INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. świętokrzyskie - Plany transportowe dla woj. świętokrzyskiego

Nowak - 22-05-2014, 10:05
Temat postu: Plany transportowe dla woj. świętokrzyskiego
Publikuję w imieniu kolegi, może ktoś będzie chciał się włączyć, a nie pisać do szuflady.

"W związku z działaniami kierowanego przeze mnie Świętokrzyskiego Regionalnego Centrum Analiz i Studiów Strategicznych, poszukuję osób które interesują się zagadnieniami tworzenia sieci komunikacyjnych, ale w ujęciu szerszym niż lokalnie.
Chodzi mi o osoby, które interesuje rozwój regionalny i rola w nim sieci zrównoważonego transportu - drogowego, kolejowego, etc.

Poszukuję osób, które chciałyby dopomóc w stworzeniu planu rozwiązań komunikacyjnych dla regionu świętokrzyskiego (z uwzględnieniem centralnej roli Kielc jako stolicy regionu), który mógłby przynieść realną poprawę sytuacji gospodarczo-ekonomicznej mieszkańców i firm regionu.
W skrócie - o wskazanie takich tras drogowych i kolejowych, których powstanie przyczyniłoby się do zmniejszenia bezrobocia i rozwoju firm świętokrzyskich..."

Oto mój kontakt:

- na maila: stawicki.arkadiusz@gmail.com
- na tel. 664 73 59 55

Arkadiusz J.Stawicki
pp - 03-06-2014, 19:20
Temat postu:
Może dorzucę kolejowo: Busko - Tarnów oraz Połaniec - Mielec (jest projektowany nowy most drogowy w Połańcu - może by dołączył kolej do mieleckiej SSE?).
Zwrotnicowy - 04-08-2014, 17:18
Temat postu:
Moim zdaniem to:
1-Wydłużyć linie D29-73 o 2 km aby dworzec znajdował się w centrum,a nie na peryferiach miasta.Wtedy to będzie miało sens.
2.Zakupić 2 szynobusy spalinowe na odcinek D29-25 Skarżysko-Końskie..bo jest problem ze "spalinowymi lokami"
3.Przywrócić ruch "testowo" na odcinku Staszów-Kielce.
Do tego wszystkiego rewizja przystanków i stacji,które trzeba w pierwszej kolejności wykosić,bo na niektórych to jest dżungla.Odnowienie Tablic itp..+ na nowe połączenia obowiązkowo oferta"Bilet Świętokrzyski" i....Impulsy dla południowej grupy zakupowej (w tym 3 dla swiętokrzyskiego) powinny dobrze sie wpisać w ten plan.
ET05 - 04-08-2014, 22:37
Temat postu:
Ktoś proponował Siesławice - Busko Miasto - Solec Zdrój - Dąbrowa Tarnowska, ale najlepiej na początek do Buska położyć kawałek toru. Kielce - Staszów - Połaniec też ciekawe, ale bez nowych przystanków się nie obejdzie. Niektóre stacje są zdala od centrów.

Co do Impulsów, to się nie wpiszą, bo są przypisane do konkretnych tras międzywojewódzkich.
Zwrotnicowy - 05-08-2014, 08:59
Temat postu:
Ja zaproponowałem reaktywacje na liniach gdzie nie ma ruchu pasażerskiego...a mówimy tutaj o całym świętokrzyskim.Impulsy bedą jeździć na trasie Ostrowiec-Kielce-Czestochowa , Ostrowiec-Kielce-Kraków i tak czy siak "wpiszą sie w plan" transportowy.Przecież to logiczne że nie pojadą do Staszowa Smile
maruda - 07-08-2014, 10:28
Temat postu:
Zwrotnicowy napisał/a:
Impulsy bedą jeździć na trasie Ostrowiec-Kielce-Czestochowa , Ostrowiec-Kielce-Kraków i tak czy siak "wpiszą sie w plan" transportowy.Przecież to logiczne że nie pojadą do Staszowa Smile


Czy woj.świętokrzyskie kończy się w Ostrowcu?Czemuż to impulsy mają nie jeździć do Staszowa lub przez Staszów do Sandomierza np.Czy jest to gorszy region województwa nie podlegający jurysdykcji UM który ten tabor zakupił m.in.z podatków CIT m.in. mieszkańców Staszowa,Połańca czy Sandomierza?A co jeśli by zaproponować kóleczko:Kielce-Ostrowiec-Sandomierz-Staszów-Kielce i w drugą str:Kielce-Staszów-Sandomierz itd...
Zwrotnicowy - 05-12-2014, 08:57
Temat postu:
Zakończyło sie głosowanie w programie Centrum Zrównoważonego Transportu-"KOLEJ 2022" w perspektywie nowych dotacji z UE na lata2014-2020.
Tak głosowali i tego chcą mieszkańcy woj. świętokrzyskiego.Świętokrzyskie projekty kolejowe
maruda - 05-12-2014, 10:58
Temat postu:
Budowa linii Kielce-Końskie to mrzonka ze wzgledu na ukształtowanie terenu,elektryfikacja Skarżysko-Tomaszów to wyrzucenie kasy w błoto ze względu na niewielki ruch na tym odcinku,czego nie zmieni nawet elektryfikacja bo nie łączy on żadnych strategicznych miejscowości.Co więcej,jest istniejąca i zelektryfikowana alternatywa dla w/w odcinka i to całkiem blisko,mówię o linii 22 Smile
Zwrotnicowy - 05-12-2014, 14:34
Temat postu:
Po pierwsze.Budowa linii Kielce-Końskie ma swój projekt,który już kiedyś powstał a manowicie Tumlin-Stąporków,a nie jak teraz się proponuje Kostomłoty-Wąsosz Konecki.Zalet tego projektu nie muszę wymieniać.Po drugie.Nielogiczne jest twierdzenie że elektryfikacja 25 na odcinku Skarżysko-Tomaszów to wyrzucenie kasy w błoto,ponieważ powstał by ciąg pod drutem co pozwoliłby na uruchomienie pociągów dalekobieżnych linią25.Po trzecie.Uważasz,że Kielce,Rzeszów,Łódż to nie są miasta strategiczne???.A co Twoim zdaniem jest dobrym projektem kolejowym w woj. swiętokrzyskim???.Bo jak narazie Twoje wypowiedzi negują wszystko co jest proponowane.Nie mam wątpliwości ,że Twoje propozycje bedą arcy świetne,bez żadnej skazy. Laughing
ET05 - 05-12-2014, 22:48
Temat postu:
Linia Kielce - Końskie była już nawet wytyczona i były robione pomiary w terenie. A co do 25-ki to elektryfikacje można zrobić nawet materiałem staroużytecznym. Był nawet projekt żeby przewiesić drut z 1 toru z sąsiedniej 22-ki.
maruda - 06-12-2014, 11:34
Temat postu:
Zwrotnicowy napisał/a:
Po pierwsze.Budowa linii Kielce-Końskie ma swój projekt,który już kiedyś powstał a manowicie Tumlin-Stąporków,a nie jak teraz się proponuje Kostomłoty-Wąsosz Konecki.

Kiedyś powstał też projekt LK Busko-Żabno,był też projekt łącznicy z Sitkówki do zdaję się Kostomłoty,zatem projektów było tu dostatek,finał taki jak zawsze czyli "halo tu ziemia"!

Zwrotnicowy napisał/a:
Po drugie.Nielogiczne jest twierdzenie że elektryfikacja 25 na odcinku Skarżysko-Tomaszów to wyrzucenie kasy w błoto,ponieważ powstał by ciąg pod drutem co pozwoliłby na uruchomienie pociągów dalekobieżnych linią25.

Równolegle do jednotorowej na tym odcinku i niezelektryfikowanej linii 25 biegnie o przysłowiowy rzut beretem dwutorowa i zelektryfikowana już linia 22 którą można dojechać z Łodzi i Tomaszowa do Rzeszowa via Skarżysko tak samo jak wspomnianą 25ą i nie widać aby jakikolwiek przewoźnik przebierał nóżkami do uruchomienia tam połączeń pasażerskich... Zatem nie widzę sensu inwestować w wąskie gardło setek mln.zł.Można reaktywować połączenia kolejowe na 25ce szynobusami spalinowymi i to jest w tej chwili najrozsądniejsza opcja.

Zwrotnicowy napisał/a:
Po trzecie.Uważasz,że Kielce,Rzeszów,Łódż to nie są miasta strategiczne???
.

Są,tyle że Łódź i Rzeszów można obsłużyć gotową już i doinwestowaną albo doinwestowującą się własnie linią 22 a dla Kielc tak 22 jak i 25 nie mają jakiegokolwiek znaczenia:(
Zwrotnicowy napisał/a:
A co Twoim zdaniem jest dobrym projektem kolejowym w woj. swiętokrzyskim???.Bo jak narazie Twoje wypowiedzi negują wszystko co jest proponowane.


Owszem,skoro propozycje są idiotyczne to należy je negować i tyle.
Zwrotnicowy - 06-12-2014, 14:27
Temat postu:
Linia 22 to nie świętokrzyskie, a temat dotyczy tego województwa ( jazda przez Radom??dobre sobie Śmiech z całym szacunkiem ).Skoro wszystkie propozycję są idiotyczne-to podpowiedz nam jaką masz wizję i pomysł na uzdrowienie transportu kolejowego na liniach D29-25,D29-70.D29-73,D29-8,D29-61 + łącznice leżące w granicach województwa.Skoro tylu ludzi ma złe pomysły,może Ty wprowadzisz coś świeżego.Pan Jarubas i Pan Malepszak beda Ci niezmiernie wdzięczni.Oczekujemy merytorycznych i ciekawych pomysłów. Smile
Lord W - 06-12-2014, 19:45
Temat postu:
Maruda chce chyba powiedzieć, że najlepiej nie inwestować w kolej bo to jest zbyt kosztowne.

Mnie cieszy wyraźne wskazanie, że potrzebne jest usprawnienie komunikacji z Łodzi do Kielce i z Kielc do Rzeszowa, a w innym temacie napisałem jak po relatywnie niskich kosztach można podjąć już pierwsze działania, wykorzystując do tego także busiarzy Nie zawsze trzeba konkurować - czasami warto współpracować.

Wytyczenie linii od Stąporkowa ma o tyle większy sens, że wtedy brakujących kilometrów jest mniej, a Stąporków wbrew pozorom to kolejny generator ruchu. Przecież busów ze Stąporkowa do Kielc jest bardzo dużo, przez Szałas, Krasną czy Mniów. Ludzie jeżdżący w tym kierunku i właśnie wyrazili to w głosowaniu.

Linia nr 22 powstała dużo później (1940 r.) niż linia nr 25 (omawiany odcinek w 1885 r jako odnoga Drogi Iwanogrodzko-Dabrowskiej). Ta pierwsza ma dużo gorszy przebieg jeśli chodzi o sieć osadniczą, co też wiąże się z tym, że ta sieć właśnie gwałtownie rozwijała się wieku XIX właśnie wzdłuż ciągów komunikacyjnych jakimi były linie kolejowe. Przysucha i Drzewica, a także liczne wioski znajdujące się na odcinku Drzewica-Tomaszów mają stosunkowo mało mieszkańców. Na analogicznym wbrew pozorom odcinku Tomaszów-Opoczna jest dużo więcej potencjalnych pasażerów. Natomiast ciąg Tomaszów-Skarżysko-Kielce przez Opoczno, Końskie, Stąporków jest w żaden sposób nieporównywalny do ciągu Radom-Tomaszów. Owszem taki Radom jest duży ale czas przejazdu do Tomaszowa jest obecnie zbyt długi a mniejsze miejscowości nie wygenerują odpowiedniego potoku.

Wszystkie inwestycje mają na cele zwiększenie liczby pasażerów. Tu pragnę zauważyć, że linia nr 25 obsługuje inne miejscowości niż linia nr 22. Inwestowanie w linę 22 sensu nie ma, bo w żaden sposób nie skorzysta na tym ani Stąporków, ani Opoczno, ani Końskie, ani tym bardziej Kielce i województwo świętokrzyskie. Inwestycja w linię 22 ma sens tylko dla Radomia w celu utworzenie szybkich połączeń do Łodzi, tylko, że wtedy pociąg nie mógłby się zatrzymywać na każdym przystanku. Czas przejazdu nawet po remoncie linii i przy postoju na wszystkich przystankach nie będzie atrakcyjny.

Linia nr 22 co ciekawe w zamyśle miała służyć do celów obronnych i służyć do transportu wojsk z Rzeszy na front Wschodni, stąd ma częściowo charakter tranzytowy (może nie w takim stopniu jest CMK czy S-Ł-ka). Obecnie bardziej by się nadawała do uruchomienia pociągów przyśpieszonych lub pośpiesznych w relacji Łódź - Lublin, tylko, że takowy kiedyś kursował jako TLK i cieszył się bardzo małą popularnością (chyba ze względu na taryfę i słaby czas przejazdu). Potem był pociąg Lublin - Radom - Łódź - Poznań i frekwencja była słaba. Bo prawda jest taka, że tam by się przydał jedynie pociąg IR na jednym krótkim EZT.

Linia nr 22 nie ma praktycznie żadnego znaczenia dla mieszkańców województwa świętokrzyskiego.

Odnośnie łącznic to większy sens dla mieszkańców województwa świętokrzyskiego miałaby łącznia z Opoczna na Idzikowice niż ta w Czarncy.
ET05 - 06-12-2014, 23:16
Temat postu:
Linia 22 miała dla nas sens, jak Łódź - Zagórz jechał przez Przysuchę i Wolanów. Nawet była naście lat temu sensowna przesiadka na Kielce (i dalej) w Skarżysku. Większość pasażerów na 25-ce i 22-ce stanowili studenci UŁ i PŁ, teraz jest ich dużo mniej, za to pod każdym akademikiem jest pełno samochodów. Myślę, że taki Łódź - Rzeszów w weekendy by się zapełnił, ale pewnie zwiedzałby Radom, a przy obecnych odchyleniach PLK oznacza kolejne kilkadziesiąt minut w plecy nawet na ED74... Co nie znaczy, że po zadrutowaniu 71-ki nie byłyby atrakcyjny, choć znam ludzi co dojeżdżali z SWR czy Leżajska.
Wystarczą staroużyteczne słupy i sieć i zaczynać od Tomaszowa (do Opoczna nocą, żeby nie było KaKA), i potem spokojnie do Skarżyska. Po zadrutowaniu i przywróceniu mijanek od razu zrobić 2 pary Sandomierz - Łódź, ze 2 pary Skarżysko - Łódź i szczytową parę Końskie - Łódź. Oczywiście do Łodzi jakieś PwDC (jak do Częstochowy) bo inaczej nie ma szans. Do kompletu warto rozważyć budowę dodatkowego przystanku w Końskich. Przy 4 parach Sko - Łódź, 1-2 par Końskie - Łódź, 2-3 parach Opoczno - Łódź/Koluszki i 2-3 parach dalekobieżnych (Łódź - Rzeszów, w sezonie Gdynia - Zagórz, może np. Bydgoszcz - Przemyśl, wszyskie z zatrzymaniem w Czarnieckiej Górze i Stąporkowie) ta linia będzie miała sens. Północna część region będzie w końcu solidnie skomunikowana i może prestanie płakać na plany łącznicy w Gosiewie.
maruda - 08-12-2014, 08:46
Temat postu:
Lord W napisał/a:
Maruda chce chyba powiedzieć, że najlepiej nie inwestować w kolej bo to jest zbyt kosztowne.

Zanim zaczniesz dogadywać mądrzejszym od siebie,naucz się rozumieć słowo pisane bo ewidentnie masz z tym kłopot.
Lord W napisał/a:
Odnośnie łącznic to większy sens dla mieszkańców województwa świętokrzyskiego miałaby łącznia z Opoczna na Idzikowice niż ta w Czarncy.

Województwo świętokrzyskie to nie tylko północna jego część,dla Kielc i całego południa regionu taka łącznica nie miałaby sensu.Biorąc pod uwagę kluczowość stolicy województwa,łącznica w Czarncy jest rozsądnym,łatwym i mało kosztownym wyjściem.Ponad to,jeśli ktoś chce łącznicy po Opocznem,to niech pisze petycje do UM woj.łódzkiego i niech ono ją zbuduje albo partycypuje w kosztach...

[ Dodano: 08-12-2014, 09:04 ]
Zwrotnicowy napisał/a:
Linia 22 to nie świętokrzyskie, a temat dotyczy tego województwa ( jazda przez Radom??dobre sobie Śmiech z całym szacunkiem )
.
Linia 25 też nie jest w całości"świętokrzyska",ponad to kto powiedział że tamtędy(22ą) trzeba jeździć przez Radom?Słyszała osoba o łacznicy w Wolanowie LK 571 zdaje się?Trzeba też przyjąć do wiadomości,że o Opoczno i Końskie oraz Stąporków nie ma co kruszyć kopii(z całym szacunkiem)tamtejsze potoki podróżnych generowane przez te miasteczka,będą w stanie być obsłużone przez... tak ze dwa średnie busy.Doskonale pamiętam frekwencję w uruchamianych kilka lat temu pociągach osobowych rel.S-ko-Tomaszów via Końskie i Opoczno,gdzie często jedynymi pasażerami była obsługa pociągu albo dwóch kolejarzy po słuzbie.Na prawdę kuriozalny widok,SU 42 gadająca z niebem jak parowóz i 1 góra dwa puste wagony...Czy sądzicie że teraz obłożenie pasażerami ulegnie poprawie? w dobie tak "świetlanych" perspektyw gdzie mnóstwo młodych ludzi z tego terenu zapitala na zmywaku w Londynie?naprawdę?!

Zwrotnicowy napisał/a:
Skoro wszystkie propozycję są idiotyczne-to podpowiedz nam jaką masz wizję i pomysł na uzdrowienie transportu kolejowego na liniach D29-25,D29-70.D29-73,D29-8,D29-61 + łącznice leżące w granicach województwa.Skoro tylu ludzi ma złe pomysły,może Ty wprowadzisz coś świeżego.Pan Jarubas i Pan Malepszak beda Ci niezmiernie wdzięczni.Oczekujemy merytorycznych i ciekawych pomysłów. Smile

Niech wymienione przez ciebie osoby skontaktują się ze mną to podyskutujemy o rozwoju kolei na ziemi świętokrzyskiej,istotnie,podrzucę im pomysły za free:)

[ Dodano: 08-12-2014, 09:59 ]
ET05 napisał/a:
Wystarczą staroużyteczne słupy i sieć i zaczynać od Tomaszowa (do Opoczna nocą, żeby nie było KaKA), i potem spokojnie do Skarżyska. Po zadrutowaniu i przywróceniu mijanek od razu zrobić 2 pary Sandomierz - Łódź, ze 2 pary Skarżysko - Łódź i szczytową parę Końskie - Łódź. Oczywiście do Łodzi jakieś PwDC (jak do Częstochowy) bo inaczej nie ma szans. Do kompletu warto rozważyć budowę dodatkowego przystanku w Końskich.Przy 4 parach Sko - Łódź, 1-2 par Końskie - Łódź, 2-3 parach Opoczno - Łódź/Koluszki i 2-3 parach dalekobieżnych (Łódź - Rzeszów, w sezonie Gdynia - Zagórz, może np. Bydgoszcz - Przemyśl, wszyskie z zatrzymaniem w Czarnieckiej Górze i Stąporkowie) ta linia będzie miała sens.

Żeby miała jeszcze większy sens ta linia to ja bym uruchomił tak ze trzy pary Wąchock-ŁódźSmile
Poważnie mówiąc to proponuję restart biosu i ponowne zalogowanie się do zdroworozsądkowego systemu bo człowieku,zyjesz mentalnie w słusznie minionych czasach,pociągi z i do "kozich wólek" to za PRL-u były standardem,teraz już nie.Niestety,chcąc aby przewozy pasażerskie miały jakiś sens,rozkłady jazdy muszą być konstruowane z uwzglednieniem centralnej roli największych miast,mogących wygenerować jak najwiecej podróżnych.Gdybyś nie wiedział albo zapomniał,to w świętokrzyskiem takim miastem są Kielce i właśnie tam pociągi regio powinny rozpoczynać i kończyć bieg

ET05 napisał/a:
Północna część region będzie w końcu solidnie skomunikowana i może prestanie płakać na plany łącznicy w Gosiewie

Północna część ma jeździć do Łodzi(i dalej) przez Kielce a nie Kielce przez północną część.
ET05 - 08-12-2014, 16:48
Temat postu:
Na pociągach za czasów PRL dużo możecie się nauczyć.
Zwrotnicowy - 08-12-2014, 17:33
Temat postu:
Cytat:
Zwrotnicowy napisał/a:
Skoro wszystkie propozycję są idiotyczne-to podpowiedz nam jaką masz wizję i pomysł na uzdrowienie transportu kolejowego na liniach D29-25,D29-70.D29-73,D29-8,D29-61 + łącznice leżące w granicach województwa.Skoro tylu ludzi ma złe pomysły,może Ty wprowadzisz coś świeżego.Pan Jarubas i Pan Malepszak beda Ci niezmiernie wdzięczni.Oczekujemy merytorycznych i ciekawych pomysłów. Smile

Niech wymienione przez ciebie osoby skontaktują się ze mną to podyskutujemy o rozwoju kolei na ziemi świętokrzyskiej,istotnie,podrzucę im pomysły za free:)

maruda,
Uchyl rąbka Twoich pomysłów,bo odnoszę wrażenie że jesteś rozumniejszy od rozumu.Śmiało nie wstydź się.Jestem bardzo ciekawy Smile kolejowy Gandalfie.Jeśli nie chcesz, będe głęboko zasmucony i nie będe wdawał się z Tobą w polemiki...pozdrawiam, z całym szacunkiem
maruda - 10-12-2014, 08:32
Temat postu:
@Zwrotnicowy
Jesteś chyba cokolwiek rozchwiany emocjonalnie,jednym tchem próbujesz obrazić rozmówcę a za chwilę wyrażasz wobec niego szacunek Zg Jak już odzyskasz równowagę i się trochę ogarniesz,wtenczas pogadamy o rozwoju kolei na ziemi świętokrzyskiej,bo teraz to ona się zwija niestety,m.in.za sprawą takich wolnomyślicieli jak ty,którzy chcą inwestować setki mln. w linię po której jeżdzi 1-2 a w wyjątkowych porywach 3 pociągi na dobę,nb.bardzo ciekawe,czemu PKP PLK jeszcze 2 lata temu chciała zamknąć tę linię całkowicie na odcinku do Skarżyska.Żeby jasne było,nie jestem zwolennikiem likwidowania,lecz ponoszone koszty inwestycyjne muszą być proporcjonalne do stopnia wykorzystania danej linii kolejowej.
Ps.Pamiętaj,zwykłe valium raczej ci nie pomoże Smile
Maykin - 10-12-2014, 19:14
Temat postu:
A co z planami budowy trasy Busko-Szczucin?
Zwrotnicowy - 11-12-2014, 10:42
Temat postu:
Ta linia raczej nigdy nie powstanie,z różnych względów.Jedyną realną szansą dla linii 73 jest
: modernizacja,żeby czas przejazdu Kielce-Busko wynosił 40 min, przedłużenie jej o 4 km do centrum Buska
+ oferta "Bilet Świętokrzyski".Bez tych kroków będzie jak jest.
Budowa odcinka Busko Zdrój-Szczucin
Lord W - 12-12-2014, 21:44
Temat postu:
Marudo. Póki co nie wskazałeś projektów kolejowych na terenie województwa świętokrzyskiego, jako inwestycji słusznych poza łącznicą we Włoszczowie.

Tamtejsze potoki były mizerne ale jakoś łódzkie wzmacnia obsługę Opoczna i liczba pasażerów rośnie. Zresztą pomysł, który przedstawiłem w innym temacie, a więc wydłużenie kursów do Końskich i zrobienie przesiadek na busa relacji Końskie - Kielce nie jest aż taki kosztowny.

Mieszkańcy wskazali, że właśnie połączenie w kierunku Łodzi jest najbardziej potrzebne i nie chodziło im o jazdę naokoło. Śmiem twierdzić, że właśnie chodziło o Końskie coby miało lepszy dojazd do Kielc i Łodzi i o utworzenie naturalnego ciągu.

Co do mówienia, że w pociągach relacji Skarżysko - Tomaszów nikt nie jeździ to nieprawda. Sam jeździłem ze Skierniewic i o dziwo w osobówkach relacji Skierniewice - Koluszki czy Koluszki - Tomaszów bywało mniej pasażerów. Tak samo jest w relacji Łowicz - Skierniewice. Właśnie przykład tej linii pokazuje, że od kiedy zlikwidowano pociągi relacji Łowicz - Warszawa przez Skierniewice liczba pasażerów spadła (ze względu na przesiadki, różnych przewoźników itp.).

Niewątpliwie najbardziej naturalnym kierunkiem podróży z Kielc jest Kraków. Linia nr 8 na terenie województwa małopolskiego jest remontowana. Od Kielc do Kozłowa nie ma też chyba problemów z przepustowością więc akurat tutaj okazuje się, że w interesie Kielc są inwestycje w linię nr 8 na terenie województwa małopolskiego aby usprawnić ruch pociągów osobowych i pośpiesznych i skrócić ich czas przejazdu (konieczna przebudowa stacji, dodatkowe mijanki i poprawa systemu sterowania ruchem).

Jeśli chodzi o ruch regionalny w województwie to niestety ale większość połączeń nie ma wielkich potoków, a oferta na linii nr 25 jest od lat żenująca to też nie ma praktycznie porównania. Przy dwóch pociągach na dobę trudno oczekiwać, że ktokolwiek zakupi bilet miesięczny.

Można wyjść z założenia, że opłaca się jedynie uruchamiać pociągi do Częstochowy, Katowic, Krakowa i Radomia i tu faktycznie linia nr 25 ma dla Kielc marginalne znaczenie, stąd tak duża liczba głosów za budową odcinka Stąporków - Tumlin. Koszty budowy brakującego odcinka są tak duże, że województwa nie zbuduje go przez kilkanaście najbliższych lat.

Zatem może warto zastosować najprostsze rozwiązanie i zakupić dwa szynobusy do obsługi odcinka Skarżysko- Łódź i trzy wagony elektryczne na odcinek Kielce-Skarżysko-Sandomierz-Tarnobrzeg przy założeniu, że docelowo do Rzeszowa z Kielc będzie się jeździć przez Staszów.

Ciekaw jestem, czy krótszy będzie czas przejazdy z Kielc do Rzeszowa przez Sandomierz po wyremontowanej 25 i 71 czy po obecnym ciągu przez Staszów?
maruda - 13-12-2014, 08:25
Temat postu:
Lord W napisał/a:
Marudo. Póki co nie wskazałeś projektów kolejowych na terenie województwa świętokrzyskiego, jako inwestycji słusznych poza łącznicą we Włoszczowie.

Już się poprawiam,tak na szybko to:budowa łącznicy w Czarncy co spowoduje udogodnienie połączenia Kielc z Warszawą i Łodzią a przez nią z zachodnią ścianą Polski,w związku z powyższym,konieczna rewitalizacja linii 61 z Kielc do Czarncy polegająca na podniesieniu V max.do min.100 km/h na całym odcinku.Rewitalizacja LK 73 oraz przedłużenie toru do centrum Buska Zdr.Rewitalizacja LK 70 oraz wybudowanie nowego przystanku osobowego w Staszowie(pomiędzy stacją Staszów a podg.Rytwiany)czyli zabieg analogiczny z tym z Buska oraz przywrócenie tam pociągów osobowych np.do Sandomierza via Tarnobrzeg,lub kółeczko przez LK8,73,70 i 25 K-ce-Sandomierz-Kielce,ale także do Rzeszowa via Tarnobrzeg i Stalowa Wola...I wreszcie,ze względów bezpieczeństwa podróżnych
radykalne przebudowanie układu torowego w st.Kielce lub wybudowanie obwodnicy dla ruchu towarowego, a także remont peronu na st.Kielce Herby i Kielce Czarnów bo jest tam teraz totalny syf.

Po otwarciu nowego peronu w Opocznie przy CMK,wszelkie zabiegi dotyczące 25tki na odcinku Skarżysko Tomaszów,stają się bezcelowe bo z Końskich do Łodzi i Warszawy oraz Kielc, można będzie właśnie przez Opoczno pojechać,przy założeniu że Kielce uruchomią takie właśnie relacje przez łącznicę w Czarncy...Tyle że Kielce mogą se teraz uruchamiać ale furmanki,bo jakiś "mądrala" wyp....olił świętokrzyski PR do "koziej wólki"ale sądzę że to się zmieni jak do władzy dojdzie inna" miotła"Wink
ET05 - 13-12-2014, 13:11
Temat postu:
Obwodnice dla ruchu towarowego jak najbardziej istnieją - Piaski k.Kielc - Kielce Herbskie oraz Sitkówka Nowiny - Szczukowice. Jedyne co się zgodzę, to budowa solidnych peronów Kielce Czarnów i zatrzymanie tam TLK i iR, bo są tam duże osiedla, a koreczki w tym pięknym mieście są coraz dłuższe.

Lord W ma rację. Linia 25 jest wygaszona dokładnie. Plany elektryfikacji były, nawet przebudowano 2-3 perony od strony Tomaszowa i powieszono nieco sieci. Cały dowcip polega na tym, że Końskie "ważą" bardziej do Łodzi, niż do Kielc, a z Końskich do Skarżyska i vice versa nie ma już po co jeździć. Celowa jest reaktywacja połączeń Łódź - Końskie, a najlepiej nowa relacja Łódź - Sandomierz a jeszcze lepiej Łódź - Rzeszów. A to wymaga elektryfikacji z Tomaszowa do S-ka oraz 71.
maruda - 14-12-2014, 09:59
Temat postu:
ET05 napisał/a:
Obwodnice dla ruchu towarowego jak najbardziej istnieją - Piaski k.Kielc - Kielce Herbskie oraz Sitkówka Nowiny - Szczukowice.

Fundamentalnie się mylisz"kolego"robisz to celowo czy z niewiedzy,jest w tej chwili kwestią drugorzędną.Łącznice które wymieniłeś nie są żadnymi obwodnicami st.Kielce,to łączniki LK 8 z LK 61 która odgałęzia się w Kielcach od ósemki,natomiast w tzw.ciągu linii nr 8 stacja Kielce nie ma żadnej obwodnicy i ciężkie towary ze Śląska oraz Sitkówki w kierunku Warszawy,pomykają praktycznie przez centrum miasta dając po garach ile fabryka dała,ze wzgledu na ukształtowanie terenu.Jak bardzo jest to niebezpieczne,przekonał się już nie jeden podróżny oczekujący na swój pociąg na kieleckich peronach...

ET05 napisał/a:
Jedyne co się zgodzę, to budowa solidnych peronów Kielce Czarnów i zatrzymanie tam TLK i iR, bo są tam duże osiedla, a koreczki w tym pięknym mieście są coraz dłuższe.


Kielce Herby też generują podróznych,czy wg ciebie jedni zasługują na dobry/bezpieczny peron a inni nie?

ET05 napisał/a:
Lord W ma rację. Linia 25 jest wygaszona dokładnie. Plany elektryfikacji były, nawet przebudowano 2-3 perony od strony Tomaszowa i powieszono nieco sieci.


Te plany,(elektryfikacji) z tego co pamiętam powstały w czasach końcówki PRL lub we wczesnych latach 90-tych,kiedy to realia podróżowania po Polsce były całkiem inne.Ty jak widzę wciąż żyjesz mentalnie w tamtych czasach,(albo twój kolejowy mentor)zatem ponawiam apel o restart tego co masz pod kopułkąSmile
ET05 - 14-12-2014, 11:06
Temat postu:
Człowieku, wysyłasz wszystkich na leczenie, a powinieneś zacząć od siebie. Ponownie zalecam lekturę rozkładów jazdy sprzed kilkunastu lat - nie wszystko z czasów PRL było złe. Ale co mogą rozumieć ci, co np. o stanie wojennym słyszeli jedynie z telewizora? No i trochę staranności w pisowni. Co do peronu na Herbach, jest w stanie dostatecznym, jest bezpieczny, ma przejście górą, czego nie można powiedzieć o Czarnowie, który jednak ma znacznie większy potencjał (duże osiedle, markety). Tu piłeczka po stronie miasta - nie daleko jest minidworzec autobusowy - wystarczy powiesić tam rozkład.
maruda - 14-12-2014, 12:06
Temat postu:
@ET05
Jazgotliwy ton twojej ostatniej" riposty"oraz kompletny brak merytorycznego odniesienia się do większości zarzutów, czyli błędów i przekłamań jakie ci wytknąłem,świadczy o celności moich argumentów.Masz jednak rację w jednym,zyj sobie w tym swoim peerelowskim matrixie,bo wygląda na to,żeś przypadek niereformowalny.Wracając do kwestii linii 25 Tomaszów-Skarżysko,to podtrzymuję stanowczo swoje zdanie,że inwestycja za circa 200 mln.zł tylko po to aby jakoś tam skomunikować małe miasteczko-Końskie i jeszcze mniejszy Stąporków a potem jeszcze utrzymywać tę linię dla 1-2 par pociągów osobowych w dobie(ruch towarowy właściwie jest tam szczątkowy) w kontekście istnienia linii alternatywnej oraz silnej konkurencji busiarzy,jest polityczną fanaberią partyjnych aparatczyków z UM,nie mającą nic wspólnego z racjonalnym inwestowaniem.
Lord W - 14-12-2014, 19:01
Temat postu:
Akurat partyjnych aparatczyków bym do tego nie mieszał. Obawiam się bowiem, że to bardziej mieszkańcy województwa niż władze chciałyby reaktywacji połączeń na całej L25 zarówno do Końskich jaki i Sandomierza. Widać też, że część mieszkańców - zwłaszcza w północnej części jest za lepszym połączeniem kolejowym Kielc z Łodzią, bo właśnie jest potrzeba dojazdu z Końskich do Kielc i z Końskich do Łodzi (jak i z pozostałych mniejszych miejscowości takich jak Stąporków).

Ogólnie władze województwa będą realizowały właśnie wskazane przez Marudę inwestycje, czyli remont linii Herbskiej i remont LK 8 jako, że są to ciągi podstawowe do Kielc.

Remont linii nr 70 i 73 ogólnie nie jest chyba brany pod uwagę i wymagałby on także sporych nakładów finansowych. Jednakże, jeżeli obie linie można przystosować do znacznie wyższej prędkości, to wydaje się, że sama idea zła nie jest. Możliwe nawet, że ta inwestycja powinna być faktycznie zrealizowana przed inwestycją, jaką jest budowa łącznicy Tumlin - Stąporków, ze względu na bardzo wysoki koszt tej drugiej.

Ja nawet nie jestem jakimś nachalnym zwolennikiem elektryfikacji linii nr 25 w najbliższym czasie. Mówienie, że elektryfikacja jest konieczna do przywrócenia pociągów osobowych, jest nieuzasadnione. Wystarczy spojrzeć na województwo łódzkie. Tak naprawdę zakup jednego, dwóch szynobusów i porozumienie z sąsiednimi województwami pozwoli na uruchomienie pociągów w relacji Łódź - Skarżysko, gdzie przy tym samym peronie powinna być przesiadka na pociąg Skarżysko - Rzeszów lub jeszcze lepiej Radom - Rzeszów. W ostateczności szynobus mógłby także jechać pod drutem w relacji Łódź - Rzeszów. Akurat skoro są tam średnie potoki to pojazd taki wydaje się nawet lepszy niż EZT.

Wznowienie połączeń nie stoi w sprzeczności z uruchomieniem autobusów w relacji Końskie - Kielce z taryfą Przewozów Regionalnych. To pozwoli nie zwiększenie liczby pasażerów.

Co do obwodnicy towarowej Kielc to nie wiem którędy miałaby biec, ale raczej byłaby to bardzo duża i droga inwestycja i chyba lepiej za nieco większe pieniądze wybudować odcinek Kielce - Tumlin - Stąporków. Idę też o zakład, że na nowej trasie byłoby dużo więcej pasażerów i nie byłoby tam potoku na dwie pary, a minimum 6-8. Kolej byłaby dużo bardziej atrakcyjna dla mieszkańców Stąporkowa i Końskich w przypadku relacji Łódź - Kielce.
ET05 - 14-12-2014, 20:53
Temat postu:
W Szczukowicach była łącznica w stronę Kielc - widać nawet nasyp na zdjęciu satelitarnym.
Co do 25-ki to lepiej pomyśleć o czym wiekszym niż SA135. W "szczycie" z Opoczna jest pełny - tu coś raczej dwuczłonowego z opcją ciągnięcia wagonu.

Relacja Łódź - Kielce jest całkowicie nieatrakcyjna - no chyba, że będzie linia Stąporków - Tumlin. Jeśli czas przejazdu Łódź - Skarżysko będzie w granicach 2h20' - 2h30' co jest osiągalne, to kilkuminutowe skomunikowanie do Kielc (przy okazji do Radomia) będzie wystarczające, oczywiście wyraźnie oznaczenie na rozkładach skomunikowania i jakieś PwDC. A pociąg z Łodzi może jechać dalej - Starachowice czy Ostrowiec też wygenerują ruch.

Jednak po sukcesie Opoczna Południowego elektryfikacja do Opoczna jest całkiem realna, więc dociągnięcie jej do Końskich to niewielki problem i koszt (licząc mijanki w Petrykozach i Nałęczu to mniej niż 30kmb sieci, zasilanie od biedy z CMK + mała podstacja np. w Petrykozach).
Zwrotnicowy - 15-12-2014, 09:10
Temat postu:
Podsumowując:
Rewitalizacja LK 61 do Czarncy + budowa łącznicy do CMK (wszystkie znaki na niebie wskazują że inwestycja dojdzie do skutku), dokończenie remontów na LK 8 Skarżysko-Sędziszów i LK 25 Skarżysko-Sandomierz są juz realizowane.To mamy PEWNE.Zasięgnąłem języka w sprawie rewitalizacji LK 70 i 73..to niestety, ale przez najbliższe 2 lata nic nie ruszy w temacie,ALE Smile sprawa nie jest beznadziejna,bo trwają prace nad pozyskaniem środków na te cele.Dodam tylko że sąsiadujące ze świętokrzyskim - podkarpackie przeprowadzi m.in. rewitalizację LK 74,78 i 25 Ocice-Dębica .Na pierszy ogień idzie 25 co cieszy bo od Mielca do Dębicy jest aż 20km/h Laughing .Pozostałe linie wciągu 2-3 lat.Jeśli nie zrobimy nic w tym czasie z LK 73 i 70 to za parę lat te linie zostaną zamknięte na amen,czy się to komuś bedzie podobało czy nie.
maruda - 15-12-2014, 09:46
Temat postu:
Lord W napisał/a:
Akurat partyjnych aparatczyków bym do tego nie mieszał.

Założysz się?
Lord W napisał/a:
Widać też, że część mieszkańców - zwłaszcza w północnej części jest za lepszym połączeniem kolejowym Kielc z Łodzią, bo właśnie jest potrzeba dojazdu z Końskich do Kielc i z Końskich do Łodzi (jak i z pozostałych mniejszych miejscowości takich jak Stąporków).

Zastanawiam się,jakie potoki podróżnych mogą wygenerować Końskie i Stąporków które razem wzięte, mają realną liczbę ludności na poziomie 20 tyś.Co do faktu ogólnie rozlewającego się lamentu wsród mieszkańców północnej części województwa o to,że Kielce mają złe skomunikowanie z Łodzią,to niniejszym informuję że łzy mogą już zacząć ocierać,bo finalizowane są działania na rzecz łącznicy w Czarncy.Jeżeli zostaną uruchomione połączenia Kielce-Łódź,to z tego dobrodziejstwa mogą skorzystać mieszkańcy Opoczna,ale także i Końskich bo do Opoczna mają przysłowiowy rzut beretem.

Lord W napisał/a:
Ogólnie władze województwa będą realizowały właśnie wskazane przez Marudę inwestycje, czyli remont linii Herbskiej i remont LK 8 jako, że są to ciągi podstawowe do Kielc.

Błąd myślowy,wymienione przez ciebie linie są wpisane w wykaz linii podstawowych PKP PLK i to do tej instytucji należy dbałość o ich odpowiednie utrzymanie,władze województwa mogą jedynie lobbować za odpowiednimi inwestycjami podnoszącymi jakość w/w linii.Ta sama historia jest z LK25 bo prawdopodobnie polityczny lobbing lokalnych kacyków z PO sprawił,iż nie wiedzieć czemu,wpisano tę linię do sieci TEN-T a więc dokładanie do niej kasy z budżetu województwa,jest wg.mnie głupotą/przestępstwem(niepotrzebne skreślić).

Cytat:
Remont linii nr 70 i 73 ogólnie nie jest chyba brany pod uwagę i wymagałby on także sporych nakładów finansowych. Jednakże, jeżeli obie linie można przystosować do znacznie wyższej prędkości, to wydaje się, że sama idea zła nie jest.

I właśnie w kwestii linii 70 i 73 władze województwa mają pole do popisu,bowiem te linie nie figurują w wykazie linii podstawowych PKP PLK zatem szanse na ich rewitalizacje z budżetu państwa są nikłe.
Cytat:
Co do obwodnicy towarowej Kielc to nie wiem którędy miałaby biec, ale raczej byłaby to bardzo duża i droga inwestycja

Zaskoczę cie,nie duża i nie droga bo jeden tor praktycznie już leży pod drugi wszystko przygotowane,od podstaw trzeba tylko wybudować odcinek z Dobromyśla do KHB lub Górek Szcz.jakieś 3 do 5 km.

[ Dodano: 15-12-2014, 11:53 ]
Zwrotnicowy napisał/a:
Podsumowując:
Rewitalizacja LK 61 do Czarncy + budowa łącznicy do CMK (wszystkie znaki na niebie wskazują że inwestycja dojdzie do skutku)

Boli? Zg
Cytat:
dokończenie remontów na LK 8 Skarżysko-Sędziszów

Uściślając,linia nr 8 to linia Warszawa Zachodnia-Kraków Gł.a dokończenie remontu powinno nastąpić pomiędzy Skarżyskiem a Kozłowem.Nie rozumiem czemu za dwa główne przystanki na tej linii uważa się dwie kozie wólki które wymienia @zwrotnicowy.
i LK 25 Skarżysko-Sandomierz są juz realizowane.To mamy PEWNE.Zasięgnąłem języka w sprawie rewitalizacji LK 70 i 73..to niestety, ale przez najbliższe 2 lata nic nie ruszy w temacie,ALE Smile sprawa nie jest beznadziejna,bo trwają prace nad pozyskaniem środków na te cele.
Cytat:
Dodam tylko że sąsiadujące ze świętokrzyskim - podkarpackie przeprowadzi m.in. rewitalizację LK 74,78 i 25 Ocice-Dębica .Na pierszy ogień idzie 25 co cieszy bo od Mielca do Dębicy jest aż 20km/h

Trudno mi zrozumieć partycypację zarządów województw w kosztach remontów głównych linii kolejowych,to co,po dorzuceniu kasy przez UM-y PKP PLK będzie dzieliła się zyskami z opłat od przewoźników za dostęp do danej linii?No chyba że tak,to jestem w stanie to zrozumieć...

.
Cytat:
Pozostałe linie wciągu 2-3 lat.Jeśli nie zrobimy nic w tym czasie z LK 73 i 70 to za parę lat te linie zostaną zamknięte na amen,czy się to komuś bedzie podobało czy nie.


Bzdura,chyba że wygasisz elektrownie Połaniec i zamkniesz jedyny w Europie Siarkopol w Osieku/Strzegomku.Wygląda zatem,że troszkę oderwany od rzeczywistości jesteś,albo urzędnik z którym rozmawiałeś?Tak czy owak,przez taki brak kompetencji mamy to co mamy.Do elektrowni Połaniec nie da się inaczej dojechać jak przez linię 73 i 70 to samo do kopalni siarki,zatem nie tak szybko z ich likwidacją.Sorry za ten zaczepno-złośliwy ton,ale autentycznie wkurza mnie dyletanctwo bo w imię utrzymania mało znaczącej dla przemysłu w województwie linii 25 na odcinku Skarżysko-Tomaszów,jakiś urzędas kładzie lagę na linię 70 i 73 które takie znaczenie mają duże.
Zwrotnicowy - 15-12-2014, 13:15
Temat postu:
Cytat:
Jeśli nie zrobimy nic w tym czasie z LK 73 i 70 to za parę lat te linie zostaną zamknięte na amen,czy się to komuś bedzie podobało czy nie.

@maruda
Co do LK 73 i 70 chodziło mi o zamknięcie na amen względem przewozów pasażerskich, Smile.Ruch towarowy musi być. Masz rację-zasadziłem baboka. Smile Źle to zinterpretowałem.
PS.Nigdy nie byłem przeciwny budowania łącznicy w Czarncy.
krokodyl - 18-12-2014, 09:31
Temat postu:
ET05 napisał/a:
Ponownie zalecam lekturę rozkładów jazdy sprzed kilkunastu lat - nie wszystko z czasów PRL było złe..


Prawda!Najlepsze były drogie i słomiane inwestycje takie jak stacja rozrządowa i elektrowozownia w Skarżysku,z dala od przemysłu i dosłownie na bagnie.
Pozdr.
ET05 - 06-03-2016, 11:41
Temat postu:
Nowy przystanek w Busku - na bazie dworca PKS. Ok. 1 km toru i peron.
sympatyk - 15-11-2021, 21:28
Temat postu:
Pociągi dalekobieżne do Buska-Zdroju i Końskich. Plany MI dla Świętokrzyskiego.

Z Kielc do Warszawy w nieco ponad godzinę, i to 16 razy dziennie – to główne założenie planu rozwoju połączeń dalekobieżnych w województwie świętokrzyskim. Pociągi miałyby obsługiwać także m.in. Ostrowiec Świętokrzyski, Końskie czy Busko-Zdrój. Czy plany te są jednak możliwe do wprowadzenia w życie w dającym się przewidzieć horyzoncie czasowym?

Więcej:

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/ekobiezne-do-buskazdroju-i-konskich-plany-mi-dla-swietokrzyskiego-105190.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group