INFO KOLEJ - forum kolejowe

Tabor - PESA Dart

OS_24 - 10-07-2015, 23:23
Temat postu: PESA Dart
PESA Dart, ostatni płód naszej myśli konstruktorskiej nie ma swojego wątku. A Pendolino ma. Nie mogę pozostać obojętny na taką dyskryminację więc stosowny wątek napoczynam i się pytam:

Czy pasażer podróżujący Dartem będzie miał gorzej niż pasażer podróżujący Pendolino po tej samej trasie?
I link:
http://smocze.opary.salon24.pl/657937,fikcja-premium

6 minut które Pendolino nadrobi to aż taka różnica?
soad - 12-07-2015, 12:45
Temat postu:
Najlepiej zaczekać do grudnia - będzie można testować na własnych kościach Smile
jubikej - 12-07-2015, 17:57
Temat postu:
Dart to zwykly ezt, elf w innej budzie. Zaden to high speed. Juz na filmach propagandowych pesy widac i slychac ze w srodku nie jest tak komfortowo jak w pendo czy innych tego typu pociagach. Ktos kiedys mowil ze przeplacilismy za pendo ktore kosztowalo sztuka 80mln, pytanie ile przeplacilismy za darty ktorego sztuka wychodzi 50mln. Na fotach darta 001 widac jakosc tego pociagu, blacha falista i krzywo powklejane okna Wink coz pesa zrobila interes zycia na pewno Wink zaluje tylko ze nie bedziemy miec 40 flirtow.
OS_24 - 12-07-2015, 22:19
Temat postu:
jubikej napisał/a:
Dart to zwykly ezt, elf w innej budzie. Zaden to high speed.

O ile Pendolino będzie szybszy na Kraków-Warszawa?
Kraków-Gdańsk.
Borys_q - 12-07-2015, 23:08
Temat postu:
OS_24 napisał/a:
jubikej napisał/a:
Dart to zwykly ezt, elf w innej budzie. Zaden to high speed.

O ile Pendolino będzie szybszy na Kraków-Warszawa?
Kraków-Gdańsk.


Nie wiem, ale jeśli uwzględnić prawdopodobieństwo awarii Pendolino może być średnio dużo szybszy.
Tak na poważnie, Pesa nie wypuściła do tej pory nic co miało by bezawaryjność choćby zbliżoną do Pendolino (jeszcze nie dawno nawet rewizji siódemki nie potrafili porządnie zrobić). Nie ma podstaw żeby podejrzewać, że tym razem będzie inaczej.

Cytat:
Juz na filmach propagandowych pesy widac i slychac ze w srodku nie jest tak komfortowo jak w pendo czy innych tego typu pociagach.


Przy 200 nie idzie kamery utrzymać prosto.
cinekcool - 13-07-2015, 11:19
Temat postu:
Brak regulacji wysokości fotela, falowniki nad głową maszynisty i pneumatyczne wycieraczki. Wot technika Smile
soad - 13-07-2015, 17:27
Temat postu: ktoś z wypowiadających się jechał DART'em?
Ja nie. Jechałem pendo. Pierwsze wrażenie przy wejściu, to drzwi zablokowała starsza pani i musiałem pomagać jej wejść. Bała się, że wpadnie między pociąg i peron. Kto wymyślił wykładzinę na podłodze? Zbiornik kurzu czyli coś dla alergików. W drugiej klasie miałem pecha bo obok siedział pan ze znaczną nadwagą i zajmował część mojego miejsca. prawie 2 godziny stałem.
Ilmater - 14-07-2015, 14:12
Temat postu:
PESA tworzy nowe standardy dalekobieżne tramwaje... czyli EZT jadące 600 km ze standardem siedzeń jak w szynobusie,juz wspolczuje jadacym z JG do Białegostoku:)
pacy - 08-08-2015, 22:07
Temat postu:
Od 10:20 , Dart za ciężki i opóźniony.

http://www.tvp.info/20889189/07082015-1715
BryTomWi - 22-02-2016, 02:39
Temat postu:
Miałem okazję w ciągu ostatnich dni podróżować zarówno Flirtem jak i Dartem. I w mojej opinii, oczywiście subiektywnej, jeśli chodzi o komfort podróży Dart bije Flirta na głowę. Naprawdę mnie to zadziwiło, ale muszę to przyznać. Gdyby tylko nie ten hałasujący kibel, Dart by mnie zwalił z nóg. Naprawdę szacunek.
OS_24 - 28-03-2016, 01:36
Temat postu:
BryTomWi napisał/a:
Gdyby tylko nie ten hałasujący kibel, Dart by mnie zwalił z nóg. Naprawdę szacunek.

Czy ktoś zna porównanie Darta i Pendolino? W miarę kompleksowe?
sympatyk - 12-10-2016, 11:25
Temat postu:
Kilka słów na temat moich wrażeń z pierwszej w życiu podróży Dartem: Ogólnie na czwórkę.Nie aż tak ciasno jak się bałem, temperatura wewnątrz oraz obsługa w porządku. Może trochę za dużo automatycznej gadaniny oraz pewna niekonsekwencja w języku angielskim. Stacja Warsaw East Station ale Bydgoszcz już tylko Wschód :/
Beatrycze - 28-06-2017, 12:17
Temat postu:
Duża porażka Pesy. PKP Intercity ma poważne problemy z awaryjnością Dartów.

Dart miał być flagowym pociągiem bydgoskiej Pesy, na bazie którego chciała stworzyć polskie Pendolino. Tę konstrukcję trapią jednak usterki. Oficjalnie dane o awaryjności dartów ukrywają, zasłaniając się tajemnicą handlową, zarówno PKP Intercity, jak i Pesa.

Więcej:
http://forsal.pl/transport/kolej/artykuly/1053794,pesa-darty-pkp-intercity-duza-awaryjnosc-dartow.html
Victoria - 23-01-2018, 20:52
Temat postu:
Jaki będzie dalszy los programu Pesa Dart?

Wbrew niektórym radom, Pesa będzie kontynuować program budowy pociągów dalekobieżnych Dart. - Pesa podjęła bardzo trudne wyzwanie w krótkim okresie i oczywiste było, że pewne błędy zostaną popełnione. Teraz nie wolno tego sprzeniewierzyć. Trzeba udoskonalić ten projekt i wyciągnąć wnioski - mówi nowy prezes firmy, Krzysztof Sędzikowski.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/jaki-bedzie-dalszy-los-programu-pesa-dart-85423.html
Ralny - 08-02-2019, 06:26
Temat postu:
PesaDART w PKP Intercity: trzy lata, miliony pasażerów i miliony kilometrów

Pociągi PesaDART jeżdżą w barwach PKP Intercity już od trzech lat. Przez ten czas na pokładzie składów podróżowało blisko 11,5 mln pasażerów. Pojazdy przejechały łącznie ponad 13,2 mln kilometrów.

Czytaj więcej:
https://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/33188/pesadart-w-pkp-intercity--trzy-lata--miliony-pasazerow-i-miliony-kilometrow.html
Pirat - 07-04-2019, 15:51
Temat postu:
„Odspojenia” w pociągach. Darty wycofane z rozkładu jazdy

PKP Intercity wstrzymały sprzedaż biletów na niektóre połączenia z terminem odjazdu po 18 kwietnia i po 1 maja – poinformowała w komunikacie spółka. Powodem jest uszkodzenie siedmiu pociągów Pesa Dart i wyłączenie ich z użytku.

Czytaj więcej na tvp.info
atakan - 08-04-2019, 00:51
Temat postu:
Ta firma zawsze produkowała buble .
sympatyk - 22-08-2019, 22:58
Temat postu:
PesaDART w PKP Intercity: trzy lata, miliony pasażerów i miliony kilometrów.

Pociągi PesaDART jeżdżą w barwach PKP Intercity już od trzech lat. Przez ten czas na pokładzie składów podróżowało blisko 11,5 mln pasażerów. Pojazdy przejechały łącznie ponad 13,2 mln kilometrów.

Więcej:

https://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/33188/pesadart-w-pkp-intercity--trzy-lata--miliony-pasazerow-i-miliony-kilometrow.html
sts98 - 16-01-2020, 02:18
Temat postu: Polskie Pendo heh
Imo składy są w porządku, komfort podróży podobny jak w flircie czyli do 4-5 h akurat i faktycznie wygląd na plus. Absurdem była cała otoczka z "polskim Pendolino" i porównaniami obu składów. Abstrahując od prędkości, dart to ładnie wyglądający międzyregionalny ezt, od którego lepiej wyciszone jest wielkość pudeł w PIC po modernizacji. To samo można powiedzieć o każdym innym aspekcie który jest z innej bajki. Ale no sądzę że jakby i kiblowi doczepili dziub to znaleźli by się orędownicy polskiej myśli inżynieryjnej porównującej to z TGV Wink
sympatyk - 29-09-2021, 21:16
Temat postu:
Darty zjadą z długiej trasy Białystok – Warszawa - Wrocław.

ED161 Dart nie będą już obsługiwać bardzo długiej relacji Białystok – Warszawa – Wrocław z kursami do Jeleniej Góry i Szklarskiej Poręby. PKP Intercity zastąpi elektryczne zespoły trakcyjne na tej trasie składami wagonowymi.

Więcej:

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/darty-zjada-z-dlugiej-trasy-bialystok--warszawa--wroclaw-104691.html
wamp - 29-09-2021, 21:36
Temat postu:
To ciekawe gdzie te Darty teraz trafią. A zresztą, i tak cały czas tam prawie składy wagonowe bo Darty wcięło na P4.
Victoria - 19-10-2021, 17:41
Temat postu:

Pirat - 28-07-2023, 21:30
Temat postu:
Problemy Dartów. Coraz więcej zastępczych składów wagonowych

Bydgoska Pesa potwierdza zjazdy pojazdów Dart do serwisu w celu dodatkowego przeglądu wózków. To jeden z powodów, dla których PKP Intercity musi wystawiać coraz więcej składów wagonowych za jednostki.

Czytaj więcej na rynek-kolejowy.pl

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group