INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. łódzkie - Nowa jakość Łódź - Warszawa - Łodź

fisch - 21-02-2009, 12:22
Temat postu: Nowa jakość Łódź - Warszawa - Łodź
Fragment artykułu z portalu www.wnp.pl ., CZY TO PRAWDA ? KTO JECHAŁ ?

…Jak poinformował rzecznik, podniesiony został standard podróżny na trasie Warszawa - Łódź. Już od 16 lutego w pociągu Łodzianin kursują wyłącznie zmodernizowane wagony 1 i 2 klasy. Obecnie w wagonach drugiej klasy jest możliwość podróży w przedziałach 6- cio miejscowych.

W porannych pociągach na trasie Łódź - Warszawa (Łodzianin oraz pospiesznym wyruszającym z Łodzi Fabrycznej o godzinie 6.51) PKP Intercity bezpłatne udostępnia podróżnym prasę.
Lodzianin - 21-02-2009, 18:20
Temat postu:
ciekawe. Ale właście na czym polegała owa modernizacja ? pomalowali, pozamiatali czy coś poważniejszego ? kto wie, niech sie wypowie.
ostatnio bezpłatna prasa jest tez rozdawana studentom na UŁ. ciekawe co wydawcy prasowi zrobili sie nagle tacy charytatywni.
Exsimus - 23-02-2009, 17:48
Temat postu:
Nowa jakość polega na tym, że kursują tam wagony, które od początku były w IC, ale teraz są zmodernizowane. Tymi wagonami są 141A i 144A. Chyba tak? Ale coś koło tego na pewno.
fisch - 24-05-2009, 07:36
Temat postu:
Albo będzie sukces, albo ....? .
Kaszub - 24-05-2009, 12:39
Temat postu: Re: Nowa jakość Łódź - Warszawa - Łodź
fisch napisał/a:
w pociągu Łodzianin kursują wyłącznie zmodernizowane wagony 1 i 2 klasy

Wzięte z Ex Słupia! Tak wpływowy człowieku, który dojeżdżasz Łodzianinem, niech na Ex, na którego ludzie grubą kasę bulą, niech jadą sobie jakimś syfem, a ty miej wygodę Evil or Very Mad
lidl - 24-05-2009, 13:09
Temat postu:
Jezdze ta trasa codziennie i rzeczywiscie, czesciej mozna spotkac 6-osobowe przedzialy Smile
Wieprzak - 29-05-2009, 17:12
Temat postu: Re: Nowa jakość Łódź - Warszawa - Łodź
Kaszub napisał/a:
Wzięte z Ex Słupia! Tak wpływowy człowieku, który dojeżdżasz Łodzianinem, niech na Ex, na którego ludzie grubą kasę bulą, niech jadą sobie jakimś syfem, a ty miej wygodę Evil or Very Mad


Tylko po pierwsze, drogi kolego z Lęborka, na Słupii/Artusie jeżdżą m.in. bezprzedziałowe wagony zodernizowane ze SPOT z KLIMATYZACJĄ. Są to najlepsze wagony jakimi dysponują Szczęśliwice. A po drugie, to ciekawe czy zdajesz sobie sprawę z tego, ile spółka ma dochodu ze Słupii, a ile z Łodzianina...?
fisch - 20-06-2009, 12:06
Temat postu: Pociąg do Łodzi ...
Wstyd i tyle.
Kliknij i obejrzyj
http://www.tvnwarszawa.pl/-1,1604875,0,,pociag_do_lodzi_a_co_to_takiego,wiadomosc.html
Źródło: www.tvnwarszawa.pl
Krzysztof1976 - 20-06-2009, 12:39
Temat postu: wstyd razy 2 konkurencja
http://www.tvnwarszawa.pl/-1,1605939,0,,wakacje_w_pkp__horror_dla_pasazerow,wiadomosc.html
EU07 - 20-06-2009, 13:01
Temat postu:
Powiedzieć głośno trzeba jedno to kolejny przykład niezadowolenia PKP IC na to jak zaczyna radzić sobie PR
Od pewnego czasu widzimy jak IC stara się utrudnić życie swojej konkurencji. Przewozy Regionalne w końcu są spółką, która chce zarobić.
Nie rozumiem całkowicie rzecznika PKP IC tłumaczącego chaos na dworcu centralnym, długami za sprzedaż biletów przez PR. Co ma piernik do wiatraka.
To ewidentny celowy brak wiedzy, aby utrudnić życie swojej konkurencji.
Po co ludzie mają płacić komuś mniej skoro mogą zapłacić nam więcej.

Paradoks skracania składów polega nie na mniejszym zainteresowaniu tylko braku wagonów do uruchomienia pociągów sezonowych i to jest prawda panie Ney.
Jednak Pan jest oczywiście jako rzecznik niedorzecznej spółki najmądrzejszy - Żal mi pana.
Szkoda, że nie skomentował pan wybryku obsługi pociągu - poniżej gumy od majtek.
Choć z jednej strony rozumiem tych ludzi przecież jak by poszedł sprawdzać bilety to by go zlinczowali.

Obserwują to jeszcze raz dochodzę do wniosku, że Spółka PKP Intercity wyr.... wszystkich pasażerów bez mydła. Wzorem z Niemiec nie będzie tańszych pociągów pośpiesznych albo osobowe albo drogie kwalifikowane.

Jeszcze jedno żałuję, że ludzie tacy jak my, którzy widzą paranoję, nie mogą wypowiadać się w publicznej debacie przy udziale Dyrektorów czy Rzeczników bałaganu kolejowego.
To, że my sobie krzyczymy i wieszamy tytułowe psy na konkretnych osobach na forum- oni mają głęboko. Ciekawe jednak ja by się tłumaczyli publicznie ze swojej głupoty.
fisch - 20-06-2009, 13:17
Temat postu: Zapasy w błocie
Coś w temacie tzw. konkurencji.
Źródło: Głos Maszynisty 06/2009
Pabianiczanin - 20-06-2009, 16:33
Temat postu:
A oto rozkład jazdy pociągów InterRegio który wisiał na stacji Łódź Fabryczna
EU07 - 20-06-2009, 16:57
Temat postu:
PABIANICZANIN
A co to za cudo techniki dawnej gościło na Fabrycznym
Pabianiczanin - 20-06-2009, 17:03
Temat postu:
To z okazji dni Reymonta jak chcesz moge przesłać kilka fotek z dzisiejszego dnia.
fisch - 21-06-2009, 20:50
Temat postu: Coś w temacie
Źródło: Express Ilustrowany
Źródło: www.wolnadroga.pl

[ Dodano: 09-07-2009, 20:24 ]
Źródło: www.tvn24.pl

http://www.tvn24.pl/2245313,0,0,1,1,lodz_warszawa-miejsc-brak,wideo.html

[ Dodano: 15-07-2009, 20:19 ]

Kupujesz bilet na przejazd koleją? Uważaj, do jakiego pociągu wsiadasz. Bilety kupione na pociąg PKP Intercity nie obowiązują już w PKP Przewozy Regionalne, nawet jeśli pociągi jadą dokładnie tą samą trasą.


Obie poróżnione ze sobą spółki nie podpisały porozumienia o wspólnym świadczeniu usług pasażerom i każą kupować oddzielne bilety. Spotkało to panią Danutę z Suwałk, która z dwójką wnucząt jechała do Koluszek. Kupiła dla całej trójki rodzinny bilet na Intercity z przesiadką w Warszawie. Na Dworcu Centralnym przesiedli się do pociągu jadącego do Koluszek. Tam konduktor poprosił o bilet.

- Okazało się, że w pociągach Interregio nie honoruje się biletów PKP Intercity - mówi pani Danuta. - Konduktor powiedział jednak, że sprzeda nam nowy bilet. A na starym napisze, że nie jest wykorzystany i w kasie na dworcu w Koluszkach zwrócą nam za niego pieniądze.

Za przejazd do Koluszek cała trójka zapłaciła 45 zł. Do tego za wypisanie biletu przez konduktora 5 zł. W kasie w Koluszkach zwrócono im za bilet Intercity, ale... 3,80 zł.

- Przewozy Interregio nie uznają biletów Intercity, zapewne dlatego pasażerka musiała wykupić u przewoźnika kolejny bilet - mówi Paweł Ney, rzecznik PKP Intercity. - Za niewykorzystany bilet powinna jednak dostać zwrot w kasie i wydaje się, że kwota powinna być wyższa niż 3,80 zł. Nasza pasażerka powinna jednak zwrócić się do nas z reklamacją, którą dokładnie rozpatrzymy.

Źródło: POLSKA Dziennik Łódzki

[ Dodano: 29-07-2009, 22:53 ]
Źródło: ww.kow.com.pl - (fragment "W podróży")
oporny301 - 03-11-2010, 19:55
Temat postu: Do widzenia ED74
Będziemy dłużej jeździć do Warszawy i to starym składem

Pod koniec listopada rozpocznie się drugi etap remontu torów między Łodzią a Warszawą. Oznacza to utrudnienia na trasie i dłuższy czas przejazdu. Po zakończeniu prac podróż do stolicy ma jednak trwać niewiele ponad godzinę
Tory od Skierniewic do Warszawy zostaną całkowicie rozebrane i wybudowane od początku. Koszt prac to ponad miliard złotych. Roboty wykona konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury, PKP Energetyka oraz Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe.

Oprócz wymiany torów wykonawca zrobi odwodnienie, wymieni urządzenia automatyki, sieć trakcyjną, a także zmodernizuje perony. W ramach projektu zlikwidowanych zostanie pić przejazdów kolejowych, a 13 zostanie odnowionych.
Przewoźnicy nie wiedzą jeszcze, czy w czasie remontu zostaną utrzymane wszystkie połączenia. - Tego typu prace to wyzwanie nie tylko dla inżynierów, ale i dla projektantów rozkładu jazdy. To najbardziej obłożona linia kolejowej w Polsce i zmian organizacji ruchu z pewnością będzie wiele. Szczegóły są jeszcze ustalane - mówi Robert Kuczyński, rzecznik prasowy Centrum Realizacji Inwestycji.

Polskie Linie Kolejowe, ustalając organizację ruchu, mają trzy główne założenia: * priorytet to pociągi podmiejskie i jeżdżące na trasie Warszawa - Łódź * maksymalne wydłużenie czasu podróży nie powinno przekroczyć średnio 15 minut * pociągi dalekobieżne i towarowe jadące tą linią będą kierowane objazdem.

Na czas prac przestaną jeździć na tym odcinku nowoczesne składy firmy Pesa. - Będziemy chcieli zwiększyć liczbę miejsc w pociągach a do tego potrzebne są składy z wagonami, których będzie można więcej doczepić - tłumaczy Marcin Barański, dyrektor biura ministra infrastruktury.

Pociągi trafią najprawdopodobniej na trasę Warszawa - Kraków. Po zakończeniu przebudowy torowiska mają jednak wrócić na trasę Łódź - Warszawa.

Wykonawca zgodnie z umową ma zakończyć prace do 31 maja 2012 r. Wówczas pociągi z Łodzi do Warszawy mają jeździć nawet 65 minut (nie zatrzymując się na stacjach pośrednich).

Przypomnijmy: od 2006 do 2008 r. trwały prace na odcinku od Łodzi do Skierniewic. Wówczas wymieniono 62 km torów. Wiele osób narzekało wówczas na podróż, która czasami trwała nawet ponad trzy godziny. Jednak po zakończeniu tego etapu udało się skrócić czas przejazdu do stolicy do 84 minut (najszybsze pociągi). Przebudowa kolejnego odcinka pozwoli na jeszcze szybszy przejazd. Po zakończeniu inwestycji podróż do Warszawy ma trwać około 65 minut.

Trasa z Łodzi do Warszawy jest najbardziej obciążonym odcinkiem kolejowym w Polsce. Średnio kursuje na niej 69 par pociągów na dobę. Codziennie z tych połączeń korzysta kilkanaście tysięcy podróżnych.

Źródło: Gazeta Wyborcza Łódź
Desiro - 03-11-2010, 19:58
Temat postu:
Robienie loda Łodzi trwa w najlepsze nadal. Co tam nadodrzanka, co tam katowice-kraków, co tam Tczew-Bydgoszcz, co tam Wawa-Radom-Kielce-Tunel. Przecież to DUPERELE. Trza Łodzi robić dobrze choćby za 100 milardów, czekam kiedy zrobią tory ze złota i podkłady z alabastru.
Pabianiczanin - 03-11-2010, 21:29
Temat postu:
I znowu ludzie będą narzekać ze z Łodzi do Warszawy będzie się jechać dłużej.
A co ED74 no to trzeba do nowego RJ jechać na Fabryczny i porobić parę fotek ED74.
Obleśny Szczur - 04-11-2010, 16:08
Temat postu:
Desiro napisał/a:
Robienie loda Łodzi trwa w najlepsze nadal.


Pomyłka, to nie Łodzi robi się dobrze, tylko jak zwykle Warszawce.
Pabianiczanin - 04-11-2010, 16:10
Temat postu:
Obleśny Szczur napisał/a:
Desiro napisał/a:
Robienie loda Łodzi trwa w najlepsze nadal.


Pomyłka, to nie Łodzi robi się dobrze, tylko jak zwykle Warszawce.


Oj tak jak zwykle Warszawa musi mieć dobrze.
Obleśny Szczur - 04-11-2010, 16:59
Temat postu:
W cytowanym artykule z JedynieSłusznejGazety napisane jest, że opóźnienia wyniosą 15 minut ale ŚREDNIO. Jaki z tego wniosek? Podmiejskie z Wawy będą miały opóźnienia po 3 minuty, ten z Łodzi 27, to też daje średnią 15 Razz
oporny301 - 02-12-2010, 09:07
Temat postu: Na krawędzi buntu w pociągach Łódź - Warszawa
Pasażerowie podróżujący pociągami na trasie Łódź – Warszawa wraz z nastaniem zimy znów mają więcej powodów do zdenerwowania.

"Pociągi na trasie Łódź - Warszawa mają kilkugodzinne opóźnienia. Jak zwykle, brak rzetelnej informacji dla pasażerów. Ja wszystko rozumiem, ale jest zaledwie 9 stopni mrozu, a na torach i dworcach mamy kataklizm" - napisała wczoraj w e-mailu pasażerka, pani Ewa. Podobnych sygnałów o bałaganie na kolei mamy dużo.

Kłopoty zaczęły się już w poniedziałek wraz z atakiem zimy, choć apogeum osiągnęły we wtorek. "Do pociągu, który miał odjechać o 16.10 z Warszawy do Łodzi, wsiadali pasażerowie z czterech pociągów, które nie przyjechały na czas" - opisywała swoje wtorkowe przygody pani Ewa. Twierdzi, że dopiero o 17.20 podano komunikat o awarii lokomotywy między Dworcem Centralnym a Warszawą Zachodnią. Wcześniej nikt nie miał pojęcia, dlaczego pociąg do Łodzi stoi.

"Od poniedziałku nie wiemy, o której odjedziemy i o której przyjedziemy. Jestem już nudna pisząc o tym, iż to najbardziej dochodowa linia kolejowa w Polsce, ale Państwo absolutnie nie dbacie o pasażerów, jesteśmy dla PKP tylko kłopotem, bo chcemy czystych i punktualnych pociągów" - kończy swój list adresowany także do kolejowych spółek, pasażerka.

We wtorek gorąco było także na dworcu Łódź Fabryczna. Pociąg, który miał wyjechać do Warszawy tuż po godz. 18, ruszył półtorej godziny później. Pełen pasażerów stał przy peronie, a choć w składzie są głośniki, jakiegokolwiek komunikatu o skali opóźnienia nie podano. Powód? - Dowiedziałem się od maszynisty, że kierownika naszego pociągu nie ma, że dopiero jedzie z Warszawy i jak dotrze do Łodzi, to przyjdzie do nas i odjedziemy - opowiada pan Sławek, jeden z pasażerów. Na pytanie, dlaczego maszynista nie poinformuje o tym pasażerów, ten odparł, że... nie ma takich uprawnień.

W środę nadal podróże były dłuższe, niż przewiduje rozkład. - W środę największe utrudnienia na trasie Warszawa - Łódź wystąpiły rano i koło południa - mówił wieczorem Mirosław Siemieniec, rzecznik spółki PKP PLK. - Opóźnienia pociągów sięgały kilkudziesięciu minut.

To nie koniec niespodzianek. W środę znów spółka PKP Intercity zaczęła wypuszczać na trasę z Łodzi do Warszawy składy krótsze o połowę. Przed rokiem pasażerowie w takiej sytuacji zbuntowali się przeciw podróży w tłoku i zaczęli odmawiać konduktorom okazania biletu. W środę nastroje w pociągach zaczynały już być bojowe.

Źródło: www.lodz.naszemiasto.pl
TM_railfan - 03-12-2010, 14:28
Temat postu:
fisch napisał/a:
Już od 16 lutego w pociągu Łodzianin kursują wyłącznie zmodernizowane wagony 1 i 2 klasy. Obecnie w wagonach drugiej klasy jest możliwość podróży w przedziałach 6- cio miejscowych.

Jakiś czas temu dawny "Łodzianin" stracił wagony 141a i 140a ze swojego zestawienia, i przestał być jednym z najlepszych TLK w Polsce.

Pojedyncze Edyty puszczane w trasę - nieporozumienie, przynajmniej na tej linii.

Jednym słowem: robi się coraz gorzej.

W nowym RJ tylko kilka połączeń Warszawa-Łódź będzie obsługiwanych przez ED74, reszta będzie na wagonach - ciekaw jestem, jak będą wyglądały te wagony (standard i długość składów)
Pabianiczanin - 03-12-2010, 14:32
Temat postu:
Jeżeli na wagonach to pewnie 5 lub 6 wagonów.A pojedyncze Edyty na trasach to z pewnością z oszczędności jak zresztą wszystko na PKP.
sympatyk - 24-01-2013, 14:32
Temat postu:
PKP PLK opublikowały na swojej stronie internetowej nowy rozkład jazdy pociągów, który wejdzie w życie 10 lutego.

Informacja od razu wywołała lawinę protestów. Skarżą się podróżni, kursujący między Łodzią i Warszawą, a także pasażerowie, dojeżdżający z Gorzkowic do Łodzi.
Do marszałka woj. łódzkiego Witolda Stępnia trafiła skarga na poranne połączenia między Gorzkowicami i Łodzią. Napisał ją Andrzej Suchecki, podpisali się pod nią liczni podróżni. Pasażer narzeka, że Przewozy Regionalne nie potrafią tak ułożyć rozkładu jazdy, aby można było punktualnie dojechać do pracy.

- Po dwóch godzinach jazdy nie dojadę do pracy na godz. 8. W XXI wieku średnia prędkość przejazdu 83 km wynosi około 40 km/godz.
Nie rozumiem, dlaczego po remontach torów będę dojeżdżał do pracy dłużej niż przed remontami sprzed kilku lat, gdy czas podróży wynosił godzinę i 10 - 20 minut? Czy osoby, układające rozkład, czekały zimową porą w Koluszkach na pociąg aż 33 minuty przy minus 15 stopniach? - czytamy w skardze.

Podróżni wskazują, że żadne połączenie kolejowe nie pozwoli im dojechać do pracy na godz. 8. Pociąg z Gorzkowic do Łodzi Widzewa z przesiadką w Koluszkach odjeżdża o godz. 5.37. Na Widzewie jest o godz. 7.36, czyli za późno, żeby zdążyć do pracy na czas. Kolejny pociąg z Gorzkowic odjeżdża o godz. 6.15 i jest na Widzewie o godz. 7.59. Następy wyrusza o godz. 6.37 i dojeżdża na godz. 8.19. Ten przynajmniej jest korzystny dla osób, które jadą do pracy na godz. 9. A co z tymi, którzy zaczynają godzinę wcześniej?

Przewozy Regionalne przyznają rację podróżnym, ale nie są w stanie wpłynąć na zarządcę infrastruktury kolejowej, aby skonstruować rozkład zgodnie z oczekiwaniami pasażerów.

- Do zarządcy infrastruktury kolejowej nie przemawiają nasze argumenty - rozkłada ręce Iwo-na Jendrychowska, naczelnik działu marketingu Przewozów Regionalnych w Łodzi. - Planuję przyjazdy pociągów tak, aby każdy mógł zdążyć do pracy na pełne godziny, czyli 6, 7, 8 czy 9. Tak samo robię, aby po południu każdy mógł szybko wrócić z Łodzi bez konieczności czekania na dworcu. Niestety, Centrum Zarządzania Ruchem Kolejowym wprowadza swoje zmiany. Ja nie zgadzam się na to, nie pomagają też interwencje Urzędu Marszałkowskiego - dodaje naczelniczka, która od 14 lat dojeżdża do Łodzi pociągiem i denerwuje się, że niedawno jechała 40 minut, a teraz 55.

Regulamin ustalania rozkładu mówi, że nawet jeśli przewoźnik nie akceptuje zmian w rozkładzie, to i tak mogą być one wprowadzone.

Krzysztof Łańcucki, rzecznik PKP PLK, przekonuje, że zarządca infrastruktury zazwyczaj przychyla się do sugestii przewoźników, ale tylko wtedy, jeśli nie ma żadnych remontów torów. W przypadku rozkładu, który wejdzie w życie 10 lutego, będzie mnóstwo takich prac. Bieżące naprawy odbędą się na odcinkach Łódź Kaliska Towarowa - Łódź Chojny, Łódź Widzew - Łódź Andrzejów, Koluszki - Rogów, Rokiciny - Piotrków. To właśnie prace na tym ostatnim odcinku są powodem kłopotów mieszkańców Gorzkowic.

Zmiana rozkładu jazdy wzburzyła też łodzian, jeżdżących do Warszawy. Pociąg "Łodzianin" będzie pokonywał tę trasę w 2 godziny i 13 minut, chociaż nie zatrzymuje się po drodze na żadnej stacji. Tyle samo będzie jechał pociąg "Baczyński", który jedzie przez Łowicz i Sochaczew.

Podróżnych martwi też, że od 10 lutego we wszystkich pociągach TLK wprowadzona zostanie konieczność zakupu miejscówek, co oznacza, że podróż będzie jeszcze droższa.

http://www.dzienniklodzki.pl/artykul/745293,nowy-rozklad-jazdy-pkp-pasazerowie-oburzeni,id,t.html
Pirat - 28-01-2014, 21:25
Temat postu:
Pasażerowie pociągów TLK Łódź - Warszawa napisali ostatni - jak zaznaczają - list otwarty do minister Bieńkowskiej. "Sytuacja jest dramatyczna" - po raz kolejny alarmują, zapowiadając skargę do organów unijnych.

http://lodzwawa.blogspot.com/2014/01/ostatni-list-do-e-bienkowskiej.html
sympatyk - 07-03-2015, 00:20
Temat postu:
Do Łodzi w wagonach biznesowych?

Z nieoficjalnych informacji, do których dotarł „Kurier Kolejowy”, wynika, iż od 14 marca w wybranych pociągach TLK na trasie Warszawa – Łódź jako 1 klasa będą jeździły wagony biznesowe z dziewięcioma przedziałami czteromiejscowymi.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/23481/Do-Lodzi-w-wagonach-biznesowych.html
cytrynnka33 - 11-06-2015, 14:02
Temat postu:
No te miejscówki w TLK trochę utrudnią. Mi jak na razie dojazd przewozami regionalnymi odpowiadał, więc liczę na to, że te protesty coś dadza i marszałek weźmie pod uwagę potrzeby mieszkańców.
sympatyk - 02-07-2015, 23:30
Temat postu:
Łódź – Warszawa: IC zmienia taryfę. Koniec konfliktu z KM.

Do podstawowej taryfy biletowej PKP Intercity włączone zostały promocyjne bilety obowiązujące na linii łódzkiej. Formalna zmiana statusu części ofert przywraca pełne honorowanie biletów pomiędzy IC a Kolejami Mazowieckimi na odcinku Skierniewice – Warszawa. Intercity zobowiązało się też do zwrócenia swoim klientom kosztów opłat dodatkowych nałożonych w wyniku nieporozumienia między przewoźnikami.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/58308/lodz_warszawa_ic_zmienia_taryfe_koniec_konfliktu_z_km.html
cytrynnka33 - 14-07-2015, 07:36
Temat postu:
No to już by była przesada, żeby pasażer płacił więcej tylko dlatego, że przewoźnicy nie mogą się dogadać między sobą, to chyba w końcu w ich interesie.
sympatyk - 18-07-2015, 20:22
Temat postu:
Wasiak: Na kolej w Łódzkiem i Mazowieckiem trzeba patrzeć razem.

Plany rozwoju kolei w regionie łódzkim powinny być spójne z planami województwa mazowieckiego – przekonywała wczoraj w Łodzi Maria Wasiak, minister infrastruktury. Jednym z elementów realizacji takiego spojrzenia może być utworzenie połączenia Łódź – Warszawa w oparciu o Łódzką Kolej Aglomeracyjną i Koleje Mazowieckie. Możliwość otwarcia takiej międzywojewódzkiej linii wskazywał łódzki marszałek Witold Stępień.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/58452/wasiak_na_kolej_w_lodzkiem_i_mazowieckiem_trzeba_patrzec_razem.html
Beatrycze - 06-09-2017, 16:33
Temat postu:
Weekendowe „sprintery” ŁKA zestawione z trzech Flirtów.

W najbliższą sobotę i niedzielę łódzka spółka samorządowa planuje wzmocnić obsługę trasy do Warszawy. Do składów łączących region łódzki ze stolicą kraju dołoży więc trzecią jednostkę Stadler Flirt. Przewoźnik spodziewa się bowiem bardzo dużego zainteresowania swoimi usługami w związku z odbywającą się w Skierniewicach dużą imprezą o charakterze ogrodniczo-gastronomicznym.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/weekendowe-sprintery-lka-zestawione-z-trzech-flirtow-83343.html
Ralny - 23-07-2019, 00:05
Temat postu:
Fatalne warunki podróży na trasie Warszawa – Łódź

Aby uruchomić połączenia sezonowe, PKP Intercity na okres letni pozbawiło pasażerów kursujących między Warszawą a Łodzią kilku pociągów. Warunki podróży w tych co pozostały są trudne do zniesienia.

Czytaj więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/fatalne-warunki-podrozy-na-trasie-warszawa--lodz-brakuje-miejsc-dla-pasazerow-92826.html
Beatrycze - 03-09-2019, 15:11
Temat postu:
Łódzkie: Więcej interRegio do Warszawy.

Pociągi Przewozów Regionalnych z Łodzi do Warszawy od grudnia kursować będą nie osiem, a dziesięć razy dziennie. Spółka nadal uruchamiać będzie także kursy międzywojewódzkie z Łodzi do Poznania, Wrocławia i Torunia. Ich liczba nie zmieni się względem obecnie obowiązującego rozkładu jazdy.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/lodzkie-wiecej-interregio-do-warszawy-93345.html
Victoria - 05-02-2020, 19:23
Temat postu:
Po szynach do Łodzi

O połączeniach Warszawa – Łódź krążą legendy. Zwłaszcza dotyczy to połączeń realizowanych przez PKP Intercity. Sprawdziłem. W styczniu pojechałem na spotkanie do Łodzi pociągiem. I żadnych złych praktyk nie widziałem. Jechałem na pokładzie pociągu Dart wyprodukowanego przez bydgoską Pesę. 9:16 z dworca Warszawa Zachodnia.

Więcej:
https://kurier-kolejowy.pl/aktualnosci/35735/po-szynach-do-lodzi.html
Victoria - 14-07-2022, 20:57
Temat postu:
Mniej podróżnych w pociągach PKP IC Łódź – Warszawa. Praca zdalna czy remonty?

Na ok. 130-kilometrowej trasie łączącej dwa największe miasta centralnej Polski pasażerów jest obecnie mniej niż trzy lata temu – wynika z danych przekazanych nam przez PKP Intercity. Przewoźnik tłumaczy, że musiał zmniejszyć liczbę pociągów w związku z licznymi pracami infrastrukturalnymi zarówno w łódzkim, jak i w warszawskim węźle kolejowym. Czy zmiany na tym obszarze rynku są stałe, czy mają jedynie charakter przejściowy?

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/lodz--warszawa-mniej-podroznych-w-pkp-ic-praca-zdalna-czy-remonty--108960.html
Victoria - 19-12-2022, 18:01
Temat postu:
Łódź – Warszawa. Końca opóźnień pociągów nie widać

Po korekcie marcowej przybędzie pociągów, które najkrótszy dystans między stacjami w Łodzi i Warszawie pokonają w ciągu godziny i 5 minut. Głównym problemem jest jednak nie rozkład, ale jego realizacja – opóźnienia przekraczają miesięcznie tysiąc minut, dla kierunku do stolicy są bliskie dwóch tysięcy. Co gorsza, nie wiadomo nawet, kiedy zakończy się przebudowa stacji Warszawa Zachodnia, będąca jedną z głównych przyczyn utrudnień – wynika z odpowiedzi Ministerstwa Infrastruktury na interpelację poselską.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/lodz--warszawa-do-normalnosci-wciaz-daleko-111140.html
sympatyk - 22-12-2022, 13:53
Temat postu:
Łódź – Warszawa: Samorządowe pociągi nadal poza głównymi dworcami.

Samorząd województwa łódzkiego przedstawił ofertę, jaka będzie obowiązywać od 11 grudnia na trasie do Warszawy. Finansowane z kasy regionu kursy będą kończyć bieg przede wszystkim na Dworcu Głównym. Mimo braku obsługi stacji Warszawa Centralna i Warszawa Wschodnia UMWŁ jest zadowolony z wyników frekwencji w swoich pociągach.

Więcej:

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/lodz--warszawa-samorzadowe-pociagi-nadal-poza-glownymi-dworcami--110979.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group