INFO KOLEJ - forum kolejowe

Administracja - Firmy sprzątające na kolei a władze PKP

Krycha - 10-12-2008, 13:11
Temat postu: Firmy sprzątające na kolei a władze PKP
Otwieram nowy temat, w którym prześwietlimy firmy sprzątające na kolei. Gwarantuję moc wrażeń!

Rynek usług porządkowych dla kolei jest zmonopolizowany przez kilka prywatnych firm, które mniej lub bardziej formalnie są powiązane z kadrą kierowniczą spółek PKP. I tak na przykład na Pomorzu są to "Kolejowe Zakłady Usługowe", w Małopolsce i na Śląsku "Zakłady Usługowe POŁUDNIE", a na Dolnym Śląsku "Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Usługowe".

Dziś zajmiemy się tą ostatnią, czyli DPU z Wrocławia:
http://www.dpu.net.pl

Na stronie internetowej firmy znajdziemy informację, że DPU sprząta w:

• PKP Przewozy Regionalne Sp. z o.o.

- Dolnośląski Zakład Przewozów Regionalnych
- Opolski Zakład Przewozów Regionalnych

• PKP Cargo S.A.

- Zakład Przewozów Towarowych Legnica
- Zakład Przewozów Towarowych w Opolu
- Zakład Przewozów Towarowych we Wrocławiu

• PKP Cargo WAGON Jaworzyna Śląska Sp. z o.o.
• PKP Intercity Sp. z o.o. w Warszawie
• PKP S.A. Odział Gospodarowanie Nieruchomościami we Wrocławiu
• PKP S.A. Oddział Dworce Kolejowe
• PKP S.A. Oddział Kolejowa Medycyna pracy we Wrocławiu
• Polskie Linie Kolejowe S.A.

- Zakład Linii Kolejowych we Wrocławiu
- Zakład Linii Kolejowych w Opolu
- Komenda Regionalna Straży Ochrony Kolei Wrocław
- Zakład Linii Kolejowych w Wałbrzychu

Czy to nie dziwne, że jedna firma opanowała prawie wszystkie spółki i zakłady PKP na tym terenie? Dla mnie dziwne. Dlatego prześwietliłam Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Usługowe sp. z o.o. w Krajowym Rejestrze Sądowym...

Proszę sobie wyobrazić moje zdziwienie, gdy w KRS natrafiłam na następujące nazwiska w składzie rady nadzorczej Dolnośląskiego Przedsiębiorstwa Usługowego we Wrocławiu:

1. Krzysztof Mamiński - prezes Natury Tour, członek rady nadzorczej WARS S.A., prezes zarządu Związku Pracodawców Kolejowych PKP. Ponadto były przewodniczący kolejarskiej "Solidarności", były członek zarządu PKP S.A.

2. Jerzy Dul - dyrektor Oddziału Regionalnego PKP PLK we Wrocławiu. Były przewodniczący dolnośląskiej "Solidarności" w PKP.

3. Stanisław Cichoń - były członek zarządu PKP PR oraz PKP CARGO. Obecnie członek zarządu ZNTK Mińsk Mazowiecki. Były aparatczyk kolejarskiej "Solidarności".

4. Janusz Staniewski - zastępca dyrektora Dolnośląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych we Wrocławiu.

5. Bogdan Grzegorzewski - były wiceprezes PKP PLK, dyrektor Biura Nieruchomości PKP S.A.

Teraz już wszystko rozumiem...
Wrocławiak - 10-12-2008, 13:41
Temat postu:
Krycha napisał/a:
Proszę sobie wyobrazić moje zdziwienie, gdy w KRS natrafiłam na następujące nazwiska w składzie rady nadzorczej Dolnośląskiego Przedsiębiorstwa Usługowego we Wrocławiu:

4. Janusz Staniewski - zastępca dyrektora Dolnośląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych we Wrocławiu.

Wierzę, że Marszałek województwa dolnośląskiego zauważy tą sytuację przy powoływaniu nowych dyrektorów, gdy oficjalnie Samorząd przejmie pociągi na Dolnym Śląsku Razz
Gaspares - 10-12-2008, 13:49
Temat postu:
Sama lokalizacja spółki wiele tłumaczy! Wrocław Huby, bliskie sąsiedztwo Dworca Głównego i centrali na Joannitów - czyli blisko do tej "matki żywicielki"!
Beatrycze - 10-12-2008, 14:05
Temat postu:
Przecież to jest jawna korupcja! Gdzie jest CBA?
sopek - 10-12-2008, 18:20
Temat postu:
Świetnie, że poruszyliście ten temat.

Otóż w Łodzi i Warszawie o czystość dba Centrum Usługa, w wakacje miałem okazję pracować w tym "syfie".

Jedno co mogę powiedzieć, to słowo DRAMAT.
Najniższa krajowa, mnóstwo roboty (przy ED74), koszamarne warunki socjalne i zero związków zawodowych, oszustwa przy podliczaniu czasu pracy i bogoczenie się kosztem PKP.
prezes11 - 10-12-2008, 18:38
Temat postu:
Może warto poinformować o tych rewelacjach, bo niewątpliwie nimi są, pełnomocnik do przeciwdziałania korupcji Panią Julię Piterę oraz CBA.
Ciekaw jestem gdzie jeszcze zasiada Mamiński, ten niby obrońca ludzi pracy...!

Jak się to czyta to widać gołym okiem jak aparatczycy PKP doją własną firmę !!!
Krycha - 10-12-2008, 18:45
Temat postu:
sopek, dzięki za sygnał.

Chodzi o Zakłady Usługowe "Centrum-Usługa" sp. z o.o. z Warszawy.
http://centrum-usluga.com.pl

Sprawdziłam w KRS, że członkiem rady nadzorczej "Centrum-Usługa" jest Tadeusz Matyla.

Tadeusz Matyla był:
- członkiem zarządu PKP PR (od 14.06.2002 do 22.01.2004),
- członkiem zarządu PKP IC (od 19.03.2004 do 10.05.2007).

Tak jak DPU ma monopol na sprzątanie dla PKP na Dolnym Śląsku, tak Centrum-Usługa zmonopolizowała rynek usług dla kolei na Mazowszu.
Torreador - 10-12-2008, 19:19
Temat postu:
Jeśli to prawda odnośnie Jana S., to wydaje mi się, że skończy jak sędziowie piłkarscy przywożeni do prokuratury włąśnie do Wrocławia.
Wniosek z tego, że w tej sytuacji kontrolerzy z wydziału kontroli jakości obsługi podróżnych i czystości taboru (dyrektorem kontroli PKP PR jest D. Bodzek) "odstawiali szopkę". Zamiast zajrzeć w KRS jak to zrobiła Krycha zaglądali do toalet pociągów, sprawdzając czy zostały wypucowane na ich przyjazd. Taka rzekomo bystra kontrolerka z NIK-u Danuta B. niczego nie zauważyła ? Oj chyba czas zameldować prokuraturze, jeśli nie, to dowiozą jak sędziów piłkarskich Neutral
Wątpliwe jednak, gdyż J.S. gdyby "ustawił" przetarg na sprzatanie pociągów (co możliwe), to media odrazu by podchwyciły temat.
A może jeszcze nic nie wiedzą Question Festyn czas zacząć Śmiech
Naczelnik - 10-12-2008, 19:41
Temat postu:
Krycha napisał/a:
Rynek usług porządkowych dla kolei jest zmonopolizowany przez kilka prywatnych firm, które mniej lub bardziej formalnie są powiązane z kadrą kierowniczą spółek PKP. I tak na przykład na Pomorzu jest to "Renoma", w Małopolsce i na Śląsku "Zakłady Usługowe POŁUDNIE", a na Dolnym Śląsku "Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Usługowe".

Założycielem Fundacji Pomocy Niepełnosprawnym w Stróżach, należącej do Stanisława Koguta (byłego przewodniczącego kolejarskiej "S") są... Zakłady Usługowe POŁUDNIE !
Andrzej - 10-12-2008, 19:42
Temat postu:
Tadeusz Matyla zasiadał także w ZUZ Poznań od chwili utworzenia spółki tj 19.07.2001 do 8.06.2004 roku. Po nim stołek zajął syn Mirosław Matyla.
Arek - 10-12-2008, 20:05
Temat postu:
O Zakładach Usługowych "Południe" sp. z o.o. Krycha napisała w "PKP Posadach Regionalnych":
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=37850#37850

Był on "pożyteczny" bardziej dla ludzi z ferajny NIK, którzy chcieli robić interesy z firmą zewnętrzną, niż dla PKP. Jednak szybko musiał stamtąd uciekać do rodzinnych Kielc. Spowodowane to było powiadomieniem miejscowego herszta o motywach jego działania. NIK-owe PiS-uary nie spodziewały się kto jest kim w kolejowym biznesie. Zakłady Usługowe "Południe" sp. z o.o., które mają w południowej Polsce monopol na sprzątanie wagonów, należą do Jana Krawczyka, który był jednym ze współzałożycieli fundacji Koguta w Stróżach. Jan Krawczyk jest przewodniczącym rady fundatorów.

Zakłady Usługowe "Południe" sp. z o.o. mają spółkę-córkę pod bardzo zbliżoną nazwą Przedsiębiorstwo Usługowe "Południe II" sp. z o.o., która jest właścicielem luksusowego pensjonatu "Południe" w podkrakowskiej Wieliczce. Pytanie za 100 punktów: czy to przypadkiem nie tam beton krakowskiego oddziału spółki WARS S.A. organizuje sobie libacje na koszt podatników, jak np. niedawne "świętowanie" 60-lecia firmy?

Firma Krawczyka wykonuje usługi (utrzymanie czystości obiektów i pomieszczeń, czyszczenie taboru kolejowego, dozorowanie obiektów, obsługa kotłowni) na rzecz pięciu spółek Grupy PKP: PKP Przewozy Regionalne (zakłady w Krakowie, Katowicach i Rzeszowie), PKP CARGO (zakłady taboru w Krakowie, Nowym Sączu, Skarżysku Kamiennej i Żurawicy), PKP Intercity (zakład w Krakowie), PKP Polskie Linie Kolejowe (zakłady linii kolejowych w Gliwicach, Katowicach, Kielcach, Krakowie, Nowym Sączu, Rzeszowie, Tarnowskich Górach oraz Zakład Maszyn Torowych w Krakowie), PKP S.A. (oddziały nieruchomości na terenie Śląska i Małopolski).

Stanisław Kogut jest senatorem i prezesem Fundacji Pomocy Osobom Niepełnosprawnym w Stróżach, a także prezesem Izby Gospodarczej Transportu Lądowego, która lobbuje na rzecz przedsiębiorców prywatnych współpracujących z PKP. Układ jest prosty. Kogut pomaga Krawczykowi zdobywać kontrakty w spółkach Grupy PKP, a ten finansuje jego fundację. Można przyjąć założenie, że umowa jego firmy z PKP PR na czyszczenie taboru została zawarta po uprzednim "ustawieniu" przetargu. Wara kontrolerom z Biura Kontroli Terenowej od dokumentacji przetargowej, która w odróżnieniu od innych regionów tu w Krakowie jest na ogół niedostępna. Nic dziwnego, że kontrolujących składy pociągów widziano ostatni raz w roku ubiegłym. W takiej sytuacji pobyt kontrolerów w Krakowie byłby tylko "biciem piany".

Modliszka - 10-12-2008, 20:20
Temat postu:
Przerażające! To wszystko funkcjonuje jak dobrze zorganizowana mafia kolejowa i oczywiście prym wiodą działacze Solidarności!
m0ke - 10-12-2008, 21:42
Temat postu:
Proszę, proszę. Bardzo dobrze, że poruszyliście ten temat ! Może w końcu ktoś to zauważy i sprzątnie ten burdel.
Lausitzer - 11-12-2008, 00:16
Temat postu:
Jestem ciekawy, czy nazwisko p. Krawczyka ma coś wspólnego z nazwiskiem pani Krawczyk, członkiem zarządu PKP IC, czy to tylko zbieg okoliczności ?
Wrocławiak - 11-12-2008, 18:16
Temat postu: Firmy sprzatajace na kolei a władza PKP
Wrocławiak

4. Janusz Staniewski - zastępca dyrektora Dolnośląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych we Wrocławiu.


Wierzę, że Marszałek województwa dolnośląskiego zauważy tą sytuację przy powoływaniu nowych dyrektorów, gdy oficjalnie Samorząd przejmie pociągi na Dolnym Śląsku Razz

Panie Dyrektorze Zdanowski - proszę się tylko przyjrzeć jak są sprzątane składy pociągów regionalnych we Wrocławiu - brudna ścierka, zimna woda, czasami rolka papieru toaletowego i pociąg posprzątany Embarassed
A pociągi IC (tuż obok pociągów osobowych) - ciepła woda, odkurzacz, środki czyszczące, ciepła woda, kolorowy papier toaletowy, itp. Twisted Evil

A przecież pociągi spółki PR i IC ta sama firma sprząta (DPU) - a jaka różnica!!!

Tylko kontrolę sprzątania należy przeprowadzić nie powiadamiając pracodawców, wiadomo dlaczego Cool
Torreador - 11-12-2008, 20:47
Temat postu:
Kiedy J.S. był zastępcą dyrektora Dolnośląskiego zakładu Przewozów Regionalnych PKP PR sp. z o.o. obowiązywała Ustawa z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych
Dz. U. 2004 Nr 19 poz. 177

Przetarg odbył się w 2005r. Pod koniec tego samego roku podpisano umowę, która obowiązuje dotychczas.

Obecnie obowiązująca jest w Dz. Ustaw z 2008r. nr 171 poz. 1058. Jednak od 2004r. nic nie zmieniło się w poniżej kwestii i jest nadal aktualne;


Art. 17.
1. Osoby wykonujące czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia podlegają wyłączeniu, jeżeli:
1) ubiegają się o udzielenie tego zamówienia;
2) pozostają w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia lub są związane z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli z wykonawcą, jego zastępcą prawnym lub członkami organów zarządzających lub organów nadzorczych wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia;
3) przed upływem 3 lat od dnia wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia pozostawały w stosunku pracy lub zlecenia z wykonawcą lub były członkami organów zarządzających lub organów nadzorczych wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia;
4) pozostają z wykonawcą w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić uzasadnione wątpliwości co do bezstronności tych osób;
5) zostały prawomocnie skazane za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych.
2. Osoby wykonujące czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia składają, pod rygorem odpowiedzialności karnej za fałszywe zeznania, pisemne oświadczenie o braku lub istnieniu okoliczności, o których mowa w ust. 1.
3. Czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia podjęte przez osobę podlegającą wyłączeniu po powzięciu przez nią wiadomości o okolicznościach, o których mowa w ust. 1, powtarza się, z wyjątkiem otwarcia ofert oraz innych czynności faktycznych niewpływających na wynik postępowania.
gumis - 11-12-2008, 21:15
Temat postu:
No a na Pomorzu Zachodnim prym wiedzie - ZUPH "POMORZE" Spółka z o.o.
http://www.pomorze.szczecin.pl - z tej stronki wynika, że miodzio ale kolejowo tylko na ekranie.
ŻABICKI LESZEK − PREZES ZARZĄDU
KUBIAK JAN − CZŁONEK ZARZĄDU

Aktualna rada nadzorcza:
Filipek Andrzej Bohdan
Naliński Stefan Kazimierz
Rybacki Zenon
Kapitał 87 500,00

Nie wiem jak to jest na terenie całego województwa ale to co widziałem to praca chałupniczo-niewolnicza!
W Białogardzie wyznaczony jeden tor do ręcznego mycia pudeł EN57 i sprzątania wewnątrz. W Koszalinie tory po tzw. wagonówce też na wolnym powietrzu.Zakres prac taki sam. W Kołobrzegu bocznica dla składów wagonów pociągów dalekobieżnych a obok punkt napraw PR Kołobrzeg. Relaks na wolnym powietrzu.
Warunki pracy fatalne - zarobki w rozmowach z pracującymi tam kobietami mizerne - wymagania ogromne.
Przy wyłączonym przez rewidenta zasilaniu trakcji ręczne mycie pudeł. Ciekawe jak jest rozliczane rozłączanie prądu przez rewidenta czy aby nie na friko ale chyba tak.
Kontrole zakresu wykonania scedowane najczęściej na rewidentów i raz na jakiś czas "lotne" kontrole własne.
Wszystkie mi znane punkty sprzątania i mycia nie respektują zasad ochrony środowiska czyli to co spłynie do ziemi to ma wsiąknąć i na tym koniec. Zero zadaszenia i ochrony przed opadami i wiatrem. Znane były utarczki władz Kołobrzegu i działających tam środowisk ekologicznych o likwidację tego totalnego śmietnika spowalniającego uzyskanie przez Miasto statusu Miasta- uzdrowiska.
Jednostki w okresie zimowym nie wodowane z przyczyn leżących po stronie zlecającego czyli technicznych. W ubikacjach syf totalny bo jak nie ma na starcie czym spłukać to można sobie to wyobrazić ale na stacji końcowej czyścicielki muszą temu przybytkowi przywrócić chociaż jako taki stan więc jest posprzątane i papier jest i mydełko tylko wody niet!
Powiązania biznesowo-ekonomiczne tradycyjnie są ale to przecież kolejowa normalka. Szefową kołobrzeskiego oddziału jest żona do niedawna Naczelnika eksploatacji "Cargo"a teraz szefa eksploatacji w PR Kołobrzeg. Niektórzy "szeregowi" pracownicy administracji też "maczali" w podwójnej pracy rączki bo jak dawali dorobić to czemu nie.
Nie będę przytaczał zarobków pracowników bezpośrednio pracujących przy sprzątaniu ale to nie problem ale z rozmów wynika, że są to grosze. Jak to wygląda wyżej mogę się tylko domyślać.
Krycha - 11-12-2008, 21:23
Temat postu:
Torreador, Janusz Staniewski (z-ca dyr. PR Wrocław) w radzie nadzorczej DPU był do 03.07.2003. Skoro przetarg odbył się w 2005 r. to Staniewski złamał pkt. 3 Art. 17 przywołanej ustawy.

1. Osoby wykonujące czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia podlegają wyłączeniu, jeżeli:
(...)
3) przed upływem 3 lat od dnia wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia pozostawały w stosunku pracy lub zlecenia z wykonawcą lub były członkami organów zarządzających lub organów nadzorczych wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia.


Podobnie może być z Dulem, który jako dyrektor IZ Wrocław, a teraz Oddziału Regionalnego PLK mógł podpisać umowę z DPU, gdzie razem ze Staniewskim zasiadał w radzie nadzorczej.

Parę lat temu, nie mając jeszcze takiej wiedzy, poruszyłam ten temat na grupie pl.misc.kolej. Zarzuciłam wtedy kolejowym dygnitarzom związki/układy z prywatnymi firmami sprzątającymi dla PKP. Natychmiast zostałam obsobaczona przez kilku użytkowników grupy. Dziś jak sądzę, byli to ludzie z kadry kierowniczej PKP, którzy zarzucili mi kłamstwa i pomówienia. Żądali dowodów lub kazali stulić pysk. Wtedy dowodów nie miałam. Dziś dowody są na tym forum!

Teraz nikogo nie powinien dziwić syf w pociągach regionalnych już na stacji początkowej. Od kolegów czy od samego siebie trudno przecież wymagać!

Jako ciekawostkę powiem, że jeden z pełnomocników zarządu PKP PR również był w radzie nadzorczej jednej z prywatnych firm sprzątającej na kolei. Ale o tym następnym razem...
Wrocławiak - 11-12-2008, 22:00
Temat postu: Firmy sprzatajace na kolei a władza PKP
Cytat:
Przy wyłączonym przez rewidenta zasilaniu trakcji ręczne mycie pudeł. Ciekawe jak jest rozliczane rozłączanie prądu przez rewidenta czy aby nie na friko ale chyba tak.
Kontrole zakresu wykonania scedowane najczęściej na rewidentów i raz na jakiś czas "lotne" kontrole własne.

Wszystkie mi znane punkty sprzątania i mycia nie respektują zasad ochrony środowiska czyli to co spłynie do ziemi to ma wsiąknąć i na tym koniec. Zero zadaszenia i ochrony przed opadami i wiatrem. Znane były utarczki władz Kołobrzegu i działających tam środowisk ekologicznych o likwidację tego totalnego śmietnika spowalniającego uzyskanie przez Miasto statusu Miasta- uzdrowiska.
Jednostki w okresie zimowym nie wodowane z przyczyn leżących po stronie zlecającego czyli technicznych. W ubikacjach syf totalny bo jak nie ma na starcie czym spłukać to można sobie to wyobrazić ale na stacji końcowej czyścicielki muszą temu przybytkowi przywrócić chociaż jako taki stan więc jest posprzątane i papier jest i mydełko tylko wody niet!

Krycha

Teraz nikogo nie powinien dziwić syf w pociągach regionalnych już na stacji początkowej. Od kolegów czy od samego siebie trudno przecież wymagać

TAK SAMO JEST WE WROCŁAWIU, W LEGNICY, KŁODZKU, W JELENIEJ GÓRZE, W WAŁBRZYCHU, ITD.

Jak najszybciej Sanepid i Ochrona Środowiska!!!

Andrzej - 11-12-2008, 22:35
Temat postu:
Cytat:
Jak najszybciej Sanepid i Ochrona Środowiska!!!


Artykuł z zeszłego roku po kontroli Sanepidu w Poznaniu.

"Czystość wielkopolskich pociągów
Każdy, kto od czasu do czasu jeździ po Polsce pociągiem wie, że stan wielu składów budzi spore zastrzeżenia, a często wręcz zniechęca do podróży. Czystość wagonów wyjeżdżających z Poznania zbadał we wtorek Sanepid. Wyniki kontroli - delikatnie mówiąc - nie są zachwycające.

Opinie o polskich pociągach są jednoznaczne: wagony są po prostu brudne. O ile z zewnątrz najczęściej nic nie zapowiada przykrych doznań, o tyle podróż często nie ma nic wspólnego z komfortem. Brudne firanki, obicia siedzeń, podłogi i charakterystyczny zapach to standard. Jeszcze gorzej jest w toaletach. Przewoźnicy zapewniają, że podstawiane składy są czyste, a bałagan powstaje w trakcie jazdy. I sporo w tym prawdy, ponieważ pasażerowie w pociągach zachowują się... różnie.

Jednak to tylko jedna strona medalu. Drugą postanowił sprawdzić poznański Sanepid. Obiektem zainteresowania kontrolerów były składy wyjeżdżające we wtorek z Poznania. Od rana, inspektorzy sprawdzili pięć pociągów. Dwa z nich od razu zostały zdyskwalifikowane. Nie mogły ruszyć w trasę, ponieważ w toaletach nie było wody. Inny skład także został odesłany na bocznicę - pracownicy Sanepidu uznali, że brud panujący wewnątrz był po prostu odrażający. Kontrolerzy dotarli także do środków, które są używane do czyszczenia pociągów: wiadro, szmata i zimna woda... Takie rezultaty przyniosły jedynie pierwsze godziny inspekcji. Przedstawiciele kolei tłumaczą, że za czystość w wagonach odpowiadają firmy zewnętrzne i to one powinny ponieść konsekwencje rażących zaniedbań.

O ewentualnych karach, po podsumowaniu pełnych wyników kontroli, zadecyduje Sanepid. Jak na razie tracą pasażerowie, którzy muszą czekać na podstawienie czystych składów. Jednak lepiej trochę poczekać, niż jechać wagonem, którego stan znacznie odbiega od norm sanitarnych."

Paszczak - 12-12-2008, 00:42
Temat postu:
Znalazłem na stronie PKP Przewozy Regionalne:


Znak przetargu: PREK2-0241/41/2007

OGŁOSZENIE O ZAWARCIU UMOWY

Zamawiający:
„PKP Przewozy Regionalne” spółka z o.o. Dolnośląski Zakład Przewozów Regionalnych, ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 105, 50-085 Wrocław, REGON 017319719-00173

Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na kompleksowe utrzymanie w czystości pomieszczeń na obszarze działania Dolnośląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych we Wrocławiu ogłoszone na stronie internetowejWWW.pr.pkp.plpod poz. 144/2007 dnia 09.07.2007 r.

Zawarto umowę z następującym Wykonawcą:

Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Usługowe Sp. z o. o.
Ul. Boczna 2
50-502 Wrocław

Szacunkowa wartość umowy netto: 208 483,89 zł
Szacunkowa wartość umowy brutto : 254350,35 zł.
gumis - 12-12-2008, 08:11
Temat postu:
Oto tor tzw 301 który jest miejscem pracy dla kobiet sprzątających EZT
http://img389.imageshack.us/img389/4954/p1000754km6.th.jpg
A oto skrzynie na przechowywanie ich narzędzi pracy (szczotki,węże, itp)
Ta pierwsza coś Wam przypomina?
http://img257.imageshack.us/img257/7263/p1000759dz0.th.jpg
http://img242.imageshack.us/img242/5939/p1000761li8.th.jpg
Beton obok toru nosi ślad "agresji" od kwasów do mycia pudeł - na pewno ekologiczne.
http://img354.imageshack.us/img354/8372/p1000762al8.th.jpg
Efekt w zbliżeniu.
http://img67.imageshack.us/img67/364/p1000763rq1.th.jpg
cezary - 16-12-2008, 09:05
Temat postu:
A moja żona chętnie widziała by w kasach biletowych w Szczecinie sanepid i nie tylko , tam sprząta spółka Solikol z romanem ansenem na czele. brudne ściany , drzwi lepią się , nagminny brak papieru, ręczników, wszystko zapyziałe z brudu br br br.Ale to przecież BOSS "S" więc wszyscy udają że nie widzą. Pozdrawiam
Krycha - 18-12-2008, 11:54
Temat postu:
cezary, to interesujące co piszesz, dlatego dziś prześwietlimy "Solikol" sp. z o.o.
http://www.solikol.pl

"Solikol", jak sama nazwa wskazuje, jest spółką założoną przez bossów kolejarskiej "Solidarności" w celu dojenia spółek PKP.

"Solikol" ma monopol na sprzątanie obiektów i wagonów kolejowych na terenie Pomorza Zachodniego. Na stronie internetowej spółki jest lista klientów:

# Gorzów Wagony Spółka z o.o. w Gorzowie Wielkopolskim
# PKP Przewozy Regionalne Spółka z o.o. Zachodniopomorski Zakład Przewozów Regionalnych w Szczecinie
# PKP S.A. Centrala Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w Szczecinie
# PKP S.A. Centrala Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w Poznaniu
# PKP S.A. Oddział Gospodarka Mieszkaniowa Zakład w Szczecinie
# PKP Cargo S.A. Zakład Taboru w Szczecinie
# PKP Cargo S.A. Zakład Przewozów Towarowych w Szczecinie
# PKP Intercity Spółka z o.o. w Warszawie
# PKP Oddział Automatyki i Telekomunikacji w Szczecinie
# PKP Informatyka Spółka z o.o. w Szczecinie
# PKP Sekcja Przewozów Pasażerskich
# PLK S.A. Zakład Linii Kolejowych w Szczecinie
# PLK S.A. Zakład Linii Kolejowych w Gorzowie Wielkopolskim
# Telekomunikacja Kolejowa Spółka z o.o. w Szczecinie

Więcej o spółce "Solikol" przeczytamy na stronie "Wolnej Drogi":
http://www.wolnadroga.pl/?dzial=archiwum&rok=02&nr=09&art=_solikol

Udziałowcami "Solikolu" wg KRS są zakładowe organizacje związkowe NSZZ "Solidarność" przy:

1. PKP CARGO Zakład Taboru w Szczecinie
2. PKP PLK Zakład Linii Kolejowych w Szczecinie
3. PKP Energetyka Zakład Pomorski w Szczecinie

Prezesem zarządu spółki "Solikol" jest Romuald Ansen z Zakładu Taboru w Szczecinie, były przewodniczący Okręgowej Sekcji Kolejarzy NSZZ "S" w Szczecinie.

Radę nadzorczą spółki również tworzą dygnitarze kolejarskiej "S", m.in.:

1. Marian Lisowski - Zakład Taboru w Szczecinie
2. Krzysztof Sęk - przewodniczący Okręgowej Sekcji Kolejarzy NSZZ "S" w Szczecinie
3. Jacek Siuber - przewodniczący "S" w LZ Szczecin (Telekomunikacja Kolejowa)

Oczywiście nie ma w tym nic złego, że organizacje związkowe prowadzą działalność gospodarczą. Jednak w przypadku spółek kolejarskiej "S" jest tak, że żerują one na spółkach PKP, wykorzystując zależność dyrektorów kolejowych zakładów od bossów "S", którzy są szefami tych spółek. Jest więc oczywiste, że każdy przetarg na usługi porządkowe w szczecińskich zakładach PKP musi "wygrać" spółka "Solikol". Pomijam marną jakość ich usług, tu lepiej niech wypowiedzą się szczecińscy kolejarze...

Analogicznie jest ze spółką "Solkol" z Wrocławia, wydawcą "Wolnej Drogi" - pisma SKK "S", która również żeruje na spółkach PKP. Ale to jest temat na oddzielną dyskusję...
leo1407 - 19-12-2008, 19:25
Temat postu:
Na stronie internetowej spółki jest lista klientów:
Niestety ta lista klientów nie jest aktualna a nawet zawiera nieprawdziwe dane podobnie zresztą jak nieaktualna jest lista rady nadzorczej a sformułowanie "dygnitarze" to już bardzo gruba przesada przynajmniej w jednym przypadku Śmiech
Wniosek - nie można ślepo wierzyć w to co widzimy na rożnych stronach internetowych a już bez sensu jest robienie z nieaktualnych danych czegoś na kształt sensacji Śmiech
Krycha - 19-12-2008, 19:59
Temat postu:
leo1407, aktualny skład rady nadzorczej "Solikolu" nie jest żadną tajemnicą. Podaję za KRS:

1. Grażyna Pawlak
2. Marian Lisowski
3. Krzysztof Sęk
4. Czesław Majdak

Aktualny zarząd:

1. Romuald Ansen - prezes
2. Jerzy Kochanowski

Za aktualność strony internetowej "Solikolu" nie odpowiadam. Za aktualność KRS mogę ręczyć.
gumis - 19-12-2008, 20:46
Temat postu:
Poz. 8165 Umorzenie 232 tys. złotych.
Ciekawe z jakiego powodu i aż tyle?
http://www.mf.gov.pl/_files_/informatory/wykaz_osob/umorzenie_wykaz.pdf?PortalMF=
Bogate Państwo!
leo1407 - 20-12-2008, 14:22
Temat postu:
Nie twierdzę ,że skład rady jest jakąkolwiek tajemnicą. Z tego co mi wiadomo :
1/ M. Lisowski aktualnie pracuje w IC albo PR.
2/ „Solikol” swego czasu brał udział w przetargu na sprzątanie w Zakładzie Taboru ale niestety inna firma złożyła lepszą ofertę tak więc przynajmniej w tym przypadku nie można powiedzieć , że „Solikol” doi CM Szczecin.
gumis - wykaz zawiera 10159 pozycji a wśród nich jest sporo, którym więcej umorzono. Twoje zainteresowanie jest w świetle powyższego raczej śmiesznawe..... Język
SzwagierPKP - 06-01-2009, 00:26
Temat postu: Wiadomo już kto sprzątać będzie w PKP PR Białystok
http://www.pr.pkp.pl/przetargi,ogloszenia-o-wynikach-postepowan-wg-ustawy-pzp,s,1,4021.html

2008-12-29
ZAWIADOMIENIE O WYBORZE OFERTY

Zamawiający:

"PKP Przewozy Regionalne" spółka z o.o. w Warszawie
Podlaski Zakład Przewozów Regionalnych w Białymstoku
15-701 Białystok
ul. Kolejowa 9

zawiadamia, iż w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego
Nr PRFE-251-2/2008 na wykonanie usługi utrzymania w czystości taboru kolejowego, ogłoszonym na stronie internetowej: www.pr.pkp.pl pod poz. 98/2008, wybrano do realizacji całego zamówienia, tj. na zadania od nr 1 do nr 6 ofertę złożoną przez:

Konsorcjum: Zakłady Usługowe "Centrum-Usługa" Sp. z o.o.
ul. Strąkowa 22
01-100 Warszawa,
INTERLUX s.c.
Kania Małgorzata, Kania Łukasz
ul. M. Dąbrowskiej 2/5
06-300 Przasnysz

Wartość oferty brutto wynosi: 5.537.521,44 zł.
Oferta otrzymała 100 pkt.

Zobaczmy więc kto jest tu z PKP!!!

Zakłady Usługowe "Centrum-Usługa" Sp. z o.o. w Warszawie
http://centrum-usluga.com.pl/
KRS 0000075307

Zarząd:
Prezes Zarządu - BOBKO Roman
Vice Prezes - TEODORCZYK Wiesław Ludwik
Prokura samoistna - JÓŹWIAKOWSKI Marek Andrzej

Rada nadzorcza:
MATYLA Tadeusz
WINTERFELD Genadiusz
CIĄPAŁA Jan

INTERLUX s.c.
Kania Małgorzata, Kania Łukasz
ul. M. Dąbrowskiej 2/5
06-300 Przasnysz

http://www.interlux.pl
Strona w przebudowie ... Hmm
Zapraszamy wkrótce !

Ciekawym czy czyste ręce ma "nowa dyrektor" PKP PR Białystok Elżbieta Załuska i jej osobisty doradca - jedyny kandydat z Białegostoku w plebiscycie "Beton roku - wróg kolei" 2008 "kadrowy" Jerzy Grodzki ??? Coś mi się wydaje, że czysto nie będzie i PPIS w Białymstoku będzie miał dużo pracy, a być może i inne instytucje kontrolne ???
Wojtek - 06-01-2009, 09:35
Temat postu:
SzwagierPKP, o Centrum-Usługa pisała też Krycha:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=50282#50282

Co do www.interlux.pl to strona od zawsze jest w budowie (od 2003 r. zapraszają wkrótce!), a to świadczy o tym, że ta firma to "sztuka" i jest trochę podejrzana...

To nie pierwszy przypadek kiedy Centrum-Usługa i Interlux razem wygrywają przetarg na usługi porządkowe dla PR Białystok:
http://stare-www.uzp.gov.pl/biulety/2003/109/109_6717.html

Układ widać jak na dłoni!
Zbych034 - 06-01-2009, 21:04
Temat postu:
Trzeba zobaczyć jak piszę się specyfikację przetargu. Po zapoznaniu się wiadomo dlaczego wygrywa jedna firma.
Co do warunków pracy to trudno mieć pretensję do wygrywających o to bo takie warunki zapewnia kolej.
Co do czystości to kiedyś w Białymstoku była jedną z najlepszych ale stan czystości drastycznie spadł. O przyczyny można spytać obecnie zarządzających PR Białystok i ich doradców.
SzwagierPKP - 07-01-2009, 17:13
Temat postu:
Zbych034 dziękuję Ci za wskazówki. Zatem na początek wspólnie a później może włączą się inni - przyjrzyjmy się przetargom w Podlaskim Zakładzie Przewozów Regionalnych w Białymstoku. Innym zakładom te informacje również mogą się przydać. Na początek rozszerzę tematykę czystości, ale to już na nowym wątku Podlaski Zakład Przewozów Regionalnych w Bstoku - PRZEKRĘTY? pod linkiem http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=53070#53070 Na tym wątku zajmiemy się całością przetargów w naszym zakładzie, a czuję iż to będzie temat rozwojowy.
simplex - 07-01-2009, 19:49
Temat postu:
Jak nie oficjalnie dowiedziałem się Zakłady Usługowe Południe z Krakowa przegrały przetarg na sprzątanie taboru PR a kilka dni póżniej na sprzątanie taboru IC , oby to była prawda Smile .
Arek - 07-01-2009, 20:09
Temat postu:
simplex, zrobiło się głośno wokół tego tematu i beton się przestraszył. Happy
kuba76 - 07-01-2009, 20:42
Temat postu:
Centrum Usługa -to kpina na jednej ze stacji na której są odpowiedzialni za porządek ich pracownik tak odśnieżał perony że usuwał go na szerokości 1m od białego pasa do środka peronu i rzucał .........gdzieś . -a odcinek od krawędzi peronu do białej linii był zaśnieżony -paranoja .
Przypominam firmą sprzątającym śnieg,że zabronione jest zrzucanie odgarnianego śniegu w tor -jest to ujęte w instrukcji dotyczącej utrzymania nawierzchni w warunkach zimowych .
Pewnie jutro zapodam fotki z tego peronu bo pada śnieg ,zobaczymy jak działają .
Zbych034 - 07-01-2009, 20:45
Temat postu:
Co tu rozwijać. Prawda jest prosta bo specyfikacja jest napisana tak iż tylko jedna firma spełnia jej wymagania (na pewno to przypadek). Przy poprzednim przetargu na sprzątanie Impel trochę się awanturował ale spowodowało to tylko powstanie konsorcjum i podniesienie ceny. W tym roku jak widać dał sobie spokój bo była aż jedna oferta więc cena musiała być najlepsza. Zapewne to wszystko to zbieg okoliczności i wroga robota wrogów.
kuba76 - 09-01-2009, 06:42
Temat postu: centrum usługa
Śmiech
Zbych034 - 09-01-2009, 09:27
Temat postu:
Akurat sprzątanie peronów i kładek jest poniżej krytyki (mnie kiedyś za takie sprzątanie powiesili by za ......).
Ktoś z firmami sprzątającymi podpisuje umowy i powinien je egzekwować. Ale tu nie jestem pewien czy ten peron sprząta Centrum Usługa. Na 100% perony w Białymstoku nie sprzątają oni.
SzwagierPKP - 09-01-2009, 12:12
Temat postu:
Nie wiem skąd pochodzi zdjęcie zamieszczone przez kuba76, ale wiadomo kto to napisał http://www.pr.pkp.pl/przetargi,ogloszenia-o-wynikach-postepowan-wg-ustawy-pzp,s,1,4021.html
Wartość oferty brutto wynosi: 5.537.521,44 zł. Pięć i pół miliona PLN to niezła kasa!!!
Więc kto w końcu sprząta w Białymstoku?
Zbych034 - 09-01-2009, 17:25
Temat postu:
Sprawdź specyfikację przetargu i będziesz wiedział iż ta kwota jest tylko i wyłącznie za sprzątanie EZT i autobusów szynowych. Przetarg na sprzątanie peronów na 100% nie rozpisywało PR. Przetarg rozpisał właściciel peronów. Zresztą zdjęcie chyba nie przedstawia peronów w Białymstoku a tam nie wiem kto sprząta choć perony w Białymstoku nie wyglądają dużo lepiej.
Pozdrawiam
Tu link do przetargu Szczegóły są w załącznikach
http://www.pr.pkp.pl/przetargi,ogloszenia,ogloszenia-o-wszczeciu-postepowan-wg-ustawy-pzp,s,2,3873.html
cezary - 09-01-2009, 21:14
Temat postu:
Krycha w Tobie nadzieja , może Tobie uda się sprawdzić czy Prezesi Solikolu , dalej mają bezpłatne związkowe oddelegowania do prac związkowych z ramienia czy to OESEK czy Regionu lub może z ich macierzystych jednostek związkowych . A w tym czasie "tyrają "na etatach w spółce tak to było , gdy ja do mniej więcej 1999 roku należałem do tego G .... związku. Solikol został założony ze składek związkowych wszystkich ówczesnych członków , którzy stracili je bezpowrotnie, ówczesne KZ szpetnie oszukane .Szukaj w KRS OSKi w Szczecinie i sprawdź czy mogła być tam zgodnie z prawem? I kto stał za tym by takie prawo mimo że formalnie mieć nie mogła OSce dać? A może zainteresuje Cię na jakich zasadach Prezes Solikolu dostał mieszkanie kolejowe i kto na czyje polecenie i za czyją kase je wyremontował - bardzo ciekawy temat ? Masz lepsze możliwości i dojścia na dotarcie do prawdy? Nie wiem jak to tam jest po 1999 roku ale wcześniej oj działo się , działo.
Krycha - 09-01-2009, 21:20
Temat postu:
cezary, ja nie dam rady sama wszystkiego ogarnąć, dlatego jeśli masz jakąś wiedzę to ją po prostu "przelej" na forum.

W kolejce już czeka kilka interesujących tematów (m.in. Wolna Droga i Solkol, czy PKP Cargo i Trade Trans), którymi nie mogę się zająć (tzn. zredagować zgromadzonego materiału) z braku czasu.
jóśko - 10-01-2009, 03:19
Temat postu:
Bardzo proszę o sprawdzenie co to jest za firma która podzieliła się rynkiem czyszczenia EZT w Małopolskim PR. Mam dziwne przeczucie a niestety brak mi czasu.
Pamela - 10-01-2009, 05:17
Temat postu:
Solikol w Szczecinie to firma kolesi solidarnościowych,Prezesem tej spółki obecnie jest Romuald Ansen,Więc można już sobie wszystko wyobrazić jak to działa.Wycyckali komisje zakładowe z pieniędzy związkowych na utworzenie firmy a durni ówcześni przewodniczący tych komisji uwierzyli cwaniakowi Ansenowi ,że kiedyś odzyskają pieniądze z zyskiem Młot
Ansen jako przewodniczący OSK w Szczecinie zostawił po sobie grube długi i w awansie został prezesem spółki Solikol aby tam zgrywać wielkiego fachowca Bang Młot .Za te spółki sprzątające na PKP to w całej Polsce powinien zabrać się prokurator.Pozdrawiam Kolejarz Kolejarz
Zbych034 - 10-01-2009, 09:38
Temat postu:
Dlaczego ma brać się za spółki sprzątające prokurator??
I tak nic im się nie udowodni!
Może lepiej niech popatrzy na tych co piszą specyfikację w przetargu. Wyraźnie widać iż jest tak napisana aby świeże (bez układów) spółki nie mogły brać w przetargach co powoduje wysokie ceny.
I tu diabeł jest pogrzebany.
cezary - 04-02-2009, 22:11
Temat postu:
Prawdopodobnie a poczta pantoflowa niesie,że Solikol Romana Ansena przejęła Fundacja , bo ogłosili upadłość?.Czy ktoś coś na ten temat wie? Pracownicy tej spółki nie otrzymali przez dwa miesiące należnych wynagrodzeń za pracę. Czyżby Ansen wracał na stolarza do Cargo? a może Zarząd Regionu czy M.Jurek albo L.Komołowski czy Milczanowski załatwili mu jakąś intratną fuchę albo inni możni mu coś zaoferowali ?
sopek - 16-02-2009, 17:09
Temat postu:
Jako, że w wakacje byłem związany firmą Centrum Usługa i sprzątaniem pociągów w Łodzi, nie sposób mi nie podzielić się informacją:

Usługa utrzymania w czystości taboru kolejowego - którą wygrała oczywiście dotychczasowa firma Cenrum Usługa.

Wartość zamówienia 12 522 162,96 PLN. za 3-letnią umowę z PR Łódź.
Choć nie wiem czy pociągi pośpiesznie PKP IC też sprząta ta firma? Zapewne tak, bo na Fabrycznym nie ma miejsca i warunków dla dwóch firm sprzątających.
Arek - 23-03-2009, 18:19
Temat postu:
Rodzina posła PO zgarnie miliony od PKP

Firma żony i syna posła Platformy Andrzeja Kani zdobyła dwa lukratywne kontrakty na sprzątanie kolejowych wagonów - pisze "Tygodnik Ostrołęcki". Przetargi na sprzątanie wagonów spółek PKP Przewozy Regionalne i Koleje Mazowieckie są warte kilka milionów złotych.

Miliony na sprzątanie wagonów dwóch spółek PKP rodzina posła dostanie z pieniędzy publicznych - od skarbu państwa i samorządu województwa. Czy poseł i prominentny regionalny działacz partii rządzącej może pełną garścią czerpać z publicznej kasy? - pyta "Tygodnik Ostrołęcki".

"Nie dajmy się zwariować" - mówi tygodnikowi Andrzej Kania. "Gdybym właśnie założył spółkę, i gdybym miał jakiś realny wpływ na spółki kolejowe, to można by się było czegoś doszukiwać. A ja przypomnę, że spółkę, którą jakiś czas temu przepisałem na żonę i syna, prowadziłem od 17 lat. I od początku specjalizowałem się w sprzątaniu wagonów. Poza tym, jeśli wygrywamy jakiś przetarg, to przecież jest to jawne i transparentne. Gdyby coś było nie tak, konkurencja z pewnością taki przetarg by oprotestowała" - przekonuje.

Idzie o duże pieniądze. Trzyletni kontrakt na sprzątanie wagonów, jakie z PKP Przewozy Regionalne zawrze konsorcjum rodzinnej spółki Kaniów i innej spółki z branży ma opiewać na ponad 5 milionów złotych.

Źródło: Tygodnik Ostrołęcki
brychu - 23-03-2009, 19:07
Temat postu:
Cytat:
Prawdopodobnie a poczta pantoflowa niesie,że Solikol Romana Ansena przejęła Fundacja

No i masz babo placek!
Następny pracownik Wagonu Szczecin!
Z tego co jest mi wiadomo to Ansen jest na liście nowej Spółki Cargo Wagon Szczecin. Radziłbym mu się tam nie pokazywać, sa tacy co jeszcze widełki na niego szykują. Paranoja, to jest już przechowalnia solidaruszków! Grzewka lepiej się ustawił, Nadzoruje Zarząd. Wyportkował nawet Mietka czy Jurka (nie wiem, które to nazwisko).Ciekawe ilu jeszcze związkowców ma na utrzymaniu ta spółka?
Noema - 23-03-2009, 22:41
Temat postu:
Cytat:
Firma żony i syna posła Platformy Andrzeja Kani zdobyła dwa lukratywne kontrakty na sprzątanie kolejowych wagonów - pisze "Tygodnik Ostrołęcki". Przetargi na sprzątanie wagonów spółek PKP Przewozy Regionalne i Koleje Mazowieckie są warte kilka milionów złotych.

A konkretnie chodzi o firmę INTERLUX:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=52854#52854
reru - 07-04-2009, 07:56
Temat postu:
Ja sie wypowiem co do ZU Południe Smile ( nawet miałem okazje pracować tam) wiec tam Pan Krawczyk obsadził swoich ludzi na na najlepszych posadach Smile np zięć jest dyrektor strefy parkowania w Krakowie oraz dyrektorem obslugi parkingów od samego Będzina gdzie obsluguja jakis parking pkp cargo az do Zakopanego (też tam jakiś maja)
firma zu południe również obsługuje Wars Smile chodz ten w Krakowie ma 2-ie etatowe sprzątaczki Smile a dalej o warsie potem .... Smile również podczas sprzatania wagonów na bocznicy kolejowej w krakowie pracownicu Zu Południe byli nie jednokrotnie w stanie wskazującym na spozycie alkocholu po wezwaniu SOK przez kogoś hmmmm niestety dalej nic się z ich stanem nie zrobiło co by tu dalej biura tej firmy znajdują się na terenie kolejowym cena za metr jaka jest płacona jest zaniżona z miłą chęcia jako osoba fizyczna to wynajme w taki miejscu i za taka cenę co do imprez Warsu ależ oczwyiście takie maja miejsce i dokładnie w tym miejscu w Wieliczce srednio co jakiś czas ostatani raz w tamtym roku chyba września/lipca( ale już tam coś szykują na okres wakacji) byli zaproszeni wynajęci zleceniobiorcy jak pan W. i reszta ekipy kursująca np na tresie kaszuba Smile i sawy oczywiscie catering był z w/w firmy Smile
co do Południa jeszcze to każde biuro/magazyn znajduje się na terenie pkp aż zastanawiające Smile przy okazji przypomne ze Pan Krawczyk ma bliskie powiązania z Urzędem miasta w Krakowie i dość dużo rzeczy sprząta Smile a co najciekawsze firma Zu Południe w swojej ofercie miała również ochrone osób i mienia ( do tego potrzeba koncesja mswia) i zajeła się ochrona dworca RDA KRAKÓW ( Regionalny dworzec autobusowy de facto znajdujący się na terenie pkp) niestety ta firma straciła ową koncesje w bardzo smiesznej sprawie takiej ze nikt tam nie posiadał licencji pracownika ochrony 2 stopnia lecz firma ochroniarska ma się dobrze i chociaż bez pozwolenia nadal dzielnie pilnują dworca RDA w Krakowie

również z tego miejsca składam Pozdrownia do Pana Krawczyka
Były kontroler zakładu Smile
Arek - 18-07-2009, 18:24
Temat postu:
gumis napisał/a:
No a na Pomorzu Zachodnim prym wiedzie - ZUPH "POMORZE" Spółka z o.o.
http://www.pomorze.szczecin.pl - z tej stronki wynika, że miodzio ale kolejowo tylko na ekranie.
ŻABICKI LESZEK − PREZES ZARZĄDU
KUBIAK JAN − CZŁONEK ZARZĄDU

Aktualna rada nadzorcza:
Filipek Andrzej Bohdan
Naliński Stefan Kazimierz
Rybacki Zenon

Powiązania biznesowo-ekonomiczne tradycyjnie są ale to przecież kolejowa normalka. Szefową kołobrzeskiego oddziału jest żona do niedawna Naczelnika eksploatacji "Cargo"a teraz szefa eksploatacji w PR Kołobrzeg. Niektórzy "szeregowi" pracownicy administracji też "maczali" w podwójnej pracy rączki bo jak dawali dorobić to czemu nie.

Andrzej Filipek, członek rady nadzorczej, jest także udziałowcem ZUPH "Pomorze". Ponadto Andrzej Filipek jest (?), a bynajmniej jeszcze w 2004 r. był (link) dyrektorem oddziału WARS w Szczecinie.

Jeśli ZUPH "Pomorze" sprząta także wagony sypialne (a pewnie sprząta) to mamy konflikt interesów. Co na to władze Warsu i PKP Intercity?
vetostop - 18-07-2009, 19:12
Temat postu:
Ale fakt jest taki ze firma Południe w Krakowie toleruje PIJAŃSTWO swoich pracowników, niejednokrotnie nikt jakimś cudem nie widzi pijanego towarzystwa. Pewnie będzie to dotąd dopóki ktoś nie zginie pod kołami pociągu. Ma to też zapewne skutek w czystości składów bo jak pijana ekipa jest wstanie sprzątać wagony. Dziwi mnie fakt przymykania oka ze strony PKP - ale widocznie tak ma być a PKP nie zależy na tym żeby pasażer jechał w czystym wagonie.
Avanti22 - 19-07-2009, 18:13
Temat postu:
Hmmm ja bym bardziej zainteresował się Tym jak faktycznie sprzątają bo wagony mają dużo do życzenia.A karanie drużyn konduktorskich to następny punkt , a raczej paranoja
vetostop - 29-08-2009, 02:33
Temat postu:
Minęło już miesiąc od mojego postu w sprawie nietrzeźwych niektórych pracowników firmy Południe w Krakowie i co?
Odpowiem - nic w dalszym ciągu można zaobserwować a zwłaszcza wyczuć takich pracowników. Ciekawe czy władze PKP są tak nieudolne żeby ukręcić ten proceder, jeszcze raz podkreślam żadna kontrola nie sprawdza spółki Południe na okoliczność stanu trzeźwości. Nikt też nie może wykazać się wynikami kontroli w spółce Południe – bo ich nie ma
Skoro tacy pracownicy znajdują się na terenie PKP powinni byś natychmiast odsunięci od pracy. Może taką kontrolą uratuje się komuś życie bo zwolnienie kogoś jest mniejszym nieszczęściem dla jego rodziny niż utrata jego członka.
Jak Władze PKP nie wiedzą jak przeprowadzić taką kontrolę to podam pewien przepis
1. Kontrola ma być zaskoczeniem (nikt nie może o niej wcześniej wiedzieć )
2. Należy mieć atestowane alkomaty
3. Zachować wszystkie procedury związane z obsadą organu kontroli
4. Napisać protokół pokontrolny
5. Sprawdzić listę obecności i nie uwzględniać niezgłoszonych nieobecności ( argument - wyszedł bo babcię chowamy piąty raz jest nie do przyjęcia)
Niestetyprzy takich układach kolej nigdy nie będzie wiarygodna dla swoich pasażerów.
Zaznaczam że moim następnym krokiem będzie zgłoszenie do Państwowej Inspekcji Pracy donosu o braku działąń ze strony PKP.
Naczelnik - 27-09-2009, 13:15
Temat postu:
http://www.pr.pkp.pl/przetargi,ogloszenia-o-wynikach-postepowan-wg-ustawy-pzp,s,2,4256.html
http://www.pr.pkp.pl/przetargi,ogloszenia-o-wynikach-postepowan-wg-ustawy-pzp,s,1,4573.html

Te kwoty są powalające!

Przetargi na sprzątnie składów zostały ogłoszone w zeszłym roku i rozstrzygnięte tuż przed usamorządowieniem PR. Wygrały firmy powiązane towarzysko i rodzinnie z betonem PKP.

Umowy są ewidentnie na niekorzyść PR (samorządów). Zarząd spółki powinien je rozwiązać i rozliczyć z nich dyrekcje zakładów PR, które tkwią w różnych układach z firmami sprzątającymi.

W skali kraju sprzątanie taboru kosztuje PR kilkadziesiąt milionów zł rocznie. Nie ma pieniędzy na nowe pociągi. Są miliony na sprzątnie wraków!
szomiz - 27-09-2009, 14:04
Temat postu:
A tutaj trochę wyników przetargów na to samo za poprzednie trzy lata (czyli jeszcze z pospiesznymi):
http://www.przetargi.egospodarka.pl/search/status/2/cpv/90917000/sort/published_desc/offset/0

W niektórych zakładach kwoty z wyników przetargów grudniowych potrafiły (dość istotnie) zmaleć, ale w niektórych wzrosnąć. Ale nawet tam gdzie zmalały są jak z przylądka Canaveral - po kilka tysięcy dziennie za czyszczenie składów regionalnych w podlaskim, lubelskim i podkarpackim.

Pokusi się ktoś o zestawienie? Trzeba uważać na netto/brutto.
stary - 27-10-2009, 21:03
Temat postu:
Witam. Pewna Spółeczka Embarassed JAWNA Embarassed ziązkowa trzepie niezłą kase na peronach, budynkach biurowych, bazach wojskowych itp. Władze owej spółeczki to działacze związkowi, którzy w rodzinnych powiązaniach zlecają sobie bez przetargów sprzątania, odśnieżania i inne usługi. Dyrekcja Zakładu nic nie robi w tym temacie i przyklepuje wszystko, co przyniesie kase spółeczce i działaczą związkowym. Prezesem Spółki jest prezes związku zawodowego, który pełni baardzo wiele funkcji kierowniczych w pewnym Zakładzie. Żona i dyrekcja zlecają lewe polerowania i sprzątania i biznes się kręci! Pozazdrościć tylko. A gdzie szaraczki, którzy płacą składki związkowe!? Gdzie ich zarobki ze spółeczki!? Mam nadzieje, że wywołany temat pozwoli na uczciwe dzielenie profitów pomiędzy spółeczke i zwykłych członków związku. Question
Dolnoślązak - 27-10-2009, 21:15
Temat postu:
stary, może zdradzisz nam o jaki związek chodzi i jakiego Zakładu ten układ dotyczy Question
szomiz - 27-10-2009, 21:23
Temat postu:
stary, ciekawe podejście - uczciwie będzie jak się związkowi bonzowie podziałkują z szaraczkami kasą wyrwaną od państwowej firmy.
Pirat - 26-10-2010, 20:01
Temat postu:
Krakowski dworzec brudny, ale za to tani

Na sprzątanie metra kwadratowego stacji Kraków Główny kolejarze wydają 25 gr miesięcznie. Sanepid raz po raz karze za brud firmy, które dbają tam o czystość.

Peronami, większością tuneli, zejściami, częścią wind zarządza spółka PKP Polskie Linie Kolejowe. Jak informuje rzecznik krakowskiego zakładu PLK Robert Kowal, tzw. utrzymanie czystości na ok. 66 tys. metrów kwadratowych krakowskiej stacji kosztuje ok. 15 tys. zł miesięcznie (bez podatku). To znaczy, że za sprzątanie metra kwadratowego w ciągu miesiąca spółka płaci w przybliżeniu 25 groszy.

Przed rokiem przetarg na sprzątanie wygrała firma Usługi Komunalne Marzena Kowal. Bierze ona minimalną stawkę. Sprawdziliśmy, za ile usługę wykonałoby inne przedsiębiorstwo. W jednej firmie sprzątanie metra wyceniono na 50-90 gr miesięcznie. W drugiej zaproponowano cenę 20 gr. Jednak w tym przypadku była to stawka za jednorazowe mycie maszynowe metra powierzchni, a nie za całodobowe utrzymanie czystości przez miesiąc.

Współpraca PLK z Usługami Komunalnymi pozwala kolejarzom oszczędzać pieniądze. To rozsądne, bo - jak widzi każdy podróżny - polska kolej potrzebuje złotówek na podniesienie jakości usług. Robert Kowal twierdzi, że krakowski zakład PLK nie mógłby pozwolić sobie na droższe porządki dworcowe.

Z drugiej jednak strony, niskobudżetowe czyszczenie jest nieskuteczne. Na marną jakość prac zwraca uwagę Arek Marciszek, który na ochotnika myje dworcową windę. Jego "czyn społeczny" to akt sprzeciwu przeciwko brudowi i nieporządkowi na stacji Kraków Główny.

Właścicielka firmy Usługi Komunalne Marzena Kowal twierdzi, że jej ludzie dobrze opiekują się dworcem. Jak podaje, zadanie wykonuje 12 pracowników. Mają oni do dyspozycji dwie maszyny myjące. Sprzątają za pomocą specjalnego koncentratu, odchody bezdomnych zasypują odkażającym proszkiem, wymieniają setki worków na śmieci, zdzierają mopy i ścierki na tysiącach metrów kwadratowych.

Szefową firmy drażni amator Marciszek, który czyści tylko wybrane miejsce. - Stale zajmuje się jedną windą i nigdy nie doczyścił jej porządnie. Nie zrobił tego, bo ona nigdy nie będzie idealna. Dworzec jest stary i samo sprzątanie nie zapewni schludnego wyglądu. Czy stary samochód będzie przypominał nowy wóz, gdy się go wyczyści? Nie będzie - mówi.

Adam Jędrzejczyk, krakowski powiatowy inspektor sanitarny, informuje o licznych karach dla przedsiębiorstwa sprzątającego stację. - W tym roku było to 9 mandatów na łączną kwotę 1400 zł. Ostatni został wystawiony po kontroli 21 października. Szefowa firmy skarży się, że nasze działania to nękanie. Nie ma powodów. Jeśli będzie czysto, nie znajdziemy podstaw do interwencji - stwierdził.

W internetowym wydaniu "Dziennika Polskiego" pojawiły się komentarze, które stanowiły reakcję internautów na publikacje o dworcowych porządkach Arka Marciszka. Jedni chwalą społecznika, inni mają wrażenie, że ochotnik wtrąca się w cudzą pracę i że robi to dla sławy.

Pojawił się też komentarz, według którego Robert Kowal z PKP PLK jest mężem szefowej Usług Komunalnych. Oboje nie chcą jednak odnosić się do tego wątku. Kowal z PLK powiedział tylko, że przetarg został przeprowadzony w pełni uczciwie i że zachęca przedsiębiorców do udziału w kolejnym za rok.

źródło: Dziennik Polski
simplex - 04-12-2010, 13:43
Temat postu:
Kowal jest mężem pani Kowal Smile pewne na 100% znam tych ludzi osobiście
Brajdak - 04-12-2010, 19:47
Temat postu:
Jakoś małe te mandaty...,wszystkiego 9% miesięcznego dochodu na rok. Chyba złożę ofertę...
psim - 04-12-2010, 21:22
Temat postu:
Pirat napisał/a:
W tym roku było to 9 mandatów na łączną kwotę 1400 zł. Ostatni został wystawiony po kontroli 21 października. Szefowa firmy skarży się, że nasze działania to nękanie.


1400 zł? Nękanie? Chyba kabaret, nie nękanie...
Pirat - 27-11-2011, 00:02
Temat postu:
Utrzymanie czystości taboru PR w latach 2012-2014 (okres 36 miesięcy) będzie kosztować podatników ponad 200 mln zł. Zarząd PR wnioskował do rady nadzorczej o zabezpieczenie środków finansowych na ten cel w kwocie 200.962.632,42 zł brutto.
jan - 27-11-2011, 10:51
Temat postu:
Również FZPAiT ciągnie kasę z PKP. Pod światłym przewodnictwem swojego przewodniczącego Tadeusza G. podpisuje kolejne umowy na utrzymanie obiektów i ochronę np.w TK Telekom. O jakość usług możecie zapytać pracowników.Jednocześnie ten sam światły przewodniczący negocjuje warunki pakietu prywatyzacyjnego z zarządem TK Telekom. Jak zwykło się określać takie relacje ?
Grad - 30-12-2011, 17:56
Temat postu:
Nie wolno ograniczać konkurencji !

Firma, która ma doświadczenie w sprzątaniu tramwajów, może z powodzeniem startować w przetargu na utrzymanie czystości w pociągach.
Do takich wniosków doszła Krajowa Izba Odwoławcza, rozstrzygając spór dotyczący przetargu zorganizowanego przez spółkę PKP Intercity. Pozostawiono w nim warunek, zgodnie z którym o zlecenie utrzymania czystości wagonów kolejowych mogą ubiegać się wyłącznie firmy, które wcześniej realizowały takie same usługi.
Ogranicza to konkurencję i powoduje dyskryminację firm, które mają doświadczenie w sprzątaniu wagonów innych niż kolejowe – przekonywali przedstawiciele spółki Impel Cleaning, która w odwołaniu domagała się zmiany warunków określonych w ogłoszeniu i specyfikacji przetargowej.
Zamawiający argumentował, że stawiany przez niego warunek ma na celu wyłącznie dbałość o interes pasażerów. Zwracał też uwagę, że umowy wiążące go z Ministerstwem Infrastruktury przewidują wysokie kary finansowe za naruszenia, także i te związane z poziomem świadczonych usług. Tymczasem inna jest specyfika wnętrz wagonów kolejowych, a inna tramwajowych.
Argumenty te nie przekonały składu orzekającego. Uznał on, że zamawiający bezpodstawnie ograniczył konkurencję.
- Takie ukształtowanie warunków udziału w postępowaniu może skutkować ograniczeniem liczby wykonawców w nadmiernym zakresie, nieusprawiedliwionym dbałością o jakość i rzetelność wykonania przedmiotu zamówienia – uzasadnił wyrok przewodniczący Andrzej Niwicki.
- Zakres usług czyszczenia wszystkich pojazdów szynowych do przewozu osób jest porównywalny tak co do warunków ich wykonywania, jak i samych pojazdów. Podobieństwa, zwłaszcza przy porównywaniu nowo produkowanych wagonów tramwajowych, a w wypadku szynobusów i elektrycznych zespołów trakcyjnych pełniących funkcję wagonów kolejowych tożsame rozwiązania techniczne, porównywalny komfort podróży, są powszechnie zauważalne – dodał, nakazując zmianę treści ogłoszenia i specyfikacji.
Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej, sygn. akt KIO 200/11.

źródło: Gazeta Prawna, 23 grudnia 2011r. nr 248
l'osservatore - 07-06-2012, 21:03
Temat postu:
1 czerwca minął rok, odkąd PKP INTERCITY zleca usługi obsługi technicznej pociągów firmom sprzątającym - ZU POŁUDNIE na południu (ale też w Łodzi), ZU WSCHÓD na wschodzie, CENTRUM USŁUGA na obszarze Białegostoku, ktoś inny w Zielonej Górze itp itd. Specyficznego smaczku dodaje sprawie fakt, ze ogłaszając przetarg na obsługę przez rewidentów od 1 czerwca do 31 grudnia 2011, PKP INTERCITY S.A. w specyfikacji istotnych warunków zamówienia odstąpiło od wymogu "doświadczenia w podobnej działalności". Nie byłoby w tym niczego dziwnego, gdyby nie fakt, że w przetargach na sprzątanie wagonów wymaga się "doświadczenia" i wykazania się w ostatnich trzech latach zleceniami w zakresie sprzątania o określonej wartości. Jak się ma sprzątanie wagonów do obsługi technicznej (od której bądź co bądź zależy bezpieczeństwo) wszyscy wiedzą. Oczywiście, jak IC ogłosiło przetarg na obsługę techniczną w roku 2012, pojawił się już wymóg doświadczenia, które to doświadczenie firmy sprzątające nabyły w okresie od 1 czerwca do 31 grudnia 2011.
Boże, Ty to widzisz i nie grzmisz?
Pirat - 08-07-2012, 01:40
Temat postu:
Zakłady Usługowe "Centrum Usługa" Sp. z o.o.
http://centrum-usluga.com.pl

Firma sprząta tabor i obiekty kolejowe w centralnej Polsce. Jej klientem są m.in. Koleje Mazowieckie.

Członkiem rady nadzorczej "Centrum Usługa" jest Tadeusz Bronowski (patrz załącznik), naczelnik Wydziału Windykacji w Kolejach Mazowieckich.

Wcześniej w radzie nadzorczej "Centrum Usługa" zasiadał Tadeusz Matyla, do zeszłego tygodnia członek zarządu PKP Intercity ds. technicznych.

Jak widać kadra kierownicza spółek pasażerskich lubi sobie dorabiać w radach nadzorczych prywatnych spółek, które sprzątają na kolei. Czymś takim jak konflikt interesów nikt się nie przejmuje.

Nasz artykuł sprzed półtora roku:
http://infokolej.neon24.pl/post/1913,firmy-sprzatajace-na-kolei-a-wladze-pkp
Galanonim - 09-07-2012, 02:55
Temat postu:
Pirat napisał/a:
Członkiem rady nadzorczej "Centrum Usługa" jest Tadeusz Bronowski (patrz załącznik), naczelnik Wydziału Windykacji w Kolejach Mazowieckich.

Przekręt z SRJP niczego go nie nauczył?
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=50330#50330
Szczecinianin - 04-01-2013, 23:27
Temat postu:
P.U Natura -Tur Andrzej Chiliński Białystok - Sprzątanie mycie okien - firma ta wygrała przetarg na sprzątanie dworca w Szczecinie , czy ktoś z forumpowiczów ma wiedzę o tej firmie ? czy zatrudnionym osobom płaci na czas ? czy fima ta działa również jako biuro podróży
Pirat - 15-01-2013, 06:33
Temat postu:
Artykuł o jednej z firm, która sprząta na kolei:

http://nczas.com/wiadomosci/polska/jak-rzad-spycha-swoich-kontrahentow-do-szarej-strefy/

TUTAJ jest odwołanie Impel Cleaning (spółka-córka Grupy Impel SA) dotyczące przetargu PKP Intercity na sprzątanie taboru.
pol25 - 17-01-2013, 13:17
Temat postu:
Proponowałbym aby sprawdzić jak ta firma (Impel Cleaning) sprząta na stacji postojowej Warszawa Grochów. IC nic z tym nie robi a po torach kręca się już rosyjskojęzyczni ludzie. Czy ktoś z UTK niemógłby wszcząć kontroli nad bezpieczeństwem Państwa i podróżnych!!!
Waldemar - 17-01-2013, 23:31
Temat postu:
Niestety wszystkie firmy sprzątajace czy są to Zakłady czy jest to impel sprzątaja marnie, dogadują sie z kontrolerami, z zamawiajacymi a efekt jest taki że kasa na to idzie a pociagi jeżdżą brudne. Tylko skąd wziąć rzetelnego wykonawcę który wygra przetarg i nie będzie powiązany z kontrolującymi go ludźmi?
pol25 - 18-01-2013, 11:17
Temat postu:
na forum znalazłem jescze jedną ciekawostkę cytuje poniżej:

"Wysłany: 21-11-2012, 18:01


--------------------------------------------------------------------------------

Jak Spółka giełdowa zdobywa i realizuje zamówienia publiczne?

W listopadzie 2011r. PKP INTERCITY SA, zwany dalej Zamawiającym, ogłosił przetarg nieograniczony na kompleksową usługę sprzątania wagonów i lokomotyw.
W specyfikacji zastrzeżono, że mogą w nim wziąć udział wykonawcy, którzy w ostatnich trzech latach wykonali, co najmniej jedno zamówienie dotyczące czyszczenia wagonów
lub lokomotyw ( sprzątanie taboru kolejowego) o określonych dla zadania wartościach (SIWZ
na stronie). Tak określone warunki przetargu spowodowały protest jednego z potencjalnych oferentów - spółki giełdowej działającej w branży sprzątania, który uznał ten zapis za dyskryminujący, gdyż ze względu na dotychczasowe doświadczenie - sprzątanie banków, parkingów, wyższych uczelni, szpitali i innych obiektów – nie spełniał wymogów formalnych. W związku z tym, spółka złożyła odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej (KIO 2600/11), w którym wniosła o zmianę kryteriów dotyczących doświadczeniaoferentów polegającą na dopisaniu do sformułowania: "pasażerskiego taboru spółki Intercity, czyli wagonów i lokomotyw" słów "lub równoważne". W uzasadnieniu KIO nie określiło równoważności, ale pojawił się tramwaj. Czy jest to tabor równoważny? Chyba jedyne co łączy te tabory, to szyny, bo wagon kolejowy i tramwajowy mają się do siebie jak "pięść do nosa".
W związku z takim orzeczeniem KIO zamawiający na nowo sformułował kryteria dotyczące oferentów. Określono, że jeżeli wykonawca chce przystąpić do więcej niż jednego zadania, to musi wykazać, że w ciągu ostatnich trzech lat wykonał, co najmniej jedno zamówienie przy taborze INTERCITY lub równoważne, stanowiące sumę doświadczeń wyznaczonych dla poszczególnych zadań. Okazało się, że te warunki również nie gwarantują spółce giełdowej spełnienia wymogów formalnych do wzięcia udziału w przetargu, więc potencjalny oferent ponownie odwołał się do KIO. Jednak tym razem KIO przyznało rację Zamawiającemu (KIO 119/12). W uzasadnieniu orzeczenia jednoznacznie stwierdzono, że jeżeli wykonawca chce przystąpić do wszystkich zadań, to powinien wykazać się doświadczeniem stanowiącym sumę doświadczeń wszystkich zadań.
W końcu, po rozstrzygnięciu przez KIO odwołań odbyło się otwarcie ofert. Okazało się, że spółka giełdowa złożyła ofertę na dwa zadania za najniższą cenę i wykazała się dwoma doświadczeniami, ale żadne nie stanowiło sumy doświadczeń. Na potwierdzenie wymaganego doświadczenia oferent przedstawił dwie referencje, z czego jedna była zapożyczona od firmy, która w Poznaniu sprząta tramwaje. Na dwa następne zadania ofertę złożyła bratnia firma owej spółki dokumentując wymagane doświadczenie tymi samymi referencjami poznańskiej firmy (wszystko zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych).
Ze względu na znacząco niższą od pozostałych ofert cenę Zamawiający poprosił
o przedstawienie kalkulacji. Po jej otrzymaniu i analizie Zamawiający stwierdził, że oferta nie jest wiarygodna ze względu na założenie zbyt niskiego zatrudnienia i do tego osób niepełnosprawnych, które ze względu na warunki pracy - praca na torach, na powietrzu i przy ciągłym ruchu pociągów - mogą nie gwarantować rzetelnego wykonania zamówienia.
W związku z tymi wątpliwościami Zamawiający poprosił oferenta o uzupełnienie dokumentów dotyczących doświadczenia w sprzątaniu taboru kolejowego lub równoważnego. To z kolei spowodowało, że spółka giełdowa ponownie złożyła odwołanie do KIO tym razem żaląc się na "bezpodstawne żądanie uzupełnienia dokumentów" gdyż to mogło ją wykluczyć
z postępowania. I tym razem, ku zdziwieniu Zamawiającego, gdyż zmieniło to niejako wcześniej wydane przez izbę orzeczenie. KIO (KIO 733/12) stwierdza, że Zamawiający nie może wymagać doświadczenia proporcjonalnego do wartości zamówienia od firm, które mają realizować zadanie oraz, że warunek sumowania był alternatywny i odwołujący spełnia warunki doświadczenia.
Zamawiający zmuszony orzeczeniem KIO wycofał odrzucenie oferty ze względu na brak doświadczenia, ale podtrzymał jej odrzucenie ze względu na rażąco niską cenę. No, więc oferent, czyli spółka giełdowa ponownie odwołała się do KIO. Jednocześnie spółka w swoim wniosku zastrzegła, że kalkulacja stanowi tajemnicę przedsiębiorstwa. To uniemożliwiło innym oferentom otwartą rozmowę w trakcie postępowania o szczegółach kalkulacji budzących wątpliwości związane z zagwarantowaniem realizacji zadania na wysokim poziomie takich jak:
1. planowane zatrudnienie 42 osób niepełnosprawnych w pracy związanej z ruchem pociągów, wykonywanej w nocy, w niedziele i święta na wolnym powietrzu, czyli w różnych warunkach pogodowych (upał i mróz). Dla porównania dotychczasowy Wykonawca zatrudniał 75 osób pełnosprawnych. To oznacza, że w tym samym czasie dotychczas jedna osoba sprzątała 4 wagony, natomiast w propozycji spółki jeden pracownik niepełnosprawny będzie sprzątał 11 wagonów. Czy to jest realne?
2. kalkulowanie kosztów z uwzględnieniem dotacji PFRON, gdyż spółka posiada status Zakładu Pracy Chronionej. Dzięki temu spółka mogła skalkulować ceny za czyszczenia: okresowe, codzienne i pobieżne odpowiednio na poziomie: 37, 00 zł; 28, 00 zł; 10, 00 zł. W tym samym czasie średnia cena na rynku wynosiła odpowiednio ok. 190, 00 zł; 58, 00 zł; 31, 00 zł. Czy taka kalkulacja jest uczciwą konkurencją? Jaką formę zatrudnienia przewidywała oferta spółki giełdowej ?
Mimo tego w kolejnym orzeczeniu KIO (KIO 850/12) nie uznało argumentów podważających wiarygodność założeń do kalkulacji, czyli rażąco niskiej ceny.
W związku z takim rozstrzygnięciem KIO oraz nauczony doświadczeniami z budowy autostrad, gdzie powierzenie realizacji zadania za cenę poniżej realnych kosztów doprowadziło do niedotrzymania terminów oraz wykonania produktu złej jakości Zamawiający czyli PKP INTERCITY SA unieważnił postępowanie.
Ta decyzja spowodowała kolejne odwołania. Ostatecznie KIO uwzględnia wnioski spółki giełdowej (KIO 1395 /12, 1408/12, 1412/12, 1413/12, 1423/12), a PKP INTERCITY SA podpisuje ze spółką giełdową umowy na trzy zadania i od 01.11.2012r. wykonawca rozpoczyna działalność.
W ciągu 3 tygodni realizowania umowy Wykonawca nie podjął sprzątania na stacji W-wa Grochów, a tam gdzie podjął robi to niezgodnie z SIWZ ( 80% sprzątanego taboru było dyskwalifikowane). W tym okresie zatrudniał do wykonywania czynności ludzi zwerbowanych pod Urzędem Pracy lub pracowników Zamawiającego oraz członków ich rodzin. Warto się zainteresować jaką formę ma to zatrudnienie i czy są to osoby przeszkolone, niepełnosprawne? Poza tym, powoduje to wysoce nieetyczną sytuację, gdyż osoby odpowiedzialne w PKP INTERCITY SA za czystość taboru kolejowego są związane
z Wykonawcą, od którego powinny wymagać wysokiej jakości świadczonej usługi.
W między czasie sprawą zainteresowało się Radio ZET, którego dziennikarze wykryli rzekomą "aferę" i została zawiadomiona prokuratura o podejrzeniu popełnienia przestępstwa polegającego na ustawieniu opisanego tu przetargu. Zarzuty zostały postawione już byłemu członkowi Zarządu, który jak można się domyślać odpowiadał za ustalenie SIWZ oraz uzasadnienie tych kryteriów. Warto jednak sprawdzić czy działania tej osoby nie miały na celu dobra pasażerów, którzy dzisiaj jeżdżą zapluskwionymi wagonami, a także wizerunku firmy, której interesy reprezentował. Jak zapewniał na konferencji prasowej Prezes PKP INTERCITY SA wszystkie szczegóły tego przetargu będę w firmie zweryfikowane pod kątem transparentności i rzetelności działania.
Zatem dobrze, że prokuratura zajmie się tą sprawą i miejmy nadzieję, że wyjaśni wszystkie wątki tego przetargu również wątek oferenta, który tak skutecznie zadbał o swój interes i wygrał to postępowanie, a ponieważ nie realizuje go zaproponował zlecenie podwykonawstwa firmom, które z tego przetargu zostały wykluczone, a posiadają doświadczenie i potencjał wykonawczy. Ustali czy zbieżność nazwisk członka Rady Nadzorczej INTERCITY SA i dyrektora regionalnego spółki giełdowej jest przypadkowa.
To śledztwo, będzie również z korzyścią dla oferentów wykluczonych z przetargu, gdyż Ustawa Prawo Zamówień Publicznych dopuszcza skargę do Sądu Okręgowego, ale trzeba opłacić wpisowe w wysokości 5% wartości zamówienia. Więc dochodzenie sprawiedliwości tę drogą dla małych przedsiębiorstw jest praktycznie zablokowane. Czy przypadkiem nie narusza to prawa konstytucyjnego polegającego na równości dostępu do sądu? Co na to POSŁOWIE?
No i w końcu co na to Pan Minister, który zapowiada zakup nowego taboru. Panie Ministrze, proszę uświadamiać wszystkich odpowiedzialnych za kondycję polskich kolei, że nie sztuką jest wydać publiczne pieniądze na nowy sprzęt. Sztuką jest profesjonalnie go eksploatować, w tym dobrze sprzątać. "


Chyba tylko firmę giełdową stać aby wygrać za pół ceny, zatrudniać obcokrajowców, mieć nieodbierane składy i jeszcze dogadywać się z kontrolerami!!!
Victoria - 28-01-2013, 13:23
Temat postu:
PB: Brudne przetargi na czyszczenie wagonów PKP IC

W listopadzie „Radio Zet” doniosło o nieprawidłowościach w przetargach PKP Intercity na naprawę i czyszczenie wagonów. Z powodu afery stanowisko stracił członek zarządu spółki Tadeusz Matyla. "Puls Biznesu" opisuje wyniki audytu w spółce.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/39132/PB_Brudne_przetargi_na_czyszczenie_wagonow_PKP_IC.htm
Rodriges - 28-01-2013, 17:32
Temat postu:
Jestem bardzo ciekaw kto wynosi z Biura Audytu i Kontroli PKP Intercity takie informacje (stanowiące tajemnicę przedsiębiorcy) do redakcji Pulsu Biznesu. Czyżby to zemsta wywalonego dyrektora? A może kretem jest ktoś inny nadal tam zatrudniony
Proponuję przeprowadzić kontrolę na okoliczność tego zdarzenia. Tylko, że jak skontrolować/ zaudytować audytorów i kontrolerów? Może ktoś z zewnątrz by się tego podjął...
Prezesie Malinowski źle się dzieje w BBK oj źle, baaardzo źle. Może czas na kompleksową restrukturyzację modnie nazywaną optymalizacją zatrudnienia Confused
Victoria - 19-04-2013, 20:15
Temat postu:
W związku z audytem w KŚ portal "Transport i Komunikacja" opublikował serię artykułów pod wspólnym tytułem "Zamach na Koleje Śląskie?".

Polecam artykuł dotyczący spółki Silesia Rail zajmującej się obsługą taboru KŚ:
http://www.transport-komunikacja.pl/pl/aktualnosci/10836.html

Na uwagę zasługuje fakt, że redaktorem naczelnym "TiK" jest Piotr Kazimierowski, najpierw zatrudniony w KŚ na stanowisku dyrektora zarządzającego, potem prezes spółki Silesia Rail.
fury - 20-04-2013, 10:26
Temat postu:
Cytat:
Głównym zajęciem spółki w okresie od 1 września do 9 grudnia 2012 była budowa nowego, autorskiego systemu utrzymania czystości pociągów polegająca przede wszystkim na czyszczeniu, a nie rozmazywaniu brudną szmatą brudu po kontach pociągu.

No proszę, wszystko da się uzasadnić. "Autorski system utrzymania czystości" - idioci to kupują. Do utrzymania czystości potrzebne były udziały NEWAG-u w dwóch osobach: Nowy Sącz i Gliwice.
Pirat - 11-09-2014, 21:08
Temat postu:
104 miliony złotych na czyszczenie stacji od peronów aż po dach

Kolej zrywa z brudem. Wiele prawdy jest w tych słowach. PKP i PKP PLK porozumiały się i perony będą tak czyste, jak wyremontowane stacje. – Nie spodziewamy się oszczędności. Zapłacimy za to, żeby było czysto – tłumaczy „Rynkowi Kolejowemu” wiceprezes PKP SA Piotr Ciżkowicz. Na utrzymanie czystości zostanie wydane prawie 104 mln zł.

Czytaj dalej...
ulaandrzejewska - 15-09-2014, 18:55
Temat postu:
A kręcenie lodów w tej dziedzinie w PR już was nie interesuje ? Tylko PKP?
Arek - 18-12-2015, 15:37
Temat postu:
Ile PKP Intercity zapłacą za utrzymanie w czystości taboru?

PKP Intercity podpisały umowy na świadczenie usług utrzymania w czystości taboru, w tym m.in. składów ED250. Ile za wykonywanie tych usług zapłaci przewoźnik?

Usługę utrzymania w czystości taboru kolejowego na terenie Zakładu Północnego będą świadczyć Kolejowe Zakłady Usługowe spółka z o.o. wraz z Zakłady Usługowo – Produkcyjno – Handlowe „Pomorze” sp. z o.o. wraz z Impel Cleaning Sp. z o.o. Dostaną za to od PKP Intercity 20 141 076,40 PLN netto.

Podobne usługi na terenie Zakładu Zachodniego świadczyć będzie ISS Facility Services Sp. z o.o. Wartość umowy to 12 171 720,80 PLN netto.

W Zakładzie Południowym pracować dla PKP Intercity będzie Konsorcjum w składzie Zakłady Usługowe „Południe” spółka z o.o. oraz Impel Cleaning Sp. z o.o. Dostanie od przewoźnika 24 795 322,08 PLN netto.

I wreszcie Pendolino. Za stacjonarne utrzymanie w czystości składów ED250 oraz usługę utrzymania w czystości składów w czasie jazdy tych jednostek odpowiadać będzie Impel Cleaning Sp. z o.o. PKP zapłacą 9 112 527,46 PLN netto.

Usługi będą wykonywane w nowym rozkładzie jazdy, a więc od 13 grudnia 2015 roku do 10 grudnia 2016 roku.

W zakresie części 5 przedmiotu zamówienia, tj. świadczenia usług utrzymania w czystości lokomotyw postępowanie zostało unieważnione.

Źródło:
http://inforail.pl/ile-pkp-intercity-zaplaca-za-utrzymanie-w-czystosci-taboru-_more_80305.html

---

W 2016 roku PKP Intercity wyda ponad 66 mln zł netto na utrzymanie w czystości taboru (bez lokomotyw). Jak świetny jest to biznes przeczytacie w naszym artykule "Firmy sprzątające na kolei a władze PKP":

http://infokolej.neon24.pl/post/1913,firmy-sprzatajace-na-kolei-a-wladze-pkp
magdabe - 24-01-2016, 21:57
Temat postu:
A pociągi, tak jak pisałam w moich poprzednich postach jeżdżą brudne do granic możliwości. A to co dzieje się w Szczecinie (praktycznie codziennie korzystam z usług Przewozów Regionalnych, głównie na trasie do Świnoujścia) to już istny armagedon. Firma, która jest w tej chwili wykonawcą usług była już opisywana na tym forum. Krótko mówiąc prowizorka, teraz także poza Warszawą. Polecam zdjęcia taboru
Ralny - 20-12-2018, 16:51
Temat postu:
58,4 mln zł netto (bez podatku VAT) - tyle rocznie Przewozy Regionalne płacą za utrzymanie czystości taboru kolejowego.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group