLK 7116 rel. Zielona Góra - Warszawa Wsch. -> rozpoczyna bieg w Zielonej Górze.
Ciekawi mnie to, jak skład 1717 znajdzie się w Zielonej Górze (skład 7116 = 1717). Podobnie sprawa ma się do TLK z Gdyni.
Czy to ma związek właśnie z pracami, których dotyczy ten wątek? Poinformowanych proszę o informację.
jubikej - 21-07-2010, 15:34
Temat postu:
jakby nie mogli ich wyjatkowo przez Rzepin puscic :]
DawidCzerwiensk - 21-07-2010, 15:45
Temat postu:
Podobno mają być objazdy przez Rzepin Smile
pagolik - 27-07-2010, 19:30
Temat postu:
Cytat:
Jeszcze gorsze chwile także w poniedziałek przeżyli pasażerowie pociągu Zielona Góra - Warszawa. Wyruszyli przed godz. 16. Po 20 minutach jazdy pociąg stanął w Czerwieńsku i tu utknął... na 3.5 godziny.

- Usłyszeliśmy, że jest remont torów i trzeba czekać. Nikt nie potrafił powiedzieć, ile. Nie dałem rady. Wytrzymałem półtorej godziny. W końcu wściekły zadzwoniłem do żony, wróciłem do Zielonej - opowiada pan Grzegorz.

Małgorzata Sitkowska, rzecznik PKP Intercity, potwierdza, że pociąg do Warszawy stał w Czerwieńsku.... 206 minut. Ruszył w trasę dopiero po godz. 19. - Przyczyną postoju było wydłużenie prac modernizacyjnych torowiska. Rozumiem, że podróżnych interesuje tylko, kiedy dojadą na miejsce, ale czasem sytuacja jest niezależna od Intercity - tłumaczy rzecznik.

W ramach modernizacji linii ma powstać łącznica kolejowa omijająca Czerwieńsk. Prace nadzoruje PKP Polskie Linie Kolejowe
.


czyli poki co to epic fail ;p ale cos sie dzieje Smile

zrodlo: http://zielonagora.gazeta.pl/zielonagora/1,35161,8184176,Rekordowe_opoznienia_PKP__Dwie__trzy_godziny.html
Doctor No - 01-08-2010, 13:38
Temat postu:
Wiadomo już bliżej co działo się 26-29 na tej linii?
DawidCzerwiensk - 01-08-2010, 16:52
Temat postu:
Wymiana rozjazdu była na wyjeździe z Czerwieńska w stronę Sulechowa. Maszyna się rozwaliła przez co pociągi miały po kilka godzin opóźnienia.
Doctor No - 02-08-2010, 03:27
Temat postu:
A to pech. Ciekawe czy tę lacznice ukończą w tym stuleciu, skoro samo myślenie o jej potrzebie zabrało 60 lat?
DawidCzerwiensk - 02-08-2010, 16:28
Temat postu:
Jeszcze raz tyle i może coś się ruszy większego.
xzielak - 17-08-2010, 16:30
Temat postu:
Robią linia 358 od strony Sulechowa zaczynają Smile
Doctor No - 24-08-2010, 23:12
Temat postu:
Jechałem dzisiaj i nigdzie nie widziałem nawet łopaty wbitej k. torów. jedyne prace są na przejeździe w Sulechowie.Ale do wiosny mają czas.
krzychu12231 - 26-08-2010, 08:50
Temat postu:
W Babimoście chyba od wczoraj gromadzą materiały, gadałem z nastawniczą to mówiła że 1 września zaczynają.
martinez - 27-08-2010, 08:16
Temat postu:
Doctor No napisał/a:
Jechałem dzisiaj i nigdzie nie widziałem nawet łopaty wbitej k. torów. jedyne prace są na przejeździe w Sulechowie.Ale do wiosny mają czas.


troche dziwie ci się, że nic nie zauważyłeś w Sulechowie bo tam prace ida ostro w obrębie całej stacji, wymienione sa juz min. rozjazdy, stare podkłady, czesc szyn, a po ilości zgromadzonej podsypki na bocznicy widac ze to dopiero preludium do dalszych prac torowych od wrzesnia i tak na marginesie łopatami to chyba nie robi sie tak duzych remontow Smile
pagolik - 27-08-2010, 17:30
Temat postu:
Potwierdzam Wink w Babimoscie cos sie dzieje, dokladnie co, niemam pojecia. Wczoraj (26.08) wyjezdzajac rano do Poznania, stala tam koparka, ktora podnosila betonowe podklady, jak wracalem wieczorem, kolo 18, to na podkladach lezaly juz szyny.

Dzis sie postaram tam podskoczyc, zobaczyc co i jak i obfocic, wrzuce potem foto Wink

[ Dodano: 27-08-2010, 20:16 ]
http://img811.imageshack.us/img811/3549/dsc01893c.th.jpg http://img841.imageshack.us/img841/5521/dsc01871z.th.jpg http://img696.imageshack.us/img696/2047/dsc01872k.th.jpg http://img836.imageshack.us/img836/815/dsc01873o.th.jpg


http://img832.imageshack.us/img832/1401/dsc01874m.th.jpg http://img245.imageshack.us/img245/7008/dsc01876q.th.jpg http://img827.imageshack.us/img827/7490/dsc01877m.th.jpg http://img155.imageshack.us/img155/4992/dsc01878w.th.jpg


http://img829.imageshack.us/img829/1985/dsc01879fe.th.jpg http://img192.imageshack.us/img192/7107/dsc01880o.th.jpg http://img823.imageshack.us/img823/5558/dsc01881u.th.jpg http://img203.imageshack.us/img203/899/dsc01882rh.th.jpg


http://img291.imageshack.us/img291/1298/dsc01883c.th.jpg http://img651.imageshack.us/img651/7310/dsc01884q.th.jpg http://img339.imageshack.us/img339/7033/dsc01885i.th.jpg http://img225.imageshack.us/img225/9348/dsc01886a.th.jpg
http://img816.imageshack.us/img816/7697/dsc01887.th.jpg


http://img826.imageshack.us/img826/8886/dsc01889g.th.jpg http://img230.imageshack.us/img230/9643/dsc01890c.th.jpg http://img843.imageshack.us/img843/562/dsc01891e.th.jpg http://img84.imageshack.us/img84/9237/dsc01892it.th.jpg

[ Dodano: 27-08-2010, 20:20 ]
Troche foty rozwalilo ;p ale nie chcialo mi sie ukladac.

Ogolnie od cholery tam szystkiego, nie mialem okazji z nikim porozmawiac co sie dzieje. Koparka pracuje, tluczen przyjechal, Rumun jezdzi tam, Byk przyjechal na chwile i pojechal, Czech stoi z kolejnym tluczniem.

Jak sie czegos dowiem, dam znac ;D
sasho33 - 27-08-2010, 23:45
Temat postu:
Pytanie do obeznanych: czy będzie to łącznica taka jak na Szczecinie Dąbiu w kierunku Świnoujścia (bez przystanku), czy też zaplanowano w ramach jej wykonania choćby przystanek osobowy Czerwieńsk w najbliższym punkcie? Bo jeżeli ta pierwsza wersja to trochę przerąbane mieszkańcy będą mieć. Teraz mają dalekobieżne pociągi, po wykonaniu łącznicy mieć ich nie będą.
pagolik - 28-08-2010, 00:22
Temat postu:
sasho33 napisał/a:
Pytanie do obeznanych: czy będzie to łącznica taka jak na Szczecinie Dąbiu w kierunku Świnoujścia (bez przystanku), czy też zaplanowano w ramach jej wykonania choćby przystanek osobowy Czerwieńsk w najbliższym punkcie? Bo jeżeli ta pierwsza wersja to trochę przerąbane mieszkańcy będą mieć. Teraz mają dalekobieżne pociągi, po wykonaniu łącznicy mieć ich nie będą.


Z tego co wiem, ekspresy i tlki maja jezdzic lacznica bez przysntaku omijajac Czerwiensk, a osobowki (i to chyba tylko niektore) maja sie bujac przez Czerwiensk z przystankiem. Ale na ile to jest teraz aktualne, to nie mam pojecia.
martinez - 28-08-2010, 14:23
Temat postu:
tak jak napisał pagolik nie będzie żadnego przystanku na łącznicy, bo i nie bedzie takiej możliwości gdyż wcinka od strony Przylepu zacznie sie w szczerym lesie bodajze 165km odrzanki i dalej przebiegnie ukosem w strone wsi Wysokie wiec ewentualny przystanek nie mialby racji bytu, a celem objazdu jest pokonanie odcinka Ziel.G - Sulechów w 18-20 min zatem nie ma miejsca i czasu na zbedny postoj, takze pozostanie albo podroz z ZG albo z Sulechowa, no chyba ze dla mieszkancow Czerwienska zostanie wypracowne kompromisowe rozwiazanie z zatrzymaniem w Przylepie w co jednak wątpię
pospieszny - 01-09-2010, 17:02
Temat postu:
Cytat:
W Babimoście chyba od wczoraj gromadzą materiały, gadałem z nastawniczą to mówiła że 1 września zaczynają.


Tak to prawda, zaczęło się od dzisiejszej wymiany rozjazdu nr. 2
Piękna nowa "trzysetka" na strunobetonach i hakach. Po niej będą następne.
Doctor No - 01-09-2010, 22:50
Temat postu:
A co to jest ta trzysetka? Nie znam się na drogownictwie kolejowym więc pytam.
sasho33 - 01-09-2010, 22:59
Temat postu:
300 m chyba?
pospieszny - 17-02-2011, 16:07
Temat postu:
Czerwieńsk: Nie spychajcie nas na bocznicę.


Mieszkańcy Czerwieńska sprzeciwiają się budowie obwodnicy kolejowej Pomorsko - Przylep. - Czy warto wydawać kilkadziesiąt milionów złotych, aby zaoszczędzić 11 minut podróży? To absurd! - przekonują. Za późno, bo inwestycja już się rozpoczęła.
- Apelujemy do władz województwa o rozsądek. Nie chcemy, aby obwodnica stała się drugą „Włoszczową” - pisze samorząd mieszkańców Czerwieńska w liście do marszałek Elżbiety Polak. Mieszkańcy sprzeciwiają się budowie łącznicy Pomorsko - Przylep, która jest częścią inwestycji obejmującą modernizację linii kolejowej nr 358 na odcinku Zbąszynek - Czerwieńsk. Po remoncie torów pociągi rozwiną prędkość 100 km na godz. Ekspresy i pociągi pospieszne pomkną z Zielonej Góry do stolicy omijając Czerwieńsk. Miasteczko, które najprawdopodobniej straci połączenia komunikacji miejskiej z Zieloną Górą, za rok pożegna się także z pociągami pospiesznymi.

Na stacji nadal będą się zatrzymywać pociągi kursujące do Kostrzyna i Szczecina. Połączeń jest zaledwie kilka, dlatego protestują przeciw budowie. - Naprawa torowiska jest potrzebna, ale budowa obwodnicy to pomysł irracjonalny! - czytamy w liście, który wysłano m.in. do parlamentarzystów i europosłów. Mieszkańcy obawiają się, że budowa nowego węzła zahamuje rozwój gminy. - Straci na tym także 70 tys. mieszkańców Dąbia, Krosna, Gubina, którzy w Czerwieńsku rozpoczynali swoją podróż do Poznania czy Warszawy. Teraz podróż wydłuży im się przynajmniej o 60 min - twierdzi Tadeusz Skowroński, przewodniczący samorządu mieszkańców. Protestujący stawiają jeszcze jeden zarzut. Jeżeli po remoncie torów podróż ze Zbąszynka do Zielonej Góry skróci się o 46 min, a po zakończeniu inwestycji o dodatkowe 11 min, to czy warto wydawać na nią aż 80 mln zł?

Waldemar Ostypiński z PKP PLK, kierownik kontraktu, odpowiada na zarzuty. - Łącznica nie jest budowana dla mieszkańców Czerwieńska i nie kosztuje 80 mln, ale 38 mln. Analizy ekonomiczne pokazują, że ta inwestycja się opłaca! Decyzję o jej budowie zaaprobował zarząd województwa. Teraz 4,5 tys. społeczność miasteczka chce pozbawić sprawnej komunikacji mieszkańców Zielonej Góry, Nowej Soli, Żar i Żagania - w sumie około 200 tys. osób. Na budowie łącznicy zyskamy około 20 min. Proszę także zwrócić uwagę, że żaden pociąg pospieszny nigdy by się w Czerwieńsku nie zatrzymywał, gdyby nie trzeba było zmieniać kierunku jazdy pociągu - wyjaśnia.

Marszałek Polak, mimo protestów, nie zamierza wycofać się z inwestycji. - Odcinek ten ma kluczowe znaczenie dla województwa, ponieważ realizowane są w tym miejscu połączenia pośpieszne i ekspresowe, w tym do Poznania i Warszawy. Planujemy także uruchomienie połączeń pomiędzy stolicami naszego województwa. Po zakończeniu remontu czas przejazdu między Zieloną Górą a Zbąszynkiem skróci się z 81 min do około 46 min. Po budowie łącznicy do 35 min, co daje w rezultacie skrócenie czasu podróży do Warszawy i Poznania o 35 min. Podróż do stolicy Wielkopolski potrwa jedynie 1 godz. i 15 min. W obecnej sytuacji inwestycyjnej w Polskich Liniach Kolejowych bez dofinansowania z LRPO (ok. 72 mln zł) te inwestycje nie byłyby realizowane jeszcze przez wiele lat. Zwracam ponadto uwagę, że łącznica dotyczy ruchu na odcinku Zielona Góra - Zbąszynek, natomiast nie będzie miała żadnego wpływu na skomunikowanie Czerwieńska z Zieloną Górą, gdyż na tym odcinku funkcjonują również połączenia w kierunku Szczecina - tłumaczy Polak.


Źródło: Gazeta Wyborcza Zielona Góra
DawidCzerwiensk - 17-02-2011, 16:43
Temat postu:
No fajnie, fajnie ja już się powoli do tego przyzwyczajam.
Od zawsze mieliśmy połączenia bezpośrednie z największymi miastami Polski.
To prawda, gdyby nie było potrzebne zmienianie czoła, pociąg by tylko mknął przez stację, bo przecież żadne 4,5 tysięczne miasto nie ma tak dobrze jak my mieliśmy przez wiek.
Japaw - 17-02-2011, 17:01
Temat postu:
DawidCzerwiensk napisał/a:
No fajnie, fajnie ja już się powoli do tego przyzwyczajam.
Od zawsze mieliśmy połączenia bezpośrednie z największymi miastami Polski.
To prawda, gdyby nie było potrzebne zmienianie czoła, pociąg by tylko mknął przez stację, bo przecież żadne 4,5 tysięczne miasto nie ma tak dobrze jak my mieliśmy przez wiek.


Ta łącznica to takie szczeście w nieszcześciu. Mozecie przecież spróbować powiedzieć tak. Ok budujecie łącznicę ale my też chcemy pociąg do Poznania i chcemy zebyście puscili pociąg relacji Gubin- Poznań. Myślę że jest to pewnego rodzaju szansa na wznowienie ruchu na linii. A z tymi miasteczkami to nie do konca tak ze tylko Czerwiensk miał dobrze. Warto wspomnieć o Wronkach czy Szamotułach a takze o Witnicy w której zatrzymywał się Kopernik. Z tym kopernikiem to były nawet takie wałki że zatrzymywał się nawet w Nowinach Wielkich, które przecież są wsią.
sasho33 - 17-02-2011, 17:17
Temat postu:
Japaw napisał/a:
Warto wspomnieć o Wronkach czy Szamotułach

żenujące Śmiech
Jak nie znasz się na geografii, to się nie wypowiadaj.
Wronki mają 12 tysięcy mieszkańców, a więc prawie 3x więcej niż Czerwieńsk. Z gminą - 18 tysięcy, a łącznie korzystać może ze stacji nawet 100 tysięcy, gdyż jeszcze mieszkańcy powiatów czarnkowskiego i międzychodzkiego, pozbawieni komunikacji kolejowej W OGÓLE, a najbliższą dla nich stacją są Wronki. Jest to udowodnione badaniami potencjału stacji w 2010 r., że minimum 120 osób dojeżdża kilka razy w tygodniu do stacji Wronki zamieszkując w innym powiecie, by dalej jechać by train do Poznania.
Idąc dalej: Szamotuły mają ponad 20 tysięcy mieszkańców. To już absurd w twojej wypowiedzi Very Happy

Poza tym, pociągi dalekobieżne zatrzymują się w tych miastach OD ZAWSZE i nie dlatego, że potrzebna jest zmiana czoła a dlatego, że jest potencjał ekonomiczny - we Wronkach wg ostatnich danych sprzedaje się około 2200 biletów okresowych w ciągu miesiąca, z czego minimum 70% na odcinek Wronki-Poznań, a ponad 60% to bilety na pociągi TLK+REGIO. Zatkało trochę co?
Anonymous - 17-02-2011, 17:20
Temat postu:
Cytat:
bo przecież żadne 4,5 tysięczne miasto nie ma tak dobrze jak my mieliśmy przez wiek.


Postój w Czerwieńsku - mieście był na pewno bardziej logiczny niż postój we wsi Stróże która posiadała łącznice na Zagórz. A stawało tu wszystko od kibla po EC.
pospieszny - 17-02-2011, 19:45
Temat postu:
W związku z pracami torowymi prowadzonymi przez PKP Polskie Linie Kolejowe na szlaku Sulechów - Czerwieńsk, w dniach 21.03. - 1.04.2011 roku, wybrane pociągi TLK będą kursować w skróconej relacji.

Pociągi kursujące według zmienionego rozkładu jazdy:

* TLK 75102 Zielona Góra - Gdynia Główna; kursuje w skróconej relacji Zbąszynek - Gdynia Główna
* TLK 75104 Zielona Góra - Gdynia Główna; kursuje w skróconej relacji Zbąszynek - Gdynia Główna
* TLK 17101 Warszawa Wschodnia - Zielona Góra; kursuje w skróconej relacji Warszawa Wschodnia - Zbąszynek
* TLK 71100 Zielona Góra - Warszawa Wschodnia; kursuje w skróconej relacji Zbąszynek - Warszawa Wschodnia
* TLK 57105 Gdynia Główna - Zielona Góra; kursuje w skróconej relacji Gdynia Główna - Zbąszynek


Dla Pasażerów wybranych połączeń na odcinku Zielona Góra - Zbąszynek - Zielona Góra, przewoźnik zapewni przejazd autobusową komunikacją zastępczą.

Za powstałe utrudnienia, wszystkich Pasażerów serdecznie przepraszamy.

źródło: www.kow.com.pl
DawidCzerwiensk - 17-02-2011, 22:13
Temat postu:
hahah, Gubin-Poznań nierealne, chyba że remont linii.
Oooo znowu KKA do Zielonej..,.
Japaw - 17-02-2011, 23:10
Temat postu:
sasho33 napisał/a:
Japaw napisał/a:
Warto wspomnieć o Wronkach czy Szamotułach

żenujące Śmiech
Jak nie znasz się na geografii, to się nie wypowiadaj.
Wronki mają 12 tysięcy mieszkańców, a więc prawie 3x więcej niż Czerwieńsk. Z gminą - 18 tysięcy, a łącznie korzystać może ze stacji nawet 100 tysięcy, gdyż jeszcze mieszkańcy powiatów czarnkowskiego i międzychodzkiego, pozbawieni komunikacji kolejowej W OGÓLE, a najbliższą dla nich stacją są Wronki. Jest to udowodnione badaniami potencjału stacji w 2010 r., że minimum 120 osób dojeżdża kilka razy w tygodniu do stacji Wronki zamieszkując w innym powiecie, by dalej jechać by train do Poznania.
Idąc dalej: Szamotuły mają ponad 20 tysięcy mieszkańców. To już absurd w twojej wypowiedzi Very Happy

Poza tym, pociągi dalekobieżne zatrzymują się w tych miastach OD ZAWSZE i nie dlatego, że potrzebna jest zmiana czoła a dlatego, że jest potencjał ekonomiczny - we Wronkach wg ostatnich danych sprzedaje się około 2200 biletów okresowych w ciągu miesiąca, z czego minimum 70% na odcinek Wronki-Poznań, a ponad 60% to bilety na pociągi TLK+REGIO. Zatkało trochę co?


Chyba nie czytasz ze zrozumieniem. Nie napisałem ze Wronki i Szamotuły mają 4 tys mieszkancow. tylko to ze zaliczają sie do grona małych miast tak samo jak Witnica, Kostrzyn, Rzepin czy Słubice. Zauważ, że IC coraz czesciej usuwają te dwa miasta z listy przystanków TLK. Przedstawie Ci Twoje procenty w liczbach. Wychodzi, że z tych 100 tys. osob bilety do poznania kupuje 264 osoby. Potencjał moze i jest, z rzeczywistoscia gorzej. Nie zatkało mnie bo mnie tam ganc pomada co sie w wielkopolsce dzieje tak na prawde.
OPi - 17-02-2011, 23:26
Temat postu:
20 tysięcznych Szamotuł nie nazwałbym małym miastem. Very Happy poza tym ani PIC ani PR nie mają tendencji w omijaniu tych stacji. Była tylko pół roczna przerwa między gru 09 a mar 10 z powodu błędów w PLK.
sasho33 - 17-02-2011, 23:42
Temat postu:
Japaw napisał/a:

Chyba nie czytasz ze zrozumieniem. Nie napisałem ze Wronki i Szamotuły mają 4 tys mieszkancow. tylko to ze zaliczają sie do grona małych miast tak samo jak Witnica, Kostrzyn, Rzepin czy Słubice. Zauważ, że IC coraz czesciej usuwają te dwa miasta z listy przystanków TLK. Przedstawie Ci Twoje procenty w liczbach. Wychodzi, że z tych 100 tys. osob bilety do poznania kupuje 264 osoby. Potencjał moze i jest, z rzeczywistoscia gorzej. Nie zatkało mnie bo mnie tam ganc pomada co sie w wielkopolsce dzieje tak na prawde.


To ty nie czytasz ze zrozumieniem.
Ja też nie napisałem, że mają 4 tysiące, a jedynie ile mają tak na prawdę. To ty porównywałeś te miasta do Czerwieńska, które to porównanie jest jak Milk'i do czekoladopodobnego wyrobu z Biedronki.
Podaj mi jeden przykład, w którym PKP IC usuwa Wronki i Szamotuły z listy przystanków TLK na własne życzenie, bo ja takiego nie znam! Wręcz odwrotnie, postoje których nie było przez 3 miesiące dla nocnego TLK tylko dlatego, że PLK nie pozwoliła na nie bo liczył 14 wagonów i nie mieścił się w peronach (w Czerwieńsku pewnie też by się nie zmieścił), właśnie są wprowadzane dla tych miast! Powiem inaczej, dzięki m.in. moim staraniom, a głównie Pana Posła na Sejm z naszego regionu, PKP IC zdecydowało się na utworzenie osobnego połączenia nocnego 81200/18201, na bazie obecnej lubelskiej części 83204/38205! Wcale by tego nie było, gdyby nasza walka o postoje tu w Wielkopolsce i na Zachodnim Pomorzu!

Więc, ogarnij się Very Happy PKP IC nie wycofało ze swojego "widzimisie" żadnego postoju żadnego pociągu, a zachowuje się wręcz odwrotnie, czyli tak samo jak ty piszesz względem logiki.

Poza tym, matematyk z ciebie marny, bo skoro 2200 miesięcznych jest sprzedawanych regularnie, 70% z nich w relacji Wronki-Poznań-Wronki, to daje 1540 biletów! A 60% niedość że w tej relacji, to jeszcze na wspólnym bilecie TLK + R, czyli 1320.

Gdzie tu masz 264 bilety? Coś marnie poszły te twoje rachunki.
Teraz, jak jeszcze masz siły, to sobie porównuj Wronki i Szamotuły do Czerwieńska Śmiech myślę że wystarczająco udowodniłem bezsensowność tego porównania.
Poza tym, Dawid z Czerwieńska nawet jako mieszkaniec tej miejscowości wcale nie protestuje, że nie zasługują na postoje dalekobieżnych pociągów.

Koniec OT z mojej strony.

[ Dodano: 17-02-11, 23:48 ]
OPi napisał/a:
20 tysięcznych Szamotuł nie nazwałbym małym miastem. Very Happy poza tym ani PIC ani PR nie mają tendencji w omijaniu tych stacji. Była tylko pół roczna przerwa między gru 09 a mar 10 z powodu błędów w PLK.


Nie nie @OPi,
ta przerwa trwała 8,5 godziny, dokładniej:
od północy pierwszego dnia rozkładu w grudniu 2009 do 8:48, kiedy to na szybko wydany pisemny rozkaz w związku z naszą interwencją jako społeczności lokalnej, i spotkaniu władz z PKP IC, zatrzymał się we Wronkach TLK d. Światowid 83100.
W marcu to wprowadzono jeszcze d. Mewę i d. Barbakana, ale generalnie większość postojów była na tamtym rozkazie z pierwszego dnia rozkładu.
Japaw - 18-02-2011, 00:11
Temat postu:
To masz jakis chinski łatwo psujący się kalkulator Very Happy . policz 2200 sprzedaja w ogole. Z tego 70% na trase z Wronek do Poznania czyli 2200 -30% =1540 i z trego 60% na tlk+regio czyli 1540- 40%= 924. Dobra przyznaje sie do pomyłki ale to dlatego ze spieszylem sie i liczylem na opakowaniu po herbatnikach:D. Ale Ty tez sie pomyliles, bo jakby pojsc Twoim matematycznym tokiem myslenia to wychodzi ze na trase Wronki-Poznan sprzedaje sie 130% biletow. wtedy te 1320 ci wyjdzie.

Opi wiem ze to przykre ale niestety do 50.000 mieszkancow to sa miasta małe.

Zreszta chyba nie bedziemy sie kłócic gdzie ile biletów sprzedaja i ktore miasta sa małe a które nie.
sasho33 - 18-02-2011, 00:31
Temat postu:
Nie napisałem że z tych 70% do Poznania 60% są na TLK, tylko że 60% z ogółu, a to różnica. Nie doczytałeś, wróć do tamtego posta - tam nigdzie nie jest napisane że 60% z 70% tylko że z ogółu.

Kończymy OT.
DawidCzerwiensk - 18-02-2011, 06:46
Temat postu:
Tak, bo gdyby miały się tutaj zatrzymywać normalnie TLK, to nocny pociąg do Świnoujścia by nie przejeżdżał przez sstację z V=40km/h.
Dobrze ze Lech był Smile

[ Dodano: 18-02-2011, 06:49 ]
Warto jeszcze dodać że na Lecha do Czerwieńska zawsze przyjeżdżało dużo osób z okolicznych wsi, nawet z Krosna.

No ale przecież co za problem będzie dojechać PKS do Zielonej Góry, i jechać dalej pociągiem.

Powiedzcie tylko czy połączenia Regio Zielona Góra- Zbąszynek/Poznań będą przez Czerwieńsk czy też będą go omijały ?
OPi - 18-02-2011, 10:00
Temat postu:
sasho33, sorki za błąd. Ja właśnie dlatego myślałem o marcu bo w poprzednim RJ dość często jeździłem Mewą. Smile
sasho33 - 18-02-2011, 10:05
Temat postu:
DawidCzerwiensk napisał/a:

Powiedzcie tylko czy połączenia Regio Zielona Góra- Zbąszynek/Poznań będą przez Czerwieńsk czy też będą go omijały ?


UMWL zapewnił, że wszystkie połączenia REGIO i w przypadku powstania jakiegoś InterREGIO na tej trasie, będą wjeżdżały do Czerwieńska.
Twoje miasto ominą tylko TLK i jeśli będzie to EIC.

@OPi, luz Smile o to tu przecież chodzi żeby dzielić się informacjami.
pospieszny - 18-02-2011, 17:53
Temat postu:
"....Zwracam ponadto uwagę, że łącznica dotyczy ruchu na odcinku Zielona Góra - Zbąszynek, natomiast nie będzie miała żadnego wpływu na skomunikowanie Czerwieńska z Zieloną Górą, gdyż na tym odcinku funkcjonują również połączenia w kierunku Szczecina - tłumaczy Polak."

To cytat z wypowiedzi pani marszałek dla Gazety Wyborczej Zielona Góra.
Potwierdza to tylko przyjętą strategię i czyni oczywistym że budowa nie jest prowadzona dla 3-4 teelek.
dinxles - 18-02-2011, 19:05
Temat postu:
No przeciez chodzi o skrocenie czasu jazdy dla pociągów IC (EIC) zdaje sie ze z modernizacją torów czas jazdy moze sie skrocić nawet do 30 minut.
DawidCzerwiensk - 18-02-2011, 21:43
Temat postu:
Paradoksem jest to że Regio do Poznania mają omijać Czerwieńsk.

Zobaczcie takie Łęgowo Sulechowskie - co to jest? nikt nie wsiada nikt nie wysiada, a w Czerwieńsku - dojazdy do szkoły, młodzież jeździ z Sulechowa, Babimostu a teraz nagle co będzie? Bez kitu ale ta opcja mi się nie podoba w ogóle.

Rozumiem TLK, ale gdy modernizacja linii by była na te 100km/h to i tak dużo pociągi na czasie zyskują, już tych 7 minut dla Regio żałują, no ale wiedzą co robią, wiedzą jak uwalić wszystko i miec to w dupie Wink
OPi - 18-02-2011, 22:57
Temat postu:
To pisz jakąś petycję do burmistrza Czerwieńska. To powinno zadziałać. W Wieluniu jakoś się dało.
DawidCzerwiensk - 18-02-2011, 23:41
Temat postu:
Tak petycja pomoże, od 1 marca burmistrz uwalił połączenia Miejskiego Zakładu Komunikacji z Czerwieńska do Zielonej Góry, to na pewno zgodzi się na coś takiego, przecież to śmieszne jesst.
melocot - 19-02-2011, 00:31
Temat postu:
pospieszny napisał/a:
...budowa nie jest prowadzona dla 3-4 teelek.

Dodatkowo nie zapominajmy o szybkiej komunikacji "lubuskiego trójmiasta". To tam mają kursować pierwsze składy elektryczne zakupione przez LUM.
Japaw - 19-02-2011, 11:32
Temat postu:
melocot napisał/a:
pospieszny napisał/a:
...budowa nie jest prowadzona dla 3-4 teelek.

Dodatkowo nie zapominajmy o szybkiej komunikacji "lubuskiego trójmiasta". To tam mają kursować pierwsze składy elektryczne zakupione przez LUM.


Lubuskie trójmiasto to fikcja. Zreszta mozna o tym poczytać w dzisiejszej Gazecie Lubuskiej. Te miasta nie mają nawet wspólnych interesów, pomijając już fakt że Nową Sól i Sulechów dzieli 60 km. Szybkiego połączenia też nie będzie dopoki nie wyremontują odrzanki.
Bartuś - 19-02-2011, 11:53
Temat postu:
DawidCzerwiensk napisał/a:
Tak, bo gdyby miały się tutaj zatrzymywać normalnie TLK, to nocny pociąg do Świnoujścia by nie przejeżdżał przez sstację z V=40km/h.


Chciałbyś... ta TLK nawet nie zatrzymuje się w 40-tysięcznej Nowej Soli, przejeżdżając przez tą stację z prędkością 20-40 km/h
Japaw - 19-02-2011, 11:59
Temat postu:
Bartuś napisał/a:
DawidCzerwiensk napisał/a:
Tak, bo gdyby miały się tutaj zatrzymywać normalnie TLK, to nocny pociąg do Świnoujścia by nie przejeżdżał przez sstację z V=40km/h.


Chciałbyś... ta TLK nawet nie zatrzymuje się w 40-tysięcznej Nowej Soli, przejeżdżając przez tą stację z prędkością 20-40 km/h


Ta TLK w lubuskiem zatrzymuje sie tylko w Zielonej Górze, Rzepinie i Kostrzynie. Na reszcie stacji się poprostu nie miesci. Z tego co kiedyś naliczyłem ciagnie ze sobą od 10 do 13 wagonów. tylko te stacje maja wystarczająco długie perony żeby go zmieścić. Sądze że taki jest powód ale pewności nie mam.
Bartuś - 19-02-2011, 12:49
Temat postu:
13 wagonów to ten skład miał, jak jeździł za PR, zresztą wtedy jakoś miał postoje w takich miastach jak Nowa Sól, Brzeg Dolny czy Ścinawa. Argument o długim składzie chybiony, tym bardziej że np w Nowej Soli długie składy mieszczą się bez problemu.

W RJ 2008/2009 i 2009/2010 skład miał 6 wagonów, więc przewiduję że w tym roku nie będzie inaczej. Tym ciekawiej że skład zatrzymuje się na przystanku osobowym o nazwie ''Rudna Miasto'' - we wsi Rudna mającej 1600 mieszkańców.

Po prostu rozkład jazdy tego pociągu układał jakiś człowiek o poziomie inteligencji przedszkolaka i nie ma w tym miejscu żadnego usprawiedliwienia dla spółki Intercity.
conen - 19-02-2011, 15:10
Temat postu:
W Łegowie Sulechowskim wymiana pasażerów odbywa się normalnie.
DawidCzerwiensk - 19-02-2011, 22:18
Temat postu:
Japaw napisał/a:
Bartuś napisał/a:
DawidCzerwiensk napisał/a:
Tak, bo gdyby miały się tutaj zatrzymywać normalnie TLK, to nocny pociąg do Świnoujścia by nie przejeżdżał przez sstację z V=40km/h.


Chciałbyś... ta TLK nawet nie zatrzymuje się w 40-tysięcznej Nowej Soli, przejeżdżając przez tą stację z prędkością 20-40 km/h


Ta TLK w lubuskiem zatrzymuje sie tylko w Zielonej Górze, Rzepinie i Kostrzynie. Na reszcie stacji się poprostu nie miesci. Z tego co kiedyś naliczyłem ciagnie ze sobą od 10 do 13 wagonów. tylko te stacje maja wystarczająco długie perony żeby go zmieścić. Sądze że taki jest powód ale pewności nie mam.


No chyba kolega żyje w latach 90' dalej...
W Czerwieńsku masz perony bardzo długie, takie jak w Lesznie. Czyli 12 pudeł spokojnie się zmieści.
Więc nie mów że skład 6 wagonowy nie może się zatrzymać na tych stacjach.

Okej, ile osób wsiądzie w Łęgowie Sulechowskim, a ile w Czerwieńsku , jest chyba dosyć spora różnica.
Wielokrotnie jeżdżąc Regio do Zbąszynka nie widziałem żadnej osoby która by tam wsiadła, może 2 osoby wysiadły.
OPi - 19-02-2011, 22:52
Temat postu:
Bartuś, W tym roku skład będzie miał więcej wagonów, bo jedzie w relacji BB- Kołobrzeg/Świnoujście, czyli do każdego z nich po 5-6 wagonów, czyli skład powinien mieć 10-12.
Bartuś - 19-02-2011, 22:57
Temat postu:
OPi napisał/a:
Bartuś, W tym roku skład będzie miał więcej wagonów, bo jedzie w relacji BB- Kołobrzeg/Świnoujście, czyli do każdego z nich po 5-6 wagonów, czyli skład powinien mieć 10-12.


a nawet jak 12, to te 12 wagonów bez problemu się mieściły w takim Brzegu Dolnym czy Nowej Soli. Perony skrócili ?
sebastianzb - 19-02-2011, 23:13
Temat postu:
Rozumiem żal mieszkańców Czerwieńska, że stracą gros połączeń, jakie przechodziły przez to miasto przez ostatnich x-dziesiąt lat. Niemniej trudno mi jest zrozumieć próbę uzasadniania prowadzenia pociągów klasy regio w kierunku Zbąszynka przez Czerwieńsk już po zbudowaniu owej łącznicy. Łącznica bowiem ma skrócić podróż nie tylko osobom podróżującym TLK i EIC na trasach dalekobieżnych, ale przede wszystkim (lub między innymi - jak kto woli) skrócić czas przejazdu na trasie ZG-Sulechów-Zbąszynek-(Gorzów) dla pociągów regionalnych, by kolejowo bardziej zintegrować i tak bardzo zdezintegrowany region lubuski (ja także nie mam złudzeń co do Lubuskiego Trójmiasta, bo ten twór nawet nie istnieje na papierze; tylko pojawia się i znika od czasu do czasu w publicznej debacie, by wszyscy myśleli, że jest cacy). Co do zasady więc puszczanie jakichkolwiek pociągów, które będą mogły jechać łacznicą objazdem przez Czerwieńsk będzie się mijało z celem; nie budujemy przecież tego dla 8 pociągów na dobę!

Należy się zamiast tego przyjrzeć ilości połączeń na Odrzance pomiędzy ZG-Rzepinem-Kostrzynem-Szczecinem, która jest żałosna. Co z połączeniem do Guben/Cotbus (nota bene przez Czerwieńsk)? To tu Czerwieńsk powinien upatrywać swojej szansy; ale o to trzeba walczyć, bo bez nowych pociągów EZT i SZT można zapomnieć o czymkolwiek. W Lubuskiem potrzeba taboru i modernizacji szlaków-to powinno być priorytetowe zadanie dla samorządu. A w uchwale budżetowej nie doczytałem się, by przeznaczono coś na temu podobne inwestycje, co bardzo źle może wróżyć na przyszłość. I tego trzeba dopilnować.
Japaw - 20-02-2011, 01:58
Temat postu:
sebastianzb napisał/a:

Należy się zamiast tego przyjrzeć ilości połączeń na Odrzance pomiędzy ZG-Rzepinem-Kostrzynem-Szczecinem, która jest żałosna.


Trasy Kostrzyn-Szczecin to sie nie czepiaj. Tu pociągi jezdzą przyzwoicie. Czas miedzy pociągami Kostrzyn-Szczecin Gł. nie przekracza 2,5 godziny. W ciągu dnia jest ich 9 par od godziny 4 rano do 19. Przyjrzec sie raczej trzeba Trasie Zielona Góra-Kostrzyn. To co sie tu dzieje to zwykła nędza. Wstyd zeby miasto ktore lezy w lubuskiem (Kostrzyn) miało wiecej połączen ze stolica sasiedniego wojewodztwa niz ze swoją mimo identycznej odległości (Szczecin 104 km, ZG 102 km).
Bartuś - 20-02-2011, 09:12
Temat postu:
Nie wiem czy od nowego RJ puszczanie pociągów z Zielonej Góry do Głogowa / Kostrzyna w ogóle będzie miało jakiś sens, ponieważ od grudnia w km. 119-189 (czyli na odcinku Bytom Odrzański - Zielona Góra - Bytnica - za wyjątkiem zmodernizowanych kilkunastu kilometrów toru N) zostanie wprowadzona prędkość szlakowa Vmax=30 km/h. Dodatkowo na odcinku Drzeńśko-Kostrzyn szlakowa zostanie obniżona do 60 km/h, także sami widzicie że REGIO będą miały sens ale chyba przy KKA.
boyyek - 20-02-2011, 10:25
Temat postu:
JAPAW- jeśli mieszkańcy Kostrzyna mają cos do załatwienia to nie jadą do Zielonej Góry tylko do Gorzowa. Szybciej i o wiele bliżej.Kostrzyn powinien mieć więcej połączen z Gorzowem i to również dlatego, że jest to miasto graniczne do którego co godzine przyjezdza szynobus z Berlina.
sebastianzb - 20-02-2011, 14:32
Temat postu:
Japaw, pisałem to w kontekście połączenia ZG i Czerwieńska. Oczywiście masz rację, ze liczba połączeń z Kostrzyna do Szczecina jest przyzwoita. Z miasta wojewódzkiego Zielona Góra, leżącego na jednej z dwóch magistrali Szczecin-południe kraju takich połaczeń są 3 na dobę. I to jest chore, bo z do Czerwieńska z ZG powinno się dać dojechać często kursującymi składami Regio na północ (Szczecin/Rzepin/Kostrzyn) i zachód (Guben/Cottbus). Bezsensowne jest dla mnie po wybudowaniu łącznicy pchanie jakichkolwiek składów do Zbąszynka przez Czerwieńsk i zmienianie kierunku jazdy, jak ma to miejsce obecnie.
DawidCzerwiensk - 20-02-2011, 18:26
Temat postu:
Dla Ciebie bezsensowne, ponieważ możesz sobie podjechać pod dworzec PKP autobusem linii nr X, a tutaj niestety jest coś nie tak, ponieważ prawie 5 tysięczny Czerwieńsk będzie "odcięty od świata", Przylep 2x mniejszy będzie miał połączenie bo jak by inaczej, Łęgowo wielokroć razy mniejsze też, bo na Odrzance przepraszam za wyrażenie GÓWNO jest teraz.
Najlepiej wyburzyć, przeorać i zasiać zboże w Czerwieńsku. Bo Leszno-Guben też się nie doczekamy nigdy.
ecavon - 02-05-2011, 11:39
Temat postu:
Czy ktoś może ma bieżące informacje, jakieś zdjęcia w sprawie budowy tej modernizacji czy jednak nic nie zrobili jeszcze?
sebastianzb - 02-05-2011, 21:07
Temat postu:
Dotychczas udało im się ściąć las w miejscu, w którym przebiegać ma linia oraz uprzątnąć teren.
pp - 05-05-2011, 08:54
Temat postu:
Czy to prawda?

"04/05/2011 15:21 Autor: KB ---.146.139.0.nat.umts.dynamic.eranet.pl
Może być malutki problem z ponownym otwarciem tej linii. W SIWZ na budowę obwodnicy Czerwieńska i przebudowę linii na odcinku Zbąszynek - Czerwieńsk, przewidziano brak połączenia linii z Wolsztyna ze stacją w Czerwieńsku (demontaż rozjazdu - zapis ten z tego co pamiętam wymieniony w odpowiedziach na pytania)."
http://www.rynek-kolejowy.pl/23784/Wolsztyn__Sulechow_Linia_kolejowa_czy_sciezka_rowerowa.htm

Jeśli to prawda - to będzie kolejowy kretynizm 10-lecia.
kysiek2 - 05-05-2011, 20:01
Temat postu:
W Sulechowie zdemontowano rozjazd w kierunku Wolsztyna. Tym samym nie ma już możliwości wjazdu na szlak do Wolsztyna. Wcześniej tory były już zdjęte z terenu na przejeździe przy ul. Brzozowej.
pospieszny - 05-05-2011, 20:39
Temat postu:
Cytat:
przewidziano brak połączenia linii z Wolsztyna ze stacją w Czerwieńsku


Przeprowadzona modernizacja linii 358 polegała między innymi na likwidacji rozjazdu nr2 co uniemożliwia wjazd i wyjazd na linię 357 ze/do st. Sulechów.
pp - 08-05-2011, 15:25
Temat postu:
Trudno to w takim razie nazwać modernizacją. Podobnie postąpiono z odcinkiem Legnica-Żagań, odcinając go w Chojnowie. Kretynizm. Potem PLK stwierdziła że będą to przywracać. Kto wpadł na pomysł odcięcia 357 od 358? Idiotyzm.
kysiek2 - 08-05-2011, 21:02
Temat postu:
Orientuje się ktoś jaki zakres prac modernizacyjnych został jak dotąd wykonany?? Ciekawi mnie szczególnie co słychać w Łęgowie Sulechowskim, czy coś się tam w ogóle dzieje?? No i co z innymi miejscami??
pagolik - 09-06-2011, 08:44
Temat postu:
W Legowie nic nie slychac, wiele razy tamtedy przejezdazlem i nie widzialem jakichkolwiek robot.

W Sulechowie powymieniali rozjazdy i troch torow, tak jak w Babimoscie, ale cyz to sluzy czemukolwiek do lacznicy ? Pewnie nie. Jeszcze nowy tluczen posypali, heh.

Co do lacznicy - podobno gdzies zaczela sie dawno wycinka drzew pod te tory, ale to tylko zaslyszane gdzies w eterze, nie wiem jak realne postepy budowy lacznicy, ta jazda przez Czerwiensk jest coraz bardziej meczaca ;p
sebastianzb - 10-06-2011, 01:18
Temat postu:
^^
Las pod budowę łącznicy został wycięty już jakieś 2 miesiące temu. Będąc ostatnio w ZG (2 tyg. temu) widziałem, że teren jest już względnie uprzątnięty, zaś na dojeździe do Czerwieńska od strony ZG w miejscu, gdzie będzie rozjazd, był wysypany jakiś materiał. Nie zwróciłem uwagi co to jest, bo pociąg na tym odcinku jedzie dość szybko (a to rzadkość w okolicach Zielonej), więc tylko mignęło mi to. Poza tym koło torów na odcinku koło Pomorska również znajdowały się górki jakiegoś matriału.
Do ZG z Warszawy wybieram się pociągiem już za tydzień, więc obiecuję zwrócic na to uwagę. Pozdrawiam!
pagolik - 03-07-2011, 09:34
Temat postu:
Przejezdzajac przez Sulechow, widzialem tablice na stacji (taka z Unii Europejskiej, jak sie stawia przy czyms, co Unia zrobila ;p), odnosnie remontu szlaku Zbaszynek - Czerwiensk na odcinku Babimost - Sulechow oraz o budowie (juz nie pamietam dokladnie) "budowie odcinka Pomorsko - Przylep omijajacego Czerwiensk - etap I", ale zeby dzialo sie cos konkretnego, nie zauwazylem raczej. Jakis tluczen ostatnio lezal w Pomorsku, ale w sumie nie wiem co to bylo ;p
Arius Adolf Nowak - 26-08-2011, 15:02
Temat postu:
Las jest faktycznie wycięty, ale to wszystko. Gdyby coś się działo, to trwałyby prace w miejscu odgałęzienia za Przylepem w lesie. W tym miejscu jest bowiem spora, 10m wysokości, górka do splanowania. I cisza.
karol22 - 26-08-2011, 16:50
Temat postu:
Poznań-Zielona Góra mają słabe połączenie, a to b. duże miasta. Ta łącznica to dobry pomysł. Powinni kupić nowe EZT na tę trasę. A do tego Czerwieńska będą pociągi jak do Poznania z Zielonej Góry ominą?
pospieszny - 26-08-2011, 20:32
Temat postu:
karol22, Oczywiście że będą pociągi, te które kursują odrzanką w relacji do/z Rzepina/Kostrzyna.
martinez - 01-03-2012, 23:25
Temat postu:
Jadąc ostatnio pociągiem zauważyłem, że w okolicach budowy przyszlej łącznicy Pomorsko - Przylep coś zaczęło się dziać, pojawił się sprzęt, którym porządkują teren, natomiast od kwietnia wznowione zostaną prace torowe i tym samym od 12.04 ponownie będzie wprowadzona komunikacja zastępcza na poszczególnych odcinkach. Rok 2012 zapowiada się więc pracowicie Smile
pospieszny - 02-03-2012, 17:28
Temat postu:
No czas już wielki jeśli w przyszłym roku mamy śmigać przez Wysoką Smile
krzychu12231 - 31-03-2012, 13:58
Temat postu:
Orientuje się ktoś na jaki czas będą wprowadzone autobusy zastępcze zamiast wszystkich pociągów? Wg Sitkola niby do 27 kwietnia ale czy można w to wierzyć? Pamiętam że jak rok temu grzebali to wieczorne TLK z Gdyni i Warszawy docierały normalnie do ZG.
pagolik - 10-04-2012, 23:20
Temat postu:
Jak rok temu grzebali, to poranny Lubuszanin jezdzil bez problemu i wracal tak samo, teraz widze juz szkola wyzsza, od 5 rano autobus do Zbaszynka, sie porobilo :/ i z powrotem tak samo, ehhh. CO teraz beda reontowac ? Slyszalem ogolnie, ze jeszcze duza czesc maja i czerwca ma dzialac w taki sposob, jak od 12 bodaj kwietnia z komunikacja zastepcza.
Falubaz1975 - 13-04-2012, 21:01
Temat postu:
Zdaje się że roboty ruszają pełną parą.W przyszłym tygodniu mają ruszyć prace przy przebudowie sieci trakcyjnej na szlaku Sulechów-Czerwieńsk w miejscu gdzie będzie miała początek łącznica.Około wakacji zacznie się najprawdopodobniej wbudowywanie rozjazdów co wiąże się z poszerzaniem podtorza i międzytorzy na odcinku Przylep-Czerwieńsk.Na dzień dzisiejszy burzony jest stary peron na przystanku osobowym Łęgowo Sulechowskie.Ma tam powstać nowy peron z nowymi słupami oświetleniowymi.Zlikwidowano już perony po byłych przystankach osobowych Kolesin i Pomorsko.

[ Dodano: 07-05-2012, 22:00 ]
No i budowa ruszyła.W tym tygodniu zamknięty całodobowo tor nr.1 na szlaku Zielona Góra-Czerwieńsk.W trakcie tego zamknięcia ma zostać wbudowany rozjazd kierujący na obwodnicę Czerwieńska.
pagolik - 25-05-2012, 11:29
Temat postu:
http://www.strefabiznesu.gazetalubuska.pl/artykul/ruszyla-budowa-lacznicy-omijajacej-czerwiensk

tutaj news z lubuskiej Wink 30 minut do przodu to calkiem przyjemn czas, i szlakowa 100km/h na calej dlugosci. Cieszy, ze w koncu ten odcinek odrzanki wyremontuja, bo 30km/h to jakas kpina - strata pieniedzy na prad, a i maszyny dostaja niezle po tylkach.
marborek - 25-05-2012, 12:01
Temat postu:
Tutaj nawet fotorelacja:

http://zielonagora.gazeta.pl/zielonagora/1,35161,11793577,Zegnamy_postoje_w_Czerwiensku__Kolejarze_lacza_i_pedza_.html

I szok: są już rozjazdy na "Odrzance"! Very Happy
xzielak - 25-05-2012, 16:22
Temat postu:
Rozjazd na 40km/h? :-/
pospieszny - 25-05-2012, 21:15
Temat postu:
Pokazana tu galeria prezentuje zabudowę 3 rozjazdów zwyczajnych prawych 60E-1 1:18 1200 na podrozjazdnicach strunobetonowych.

W celu zabudowy przejścia rozjazdowego rozjazdu 1:18.5 R1200 konieczna jest zmiana
geometrii torów szlakowych Zielona Góra – Czerwieńsk – poszerzenie rozstawu torów
do 4.5 m oraz wyrównanie niwelet obu torów.
krzychu12231 - 06-06-2012, 23:44
Temat postu:
I kolejny raz w artykułach bzdury wypisują, jakie 20-30 min. postoju w Czerwieńsku, jakie obracanie lokomotywy na "karuzeli", ten co to pisał to chyba nigdy pociągiem nie jechał...
pagolik - 14-08-2012, 08:12
Temat postu:
http://www.gazetalubuska.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20120813/POWIAT16/120819834
sympatyk - 26-02-2013, 15:52
Temat postu:
Koleją szybciej do Poznania i dalej...

Zarząd Województwa Lubuskiego mocno inwestuje w rozwój kolei. Przykładem tego jest modernizacja linii kolejowej nr 358 Zbąszynek-Gubin na odcinku Zbąszynek – Czerwieńsk wraz z budową łącznicy Pomorsko – Przylep omijającej stację Czerwieńsk. Dzięki niej już od czerwca tego roku czas podróży na trasie Czerwieńsk – Zbąszynek skróci się o 30 minut.

Realizacja projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 358 Zbąszynek-Gubin na odcinku Zbąszynek – Czerwieńsk wraz z budową łącznicy Pomorsko – Przylep omijającej stację Czerwieńsk – etap I” była tematem konferencji prasowej, która odbyła się dziś w urzędzie marszałkowskim. W spotkaniu udział wzięła marszałek Elżbieta Polak.

- Sieć kolejowa w okolicy Zielonej Góry powstała ok XIX w. i od tego czasu do dziś nic się nie zmieniło – mówił Waldemar Osypliński, kierownik kontraktu z PKP Polskich Linii Kolejowych. - Celem realizowanego projektu jest modernizacja linii kolejowej na trasie Zbąszynek – Czerwieńsk. – Obecnie czas przejazdu tą trasą jest wydłużony z powodu konieczności zmiany kierunku jazdy pociągu w Czerwieńsku. Ponadto stan techniczny trasy pozwala na rozwinięcie prędkości maksymalnie do 80 km/h. Celem projektu jest skrócenie czasu podróży, zwiększenie przepustowości linii, poprawa bezpieczeństwa oraz zwiększenie stopnia ochrony środowiska.

Efektem realizacji projektu będzie skrócenie czasu podróży na trasie Czerwieńsk – Zbąszynek o 30 min dla pociągów pasażerskich oraz 40 min dla pociągów towarowych. Modernizacja wpłynie także na poprawę bezpieczeństwa i komfortu jazdy dla pasażerów. Pierwszy pociąg przejedzie zmodernizowaną trasą przejedzie 1 czerwca tego roku.

O inwestycjach kolejowych w Lubuskiem mówiła marszałek Elżbieta Polak. – Z kolejami jesteśmy zaprzyjaźnieni od 2008 r. Wtedy to zdecydowaliśmy o wpisaniu projektów kolejowych na listę projektów kluczowych. Poprawa infrastruktury kolejowej jest bardzo ważna dla poprawy konkurencyjności regionu oraz jego rozwoju gospodarczego – tłumaczy Polak.

Marszałek mówiła także o istotnym miejscu, jakie zajmuje poprawa dostępności komunikacyjnej w dokumentach strategicznych: Strategii Rozwoju Województwa Lubuskiego oraz przygotowywanej Strategii Rozwoju Polski Zachodniej.

- Lubuskie jest liderem inwestycji w infrastrukturę techniczną. W związku z tym mocno inwestujemy w rozwój kolei. PLK to znakomity partner. To nie są łatwe pieniądze unijne. Państwo pokazaliście, że potraficie doskonale współpracować w tym zakresie. To dobrze rozwinięta współpraca, którą warto kontynuować. Bez rozwoju infrastruktury transportowej nie ma rozwoju gospodarczego, dlatego również w nowej perspektywie będzie to dla nas priorytet. Są to wydatki, które przynoszą określone efekty – przekonuje marszałek.

Modernizacja odcinka ze Zbąszynka do Czerwieńska wraz z budową łącznicy kolejowej Pomorsko – Przylep będzie kosztować w sumie 73,3 mln zł. Wartość przyznanego dofinansowania to 35,7 mln zł.

Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/12823/Koleja-szybciej-do-Poznania-i-dalej.html
koki161 - 11-05-2013, 21:56
Temat postu:
W rozkładzie połączeń po terminie 8 czerwca w wyszukiwarce ujęto już omijanie Czerwieńska. Jak wynika z rozkładu na dzień dzisiejszy dwie pary połączeń będą kursować na dotychczasowych zasadach, tj. przez Czerwieńsk. Chodzi o pociąg REGIO nr 70520 rel. Zbąszynek (05:22) - Zielona Góra (06:25) oraz 70522 rel. Zbąszynek (06:29) - Zielona Góra (07:36) i powrotne nr 70524 rel. Zielona Góra (15:20) - Zbąszynek (16:27) oraz 70244 rel. Zielona Góra (18:42) - Zbąszynek (19:41). Wynika to pewnie z faktu, iż tymi pociągami dojeżdża dużo pracowników do Czerwieńska. Z tego co udało mi się usłyszeć w pociągu (nie jest to informacja oficjalna), otwarcie łącznicy ma nastąpić 17 maja.
dyżurny - 12-05-2013, 02:55
Temat postu:
Reszta pociągów już wpisana ma omijanie Czerwieńska, czas przejazdu z Sulechowa do Zielonej to +/- 25 minut. I od razu ukrócę wszelkie spekulacje - łącznica niestety nie oznacza zmiany REGIO i IR Poznań - ZG z EZT na wagony. Niestety, na chwilę obecną wszystko zostaje na obecnych składach.
sopek - 14-05-2013, 23:24
Temat postu:
Podczas przejazdu Parowozem przez Wielkopolskę 2013 zabserwonano ostatnie kosmetyczne poprawki na linii.

Odgałęzienie od strona Zbąszynka:
https://plus.google.com/photos/109334606024663789272/albums/5872201658144824497/5877948501466951938
krzychu12231 - 10-06-2013, 15:18
Temat postu:
Z dzisiejszego przejazdu Zielonogórzaninem. Na wyświetlaczach niestety nadal figuruje Czerwieńsk, w Babimoście jak zapowiadali to jak zwykle: "Przez Sulechów, Czerwieńsk".
railzg - 10-06-2013, 18:57
Temat postu: Już otwarta - Łącznica Przylep
Już otwarta - Łącznica Przylep - Pomorsko EP07-1048 z Bachusem, Czerwieńsk

Zapraszam na mój filmik


Klałd - 10-06-2013, 19:24
Temat postu:
Nowo otwary ładny odcinek, ale pociag zwalnia na przejeździe, choć przejazd zamknięty. Czyżby jakas niedoróbka w sterowaniu, czy tez normalna procedura na czas określony dla testu?
railzg - 10-06-2013, 20:15
Temat postu:
To jest normalna procedura. Za pewne coś jeszcze testują, dostrajają. Za tydzień,dwa będzie vmax czyli 100km/h
Anonymous - 13-06-2013, 20:01
Temat postu:
Na razie jest 40 km/h na brak znajomości szlaku i 20 km/h na przejeździe (eksploatacja nadzorowana).
krzychu12231 - 13-06-2013, 22:14
Temat postu:
Nie wiem czy tylko brak znajomości szlaku, Grodzisk Wlkp. - Luboń po remoncie przez pół roku było 60km/h ze względów technicznych aż się podłoże ustabilizuje. Jak jest tu - nie wiem.
danio - 13-06-2013, 22:42
Temat postu:
Taaa, na pewnym odcinku w mojej okolicy jest 30ka, bo dalej nie mogą ściągnąć podbijarki ....
Ot to, cała PLK.
Bardi78 - 30-06-2013, 00:18
Temat postu:
Mieszkam kilkaset kilometrów od Czerwieńska i trochę współczuję mieszkańcom tego miasteczka...tak myślałem co mogło by tu pomóc i jeżeli byłby to normalny kraj to jedynie rozwiązanie jakie mi się nasuwa to relacja Gubin-Poznań Główny przez Sulechów-Wolsztyn (wiem że rozebrano rozjazd)- taki SZT Regio Gubin-Poznań przyjeżdzałby powiedzmy do Sulechowa 5 minut przed Regio ZG-Poznań i mieszkańcy takich miast jak Gubin Krosno Od.,Czerwieńsk chcący dostać się do np.Zbąszynka przesiadali by się na akurat nadjeżdżający pociąg od Poznania...ale jak wspomniałem wcześniej musiałby to być normalny kraj...
rail_user - 02-07-2013, 22:29
Temat postu:
A co takiego ciekawego jest w Zbąszynku , że proponujesz mieszkańcom Gubina, Krosna czy Czerwieńska zwiedzanie "dziury ( kolejowej) ? Może lepiej lubuskie Rio de Janerio ?
pp - 03-07-2013, 09:36
Temat postu:
Bardi78 napisał/a:
Mieszkam kilkaset kilometrów od Czerwieńska i trochę współczuję mieszkańcom tego miasteczka...
A ja nie. A to dlatego że od lat się prosiło o korektę układu komunikacyjnego i normalne połączenie Zielonej z Poznaniem i Warszawą. I wreszcie to połączenie, po ponad 60 latach od zakończenia wojny (!!!), jest. Dlaczego mieszkańcy Zielonej Góry (czy przesiadający się Nowej Soli, Żar, itp.) jadąc TLK mają zwiedzać Czerwieńsk, tracąc na to pół godziny? Dlaczego? Od tego są połączenia Regio.
A z bliższego tobie podwórka - dlaczego to niby wszystkie pociągi ze Śląska i Krakowa do Zagórza miałyby jeździć obowiązkowo przez Stróże? Jest przecież łącznica. Czas się liczy Panie kolego.
martinez - 03-07-2013, 10:11
Temat postu:
Nie ma już sensu rozczulać się nad ciężkim losem garstki mieszkańców Czerwieńska, którym nagle świat się zawalił bo powstała łącznica, jak jej nie było to do poc. TLK czy wcześniej ex wsiadały pojedyncze osoby jadące dalej, a reszta to byli głównie kolejarze. Nasuwa się także takie pytanie dlaczego te tłumy mieszkańców nie korzystają z dojazdu pociągiem do i z Zielonej Góry, skoro przejazd trwa niemal połowę krócej od autobusu a cena biletów na poc. regio po obniżce jest nawet tańsza niż w PKS i DAMI, widać kolej tak bardzo nie jest im potrzebna, myslę że w tym krzyku chodziło o utrate znaczenia miasta, niegdyś ważnego węzła kolejowego. Czas było zrobić krok do przodu i ta łącznica jest tym skokiem, którego nie udało się dokonać przez tyle lat.
Pionier27 - 04-07-2013, 09:03
Temat postu:
Trudno się nie zgodzić. Niestety mieszkańcy wolą DA Mi niż REGIO. Wiec krzyk jest o nic
Victoria - 06-07-2013, 17:35
Temat postu:
WIELKIE MAŁE INWESTYCJE

– Nie ma potrzeby budowania linii kolejowych, bo to dużo kosztuje i się nie opłaca – brzmi jedna z mądrości ekonomicznych prezesa PKP S.A. Jakuba Karnowskiego. Gdy Karnowski pod koniec 2012 r. wypowiadał te słowa, w zaawansowanym stadium znajdowała się budowa zupełnie nowego odcinka na polskiej sieci kolejowej. Mowa o wybudowanej dwukilometrowej linii kolejowej w województwie lubuskim, dzięki której udało się osiągnąć rekordowo krótki czas przejazdu z Zielonej Góry do Poznania.

Czytaj w najnowszym numerze "Z Biegiem Szyn":
http://www.zbs.net.pl/zbs66.pdf
Pirat - 09-04-2014, 19:39
Temat postu:

Darthlol - 10-04-2014, 11:45
Temat postu:
rail_user,
Cytat:
A co takiego ciekawego jest w Zbąszynku , że proponujesz mieszkańcom Gubina, Krosna czy Czerwieńska zwiedzanie "dziury ( kolejowej) ? Może lepiej lubuskie Rio de Janerio ?


Możliwość przesiadki na pociągi do Gorzowa, Leszna, Poznania, Rzepina, Berlina, Gdynii, Amsterdamu

Zbąszynek to ważny węzeł kolejowy w województwie Lubuskiemu, nie wiesz nie pisz bzdur !!

Obecnie prędkość szlakowa na łącznicy na całym odcinku wynosi 100 km/h, również na rozjazdach.
rail_user - 10-04-2014, 21:22
Temat postu:
To polecam sprawdzić ile osób jeździ do Berlina/Amsterdamu/Gorzowa ze Zbąszynka. Więcej podróżnych czasem wysiada/wsiada w "Rio" z jednego BWE niż w Zbąszynku do wszystkich międzynarodowych.
wodkangazico - 13-04-2014, 08:45
Temat postu:
Rio ma dobre położenie (i drogowskaz Smile ) - w maju oddają do użytku oodcinek "trójki" Miedzyrzecz - Gorzów.
Dobry dojazd do dworca, jakiś strzeżony parking w pobliżu i te 30 minut z Gorzowa, czy Zielonej Góry (gdzie najwięcej czasu i nerwów traci się na kawłku Zielona - Sulechów) - nie stanowiłoby problemu.
Wówczas, szmat pola zwany szumnie portem lotniczym - do zaorania...
krzychu12231 - 13-04-2014, 13:58
Temat postu:
Problemem są bardzo kiepsko skomunikowane w Zbąszynku Regio ZG - GW (oraz kible do/z Poznania) z międzynarodowymi. (obecnie np. EIC BWE z Warszawy przyjeżdża 18:09 do Zbąszynka a kibel do ZG odjeżdża 18:07 (który następnie stoi 7 min w Babimoście) - to się akurat tyczy podróży do Warszawy ale w przypadku jazdy do DE jest podobnie). Gdyby skomunikowania były sensowne to dużo lepszym rozwiązaniem byłaby przesiadka w Zbąszynku niż jazda samochodem do Świebodzina.
Darthlol - 14-04-2014, 21:32
Temat postu:
krzychu12231, i tu jest pies pogrzebany Smile

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group