INFO KOLEJ - forum kolejowe

Pociągi dalekobieżne - Monopol PKP Intercity

Krycha - 20-11-2005, 14:17
Temat postu: Monopol PKP Intercity
Temat już poruszyłam na IC Forum, ale jakoś nikt specjalnie nie ustosunkował się do niego, a dotyczy MONOPOLU spółki PKP Intercity na najważniejszych liniach w Polsce. Pan Prześluga uważa, że wszystko jest niby w porządku... Zobaczmy.

Wlazłam sobie na rozkład jazdy, wybrałam środek tygodnia i cóż my tam mamy? Z Warszawy do Gdynii, Krakowa, Katowic, Poznania i Szczecina (oraz spowrotem) biedny naród polski może pojechać tylko drogimi pociągami PKP Intercity! Dla zobrazowania tej patologii spisałam wszystkie bezpośrednie połączenia:

Warszawa Cent. -> Gdynia
6:50 Ex, 8:50 IC, 10:55 TLK, 12:50 Ex, 14:50 Ex, 15:50 Ex, 16:50 IC, 17:50 Ex, 18:50 IC, 0:20 P.

Aż jeden pociąg pospieszny PKP PR w środku nocy! "Słoneczny" Kolei Mazowieckich został skutecznie udupiony przez PKP IC.

Warszawa Cent. -> Kraków
6:05 Ex, 7:05 IC, 8:05 Ex, 9:05 Ex, 10:05 IC, 12:05 IC, 14:05 Ex, 15:05 Ex, 16:05 IC, 17:05 Ex, 18:05 Ex, 20:05 IC

Proszę bardzo, wyłącznie pociągi PKP Intercity kursujące CMK. Ale mamy też do Krakowa aż 4 pociągi pospieszne, jadące niestety prawie dwa razy dłużej (i okresowo), bo przez Kielce:

6:14 -kursuje 7-24 listopada
8:30 -kursuje codziennie
13:10 -nie kursuje od 14.09 do 16.11
16:30 -kursuje do 25.11 od poniedziałku do piątku

Nie zmienia to faktu, że PKP Intercity jest monopolistą na linii Warszawa-CMK-Kraków!

Warszawa Cent. -> Katowice
6:00 EC, 7:00 IC, 9:00 Ex, 10:00 Ex, 10:19 P, 12:00 EC, 14:00 EC, 15:00 IC, 15:15 P, 16:00 Ex, 17:00 IC, 18:10 Ex, 20:00 P

Tutaj pasażer jest w luksusowej sytuacji, albowiem ma aż 3 pociągi pośpieszne !!!

Warszawa Cent. -> Poznań
6:25 IC, 7:25 EC, 8:25 Ex, 9:25 TLK, 11:25 EC, 12:25 TLK, 13:25 Ex, 14:25 Ex, 15:25 IC, 16:10 IC, 16:15 IC, 16:25 EC, 17:25 Ex, 18:00 EN, 18:25 IC, 19:25 TLK, 22:50 P.

Pospulstwu rzucono łaskawie na pociechę jeden nocny pośpiech z Terespola!

Warszawa Cent. -> Szczecin
6:25 IC, 12:25 TLK, 14:25 Ex, 16:15 IC, 22:50 P

I niech ktoś mi teraz powie, że PKP Intercity nie jest monopolistą na polskich torach!!! Mało tego, tylko brak taboru powoduje, że spółka pana Prześlugi nie zmonopolizowała jeszcze innych ważnych linii!

Tymczasem pociągi Przewozów Regionalnych nie są dopuszczane to obsługi w/w tras. W nowym rozkładzie mamy tak dziwaczne relacje pociągów pospiesznych jak Poznań-Płock (dlaczego nie Warszawa?), Lublin-Kutno czy Warszawa-Konin (dlaczego nie Poznań?). Cóż, oczywiste jest, że na odcinku Warszawa-Kutno-Konin oraz Poznań-Płock spółka PKP PR nie może zagrozić interesom monopolisty PKP Intercity.

Tak więc dopieszczana przez Centralę PKP spółka PKP Intercity żeruje na biednym polskim społeczeństwie, któremu nie daje się absolutnie żadnego wyboru. Chcesz jechać pociągiem to płać! Ale płać tylko w kasie PKP Intercity!

Pozdrawiam!
Alwis - 20-11-2005, 16:03
Temat postu: Re: Monopol PKP Intercity
Krycha napisał/a:
Temat już poruszyłam na IC Forum, ale jakoś nikt specjalnie nie ustosunkował się do niego, a dotyczy MONOPOLU spółki PKP Intercity na najważniejszych liniach w Polsce. Pan Prześluga uważa, że wszystko jest niby w porządku... Zobaczmy.

I ja poruszałem ten temat w rozmowie z prezesem IC. Z odpowiedzi pana Prześlugi można wnioskować, że faktycznie wszystko jest w porządku.

A czy nie jest tak, że Centrala dopieszcza „Intercity” kosztem innej spółki, na przykład „PKP Przewozy Regionalne”?
Nie czuję się dopieszczany przez nikogo. My walczymy na rynku, nam nikt nie dopłaca. Czy można nazwać dopieszczaniem uruchomienie przez spółkę „Koleje Mazowieckie” pociągu „Słoneczny Ekspres”? „Intercity” nie boi się konkurencji, wręcz przeciwnie - czekamy na nią. Chciałbym jedynie, aby była to konkurencja na równych prawach. Niech w połączeniach dalekobieżnych konkurują między sobą wszyscy przewoźnicy - apeluję o to - ale bez subsydiowania jednych i pokazywania figi z makiem innym. Naszej spółki nie finansuje nikt oprócz pasażera, a my także wykonujemy misję publiczną, choćby w połączeniach międzynarodowych. One przynoszą spółce wielkie straty, „Przewozom Regionalnym” również.
("WD"21/ 14.10.2005)

Alwis
Picolo - 20-11-2005, 16:10
Temat postu:
Krycha poruszyła bardzo istotny, ale nie zauważany przez większe gremia problem monopolu PKP IC na omawianych liniach kolejowych. Odpowiedź prezesa Prześlugi w tej sprawie to typowy wykrętny "bełkot", z którego wynika, że PKP IC jest wręcz poszkodowane...

Ciekawe co na to powiedziałby Urząd Antymonopolowy? Według mnie mamy sytuację patową! Z jednej strony mamy tylko Polskie Koleje Państwowe (pomijam rodzaj pociągu), więc niby wszystko jest w porządku... Z drugiej strony mamy dwie samodzielne spółki kolejowe (dwa różne podmioty gospodarcze), z których jedna jest dominującym (praktycznie jedynym) przewoźnikiem na najważniejszych trasach pomiędzy największymi ośrodkami miejskimi.
zyrafa - 20-11-2005, 16:27
Temat postu:
"Są dwie prawdy prawda czasów i prawda ekranu"
S. Bajera "MIŚ"

Widzę że rzeczywistość z filmu "Miś" na PKP trwa w najlepsze

Nie czuję się dopieszczany przez nikogo. My walczymy na rynku, nam nikt nie dopłaca. Czy można nazwać dopieszczaniem uruchomienie przez spółkę „Koleje Mazowieckie” pociągu „Słoneczny Ekspres”?
Tak, tak, Centrala PKP, która nie ma nic do gadania w sprawie Kolei Mazowieckich na tym przykładzie pokazała że nie boi się konkurencji wobec IC Twisted Evil

„Intercity” nie boi się konkurencji, wręcz przeciwnie - czekamy na nią.
Związki zawodowe zrobią strajk jak będzie chciała powstać konkurencja wewnętrzna (porozumienie po utworzeniu Kolei Mazowieckich), a jeśli chodzi o konkurencję zewnętrzną, to Polska już wystąpiła o przedłużenie memorandum na ograniczenie dostępu obcym przewoźnikom pasażerskim Evil or Very Mad

Chciałbym jedynie, aby była to konkurencja na równych prawach. Niech w połączeniach dalekobieżnych konkurują między sobą wszyscy przewoźnicy - apeluję o to - ale bez subsydiowania jednych i pokazywania figi z makiem innym.
Koziłek Poznań - Płock 8)
Bystrzyca Lublin - Kutno 8)
+ cała rozpiska Krychy na początku tego wątku 8)

Naszej spółki nie finansuje nikt oprócz pasażera, a my także wykonujemy misję publiczną, choćby w połączeniach międzynarodowych. One przynoszą spółce wielkie straty, „Przewozom Regionalnym” również.
"Kasztan", "Moskwa", "Saratov", te pociągi w nowym rozkładzie jazdy obsługiwać będzie spółka Przewozy Regionalne, tak, tak wszak żyjemy w globalnej wiosce pociąg z Berlina do Saratova (prawie na Uralu), to jak z Wąchocka do Skarżyska. O przepraszam tym drugim jeździ za mało pasażerów płacących za bilety PKP PR więc od kwietnia trzeba będzie go wyciąć, co innego Saratov Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad

Dojazd Panie to ja mam bardzo dobry,wstaje 2.50 (...) do Szymanowa (...), i za dziesięć ósma jestem w domu, to znaczy w robocie ... (to też z filmu Barei i rzeczywistości na PKP)
Fikander - 20-11-2005, 16:28
Temat postu:
TLK do Szczecina jest droższy niż pośpiech PR o całe 38 gr chyba, więc trudno go nazwać drogim... do Gdyni będzie bezpośredni dzienny pospieszny PR przez Bydgoszcz, do Krakowa i Katowic istnieją niezłe połączenia pospieszne przez odpowiednio Kielce i Częstochowę; monopol PKP IC widzę tylko na tych trasach, oczywiście nie jest to dobre zjawisko, niemniej jednak wraz z pojawieniem się pociągów IRN, a później TLK, większości pasażerów to nie robi większej różnicy...
Picolo - 20-11-2005, 16:47
Temat postu:
Fikander napisał/a:
niemniej jednak wraz z pojawieniem się pociągów IRN, a później TLK, większości pasażerów to nie robi większej różnicy...

Czyżby? A ile masz tych TLK?
Warszawa - Gdynia: 1
Warszawa - Kraków: 0
Warszawa - Katowice: 0
Warszawa - Poznań: 3
Warszawa - Szczecin: 1

Mając taką "mnogość" tanich pociągów TLK pasażerowie na pewno muszą być zadowoleni Wink
Fikander - 20-11-2005, 17:02
Temat postu:
Picolo napisał/a:
Czyżby? A ile masz tych TLK?

Z grubsza to tyle, ile wcześniej było pospiesznych PR na tych trasach...
Marcin - 20-11-2005, 17:28
Temat postu:
A dlaczego PR ,,oddaje"" swoje dochodowe pociągi IC? Co to ma wspolnego z konkurencją?
Krycha - 20-11-2005, 17:37
Temat postu:
Zapraszam do głosowania w ankiecie! Niech naród się wypowie w tej sprawie...
Taką samą ankietę zamieściłam na IC Forum, więc za jakiś czas będzie można porównać wyniki... Wink
gonzor - 20-11-2005, 18:08
Temat postu:
"Kasztan", "Moskwa", "Saratov", te pociągi w nowym rozkładzie jazdy obsługiwać będzie spółka Przewozy Regionalne

Nie będzie tylko od 2 lat już obsługuje .I życzę powodzenia jak ktoś nim chce pojechać w Polsce. Bilety wyłącznie w komunikacji międzynarodowej - kuszetki i sypialne
Naczelnik - 20-11-2005, 18:14
Temat postu:
gonzor napisał/a:
I życzę powodzenia jak ktoś nim chce pojechać w Polsce. Bilety wyłącznie w komunikacji międzynarodowej - kuszetki i sypialne


Jaki to ma związek z monopolem PKP IC? Wymienione przez Ciebie pociągi są uruchamiane przez koleje rosyjskie lub ukraińskie. Na terenie Polski objęte są tzw. kabotażem, co oznacza, że nie są dostępne w komunikacji krajowej. Ale to nie wina spółki PKP Przewozy Regionalne!

"Chełmoński" Kraków-Kijów i "Polonez" Warszawa-Moskwa - te pociągi uruchamia PKP IC. Życzę powodzenia jeśli ktoś nimi chce pojechać w Polsce. Bilety wyłącznie w komunikacji międzynarodowej - kuszetki i sypialne...
Victoria - 20-11-2005, 18:35
Temat postu:
A więc to dlatego jadąc pociągiem do Krakowa muszę płacić aż 86 zł w jedną stronę, bo nic innego oprócz expresów i intercity nie kursuje! Precz z monopolistą!
Zed - 20-11-2005, 18:44
Temat postu:
Zgadzam się, że to ewidenty monopol i faworyzowanie PKP IC. Przewozy Regionalne można spuścić na samo dno, ale o PKP IC to kolejowa władza dba, oj dba!
Świnia - 20-11-2005, 19:04
Temat postu:
Krycha napisał/a:
Tak więc dopieszczana przez Centralę PKP spółka PKP Intercity żeruje na biednym polskim społeczeństwie, któremu nie daje się absolutnie żadnego wyboru. Chcesz jechać pociągiem to płać! Ale płać tylko w kasie PKP Intercity!

To jest świństwo!!!
zyrafa - 20-11-2005, 19:19
Temat postu:
Naczelnik
Cytat:
Jaki to ma związek z monopolem PKP IC? Wymienione przez Ciebie pociągi są uruchamiane przez koleje rosyjskie lub ukraińskie. Na terenie Polski objęte są tzw. kabotażem, co oznacza, że nie są dostępne w komunikacji krajowej. Ale to nie wina spółki PKP Przewozy Regionalne!

"Chełmoński" Kraków-Kijów i "Polonez" Warszawa-Moskwa - te pociągi uruchamia PKP IC. Życzę powodzenia jeśli ktoś nimi chce pojechać w Polsce. Bilety wyłącznie w komunikacji międzynarodowej - kuszetki i sypialne...


Nie chodzi o winę lecz o fakt, że przewoźnik, którego domeną powinny być przewozy regionalne, zajmuje sie obsługą pociągów międzynarodowych, które nie przynoszą zysku (nikt z tego nie robi tajemnicy), a PKP PR wrzuca je do jednego wora z osobowymi i chcąc nie chcąc pociągi te też mają wpływ na wynik finansowy Spółki - a zatem konieczność dopłat z budżetu - czyli za stratę na tych pociągach płacimy my. PKP IC nie dostaje dofinansowania, zatem Grupa PKP zleciła ich obsługę PKP PR Confused . Jeżeli byłby to typowy kabotarz, to bilety tylko w pociągu, a nie jak teraz w kasach Neutral . Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby je prowadziło PKP Cargo (licencję na pasażerkie mają) - ale nie byłoby dopłat.
przemas - 20-11-2005, 19:22
Temat postu:
Temat jak widać bardzo kontrowersyjny. Czy nie macie wrażenia, że w PKP istnieje jakieś nieformalne lobby na rzecz spółki PKP IC?
zyrafa - 20-11-2005, 19:24
Temat postu:
Niestety nie tylko wrażenie, ale i pewność - dowody patrz wyżej.
Krycha - 20-11-2005, 19:38
Temat postu:
zyrafa napisał/a:
Nie chodzi o winę lecz o fakt, że przewoźnik, którego domeną powinny być przewozy regionalne, zajmuje sie obsługą pociągów międzynarodowych, które nie przynoszą zysku (nikt z tego nie robi tajemnicy), a PKP PR wrzuca je do jednego wora z osobowymi i chcąc nie chcąc pociągi te też mają wpływ na wynik finansowy Spółki - a zatem konieczność dopłat z budżetu - czyli za stratę na tych pociągach płacimy my.

PKP Przewozy Regionalne nie mają na to absolutnie żadnego wpływu. Za taki stan rzeczy odpowiada tylko Centrala PKP!

Przypomnijmy sobie jak PKP IC odebrało najlepsze pociągi pośpieszne Przewozom Regionalnym. Czy ktoś się kogoś pytał o zdanie? Nie! Decyzje zapadły na samej górze!

I tak oto nierentowne wcześniej pociągi pod zarządem PKP PR nagle zaczęły przynosić zyski w barwach PKP IC? Ja w takie bajki nie wierzę! Gdyby jakiś pociąg PR był deficytowy to PKP IC nigdy by takiego pociągu nie wzięło na swoje barki!

Przypominam: spółka PKP Intercity jest planowana do prywatyzacji (za rządów Kaczorów raczej nierealne...) i nie może mieć konkurencji, żeby zarabiać jak najwięcej! Taka jest polityka najwyższych władz PKP, która doprowadziła do tego, że najważniejsze linie kolejowe w Polsce z największymi potokami podróżnych są obsługiwane wyłącznie przez najdroższe pociągi PKP Intercity !!! Te pojedyncze nocne pociągi pośpieszne nie mają tak naprawdę żadnego znaczenia...

I tak oto mamy MONOPOL PKP IC! Tu nie liczy się dobro pasażerów, którym nie daje się żadnego wyboru, tylko dobro pana Prześlugi i jego spółki!
gonzor - 20-11-2005, 19:45
Temat postu:
Naczelnik napisał/a:
Jaki to ma związek z monopolem PKP IC? Wymienione przez Ciebie pociągi są uruchamiane przez koleje rosyjskie lub ukraińskie. Na terenie Polski objęte są tzw. kabotażem, co oznacza, że nie są dostępne w komunikacji krajowej. Ale to nie wina spółki PKP Przewozy Regionalne!
"Chełmoński" Kraków-Kijów i "Polonez" Warszawa-Moskwa - te pociągi uruchamia PKP IC. Życzę powodzenia jeśli ktoś nimi chce pojechać w Polsce. Bilety wyłącznie w komunikacji międzynarodowej - kuszetki i sypialne...

Chyba nie są objęte kabotażem ? IC uruchamia też w komunikacji międzynarodowej BWE ( 3 pary ) WAWEL , PRAHA , SOBIESKI i nimi można jeździć w komunikacji krajowej.
A może PR powinien przestać bawić się w relacjach dalekobieżnych krajowych ( typy Szczecin - Przemyśl lub inne wlekące się przez pół Polski ) a skoncentrować się na typowch rel. regionalnych ? Ewentualnie prowadzić poc. pośp. w obrębie max. 3 województw z dobrymi skomunikowaniami na stacjach węzłowych
Krycha - 20-11-2005, 19:51
Temat postu:
gonzor napisał/a:
A może PR powinien przestać bawić się w relacjach dalekobieżnych krajowych ( typy Szczecin - Przemyśl lub inne wlekące się przez pół Polski ) a skoncentrować się na typowch rel. regionalnych ?

I co, może według Ciebie cały ruch dalekobieżny mają przejąć bardzo drogie pociągi PKP IC, żeby do cna wydoić biednych i nęconych wysokim bezrobociem Polaków? Gratuluję pomysłu!
Fikander - 20-11-2005, 19:54
Temat postu:
Ursus Victorius napisał/a:
A więc to dlatego jadąc pociągiem do Krakowa muszę płacić aż 86 zł w jedną stronę, bo nic innego oprócz expresów i intercity nie kursuje!

Nieprawda.

6.14 POSP Kraków Płaszów codz
8.30 POSP KINGA Kraków Płaszów codz
13.10 POSP WARMIA Kraków Płaszów codz
16.30 POSP JADWIGA Kraków Płaszów codz
21.10 POSP WETLINA Krynica pt.
23.05 POSP NOSAL Zakopane pt.

Akurat relację do Krakowa trudno uznać za zmonopolizowaną... Rolling Eyes
gonzor - 20-11-2005, 19:55
Temat postu:
Krycha , przeczytaj 3 ostatnie wiersze mojej wypowiedzi a nie cytujesz - jak Urban - wyrwane z kontekstu wersy
Fikander - 20-11-2005, 19:56
Temat postu:
Krycha napisał/a:
I co, może według Ciebie cały ruch dalekobieżny mają przejąć bardzo drogie pociągi PKP IC

TLK jest równie drogi, co pospieszny.
Krycha - 20-11-2005, 20:02
Temat postu:
Fikander napisał/a:
Akurat relację do Krakowa trudno uznać za zmonopolizowaną...

Mówię cały czas o CMK. Przejazd zmonopolizowaną przez PKP IC CMK-ą w niecałe 3 godziny, a przejazd pośpiesznym przez Kielce w prawie 5 godzin to chyba jest jakaś różnica, co nie?

Fikander napisał/a:
TLK jest równie drogi, co pospieszny.

Ile masz tych TLK? Tyle co kot napłakał! Zresztą ktoś już zrobił zestawienie... Śmiechu warte!
przemas - 20-11-2005, 20:11
Temat postu:
Zwolennikom PKP IC, którzy twierdzą, że nie ma żadnego monopolu proponuję pominąć w dyskusji kierunek na Kraków, gdzie mamy dwie alternatywne trasy: szybką CMK i dłuższą przez Kielce.

Chyba nie pozostawia cienia wątpliwości kierunek Poznań i Gdynia gdzie oprócz jednego pociągu PKP PR mamy wyłącznie same pociągi PKP IC, z których tanie TLK to nieliczne wyjątki (1 do Gdynii oraz 3 do Poznania). Jaki tutaj wybór ma pasażer? Odpowiedź: pociągi IC i Ex... albo PKS.
zyrafa - 20-11-2005, 20:26
Temat postu:
Krycha napisała
Cytat:
W odpowiedzi na moją wypowiedź o stratach na Kasztanie i reszcie
PKP Przewozy Regionalne nie mają na to absolutnie żadnego wpływu. Za taki stan rzeczy odpowiada tylko Centrala PKP!
[CIACH]
I tak oto mamy MONOPOL PKP IC! Tu nie liczy się dobro pasażerów, którym nie daje się żadnego wyboru, tylko dobro pana Prześlugi i jego spółki!

W 100% mam identyczne zdanie, monopol PKP IC i straty PKP PR wynikają z decyzji Grupy a nie poszczególnych Spółek. A co jest niedochodowe i można to wepchnąć do PKP PR - tam się wpycha bo stratę pokryje budżet (województwa lub Państwa), a jak nie będą chcieli to utniemy im pociągi do pracy. Góra Grupy PKP jest czysta (każda spółka jest niezależna) i interes się kręci.
Krycha - 20-11-2005, 20:55
Temat postu:
Właśnie zostałam zablokowana na IC Forum! No cóż, ośmieliłam się zarzucić monopol spółce PKP Intercity... Chciałam napisać tam jeszcze następującą rzecz:

Skoro porównujesz bogatych Niemców do biednych Polaków to nie mamy o czym gadać!

Zresztą zjechałam całe Niemcy koleją i oprócz ICE jest wiele alternatywnych tańszych połączeń z przesiadkami. Przesiadki nie są w Niemczech czymś strasznym, bo wszystko jest tam fantastycznie skomunikowane i pociągów jest full.

Zdawałam sobie sprawę z tego, że poruszając taki temat na tym forum zostanę wyśmiana i nie jestem wcale zdziwiona. Dlatego opuszczam was a dyskusję kontynuujcie sobie bez mojego udziału. Ja już powiedziałam co miałam na ten temat do powiedzenia.

A fanatykom PKP IC i lizusom pana Prześlugi życzę udanych podróży najdroższymi pociągami (bo nie macie innego wyboru, hehe).

PS. Spodziewam się zbanowania. Zgadłam?


Zgadłam. Ten post już się nie ukazał na IC Forum...
Stanisława - 20-11-2005, 21:17
Temat postu:
Krycha napisał/a:
Właśnie zostałam zablokowana na IC Forum! No cóż, ośmieliłam się zarzucić monopol spółce PKP Intercity.

Bożesz Ty Mój! Czaju trza naparzyć! Toż już prawdy nie można powiedzieć, bo człowieka zaraz blokują!
Wojtek - 20-11-2005, 21:35
Temat postu:
Krycha napisał/a:
Właśnie zostałam zablokowana na IC Forum! No cóż, ośmieliłam się zarzucić monopol spółce PKP Intercity...

Olej to Krycha! My tutaj nikogo nie będziemy blokować za swoje poglądy! Nie będziemy też nikogo określać mianem populisty, lepperysty itp. Smile
Jak pokazują wyniki sondy monopol PKP IC na konkretnych trasach to zdaniem forumowiczy niezaprzeczalny fakt!
Lady Makbet - 20-11-2005, 21:50
Temat postu:
Krycha, Ty to masz talent do wywoływania gorących dyskusji! :wink:
Oczywiście PKP IC jest monopolistą! Nie będę przedstawiać argumentów, bo zrobili to już inni forumowicze. Kto tego nie widzi ten jest ślepy! Albo tylko udaje, że nie widzi, bo ma w tym jakiś interes (np. pracuje w PKP IC). Dla przeciętnego pasażera najważniejsza jest cena a nie jakieś luksusy w rodzaju klimatyzacji w IC. Jeśli zmusza się go do wydania 100 zł na przejazd pociągiem IC, bo nie ma o połowę tańszych pociągów pośpiesznych to jest to po prostu skandal!
Galanonim - 20-11-2005, 22:16
Temat postu:
Interesujący temat, interesująca dyskusja. Sporo jeżdżę pociągami między Warszawą i Poznaniem, ale jakoś nigdy nie zwróciłem na to uwagi. Dziś prześledziłem w internecie rozkład jazdy i dostałem swego rodzaju olśnienia! Faktycznie - są tylko drogie pociągi PKP IC!
Niedawno zastanawiałem się dlaczego od nowego rozkładu pociągi pospiszne z Warszawy będą dojeżdżać tylko do Kutna i Konina. Teraz już wiem!

Pozostaje nam tylko krzyknąć: Konkurencja szkodzi klientowi! - PKP IC
Alwis - 20-11-2005, 22:19
Temat postu:
Brawo Krycha zablokowanie za Twój tekst na Forum IC to dla Ciebie jedynie powód do dumy.
W Twoich tekstach jest to COŚ Twisted Evil
Jak to już pisałem. Tak trzymaj !

Pozdrawiam
Alwis
Noema - 20-11-2005, 22:47
Temat postu:
Alwis napisał/a:
Brawo Krycha zbanowanie za Twój tekst na Forum IC to dla Ciebie jedynie powód do dumy.

Wow, nie było mnie przez weekend a tutaj tyle się dzieje Very Happy
Krycha, może zablokowali tam Ciebie na prośbę prezesa, wiadomo jakiego Question
Po tym jak zalazłaś mu za skórę opisując na forum [ http://www.ic.rail.pl/viewtopic.php?t=283 ] jego karierę przy uprawie bawełny w Kazachstanie, w tych "Szalonych" wydawnictwach dla młodzieży, w rządzie u Steinhofa, a teraz jeszcze ta propaganda sukcesu jego spółki-monopolisty... wszystko jest możliwe Very Happy
To było extra - tak trzymaj Exclamation
Alwis - 20-11-2005, 23:08
Temat postu:
Jestem pewien, że muszę napisać to samo co pisałem będąc w "starym" Forum Laughing

Mimo logo "Wolnej Drogi" wyrażane na Forum opinie są prywatnymi opiniami Alwisa

Mam nadzieję, że w ten sposób uniknę identyfikowania moich poglądów z poglądami redakcji dwutygodnika "Wolna Droga".

Pozdrawiam
Alwis
Naczelnik - 20-11-2005, 23:30
Temat postu:
gonzor napisał/a:
Chyba nie są objęte kabotażem ? IC uruchamia też w komunikacji międzynarodowej BWE ( 3 pary ) WAWEL , PRAHA , SOBIESKI i nimi można jeździć w komunikacji krajowej.

Wszystkie pociągi jadące na Wschód lub ze Wschodu składają się wyłącznie z wagonów sypialnych i kuszetek. I nie ma znaczenia która spółka je obsługuje. Jest to spowodowane koniecznością wymiany kół na granicy (inna szerokość torów). Trudno więc udostępniać taki pociąg w komunikacji krajowej na krótkich odcinkach, bo i tak nikt czymś takim nie pojedzie ze względu na koszty (bilet+kuszetka).
Dotyczy do również m.in. "Kiepury" PKP IC na terenie Niemiec.

Pociągi dzienne tej spółki do Berlina, Pragi czy Wiednia to zupełnie inna "bajka". A poza tym co to ma wspólnego z tematem tej dyskusji? Proszę nie schodzić z tematu albo rozpocząć nowy wątek!
Paszczak - 20-11-2005, 23:53
Temat postu:
Dlaczego nie może być tak jak jest na linii Wrocław-Warszawa? Na tej trasie mamy zarówno pociągi pospieszne (5), expresowe (2) oraz Intercity (3). Sytuacja jak najbardziej normalna, dająca ludziom możliwość wyboru. Niestety nie można tego powiedzieć o omawianych w temacie liniach z Warszawy do Poznania, Gdynii i Krakowa (CMK), gdzie takiego wyboru po prostu nie ma!
Pirat - 21-11-2005, 00:25
Temat postu:
Mamy oto dwa obozy:

1. Przeciwnicy monopolu PKP IC na konkretnych liniach.
2. Osoby, które uważają, że takiego monopolu wcale nie ma.

Ci pierwsi przytaczają konkretne argumenty. Ci drudzy potrafią tylko zarzucić monopol na lokalnych liniach Przewozom Regionalnym.

Może będzie to zaczątek do poważnej debaty w kwestii połączeń dalekobieżnych i dominacji spółki PKP IC na najbardziej intratnych trasach, co na pewno nie jest z korzyścią dla pasażerów? Czas pokaże...
Pirex - 21-11-2005, 00:59
Temat postu:
Krycha napisał/a:
Właśnie zostałam zablokowana na IC Forum!

Nie masz się czym przejmować...
Fikander - 21-11-2005, 10:48
Temat postu:
Krycha napisał/a:

Zresztą zjechałam całe Niemcy koleją i oprócz ICE jest wiele alternatywnych tańszych połączeń z przesiadkami.


Do Poznania też trochę takich jest, nie mam w tej chwili cegły, ale jest popołudniowy Konin + kibel Ponętów - Poznań...


Krycha napisał/a:
Przejazd zmonopolizowaną przez PKP IC CMK-ą w niecałe 3 godziny, a przejazd pośpiesznym przez Kielce w prawie 5 godzin to chyba jest jakaś różnica, co nie?


Tak, jest. Dlatego za to pierwsze płaci się więcej, a za to drugie mniej. Chyba logiczne - za towar wyższej jakości cena jest wyższa.

W dodatku NIEPRAWDĄ jest, jakoby połączeń PKP PR via CMK NIE BYŁO.


marpsoft napisał/a:
Jeśli Ty nazywasz wleczenie się z Katowic do Warszawy przez Częstochowe niezłym połączeniem kolejowym to nie mam pytań...


Tak, na warunki polskie jest to połączenie niezłe, zarówno w kategorii ilści połączeń, jak i ich czasu.


Paździoch napisał/a:
Dlaczego nie może być tak jak jest na linii Wrocław-Warszawa? Na tej trasie mamy zarówno pociągi pospieszne (5), expresowe (2) oraz Intercity (3).


To tak jak do Kraka i Katowitz.


Pirat napisał/a:
Mamy oto dwa obozy:

1. Przeciwnicy monopolu PKP IC na konkretnych liniach.
2. Osoby, które uważają, że takiego monopolu wcale nie ma.


I 3. Fikander, który uważa, że mamy oznaki monopolu na wybranych trasach.
Bob Marley - 21-11-2005, 15:01
Temat postu:
Fikander, masz racje, ze cena TLK rowna sie mniej wiecej cenom w posp. Ale... no wlasnie. Nie ma wspolnych biletow TLK <-> PR. I jaki jest skutek? Ze jadac z Warszawy do Leszna, z Lublina do Lodzi itp. pociagami dwoch spolek trzeba zaplacic jakies idiotyczne kwoty. Nie wspominam juz o biletach turstycznych i sieciowych na poc. posp.
A przypomne, ze gdy obecne TLK nalezaly do PR, to przesiadkowicze stanowili naprawde spory odsetek pasazerow, a PR dbaly o ladne skomunikowania. Parchy ktorych stac na IC i tak dalej jezdzili IC, natomiast ludzie z Wronek, Leszna, Elblaga zyskali po raz pierwszy od dawna mozliwosc podrozy do stolicy za normalna cene. Teraz znowu jezdza PKSem albo nocnymi rzezniami.

A co do miedzynarodowych tranzytow. Nie do konca OT, bo w niektorych z nich mozna by wlaczac na polskim odcinku wagony 2 kl. np. Terespol - Rzepin albo Warszawa - Poznan. Ale sadze, ze monopolista kazal by od razu zlikwidowac.
Jedynie pocieszenia, ze beda w nowym rozkladzie ladne skomunikowania w Kutnie, ale jak znam zycie beda o nich wiedziec nieliczni milosnicy posiadajacy SRJP i kolejarze.
Krycha - 21-11-2005, 15:36
Temat postu:
Fikander napisał/a:
Tak, jest. Dlatego za to pierwsze płaci się więcej, a za to drugie mniej. Chyba logiczne - za towar wyższej jakości cena jest wyższa.
W dodatku NIEPRAWDĄ jest, jakoby połączeń PKP PR via CMK NIE BYŁO.

A dlaczego nie mogę jechać tańszym pociągiem pośpiesznym CMK-ą tylko muszę tłuc się przez Kielce? Bo jest monopol PKP IC!

Tak, CMK-ą jeżdżą pociągi Przewozów Regionalnych: aż jeden "Batory" do/z Budapesztu.

Doprawdy śmieszy mnie twoja obrona PKP IC przed zarzutami o monopol. Nie masz absolutnie żadnych konkretnych argumentów! Każdy twój pseudo-argument jestem w stanie z miejsca wyśmiać, ale nie będę złośliwa w tej kwestii jak niektórzy użytkownicy - piewcy wspaniałości PKP IC i prezesa Prześlugi na IC Forum.
Modliszka - 21-11-2005, 16:06
Temat postu:
Ty zapomnij Krystyna, że przez Bolesławiec przejedzie jakiś pociąg spółeczki PKP IC! A już na pewno nie za kadencji Prześlugi! Mr. Green
Może Niemcy kiedyś coś puszczą swojego z Drezna po E-30?
Zed - 21-11-2005, 16:36
Temat postu:
przemar napisał/a:
Czy nie macie wrażenia, że w PKP istnieje jakieś nieformalne lobby na rzecz spółki PKP IC?

Wystarczy regularnie odwiedzać stronę internetową Centrali PKP www.pkp.pl by to stwierdzić.
Ciągle są tam tylko bannery reklamowe PKP IC. Jak nie reklama TLK to teraz reklamują Superbilety. I tak wkółko, tylko reklamy PKP IC.
A lobby pro-PKP IC oczywiście istnieje. Czy ktoś w to wątpi?
Krycha - 21-11-2005, 19:23
Temat postu:
Widzę Zed, że i Ty się doigrałeś na IC Forum! :wink: Czyżbyś stanął w mojej obronie i za to Cię ocenzurowali i zbanowali tak jak mnie? Dziękuję Ci serdecznie, ale ja już położyłam lagę na tamto "forum"... Szkoda czasu po prostu.

Korzystając z okazji zrobię porównanie wyników sondy.

Pytanie brzmi: Czy PKP Intercity jest monopolistą na liniach kolejowych z Warszawy do Krakowa (CMK), Poznania, Trójmiasta?

PR Forum:
TAK 93%
NIE 3%
Nie mam zdania 3%

IC Forum:
TAK 66%
NIE 33%
Nie mam zdania 0%

Jak widać nawet większość użytkowników IC Forum uważa, że PKP Intercity to monopolista. Zaskakujące... ale głosowanie wciąż trwa!
Świnia - 21-11-2005, 20:13
Temat postu:
Krycha napisał/a:
Widzę Zed, że i Ty się doigrałeś na IC Forum! Czyżbyś stanął w mojej obronie i za to Cię ocenzurowali i zbanowali tak jak mnie?

To jest świństwo!
Lady Makbet - 21-11-2005, 20:25
Temat postu:
Krycha napisał/a:
Dziękuję Ci serdecznie, ale ja już położyłam lagę na tamto "forum"... Szkoda czasu po prostu.

Dobrze zrobiłaś i oczywiście, że szkoda czasu. Najważniejsze problemy jakie mają łebki z IC Forum to brak klimatyzacji w jakimś wagonie, nowe "jedynki" w EC i schabowy w przedziale menadżerskim. Aha, no i ostatnio podlizywanie się do Prześlugi, które przyprawia mnie o mdłości jak to czytam :wink:
Wojtek - 21-11-2005, 20:42
Temat postu:
Krycha napisał/a:
Widzę Zed, że i Ty się doigrałeś na IC Forum! Czyżbyś stanął w mojej obronie i za to Cię ocenzurowali i zbanowali tak jak mnie?

Tylko mi tu awantury pomiędzy forami nie wywołujcie! Oboje jesteście Moderatorami na tym Forum i jeszcze ktoś złośliwie rozsieje kłamliwą plotkę, że PR Forum toczy wojnę z IC Forum o... no właśnie o nic. Skoro nie chcą Was tam to chyba mają swoje jakieś powody.
Beatrycze - 21-11-2005, 22:04
Temat postu:
LadyMakbet napisał/a:
Najważniejsze problemy jakie mają łebki z IC Forum to brak klimatyzacji w jakimś wagonie, nowe "jedynki" w EC i schabowy w przedziale menadżerskim.

Nie tylko. Nieustający dylemat: wagony przedziałowe czy bezprzedziałowe. Z pomarańczą na "burcie" czy bez pomarańczy... Wink
Bob Marley - 21-11-2005, 22:15
Temat postu:
Kryska, nie przejmuj sie! Przesluge i tak niedlugo zmiecie z posady nowa wladza. Paru z ekipy Kaczora ostrzy sobie juz zabki na jego posadke. Dni Jacusia sa juz policzone.

A wypowiedzi na IC forum to naprawde zenada . Jak Jacol P. nazwal Kryche "Lepperycha" to oczywiscie nikt mu uwag nie smial zwrocic. Ale co sie dziwic, wystarczy spojrzec na avatarek jednego z moderatorow. Wymoczek i tyle. Liza d... pana prezesa, naiwnie liczac na jakiekolwiek z tego korzysci.
Fikander - 22-11-2005, 14:42
Temat postu:
Krycha napisał/a:
A dlaczego nie mogę jechać tańszym pociągiem pośpiesznym CMK-ą tylko muszę tłuc się przez Kielce? Bo jest monopol PKP IC!

A kto broni PKP PR puszczać pociągi przez CMK? Jak widać - NIKT. Pytanie - dlaczego tego nie robią... rzut oka na mapę powinien wszystko wyjaśnić... PKP IC omijanie większych miast po drodze rekompensują sobie wysokimi cenami; PKP PR, które i tak taboru na 160 ma tyle, co kot napłakał, bardzo chętnie z potencjalnych zysków w postaci mieszkańców Radomia, Kielc, Częstochowy, Piotrkowa Trybunalskiego i innych dużych miast na trasach alternatywnych wobec CMK korzysta.

Krycha napisał/a:
Tak, CMK-ą jeżdżą pociągi Przewozów Regionalnych: aż jeden "Batory" do/z Budapesztu.

REYMONT, PODHALANIN, Gdynia/Olsztyn - Zakopane, CHOPIN [od przyszłego rozkładu z dwójkami w składzie]...

Krycha napisał/a:
Doprawdy śmieszy mnie twoja obrona PKP IC przed zarzutami o monopol. Nie masz absolutnie żadnych konkretnych argumentów!

Jak widać, mam. Razz

Nie przeczę, że istnieją oznaki monopolu PKP IC, zwłaszcza na trasie Warszawa - Gdynia. Stwierdzam jedynie, że nie jest to dla pasażera (większości pasażerów) tak niekorzystne, jak próbujesz to przedstawić.

Krycha napisał/a:
Każdy twój pseudo-argument jestem w stanie z miejsca wyśmiać,

Moderatorska kuulturka 8-)

Bob Marley napisał/a:
. Nie ma wspolnych biletow TLK <-> PR.

Tak, to prawda, to jest bardzo poważny (najpoważniejszy) problem... pytanie brzmi, czyja to wina - PKP IC? PKP PR? Czy może betonu po obu stronach?

Bob Marley napisał/a:
Parchy ktorych stac na IC

Cytat:
parch m III, D. -u a. -a; lm M. -y
1. często w lm, pot. «choroba skórna z grupy grzybic, występująca u ludzi i zwierząt»
2. bot. roln. «choroba różnych roślin, wywoływana przez pasożytnicze grzyby lub chorobotwórcze promieniowce, objawiająca się różnego rodzaju plamami i naroślami na liściach, pędach, owocach, bulwach i korzeniach; plamy i narośle, objawy tych chorób»

Nie rozumiem.
Bob Marley - 22-11-2005, 16:03
Temat postu:
Fikander napisał/a:
REYMONT, PODHALANIN, Gdynia/Olsztyn - Zakopane, CHOPIN [od przyszłego rozkładu z dwójkami w składzie]...

Pierwsze dwa - nie jada z Warszawy, dobrze o tym wiesz. Przeciez wiadomo, ze w tej dyskusji chodzi o trase WWa-Krakow a nie Lodz - Krakow.

Gdynia/Olsztyn - jesli dobrze pamietam to byla poprawka i w lato juz smigal via Kielce.

Chopin jest pociagiem PKP IC!! A miejscowka na te dwojki bedzie kosztowac jak w IC - 18 zl! Niech sie ugryza...

Cytat:
parch
Nie rozumiem.

Oj, wpisz sobie w Google, to zobaczysz, ze czasem jest uzywany w innych znacznieniach Smile
Eisenbahner - 22-11-2005, 17:16
Temat postu: o jej
O jej! No przykro mi bardzo że musicie codziennie dojeżdżać do pracy i szkoły zdezelowanymi gruchotami Przewozów Regionalnych! Ale czy to powód do złośliwych utyskiwań na tych, których stać na wyższy komfort?! A poza tym chyba lepiej mieć problemy typu: icek z klimą czy icek bez klimy, niż problemy: będzie dziś śmierdzieć w przedziale starymi skarpetami czy nie będzie! Dziwny jest rodzaj waszej zawiści, być złym tylko dlatego że ktoś może a wy nie! Wy też możecie, a to nie moja wina że chodzę do pracy i stać mnie na coś.

Pozdrawiam i życzę miłych podróży z PR!
Fikander - 22-11-2005, 18:46
Temat postu:
Bob Marley napisał/a:
Pierwsze dwa - nie jada z Warszawy, dobrze o tym wiesz. Przeciez wiadomo, ze w tej dyskusji chodzi o trase WWa-Krakow a nie Lodz - Krakow.

Ale pokazują, że PKP PR nikt nie broni trasowania pociągów via CMK.

Bob Marley napisał/a:
Gdynia/Olsztyn - jesli dobrze pamietam to byla poprawka i w lato juz smigal via Kielce.

W jedną stronę tak, w drugą zostało mu via Idzikowice.

Bob Marley napisał/a:
Chopin jest pociagiem PKP IC!! A miejscowka na te dwojki bedzie kosztowac jak w IC - 18 zl! Niech sie ugryza...

My bad, w cegle w tabeli 100 w jedną stronę ma wyznacznik I-, w drugą R- i zauważyłem ten drugi Very Happy
Natomiast rezerwacja miejsc będzie fakultatywna Razz

Eisenbahner napisał/a:
No przykro mi bardzo że musicie codziennie dojeżdżać do pracy i szkoły zdezelowanymi gruchotami Przewozów Regionalnych!

No bo IC to komfort że hej.

Bob Marley napisał/a:
Oj, wpisz sobie w Google, to zobaczysz, ze czasem jest uzywany w innych znacznieniach Smile

Zazwyczaj pejoratywnych. Czy to źle, że kogoś stać na podróż PKP IC?
Krycha - 22-11-2005, 19:59
Temat postu:
Wyniki sondy mówią same za siebie i żaden Fikander czy inny zaślepiony fan pociągów PKP IC nie przekona mnie, że jest inaczej. Jako pracownik PKP z xx-letnim stażem, wiem lepiej co się dzieje w PKP niż jakiś szczeniak (przepraszam za określenie), który kolej zna tylko z perspektywy pasażera i jeszcze ma czelność mnie pouczać. Pasażera, który jeszcze nie ma utrzymaniu rodziny (lub jest na utrzymaniu rodziców), nie musi liczyć się z każdym groszem i nie musi się zastanawiać czy stać go na wyjazd z dziećmi pociągiem nad morze (Warszawa-Gdynia) gdzie kursują wyłącznie drogie Ex i IC!
Naczelnik - 22-11-2005, 20:29
Temat postu:
Fikander napisał/a:
Krycha napisał/a:
Każdy twój pseudo-argument jestem w stanie z miejsca wyśmiać,

Moderatorska kuulturka

Apeluję o rozsądek i pozbycie się emocji w dyskusji!

Fikander, jeśli kogoś cytujesz i następnie odnosisz się do tego, rób to rzetelnie. Nie wyrywaj z kontekstu fragmentu zdania tylko cytuj całą myśl innego forumowicza (patrz wyżej). Takie manipulacje będę stanowczo tępił!

Tę uwagę kieruję do wszystkich!
Bob Marley - 22-11-2005, 20:38
Temat postu: Re: o jej
Eisenbahner napisał/a:
O jej! No przykro mi bardzo że musicie codziennie dojeżdżać do pracy i szkoły zdezelowanymi gruchotami Przewozów Regionalnych! Ale czy to powód do złośliwych utyskiwań na tych, których stać na wyższy komfort?! A poza tym chyba lepiej mieć problemy typu: icek z klimą czy icek bez klimy, niż problemy: będzie dziś śmierdzieć w przedziale starymi skarpetami czy nie będzie! Dziwny jest rodzaj waszej zawiści, być złym tylko dlatego że ktoś może a wy nie! Wy też możecie, a to nie moja wina że chodzę do pracy i stać mnie na coś.Pozdrawiam i życzę miłych podróży z PR!

Nie, kolego, tu chodzi o cos zupelnie innego. Czytajac Forum PIC ma sie wrazenie, iz piszacym tam brak jest obiektywizmu - wyznacznikiem oceny przewoznika jest to, ile roznych kolorow maja wagony i firanki w oknach, a jak juz dostaja za darmo schabowego no to w ogole jest najlepsza kolej swiata, tak rozpieszcza pasazerow! Jeszcze gorzej sie zrobilo, jak zaczal tam wchodzic Przesluga - oczywiscie umizgom i wazelince w strone pana prezia nie ma konca, a jak ktos temu przeciwstawia sie, to zaraz jest nazywany "chamem", "Lepperem" czy w inny pieszczotliwy sposob.
I druga kwestia - niestety, ale merytoryczny poziom forum PIC jest dosyc niski. Ci ktorych stac na jazde IC pisza ile to dzis schabowych dostali, ci ktorych nie stac - dyskutuja ile pomaranczy bylo dzis na pospiesznym do Kolobrzegu. Ot i wszystko. Propozycje na przyszlosc rzucane Przesludze to zwykle jakis kosmiczny science-fiction. Na rzeczy ktore nalezy naprawde jak najszybciej zmienic i nie trzeba do tego wielu srodkow (wystarczy chec) nikt nie zwraca uwagi.
Lady Makbet - 22-11-2005, 20:51
Temat postu:
Naczelnik napisał/a:
Fikander, jeśli kogoś cytujesz i następnie odnosisz się do tego, rób to rzetelnie. Nie wyrywaj z kontekstu fragmentu zdania tylko cytuj całą myśl innego forumowicza (patrz wyżej). Takie manipulacje będę stanowczo tępił!

Brawa dla Admina! Takie "manipulacje" cytatami (szczególnie Krychy) to norma na IC Forum, praktykowana także przez Prześlugę. Jak można cytować czyjąś wypowiedź i kończyć na przecinku? Przecież to zmienia cały sens!
Moderatorzy, nie śpijcie!
Krycha - 22-11-2005, 20:56
Temat postu:
LadyMakbet napisał/a:
Jak można cytować czyjąś wypowiedź i kończyć na przecinku? Przecież to zmienia cały sens!

Przywykłam już do tego. Rolling Eyes
Eisenbahner - 22-11-2005, 21:20
Temat postu:
Krycha napisał/a:
Jako pracownik PKP z xx-letnim stażem, wiem lepiej co się dzieje w PKP niż jakiś szczeniak (przepraszam za określenie), który kolej zna tylko z perspektywy pasażera i jeszcze ma czelność mnie pouczać.


No i z jakiej perspektywy znasz kolej?? Z perspektywy pani z kasy biletowej czy pani z ekspedycji, której wydaje się, że wszystko należy się jej, to ona najciężej pracuje a wszyscy inni to złodzieje, którzy na niej żerują??!! Skoro tak świetnie znasz kolej, masz takie świetne, wieloletnie doświadczenie, tak cudownie bronisz interesów kolejarzy to dlaczego cały czas siedzisz w zapyziałym Bolesławcu, a nie robisz kariery na związkowych stołkach, jako asystentka Koguta?? No wiem, bo ty lubisz Bolesławiec i jako damska wersja winkelrida narodów i tak jesteś skazana w społeczeństwie na potępienie!
I zgadza się, moim największym problemem jest kolor firanek i menu w Warsie! I wsiadam do pociągu właśnie z myślą o tym jaki dostanę poczęstunek i czy pojedzie znajoma załoga, a nie czy dam radę dopchać się do jakiegoś wolnego miejsca i jakie pospólstwo zaszczyci przedział swoją obecnością. A wasza frustracja z powodu niemożności korzystania z PIC-u jest żenująca. Jeszcze raz powtórze: to nie wasza wina że wasz status społeczny jest właśnie taki i z tego powodu nie musicie obrzucać pociągów IC+ kamieniami. I niech Krycha nie ma do mnie pretensji że pracuje na kolei i musi wyżywić jeszcze rodzinę. No nie wiem, trzeba było zdać tę maturę i pójść na jakieś studia, to może byłoby cię teraz stać na coś o standardzie wyższym niż "Światowid".
Galanonim - 22-11-2005, 21:41
Temat postu:
Eisenbahner napisał/a:
No nie wiem, trzeba było zdać tę maturę i pójść na jakieś studia, to może byłoby cię teraz stać na coś o standardzie wyższym niż "Światowid".

Jesteś hamem! Chcesz kogoś obrażać, wysmiewać itd. to rób to za pomocą prywatnych wiadomości! To nie IC Forum!
Nie znasz Krychy, nie wiesz co robi w PKP, nie wiesz jakie ma wykształcenie to stul pysk!

Przepraszam wszystkich, ale nienawidzę hamów obrażających kobiety!
Zed - 22-11-2005, 22:02
Temat postu:
Ooo! Shocked Za coś takiego, ale napisanego w łagodniejszym tonie dostałem na IC Forum ostrzeżenie! Tamtym forumowiczom Krycha zalazła chyba nieźle za skórę, skoro nawet tutaj muszą wtrącić swoje 3 grosze!
Noema - 22-11-2005, 22:38
Temat postu:
Anonim napisał/a:
Przepraszam wszystkich, ale nienawidzę hamów obrażających kobiety!

Ja się nie gniewam Very Happy Chamstwo trzeba niszczyć Exclamation
Fikander - 22-11-2005, 23:25
Temat postu:
Krycha napisał/a:
żaden Fikander czy inny zaślepiony fan pociągów PKP IC

Nie jestem fanem pociągów PKP IC. Wręcz przeciwnie, unikam ich jak ognia...

Krycha napisał/a:
Wyniki sondy mówią same za siebie

Jeszcze udowodnij reprezentatywność próbki.

Krycha napisał/a:
niż jakiś szczeniak

Ponownie moderatorska kuulturka 8-)

Krycha napisał/a:
Pasażera, który jeszcze nie ma utrzymaniu rodziny (lub jest na utrzymaniu rodziców), nie musi liczyć się z każdym groszem

Kulą w płot, albowiem mam dwójkę ciężko chorych rodziców może nie na wyłącznym utrzymaniu, ale ciężko powiedzieć, aby to była sytuacja komfortowa.

Naczelnik napisał/a:
Apeluję o rozsądek i pozbycie się emocji w dyskusji!

Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubańczykom Very Happy jeżeli jestem traktowany przez współdyskutanta poważnie, tym samym mu się odpłacam; jeśli jednak ktoś, nie siląc się na jakiekolwiek argumentacje, nazywa moje argumenty śmiesznymi i wyzywa mnie od szczeniaków... no sorry.

Naczelnik napisał/a:
Fikander, jeśli kogoś cytujesz i następnie odnosisz się do tego, rób to rzetelnie. Nie wyrywaj z kontekstu fragmentu zdania tylko cytuj całą myśl innego forumowicza (patrz wyżej). Takie manipulacje będę stanowczo tępił!

Brze, zacytuję pełne zdanie Krychy:

Krycha napisał/a:
Każdy twój pseudo-argument jestem w stanie z miejsca wyśmiać, ale nie będę złośliwa w tej kwestii jak niektórzy użytkownicy - piewcy wspaniałości PKP IC i prezesa Prześlugi na IC Forum.

Czy część po przecinku zmienia sens pierwszej? Czy mamy tu do czynienia z jakąkolwiek próbą merytorycznej dyskusji? Dwa razy nie...

LadyMakbet napisał/a:
Jak można cytować czyjąś wypowiedź i kończyć na przecinku?

Normalnie. Przecinek jest znakiem przestankowym rozdzielającym dwa zdania współrzędnie lub podrzędnie złożone. Oznacza to, że każde z nich posiada swoje własne znaczenie i mogą funkcjonować oddzielnie. W tym przypadku moje wycięcie nie zmieniło sensu tego, co zamierzałem zaakcentować - określenia pseudo-argumenty i ogólnego lekceważącego tonu wypowiedzi.

Anonim napisał/a:

Nie znasz Krychy, nie wiesz co robi w PKP, nie wiesz jakie ma wykształcenie to stul pysk!

(to nie do mnie, ale) Nie znam, chętnie bym się dowiedział, ale pani Krycha jest tajemnicza bardzo... nawet wyjątkowo.

Chamstwo trzeba tępić, zwłaszcza tak agresywne, jak prezentuje kolega Eisenbahner, można to jednak czynić ortograficznie Wink

pozdrawiam grono szacowne...
Wojtek - 22-11-2005, 23:26
Temat postu:
Jeśli nie skończycie z tymi prywatnymi wywodami to zablokuję możliwość pisania postów w tym temacie, do czasu aż nie ochłoniecie z emocji! Sprzeczki proszę uskuteczniać na PW! Dotyczy to wszystkich: od Krychy i LadyMakbet po Anonima i Eisenbahnera. Jest to ostatnie ostrzeżenie!
Pirex - 22-11-2005, 23:48
Temat postu:
Anonim napisał/a:
Przepraszam wszystkich, ale nienawidzę hamów obrażających kobiety!

Podpisuję się pod tym!
Krycha - 22-11-2005, 23:51
Temat postu:
Fikander napisał/a:
Nie znam, chętnie bym się dowiedział, ale pani Krycha jest tajemnicza bardzo... nawet wyjątkowo.

A czemu Ci tak zależy? Może mam podpisać się własnym nazwiskiem, podać miejsce pracy i adres domowy? Ty też jesteś tajemniczy... nawet wyjątkowo.
przemas - 23-11-2005, 00:07
Temat postu:
Fikander napisał/a:
Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubańczykom jeżeli jestem traktowany przez współdyskutanta poważnie, tym samym mu się odpłacam; jeśli jednak ktoś, nie siląc się na jakiekolwiek argumentacje, nazywa moje argumenty śmiesznymi i wyzywa mnie od szczeniaków... no sorry.

...to bądź mądrzejszy! Smile

Fikander napisał/a:
Przecinek jest znakiem przestankowym rozdzielającym dwa zdania współrzędnie lub podrzędnie złożone. Oznacza to, że każde z nich posiada swoje własne znaczenie i mogą funkcjonować oddzielnie.

Mylisz się chłopie. Przecinek w gramatyce i ortografii odgrywa wiele "funkcji".
Polecam: http://pl.wikipedia.org/wiki/Przecinek

Fikander napisał/a:
Nie znam, chętnie bym się dowiedział, ale pani Krycha jest tajemnicza bardzo... nawet wyjątkowo.

To umów się z nią np. na kawę, zamiast pisać głupoty - w tym przypadku powtarzasz prawie dokładnie z ICforum za panem Prześlugą. Jego też to gnębi: kim jest Krycha?
Krycha - 23-11-2005, 00:34
Temat postu:
Przypominam, że temat tego wątku to monopol PKP IC a nie moja skromna osoba! Muszę chyba sprowokować dyskusję na inny temat... Wink
Zed - 24-11-2005, 16:46
Temat postu:
Coś na ten temat jest w najnowszej "Wolnej Drodze":

Halo, tu redakcja "Wolna droga"
Proszę zauważyć, że jedyną konkurencją dla „Kolei Mazowieckich” na linii Warszawa - Gdynia jest „PKP Intercity” - pociąg „Słoneczny” nie był żadną konkurencją dla „PKP Przewozy Regionalne”. Przecież na tej linii kursują prawie wyłącznie TLK, Ex i IC i chyba tylko jeden nocny pospieszny „Przewozów Regionalnych”. Spółka PKP PR na pewno chętnie uruchomiłaby więcej swoich pociągów na owym odcinku, ale - jak wieść niesie - stanowczo sprzeciwia się temu Centrala PKP SA. Dlaczego? Bo „PKP Intercity” przewidziane jest do prywatyzacji i dlatego nie może mieć konkurencji! Podobna sytuacja jest na linii Warszawa - Poznań i Warszawa - Kraków, gdzie również kursują prawie wyłącznie TLK, Ex, IC i EC. W PKP, i w ogóle na kolei, nie ma żadnej konkurencji. O tym, kto obsługuje konkretną linię, w jakich porach itd. decyduje Centrala PKP SA, absolutnie nie uwzględniając pasażerów (ich zadowolenie, możliwość wyboru pociągu, zasobność portfela itd.). Spółki przewozowe PKP zamiast ze sobą współpracować i uzupełniać się, zmuszane są do konkurowania ze sobą, ale jest to nieuczciwa konkurencja, ponieważ to nie rynek i klient (pasażer) o tym decyduje, tylko jakieś układy.


Założę się, że to słowa Krychy! Wink
Lady Makbet - 24-11-2005, 18:44
Temat postu:
Zed napisał/a:
Założę się, że to słowa Krychy!

Może Krycha dorabia na boku w tej "Wolnej Drodze"? Wink
Alwis - 24-11-2005, 18:53
Temat postu:
LadyMakbet napisał/a:
Zed napisał/a:
Założę się, że to słowa Krychy!

Może Krycha dorabia na boku w tej "Wolnej Drodze"? Wink

Ha, ha, ha ... Krycha nie dorabia w "Wolnej Drodze". Ja to wiem Exclamation Laughing

i proszę moją wypowiedź potraktować z humorem Very Happy

Alwis
Krycha - 25-11-2005, 19:29
Temat postu:
Zed napisał/a:
Założę się, że to słowa Krychy!

To nie ja pisałam! To nie jest mój styl. Rolling Eyes
Galanonim - 12-02-2006, 00:59
Temat postu:
PKP SA precyzyjnie dzieli rynek między swoje przedsiębiorstwa. Na przykład początkowo oszacowano liczbę potrzebnych w Polsce połączeń pasażerskich na długich trasach na mniej więcej 300, lecz PKP Intercity uruchomiły z tego jedną trzecią. Lukę w tym intratnym segmencie chciały wypełnić PKP Przewozy Regionalne, ale PKP Intercity zablokowały tę inicjatywę w ramach grupy PKP.
speed_Cars - 21-02-2006, 17:58
Temat postu:
Krycha napisał/a:
Fikander napisał/a:
Akurat relację do Krakowa trudno uznać za zmonopolizowaną...

Mówię cały czas o CMK. Przejazd zmonopolizowaną przez PKP IC CMK-ą w niecałe 3 godziny, a przejazd pośpiesznym przez Kielce w prawie 5 godzin to chyba jest jakaś różnica, co nie?


Krycha,ty tutaj nie wiesz oco chodzi. TO jest pewne że pociągi na CMK będę jezdzić szybciej niż przez Kielce. Puścić ekspresa przez Kielce to tak samo pojedzie. A ci tylko chodziło że na CMK tylko jeżdzą interciy. Poziom twojego forum jest żenujący, wszędzie widzisz nienawiść itp. Trochę głową pomysleć i wysłać wniosek do urządu W. w Gdańsku żeby doifnansowali połączenie które PR stworzy pod warunkiem że będzie dofinansowane.. Ale ty widzisz chamstwo, kłamstwo w PKP. I masz rację. Najlepiej całe PR, bo mnie powoli zaczynają denerwować. Ostatnio robiłem zdjęcia z peronu , to nastawniczy mi groził policją i powiedział że oni moga mi zabrac aparat. Nie rozumię takiego zachowanie. Nikt nie ma mi prawo zabronić robienie zdjęć, jeżeli nic zakazu fotografowania. Eh szkoda nerwów na PKP.
Krycha - 21-02-2006, 18:10
Temat postu:
speed_Cars napisał/a:
Poziom twojego forum jest żenujący, wszędzie widzisz nienawiść itp.

Po pierwsze to nie jest MOJE forum, zaś poziom tego forum kształtują wszyscy jego użytkownicy, Ty również! Po drugie od kiedy to stwierdzanie faktów (m.in. monopol PKP IC) jest głoszeniem nienawiści? Ja po prostu nie mam klapek na oczach, jak niektórzy z was... Rolling Eyes
Picolo - 29-08-2006, 22:21
Temat postu:
Odświerzam temat, bo oto na PMK [ klik ] toczy się zażarta dyskusja na ten sam temat, tzn. o monopolu PKP IC na trasie Warszawa - Gdynia.

Ten temat zapoczątkowała Krycha i była ostro krytykowana, a nawet oskarżana o bredzenie i głoszenie nienawiści. Desant z IC Forum nie pozostawiał na niej (i na osobach mających podobne zdanie) suchej nitki. Obrona jednynie słusznej spółki PKP IC jednak nie ma sensu, bo poza nielicznymi wyjątkami nikt nie ma klapek na oczach. Nawet na PMK większość wypowiadających się osób jest krytycznie nastawionych na monopol PKP IC, a niemrawej obrony ukochanej spółeczki podejmują się użytkownicy IC Forum.

A co myślą użytkownicy PR Forum? Przez ostatnie 6 miesięcy sporo ich przybyło i chyba warto kontynuować temat.
_Chełmianin_ - 30-08-2006, 14:31
Temat postu:
Picolo monopol jest a kto powie że nie ma ten może czuć się głupcem,bo będzie oszukiwał sam siebie.Zresztą jeżeli nie ma alternatywy ze strony PR na drogie IC poza sezonem i w sezonie zresztą to jak można to inaczej nazwać Question Exclamation Cieszy mnie postawa KM i "SŁONECZNY" więcej takich pociągow Exclamation Nie żyjemy w kraju samych bogatych ludzi,więc czas się ocknąć i zacząć wlaczyć z monoplem na tej lini,ale takze i na innych (Warszawa-Kraków/Katowice;Warszawa-Poznań).Przecież nie każdego stać na takie podróże Exclamation Ja sam należę do tej kategori ludzi,którzy jeżdżą tak aby tanio wyszło.Bo nie mogę sobie pozwolić na pseudo "luxusy" w składach IC(piję to do pociągu "NIDA" którego widziałem w Lublinie a wygląd wagonów i komfort wewnątrz mają wiele do życzenia)Także moje zdanie jest oczywiste w tej dyskusji i go nie zmienię na inne a fanom IC gratuluje mądrości,oby tak dalej Exclamation Wink Jeszcze się przejedziecie na tym waszym zaślepieniu.Ale to już wasz ból będzie.
pdnb - 30-08-2006, 14:45
Temat postu:
Ja uważam że PKP IC ma maonopol na kilku trasach i według mnie to jest fakt i nie ma o co się spierać.Dla mnie to oczywiste.Mnie najbardziej interesuje trasa Warszawa-Gdynia i ona jest wybitnie zmonopolizowana przez IC.Kiedyś korzystałem z Ex na tej lini,ale jak był wspólny bilet i miałem zniżke 50% to jeszce było to do przyjęcia.Myśle że bardzo jest potrzebne pojawienie się pośpiechów na tej lini.
"Słoneczny" pokazuje jakie jest zapotrzebowanie na tańsza oferte.Pozatym we wcześniejszej cześci tego wątka została przytoczona wypowiedź Prześlugi który użył nazwy "Expres Słoneczny".Skąd mu się to wzieło?Pozatym był toczona dyskusja że PKP IC nie dostaje dopłat od państwa do pociagów między narodowych a przecież dobre wyniki finansowe tej spółki mają się własnie opierac na dotacji od pańsywa.Poprawcie jeżeli się mylę.
Pozatym dla mnie nie jest zrozumiałe na tej lini pojawienie się dwóch kategori pociągó,a mianowcie IC i Ex.Przecież te pociąg mają bardzo zbliżone czasy przejzadu,różnice żędu kilku minut.Wiem że jeszcze chodzi o komfort podrózowania jednak nie za taką róznice w cenie.Według mnie czas przejzadu jest najważniejszy.
Lausitzer - 26-04-2008, 19:51
Temat postu:
Po przejęciu pociągów międzywojewódzkich, to dopiero będzie monopol.
Ralny - 09-03-2017, 20:13
Temat postu:
Majewski: Regulator woli połączenia dotowane od pociągów bez dopłat.

W przypadku ostatniej decyzji UTK mamy sytuację, gdy pojawia się przewoźnik, gotowy na uruchomienie pociągów bez dopłaty, ale regulator woli utrzymywać połączenia, które będą dotowane z pieniędzy podatnika. Trzymając się tej filozofii za chwilę możemy mieć do czynienia z likwidacją pociągów Kolei Mazowieckich „Dragon” i „Słoneczny” – komentuje decyzję regulatora ws. pociągów KM do Łodzi Jakub Majewski, prezes Fundacji ProKolej.

Czytaj więcej:
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/29691/majewski--regulator-woli-polaczenia-dotowane-od-pociagow-bez-doplat.html
Galanonim - 17-03-2017, 21:47
Temat postu:
MIB: Dodatkowe pociągi do Łodzi nie przyciągną wielu nowych pasażerów.

Regulator rynku kolejowego podejmując w 2016 r. odmowną decyzję o udzieleniu Kolejom Mazowieckim wolnego dostępu do torów kierował się przede wszystkim troską o finanse publiczne. Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa obawiało się, że nowe pociągi komercyjne nie przyciągną nowych pasażerów, ale odbiorą ich przewoźnikom świadczącym usługę publiczną, co oznacza wypłacanie wyższych rekompensat.

Czytaj dalej:
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/29744/mib--dodatkowe-pociagi-do-lodzi-nie-przyciagna-wielu-nowych-pasazerow.html
atakan - 18-03-2017, 10:18
Temat postu:
Galanonim, ale to już było i nie wr ................ Smile
Małgorzata - 22-03-2017, 22:09
Temat postu:
Galanonim napisał/a:
MIB: Dodatkowe pociągi do Łodzi nie przyciągną wielu nowych pasażerów.

Przyciągnęłyby, na przykład pociąg z Łodzi do Warszawy PÓŹNIEJSZY niż 20.32. Chociaż w weekendy. Łodzianie mają z Warszawy do siebie pociąg po 23, dlaczego warszawiacy takiego nie mogą mieć? Zrezygnowałam z obejrzenia Festiwalu Światła, czekałoby mnie siedzenie na dworcu do rana.Czy ktokolwiek zrobi cokolwiek w tej sprawie? Jeszcze PRZED remontem Fabrycznej ostatni pociąg do Warszawy odjeżdżał koło północy, co stoi na przeszkodzie, aby taki był i teraz?

Druga sprawa - koncerty w Atlas Arenie. Nikt nie posiadający samochodu nie może na nie przyjechać z tego samego powodu - nie ma czym wrócić. Raz, że z Kaliskiej nie jeździ już do Warszawy NIC, A Atlas Arena właśnie tam się znajduje, a dwa, już pisałam, czeka upojna noc na dworcu.
Beatrycze - 23-03-2017, 13:07
Temat postu:
UTK: spółki samorządowe nie mają potencjału do przejazdów komercyjnych.

Urząd Transportu Kolejowego nie zgadza się z zarzutami o promowanie jednego przewoźnika kosztem innych i przypomina, że obecnie wszyscy przewoźnicy mają otwarty dostęp do torów. Zdaniem UTK, brak zainteresowania skorzystania z tej możliwości wynika z braku rezerw taborowych i personelu spółek samorządowych w tym Kolei Mazowieckich.

Więcej:
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/29767/utk--spolki-samorzadowe-nie-maja-potencjalu-do-przejazdow-komercyjnych.html

---

A. Radwan: na rynku kolejowym są "równi i równiejsi".

W dyskusji o liberalizacji polskiego rynku kolejowego zapomniano, czym jest interes publiczny. Tegoroczna liberalizacja rynku jest tylko teoretyczna – komentuje decyzje Prezesa UTK odnośnie przyznania przewoźnikom otwartego dostępu do torów Artur Radwan, prezes Kolei Mazowieckich.

Więcej:
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/29748/a--radwan--na-rynku-kolejowym-sa--rowni-i-rowniejsi.html
sympatyk - 18-03-2019, 20:03
Temat postu:
Kto jeszcze?

Duże perspektywy rozwoju w Polsce widzą czeskie linie RegioJet, których pociągi jeżdżą także na Słowacji i w Austrii. Przewoźnik miałby wjechać do Polski pod koniec przyszłego roku, wraz z wprowadzeniem nowego rozkładu jazdy 2020/2021.
A to nie koniec, bo według “Rzeczpospolitej” starania o polski rynek podejmie też FlixTrain, czyli przewoźnik należący do Flixmobility, który wyrósł na sukcesie autokarowego FlixBusa.
Podobnie jest z… BlaBlaCarem, znanym do tej pory z carpoolingu, czyli łączenia w pary kierowców prywatnych aut i zainteresowanych pasażerów.

Więcej:
https://www.fly4free.pl/koniec-monopolu-pkp/

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group