INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. wielkopolskie - TLK Gdynia - Gorzów Wlkp

Jerry - 01-11-2016, 09:35
Temat postu: TLK Gdynia - Gorzów Wlkp
Od nowego rozkładu jazdy PKP IC wprowadza nowy pociąg: TLK KOCIEWIE w egzotycznej relacji:
TLK GDYNIA - GORZÓW WLKP
- Gdynia Gł. 15:43
- Sopot 15:51
- Gdańsk Oliwa 15:54
- Gdańsk Wrzeszcz 15:59
- Gdańsk Gł.16:04 / 16:10
- Tczew 16:33 / 16:48
- Stargard Gd. 17:17
- Kaliska 17:23
- Czarna Woda 17:31
- Czersk 17:41
- Chojnice 18:02 / 18:11
- Złotów 18:47
- Krajenka 18:54 / 19:01
- Piła Gł. 19:17 / 19:46
- Trzcianka 20:05
- Nowe Drezdenko 21:36
- Strzelce Krajeńskie Wsch. 21:50
- Gorzów Wlkp 22:18

TLK Gorzów Wlkp - Gdynia
- Gorzów Wlkp 5:51
- Strzelce Krajeńskie Wsch. 6:16
- Nowe Drezdenko 6:30
- Krzyż 6:42 / 4:56
- Trzcianka 7:22
- Piła Gł. 7:40
- Krajenka 7:57
- Złotów 8:05
- Chojnice 8:47
- Czersk 9:08
- Czarna Woda 9:17
- Kaliska 9:25
- Stargard Gd. 9:41
- Tczew 9:59 / 10:12
- Gdańsk Gł.10:33 / 10:36
- Gdańsk Wrzeszcz 10:41
- Gdańsk Oliwa 10:46
- Sopot 10:50
- Gdynia Gł. 10:59

Co sądzicie o tym pociągu? Przetrwa do pierwszej korekty?
Borys_q - 01-11-2016, 11:05
Temat postu:
A ten Stargard Gdański to skąd sie tam wziął?
robertrush - 01-11-2016, 13:17
Temat postu:
Jerry, niewątpliwie, przy obecnej polityce IC, połączenie to będzie swego rodzaju hitem. Chociaż za czasów jednego PKP pociąg łączący Gorzów z Gdynią już istniał. W rozkładzie 1999- 2000 "Gorzowiak" relacji Gorzów - Poznań prowadził wagony bezpośrednie do Gdyni, odłączane w Krzyżu ( nazywał się właśnie "Kociewie" ). W rozkładzie 2000 - 2001 jeździł już pod nazwą handlową "Tur".
Moim zdaniem pociąg ten powinien jechać z Kostrzyna ( lub z wagonami komunikacji bezpośredniej z Berlina ).
Borys_q - 01-11-2016, 13:21
Temat postu:
Gorzów i tak miesiac max dwa bo planują zamkniecie na remont wiaduktu w Gorzowie, tlk pojezdzi do Gorzowa max 2 miesiace potem do Piły.
robertrush - 01-11-2016, 14:00
Temat postu:
Remont estakady ma zacząć się w kwietniu.
Zresztą w Gorzowie co roku są roszady z rozkładem. W aktualnym jest połączenie z Krakowem w przyszłym już nie będzie ( dojdzie za to bezpośrednie z Katowicami, raptem dwa wagony ). Teraz są trzy do Warszawy a od nowego będą dwa plus "Kociewie " do Gdyni. W sumie ilościowo, przynajmniej jeśli chodzi o liczbę składów PKPIC, liczba się nie zmieni.
Jerry - 01-11-2016, 16:24
Temat postu:
robertrush, oby ten hit się uchował jak najdłużej Smile
często gęsto jeżdżę do Złotowa i pojechac tam TLK to aż luksus będzie Smile
sympatyk - 01-11-2016, 20:12
Temat postu:
Pociąg BEZSPRZECZNIE POTRZEBNY! Oczywiście że powinien jechać z/do Kostrzyna. Nie byłoby fanaberią gdyby był składakiem rozłączanym w Tczewie na część trójmiejską i mazurską do Olsztyna, a sezonie do Ełku czy nawet do Suwałk.
robertrush - 01-11-2016, 21:15
Temat postu:
sympatyk,
mam nadzieję, że post który napisałeś to nie ironia Smile
Już to kiedyś pisałem i powtórzę - Warmia, Mazury i Suwalszczyzna powinny mieć połączenia kolejowe z całym krajem, bo jest to bardzo popularny kierunek wśród turystów ( przynajmniej w sezonie ).
jerry,
też mam taką nadzieję i mocno będę trzymał kciuki za ten pociąg. Mam również nadzieję, że znajdą się pasażerowie chętni docenić wygodną podróż do 3miasta lub odwrotnie, właśnie koleją.
jajo31 - 01-11-2016, 21:53
Temat postu:
Borys_q napisał/a:
Gorzów i tak miesiac max dwa bo planują zamkniecie na remont wiaduktu w Gorzowie, tlk pojezdzi do Gorzowa max 2 miesiace potem do Piły.

Podczas remontu Kociewie dalej będzie jeździł do Gorzowa,tylko że od Czechowa do stacji głównej będzie komunikacja zastępcza(około 5km).
Nie będzie bezpośredniego połączenia z Katowicami tylko z Wrocławiem,istnieje jednak możliwość dojazdu do Katowic nie wysiadając z tego pociągu ale jest jeden warunek,na odcinku Krzyż-Wrocław trzeba będzie przesiąść się do wagonów "Dobrawy" z Szczecina.
robertrush - 01-11-2016, 22:19
Temat postu:
Wyszukując połączenie z Gorzowa do Katowic 18 stycznia 2017 (portalpasazera.pl ) pokazuje bezpośrednie wagony nr 15 i 16 w relacji Gorzów - Katowice z pociągu TLK "Kociewie" przełączane w Krzyżu do "Dobrawy".
ambrosia - 02-11-2016, 08:12
Temat postu:
Jerry, nie ma takiej miejscowości jak Stargard Gdański!
Desiro2 - 02-11-2016, 08:29
Temat postu:
Bardzo dobrze że to "Kociewie" ruszy , tylko jedno co mnie napawa niepewnością to fakt łączenia/rozłączania w Krzyżu.. w przypadku opóźnienia grupy z Katowic może być nieciekawie.
Po drugie, nie rozumiem dlaczego IC tak żongluje relacjami, skoro wprowadzono OSTERWĘ do/z Krakowa, to chyba należałoby kontynuować uruchamianie tego pociągu aby pasażerowie się przyzwyczaili, od zawsze był jakiś pociąg z Małopolski do Gorzowa, z kilkuletnią przerwą. Skoro chcą coś puścić do Katowic, to niech puszczą jakąś grupę wagonów ale niech nie uwalają potrzebnego pociągu do Krakowa!
Jerry - 02-11-2016, 08:50
Temat postu:
ambrosia, oj tam:) zabrakło na klawiaturze jednej literki ale przecież każdy wie o co chodzi.
jajo31 - 02-11-2016, 11:41
Temat postu:
2 tygodnie temu spędziłem w Krzyżu ponad 2h,bo Noteć była opóźniona ponad 2h,przy takim opóźnieniu powinni zwracać część pieniędzy za bilety.Co do połączenia bezpośredniego z Katowicami-dziś już pokazuje taką relacje,wczoraj jeszcze nie.Jest jeszcze sporo błędów bo np.pokazuje w jedną strone połączenie bezpośrednie z Warszawą "Uznama" a w druga już nie,czyli rozkład jeszcze nie jest zamknięty.Co do "Kociewia" to szkoda że nie pojedzie codziennie,bo w weekend nie da się zrobić jednodniowego wypadu do Trójmiasta gdyż z Gorzowa pojedzie oprócz niedziel a z Gdyni bez sobót
robertrush - 02-11-2016, 12:04
Temat postu:
Desiro2,
zgadzam się z Tobą, takie coroczne roszady rozkładowe ( mam tu na myśli Gorzów - Kraków ) to delikatnie pisząc - przegięcie.
Mimo wszystko, patrząc na rozkład dla Gorzowa od grudnia, nie wygląda to tragicznie. Ilość połączeń IC zostaje na tym samym poziomie a to bardzo cieszy. Patrząc na to co działo się przez ostatnie lata, to i tak jest progres.
jajo31,
wczoraj sprawdzałem to połączenie i było jak najbardziej widoczne. Zresztą to jest mało ważne. Mógłbyś napisać ( o ile to nie jest tajemnicą Śmiech ) skąd wiesz, że TLK-i będą kończyły bieg w Czechowie?
jajo31 - 02-11-2016, 20:02
Temat postu:
Czytałem to na jednym z portali internetowych,ale portal podaje się na jakiegoś podróżnego który tak napisał do redakcji.Ja natomiast wiem to od jednego z konduktorów z Poznania z którym jechałem "Osterwą" 2 tygodnie temu i który twierdził że TLK pojadą do Czechowa pod warunkiem jak zostanie wyremontowana(utwardzona)krawędź peronowa w Czechowie i tak ma się stać.Pociągi nie zatrzymują się już na tej stacji ponad 10 lat i wszystko chwastami zarosło.Krawędź peronowa jest na tyle duża że zmieści się lokomotywa z kilkoma wagonami,bo wiele ich nawet nie będzie jechać(4 do 6 wagonów)
robertrush - 03-11-2016, 10:39
Temat postu:
jajo31 napisał/a:
2 tygodnie temu spędziłem w Krzyżu ponad 2h,bo Noteć była opóźniona ponad 2h,przy takim opóźnieniu powinni zwracać część pieniędzy za bilety.

Zasady wypłaty rekompensaty w PKP IC:
...Za spóźnienie wynoszące od 60 do 119 minut pasażer będzie mógł otrzymać odszkodowanie w wysokości 25% ceny biletu, natomiast, jeśli pociąg opóźni się ponad 120 minut będzie to 50%.
Według unijnych przepisów przewoźnik wypłaca rekompensatę w momencie jeśli jej wartość wyniesie nie mniej niż 4 euro.

W sumie byłaby to dobra decyzja z tym kończeniem jazdy w Czechowie ( oczywiście tylko na czas remontu estakady ). Oby tylko komunikacja zastępcza była dobrze zorganizowana.
kruczek - 03-11-2016, 13:12
Temat postu:
Czy ten Czechów to jest to samo co Wawrów? Widzę miejscowość Czechów trochę dalej. Bo google mapy pokazuje nawet stację Wawrów, ale na rozkładzie pomiędzy Santokiem a Gorzowem Wlkp. nigdzie pociąg się nie zatrzymuje. Pytam, bo chciałbym zlokalizować dokładnie miejsce potencjalnego zatrzymania pociągów na czas remontu estakady.
Anonymous - 03-11-2016, 13:42
Temat postu:
kruczek, Zobacz na openstreetmap.com, tam jest stacja zaznaczona. Albo na mapa.bazakolejowa.pl
robertrush - 03-11-2016, 13:47
Temat postu:
Czechów to nie to samo co Wawrów. Czechów leży za Wawrowem w kierunku na Krzyż.
Skopiuj sobie ten link: www.bazakolejowa.pl/index.php?dzial=mapa#12/52.7059/15.4468
ambrosia - 03-11-2016, 13:49
Temat postu:
kruczek, Czechów jadąc od strony Krzyża jest przed Wawrowem czyli Wawrów jest między Czechowem a Gorzowem Very Happy w Wawrowie nie ma peronów więc po co niby ma sie tam zatrzymać pociąg pasażerski, to jest tylko posterunek odgałęźny, natomiast Czechów to chyba dawny (zdewastowany?) przystanek osobowy
jajo31 - 03-11-2016, 14:24
Temat postu:
Ambrosia-zdewastowana oj bardzo zdewastowana... Pytanie tylko kto miałby wyłożyć pieniądze na remont przystanku który potrzebny będzie tylko na okres około 2 lat.
robertrush - 03-11-2016, 14:39
Temat postu:
O ile doprowadzą Czechów do stanu używalności to po oddaniu estakady wszystkie pociągi osobowe powinny się tam zatrzymywać ( w innym wypadku byłoby to marnotrawstwo i wyrzucenie kasy w błoto ).
kubanowy - 03-11-2016, 16:32
Temat postu:
Wawrów jest jedyną stacją techniczną na linii 203, a nie posterunkiem odgałęźnym. Co ciekawe, głowica zachodnia leży na terenie Gorzowa, a druga głowica na granicy Czechowa i Gorzowa. Wieś Wawrów jest oddalona o około 2 km na północ. Czechów to dawny zdewastowany zlikwidowany przystanek osobowy zlokalizowany około 1 km na wschód od wschodniej głowicy stacji Wawrów. Na przystanku Czechów mają kończyć bieg pociągi TLK jadące od strony Krzyża, przy czym manewry będą się odbywać na stacji Wawrów. Pociągi osobowe mają dojeżdżać do przystanku Gorzów Teatralna i tam kończyć oraz rozpoczynać bieg. Jeszcze trwają uzgodnienia odnośnie kończenia i rozpoczynania biegu pociągów Kostrzyn - Gorzów. Tutaj jest bardzo prawdopodobna wersja, że będą wjeżdżać na tor przy peronie 3/4. Mniej prawdopodobna jest wersja, że będą kończyć bieg na przystanku Gorzów Wieprzyce, a manewry będą odbywać się na stacji Gorzów Towarowy.
robertrush - 03-11-2016, 17:03
Temat postu:
kubanowy,
kończenie/rozpoczynanie biegu pociągów ( Gorzów - Kostrzyn - Gorzów ) na Wieprzycach byłoby delikatnie pisząc bezsensowne. Wariant z peronem 3/4 brzmi o niebo lepiej. Z Wieprzyc jest spory kawał do centrum a dojazd tramwajem w sumie korzystny ale tory są w bardzo złym stanie. Gdyby jeszcze oddali do użytku most żelazny dla pieszych, to w ogóle byłoby zajebiście!
Zresztą od przyszłego rozkładu jazdy będzie pięć par pociągów na trasie Gorzów - Zbąszynek - ( Zielona Góra ) z peronu IV wiec nie powinno być z tym problemu. Byłoby to ogromne ułatwienie dla podróżnych. Jakoś trudno mi sobie wyobrazić ( w godzinach szczytów przewozowych do/i z Gorzowa ) żeby ludzie musieli do pracy/ szkoły telepać się jeszcze tramwajem z Wieprzyc.
Poza tym większość pociągów na linii Kostrzyn - Gorzów - Krzyż - Gorzów - Kostrzyn ma krzyżowanie w Gorzowie więc po przyjeździe z Kostrzyna na peron IV bo krótkiej chwili pociąg mógłby jechać w drogę powrotną nie blokując krawędzi peronowej na dłużej.
Administrację forum przepraszamy, bo trochę "zjechaliśmy" z głównego tematu:)
kruczek - 04-11-2016, 00:52
Temat postu:
Dziękuję za wyjaśnienie Smile A ten Czechów to zlikwidowali z powodu małej frekwencji?
ambrosia - 04-11-2016, 08:32
Temat postu:
kubanowy napisał/a:
Wawrów jest jedyną stacją techniczną na linii 203, a nie posterunkiem odgałęźnym.

A ja myślałam, że to zwykła mijanka i post. odg. jako że tam zaczynają sie bocznice m.in. do ciepłowni.
Borys_q - 04-11-2016, 12:42
Temat postu:
Mijanka to najprostszy rodzaj stacji, posterunek odgałęźny to coś innego, fakt rozchodzenia się bocznic nie ma nic do tego.
ambrosia - 04-11-2016, 12:52
Temat postu:
Hehe mi tego mówić nie musisz, jednak mijanka to nie jest najprostszy rodzaj stacji.

A przy okazji zapytam, czemu temat o pociągu z Gdyni do Gorzowa jest w dziale o woj. wielkopolskim? Rolling Eyes
sympatyk - 04-11-2016, 13:12
Temat postu:
ambrosia, Bo jego trasa wiedzie przez część województwa wielkopolskiego. Choć faktycznie moim zdaniem najlepsze miejsce do zachwytów na tym pociągiem jest tutaj:

http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=20759
ambrosia - 04-11-2016, 13:41
Temat postu:
sympatyk, zgadzam sie z Tobą co do miejsca w którym należałoby sie zachwycać tym pociągiem, sama też pomyślałam właśnie o tym miejscu. Trasa pociągu biegnie przez wielkopolskie ale jesli już mowa o województwach to prędzej bym go widziała w dziele lubuskie gdyż to właśnie gorzowiaki mają z tego pociągu największą radoche.
Borys_q - 04-11-2016, 15:32
Temat postu:
Cytat:
Hehe mi tego mówić nie musisz, jednak mijanka to nie jest najprostszy rodzaj stacji.


Podejrzewam, że jednak muszę. Chętnie się dowiem co jest prostszą stacja niż mijanka.
turystka - 13-11-2016, 19:44
Temat postu:
TLK Kociewie Z Gorzowa do Gdańska jedzie 4h42min, ale powrót....PR-y (3 przesiadki)szybsze o pół godziny. Jakiś bezsens. Dlaczego czeka w Pile pół godziny, a w Krzyżu całą - pół godziny przed przyjazdem IC z Katowic z wagonami do Gorzowa. Chyba ten buforowy czas w Krzyżu to na ewentualne zimowe opóźnienia. Może wiosną będą poprawki.
Z Trójmiasta do Gorzowa jedzie wolniej na dłużej zatrzymując się na stacjach i bardziej pasuje na poc. przyspieszony.
jajo31 - 15-11-2016, 00:09
Temat postu:
Wytłumaczy mi ktoś dlaczego ten pociąg nie pojedzie w niedziele z Gorzowa skoro wtedy byłby najbardziej potrzebny dla studentów?
turystka - 15-11-2016, 21:33
Temat postu:
Dla jakich studentów? Zaoczni jeżdżą samochodami, a dzienni śpią i dla nich są późniejsze żeby zdążyć na poniedziałek. Jest kilka takich dalekobieżnych, które w środku weekendu "odpoczywają" ze względu na małą frekwencję.
Jerry - 16-11-2016, 21:34
Temat postu:
Studenci raczej wybierają tańszy środek czyli Regio Rolling Eyes
krzychu12231 - 23-11-2016, 16:44
Temat postu:
Nie przesadzaj Kolego, ja też jestem studentem i jakoś nie pamiętam, kiedy ostatnio na uczelnię jechałem czymś innym niż TLK (ostatnio chyba w styczniu?) a do domu wracam prawie co tydzień, do Poznania mam 90km. Owszem, w większości przypadków mam bilet kupiony ze zniżką "Wcześniej" 30% co wychodzi taniej niż Regio, niemniej nawet gdy nie załapię się na żadną promocję to i tak jadę TLK.

Natomiast prawda, że fakt niekursowania w niedziele rano nie ma żadnego znaczenia dla studentów. Bardziej wnerwiający może być dla osób, które chciałyby zrobić sobie jednodniową wycieczkę z Gorzowa nad morze w sobotę lub niedzielę i w pełni to rozumiem.

Natomiast z tego co słyszałem parę dni temu to Kociewie ma być prowadzone Nurkiem a nie Gamą, co z powodu awaryjności tych drugich można zapisać chyba na plus pomimo nieco niższej prędkości rozkładowej (100km/h to Vmax dla Nurka).
enstone - 24-11-2016, 14:33
Temat postu:
Po raz kolejny piszę, że GAMY przydzielone do Krzyża 008, 009 jeżdżą bez problemów.
Nurek jest dlatego, że CUPT prawdopodobnie nie zgodził się, aby te GAMY wyjechały za Piłę w stronę Gdyni.
krzychu12231 - 24-11-2016, 18:11
Temat postu:
Ale pozostałe TLK na odcinku Gorzów - Krzyż także mają być prowadzone Nurkami, w Krzyżu najprawdopodobniej nie będzie od grudnia żadnej Gamy. Poza tym owszem, ostatnio rzeczywiście Gamy z Krzyża jeżdżą bez większych problemów (choć kilka dni temu znów coś się działo, bo część TLK do Gorzowa była odwołana/opóźniona prawie 2h, gdzie PLK podawało jako przyczynę awarię taboru). Natomiast co będzie zimą to się okaże - ja nie twierdzę, że Gamy zostaną zabrane z Krzyża z powodu awaryjności, jednak jako pasażer zdecydowanie wolę jechać Nurkiem niż Pesowskim wynalazkiem.
enstone - 24-11-2016, 19:57
Temat postu:
Nie za bardzo rozumiem dlaczego GAMY miałyby być zabrane z Krzyża kosztem Nurków.
jawor19961 - 25-11-2016, 18:51
Temat postu:
enstone napisał/a:
Nie za bardzo rozumiem dlaczego GAMY miałyby być zabrane z Krzyża kosztem Nurków.


Bo dalej jak do Piły nie pojadą, a bezsensem byłaby zmiana w Pile lokomotywy spalinowej na spalinową. Tak przerzucą gamy do Rzeszowa a tutaj w całości będą latać nurki. Chyba że zostanie jedna która będzie jeździć na trasie Gorzów - Piła, ale raczej obiegi by jej nie pasowały więc nie będzie ich wcale.
jajo31 - 25-11-2016, 20:20
Temat postu:
Dokładnie tak jak napisał Krzychu 12231-nie da się zrobić weekendowego wypadu do Trójmiasta bez przesiadki,a co do gamy to ostatnio hamując przed wjazdem na wiadukt w Gorzowie staneła na 15 minut w miejscu i nie za bardzo wiedzieli co z nią jest,połazili dookoła z latarkami,ale ruszyła dalej.
Borys_q - 25-11-2016, 21:34
Temat postu:
Pewnie trafili jakiegoś jeżozwierza i musieli sprawdzić czy coś nie odpadło.
enstone - 25-11-2016, 23:03
Temat postu:
Jak na razie to 754 robi zapoznanie szlaku na odcinku Piła-Tczew.
Na zachodniej części ostbahnu nie widziałem ich jeszcze, a skoro również mają tu trafić to zapoznanie szlaku przez mechaników musi być - 4 razy.
Bartuś - 26-11-2016, 00:39
Temat postu:
enstone napisał/a:
Jak na razie to 754 robi zapoznanie szlaku na odcinku Piła-Tczew.
Na zachodniej części ostbahnu nie widziałem ich jeszcze, a skoro również mają tu trafić to zapoznanie szlaku przez mechaników musi być - 4 razy.


Z tym że pociągi IC z Piły do Gorzowa już jeżdżą. Jeżeli będą je obsługiwać te same drużyny co teraz, to nie ma potrzeby zapoznawania szlaku.
jajo31 - 26-11-2016, 14:15
Temat postu:
Borys_q napisał/a:
Pewnie trafili jakiegoś jeżozwierza i musieli sprawdzić czy coś nie odpadło.

He he to nie jezozwierz,coś w tym odkrytym elemencie loka
Jerry - 29-11-2016, 22:28
Temat postu:
Jeżozwierz to taki duży jeż Smile
pawian - 13-12-2016, 07:49
Temat postu:
I jak tam sytuacja z tym pociągiem wygląda?
Jerry - 13-12-2016, 07:57
Temat postu:
Dzisiaj w Pile jest 85 minut opóźniony do Gdyni a na peronie stały 3 osoby które podziękowały i chyba poszli na PKS
szy_mat - 13-12-2016, 08:14
Temat postu:
Ciekawe po co jak o 7:50 mieli połączenie z przesiadką przez Bydgoszcz a o 9:00 drugie...
jajo31 - 13-12-2016, 12:51
Temat postu:
pawian napisał/a:
I jak tam sytuacja z tym pociągiem wygląda?

No to pięknie się narobiło- IC brakuje wagonów i do Kociewia dołączane są wagony z nocnego Uznama.Wczoraj Uznam był opóźniony do tego doszło że nie miał kto ich posprzątać i Kociewie odjechało z 90 min. opóźnieniem.Czas na przetoczenie wagonów wynosi 17 min. czyli codziennie będzie opóźniony. ŻYCZĘ powodzenia z frekwencją w tym pociagu!!!
Jerry - 13-12-2016, 19:15
Temat postu:
szy_mat napisał/a:
Ciekawe po co jak o 7:50 mieli połączenie z przesiadką przez Bydgoszcz a o 9:00 drugie...


a skąd wiesz gdzie oni jechali? może do Krajenki? Język

[ Dodano: 13-12-2016, 19:20 ]
jajo31, w sobotę jechałem Uznamem z Wrocławia do Krzyża i z tym pociągiem były niezłe jaja. W żadnych rozkładach stacyjnych tego pociągu nie było że kursuje w tym dniu tylko info do 9 XII i od 11 XII (a był 10 XII przejście rozkładów z Wrocka o 23:46) ludzie na peronach i przy kasach zdenerwowani mówili między sobą POCIĄG WIDMO którego nie było ale przyjechał bo w rozkładach w necie on figurował a na stacji już nie Smile Sam już się wachałem ale pofatygowałem się do dyspozytora i jednak zostałem Smile
sympatyk - 20-12-2016, 11:14
Temat postu:
@Przemyślanin napisał:

"phenom, Za pociąg Kociewie na odcinku Gorzów Wlkp. – Tczew kursować będzie zastępcza komunikacja autobusowa. Od stacji Tczew do stacji Gdynia Gł. pasażerowie mają możliwość przejazdu innymi pociągami PKP Intercity S.A."

Osobiście uważam to za gigantyczną kompromitację PKP Intercity!
jajo31 - 20-12-2016, 11:24
Temat postu:
Nie tylko za Kociewie,bo i za Noteć do Piły i Uznama do Krzyża kom.zastepcza.Kompromitacja to mało powiedziane!!! Narzekaliście na "gamy" a "nurek" jeszcze więcej zawodzi.
pacy - 20-12-2016, 13:27
Temat postu:
Nurek faktycznie zawodzi ale też " zawodzą " obiegi. W poprzednim rozkładzie jazdy były w Krzyżu dwie Gamy z czego jedna w ruchu druga w rezerwie. Teraz na dwa Nurki dwa są w ruchu i żadnej rezerwy!
szy_mat - 20-12-2016, 14:14
Temat postu:
Nie chcę mi się wierzyć że nie ma w Krzyżu ani jednej SM42, SU46 czy coś takiego. Jak widać sprawa jest w tym, że PIC nie chce wypożyczać maszyn od Cargo, a nie w tym, że nie ma maszyn, bo maszyny są.
Anonymous - 20-12-2016, 15:12
Temat postu:
PKP IC przechodzą sami siebie w swej skrajnej nieodpowiedzialności. Uruchamiają nową relacje i zamiast tą nowość promować i zachęcać ludzi do korzystania z tego połączenia, robią coś zupełnie odwrotnego. Kto skorzysta z pociągu, który od momentu powstania ani raz nie jechał punktualnie, a teraz na dodatek został zamieniony na autobus i to z przesiadką w Tczewie. Jestem niemal przekonany, że Kociewie wyleci po marcowej korekcie (jak nie wcześniej) z powodu niskiej frekwencji, a przedstawiciele PIC z drwiącym uśmieszkiem stwierdzą "uruchomiliśmy Wam pociąg, ale nikt nim nie chciał jeździć".

Co do "Nurków", to przypuszczam że Czesi wepchnęli PIC-owi najbardziej awaryjne maszyny. Po co szrot ma im stać w krzakach i rdzewieć, skoro można go wepchnąć naiwnym Polakom i jeszcze na tym zarobić. Śmiech
pacy - 20-12-2016, 16:18
Temat postu:
Sęk w tym, że te dwa Nurki( 754-025 i 754-026 ) już jakieś dwa lata jeżdżą w kraju i nie było z nimi takich problemów jak tutaj.
Anonymous - 20-12-2016, 16:21
Temat postu:
pacy, czyli co, fatum jak z Gamami na Podkarpaciu?
Jerry - 20-12-2016, 17:21
Temat postu:
A ta KKZ za Kociewie to już jeździ czy dopiero będzie?
Może uda mi się chociaż raz w życiu przejechac IC na tej trasie...
Przemyślanin - 20-12-2016, 22:11
Temat postu:
Jerry, Ta KKZ jechała tylko dzisiaj i to tylko w jedną stronę. W relacji powrotnej z Gdyni jako przewóz zastepczy wyznaczono pociąg REGIO 55052 relacji Gdynia - Chojnice, a następnie pociąg REGIO 58329 relacji Chojnice - Krzyż. ZKA tylko na odcinku Krzyż - Gorzów Wielkopolski.
pacy - 20-12-2016, 22:55
Temat postu:
Rozkładowiec napisał/a:
pacy, czyli co, fatum jak z Gamami na Podkarpaciu?

Nie wiem czy fatum ale:
W poprzednim rozkładzie na dwie nowe Gamy obieg był taki :
Krzyż - Gorzów( Uznam ), Gorzów - Piła ( Osterwa/Noteć ), Piła - Gorzów - Piła ( Moniuszko ), Piła - Gorzów ( Noteć/Osterwa ), Gorzów - Krzyż ( Uznam ) czyli ok. 590 km, jedna Gama jeździła druga w rezerwie!

Obecnie:
Krzyż - Gorzów( Uznam ), Gorzów - Gdynia - Gorzów( Kociewie), Gorzów - Krzyż( Uznam ) - 818 km dla pierwszego Nurka,
Szczecin - Piła( Moniuszko ), Piła - Gorzów - Piła( Noteć ), Piła - Szczecin( Moniuszko) - 582 km dla drugiego Nurka !!
Rezerwy nie ma żadnej !
Nawet jeżeli zamieniają się obiegami i ten z Kociewia przejdzie w Pile( może dlatego ten postój Kociewia na powrocie z Gdyni?)na Moniuszkę to i tak sumarycznie robią 1400 km na dobę bez rezerwy.

Przemyślanin tylko z tej ZKA zrobi się dalej ZKA na Uznam do Krzyża i pewnie jeszcze jutro też będzie. Chyba , że IC w jakiś sposób dostarczy jakieś wagony i lokomotywę do Krzyża na rano???
Anonymous - 21-12-2016, 09:31
Temat postu:
Informujemy, że w dniu 21.12.2016 r. z przyczyn technicznych zostaną odwołane pociągi:
TLK 80171 UZNAM na odcinku Krzyż - Gorzów Wlkp. możliwość porzejazdu pociągiem Spółki Przewozy Regionalne 80421. Odjazd ze stacji Krzyż o godzinie 05:13.
TLK 85108 KOCIEWIE odwołany w całej relacji. Na odcinku Gorzów Wlkp. - Tczew zostanie uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa. Od stacji Tczew do stacji Gdynia Gł. pasażerowie mają możliwość przejazdu innymi pociągami PKP Intercity.
TLK 18100 NOTEĆ na odcinku Piła - Gorzów Wlkp. zostanie uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa.
TLK 81100 NOTEĆ na odcinku Gorzów Wlkp. - Piła Gł. zostanie uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa.
Za utrudnienia przepraszamy.
http://www.intercity.pl/pl/site/o-nas/dzial-prasowy/utrudnienia/zastepcza-komunikacja-autobusowa-w-dniu-21.12.2016-r.-za-pociagi-tlk-80171,-tlk-85108,-tlk-18100,-tlk-81101.html
kowal331 - 21-12-2016, 09:53
Temat postu:
Ta KKA to chyba koniec historii TLK "Kociewie".To już lepiej niech trasę Gorzów-Gdańsk przejmie PKS,bo "kolejowy" autobus tylko do Tczewa,nie wiadomo z czym skomunikowany i do tego tylko w jedną stronę,nie jest rozwiązaniem.Kolejowym rozwiązaniem problemu połączenia Gorzowa z Trójmiastem w sytuacji kompromitacji PKP IC powinno być połączenia PR Gorzów-Piła,Piła-Chojnice,Chojnice-Gdynia skomunikowane ze sobą.Na powrocie z Trójmiasta potrzebny jest tylko pociąg Krzyż-Gorzów,bo do Krzyża z Gdyni da się dojechać pociągami 55052 "Tur"+Regio 58329 w czasie niewiele dłuższym niż bezpośrednim TLK "Kociewie".
Rafel - 21-12-2016, 10:59
Temat postu:
[quote] PR Gorzów-Piła,Piła-Chojnice,Chojnice-Gdynia skomunikowane ze sobą[

Ludzie nie lubią przesiadek + długi czas jazdy.
REGIOchłopak - 21-12-2016, 11:40
Temat postu:
31.12 będę jechać tym pociągiem z Gorzowa do Tczewa, jestem ciekawy jak do tego czasu sprawa się rozwiąże.
jajo31 - 22-12-2016, 10:59
Temat postu:
REGIOchłopak napisał/a:
31.12 będę jechać tym pociągiem z Gorzowa do Tczewa, jestem ciekawy jak do tego czasu sprawa się rozwiąże.

Nie wiem czy to na 100% ale kom.zastępcza ma być minimum do 2 stycznia,tak twierdzą kolejarze,ile w tym prawdy to zobaczymy.Orientuje się ktoś ile trwa przejazd autobusem z Gorzowa do Tczewa?
Rafel więcej tych połączeń bo jak ktoś chce się bawić w przejazd na całej trasie PR to pojedzie:
Gorzów-Krzyż
Krzyż-Piła
Piła-Chojnice
Chojnice-Gdynia
Podejrzewam że dnia zabraknie aby taką podróż wykombinować Śmiech
kowal331 - 22-12-2016, 13:21
Temat postu:
Da radę w ok 6 godzin to przejechać PR.Wygląda to tak:Gorzów Wlkp odj.11.38-Krzyż przyj.12.30,Krzyż odj.13.35-Chojnice przyj 15.41,Chojnice odj 15.48-Tczew przyj.17.23,Tczew odj.17.35-Gdańsk Gł.przyj.17.59.
Anonymous - 22-12-2016, 20:13
Temat postu:
Dla zainteresowanych, dziś na Kociewiu jedzie już pociąg, prowadzony Nurkiem 028-9
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1193888700648795&set=gm.710482375778594&type=3&theater
turystka - 23-12-2016, 12:30
Temat postu:
Zastanawia mnie jednak dlaczego nurek nie dojedzie do Gorzowa? Kłopoty z torami czy paliwa nie starczy?
Borys_q - 23-12-2016, 12:34
Temat postu:
Takie obiegi, normalnie w pile nurek przechodzi na Szczecin a dalej jedzie nurek przyjeżdżający ze Szczecina który następnego dnia wraca do Gdyni.
Jerry - 02-01-2017, 12:38
Temat postu:
Dzisiaj do Gdyni 60 min w plecy
szy_mat - 02-01-2017, 13:54
Temat postu:
Skoro i tak jest po drodze zmieniana lokomotywa spalinowa na spalinową to do Krzyża (Piły?) może ciągnąć SU160, trochę szybciej będzie. Jeżeli chodzi o Tczew to albo jedziemy łącznicą i pomijamy stację albo tam powinna przejmować skład EP09, bo oblot nie dość że dłużej trwa niż zmiana loka to jazda maszyną na 100 km/h na szlaku na 160 km/h to niezbyt dobre rozwiązanie. Koncepcja tego połączenia dobra ale jego organizacja od początku wygląda mi jakby ktoś chciał je od razu wykończyć. Te długie postoje (razem koło 1,5h!) w Krzyżu i Pile to też jakiś żart.
kowal331 - 02-01-2017, 16:08
Temat postu:
Jerry napisał/a:
Dzisiaj do Gdyni 60 min w plecy
Czyli sytuacja "normalna" dla tego pociągu.
pacy - 02-01-2017, 16:45
Temat postu:
szy_mat napisał/a:
Skoro i tak jest po drodze zmieniana lokomotywa spalinowa na spalinową to do Krzyża (Piły?) może ciągnąć SU160, trochę szybciej będzie. Jeżeli chodzi o Tczew to albo jedziemy łącznicą i pomijamy stację albo tam powinna przejmować skład EP09, bo oblot nie dość że dłużej trwa niż zmiana loka to jazda maszyną na 100 km/h na szlaku na 160 km/h to niezbyt dobre rozwiązanie. Koncepcja tego połączenia dobra ale jego organizacja od początku wygląda mi jakby ktoś chciał je od razu wykończyć. Te długie postoje (razem koło 1,5h!) w Krzyżu i Pile to też jakiś żart.


Zmiana lokomotywy jest w Pile chyba po to aby zrównoważyć obiegi dwóch Nurków ( po ok. 700 km na dobę ) i żeby każdy z nich co drugi dzień zjeżdżał do Gdyni na jakieś pewnie przeglądy.
Do tego SU160 już tutaj nie jeżdżą.
Przy permanentnym deficycie lokomotyw na 160 km/h angażowanie Ep09 do przeciągnięcie dwóch wagonów byłoby idiotyzmemem. Do tego Nurek i tak jakoś do bazy w Gdyni musi dojechać.
Co do długich postojów w Pile( właśnie na zmianę loków) i w Krzyżu ( oczekiwanie na wagony z TLK Dobrawa do Gorzowa) to się zgadzam powinny być krótsze!
Borys_q - 02-01-2017, 18:49
Temat postu:
A kolega myśli że 09 na drzewach rosną? Czech i tak musi do Gdyni dojechać zatankować i zrobić PK, po drugie jak by dziewiątce na 2 wagonach starczyło hamowanego na 140 to byłby sukces.

Cytat:
Co do długich postojów w Pile( właśnie na zmianę loków) i w Krzyżu ( oczekiwanie na wagony z TLK Dobrawa do Gorzowa) to się zgadzam powinny być krótsze!


Z tego co wiem to w projekcie RJ były zupełnie inne godziny kursowania, PLK przy konstruowaniu rozkładu musiała pozmieniać
.
enstone - 02-01-2017, 19:40
Temat postu:
W Krzyżu Nurki też mają robione PK + tankowanie, czy nie ma na to czasu.?
I druga sprawa na odcinku Krzyż-Gorzów, Gorzów-Krzyż-Piła maszyniści są z zakładu zachodniego Poznań, a skąd jest drużyna trakcyjna, która jedzie z Piły do Szczecina.? - Zakład Północny/Szczecin.?
pacy - 02-01-2017, 19:44
Temat postu:
O TLK Kociewie na Rynku Kolejowym - spóźnienia wynikiem awarii sieci trakcyjnej Very Happy
"Potwierdzamy, że w ostatnim czasie doszło do kilkukrotnych opóźnień składu TLK Kociewie. Były one wynikiem m.in. awarii sieci trakcyjnej czy awarii lokomotyw spalinowych, które obsługują składy na tej trasie. W sytuacji, gdy nie dysponujemy rezerwowymi lokomotywami, aby zapewnić pasażerom ciągłość podróży, decydujemy się na uruchomienie zastępczej komunikacji autobusowej – napisał Cezary Nowak, rzecznik prasowy PKP Intercity."


http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/tlk-kociewie-czyli-pociag-widmo-79693.html
Borys_q - 02-01-2017, 22:30
Temat postu:
Cytat:
W Krzyżu Nurki też mają robione PK + tankowanie, czy nie ma na to czasu.?


A skąd w Krzyżu jakiekolwiek zaplecze IC? Tankowane sa w Gdyni i Szczecinie, PK tylko w Gdyni.
enstone - 02-01-2017, 23:04
Temat postu:
A GAMY jeżdżące po ostbahnie to gdzie niby stacjonowały....??!!
Jedna stała cały czas na szopie PR ta niby "w rezerwie".
Borys_q - 02-01-2017, 23:17
Temat postu:
Nurki są robione w Gdyni, co do gam się nie znam, ale z tego co piszesz to tylko tam parkowała a nie miała przeglądów wykonywanych. Pewnie jakby była w stanie się uruchomić z zimnego bez zewnętrznego zasilania by stała w stacji a nie w szopie. A po drugie maszyny to nie wojsko że musi gdzieś "stacjonować".
enstone - 06-01-2017, 23:54
Temat postu:
Przecież GAMY, które stacjonowały w Krzyżu były przydzielone na Zakład Zachodni z siedzibą w Poznaniu, więc niby gdzie miały być tankowane oraz miałby mieć robione PK, skoro w Poznaniu IC żadnego zaplecza technicznego (szopy) nie posiada.?? Przecież nie jeździły do Gdyni .........
Po drugie, gdy GAMY były, to wówczas nie było tego KOCIEWIA do Gdyni, więc sprawa Nurków wyjasniona. Czekam tylko, kiedy wyjaśni się sytuacja z GAMAMI, bo jedna pojechała na Podkarpacie, a druga stoi w PESIE.
Borys_q - 07-01-2017, 20:30
Temat postu:
Tankować może gdziekolwiek, co do przeglądów nie znam cyklu więc się nie wypowiem ale raczej zbyt często nie był potrzebny pewnie co 3 dni patrzyli czy nic nie odpadło uzupełniają piasek i płyn do spryskiwaczy a jakiś poważniejszy co 14-30 dni. Przynajmniej tego typu cykle maja nowoczesne pojazdy.
enstone - 07-01-2017, 21:42
Temat postu:
Kontynuując z uwagi na te napięte obiegi - jeden Nurek (nie znam numeru) stoi na szopie w Krzyżu.
Borys_q - 09-01-2017, 00:40
Temat postu:
Stoi czy stał? Jeden miał naprawiany w Krzyżu wyciek paliwa, ale to było kilka dni temu.
enstone - 09-01-2017, 14:51
Temat postu:
Stał teraz w sobotę, widziałem go w godzinach późno wieczornych.
sympatyk - 19-01-2017, 11:03
Temat postu:
Pociąg widmo jeździ do Trójmiasta. "Jak na Dzikim Zachodzie, trzeba mieć szczęście".

Miesiąc temu PKP Intercity chwaliło się nowym ekonomicznym połączeniem z Trójmiasta do Gorzowa Wielkopolskiego przez Tczew i Piłę. Dziś to jeden z najbardziej opóźnionych i najczęściej odwoływanych pociągów w Polsce. Nie jedzie co piąty i nigdy nie był planowo na stacji końcowej. Raz nawet w lokomotywie... zabrakło paliwa.

Więcej:

http://trojmiasto.wyborcza.pl/trojmiasto/7,35612,21256874,pociag-widmo-do-trojmiasta-jak-na-dzikim-zachodzie-trzeba.html#BoxLokGorzLink
Jerry - 13-02-2017, 16:49
Temat postu:
Jak tam koledzy sytuacja wygląda z tym pociągiem? Jeździ czy nie jeździ? Język
jajo31 - 13-02-2017, 20:01
Temat postu:
Wczoraj bez opóźnienia Kociewie dojechał do Gorzowa,wagony to zdeklasowane 1,jechałem w części Dobrawy i aż mnie pozytywnie zaskoczyło co zastałem w wc...
Czyściutko,kilka rolek papieru,nakładki na sedes,ciepła woda i działająca suszarka do rąk Very Happy
Już po wyjeździe z Strzelec Kraj. Wschód chodził facet w kamizelce IC który wymieniał wewnątrz składu tablice kierunkowe składu z Kociewia na Uznam.Wychodzi na to że wzięli się za ten skład,od 21 lutego z Gorzowa będzie wyjeżdżał o 6:30 czyli będzie trochę więcej czasu na nadrobienie ewentualnego opóźnienia nocnego Uznama.
Jerry - 17-02-2017, 14:23
Temat postu:
W niedziele wybieram się pierwszy raz w trasę tym pociagiem i mam nadzieję że obędzie się bez przygód Razz
Desiro2 - 21-02-2017, 12:05
Temat postu:
ja się wybieram w kwietniu Smile i oby było bez przygód..
jajo31 - 23-02-2017, 11:40
Temat postu:
Uwaga wczoraj Kociewie wyjechał z Gorzowa planowo!!! W Gdyni również był planowo, toż to szok!!! A tak na poważnie,nie mogli od razu ustalić godzinę odjazdu na 6:30 skoro wiedzieli że w tym składzie przetaczane są wagony z nocnego Uznama?
Jerry - 05-03-2017, 15:01
Temat postu:
W piątek KOCIEWIE przypierdzielił w Zakrzewie w ciężarówkę

więcej:
https://zlotowskie.pl/galerie/zderzenie-pociagu-z-ciezarowka

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group