INFO KOLEJ - forum kolejowe

Przewozy towarowe - Pociągi z Chin

km - 07-01-2020, 00:40
Temat postu: Pociągi z Chin
Ponoć we wtorek ma wjechać pociąg towarowy z Chin do Sławkowa LHS.
Wiadomość z radia.
Beatrycze - 07-01-2020, 13:28
Temat postu:
Pierwszy pociąg z Chin, który wjechał do Polski szerokim torem LHS bez przeładunku na granicy.

5 stycznia 2020 r. w godzinach porannych do stacji Hrubieszów LHS, na granicy polsko-ukraińskiej, dotarł pierwszy pociąg z 45 kontenerami z Chin. Z Xi’an położonego w środkowej części kraju transport wyruszył 24 grudnia 2019 r. Ładunki po przejechaniu blisko 9,5 tys. km dotarły do stacji końcowej Sławków LHS. W „Euroterminalu Sławków” kontenery zostaną przeładowane na wagony kolejowe oraz samochody i dostarczone do odbiorców docelowych. Przejazd tą trasą kolejową zajął tylko 12 dni.

Więcej:
https://kurier-kolejowy.pl/aktualnosci/35567/pierwszy-pociag-z-chin--ktory-wjechal-do-polski-szerokim-torem-lhs-bez-przeladunku-na-granicy.html
Beatrycze - 08-01-2020, 15:24
Temat postu:
PKP LHS liczy na kilkaset pociągów rocznie z Chin do Sławkowa.

Kilkaset pociągów kontenerowych rocznie ma docierać Nowym Jedwabnym Szlakiem z Chin do Sławkowa (Śląskie), gdzie kończy się wiodąca ze Wschodu linia o szerokim rozstawie toru – szacuje spółka PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa. Firma inwestuje ponad 800 mln zł w modernizację infrastruktury i taboru.

Więcej:
https://www.wnp.pl/transport-kolejowy/pkp-lhs-liczy-na-kilkaset-pociagow-rocznie-z-chin-do-slawkowa,364939.html
Ralny - 31-01-2020, 20:39
Temat postu:
Do Polski zmierza pociąg towarowy z Chin. 50 kontenerów i długi na kilometr

Do Polski zmierza pociąg towarowy - ma blisko kilometr długości - który wiezie m.in. części i urządzenia. - Bardzo poważnie traktujemy sprawę kontroli fito-sanitarnej. Nasze służby i służby celne są do tego odpowiednio przygotowane - zapewniła polsatnews.pl Agnieszka Hałasa, rzeczniczka PKP LHS, odnosząc się do zagrożenia koronawirusem. Pociąg pokona trasę ok. 9,5 tys. km.

Czytaj więcej:
https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2020-01-31/do-polski-zmierza-pociag-towarowy-z-chin-sluzby-sa-odpowiednio-przygotowane/
Ralny - 10-02-2020, 22:37
Temat postu:
Zbigniew Tracichleb o przewozach kontenerowych z Chin

Na początku stycznia 2020 roku do Polski dotarł pierwszy pociąg z 45 kontenerami z Chin. Ładunki po przejechaniu blisko 9,5 tys. km dotarły do stacji końcowej Sławków LHS. O znaczeniu tego inauguracyjnego przewozu mówił podczas Kongresu Rozwoju Kolei 2020 Zbigniew Tracichleb, prezes zarządu PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa.

Czytaj więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/zbigniew-tracichleb-o-przewozach-kontenerowych-z-chin-95396.html


Victoria - 14-02-2020, 21:22
Temat postu:
Najkrótsza trasa z Chin biegnie przez Polskę. Pociągi jeżdżą już przez nowe przejście

Do Sławkowa przyjechał 1 lutego drugi pociąg kontenerowy z Chin, przez Kazachstan, Rosję i Ukrainę. Jeszcze w tym miesiącu planujemy nadanie kolejnych dwóch takich składów. Pracujemy też nad udrożnieniem połączenia z portu w Gdańsku przez Sławków, Odessę i dalej południowoazjatyckim szlakiem do krajów Kaukazu i Chin - mówi Dariusz Sikora, członek zarządu PKP LHS ds. handlu i eksploatacji.

Więcej:
https://www.wnp.pl/logistyka/najkrotsza-trasa-z-chin-biegnie-przez-polske-pociagi-jezdza-juz-przez-nowe-przejscie,372118.html
Victoria - 01-03-2020, 22:41
Temat postu:
Polska na globalnym szlaku kolejowym. Czy to się nam opłaci?

Rozwój połączeń kolejowych pomiędzy Chinami a Europą jest szansą dla polskiej gospodarki i przedsiębiorców. Nie jesteśmy w stanie łatwo zmienić ujemnego salda w handlu z Państwem Środka, ale możemy maksymalnie wykorzystać szanse, jakie daje transport towarów przez nasz kraj. Na samych cłach i podatkach można zyskać nawet 10–11 mld zł. Polskie terminale i firmy logistyczne starają się wykorzystać szansę, która jest również okazją dla firm z innych branż.

Więcej:
https://www.forbes.pl/opinie/polaczenia-kolejowe-z-chinami-polska-gospodarka-zyska/m6lqzrh
km - 28-03-2020, 23:40
Temat postu:
Nie wiem . Usłyszane z radia KF ruszył pociąg z Chin do Niemiec ze środkami medycznymi i budowlanymi.
Ciekawe czy do nas dotrze?
MatiOst - 03-04-2020, 17:01
Temat postu:
km napisał/a:
Nie wiem . Usłyszane z radia KF ruszył pociąg z Chin do Niemiec ze środkami medycznymi i budowlanymi.
Ciekawe czy do nas dotrze?


Musi dotrzeć, bo Polska jest pierwszym przystankiem w Unii Europejskiej na trasie z Chin Wink

Euroterminal Sławków ma ogromny potencjał w połączeniach kolejowych z Chinami i jako taki może niedługo odgrywać bardzo ważną rolę w polskiej branży transportowej. Prasa jednak trochę mija się z prawdą w zakresie tego, że połączenie ze Sławkowem jest takie rewolucyjne - od wielu lat, a przynajmniej odkąd funkcjonuje Nowy Jedwabny Szlak, inne polskie terminale (np. Małaszewicze) regularnie przyjmują transporty z Chin. Sporo pisaliśmy o tym na stronie www BBA Transport System.
Noema - 03-04-2020, 20:22
Temat postu:
Tymczasem do Polski zbliża się kolejny pociąg z chińskim badziewiem. Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że pociąg wyruszył z... Wuhan, czyli z epicentrum koronawirusa, skąd chińska zaraza rozprzestrzeniła się na cały świat.

https://www.nakolei.pl/z-wuhan-wyruszyl-pociag-do-niemiec-przewiezie-166-ton-sprzetu-medycznego/
Victoria - 13-05-2020, 12:15
Temat postu:
Koleją z Chin do Polski w 12 dni – nowe połączenie Rohlig Suus Logistics

Rohlig Suus Logistics, jeden z największych polski operatorów logistycznych, uruchomił z początkiem maja nowe połączenie LCL (przesyłki drobnicowe) z Xi’an do Małaszewicz. Transporty z chińskiego terminala realizowane są codziennie, dzięki czemu czas przewozu towaru skróci się do niecałych dwóch tygodni.

Więcej:
https://www.rynekinfrastruktury.pl/wiadomosci/drogi/koleja-z-chin-do-polski-w-12-dni--nowe-polaczenie-rohlig-suus-logistics--71725.html
Hamer - 04-02-2021, 12:59
Temat postu:
Takie pociągi to ogromna szansa dla rozwoju polskiej gospodarki i zarabiania dużych pieniędzy.
Możemy stać się wielkim hubem transportowym na całą UE.

Tylko trzeba działać i to szybko, bo zainteresowanie połączeniem jest dużo większe niż możliwości obsługi na linii.

Moim skromnym zdaniem idealnie byłoby wpuścić rozbudować szeroki tor na północy Polski. Np w okolice Braniewa, Suwałk czy Białegostoku. A dalej zwykłym torem na zachód UE mało wykorzystywaną, a dawniej strategiczną linią 203, która łączyła do 1945 r. Królewiec z Berlinem. Trzeba by tylko albo aż na części trasy wybudować 2 tor i drut.
Tam są bardzo długie proste odcinki idealne dla ciężkiego ruchu towarowego. Ponadto blisko portu w Gdańsku i Gdyni.

Trzeb tylko szybko działać aby nie przespać tego momentu, o co niestety może być ciężko znając naszą biurokracje i przetargi.
Victoria - 23-02-2021, 08:35
Temat postu:
Pilne inwestycje albo utrata Nowego Jedwabnego Szlaku. Polska musi podjąć działania

Na granicy polsko-białoruskiej odnotowano w zeszłym roku rekordową liczbę pociągów towarowych z Chin. Bez pilnych inwestycji Nowy Jedwabny Szlak może coraz bardziej omijać Polskę.

Więcej:
https://forsal.pl/biznes/artykuly/8103226,pilne-inwestycje-albo-utrata-nowego-jedwabnego-szlaku-polska-musi-podjac-dzialania.html
Victoria - 09-06-2021, 13:44
Temat postu:
PKP Cargo uruchomiło pociągi z terminala pod Wrocławiem do Chin

PKP Cargo Connect, spółka z Grupy PKP Cargo, we współpracy z Cargo Partner uruchomiła nowe połączenie operatorskie z Kątów Wrocławskich przez Małaszewicze do Xi'an, Zhengzhou, Qindao, Chongqing i Chengdu w Chinach, podało PKP Cargo.

Więcej:
https://forsal.pl/transport/kolej/artykuly/8185321,pkp-cargo-uruchomilo-pociagi-z-terminala-pod-wroclawiem-do-chin.html
Victoria - 31-01-2022, 18:36
Temat postu:
Gospodarczy spór na linii Warszawa -Kijów. Na rzecz tirów poświęcamy kolej

Polska na razie nie chce ustąpić w kwestii zwiększenia liczby zezwoleń dla ciężarówek z Ukrainy. Kijów z kolei utrzymuje blokadę kolejowej linii LHS. Zyskać mogą omijające Polskę trasy z Chin.

Więcej:
https://serwisy.gazetaprawna.pl/transport/artykuly/8343365,transport-kolej-spor-polska-ukraina.html
Pirat - 12-10-2022, 21:12
Temat postu:
Polski „Kanał Sueski”

Nowy Rok 2012 prezes firmy Hatrans Tomasz Grzelak spędził w terminalu kolejowym Małaszewicze przy przejściu granicznym z Białorusią. Wtedy przyjechał pierwszy pociąg z 41 wagonami kontenerów z chińskiego miasta Chengdu. Firma Hatrans była jego operatorem. Wcześniej zdarzało się w Małaszewiczach odprawiać kontenery z Chin, ale nigdy całego „chińskiego” pociągu. Wtedy powstał pomysł stworzenia regularnego połączenia towarowego między Polską a Chinami.

Czytaj więcej na wolnemedia.net

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group