INFO KOLEJ - forum kolejowe

Pociągi dalekobieżne - Prąd w pociągu?

acabek - 20-05-2009, 21:58
Temat postu: Prąd w pociągu?
Z powodu dalekiego wyjazdu zamierzam zabrać ze sobą laptopa i podłączyć do prądu w pociągu. Bateria nie wytrzyma na tak długą podróż. Mam zamiar jechać w 1 klasie expresem Małopolska lub Pieniny z Warszawy do Rzeszowa. Czy wie ktoś czy w tych wagonach jest dostęp do prądu?
kemi73 - 20-05-2009, 22:07
Temat postu:
W Ex Małopolska możesz mieć z tym problem, za to w Pieninach nie powinno go być.
Iktorn - 20-05-2009, 22:31
Temat postu:
Jechałem miesiąc temu 1 klasą Małopolską i w składzie były dość stare wagony, a dwójki były ośmioosobowe. Gniazdek nie było.
EP07-135 - 20-05-2009, 23:24
Temat postu:
No ale tu was zdziwię ... bo nawet jeśli w pociągu są gniazdka, to z reguły one nie działają ...
siwiutki91 - 21-05-2009, 00:13
Temat postu:
a chyba prąd można załączyć w szafie w pociągu. Na Sobieskim rok temu ze znajomym kier.poc załączaliśmy bo chciałem naładować telefon
loker - 21-05-2009, 08:42
Temat postu:
W starych wagonach jeśli są gniazdka to co najwyżej na korytarzu. Do nich lepiej laptopa nie podłączać.
Jeśli chodzi o Pieniny to prąd na 99% będzie w wagonach bezprzedziałowych 111Arow, które jadą na początku składu. Wprawdzie klasa druga, ale ie wiadomo, co dadzą na jedynki.

W którym pociągu, a nawet w którym wagonie jest prąd można poszukać w tym wątku: http://ic.rail.pl/viewtopic.php?f=1&t=7017
Dancen__ - 22-05-2009, 21:50
Temat postu: prąd
Czy jest gniazdko/prąd w przedziale z miejscami leżącymi z pościelą (6 osób) w MONCIAK-KRUPÓWKI ?

Pozdrawiam Śmiech
pepe - 22-05-2009, 21:59
Temat postu:
Zawsze jak nim jeżdżę to są gniazdka z dopływem prądu ale zawsze mogłem tylko naładować telefon nigdy laptopa
Dave - 23-05-2009, 19:20
Temat postu:
siwiutki91 napisał/a:
a chyba prąd można załączyć w szafie w pociągu. Na Sobieskim rok temu ze znajomym kier.poc załączaliśmy bo chciałem naładować telefon


Na "Sobieskim" od ponad roku jeżdżą wagony bez gniazdek w przedziałach, te są bodajże tylko w kibelkach. Wszak "Sobka" obsługują "Henshelle".

EP07=135 napisał/a:
No ale tu was zdziwię ... bo nawet jeśli w pociągu są gniazdka, to z reguły one nie działają ...


Ależ działają, działają! Jechałeś Pan pewnie starym wagonem na pośpiechu i tak mówisz. W "nowych" wagonach (tych po modernizacji), w których są gniazdka, rzadko się zdarza, żeby nie było prądu. A jeśli go nie mia, zwykle nie jest załączony w szafie, niż jest to awaria.
loker - 24-05-2009, 20:49
Temat postu:
W kuszetkach chyba prąd jest. Raz jak jechałem kuszetką w Świnoujście -> Kraków to sprawdzałem gniazdko w przedziale zasilaczem za 12 zł z bazarku i diodka na nim się zaświeciła

Dave, a czy są wagony z gniazdkami w Polonii / EC z Krakowa do Wiednia?
Iktorn - 24-05-2009, 22:58
Temat postu:
EC Polonia jechałem 15 maja. Skład identyczny jak Sobieski, brak gniazdek elektrycznych w przedziałach. Są za to w umywalkach i toaletach, ładowarki do telefonów działają i ładują Smile Sam wypróbowałem.
informator001 - 13-07-2009, 12:52
Temat postu: Gniazdka elektryczne w Górniku i Kaszubie
Witam, mam wybrać się za niedługo w podróż Górnikiem i Kaszubem i w związku z tym mam pytanie jak wygląda obecnie sprawa z gniazdkami elektrycznymi (które bardzo by mi się przydały do notebooka)? W przedziale managerskim powinny być (ale troszkę drogo). Mam brać 1 klasę czy 2 (bo tak wynika z informacji znalezionych w sieci)?

Kazik
Dave - 13-07-2009, 15:31
Temat postu:
Gniazdka do laptopów czy ładowarek do telefonów w pociągach są póki co jeszcze tylko dodatkiem aby umilić podróż i nie są one gwarantowane w umowie przewozu. Także nie ma pewności, czy i w którym pociągu/przedziale one będą. z reguły jednak w każdym pociągu kategorii InterCity jest co najmniej 1 wagon z gniazdkami. Z kolei odwrotnie jest w EuroCity - tam z reguły takowych w ogóle nie ma! W "Górniku" i "Kaszubie" (oba IC) na 95% gdzieś te gniazdka będą. Choć nie ma pewności, że akurat w wagonie, w którym będziesz miał miejsce. Ale zawsze możesz zmienić miejsce, jeśli tylko jest wolne, tam gdzie jest gniazdko! Smile

Życzę miłej podróży! ;-)
mala_mi - 13-07-2009, 23:48
Temat postu:
A wiecie może jak z tym jest w przypadku TLK Barbakan w 1 klasie? Jesli pojadą odnowione jedynki rodem z "orginalnych" intercity mam szanse aby podpiac laptopa do pradu?Smile
Anonymous - 14-07-2009, 00:30
Temat postu:
Masz taką szansę. Aczkolwiek pamiętaj, że te jedynki nie kursują regularnie w składzie Barbakana.
yusek - 14-07-2009, 10:18
Temat postu:
W sumie przypomniało mi się jak kiedyś jechałem osobówką koło roku 97 może ciut później jechał skład SM42+111A?+120A+120A i w 111A na korytarzu były gniazdka i na pewno działały bo jeden facet się golił maszynką elektryczną, którą miał na kablu. Więc co poszło nie tak?
Rafaello1973 - 14-07-2009, 10:32
Temat postu:
to ja jechałem TLK Poznaniakiem w lutym do z Poznania do Warszawy niestety prądu nie uświadczyłem,a tez miałem golarkę..hehe,ale od czego są kultowe kible na Centralnym .. Smile






...............................................
na kolejowych szlakach przejechane anno domini 2009, trochę skromniej - 2200km
Sebcio - 14-07-2009, 12:26
Temat postu:
Najlepiej zapytać obsługę pociągu o dostęp do prądu na składzie.
kropek - 17-07-2009, 12:54
Temat postu:
Wczoraj jechałem pociągiem TKL Kordecki i co mnie bardzo zdziwiło - w każdym przedziele 6 gniazdek elektrycznych - przy każdym siedzeniu (nad podłokietnikiem) Shocked Very Happy
drverde - 18-07-2009, 13:02
Temat postu:
Co ci po gniazdkach jak zasilania niema. Ja zauwazylem jedna rzecz jadac jako podrozny ze :
Jesli pociag sie zblizal warszawa wschodnia , centralna , zachodnia i w druga strone gdzie sa zapalane swiatla, gdyz jak jakzdy wie pociag wjezdza do tunelu na centralnym wtedy prad w giazdkach owszem byl, po wyjechaniu swiatla OFF prad w giazdkach OFF ;] . WG. mnei to szczednosc, chodzi tutaj o pociagi pospieszne i osobowe by wylanczac prad w giazdkach, choc czasem patrzac na wyglad przedialu, korytarza , calego wagonu tez mi sie wydaje ze stan techniczny nie dokonca pozwala na wlaczenei pradu w gniazdkach, pewnie prad niby teoretycznie jest ale wiadomo stare wagony stare kable a o spiecie nei trudno wiec lepiej dmuchac na zimno i nie wlanczac napiecia ;]
Sebcio - 18-07-2009, 13:26
Temat postu:
A może aby był prąd w gniazdkach musi działać też oświetlenie. Nie każdy gasi je w przedziale wiec prąd sie tylko marnuje...
loker - 18-07-2009, 14:03
Temat postu:
W wagonach, gdzie gniazdka są w przedziałach układ elektryczny jest nowy i dobry.
Co innego gniazdka na korytarzach i w łazienkach - nie ryzykowałbym podłączać do nich komputer.
drverde - 19-07-2009, 13:44
Temat postu:
ogolnie patrzac na stan gniazdek w wagonach niektorych to nic bym tamnie podlanczal
km - 20-07-2009, 17:26
Temat postu:
Sebcio napisał/a:
A może aby był prąd w gniazdkach musi działać też oświetlenie. Nie każdy gasi je w przedziale wiec prąd sie tylko marnuje...

Oby tylko takie marnotrastwo było.
Dave - 21-07-2009, 11:41
Temat postu:
Sebcio napisał/a:
Najlepiej zapytać obsługę pociągu o dostęp do prądu na składzie.


A skąd tam ma wiedzieć, czy jest prąd, jeśli nie ma go czym sprawdzić? Ja ładowarki do telefonu, zasilacza do laptopa (po co mi laptop? Razz) ani "miernika" prądu ze sobą w pracy nie wożę! Jak sam sprawdzisz, czy jest prąd - będziesz wiedział. Jak tego prądu ni ma, a wysokie napięcie jest podane na wagon i "hebel" w szafie sterowniczej jest u góry znaczy to, że prądu w gniazdku ni ma i nie bedzie Very Happy

Aha! I brak tegoż prądu w gniazdkach w starych, czy to nowych wagonach, NIE BYŁ i NIE JEST efektem "oszczędzania"! Komu takie coś na myśl w ogóle przyszło?! Rolling Eyes
maszewiak - 26-07-2009, 11:40
Temat postu:
Dużo z prądem to nie ma wspólnego ale też dotyczy jazdy pociągiem i nie wiem gdzie to zapisać.

Wszystkie pociągi, którymi ostatnio jechałem nie miały zasłon na okna w przedziałach. Czy to przypadek czy PKP wycofało zasłony z pociągów jadących w dzień. Przyznam że dużo lepiej jeździ się z zasłonami, bo gdy mocno świeci słońce to chociaż nie daje po oczach.
kris123 - 26-07-2009, 11:50
Temat postu:
Co do prądu ja powiem tak lepiej nie korzystać z tych gniazdek. raz korzystałęm i mnie kopnęło 2 raz i to samo. lepiej sobie odpuścić.

[ Dodano: 26-07-2009, 11:51 ]
A co do zasłonek mnie nurtuje inna rzecz czemu nie ma na okna zasłonek w regio plus:D
pagolik - 26-07-2009, 17:35
Temat postu:
Z pradem w pospiechach to masakra ;p

na mojej trasie po polsce, prad spotkalem tylko w pociagu z katowic do przemysla (nie pamietam calej relacji) w zmodernizowanym wagonie bezprzedzialowym 2 klasy i tylko w toalecie, zdazylem wtedy podladowac troche kamere i naladowalo sie bez problemu. Natomiast gniazdka w tym wagonie "wewnatrz przedzialu" (tam gdzie sa fotele ;p) juz nie dzialaly niestety.

Jak w Przemyslaninie pytalem konduktora, czy zostanie wlaczony prad w wagonach, to powiedzial, ze te wagony sa tak stare, ze nie ma szans na zalaczenie napiecia w gniazdkach i mozna szukac dzialajacego gniazdka w toalecie, jednak kilka sprawdzalem i zadne nie dzialalo.

Dla mnie to obled, ze w takim pociagu jak Przemyslanin nie dziala prad, moze choc w sypialnych dzialalo, nie wiem, nie bylem.
kris123 - 26-07-2009, 17:37
Temat postu:
No niestety tak jest. Tylko w takim stanie taboru lepiej żeby prądu nie było niż ktos miałby dostać porażenia.
matuh - 13-08-2009, 21:55
Temat postu:
no ja pamietam jak jakis czas temu ktos zapytal konduktora czy moze naladowac gdzies telefon, to on mu odpowiedzial, ze nie da rady bo byly przypadki porazenia dzieci pradem w korytarzach i nie ma dlatego pradu...
Mirios - 14-11-2009, 11:26
Temat postu:
to wtedy po to co przeczytałem od matuh, to po co są te gniazdka??
Exsimus - 14-11-2009, 11:50
Temat postu:
Może trudno w to uwierzyć, ale ja na prąd w pociągu trafiam bardzo często po prostu w kibelku. Tak było w Monciak - Krupówki, Karkonoszach,TLK Zielonogórzanin i w węgierskiej części Chopina Happy
Mih - 14-11-2009, 15:37
Temat postu:
@Mirios
Sądząc po spotykanych jeszcze czasami nalepkach przy tych gniazdkach, służyć miały do... golenia się maszynką elektryczną.
plewik1985 - 14-11-2009, 19:51
Temat postu:
raz byłem świadkiem jak u mnie w przedziale (chyba to były Pieniny) dwóch pasażerów chciało korzystać z laptopów Pracowali na bateri bo nie było prądu w gniazdkach (które były przy każdym siedzeniu) W czasie kontroli biletów było zapytanie do konduktora co z prądem na co ten odpowiedział że to trzeba zgłosić do kierownika pociągu i ten coś tam gdzieś tam włączy i na pół godziny będzie a potem trzeba czynność powtórzyć Very Happy nie wiem o co chodzi ale było to dość śmieszne bo faktycznie po 30 minutach ponownie nie było prądu w żadnym gniazdku w wagonie
kms - 15-11-2009, 00:52
Temat postu:
Kontakty w tych nowych wagonach są takie lipne, że szybko padają. Ja tak samo raz w "Pieninach" bylem świadkiem ciekawej sytuacji - facetowi padła bateria, to podłączył laptopa do gniazdka obok siedzenia i... nic. spróbował do gniazdka dalszego - też nic. Podpowiedziałem mu, żeby spróbował jeszcze do tego przy siedzeniu naprzeciwko i... był. Tak więc co najmniej 2 gniazdka w przedziale nie działały.
xenocide - 17-12-2009, 22:19
Temat postu:
to jeszcze ja dorzucę swoje trzy grosze do tematu prądu w pociągu

Z relacji żony wiem, że ostatnio śp. "Oleńka" posiadała na tyle nowoczesny skład, że w każdym przedziale (sześciomiejscowym, 2 kl.) były gniazdka i to działające.

Natomiast w listopadzie jadąc z Katowic do Warszawy EC "Sobieskim" (trafiliśmy akurat na wielką awarię trakcji elektrycznej pod Dąbrową Górniczą, więc podróż trwała 7h), chcieliśmy umilić sobie czas obejrzeniem filmu na laptopie (już po ruszeniu z długiego postoju). Przeszliśmy się więc do jedynego wagonu z gniazdkami w przedziałach, ale te niestety nie działały. Ponieważ właśnie pojawił się konduktor, zapytaliśmy go o tą kwestię, na co ten odparł, żebyśmy zaczekali, "bo muszą się skalibrować". Możliwe, że było to związane ze zmianą kolejności wagonów - po udrożnieniu przejazdu okazało się bowiem, że w ostatnim wagonie 1 kl. nie działały hamulce, więc musiano go przemieścić na początek. I faktycznie, po pewnym czasie gniazdka zadziałały, dzięki czemu podróż zrobiła się tak przyjemna, że w Warszawie nie chciało się wysiadać (a była to już prawie godz. 21. - opóźnienie wyniosło 240 min.) Wink

Z kolei w porannej "Odrze" w kierunku Wrocławia, w wagonach bezprzedziałowych 2 kl, gniazdka niby są, ale nie działają (w części pasażerskiej) albo konduktorzy przestrzegają przed ich używaniem (w toalecie).
arch - 15-03-2010, 12:19
Temat postu: szybkie pytanie
Witam, czy wie ktoś może czy w tym albo w tym pociągu znajdę działające gniazdko w wagonie?
kitrak - 10-08-2010, 19:24
Temat postu: Pytanie o gniazdka 230V
Witam,

We wrześniu wybieram się pociągami do Szwajcarii i mam pytanie - czy w wagonie bezprzedziałowym drugiej klasy w BWE znajdują się gniazdka 230V? Druga sprawa - to samo pytanie, tylko odnoszące się do wagonów ICE 1 po modernizacji (też druga klasa).
przewoz - 12-08-2010, 17:26
Temat postu:
W BWE 2kl o gniazdku raczej nie myśl.
ET40 - 12-08-2010, 17:36
Temat postu:
A czy w bezprzedziałowych 111Arow jeżdżących na TLK są obecne gniazdka?
H3rlitZ - 12-08-2010, 20:20
Temat postu:
Tak. Nawet prąd powinien być bez problemu.
ET40 - 13-08-2010, 00:21
Temat postu:
Dzięki. Pytałem bardziej z ciekawości. Ale nie zaprzeczam, że kiedyś może mi się przydać, a wówczas nie omieszkam sprawdzić, które połączenie do celu podróży posiada bezprzedziałówki Smile.
vampire - 05-12-2010, 19:06
Temat postu:
A nie lepiej po prostu zabrac ze soba dodatkowa baterie do laptopa? Zawsze jak gdzies jade to wlasnie tak robie - na kazdej z nich laptop pracuje 4.5-5.5 godzin (zaleznie co robie) wiec lacznie daja one spokojnie 10h pracy. Najczesciej wystarczy na cala podroz, wliczajac przelot samolotem po Europie....
nynuś - 05-12-2010, 19:42
Temat postu:
Wiesz targanie dodatkowej baterii czasem mija się z celem. To jednak troszkę wagi ma. Z własnego doświadczenia wiem , że TLK o 15 z Katowic do Warszawy ma prąd w dwójkach. Kursuje zmodernizowany skład z wyświetlaczami. Za lokiem jedzie pekaes z granatowymi fotelami i ma dobre gniazdka a za nim dwa przedziałowe z takimi samymi fotelami i tysh mają sprawne gniazdka. Gniazdka działają też w Górniku i Korfantym. Niedawno w porannym Chopinie do Warszawy jechała austriacka 2kl i działały w przedziałach gniazdka Smile Smile
yusek - 05-12-2010, 22:21
Temat postu:
vampire napisał/a:
A nie lepiej po prostu zabrac ze soba dodatkowa baterie do laptopa? Zawsze jak gdzies jade to wlasnie tak robie - na kazdej z nich laptop pracuje 4.5-5.5 godzin (zaleznie co robie) wiec lacznie daja one spokojnie 10h pracy. Najczesciej wystarczy na cala podroz, wliczajac przelot samolotem po Europie....


A jeśli bateria trzyma 20-30 minut?
xzielak - 05-12-2010, 22:28
Temat postu:
yusek, to bateria jest do wymiany Smile (czyt. TRUP).


Dziś lepiej zainwestować w netbooka, trzymaąa nawet po 8-10 godzin. Idealny na podróż
yusek - 05-12-2010, 22:32
Temat postu:
Tylko nie wiem czy do tak leciwych laptopów baterie jeszcze robią. Ale i tak póki na kablu trzyma (już drugim) to działa.
xzielak - 05-12-2010, 23:58
Temat postu:
xzielak napisał/a:
yusek, to bateria jest do wymiany Smile (czyt. TRUP).


Dziś lepiej zainwestować w netbooka, trzymają nawet po 8-10 godzin. Idealny na podróż

loker - 26-04-2011, 15:02
Temat postu:
http://www.wykop.pl/ramka/710413/podrozowanie-z-pkp/
Harvi - 26-04-2011, 15:34
Temat postu:
O kurde, wifi w polskim pociągu. Tego się nie spodziewałem. Macie informacje, czy jeszcze na jakiś trasach jeżdżą wagony z wifi?
loker - 26-04-2011, 16:13
Temat postu:
Szczecin - Poznań - Warszawa
kns - 26-04-2011, 16:17
Temat postu:
Ciekawe, czy WiFi chodzi na CMK, które jest oddalone od nadajników, bo np. na autostradzie A4 WiFi w PKSie nie działa. Pewnie kryniczanin będzie wiedział Wink
Harvi - 26-04-2011, 16:21
Temat postu:
W D407 wifi nie ma ale w IC pewnie byłoby ono tylko w EIC/EC (?)
przewoz - 26-04-2011, 17:47
Temat postu:
Żaden EIC/EC nie prowadzi wagonów z siecią WiFi. Na razie kilka dosłownie takich wagonów ma PR i jeżdżą właśnie na Regio-Expresach.
Na CMK od Jaktorowa po samo Zawiercie niestety ciężko nawet o przeciętnej jakości połączenie GSM...
xzielak - 26-04-2011, 19:21
Temat postu:
przewoz, PKP IC już ma wagony z internetem Smile
przewoz - 26-04-2011, 22:58
Temat postu:
No tak, ale szczerze mówiąc nie przypominam sobie, żeby usługa Internetu była w nich uruchomiona.
Iktorn - 27-04-2011, 08:06
Temat postu:
Proszę trzymać się tematu, tutaj dyskutujemy o prądzie, nie o internecie w pociągach.
obiezykraj - 15-08-2011, 14:22
Temat postu:
szkoda, że prąd w pociągu to jednak dalej loteria ...
nie tak dawno jechałem sypialką z Bielska do Kołobrzegu - prąd był, a ostatnio z Kołobrzegu do Lublina i prądu nie było ...
turystyczny - 29-09-2011, 09:33
Temat postu:
Coś takiego jak gniazdka z prądem to powinien być standard, a nie jakiś luksus. Ech ta nasza kolej.
susan - 21-10-2011, 12:10
Temat postu:
Wydaje mi się, że coraz częściej jest to standard
Leriss - 21-10-2011, 14:13
Temat postu:
Ostatnio wracałem EX "Neptun" z Warszawy Zachodniej do Gdyni to były bardzo ładne wagony, ale gniazdka były tylko przy siedzeniach przy oknach, więc reszta nie miała za bardzo jak skorzystać. ;/
alf1923 - 21-10-2011, 14:18
Temat postu:
gniazdka czy nawet wifi to bardzo dobre udogodnienie, w podróży.
W maju podróżowaliśmy przez Niemcy do Francji, i nie mogłem podłączyć się do gniazdka, ani w
TVG , ani w ICE. Wagony ICE były nowe(uprzedzam pytanie), ale takiego udogodnienia nie miałem.Gniazdek nie było!
O Wifi w tych pociągach też mogłem zapomnieć.
Więc albo, w Polsce doszli do wniosku, że uszczęśliwić Polaka to dać darmowy internet(jakby w domu nie mieli,
gdzie dziś nawet na wsi , kto zechce ten ma internet,w telefonach również), i kawałek gniazda( po prostu mamy szroty laptopy,
w których bateria nie wytrzymuje nawet marnych 3ha !!! )
Albo kolejowe spółki zmieniają wizerunek od dupy strony. Zamiast zmieniać wagony, toalety,prędkości, tory, stacje, przystanki, to zadowalają nas gniazdami. Jesteśmy strasznie małostkowym narodem.
Najlepsze i tak jest to kiedy na przykład gniazdka nie działają, a cały priorytet życiowy, w tym momencie pasażera,polega na podłączeniu do prądu. Ile wtedy "jobów" potrafi wykrzyczeć, jakich słów wyimaginowanych wtedy wyszukuje, żeby ocenić to jaka to Polska Kolej jest be Śmiech
A konduktor z kierownikiem, biega po wagonach, szukając działających gniazdek i miejsca, żeby pasażer mógł w spokoju po pracować na laptopie. Paranoja Śmiech Staliśmy się "mało sprawni". Bo przecież po pytaniu o prąd, możemy sami przejść po wagonach i go poszukać. A nie oczekiwać, że jeszcze panowie w czarnych garniturach będą nas przepraszać, za to, że gniazdka są zepsute, lub prądu w tym wagonie nie ma. Bo słowo przepraszam, w naszej pracy, na prawdę jest tak oklepane, że znaczy prawie tyle co "pocałuj mnie w dupę".
I o co mi chodzi? Tak racją jest, że prąd w pociągu to fajna sprawa.Ale, kiedy ktoś zachowuję się jak zachowuje w pociągu, kiedy go nie ma,to nawet przyprawia o mdłości.
Od razu uprzedzam, najczęściej ludzie z klasą , "krawaciarze", lecz nie tylko , po wysłuchaniu informacji, że prądu nie będzie, przyjmują to do wiadomości. Tak jakby wiedzieli, że priorytetem w ich życiu nie jest, podłączenie się do gniazdka na 3 godziny podróży. Piszą wtedy skargi,zapytania ,do IC. I tylko, w ten sposób komfort naszej podróży może się zmieniać. Poprzez skargi.
ps. kiedyś królował w pociągu pasjans ,a dziś podpatrzeć można, króluje Facebook Wink
przewoz - 21-10-2011, 15:58
Temat postu:
Cytat:
Ostatnio wracałem EX "Neptun" z Warszawy Zachodniej do Gdyni to były bardzo ładne wagony, ale gniazdka były tylko przy siedzeniach przy oknach



Jakim wagonem jechałeś? Bo w przedziałowych jest kilka gniazdek na przedział (jak są), a w beprzedziałowych czasem po 1 gniazdku na parę siedzeń (nie ma wyróżnienia, czy przy oknie, czy przy korytarzu - po środku).
Leriss - 22-10-2011, 09:44
Temat postu:
przewoz napisał/a:
Cytat:
Ostatnio wracałem EX "Neptun" z Warszawy Zachodniej do Gdyni to były bardzo ładne wagony, ale gniazdka były tylko przy siedzeniach przy oknach



Jakim wagonem jechałeś? Bo w przedziałowych jest kilka gniazdek na przedział (jak są), a w beprzedziałowych czasem po 1 gniazdku na parę siedzeń (nie ma wyróżnienia, czy przy oknie, czy przy korytarzu - po środku).

2 klasa, chyba Z2B ale nie jestem pewny. Wagon Nr 6, przedziałowy.
Była klima i wszystko, no ale właśnie gniazdka w przedziale były dwa - jeden po każdej stronie w miejscach przy oknie.
Tak bylo w moim wagonie.
pasażer84 - 23-10-2011, 21:11
Temat postu:
Jeszcze parę lat temu to była loteria ale teraz myślę, że sytuacja wygląda zdecydowanie lepiej.
kraina_solvati - 24-10-2011, 21:46
Temat postu:
Ostatnio się pytałem konduktora o działające gniazdko. Odpowiedź: "Zdarzają się". W moim wypadku się nie zdarzyły Very Happy
krzysztoff - 24-10-2011, 21:52
Temat postu:
W pociągu EN Jan Kiepura z Warszawy do Amsterdamu na 100% jest prąd w wagonie nr 176 typu Sliperetka. Jechałem nim tam i z powrotem i ludzie podłączali laptopy czy telefony do gniazdek. Problem jest jedynie taki, że niekiedy o podłączenie/odłączenie wtyczki trzeba poprosić sąsiada z siedzenia z tyłu lub przed nami, bo nie obok każdego rzędu są.
Hawkenson - 25-10-2011, 19:22
Temat postu:
Cytat:
W maju podróżowaliśmy przez Niemcy do Francji, i nie mogłem podłączyć się do gniazdka, ani w
TVG , ani w ICE. Wagony ICE były nowe(uprzedzam pytanie), ale takiego udogodnienia nie miałem.Gniazdek nie było!

W ICE 3 i zdaje się też ICE T, gniazdko(w klasie 2 jedno na dwa miejsca) jest mniej więcej na środku, pod siedzeniami. W ICE 2 są na pewno przy stoliku. W ICE 1 i dawnych skladach Metropolitan nie mam pojęcia, ale też muszą być.
susan - 29-11-2011, 20:07
Temat postu:
pasażer84 napisał/a:
Jeszcze parę lat temu to była loteria ale teraz myślę, że sytuacja wygląda zdecydowanie lepiej.


O internecie to się w ogóle nie marzyło. A teraz? Smile
tobiask2906 - 29-11-2011, 20:26
Temat postu:
Hawkenson
W ICE 1 jest przy kazdym stolu/przedzialu gniazdko, a w dawnych Metropolitanach jest przy kazdym siedzeniu (wszystkie wagony byly 1.klasa).
pasażer84 - 29-11-2011, 20:28
Temat postu:
A więc wiadomo, że nic nie powinno nas zaskoczyć. Wszystko jest na miejscu i działa należycie.
Henryk - 29-11-2011, 21:45
Temat postu:
W TLK też powinny być gniazdka.
karol22 - 01-12-2011, 15:17
Temat postu:
W TLK są gniazdka. Widziałem osobiście w TdP i działało. 2 klasa.
Henryk - 02-12-2011, 15:00
Temat postu:
Ale nie we wszystkich, a mamy już XXI wiek.
pospieszny - 02-12-2011, 15:55
Temat postu:
Oj w wszystkich , tylko nie we wszystkich (gniazdkach) jest napięcie Mr. Green
rufio198 - 07-12-2011, 09:28
Temat postu:
IC zachęcając do skorzystania ze swoich usług chwali się że są gniazdka w przedziałach/wagonach.
Ale czy ktoś słyszał żeby obiecywali że w tych gniazdach będzie prąd? Mr. Green
FranzMaurer - 08-12-2011, 09:31
Temat postu:
rufio198 napisał/a:
IC zachęcając do skorzystania ze swoich usług chwali się że są gniazdka w przedziałach/wagonach.


w wagonach piętrowych KM też są gniazdka i co najważniejsze.. działają !
Dudzio - 08-12-2011, 15:04
Temat postu:
Przepraszam, ale gdzie w piętrusach KM są gniazdka? Very Happy W toalecie chyba tylko Razz
Rafał - 08-12-2011, 15:51
Temat postu:
Jestem ciekawy, czy jest pociąg w którym we wszystkich wagonach są gniazdka z prądem. Może któryś z EIC?
przewoz - 10-12-2011, 22:05
Temat postu:
Cytat:
Przepraszam, ale gdzie w piętrusach KM są gniazdka? W toalecie chyba tylko


Na przykład na sufitach przy półpiętrze Wink Czy tam przy przetwornicy...
Dudzio - 11-12-2011, 11:38
Temat postu:
Jaki jest tego sens? Korzystając z laptopa mam siedzieć na schodkach?
przewoz - 11-12-2011, 14:09
Temat postu:
Bo to są raczej gniazdka serwisowe, a nie dla podróżnych. Stąd takie dziwne ich położenie.
A że działają... jak działa przetwornica, to będą działać.
pospieszny - 21-01-2012, 14:21
Temat postu:
Z laptopem do pociągu? Prąd tylko w WC, ale i tak nie działa.


Chcesz podczas podróży pociągiem popracować na laptopie? To lepiej zawczasu naładuj baterię, bo później nie będziesz miał szansy. - Znalazłem tylko jeden kontakt. W toalecie. I był nieczynny - opisuje swoje poszukiwania jeden z czytelników, a Intercity tłumaczy, że pracuje nad zamontowaniem "indywidualnego zasilania"
To miała być długa podróż. - Według rozkładu dziewięć i pół godziny z Lublina do Gdańska - opowiada jeden z naszych czytelników. W środę wyjechał o godzinie 8.35. pociągiem TLK (Twoje Linie Kolejowe należące do PKP Intercity).

- Nie chciałem marnować czasu i uznałem, że wykorzystam te godziny, żeby popracować na laptopie. Miałem jakieś dziwne przekonanie, że z podłączeniem komputera do gniazdka nie powinno być problemu - dodaje.
Standardowa bateria w laptopie wytrzymuje około dwóch godzin pracy. Im komputer starszy, tym wytrzymałość akumulatora się zmniejsza. - Zresztą energii nie starczy przecież na taką długą podróż - mówi nasz czytelnik.

Od razu rozpoczął poszukiwanie gniazdka elektrycznego. Obejrzał dokładnie cały przedział - i nic. Na korytarzu też go nie było: - Dałem już za wygraną, ale z ciekawości zajrzałem do toalety. I ku mojemu zdziwieniu okazało się, że gniazdko tam jest. Uznałem, że może PKP pomyślało o osobach z golarkami elektrycznymi, ale ta teoria szybko upadła. Gniazdko nie działało.

Beata Czemerajda, z biura prasowego PKP Intercity wyjaśnia, że na razie nie ma możliwości zapewnienia pasażerom pociągów TLK "indywidualnego zasilania podczas podróży."

- Gniazdka stały się standardem wagonów dopiero niedawno. Jak można się domyślać, w związku z rozwojem technologicznym i szeroką dostępnością urządzeń mobilnych. Większość wagonów kursujących w pociągach TLK wyprodukowana została w latach 70., 80. lub 90 zeszłego wieku, gdy nikt nie potrzebował takiego udogodnienia - tłumaczy Czemerajda i zaznacza, że modernizowane wagony zostają wyposażone w gniazdka. Tak samo jest w nowych składach. - Proces ten oczywiście uzależniony jest od posiadanych przez spółkę pieniędzy, ale możemy zapewnić, że podczas dużych inwestycji nie zapominamy o tym udogodnieniu - zapowiada.

Jak na razie obecności "indywidualnego zasilania" podróżni mogą być pewni w pociągach międzynarodowych EuroCity oraz pociągach krajowych Express InterCity.

Takiego problemu nie ma natomiast w zdobywającej szturmem rynek przewozów firmie PolskiBus.com. - We wszystkich pojazdach PolskiBus.com pasażerowie mają dostęp do gniazdek elektrycznych. Znajdują się one bezpośrednio pod siedzeniami. Czyli na jednego podróżnego przypada jedno gniazdko - mówi rzecznik firmy Piotr Pogonowski. - Zauważyliśmy, że wielu naszych klientów podczas podróży ładuje telefony komórkowe lub używa komputerów. Widoczne jest to zwłaszcza na długich, kilkugodzinnych trasach. Wyszliśmy z założenia, że jednym ze standardów XXI wieku jest umożliwienie podłączenia telefonu lub laptopa do prądu. Zwłaszcza w dobie, kiedy z każdej strony jesteśmy otoczeni przenośnymi urządzeniami - tłumaczy.

Z laptopem nie zjesz

Z "Regulaminu przewozu osób i zwierząt" spółki PKP Intercity. § 12 punkt 2. "W wagonie gastronomicznym zabrania się korzystania z laptopa lub innych urządzeń elektronicznych, takich jak notebook, czytniki książek elektronicznych."

Oznacza to, że jeśli w Warsie usiądziemy z komputerem, możemy nie zostać obsłużeni. Dlaczego? Jak niedawno tłumaczyła kolejowa spółka, chodzi o wygodę pasażerów. Pracując na komputerze przedłuża się czas posiłku i inni chętni nie mogą zająć miejsca. Ponadto może się zdarzyć, że kelner wyleje zupę lub kawę na sprzęt i pasażer mógłby od spółki domagać się odszkodowania.


źródło: Gazeta Wyborcza
snajper - 21-01-2012, 14:27
Temat postu:
Napisałem dłuższy tekst na ten temat, ale właściwie po co was zmuszać do czytania na pół strony, wystarczy jedno zdanie będące esencją całości:

Niedługo bez komputera nie będziecie mogli skorzystać nawet z WC w pociągu, bo po wyjściu z WC będziecie publikować na Fejsiku foto swojej kupki dla znajomych.

Dobrze, że wywalają z WARSU, bo WARS służy do jedzenia a nie przesiadywania z laptopkiem i zajmowania miejsca.

Polskibus jest poniżej kosztów, powinni ich zlikwidować za dumpingowe ceny. Wcześniej czy później ceny u nich będą jak w PKS, w nieskończoność nie będą dopłacać do interesu.
Sebcio - 21-01-2012, 17:34
Temat postu:
snajper, ja potrafię obyć się bez komputera. Z resztą nie mam laptopa. W większości przypadków jest to, tak jak piszesz, objaw uzależnienia, ale czy tylko? Niektórzy wszak z komputerem pracują.
Pracować można w przedziale, a WARS służy konsumpcji.
gszymon - 31-01-2012, 21:48
Temat postu:
A tu Was zaskoczę. Ostatnio zdarzyło mi się jechać do stolicy i wracając korzystałem z pociągu relacji Warszawa-Łódź Kaliska-Wrocław Główny. Wieczorny pociąg TLK, wybaczcie ale nie pamiętam dokładnie numeru pociągu ani tym bardziej znaków szczególnych wagonów. Ale ku mojemu zdziwieniu w wagonach klasy drugiej (po sześć osób w przedziale) przy każdym siedzeniu było gniazdko. Patrzę na sąsiada, a ten wyciąga laptopa podpina się do gniazdka i udaje, że ma prąd. Sam próbuję szczęścia, wyciągam ładowarkę podłączam telefon i patrze, a tu ŁADUJĘ SIĘ. Czyli w przedziale było 6 gniazdek i wygląda na to, że wszystkie 6 działało.
sebek - 01-02-2012, 09:29
Temat postu:
W pociągach EC Polonia i Sobieski, często brak gniazdek nawet w 1 klasie, dlatego nie koniecznie jazda EC musi oznaczać lepszy komfort od TLK. Zmodernizowane wagony na TLK bywają lepiej przystosowane do dalekich podróży od niektórych EC.
przewoz - 01-02-2012, 13:10
Temat postu:
Cytat:
Sam próbuję szczęścia, wyciągam ładowarkę podłączam telefon i patrze, a tu ŁADUJĘ SIĘ. Czyli w przedziale było 6 gniazdek i wygląda na to, że wszystkie 6 działało.


Jeżeli działa przetwornica statyczna (pełne oświetlenie, nawiew/ogrzewanie), to szansa na prąd w gniazdku jest bardzo wysoka (kwestia, czy nie jest wywalony bezpiecznik od gniazdek, to się może zdarzyć). Problem jest przy starych wagonach i w przypadku szwankującej przetwornicy (ale wtedy to i jest problem z grzaniem).
Wagony kursujące na EC często nie przechodziły żadnych modernizacji, stąd brak gniazdek...
Diken - 19-02-2012, 20:56
Temat postu:
Myślę, że gniazdka na pewno są w pociągach Intercity, Regio, ale ja akurat tymi pociągami nie jeżdżę, więc nie korzystałem jeszcze z gniazdek. W ogóle nie korzystam z tych gniazdek w pociągach, gdy jeżdżę, ponieważ nie muszę wozić ze sobą laptopa i korzystać z niego w pociągu. Ale z tego co wiem, to w tym roku miały być gniazdka w pociągach (TLK...) Miały być obiecane udogodnienia?
witja - 19-02-2012, 21:25
Temat postu:
Coś Ty tu za bzdury napisał? Skąd Ty te dane wziąłeś...?
meyde9 - 19-02-2012, 21:59
Temat postu:
Gniazdka może i są w wielu pociągach, ale co z tego jak nie działają.

Ale jak tak w sumie sobie przypominam jedynym pociągiem w jakim udało mi się podładować komórkę był Regio Gdynia - Hel, spalinowy szynobus.
Diken - 19-02-2012, 23:18
Temat postu:
Ja nie jestem tego pewien na sto procent, czy w tym roku miały być gniazdka w pociągach (TLK) ale tak słyszałem i możliwe, że nie są to prawdziwe informację...Jak nie dawno jechałem (TLK) do Szczecina i z powrotem i jakoś nie było w tym pociągu gniazdek? Przynajmniej ja ich nie zauważyłem. Ale rzeczywiście, ktoś musiał źle mnie poinformować w tej sprawie...?

[ Dodano: 19-02-2012, 23:25 ]
A z tymi niedziałającymi gniazdkami w pociągach to rzeczywiśćie jest problem? Podróznym całkiem pada bateria w telefonach i nie mają możliwośći wykonywać żadnych połączeń. Ale tak to jest, gdy w trasę wyruszają stare wagony pociągów, w których nawet prądu brak...
pagolik - 02-05-2012, 15:56
Temat postu:
Od lat nic sie w tym temacie nie zmienilo. W pociagach kategorii EIC czy EX w wiekszosci na gniazdka dzialajace w przedzialach liczyc mozna. Wagony po modernizacji (biale malowania IC glownie) - tutaj rozne bywa, kilka razy trafilem na dzialajace gniazdka i to w przedzialach, kilka razy nawet ich na korytarzu nie bylo, tylko ewentualnie w WC i nie zawsze dzialajace. Co do wagonow w starych zielonych malowaniach - jeszcze nie zdarzylo mi sie trafic na dzialajace gniazdko ani na korytarzu, ani w wc. Jezeli juz, to telefon wyswietlal, ze sie laduje, ale siedzial pod tym gniazdkiem poltorej godziny i nie naladowal sie ani jednej kreski. Dzialac dzialal, ale sie nie ladowal, heh.
marek19 - 05-01-2013, 18:25
Temat postu:
jak rozmawiałem z konduktorem POMORZANINA to zarzekał się że w pierwszej klasie zawsze jest Razz zobaczymy będę jechał niedługo tym samym pociągiem tylko teraz pierwszą klasą...
GPSGrzegorz - 26-07-2015, 11:19
Temat postu:
Przede mną długa podróż nad morze. Bilety już kupione, zastanawiam się tylko, jaki wagon sypialny będzie tym razem podstawiony w składzie Kraków ---> Kołobrzeg. Zrobiłem mały research w zestawieniach pociągów i wydaje mi się, że powinien jechać zmodernizowany w 2008 r. przez PESĘ Gorlitz 81. Powiedzcie, czy w tym wagonie można bez strachu podłączyć do gniazdka komputer i inne urządzenia?
BryTomWi - 26-07-2015, 23:53
Temat postu:
Oczywiście, w każdym sypialnym można.
oskar777 - 04-08-2015, 10:55
Temat postu:
Chyba nie w każdym bo jak jechałem z Gdyni do Zakopanego to w sypialce miałem tylko to gniazdko w szafce i sam konduktor mówił, żeby sprzętu nie podłączać. W drodze powrotnej w innym wagonie było dodatkowe gniazdko nad leżanką nawet oznaczone symbolem komputera i tam problemu nie było.
PaniLady - 04-08-2015, 11:56
Temat postu:
Jeśli jest nowa, zmodernizowana sypialka to można. Jeśli stara typu z ręcznie otwieranymi drzwiami to raczej nie, ze względu na zbyt ograniczoną ilość V
pytamboniewiem - 17-11-2016, 14:27
Temat postu:
a jak wyglada sprawa w wagonach bezprzedzialowych tlk/ic.
Ma ktos moze schemat miejsc przy ktorych są dostępne gniazdka?
Atoman - 18-11-2016, 17:06
Temat postu:
W zmodernizowanych 111Arow (rowerowy) i 111Ainw (z miejscem dla inwalidów) oraz 159A (nowy wagon z czarną linią okien) gniazdka znajdują się pod każdym siedzeniem. Do tej pory nie spotkałem się z sytuacją, aby gniazdka pod siedzeniem nie było. W 154A, o ile wiem, nie ma. Nie wiem, jak jest w wagonach 1. klasy, ale zapewne jest podobnie, tj. w nowych są, a w 139A nie ma. Zmodernizowane wagony można spotkać na trasie Świnoujście/Szczecin/Kołobrzeg/Koszalin/Słupsk - Poznań - Jelenia Góra/Wrocław - Częstochowa/Katowice - Kraków - Rzeszów - Przemyśl/Zamość oraz na trasie Wrocław - Poznań - Gdynia. Natomiast 154A i 139A (bez gniazdek) w pociągach IC Odra i IC Ślęża na trasie Wrocław - Warszawa.

Jednak należy uważać, bo czasem niektóre gniazdka nie działają, jak powinny i nie da się włożyć do nich wtyczki. Taką sytuację miałem w przedziałowym 170A, gdzie gniazdka znajdują się z boku siedzenia.

Jeszcze co do 111Arow, to jest wiele ich wersji i gniazdko może znajdować się w nieco innym miejscu, w zależności od wersji modernizacji.
DarekP - 24-11-2016, 20:21
Temat postu:
Z tymi gniazdami są jednak jakieś prawidłowości Wink
Genetarlnie gniazda mają wagony nowe i po modernizacji.
Nowe to wszystkie długie wagony (typ Z) z czarnym pasem okiennym, zaróno te jeżdżące zwykle jako EIC (156A-159A), ale również te w IC na trasie Wrocław-Gdynia.
Modernizowane to wcześniejsze modernizacje wagonów Z (136A, 139A, Z2A, Z2B, XB) oraz ostatnio zmodernizowane 200 szt. wagonów Y na trasę Przemysl-Szczecin.
Dlatego na przykład w pociągach EIC trafiają się wagony bez gniazd, bo po prostu jeszcze nie były modernizowane - przede wszystkim Henschele Z1A i Z1B spotykane w pociągach międzynarodowych oraz wspomiane bezprzedziałowe 152A i 154A. Te wagony miały w opcji przeglądów w ostatnim czasie dołożenie gniazd, ale Intercity się nie pochwaliło, czy z opcji skorzystało.
Poza tym nowe EZT, kursujące jako IC, mają gniazda
Także w pociągach IC gniazdo powinno być, w TLK to będzie raczej wyjątek.
sabatnik - 27-11-2016, 11:40
Temat postu:
W tym roku jadąc IC zawsze miałem "pod ręką" działające gniazdko. W TLK jak dotąd nigdy nie trafiłem niestety. Nawet jeśli gdzieś znalazłem, to nie było prądu, o czym nawet czasem informował konduktor Razz

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group