INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. podkarpackie - Kolejowe plany Podkarpacia

Beatrycze - 24-01-2015, 22:12
Temat postu: Kolejowe plany Podkarpacia
Wojewódzki fundusz kolejowy, podmiejska kolej aglomeracyjna oraz wspólny bilet na pociąg i komunikację miejską w Rzeszowie – to pomysły zarządu województwa podkarpackiego na ożywienie ruchu kolejowego w regionie. Konsensus w tej sprawie jest wypracowywany z samorządami, Przewozami Regionalnymi oraz Polskimi Kolejami Państwowymi.


Zouave - 25-01-2015, 22:54
Temat postu:
Nie w regionie, tylko w powiecie rzeszowskim. Głównie.
Maykin - 12-02-2015, 18:12
Temat postu:
Na przewozy w regionie ma "smak"Arriva,już prowadzą rozmowy na lubelszczyżnie.Przewozy regionalne muszą zabrać się do roboty,bo inaczej...lipa
Gaspares - 19-07-2015, 17:48
Temat postu:
Za fejsbukowym profilem Pankrośnizm:

Cytat:
Trochę skandal!
O pociągach naszych, Krośnieńskich raz jeszcze
.

Do Regionalnego Programu Operacyjnego w ostatnich kilku latach udało się prawie na siłę wepchnąć budowę łącznika kolejowego Turaszówka-Przybówka, ponadto ostatnio wspólnie z Jasłem w ramach zwiększania dostępności komunikacyjnej naszych terenów złożyliśmy zamówienie na opracowanie koncepcji programowo przestrzennej łącznicy między liniami kolejowymi 106 (Jasło-Rzeszów) i 108 (Jasło-Zagórz), wraz ze wskazaniem wariantu optymalnego. Opracowanie przygotowuje firma PPiPST ALTRANS z Krakowa. Nie jest jeszcze gotowe ale po jego przygotowaniu dowiemy się gdzie taką łącznicę najlepiej wybudować i czy odpowiedniejsza będzie trasa Turaszówka-Przybówka, czy może Jedlicze Męcinka-Szebnie (ilość wyburzeń, koszty wykupu gruntu, topografia terenu i tak dalej…).

TYMCZASEM

Nasze kochane władze województwa, w swojej nieomylności, odpowiedzialni przed Bogiem i historią wybrali już „korzystniejszą” opcję. Jedlicze-Szebnie. Fakt, na mapie w linii prostej to około 2,5 kilometra, a Turaszówka-Przybówka to aż 8 km. Dłuższa linia - droższa linia, pomyśleli w Rzeszowie i zlecili Polskim Liniom Kolejowym przygotowanie projektu trasy właśnie w wariancie Jedlicze-Szebnie. Swoją decyzją podważyli sens przygotowywania przez Krosno i Jasło wymienionego wyżej opracowania, bo wiedzą lepiej.

Chyba nigdy w Męcince nie byli.

Żeby za przystankiem Jedlicze-Męcinka linia kolejowa mogła odbić w prawo konieczne jest wybudowanie TUNELU już po pierwszych kilkuset metrach. Po wyjściu z tunelu konieczne jest postawienie kilku kolejnych mostów i nasypów. Na tych 3 krótkich kilometrach widzianych z lotu ptaka mamy potencjalnie kilka skomplikowanych i kosztownych obiektów inżynierskich. No ale jest BLIŻEJ! Tymczasem jak wszyscy wiemy Turaszówka-Przybówka to teren prawie płaski, gdzie linia kolejowa może biec prosto jak strzała i pozwala na osiągnięcie wysokich prędkości (jakieś 100-120 km/h), tymczasem już z Krosna do Męcinki trasa jest kręta i nawet po rewitalizacji pozwala na osiągnięcie maks. 80 km/h. Poprowadzenie linii przez Jedlicze to także wydłużenie czasu przyjazdu do Krosna o jakieś 10-15 minut. Nie jest to dużo w perspektywie kilkugodzinnej podróży, ale w przypadku wyjazdu do Rzeszowa czas 1 godzina i 5 minut, a 1 godzina i 15 minut to już różnica ogromna.

Jeżeli chcemy poprawić „dostępność komunikacyjną” Krosna, to musimy to zrobić w najlepszy możliwy sposób, a nie najtańszy/najkrótszy poparty widzimisię kogoś w Urzędzie Wojewódzkim. Dróg nie buduje się „ot tak”, one pozostają na setki lat. Koleje jeżdżą po tym samym śladzie przez bardzo długi czas. Ta nasza linia do Jasła ma już 131 wiosen. Za kilkanaście lat doczekamy się zapewne S19 do Miejsca Piastowego i wtedy linia Krosno-Jedlicze-Rzeszów będzie zupełnie niekonkurencyjna, a już nikt nie wybuduje drugiej, równoległej oddalonej o kilka kilometrów, przebiegającej w bardziej zurbanizowanym niż dzisiaj terenie nowej linii Turaszówka-Przybówka.
Tutaj prośba do osób które „dużo mogą”, bądź znają tych, którzy mogą: przekonajmy decydentów do budowy nowej drogi żelaznej z Turaszówki do Przybówki, bo inaczej na bardzo długie lata zostanie nam prawie bezużyteczny bubel.

W skrócie:
Krosno wydaje pieniądze na opracowanie dobrej koncepcji łącznika do Rzeszowa, tymczasem Władze Województwa przygotowują budowę w najgorszym możliwym wariancie mając nasze zdanie i opinie ekspertów daleko z tyłu.


Źródło: https://www.facebook.com/Pankrosnizm/posts/1040136456010501
window12 - 04-09-2015, 13:59
Temat postu:
PKP PLK po raz drugi przedłużyli termin składania ofert w postępowaniu na dokumentację przedprojektową dla projektów z RPO do 23.09.2015. Zmienili również zapisy w OPZ dotyczącym łącznicy Szebnie - Jedlicze (pisownia oryginalna):
Cytat:

[...]
4. W OPZ dla projektu "Budowa łącznicy kolejowej Jedlicze - Szebnie" Zamawiający wprowadza następujące zmiany:
[...]
2) w ustępie 1.3 OPZ dopisuje się na końcu treść następującą: "Obecnie w trakcie opracowywania przez jednostki samorządu terytorialnego jest "Koncepcja programowo-przestrzenna łącznicy kolejowej pomiędzy linią nr 108 Stróże - Krościenko a linią kolejową 104 Jasło - Rzeszów.

3) w ust. 1.4 pkt. 4. po słowach łącznicy kolejowej wykreśla się słowa "Jedlicze - Szebnie".

4) W ust. 1.4 pkt 3 a zamiast treści dotychczasowej "Budowę łącznicy kolejowej Jedlicze Szebnie" wprowadza się treść następującą "Budowę łącznicy dla połączenia linii kolejowych nr 108 i nr 108 z pominięciem stacji Jasło."

5) W ust. 3.5.2 zamiast treści dotychczasowej:
"Po zidentyfikowaniu wszelkich uwarunkowań i wymagań, Wykonawca zdefiniuje w Etapie II co najmniej 2 warianty inwestycyjne połączenia linii kolejowej nr 106 i 108. W proponowanych wariantach do analiz wykonawca przedstawi również inne lokalizacje łącznicy spełniającej warunki połączenia linii nr 106 i 108 z pominięciem stacji Jasło."
wprowadza się treść następującą:
"Po zidentyfikowaniu wszelkich uwarunkowań i wymagań, Wykonawca zdefiniuje w Etapie II co najmniej 3 warianty inwestycyjne połączenia linii kolejowej nr 106 i 108. W proponowanych wariantach do analiz wykonawca przedstawi również inne lokalizacje łącznicy spełniającej warunki połączenia linii nr 106 z linią 108 z pominięciem stacji Jasło. Powyższe warianty powinny spełniać oczekiwania konsultacji społecznych i uwzględniać m.in. maksymalne skrócenie czasu jazdy z Rzeszowa do Krosna."
- W ust. 4.3.1.2 pkt 1) b zamiast treści "Jedlicze - Szebnie" wprowadza się treść "linii nr 106 i 108". [...]


Druga sprawa to Wojewódzki Fundusz Kolejowy. Ma ruszyć wg planów od początku 2016 r.
DarekP - 08-09-2015, 16:28
Temat postu:
Zmiana tych zapisów nie jest zła, dobre jest kryterium skrócenia czasu przejazdu.
Ale na końcu i tak będzie najniższa cena i tego się obawiam.
Arek - 09-01-2016, 10:01
Temat postu:
Podmiejska Kolej Aglomeracyjna na Podkarpaciu. W jej tworzenie zaangażowani są samorządowcy z kilkunastu podkarpackich gmin i władze województwa.


Beatrycze - 10-02-2016, 16:27
Temat postu:
Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna ma ruszyć w 2020 r.

Zainteresowane podmioty przygotowują się do uruchomienia w rejonie Rzeszowa kolei aglomeracyjnej. Jak informuje samorząd województwa podkarpackiego, jeszcze w tym miesiącu planowane jest ogłoszenie przetargu w celu pozyskania studium wykonalności dla tego projektu.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/podkarpacka-kolej-aglomeracyjna-ma-ruszyc-w-2020-r-75334.html
Bonifas - 11-02-2016, 07:27
Temat postu: Rzeszów - Gorlice już od marca
Od 13 marca br. między Rzeszowem i Gorlicami pomknie nowoczesny szynobus. To efekt wspólnych starań burmistrza Gorlic Rafała Kukli, starosty gorlickiego Karola Górskiego oraz burmistrza Biecza Mirosława Wędrychowicza. Zgodę na uruchomienie połączenia wyraził dziś (10 lutego) Marszałek Województwa Małopolskiego Jacek Krupa. Wcześniej propozycja zyskała akceptację władz Województwa Podkarpackiego.

więcej http://www.gorlice.pl/pl/225/151/rzeszow-%E2%80%93-gorlice-na-rozkladzie-jazdy-.html
fiaa - 11-02-2016, 19:43
Temat postu:
"Pomknie". To się dowcip dziennikarzom udał. Śmiech
Maykin - 02-03-2016, 16:42
Temat postu:
Tak,dobry żart tynfa wart.... Sad
krzysztof.ka - 08-03-2016, 09:41
Temat postu:
http://gospodarkapodkarpacka.pl/news/view/14581/jaslo-przystapilo-do-wojewodzkiego-funduszu-kolejowego

Ciekawe, co z tego wyniknie? Mam nadzieję, że ta linia się rozrusza. Przydałaby się elektryfikacja, zwiększenie prędkości pociągów i skrócenie czasu przejazdu. Wtedy może pasażerowie wrócą.
Beatrycze - 12-05-2016, 14:39
Temat postu:
Podkarpacie dostanie od PR nowe pociągi. Będzie kolej aglomeracyjna i połączenie ze Słowacją.

6 maja w podkarpackim urzędzie marszałkowskim odbyła się konferencja „Rozwój Transportu Kolejowego w Województwie Podkarpackim”. Była ona okazją do określenia celów dla rozwoju połączeń, infrastruktury i potrzeb taborowych wschodniego województwa.

Podczas prelekcji „Zamierzenia rozwojowe Przewozów Regionalnych w województwie podkarpackim” obecny na spotkaniu prezes PR Krzysztof Mamiński omawiał szczegółowo sytuację związaną z procesem restrukturyzacji, planowanych kierunkach rozwoju mających na celu podniesienie standardu i przyciągnięcie nowych podróżnych. Wspomniał też, że planowanych przez spółkę zakupach taboru.

– Z zakupionych pojazdów 3 trafią do województwa podkarpackiego. W porozumieniu z samorządem województwa zdecydujemy na jakie linie ten tabor trafi – powiedział prezes Przewozów Regionalnych.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/podkarpacie-dostanie-od-pr-nowe-pociagi-bedzie-kolej-aglomeracyjna-i-pociagi-na-slowacje-76575.html
Beatrycze - 16-02-2017, 13:45
Temat postu:
Nic nie zatrzyma powrotu kolei do Mielca.

– Modernizacji mieleckiej kolei już nic nie zatrzyma – mówi europoseł PiS Tomasz Poręba po rozmowach z wicemarszałkiem województwa podkarpackiego i władzami PKP PLK. Jak dodaje, pociągi pasażerskie pojawią się w Mielcu w niedalekiej przyszłości.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/nic-nie-zatrzyma-powrotu-kolei-do-mielca-80341.html
Zouave - 18-02-2017, 08:40
Temat postu:
Ta linia odniesie taki sam sukces jak zmodernizowana linia nr 71. Blisko, coraz bliżej.
Victoria - 23-02-2017, 16:25
Temat postu:
Podkarpackie chce rozwijać połączenia kolejowe z Małopolską oraz Słowacją i Ukrainą.

Remonty dróg i linii kolejowych były jednym z głównych tematów wyjazdowego posiedzenia zarządu województwa w Ustrzykach Dolnych.

Więcej:
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/29580/podkarpackie-chce-rozwijac-polaczenia-kolejowe-z-malopolska-oraz-slowacja-i-ukraina.html
Maykin - 17-03-2017, 18:35
Temat postu:
Żenada podkarpackich kolei.Lata mijają a tu zaścianek kolejowy ma się znakomicie.Podkarpacie prawie na samym końcu.Wymyslają jakieś świąteczne połączenia,a ludzie w normalne dni nie mają czym dojechać.Wystarczy zobaczyc na mape on-line ile w danej godzinie jeżdzi pociągów w Polsce,a ile na podkarpaciu....Żenada
Zouave - 22-03-2017, 23:54
Temat postu:
Skąd dokąd nie mają gdzie dojechać i którędy?
Maykin - 24-03-2017, 17:07
Temat postu:
Zouave...napisz coś więcej o 71 bo nie za bardzo rozumie.
Zouave - 30-03-2017, 22:15
Temat postu:
Obecnie na linii nr 71 i linii nr 25 od Ocic po Sobów, a także linii nr 74 z Sobowa do Stalowej Woli jest 5 par pociągów Regio plus 4 pary pociągów PKP IC. Czyli z Rzeszowa do Stalowej jeździ 5 par Regio, z czego 3 pary jadą dalej do Lublina.

Linia jest faktycznie zapakowana, a miara sukcesu jest to, że:
- przy modernizacji dodano dwa nowe przystanki osobowe (Cygany i Tarnowska Wola) - nie było ich po oddaniu linii do użytku w latrach 70-tych,
- w zeszłym roku oddano do użytku kolejny przystanek, tj. Chmielów Zagumnie,
- planuje się (chyba jest rozpisany już przetarg) odbudowę mijanki Majdan Królewski (zbyt duża odległość między stacjami Kolbuszowa - Dęba Rozalin) i do tego budowę dwóch kolejnych przystanków.
Robi się z tego powoli regionalny tramwaj i bardzo słusznie.


Kiedyś facet z PKP PLK albo PR stwierdził, ze pociągów mogłoby być więcej, tylko kwestia pieniędzy. Odnowione połączenia (kolej nie jeździła przez Kolbuszową circa od 1998 roku do 2006) może nie są bardzo zapakowane, ale kiedyś z Tarnobrzega do Rzeszowa jechałem w tylnej kabinie sterowniczej szynobusu - kierownik nawet z niej nie wychodził, tylko dawał sygnał przez okienko. Tak szynobus był napakowany. Dokładnie jak autobus miejski.
krzysztof.ka - 05-04-2017, 15:02
Temat postu:
Dodałbym jeszcze, że przystanek Jadachy został przesunięty bliżej zabudowań w kierunku wsi, blisko drogi.
Pierwotnie ten przystanek był ulokowany w środku pustkowia przy lesie. Pamiętam tę stację jeszcze sprzed lat i nie chciałbym tam wtedy wysiadać na niej czy wsiadać po zmroku. Klimat jak z powieści Stefana Dardy.
Zouave - 07-04-2017, 08:07
Temat postu:
Tak samo przesunięto przystanek Widełka. Poprzednio był chyba blisko terminala Orlenu, czyli nigdzie. Teraz jest w środku wsi, przy wiadukcie. Tak czy inaczej remont linii 71 zakończył się pełnym sukcesem.

[ Dodano: 07-04-2017, 08:17 ]
Dodam jeszcze, że stacje Głogów Małopolski i Kolbuszowa są intensywnie wykorzystywane w ruchu towarowym. Do tego mamy bocznice szlakową Widełka (terminal Orlenu). W Głogowie ładuje się - rozładowuje towar masowy związany z węglem (ładują chyba miał), zaś w Kolbuszowej jest terminal kontenerowy.
Victoria - 22-05-2018, 17:35
Temat postu:
Unijna kasa na Podkarpacką Kolej Aglomeracyjną.

Tworzony w województwie podkarpackim system Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej otrzymał wielomilionową pomoc ze środków unijnych. 21 maja marszałek Władysław Ortyl oraz Przemysław Gorgol dyrektor Centrum Unijnych Projektów Transportowych i wicemarszałek Bogdan Romaniuk podpisali w tej sprawie umowę. Chodzi o dofinansowanie na prawie 117 mln zł.

Więcej:
http://inforail.pl/unijna-kasa-na-podkarpacka-kolej-aglomeracyjna-film-_more_105248.html


Ralny - 24-07-2019, 23:38
Temat postu:
Podkarpacie: Komu ma służyć kolej?

Jedną z fundamentalnych cech transportu publicznego, który przesądza o jego konkurencyjności, jest pewność i niezawodność usługi. Chyba nie wszyscy to jednak rozumieją. Co widać obecnie na Podkarpaciu.

Czytaj więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/podkarpacie-komu-ma-sluzyc-kolej-92887.html
Victoria - 05-11-2021, 14:04
Temat postu:
Podkarpackie: Kolej aglomeracyjna i pojemniejsze składy na zelektryfikowanej linii 71

Za nieco ponad miesiąc obsługę kursów regionalnych z Rzeszowa w kierunku Stalowej Woli i Lublina przez Kolbuszową mają przejąć jednostki elektryczne. W 2022 r. rozbudowana ma zostać natomiast oferta na podrzeszowskim odcinku linii nr 71. Przypomnijmy, że jeszcze kilkanaście lat temu ta podkarpacka trasa pozostawała zamknięta.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/podkarpackie-kolej-aglomeracyjna-i-pojemniejsze-sklady-na-zelektryfikowanej-linii-71-105221.html
Ralny - 28-09-2022, 23:35
Temat postu:
Podkarpackie: Pociągów do Niżankowic i Chyrowa na Ukrainie jednak nie będzie

Przynajmniej na razie po wyremontowanej linii kolejowej nr 102 z Przemyśla na Ukrainę nie pojadą pociągi pasażerskie. Samorząd województwa podkarpackiego tłumaczy, że nie może ich uruchomić m.in. ze względów formalnych. Nie wskazuje przy tym potencjalnej daty potencjalnej inauguracji przewozów.

Czytaj więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/podkarpackie-pociagow-do-nizankowic-i-chyrowa-na-ukrainie-jednak-nie-bedzie-110026.html
Arek - 31-12-2022, 11:38
Temat postu:
Pociągów z Przemyśla do Niżankowic nie ma. Możliwa elektryfikacja, ale nie splot torowy.

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/polska--ukraina-co-dalej-z-linia-102-wciaz-nie-ma-przewozow--111355.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group