INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. dolnośląskie - RJ 2021/2022 na Dolnym Śląsku

Noema - 01-05-2021, 18:51
Temat postu: RJ 2021/2022 na Dolnym Śląsku
„Kolejowe Łużyce” opublikowały na fejsie projekt rozkładu jazdy PR Zielona Góra, konkretnie linii stycznych z Dolnym Śląskiem (Żary - Węgliniec / Legnica).

Z nowości, mają być dwie weekendowe pary pociągów Zielona Góra - Jelenia Góra. Pojawi się także dodatkowy pociąg Zielona Góra - Görlitz, który wyeliminuje wieczorną 3-godzinną dziurę na odcinku Węgliniec - Zgorzelec.

Po szczegóły odsyłam:
https://www.facebook.com/kolejoweluzyce/
Torczes - 02-05-2021, 15:53
Temat postu:
Moim skromnym zdaniem,odnośnie połączeń Dolny Śląsk-Niemcy,KD powinny uruchomić minimum 4 pary w relacji Wrocław-Legnica-Żary-Forst-Cottbus codziennie z wydłużeniem 2 par w weekendy do Berlina.Wyeleninowałoby to niewygodne przesiadki we Forst.
skubi - 05-05-2021, 12:59
Temat postu:
2021/22 Szklarska Poręba G-Wrocław Gł. dalej ostatni KD po 18 . O ile UM się zgodzi to w weekendy będzie połączenie po 20 z przesiadką w Jeleniej i Wałbrzychu Miasto. Szkoda , bo latem o 18 wracać z gór do Wrocka to za wcześnie .
janox79 - 05-05-2021, 16:28
Temat postu:
Projekt rj 2021/2022

https://www.facebook.com/groups/kolejdolnyslask/permalink/1446746902328741/
myszka - 05-05-2021, 16:42
Temat postu:
Dzięki janox79. Prawdziwy GOŚCIU z Ciebie Smile
janox79 - 05-05-2021, 18:05
Temat postu:
Nie mi dziękować, tylko autorowi postu. Ja tylko wkleiłem link Smile
pjoter - 05-05-2021, 18:57
Temat postu:
mycha zacznij przeglądać Infrastrukturę kolejową na skyscraperze Wink
Jerry - 05-05-2021, 20:52
Temat postu:
A ma ktoś zarys rozkładu IC na 2022 ?
Pirat - 06-05-2021, 08:44
Temat postu:
Projekt RJ 2021/2022 można ściągać z naszego serwera:

http://infokolej.pl/docs/kd/rj2022.pdf
Beatrycze - 02-08-2021, 11:01
Temat postu:
LEGNICA - pociągi PKP IC w nowym rozkładzie jazdy:

1:28 TLK "Wolin" Bielsko-Biała/Katowice - Świnoujście (wakacje)
2:33 TLK "Wolin" Świnoujście - Katowice/Bielsko-Biała (wakacje)
5:47 IC "Łużyce" Zgorzelec - Warszawa
6:16 IC "NightJet" Budapeszt/Wiedeń - Berlin
8:07 IC "Mehoffer" Zielona Góra - Przemyśl
9:30 IC "Chełmoński" Kraków - Świnoujście
11:46 IC "Hetman" Zielona Góra - Lublin
11:57 TLK "Wyczółkowski" Lublin - Świnoujście
13:46 IC "Wawel" Przemyśl - Berlin
14:17 IC "Wawel" Berlin - Przemyśl
16:13 TLK "Wyczółkowski" Świnoujście - Lublin
16:21 IC "Hetman" Lublin - Zielona Góra (przez Żagań, Żary)
18:35 IC "Chełmoński" Świnoujście - Kraków
19:34 IC "Mehoffer" Przemyśl - Zielona Góra
21:48 IC "Łużyce" Warszawa - Zgorzelec
22:10 IC "NightJet" Berlin - Wiedeń/Budapeszt

Po więcej odsyłam do Victorii:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=396885#396885
falipso - 02-08-2021, 11:16
Temat postu:
Beatrycze, a gdzie Matejko?
Beatrycze - 02-08-2021, 11:41
Temat postu:
falipso, IC "Matejko" pojedzie Nadodrzanką przez Brzeg Dolny i Wołów.
Atoman - 02-08-2021, 11:42
Temat postu:
To może być jednak ostatni rozkład dla Legnicy w takim dość bogatym kształcie. Docelowo połączenia dla Legnicy mogą zostać za rok zmodyfikowane i należy mieć tego świadomość.

Należy liczyć się z tym, że część to po prostu objazdy spowodowane remontem LK 351. Natomiast istnieją odpowiednie argumenty za tym, aby znaczna część tych połączeń pozostała. Do tych objazdowych z pewnością należy zaliczyć IC Matejko i IC Chełmoński. Jednak potoki już wyrobiły się na tyle wyraźnie, że nie ma wątpliwości, iż poranny ze Szczecina do Wrocławia powinien zostać na tej trasie. Naturalnym rozwiązaniem jest tutaj przywrócenie IC Swarożyc w kształcie z 2017 roku, czyli rano ze Szczecina do Wrocławia, ewentualnie w sezonie do Szklarskiej Poręby na obiegu z nocnym/IC Halny. Natomiast w drugą stronę wskazane jest jednoczesne obsłużenie Świnoujścia, jak i Kołobrzegu latem. Trudno powiedzieć, czy za dnia, czy w nocy. Wszystko jest możliwe. Ewentualnie można pomyśleć o hybrydzie w stylu TLK Barnim z 2020 roku i spróbować to zrobić na jednym składzie w przypadku Świnoujścia i obiegiem z IC Bosman/Bryza w przypadku Kołobrzegu.

Ostatecznie jednak takt powinien zostać zachowany, a rano z pewnością da się dojechać zarówno ze Szczecina do Wrocławia, jak i vice versa z wydłużeniem do Świnoujścia i Kołobrzegu, śróddziennym Wyczółkowskim, a także wkrótce dodatkowym międzynarodowym do Nightjeta i Wawela.
Noema - 02-08-2021, 13:47
Temat postu:
Atoman, nie sądzę, żeby w przyszłości PKP Intercity zrezygnowało z obsługi Legnicy (99,4 tys. mieszkańców) i Lubina (71,7 tys. mieszkańców) na rzecz Brzegu Dolnego, Wołowa i Ścinawy (łącznie ok. 30 tys. mieszkańców). To byłby absurd, zważywszy również na fakt, że Legnica to druga (po Wrocławiu Głównym) największa stacja przesiadkowa na Dolnym Śląsku.

Może co najwyżej wakacyjny TLK "Wolin" przetrasują, który nie zatrzymuje się w Lubinie ze względu na zbyt krótkie perony.
Bartuś - 02-08-2021, 17:57
Temat postu:
Linia 351 łączy Poznań i Szczecin i tą linię kol. Atoman ma na myśli. Poznań ma 540tys mieszkańców. Więcej niż Legnica, Głogów, Zielona Góra i Lubin razem wzięte.

Po modernizacji LK351 czas przejazdu Wrocław-Poznań-Szczecin wyniesie 3,5h. Przy takich możliwościach i potencjalne ludnościowym Poznania trasowanie IC Wrocław-Szczecin przez Zieloną Górę (4,5h) będzie absurdem. Podróżni z południa Polski (i Wrocławia) powinni mieć możliwość jak najszybszego dostania się na Pomorze Zachodnie.
krzysztoff - 02-08-2021, 18:15
Temat postu:
Plus stosunkowo często są problemy na jednotorowym odcinku Legnica-Lubin. Co do Legnicy, fajna bogata siatka, ale to co ostatnio działo się na dworcu w Legnicy to dramat. Jedno okienko sprzedające bilety IC, kolejka na 20 osób, pani w okienku robi sobie 15 min przerwy (ma prawo oczywiście)... Po bilet stałem ponad godzinę, a byłem gdzieś 8 w kolejce. Oczywiście zrezygnowałbym i kupił przez Internet, bo bilety kupowałem na tydzień do przodu, ale oczywiście nie da się kupić biletów w konfiguracji, która mnie interesuje. (Inna cena niż w kasie, komunikaty typu: nie da się umieścić wszystkich osób w pociągu). Tak więc oby jak najwięcej pociągów w siatce IC z/do Legnicy, ale niech coś zrobią z tymi kasami, bo masakra.
Noema - 02-08-2021, 18:21
Temat postu:
Bartuś, ups, mój błąd, nie zwróciłam uwagi. Nie jestem biegła w numeracji linii kolejowych. No fakt, przez Poznań będzie dużo szybciej, w związku z tym Legnica i Lubin mogą sporo stracić. Ale to pieśń przyszłości.

Wracając do tematu, podaję planowany rozkład jazdy dla IC „Łużyce” kier. Warszawa.

Zgorzelec 4:44 - Zgorzelec Miasto 4:48 - Pieńsk 4:54 - Węgliniec 5:07 - Bolesławiec 5:21 - Chojnów 5:35 - Legnica 5:47 - Środa Śląska 6:02 - Wrocław Leśnica 6:15 - Wrocław Główny p. 6:27

Przyjazd do Warszawy przed południem. Będzie ok. 5 godzin czasu, żeby pozałatwiać sprawy w stolicy i wrócić tego samego dnia powrotnym IC „Łużyce” do Zgorzelca.
pjoter - 02-08-2021, 23:00
Temat postu:
OIDP ostatni rozkład IC Wrocław - Szczecin przed moderną 351 - 2018 r. - to były 4 pociągi przez Poznań i 3 nadodrzanką (wychodził pociąg co ~2h) więc da się i niekoniecznie muszą dużo obcinać.
Bartuś - 03-08-2021, 13:57
Temat postu:
Ale wtedy rozgrzebana była z kolei LK271.

Przez Zieloną Górę należy trasować pociągi z Berlina na południe Polski. Zgodnie z niemieckim planem transportowym ma być kilka par Berlin-Kraków, więc zawsze coś jeździć tam będzie.

Jeżeli przez E59 będzie możliwy czas przejazdu Wrocław-Szczecin 3,5h to trasowanie pociągów Wrocław-Szczecin przez LGOM i Zieloną Górę zacznie mijać się z celem.
skubi - 14-10-2021, 14:27
Temat postu:
Będzie jeden kurs KD z Trzebnicy do Jawora przez Wrocław,Kobierzyce,Świdnice,Jaworzynę .Wyjazd z Trzebnicy po 15 Smile Shocked
Kamil Styrna - 16-10-2021, 15:08
Temat postu:
Ktoś wie, skąd wynika tak duża zmiana względem projektu nowego RJ, na trasach Wrocław - Sobótka - Świdnica i Wrocław - Jaworzyna Śląska - Bielawa?
Pirat - 16-10-2021, 23:23
Temat postu:
Kamil Styrna, doszły hybrydy i trzeba było te obiegi jakoś rozsądnie poukładać. To pewnie główny powód.
Fela - 17-10-2021, 18:12
Temat postu:
Taka ciekawostka. Od grudnia pociąg IC "Mehoffer" Zielona Góra - Przemyśl będzie miał postój handlowy w... Raszówce.

To ogromny cios w Bezpartyjnych Samorządowców pod przewodem prezydenta Lubina, którzy w czerwcu 2019 usiłowali pozbawić dostępu do pociągów KD mieszkańców gminy wiejskiej Lubin.

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/protest-zatrzymal-reaktywacje-polaczen-miedzy-legnica-a-lubinem-92233.html
Noema - 18-10-2021, 10:39
Temat postu:
Fela, to de facto postój techniczny wymuszony mijanką na jednotorowym szlaku. Nie zmienia to faktu, że będzie to zarazem postój handlowy, który jednak może zniknąć przy pierwszej korekcie rozkładu jazdy.
Jerry - 19-10-2021, 20:56
Temat postu:
Kolejne egzotyczne relacje:
Jawor - Żary
Głogów - Strzelin
Jawor - Wrocław
Jelenia Góra - Kudowa Zdrój
kruczek - 19-10-2021, 21:26
Temat postu:
Jerry napisał/a:
Kolejne egzotyczne relacje:
Jelenia Góra - Kudowa Zdrój

Ta relacja już istnieje w tym rozkładzie.
KraxWRO - 30-10-2021, 13:41
Temat postu:
Od grudnia pogorszenie oferty na odcinku Wrocław - Jaworzyna Śląska - Wrocław. 3 pary połączeń do Bielawy zostaną przekierowane na trasę przez Sobótkę bez zapewnienia połączeń alternatywnych. Ogromna głupota UMWD i KD - zabiorą 3 połączenia z trasy gdzie pociągi pękają w szwach, żeby obsługiwać trasę o niewiadomych jeszcze potokach pasażerów!!!

Ludzie z Kątów, Mokronosu i Smolca już o tym wiedzą i na forach sąsiedzkich wrze! Ludzie są wściekli do tego stopnia, że gmina Kąty Wrocławskie wydała oświadczenie Śmiech
wamp - 30-10-2021, 14:01
Temat postu:
Czy ja wiem czy Kąty Wrocławskie winny tutaj głównie interweniować? Oni wcale tak mało połączeń nie mają, gorzej z Bielawą. Ale fakt, trasa ta jest bardzo popularna i mocno obniża to komfort podróży, szczególnie w weekendy, o niedzielnym popołudniu nie wspomnę.
KraxWRO - 30-10-2021, 14:33
Temat postu:
Patrząc na to co dzieje się w pociągach od Kątów do Wrocławia - gdzie w Kątach, Smolcu i Mokronosie potrafi wsiadać po 50-60 osób to jak najbardziej Kąty Wrocławskie powinny się tym zajmować, zwłaszcza że na gminę jest ogromna presja mieszkańców co widać na wszystkich forach sąsiedzkich, gdzie ludzie się gotują na samą myśl o mniejszej ilości połączeń.

Jak dla mnie wszystkie gminy od Kątów Wrocławskich, przez Mietków, Żarów po Jaworzynę Śląską powinny ostro lobbować w UMWD za uruchomieniem połączeń w relacji Wrocław - Jaworzyna Śląska i z powrotem w godzinach tych 3 Bielaw które zostaną przekierowane przez Sobótkę. W przypadku pociągu o 22:15 z Wrocławia i powrotu z Jaworzyny jeszcze w tym samym dniu dałoby to bardzo potrzebne od dłuższego czasu połączenie z Jaworzyny, Żarowa, Kątów, Smolca czy Mokronosu po 23 tak aby dostać się do Wrocławia późnym wieczorem (na innych liniach ostatnie pociągi do Wrocławia przyjeżdżają np. od Zgorzelca/Lubina o 00:22, od Kudowy/Lichkova o 22:56 i z praktycznie każdego innego kierunku w okolicach 23 - gdzie od Jaworzyny jest to 21:39)

[ Dodano: 30-10-2021, 14:37 ]
wamp napisał/a:
Oni wcale tak mało połączeń nie mają, gorzej z Bielawą.

Tylko, że Bielawie połączeń nie przybędzie za to na na trasie Wrocław - Jaworzyna Śląska połączeń ubędzie...
Noema - 30-10-2021, 17:14
Temat postu:
KraxWRO, nie wiem jak jest z frekwencją na tej linii, bo tamtędy nie jeżdżę, ale jeśli jest tak jak mówisz to chyba zgodzisz się ze mną, że nie szynobusy a pojemne EZT-y powinny tam jeździć, i przynajmniej do Wałbrzycha.

A propos, co z pociągami zamawianymi przez gminę Kąty Wrocławskie, które jeździły przez jakiś czas? Już nie jeżdżą? Widziałam, że te połączenia były obsługiwane szynobusem, co uważam za nonsens, ponieważ tabor spalinowy powinien jeździć po liniach niezelektryfikowanych. Tymczasem od paru lat szynobus jeździ nawet w relacji Wrocław - Węgliniec. A ponoć w KD szynobusów brakuje...

Młot
Sunseed - 31-10-2021, 11:08
Temat postu:
Jerry napisał/a:
Kolejne egzotyczne relacje:
Jawor - Żary

Spoko, bo wreszcie nastąpiło połączenie dwóch osobnych relacji co tylko ludzi zniechęcało. Ale większy sens by był gdyby był realizowany w dwie strony oraz... nie do Jawora lecz do Jaworzyny, by móc się przesiąść.
kryczens - 31-10-2021, 14:09
Temat postu:
https://brzeg24.pl/aktualnosci/190810-od-grudnia-mniej-pociagow-intercity-zatrzyma-sie-na-stacji-w-brzegu/

Zaraz przeciwnicy postojów IC w Brzegu swoje pięć groszy dołożą

Też jestem zdania że wszystkie IC ,TLK powinny mieć postój w Oławie , Brzegu to nie są małe miasta po drugie z roku na rok przewoźnik wycina postoje. Cytuję : dzięki ograniczeniu siatki postojów w Oławie i Brzegu udało się skrócić czas przejazdu między Krakowem a Wrocławiem aż o całe 3-4 minuty no brawo oby tak dalej a będzie odwet podróżnych którzy już przesiadali się do np. rannego flixbusa w kierunku Przemyśla czy Krakowa

[ Dodano: 31-10-2021, 14:09 ]
Do tego TLK Wetlina jedzie bez pH w Strzelcach Opolskich no przecież to są jakieś chyba żarty
myszka - 31-10-2021, 14:30
Temat postu:
Wrocław - Kraków od grudnia 2021
bez postojów - Wawel 2:42, Wyspiański 2:45, Siemiradzki 2:47, Hetman 2:48, Boznańska 2:49, Malczewski 2:49.
z postojami w Brzegu: najszybszy Ślązak 2:59 pozostałe od 3:00 do grubo ponad 3 h.
Rzeczywiście 3~4 minuty....
kryczens - 31-10-2021, 14:33
Temat postu:
Tylko Ślązak staje dodatkowo w Strzelcach Opolskich , Trzebini , Jaworznie Szczakowej, Krzeszowicach gdy by dodać postój tylko między Wrocławiem a Opolem w Brzegu czas jazdy wyniósł by raptem 2-4 minut dłużej czyli z 41 minut na 43 czy to tak wiele ?
kruczek - 01-11-2021, 12:18
Temat postu:
Tylko tak naprawdę mamy dwa rodzaje pociągów - szybkie z postojami w Opolu, Gliwicach, Zabrzu i Katowicach oraz wolniejsze ze wszystkimi dotychczasowymi postojami. I jak tym szybkim dodasz tylko postój w Brzegu, to zaraz odezwą się Strzelce Opolskie i Jaworzno, że oni też są miastami powiatowymi, to dlaczego Brzeg ma mieć a my nie... A jeszcze chętnie Chorzów z Batorym by się dołączył Very Happy Więc jest sprawiedliwie - szybkie z postojami tylko w miastach powyżej 100 tys. (Chorzów jest wyjątkiem, bo zbyt blisko Katowic i stacja nie jest w centrum - to w opozycji do Zabrza), a pozostałe z postojami we wszystkich miastach i miasteczkach (choć Krzeszowice mogą być przesadą skoro pociągi nie stają w większych Pyskowicach - na marginesie Pyskowice dostaną postoje Gwarka). I wszyscy powinni być zadowoleni Very Happy
Kamil Styrna - 01-11-2021, 12:59
Temat postu:
Noema napisał/a:
A ponoć w KD szynobusów brakuje...

Jakby brakowało, to by się nie zamieniali z Pomorskim. Wysłali SA134, a dostali EN57...
bystrzak2000 - 01-11-2021, 17:04
Temat postu:
Noema napisał/a:
nie szynobusy a pojemne EZT-y powinny tam jeździć, i przynajmniej do Wałbrzycha.

No ale o to postulują mieszkańcy, by w zamian za zabrane pociągi z Bielawy, uruchomić pociągi przynajmniej do Jaworzyny. Kwestia taboru jest dla mieszkańców mało istotna, bo większość nie odróżnia SZT od EZT Wink
sympatyk - 01-11-2021, 17:21
Temat postu:
Jejku! Dlaczego Wy jesteście tacy leniwi? Oddzielny temat dotyczący (nie)zasadności postojów pociągów IC w Brzegu jest już dawno tu założony od lat

http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=20057

Naprawdę wystarczy poświęcić parę chwil by odnaleźć kiedyś zaczęte historie i kontynuować je tam gdzie jest ich miejsce. Administracjo!.. PLZ!!!
Lady Makbet - 02-11-2021, 14:11
Temat postu:
Gościem Radia Wrocław był Wojciech Zdanowski, wiceprezes Kolei Dolnośląskich. Rozmawiano o nowym rozkładzie jazdy, kolei aglomeracyjnej, nowych trasach, remontach i taborze.

Posłuchaj:
https://www.radiowroclaw.pl/articles/view/113683/Reakcja24-W-studiu-wiceprezes-Kolei-Dolnoslaskich-1
Ralny - 10-11-2021, 17:34
Temat postu:
Kilka połączeń ma zniknąć z nowego rozkładu jazdy na kolei

Mniej pociągów może pojechać między innymi do Smolca czy Kątów Wrocławskich. Wraz z nowym rozkładem jazdy część kursów do Bielawy może zmienić trasę, a inne połączenia stracić finansowanie i w rezultacie także zniknąć z torów.

Na alarm w tej sprawie biją władze Kątów Wrocławskich. Zastępca burmistrza Patryk Hałaczkiewicz mówi wprost: to wygląda na wygaszanie popytu.

Czytaj więcej:
https://www.radiowroclaw.pl/articles/view/113925/Kilka-polaczen-ma-zniknac-z-nowego-rozkladu-jazdy-na-kolei
Stella - 20-11-2021, 18:19
Temat postu:
Na Portalu Pasażera dostępne są już tabele SRJP 2021/2022.

https://portalpasazera.pl/Tablice

Tutaj tabela 260 (linia Wrocław - Zgorzelec) i rozkład jazdy dla Bolesławca:

http://pkp.boleslawiec.pl/przyszly-rozklad-jazdy/
skubi - 23-11-2021, 14:34
Temat postu:
Od czerwca część relacji KD Jelenia Góra-Wrocław-Jelenia Góra ma być dzielona i tak np. będą relacje Jelenia Góra-Wałbrzych Gł. lub Miasto 5 min. na przesiadkę i Wałbrzych Gł.-Wrocław . Masakra !!!
gaspareae - 23-11-2021, 18:04
Temat postu:
A tam nie miało być jakiegoś remontu tunelu i przeciągania trakcją spalinową składów?
Może dlatego to rozdzielenie relacji na spalinowe Jelenia Góra - Wałbrzych i elektryczne Wałbrzych - Wrocław.
vvupe - 07-12-2021, 01:29
Temat postu:
Od 12.12 przy okazji nowego RJ, KD podnosi też ceny biletów :/
Pirat - 08-12-2021, 08:01
Temat postu:
Nowe połączenia, nowe przystanki, nowy rozkład jazdy

Już od 12 grudnia na Dolnym Śląsku zacznie obowiązywać nowy rozkład jazdy pociągów. Na trasach dolnośląskiego przewoźnika pojawi się 12 przystanków, które do tej pory nie były obsługiwane w ruchu pasażerskim. Zostaną także uruchomione nowe połączenia, które umożliwią dojazd m.in. do Jelcza-Laskowic przez Dobrzykowice, oraz zmienią się ceny biletów.

Czytaj więcej na wroclaw.tvp.pl
Ralny - 12-12-2021, 13:08
Temat postu:
Od dziś nowy kolejowy rozkład jazdy. Co się zmieniło?

Nowa linia kolejowa, nowe przystanki i nowe pociągi – dziś wszedł w życie nowy kolejowy rozkład jazdy. Przed podróżą warto sprawdzić rozkład jazdy. Na Dolnym Śląsku sporo zmian.

Czytaj więcej:
https://wroclaw.tvp.pl/57411999/od-dzis-nowy-kolejowy-rozklad-jazdy-co-sie-zmienilo
Pirat - 30-12-2021, 22:11
Temat postu:
Zamiast do domu, noc na dworcu? Mieszkańcy Jeleniej Góry mają kłopot z połączeniem z Warszawy

Podróżni jadący ostatnim InterCity z Warszawy do Jeleniej Góry utykają we Wrocławiu.
W nowym rozkładzie jazdy ostatni pociąg do Jeleniej Góry odjeżdża 20 minut przed przyjazdem składu z Warszawy, więc pasażerowie nie mogą się przesiąść.

Czytaj więcej na radiowroclaw.pl
Lady Makbet - 13-02-2022, 18:17
Temat postu:
Jeszcze w tym półroczu kolejowe połączenie Wrocławia z Warszawą wzbogacić ma się o drugą parę ekspresów pendolino, których bieg ponadto wydłużony może zostać do Wałbrzycha i Jeleniej Góry.

Dodatkowa para pendolino z Warszawy do Wrocławia, a być może i do Jeleniej Góry:
https://www.radiowroclaw.pl/articles/view/116884/Dodatkowa-para-pendolino-z-Warszawy-do-Wroclawia-a-byc-moze-i-do-Jeleniej-Gory
Ralny - 08-03-2022, 23:24
Temat postu:
Wiosenna korekta rozkładu jazdy Kolei Dolnośląskich

Od niedzieli, 13 marca, obowiązywać będzie nowy rozkład jazdy Kolei Dolnośląskich. Jedną z ważniejszych zmian będzie powrót popularnych, sezonowych połączeń turystycznych do czeskiego Skalnego Miasta i do Trutnova.

Wiosenna korekta rozkładu jazdy, wiąże się przede wszystkim ze zmianami, które wynikają z zaplanowanych na najbliższy kwartał prac remontowych na wybranych odcinkach. W ramach nowego rozkładu zaktualizowane zostaną czasy odjazdów pociągów z wybranych stacji, a podróżni będą mogli skorzystać z reaktywowanych połączeń sezonowych.

Czytaj więcej:
https://kolejedolnoslaskie.pl/wiosenna-korekta-rozkladu-jazdy-kolei-dolnoslaskich/
Pirat - 12-04-2022, 07:48
Temat postu:
Wracają sezonowe pociągi Kolei Dolnośląskich do Skalnego Miasta

Od soboty, 16 kwietnia Koleje Dolnośląskie ponownie uruchomią sezonowe połączenia do czeskiego Skalnego Miasta. Malownicza trasa, która cieszy się dużą popularnością, będzie dostępna dla podróżnych, aż do jesieni.

Czytaj więcej na rynek-kolejowy.pl
Beatrycze - 09-06-2022, 14:41
Temat postu:
Korekta rozkładu jazdy pociągów Kolei Dolnośląskich od 12 czerwca

Zaktualizowany rozkład jazdy zacznie obowiązywać od 12 czerwca. Są dobre wieści: po 22 latach pociągi wracają na linię 285 z Wrocławia przez Sobótkę do Świdnicy, ruszają też składy rowerowe.

Więcej:
https://kolejedolnoslaskie.pl/korekta-rozkladu-pociagow-kolei-dolnoslaskich-od-12-czerwca/
Pirat - 26-06-2022, 18:27
Temat postu:
Do kurortów na Dolnym Śląsku latem znowu autobusem i z ograniczoną ofertą

PKP Polskie Linie Kolejowe przyzwyczaiły nas już do letnich zamknięć linii kolejowych do atrakcyjnych turystycznie miejscowości na Dolnym Śląsku. W tym roku podróżni zmierzą się z problemami w dojeździe z Kłodzka do Międzylesia i z Jeleniej Góry do Szklarskiej Poręby. Wyjątkowo przez całe lato dojedziemy za to do Kudowy.

Czytaj więcej na rynek-kolejowy.pl

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group