INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. warm.-mazurskie - Remont Orzysz-Ełk

Seblit - 20-04-2009, 23:03
Temat postu: Remont Orzysz-Ełk
Oddział Regionalny PKP Polskie Linie Kolejowe w Gdańsku podpisał dwie umowy na wykonanie robót budowlanych. Jedna dotyczy zadania inwestycyjnego „Modernizacja linii kolejowej nr 223 Czerwonka – Ełk, na odcinku Orzysz – Ełk”, a druga - zadania „Modernizacja linii kolejowej nr 131 Chorzów Batory – Tczew na odcinku Nowa Wieś Wielka – Trzciniec”.

W pierwszym przypadku wykonawcą robót jest konsorcjum firm, na czele którego stoi Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych - 7 S.A. Wartość kontraktu wynosi 46 440 968,13 zł brutto, środki w całości pochodzą z budżetu państwa. W ramach zadania zostanie zmodernizowana nawierzchnia torowa na stacjach i szlakach o łącznej długości 35,4 km wraz z budową i odbudową rowów bocznych, drenażu na szlakach i poszerzeniem nasypów. Ponadto zmodernizowana zostanie nawierzchnia 13 przejazdów. Finisz prac przewidziany jest na 30 listopada 2012 r.

– Głównym celem realizacji inwestycji jest podwyższenie podwyższenie prędkości rozkładowej na odcinku Orzysz-Ełk do 80 km/h dla pociągów pasażerskich oraz do 60 km/h dla pociągów towarowych – mówi Ewa Symonowicz-Ginter, rzecznik gdańskiego oddziału PKP PLK.

Modernizacji odcinka Nowa Wieś Wielka – Trzciniec podjęło się Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie Sp. z o.o. Wartość konraktu to 29 683701,73 zł brutto (90 proc. pochodzi z Funduszu Kolejowego, 10 proc. ze środków własnych PKP PLK), termin wykonania to 30 listopada br.

Zostanie wymieniona nawierzchnia o łącznej długości 9,5 km, zmodernizowane zostaną przejazdy i przejścia dla pieszych, rozjazdy, a także częściowo sieć trakcyjna. Prędkość ma być podniesiona do 120 km/h.

– Ponadto na stacji Trzciniec zostaną zamontowane nowe urządzenia komputerowe sterowania ruchem kolejowym – mówi Ewa Symonowicz-Ginter.

Źródło: Rynek Kolejowy

Moim zdaniem bardziej remont należy sie odcinkowi Mrągowo-Mikołajki gdzie jest nędzne 20km/h. Z Ełku do Orzysza 50km/h. Mimo wszystko to i tak dobrze, bo tej linii od dawna należy się remont.
Iktorn - 20-04-2009, 23:29
Temat postu:
Z rozpędu mogli by wyremontować odcinek Orzysz-Mikołajki. Tam też nie jest za fajnie.
Tak się kiedyś zastanawiałem z paroma znajomymi. Gdyby wyremontować ten odcinek i prędkość była by co najmniej 80 km/h to czy coś by jeździło na tej trasie? Kiedyś był w sezonie letnim pośpiech Berlin-Ełk, ale później z niego zrezygnowano....Może nadejdą lepsze czasy dla tej linii, bo widoki całkiem ładne i rejon ma potencjał turystyczny.
Seblit - 23-04-2009, 22:59
Temat postu:
I jest to krótsza droga niż przez Korsze.
Jeszcze odnośnie tematu:

W dniu 16.04.2009r. w siedzibie Oddziału Regionalnego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w Gdańsku została podpisana umowa nr B/05/03d/001/00/5555/09 na wykonanie robót budowlanych dla zadania inwestycyjnego pn. "Modernizacja linii kolejowej nr 223 Czerwonka - Ełk, na odcinku Orzysz - Ełk".

W imieniu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. umowę podpisali:

- Bogusław Bogdan Bobkowski Zastępca Naczelnego Dyrektora ds. Projektów Inwestycyjnych Oddziału Regionalnego w Gdańsk

- Krzysztof Jasieński - Zastępca Naczelnego Dyrektora ds. Ekonomiczno - Finansowych,

Natomiast ze strony wykonawcy działającego jako Konsorcjum Firm, którego liderem jest Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych - 7 S.A., partnerem zaś Andrzej Sawicki, umowę podpisali:

- Jan Sęktas Wiceprezes Zarządu
- Tadeusz Bogdan Wiceprezes Zarządu.

Źródła finansowania zadania inwestycyjnego:
- środki Budżetu Państwa
Wartość umowy wynosi: 46 440 968,13 zł brutto

Termin realizacji umowy: 30.11.2012r.


W ramach zadania zostanie zmodernizowana nawierzchnia torowa na stacjach i szlakach o łącznej długości 35,4 km wraz z budową i odbudową rowów bocznych, drenażu na szlakach i poszerzeniem nasypów. Ponadto zmodernizowana zostanie nawierzchnia 13 przejazdów kolejowych.

Głównym celem realizacji inwestycji jest podwyższenie standardu technicznego linii nr 223 na odcinku Orzysz - Ełk, poprzez osiągnięcie prędkości rozkładowej 80 km/h dla pociągów pasażerskich oraz 60 km/h dla pociągów towarowych. Dzięki poniesionym nakładom zwiększymy bezpieczeństwo ruchu kolejowego, zmniejszymy koszty utrzymania infrastruktury oraz będziemy mogli przedstawić bardziej atrakcyjną ofertę dla przewozów pasażerskich i towarowych.
Źródło: Rynek Kolejowy za PKP PLK SA
edzio12 - 13-02-2010, 10:06
Temat postu:
Z tego co wiem ,zostanie tylko linia Orzysz Ełk,wiem że mają zamknąć , Mrągowo.W marcu lub kwiecień. Sad
Referee - 02-09-2010, 23:12
Temat postu:
Blask całej modernizacji przyćmiewają niewyremontowane, zarośnięte trawą po pas perony. Trochę to nijak wygląda.

http://www.kpinfo.pl/photogallery.php?photo_id=10573

Co prawda na tym zdjęciu, źle to nie wygląda, ale jak byłem w czerwcu na tej stacji to trawa była lekko mówiąc imponująca.
Bernard - 21-09-2010, 09:13
Temat postu:
Referee, biorąc pod uwagę fakt, że w tym roku w Orzyszu nie zatrzymał się (i nie zatrzyma się) żaden pociąg pasażerski utrzymanie peronów na stacji mijało się z celem. Nie zdziwię się również jeśli przy okazji modernizacji odcinka Ełk - Orzysz perony zostaną nietknięte. Nie jest tajemnicą, że inwestycja realizowana głównie dla celów wojskowych (a w tym wypadku najważniejsze są porządne rampy ładunkowe - zresztą gruntownie remontowane).
Referee - 21-09-2010, 19:28
Temat postu:
Wiem o tym, że modernizacja jest pod przewozy wojskowe prowadzona. Dlatego nie dziwię się, że perony są nieremontowane. Nie mam o to pretensji, a jedynie przedstawiam swoje spostrzeżenie. Bo wiem, że celowość modernizacji peronów w tym momencie jest zerowa.
mm - 06-05-2011, 18:32
Temat postu:
Linia Ełk - Orzysz jest remontowana dla wojska cały czas wozimy szyny podkłady i tłuczeń (w okolicach Bartosz i Rogali) materiał oprócz tłucznia pochodzi z odzysku z magistrali Warszawa - Gdańsk szyny i podkłady UIC60 z mocowaniem klasycznym na razie robimy szlak Stare Juchy - Wydminy potem Orzysz. Z tego co wiem ruch pasażerski ma powrócić po tym remoncie.
Referee - 05-07-2011, 19:49
Temat postu:
Też coś mi się o uszy obiło, że szykuje się reaktywacja dla ruchu pasażerskiego odcinka Orzysz-Ełk. Ciekawe ile w tym prawdy. Faktem jest, że chyba nie nastąpi to chyba w grudniu, bo szykuje się budowa wiaduktu na nowej obwodnicy Ełku w okolicach p.o Ełk Zachód, rozkopanie nasypu, a tym samymi zamknięcie linii.
Damian Łódź - 06-07-2011, 16:29
Temat postu:
To jak to ma byc, tylko bedzie ogryzek Ełk-Orzysz?
buuuuum - 06-07-2011, 17:55
Temat postu:
No dalej już jakoś do Czerwonki się dotelepią.
Z Czerwonki do Olsztyna już setką leci.
Referee - 06-07-2011, 19:56
Temat postu:
Słyszałem, że ma być właśnie ten "ogryzek" tylko do Orzysza. Nie jest to wcale taki głupi pomysł, biorąc pod uwagę, że trochę ludzi w Ełku pracuje czy uczy się. Za swojej bytności w Ełku uczyłem się z kilkoma osobami, później pracowałem. Wszyscy jakoś musieli pokonywać tą trasę codziennie co najmniej dwa razy. Co prawda jest w miarę dobre połączenie drogowe, DK16 jest w dobrym stanie, a komunikacja autobusowa nie ma najgorszej wcale oferty, jednak jestem pełen optymizmu.
sympatyk - 30-08-2023, 18:37
Temat postu:
PLK zapowiada remont linii 223 do Mikołajek i Mrągowa.

Rada Ministrów 16 sierpnia 2023 r. przyjęła aktualizację Krajowego Programu Kolejowego. Formalnie otworzyło to drogę do realizacji kolejnych inwestycji w szlaki kolejowe na terenie całego kraju. Wśród linii, które zostaną objęte pracami jest ta prowadzące przez serce Mazur (linia kolejowa nr 223).

Więcej:

https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/trzeci-szlak-kolejowy-z-olsztyna-do-elku-do-modernizacji-114773.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group