INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. dolnośląskie - Dolnośląskie przejmuje linie kolejowe

Beatrycze - 15-05-2014, 13:54
Temat postu: Dolnośląskie przejmuje linie kolejowe
Samorząd województwa dolnośląskiego pozytywnie ocenia doświadczenia jakie uzyskał dzięki przejęciu w 2007r. i rewitalizacji dwóch linii kolejowych Wrocław-Trzebnica oraz Szklarska Poręba-Harrahov. Zamierzymy kontynuować powyższą strategię rewitalizacji linii kolejowych na Dolnym Śląsku – powiedział Wojciech Zdanowski, dyrektor Departamentu Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego.

Samorząd Województwa Dolnośląskiego zwrócił się do PKP SA z wnioskiem o przekazanie informacji na temat stanu organizacyjno-prawnego ośmiu odcinków linii kolejowych i uzyskał odpowiedź w sprawie możliwości współpracy. Nabierają tempa działania województwa mające na celu przejmowanie nieczynnych linii kolejowych i reaktywację połączeń na nich.

Wstępnie w obszarze zainteresowania woj. dolnośląskiego są następujące odcinki linii kolejowych:

Jelenia Góra – Mysłakowice – Karpacz;
Gryfów Śląski – Mirsk – Świeradów Nadleśnictwo;
Wrocław Główny – Świdnica – Jedlina Zdrój wraz z łącznicą nr 771 na odcinku Świdnica Przedmieście – Świdnica Miasto;
Kobierzyce – Piława Górna;
Legnica – Lwówek Śląski;
Jerzmanice Zdrój – Marciszów;
Chojnów – Rokitki;
Kłodzko Nowe – Stronie Śląskie.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/52313/dolnoslaskie_rozwaza_przejecie_osmiu_linii_kolejowych.html
Pirat - 15-05-2014, 14:07
Temat postu:
Plany UMWD ma ambitne (czy to aby nie kiełbasa wyborcza?), pytanie tylko skąd na to wszystko wziąć pieniądze? Przejęcie od PKP zrujnowanej linii kolejowej to jedno, a miliony zł potrzebne na projekty i prace modernizayjne to drugie. Unia zapewne coś da, ale zanim da najpierw trzeba samemu coś włożyć, czyli trzeba się zadłużyć w bankach, bo wolnej gotówki na kontach UMWD zapewne nie ma. A to oznacza sięgnięcie do kieszeni podatników! Tak więc bardziej od listy linii kolejowych, które UMWD rozważa przejąć od PKP, interesuje mnie biznesplan ze szczegółowymi rozliczeniami finansowymi tego przedsięwzięcia. Bo ani Unia ani UMWD nic nam od siebie nie da! Da tylko to, co wcześniej wyciągnie z kieszeni podatników, połowę z tego marnotrawiąc na pasożytniczą armię urzędników. Warto o tym pamiętać, żeby nie popadać w EUforię...
Anonymous - 15-05-2014, 23:12
Temat postu:
W latach 2014-2020 regiony będą zarządzały ok. 60% środków funduszy strukturalnych. Samorządy lepiej dostrzegają regionalne potrzeby i potencjały. Mogą więc trafniej podejmować decyzje o planowanych inwestycjach.

Samorządy będą jednym z głównych beneficjentów środków unijnych. Będą mogły starać się o dofinansowanie swoich działań zarówno z programów regionalnych, jak i krajowych. Dotyczy to w szczególności inwestycji związanych z infrastrukturą transportową. Wsparcie będą mogły uzyskać w szczególności drogi wojewódzkie, w ograniczonym zakresie drogi lokalne (powiatowe i gminne); zarządzane przez samorząd sieci kolejowe oraz dworce. Szczególnego znaczenia w nadchodzących latach nabiera rozwój transportu publicznego w miastach.

Cały tekst:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/19421/Bienkowska-tworzymy-nowoczesny-system-transportowy.html
conen - 16-05-2014, 17:17
Temat postu:
Przecież Wrocław-Świdnica już została przez nich przejęta.
bystrzak2000 - 16-05-2014, 17:51
Temat postu:
Przejęcie i remont to jedno, ale pozostaje jeszcze problem utrzymania. A z tego zapewne w urzędzie sprawy sobie nie zdają. Na utrzymanie dróg są subwencje rządowe, a na koleje nie.
Krzysiu - 16-05-2014, 20:56
Temat postu:
Zadzwoń do nich i wytłumacz, bo narobią kłopotów.
bystrzak2000 - 16-05-2014, 21:09
Temat postu:
Po wyborach o przejmowaniu tych linii i tak zapomną.
Kamil26 - 17-05-2014, 21:53
Temat postu:
Z utrzymaniem to nie problem bo już dwie ich linie ma PMT Linie Kolejowe ale jak kolega wyżej mówi, skończą się wybory to i rozwój kolei się zakończy Wink
bystrzak2000 - 17-05-2014, 22:13
Temat postu:
Ale mnie nie chodzi o fizyczne utrzymanie, bo to nie problem, ale o środki na utrzymanie. Doskonale wiemy, że na takich lokalnych liniach stawki za dostęp kosztów nie zwrócą, a subwencji rządowych nie ma.
Bartuś - 17-05-2014, 22:23
Temat postu:
Jest jeszcze trzecia możliwość - UMWD przejmie zruinowane linie kolejowe tylko po to żeby dalej zarastały i aby nie dopuścic do ich rozbiórki, wstrzymąc się się z ich remontem na czas nieokreślony.

Niemniej jednak reaktywacja krótkich "kikutów" typu Karpacz, Kowary, Bielawa czy Chojnów-Rokitki jest jak najbardziej w zasięgu ręki UMWD, gdyż te linie można odbudować niewielkim kosztem. Reszta ? pewnie sfera dalekich marzeń, ale jeśli jest okazja żeby parę linii przejąć niewielkim kosztem (chroniąc je od rozbiórki) to czemu nie ?
Torczes - 17-05-2014, 23:13
Temat postu:
A ja bym powiedział że prioryterowe linie teraz to :
Jelenia Góra-Lwówek-Legnica
wydłużenie kursów Wrocław-Świdnica do Dzierżoniowa lub nawet Bielawy
i reaktywacja i remont linii Wrocław-Świdnica przynajmniej na odcinku Wrocław-Sobótka do szybkiej komunikacji aglomeracyjnej łączonej w relacji Trzebnica-Sobótka
Jaro - 18-05-2014, 11:55
Temat postu:
Takie artykuły tylko utwierdzają mnie w słuszności mojego założenia, które mam od lat, że PLK to firma nieradząca sobie z liniami lokalnymi i żadnej łaski nie zrobią jak oddadzą za darmo zarządom wojewódzkim wszystkie linie o znaczeniu lokalnym (połączenia wewnątrz województwa). Od dawna wiadomo że PLK nie zajmuje się właściwie tymi liniami których z Warszawy "nie widać". To lokalne samorządy o wiele lepiej znają potrzeby lokalnych społeczności. Coś na kształt kolei kantonalnych w Szwajcarii. Dowózka lokalnymi pociągami do głównych stacji przesiadkowych, a dalej podróż pociągiem po liniach głównych na dalekie odległości np. międzyregionalne. Problem w tym że obecne prędkości na tych głównych liniach budzą politowanie nad możliwościami technicznymi jakie mają tory PLK. Tu wspomnę tylko sprawę "Pendolino", a szczególnie możliwości tego taboru w zderzeniu z możliwościami tego po czym będzie jeździło. I nie zawężajcie swojego myślenia tylko do CMK czy Warszawa-Gdynia. Na kolei ciągle nic nie jest do końca dobrze zrobione. Może dlatego na najbliższe wybory nie wybieram się, bo obiecanek to już było za dużo a ja mam za dużo lat by w nie ciągle jeszcze wierzyć.
Nuter - 24-05-2014, 18:34
Temat postu:
Pociągi wrócą na zamknięte linie kolejowe. Tory przejmie...

Samorząd województwa zwrócił się do kolei, by przekazała mu przeznaczone do likwidacji linie kolejowe. Chce je zmodernizować dzięki 500 mln zł z funduszy unijnych. Inwestycje mogą zacząć się już w przyszłym roku.

Więcej:
http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,35771,16022456,Pociagi_wroca_na_zamkniete_linie_kolejowe__Tory_przejmie___.html
Anonymous - 27-05-2014, 00:29
Temat postu:
Proszę zwrócić na dolnączęść tabeli strona 110

http://www.zlotoryja.pl/pliki/projekt_programu_ZIT_AJ_04_2014.pdf
Nuter - 28-01-2015, 17:38
Temat postu:
Zgodnie z podjętą pół roku temu uchwałą zarządu województwa, trwają przygotowania do przejęcia przez marszałka od PKP linii kolejowych nr 284 na odcinku Jerzmanice Zdrój – Lwówek Śląski, nr 285 na odcinku Wrocław Główny – Jedlina Zdrój i nr 316 na odcinku Chojnów – Rokitki. Plany zakładają ich rewitalizację i powrót pociągów.

Bez zaangażowania samorządu województwa, liniom groziłaby fizyczna likwidacja, podobnie jak stało się to już z linią nr 316 między Chojnowem a Złotoryją. W ubiegłym roku rozebrano tam tory.

Więcej: http://24legnica.pl/marszalek-przejmie-i-wskrzesi-nieczynne-linie-kolejowe/

[ Dodano: 30-01-2015, 17:03 ]
Dolnośląskie siedmiokrotnie zwiększy wydatki na kolej

W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020 samorząd województwa dolnośląskiego przeznaczy ponad 150 mln euro na działania w zakresie lepszej dostępności transportowej regionu oraz na poprawę funkcjonalności linii kolejowych.

Więcej: http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/23010/Dolnoslaskie-siedmiokrotnie-zwiekszy-wydatki-na-kolej.html
Pirat - 15-06-2015, 00:05
Temat postu:
Uchwała UMWD.
krzysztoff - 15-06-2015, 01:45
Temat postu:
To samo mieliśmy chyba okazję przeczytać tutaj też parę miesięcy temu. Powyższe dokumenty mają też datę lipiec 2014. Prawdopodobnie od tamtego momentu sprawa utknęła w martwym punkcie i nie pojawiło się chyba nic nowego.
Jaro - 15-06-2015, 22:03
Temat postu:
Obecnie to już wszystko w rękach nowych członków rządu. Obecnie nam panujący rząd już zrobił co mógł dla braku wsparcia dolnośląskiego. Ale czy będzie lepiej...?
Jerry - 15-06-2015, 22:21
Temat postu:
Jaro, Warszawa ma gdzieś jakieś nieczynne linie na dolnym śląsku. Tu sa potrzebni ludzie przy władzy z naszego regionu
bystrzak2000 - 16-06-2015, 11:22
Temat postu:
Bez pieniędzy nic się nie zrobi. A samorządy subwencji na utrzymanie linii kolejowych nie dostają, więc zapomnijcie o jakichkolwiek reaktywacjach.
bystrzak2000 - 01-07-2015, 19:08
Temat postu:
Marciszów Górny - Krużyn to jawna kpina, przecież ta łącznica jest nieprzejezdna, a gdyby była, to na pewno zainteresowanie KD przejazdem sezonowców do Trutnova również by było.
Flanker - 01-07-2015, 23:11
Temat postu:
bystrzak2000 w nawiązaniu do Twojej wypowiedzi:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=342726#342726
Cytat:
01.06.2015 na linii 298 i w Kamiennej Górze pojawił się skład Dolkomu wraz z szynami przeznaczonymi do przebudowy torowiska. W KG tak jak Krzysiek wspomniał prawdopodobnie zastąpi się nimi częściowo zlikwidowany już rozjazd, podobnie będzie miało to miejsce na terenie dawnego posterunku odgałęźnego Krużyn w miejscu dwóch rozjazdów które również od wielu lat są nieużywane. Sugeruje to fakt iż szyny wyładowano właśnie przy tych rozjazdach.

Na chwilę obecną łącznica jest zachowana cała razem z semaforem wjazdowym na Krużyn od strony Marciszowa. Brakuje jedynie rozjazdu w Marciszowie i oczywiście urządzeń SRK. Jednak patrząc na to co opisałem w swoim poście w innym temacie zanosi się na to że wraz z likwidacją rozjazdów na Krużynie prawdopodobnie rozbiorą od razu całe torowisko łącznicy tym samym grzebiąc na amen szanse na przywrócenie tego szlaku do ruchu.
Anonymous - 06-07-2015, 11:20
Temat postu:
W odpowiedzi na pismo PKP PLK z zamiarem likwidacji linii nr 317 i nr 336 (Gryfów-Mirsk-Świeradów Zdr.)
Uchwała gmin.Mirsk oraz pismo RM Świeradów Zdrój.
Freddie - 06-07-2015, 23:04
Temat postu:
Komuno wróć !!

[ Dodano: 06-07-2015, 23:06 ]
Ręce opadają kiedy się coś takiego czyta, samorząd jest chętny do przejęcia a peelka oczywiście zaorać i zniszczyć !! Skopałbym kilka tyłków odebrał kilka nominacji - żenada połączona z masakrą, Dolny Śląsk już dawno stał się kolejowa pustynią dzięki decydentom z Wałbrzycha.
Pirat - 06-07-2015, 23:44
Temat postu:
Freddie, beton PKP PLK jest jak ten pies ogrodnika, który sam nie zeżre i nikomu nie da.
KrzysiekkG - 09-07-2015, 18:58
Temat postu:
Na portalu powiatowa.info pojawił się artykuł związany z rozpoczętą przez IZ Wałbrzych procedurą likwidacji linii kolejowych na Dolnym Śląsku.

Link do informacji:
http://powiatowa.info/wiadomosci/twoja-powiatowa/8336-chca-zlikwidowac-linie-twoja-powiatowa
Flanker - 12-07-2015, 23:28
Temat postu:
Dzisiaj w Faktach na kanale TVP Wrocław pojawił się materiał o planowanej likwidacji linii kolejowych leżących na Dolnym Śląsku. Link do reportażu:

http://wroclaw.tvp.pl/20811676/12072015-1830

Źródło: TVP Wrocław
Anonymous - 13-07-2015, 18:50
Temat postu:
Ostatnie info dotyczące linii Gryfów-Mirsk-Świeradów .
W dniu dzisiejszym linia została zgłoszona do Krajowego Programu Kolejowego do 2023 roku jako projekt rezerwowy woj.dolnosląskiego.

W najbliższym czasie zostanie przeprowadzona inwentaryzacja linii.
Freddie - 13-07-2015, 18:56
Temat postu:
jako jesienna kiełbasa wyborcza niestety SadSad Jestem pewny, że szybciej teraz zadziałają samorządy bo moim zdaniem jako ekonomisty w tej linii tkwi wielki potencjał finansowy, niestety stara zasada, że, żeby coś zyskać to trzeba najpierw stracić ma swoje uzasadnienie, najpierw remont linii a potem zapewniam Was w połączeniu z czeskim potencjałem będą jeździć pełne pociągi. Najpierw remont. Ten kto umie liczyć ten wie, że w tej linii jest wielki interes. W piątek w Sadzie rejestrowym KRS dla Wrocłąwia Fabrycznej złożyłem dokumenty rejestrowe nowej spółki, skoro PKP PLK twierdzi, że za symboliczne 10 zł netto sprzeda bądź wydzierżawi linię kolejową to sam to sprawdzę osobiście, wystąpię do Peelki z wnioskiem o zakup lub długoletnią dzierżawę ciekawe co mi odpiszą SmileSmile

[ Dodano: 13-07-2015, 18:58 ]
a jeśli się ustosunkują pozytywnie to czemu w Polsce mają nie powstać linie prywatne tak jak w Szwajcarii, tylko może bym udowodnił złodziejom, że ceny odtworzenia 1 km linii to nie jest wcale 2 czy 3 miliony złotych.
krzysztoff - 13-07-2015, 22:56
Temat postu:
Ja ostatnio tak na chłodno przemyślałem m.in. rewitalizację odc. Chojnów-Rokitki (linia 316) i wydaje mi się to coraz mniej sensowne a co gorsza wydaje mi się, że to pochłonęłoby dużo (za dużo) pieniędzy i przysporzyłoby wielu utrudnień w ruchu na odc. Węgliniec-Legnica-Wrocław. Pewnie, że chciałbym, by taka linia istniała, w końcu stosunkowo często jeżdżę do Rokitek zwłaszcza latem, ale... myślę, że są pilniejsze potrzeby w województwie.
Nuter - 14-07-2015, 00:19
Temat postu:
krzysztoff, muszę przyznać że zaintrygowała mnie Twoja opinia.
Tym bardziej że ciężko w regionie znaleźć przykład wyłączonej z eksploatacji linii której ewentualna rewitalizacja i reaktywacja mogła by przynieść tak efektywny bilans korzyści w stosunku do poniesionych środków jak w przypadku 316-tki.

Jakie dokładniej "utrudnienia" w ruchu na odcinku Węgliniec - Legnica - Wrocław miało by wg Ciebie spowodować uruchomienie tego odcinka ?
Oczywiście poza zyskaniem przez Chojnów dodatkowych kilkunastu połączeń z Legnicą, Wrocławiem i południową częścią województwa lubuskiego.
Patrzenie na zagadnienie dotyczące tej krótkiej linii przez sam tylko pryzmat odcinka Chojnów - Rokitki oraz ruchu występującego wyłącznie między tymi dwoma miejscowościami jest błędne, gdyż nie był i nie będzie to główny cel w przypadku odtworzenia tej linii i włączenia jej w ciąg Żary - Legnica (Wrocław).
Warto do takich spraw podchodzić że tak powiem bardziej wielowątkowo.
krzysztoff - 14-07-2015, 01:03
Temat postu:
Owszem, ale koniec końców z Chojnowa da się w miarę dogodnie dotrzeć do Legnicy czy Miłkowic i stamtąd rozpocząć podróż do Żagania czy Żar a mało to przykładów w województwie kompletnego odcięcia od świata? W doniesieniach czy korespondencji UMWD czy MI (nie pamiętam) często przewijały się kwoty ok.10mln. Co do tych utrudnień to myślę, na jakiś czas ograniczony ruch w obrębie stacji Chojnów (to taki drobiazg, generujący opóźnienia i koszty), przy założeniu, że konieczne byłoby tam oprócz budowy torowiska biegnącego przy E30 wykonanie co najmniej jednego/dwóch rozjazdów. No, chyba że używana byłaby ciągle jedna krawędź peronowa przy peronie 2 do obsługi "316" w obu kierunkach.
Anonymous - 18-07-2015, 17:05
Temat postu:
Pociągiem do Świeradowa?

http://lwowecki.info/pl/2254/59/c/pociagiem-do-swieradowa-.html
Beatrycze - 10-08-2015, 15:40
Temat postu:
Marszałek przejmie nieczynne linie kolejowe? Niekoniecznie.

Minął rok od podjęcia przez zarząd województwa uchwały w sprawie zamiaru przejęcia trzech odcinków nieczynnych linii kolejowych: Jerzmanice Zdrój – Lwówek Śląski (nr 284), Chojnów – Rokitki (316), Wrocław Główny – Jedlina Zdrój (285). Do ich przekazania nie doszło. I być może nie dojdzie, bo – jak informuje urząd marszałkowski – wciąż rozważane są inne warianty ratowania zarastających samosiejkami szlaków.

Więcej:
http://24legnica.pl/marszalek-przejmie-nieczynne-linie-kolejowe-niekoniecznie/
amadeoen57. - 16-08-2015, 13:17
Temat postu:
Z tego co widać na filmiku prędkość na linii Świeradowskiej nie była mała - powodem zamknięcia zapewne była zapaść w kraju
jaką spowodował skaczący przez płot elektryk Język


Tomato7 - 18-08-2015, 12:01
Temat postu:
Na oko jakieś 40 może 50 km/h. Ale pozwolę sobie trochę odbiec od tematu, otóż czy gdzieś w internecie można zdobyć dane na temat prędkości szlakowych z lat 90? Szukałem i po prostu nie wiem czy słabo szukałem czy takiego wykazu nie ma Smile Albo jakieś jakiekolwiek wzmianki na ten temat. Oczywiście interesował by mnie głównie Dolny Śląsk
Anonymous - 09-02-2016, 19:12
Temat postu:
Zapraszam Państwa do wypełnienia ankiety dotyczącej strategii rozwoju miasta i gminy Świeradów - Zdrój na lata 2016-2026. Jeżeli popieracie projekt przywrócenia połączeń kolejowych i odtworzenia linii kolejowej Gryfów-Mirsk-Świeradów Zdrój to proszę o uwzględnienie tego w ankiecie.
Formularz można pobrać w formie PDF na poniższej stronie.
Serdecznie zapraszamy !!!

http://swieradowzdroj.pl/artykul/3161/powstaje-strategia-rozwoju-gminy-miejskiej-swieradowzdroj-na-lata-2016-2026

[ Dodano: 17-05-2016, 21:49 ]
http://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/1,35771,20086324,wybuduja-obwodnice-zmodernizuja-kolej-wielkie-plany-transportowe.html
Beatrycze - 10-06-2016, 11:07
Temat postu:
W dniu 17.05.2016 Zarząd Województwa Dolnośląskiego podjął uchwałę zmieniającą załącznik do uchwały z roku 2014 w sprawie wyrażenia woli przejęcia odcinków linii kolejowych .

W nowym załączniku, tj. w wykazie odcinków linii kolejowych, których chęć przejęcia wyraża ZWD znalazły się linie nr 308 i 340, tj. do Mysłakowic, Karpacza, Kowar i Ogorzelca, a także linii kolejowych nr 336 i 317 do Gryfowa Śląskiego, Mirska i Świeradowa-Zdroju!

Co więcej określono te odcinki jako "Linie priorytetowe o potencjale regionalnego ruchu pasażerskiego".

https://www.facebook.com/Pociagiem.w.Gory/posts/1723458404594150
bystrzak2000 - 10-06-2016, 12:33
Temat postu:
Srebrna Góra - Nowa Ruda Słupiec: można przejąć linię kolejową, która nie istnieje od ponad 80 lat?

Co do reszty wykazu, to przejęcie nie zaszkodzi, ale nad sensem reaktywacji połączeń na niektórych można bardzo mocno dyskutować.
krzysztoff - 11-06-2016, 12:08
Temat postu:
Szkoda, że to tylko obiecanki cacanki... Od kilku dobrych lat czytam o chęci wznowienia ruchu na np. 316 Chojnów-Rokitki, to tak krótki odcinek a nadal nic nie ruszyło że wątpię, że w ogóle kiedykolwiek ruszy, nie mówiąc już o tych odcinkach grubo ponad 30 km.
Anonymous - 11-06-2016, 14:16
Temat postu:
Linia do Radkowa, gdzie sporo rzeczy do zrobienia od zera... No, no...
Gaspares - 12-06-2016, 16:53
Temat postu:
krzysztoff, a o wznowieniu ruchu z Rokitek do Chocianowa nikt nie przebąkuje? Byłaby niezła dojazdówka do Legnicy i Wrocławia.
krzysztoff - 13-06-2016, 01:39
Temat postu:
Nie, akurat o odcinku z Rokitek do Chocianowa to słyszałem raczej informacje o jego (planowanym) zaoraniu. Wg tego wykazu odc. Chojnów-Rokitki ok. 4,5km torowiska, wjazd na 316 w Chojnowie + wyjazd w Rokitkach za Zamienicami i to koniec, tak ogólnikowo, a od tyyylu lat cisza w temacie (poza tymi newsami o przejęciu), więc o Chocianowie to już w ogóle bym nie myślał.
Beatrycze - 22-06-2016, 20:38
Temat postu:
370 kilometrów nowych linii.

Zarząd województwa ma w planach kolejne operacje związane z przejmowaniem linii kolejowych. Chodzi o prawie 370 kilometrów linii na Dolnym Śląsku, wśród nich takie odcinki, jak Mysłakowice – Karpacz, Jelenia Góra – Lwówek Śląski, Kłodzko Nowe – Stronie Śląskie czy Srebrna Góra – Bielawa Zachodnia.

Więcej:
http://www.rynekinfrastruktury.pl/wiadomosci/dyrektor-dsdik-kolej-nie-musi-byc-droga-54344.html
Anonymous - 22-06-2016, 21:08
Temat postu:
Michalak: Największym problemem kolei nie są inwestycje. Chodzi o zmianę mentalności...
http://radiogra.pl/michalak-najwiekszym-problemem-kolei-nie-sa-inwestycje.html
Ralny - 07-07-2016, 13:50
Temat postu:
Linia kolejowa nr 285, łącząca stacje Wrocław Główny i Jedlina-Zdrój, zostanie wyremontowana. Ta najpiękniejsza linia kolejowa biegnąca przez Sobótkę, Świdnicę i Zagórze w Góry Sowie, ma być uruchomiona.

To już pewne, bo Urząd Marszałkowski zadeklarował pieniądze na ten cel. - Zarząd województwa wyraził też wolę przejęcia od kolei wspomnianej linii. W tej sprawie toczą się negocjacje dotyczące inwentaryzacji i ceny. Więcej informacji u źródła.

Więcej:
http://www.tvsudecka.pl/wiadomosci/61326,pociag-w-gory-sowie-przez-sobotke
KrzysiekkG - 24-07-2016, 12:13
Temat postu:
PKP PLK ogłosiła przetarg na studium wykonalności dla zadania pn.: „Przebudowa linii kolejowej nr 285 na odcinku Świdnica Kraszowice - Jedlina Zdrój”
Więcej na stronie:

https://zamowienia.plk-sa.pl/servlet/HomeServlet?MP_module=main&MP_action=noticeDetails¬iceIdentity=7903&expired=0
Anonymous - 18-09-2016, 09:58
Temat postu:
Lista projektów zgłoszonych przez UMWD do KPK 2023

http://www.radiowroclaw.pl/articles/view/58490/Dodatkowe-kilka-miliardow-zlotych-na-dolnoslaskie-inwestycje-kolejowe
Torczes - 18-09-2016, 11:09
Temat postu:
Zaciekawiło mnie rewitalizacja połączeń Kluczbork-Oleśnica-Wrocław Mikołajów- linia ta w większości leży w woj.opolskim i operatorem tam jest PR Opole.Jeśli po remoncie połączenia na tej linii przejme w całości KD wątpie żeby puszczały pociągi w całej relacji.Więc można!!!??? liczyć na pogorszenie oferty przewozowej na tej linii (podzielenie relacji na dwie odrębne).
Ewentualnie KD może się dogadają z PR i będą kursować wzajemnie.KD do Oleśnicy (Bierutowa) a PR w calej relacji Wrocław-Kluczbork (Lubliniec).Ciekawe to będzie- Impuls kontra kibel
Anonymous - 18-09-2016, 19:54
Temat postu:
Jeśli chodzi o Świeradów czy Karpacz to w tych przypadkach zastanawiam się co oznacza zapis : przywrócenie przejezdności...
Jak miało by to wyglądać? Czy tak jak to zrobili swojego czasu do Leśnej? Uruchomienie tych linii bez wymiany nawierzchni nie wchodzi w rachubę, no chyba że pod drezyny Laughing
Jazda pociągiem 15 - 20 km/h to chyba nie o to tutaj chodzi. Bez rewitalizacji nie wyobrażam tego sobie i prędkości przynajmniej 40 km/h, ale żeby miało to jako taki sens prędkość powinna wynieść 50 - 60 km/h. Wówczas np. czas przejazdu Świeradów - Gryfów wyniósłby 25-30 min Laughing
Chyba, że chodzi tu w pierwszym rzędzie o zachowanie linii i jej uruchomienie a potem w miarę możliwości przeprowadzenie większego remontu.

Póki co to nie ma czym się za bardzo podniecać bo to tylko lista życzeń i wcale nie jest powiedziane, że te uwagi zostaną uwzględnione w KPK do 2023 Język
bystrzak2000 - 19-09-2016, 10:41
Temat postu:
Tę listę umieszczoną w artykule pisał jakiś analfabeta?
Jaro96 - 22-09-2016, 14:10
Temat postu:
No nie wiem czy analfabeta pisał, ale kto widzi montować eletryfikacje na odc. Studniska-Zawidów?
bystrzak2000 - 22-09-2016, 18:20
Temat postu:
Ale to nie głupi pomysł, bo przejście graniczne w Zawidowie obsługuje niemały ruch towarowy, a dzisiaj trzeba targać to spalinowozami, zwłaszcza jeśli dojdzie do zapowiadanych elektryfikacji linii Węgliniec - Zgorzelec i Lubań - Zgorzelec.
Gaspares - 22-09-2016, 19:18
Temat postu:
Cytat:
9. Prace na linii kolejowej na odcinku Legnica - Kędzierzyn Koźle - elektryfikacja i dodatkowe prace


Wiadomo dokładniej, jakie odcinki miały zostać zelektryfikowane?
Anonymous - 22-09-2016, 22:17
Temat postu:
Kilka słów od pana Rachwalskiego.
http://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/rachwalski-potrzebujemy-efektywnych-a-nie-efektownych-modernizacji-torow-78270.html
Jaro96 - 22-09-2016, 23:47
Temat postu:
bystrzak2000 napisał/a:
Ale to nie głupi pomysł, bo przejście graniczne w Zawidowie obsługuje niemały ruch towarowy, a dzisiaj trzeba targać to spalinowozami, zwłaszcza jeśli dojdzie do zapowiadanych elektryfikacji linii Węgliniec - Zgorzelec i Lubań - Zgorzelec.

No pomysł jest mądry, bo towarówki tamtędy kursują. Tu się zastanawiam czy przy okazji jakiś pociąg z Wrocław/Węgliniec/Lubań/Zgorzelec-Liberec/Pragę nie zaczną kursować?
Beatrycze - 13-12-2016, 15:24
Temat postu:
Do 2023 roku przybędzie pociągów na zapomnianych dolnośląskich liniach.

W maju 2016 r. zarząd województwa dolnośląskiego wyraził wolę przejęcia prawie 370 kilometrów linii kolejowych na swoim obszarze. Marszałek tego województwa uważa, że linie kolejowe może modernizować taniej i efektywniej niż robią to PKP PLK.

Chodzi o 13 linii kolejowych, na których obecnie nie jest prowadzony ruch. Do reaktywacji pociągów pasażerskich wstępnie zakwalifikowano aż 10 z nich, m.in takie odcinki jak Mysłakowice – Karpacz, Jelenia Góra – Lwówek Śląski, Kłodzko Nowe – Stronie Śląskie czy Srebrna Góra – Bielawa Zachodnia.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/do-2023-roku-przybedzie-pociagow-na-zapomnianych-dolnoslaskich-liniach-film-79433.html


Noema - 13-12-2016, 19:23
Temat postu:
Cytat:
Dolnośląskie będzie też starać się przejąć linię Jelenia Góra – Lwówek Śląski, gdzie od 11 grudnia, ze względu na bardzo zły stan infrastruktury, nie pojadą już pociągi.

Mało realne. PKP PLK to beton zbrojony prętami stalowymi i prędzej na torach wyrosną drzewa niż kolejarze przekażą tę linię samorządowcom.

Na miejscu UMWD najpierw postarałabym się o przejęcie i remont linii z Dzierżoniowa do Bielawy. Odcinek krótki, więc nakłady finansowe stosunkowo niewielkie, a efekt będzie duży. Raz, że miasto niemałe, dwa – baza wypadowa w Góry Sowie.
Modliszka - 18-12-2016, 18:11
Temat postu:
Do wielu turystycznych miejscowości na Dolnym Śląsku nie da się dojechać koleją. Ostatni pociąg z Karpacza odjechał 16 lat temu. Dworzec w Świeradowie-Zdroju zamknięto 20 lat temu. „To się zmieni” – deklarują władze województwa i obiecują, że do Karpacza i innych miejscowości wrócą pociągi.

http://wroclaw.tvp.pl/28262669/polaczenia-kolejowe-na-dolnym-slasku-nie-sa-wystarczajace
Beatrycze - 25-02-2019, 14:51
Temat postu:
Konferencja Euroregionu Nysa. Samorząd przejmie od PKP 20 linii kolejowych w regionie.

Samorząd województwa zamierza przejąć od PKP w sumie ponad 20 odcinków linii kolejowych w regionie. Te dziś zdegradowane i nieużywane trasy będą w przyszłości regularnie obsługiwane przez regionalnego przewoźnika kolejowego. Tym samym zdecydowanie poprawi się cały system komunikacji na Dolnym Śląsku, mieszkańcy zyskają nowe połączenia do pracy, szkoły czy do miejsc wypoczynku, a turyści łatwiejszy dojazd do wielu turystycznych atrakcji w naszym regionie – wyjaśniał Cezary Przybylski.

Więcej:
https://www.portalsamorzadowy.pl/inwestycje/konferencja-euroregionu-nysa-samorzad-przejmie-od-pkp-20-linii-kolejowych-w-regionie,121765.html
Beatrycze - 07-03-2019, 14:46
Temat postu:
Do końca 2019 roku Dolny Śląsk może przejąć sześć odcinków linii kolejowych.

Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego podsumował 100 dni działalności samorządu po ostatnich wyborach. Dużo miejsca poświęcono planom przejęcia od PKP SA kilku fragmentów linii kolejowych.
(...)
Do końca lipca 2019 roku ma zostać przekazanych sześć odcinków zlikwidowanych linii: nr 316 Chojnów – Rokitki, linia nr 327 Nowa Ruda Słupiec – Radków, linia nr 318 Srebrna Góra – Bielawa Zachodnia, linia nr 284 Jerzmanice-Zdrój – Lwówek Śląski, linia nr 291 Wałbrzych Szczawienko − Boguszów Gorce, linia nr 310 Kobierzyce – Piława Górna – poinformowała w komunikacie UMWD.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/do-konca-2019-roku-dolny-slask-moze-przejac-szesc-odcinkow-linii-kolejowych-90929.html
bystrzak2000 - 07-03-2019, 18:59
Temat postu:
Jestem ciekaw jak UMWD chce przejąć linie 327 (odcinek Ścinawka Średnia - Radków), 318 i 291 (odcinek Zespół Bocznic - Boguszów-Gorce Wschód), skoro te linie fizycznie nie istnieją.
lahti - 07-03-2019, 20:41
Temat postu:
Mam nadzieję że zdążą przejąć te wszystkie linie kolejowe ktore zaplanowali,bo jeżeli po wyborach parlamentarnych zmieni sie partia rządząca na PO,to nie będzie najmniejszych szans na to,że PKP pod rządami Platformy przekaże choćby kilometr torów UMWD którym zarządza PIS.
sceptykk - 13-03-2019, 14:56
Temat postu:
Pytanie czy po przejęciu linii coś się zmieni na lepsze. Samorząd miał narzędzie w postaci RPO i mógł dofinansowywać linię niezależnie od tego czy były w rękach PLK czy też nie. Moim zdaniem przejęcie to chwyt medialny nie do końca przemyślany finansowo. Do tego znaczna część infrastruktury państwowej przejdzie w ręce samorządu . Wolę nadzór Państwa Polskiego od chwiejnych wyników wyborów.
Modliszka - 13-03-2019, 15:01
Temat postu:
sceptykk, skoro UMWD jest właścicielem zarówno linii kolejowej jak i przewoźnika kolejowego (KD) to odpadają koszty dostępu do infrastruktury kolejowej. KD nie muszą płacić haraczu dla PKP PLK. Korzyści bardzo wymierne!
sceptykk - 13-03-2019, 15:09
Temat postu:
Były kiedyś zalecenia oddzielenia właściciela infrastruktury od przewoźników... Tak powstały pierwsze spółki kolejowe
voyager1231 - 13-03-2019, 17:00
Temat postu:
Modliszka napisał/a:
sceptykk, skoro UMWD jest właścicielem zarówno linii kolejowej jak i przewoźnika kolejowego (KD) to odpadają koszty dostępu do infrastruktury kolejowej. KD nie muszą płacić haraczu dla PKP PLK. Korzyści bardzo wymierne!

Przewoźnicy płacą, jak to określiłaś "haracz", ale w zamian nie interesuje ich nic co jest związane z linią kolejową. Jeżeli dostrzegą nieprawidłowości w infrstrukturze, to piszą pismo do zarządcy z żądaniem ich usunięcia. W przypadku KD i DSDiK odejdzie koszt dostępu do infrastruktury, ale dojdą koszty jej utrzymania. Czy będzie to mniej? Śmiem wątpić. Podbicie 200m toru podbijarką torową wraz z uzupełnieniem tłucznia w ilości 75t to na dzień dzisiejszy koszt 70000zł.
Pirat - 13-03-2019, 21:09
Temat postu:
voyager1231, niezupełnie jest tak jak mówisz. Przewoźnicy mogą sobie pisać do PKP PLK, ale często jest to pisanie na Berdyczów. O, choćby linia lwówecka kompletnie zaniedbana przez PKP PLK i wiele innych, po których przewoźnicy może chcieliby jeździć, ale po których jeździć się nie da ze względu na tragiczny stan infrastruktury, będący efektem wieloletniego zaniedbania.

Bieżące utrzymanie linii kolejowej kosztuje, bez względu na kto nią zarządza. W dom czy w mieszkanie też trzeba ciągle inwestować, żeby mieszkać w przyzwoitych warunkach (bieżące przeglądy instalacji, doraźne remonty, usuwanie awarii, wymiana zużytych części itd.). Jeśli najmujesz do tego firmę zewnętrzną - jest drogo. Jeśli robisz to własnymi siłami - jest dużo taniej. Jestem przekonany, że koszty zarządu DSDiK są dużo mniejsze niż koszty zarządu PKP PLK. A skoro UMWD musi mniej funduszy przeznaczać na utrzymanie swoich linii kolejowych to wszyscy na tym korzystają: i KD, i podatnicy, i pasażerowie.
sceptykk - 14-03-2019, 07:08
Temat postu:
Przed PKP PLK stoi zadanie udostępniania linii każdemu, nie tylko pod autobusy szynowe. Co do linii lwóweckiej i innych "zaniedbanych" to ich dofinansowanie i tak leżało po stronie samorządu. Linie lokalne nie przynoszące zysku komercyjnego ale istotne z punktu widzenia organizatora przewozów powinny być planowane do remontów w ramach RPO. Do tej pory ich nie finansowano dostatecznie. Pytanie dlaczego ? I co da zmiana właściciela? Najciekawsze jest to, że np. linia 283 i 284 zostały wpisane do programu Kolej plus. Teraz natomiast w momencie ich przekazana do UMWD znowu plan ich naprawy zostanie zapewne odłożony na półkę
voyager1231 - 14-03-2019, 21:41
Temat postu:
Pirat, pracuję dla zarządcy infrastruktury i uwierz mi, że zgłoszenia od przewoźników są traktowane absolutnie priorytetowo. Ja, jako przedstawiciel pracodawcy w terenie mogę prosić o wykonanie jakiś robót przez pół roku i się tego nie doczekać. Wsytarczy, że w tej sprawie napisze przewoźnik i wszyscy stoją na nogach. Przerabiam to od 10-ciu lat. Skargi są różne - od porastających międzytorze traw po nierówności poziome i pionowe w torze. Podmiot płacący za udostępnienie infrastruktury może w ramach umowy na udostępnienie nałożyć na zarządcę karę za nieusunięcie nieprawidłowości - taka sytuacja jest od razu dostrzegana przez centralę, dlatego IZety boją się tego jak ognia.

Ponadto DSDiK nie posiada własnego personelu zajmującego się utrzymaniem infrastruktury kolejowej. Wszyscy, nawet toromistrzowie i obchodowi są pracownikami PLK-i i zatrudniani na podstawie umów zleceń. Mam wielu takich znajomych którzy świadczą tego typu usługi.
Pirat - 30-04-2019, 10:01
Temat postu:
Dolny Śląsk otrzymał od PKP SA 8 odcinków linii kolejowych. Nawet te, których nie ma…

Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego przejął od PKP SA 8 linii i odcinków linii kolejowych. Można to nazwać pyrrusowym zwycięstwem województwa, bo szans na przywrócenie ruchu pociągów na nich w zasadzie nie ma.

Oto ich lista:

• linia kolejowa nr 316 relacji Złotoryja – Rokitki
• linia kolejowa nr 291 relacji Wałbrzych Szczawienko – Mieroszów (odcinek Szczawno-Zdrój – Sobięcin)
• linia kolejowa nr 310 relacji Kobierzyce – Piława Górna
• linia kolejowa nr 284 odcinek Jerzmanice-Zdrój – Lwówek Śląski
• linia kolejowa nr 319 relacji Strzelin – Łagiewniki
• linia kolejowa nr 323 odcinek Nowa Wieś Grodziska – Bolesławiec Wschód (linia rozebrana w 2008 roku)
• linia kolejowa nr 318 relacji Srebrna Góra – Bielawa Zachodnia (nie istnieje od 1978 roku)
• linia kolejowa nr 327 relacji Ścinawka Średnia – Radków (tory rozebrano na większym fragmencie w 1999)

Czytaj więcej na rynek-kolejowy.pl
Stella - 30-04-2019, 22:33
Temat postu:
Cytat:
linia kolejowa nr 323 odcinek Nowa Wieś Grodziska – Bolesławiec Wschód (linia rozebrana w 2008 roku)

UMWD przejął drogę rowerową! Po tej linii kolejowej nie ma już śladu. Od Iwin do Warty Bolesławieckiej jest asfaltowa droga rowerowa, która w tym roku ma być wydłużona do Bolesławca.


Ralny - 07-05-2019, 16:24
Temat postu:
Kolej na trasy porośnięte chwastami. „Chcemy przywracać modę na pociągi”

Osiem linii kolejowych przejmuje Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego od Polskich Kolei Państwowych. Protokoły uzgodnień w tej sprawie już zostały podpisane. Dziś to trasy nieużywane i zdewastowane, po których pociągi nie jeżdżą już od lat. Po remontach zarząd województwa połączenia chce przywrócić.

Czytaj więcej:
https://wroclaw.tvp.pl/42501115/kolej-na-trasy-porosniete-chwastami-chcemy-przywracac-mode-na-pociagi
krzysztoff - 08-05-2019, 02:06
Temat postu:
Cytat:
Pociągi na przejmowanych trasach mają pojechać w ciągu najbliższych czterech lat.

Pozwolili sobie na mocny żart na koniec artykułu. Na części z tych linii nie pojedzie nic i za 15 lat, ale... Smile
Victoria - 31-07-2019, 20:17
Temat postu:
Dolnośląskie samorządy chcą przejmować linie kolejowe

Władze województwa dolnośląskiego i przedstawiciele kilku gmin podpisali w środę list intencyjny, w którym zadeklarowali współpracę w zakresie przejmowania i rewitalizacji przez samorząd województwa linii kolejowych. Głównym jego celem jest przeciwdziałanie wykluczeniu komunikacyjnemu. List intencyjny podpisali w środę wójtowie i burmistrzowie m.in. Nowej Rudy, Dzierżoniowa, Radkowa, Bielawy i Pieszyc.

Więcej:
http://inforail.pl/dolnoslaskie-samorzady-chca-przejmowac-linie-kolejowe_more_116554.html
Anonymous - 31-07-2019, 23:47
Temat postu:
Dolnośląskie :UMWD chce przejmować i rewitalizować kolejne linie kolejowe


Ralny - 29-11-2019, 12:31
Temat postu:
Samorząd województwa dolnośląskiego przejmuje od PKP 100 km linii kolejowych

Samorząd Województwa przejmuje od PKP kolejowe tory na Dolnym Śląsku. Już w grudniu tego roku pasażerom zostanie udostępniona trasa Bielawa – Dzierżoniów. Rewitalizacja czeka teraz m.in. połączenia Jerzmanice-Zdrój – Lwówek Śląski, czy Chojnów – Rokitniki.

Czytaj więcej:
https://www.radiowroclaw.pl/articles/view/91891/Samorzad-wojewodztwa-dolnoslaskiego-przejmuje-od-PKP-100-km-linii-kolejowych
Ralny - 08-02-2020, 22:04
Temat postu:
Dolny Śląsk wyprzedził program Kolej Plus. Samorząd przejmuje linie, pociągi dotrą niemal do każdego miasta

O przejmowaniu linii kolejowych przez samorząd wojewódzki, walce z wykluczeniem transportowym i wyzwaniach związanych z utrzymaniem dworców rozmawiamy z Patrykiem Wildem, radnym Bezpartyjnych Samorządowców i przewodniczącym Komisji Polityki Rozwoju Regionalnego i Gospodarki Sejmiku Województwa Dolnośląskiego.

Czytaj więcej:
https://www.portalsamorzadowy.pl/gospodarka-komunalna/dolny-slask-wyprzedzil-program-kolej-plus-samorzad-przejmuje-linie-pociagi-dotra-niemal-do-kazdego-miasta,150020.html
Anonymous - 13-02-2020, 20:11
Temat postu:
Pociągiem do Karpacza, Lwówka Śląskiego i Świeradowa-Zdroju
https://wroclife.pl/nasze-miasto/pociagiem-do-karpacza-lwowka-i-swieradowa/
Beatrycze - 05-03-2020, 14:18
Temat postu:
Marszałek Dolnego Śląska przejmie linię kolejową 335.

Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego zapowiedział, że jeszcze w marcu przejmie z zasobów PKP SA linię kolejową 335, łączącą Henryków i Ciepłowody. Formalnie linia jest zlikwidowana.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/marszalek-dolnego-slaska-przejmie-linie-kolejowa-335-95711.html
Anonymous - 17-04-2020, 21:23
Temat postu:
Rozmowa z Panem Patrykiem Wildem......
https://www.radiowroclaw.pl/articles/view/95406/Czy-pandemia-zastopuje-kolej-na-Dolnym-Slasku-POSLUCHAJ
kociol2009 - 21-05-2020, 19:47
Temat postu:
Dolny Śląsk przejmie linie kolejowe z Gryfowa Śl do Świeradowa-Zdroju

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/dolny-slask-przejmie-linie-kolejowe-z-gryfowa-do-swieradowa-96831.html
wojcio123 - 28-05-2020, 12:03
Temat postu:
Przy okazji reaktywacji Świeradowa rozmarzyłem sie trochę i pomyślałem o odbudowie odcinka Mirsk - Jindrichovice. Dla górołazów i turystów rowerowych to byłaby gratka - piękny dostęp w Izery i połączenie z Libercem. Tak, wiem, to nie jest najpilniejsza linia Smile
kociol2009 - 29-05-2020, 17:57
Temat postu:
wojcio123 napisał/a:
(..) pomyślałem o odbudowie odcinka Mirsk - Jindrichovice


Fajnie by było Very Happy Fakt faktem jest tam raptem wszystkiego 8 km ale z pewnością w najbliższym czasie to nie nastąpi. Być może kiedyś w ramach jakiegoś polsko-czeskiego projektu i pod warunkiem, że najpierw Świeradowską część przywrócą do życia.
Nie mniej jednak rowerowo czy kolejowo warto w przyszłości pomyśleć o tym kawałku szlaku Wink
Victoria - 30-05-2020, 14:10
Temat postu:
8 czerwca samorząd przejmie linie 317 i 336

Podpisanie aktu notarialnego w sprawie przejęcia linii przez Województwo Dolnośląskie linii nr 317 i 336 planowane jest na 8 czerwca – poinformował członek zarządu Tymoteusz Myrda. Co potem? Jak wskazał Myrda studium wykonalności znajduje się na finalnym etapie przygotowania – nanoszone są ostatnie poprawki i przyjęcie dokumentu powinno nastąpić na początku czerwca. Koszty rewitalizacji tej trasy zostały oszacowane na poziomie 46-50 mln zł, w zależności od wariantu inwestycyjnego.

Więcej:
http://inforail.pl/8-czerwca-samorzad-przejmie-linie-317-i-336_more_124449.html
Ralny - 09-06-2020, 12:28
Temat postu:
Dolnośląskie przejęło linie z Gryfowa do Świeradowa i zapowiada powrót pociągów

Samorząd Województwa Dolnośląskiego przejął linie kolejowe nr 317 i 336 z Gryfowa Śląskiego do Świeradowa-Zdroju od PKP SA. Samorząd zapowiada, że przywróci ruch pasażerski w ciągu najbliższych dwóch lat - po wykonaniu niezbędnych prac rewitalizacyjnych.

Czytaj więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/dolnoslaskie-przejelo-linie-z-gryfowa-do-swieradowa-i-zapowiada-powrot-pociagow-97121.html
bystrzak2000 - 10-06-2020, 21:28
Temat postu:
Ciekawe czym mają zamiar jeździć na tych przejętych liniach, skoro nowego taboru spalinowego nie będzie?
kociol2009 - 10-06-2020, 22:36
Temat postu:
bystrzak2000 napisał/a:
Ciekawe czym mają zamiar jeździć na tych przejętych liniach, skoro nowego taboru spalinowego nie będzie?

Uruchomienie tej linii raczej prędko nie nastąpi 😉Przy dobrych wiatrach to może 2023 rok, więc może do tego czasu w końcu uda się coś KD zakupić. Inna opcja to wiem, że SKPL jest mocno zainteresowany prowadzeniem przewozów na tej linii. Prawdopodobnie jako podwykonawca KD. Tylko nie wiem jak ogarnęli by to logistycznie. Potrzebne byłoby im jakieś minimalne zaplecze do bieżącej obsługi taboru.
Czas pokaże co z tego wyjdzie i cieszy sam fakt, że wogóle coś się dzieje.
Ralny - 26-06-2020, 21:41
Temat postu:
Pociągiem do Radkowa. Dolny Śląsk przejął następną linię kolejową

Samorząd Dolnego Śląska właśnie przejął od PKP linię kolejową ze Ścinawki Średniej do Radkowa. Po rewitalizacji, trasa ma być ciekawą alternatywę transportową dla ruchu turystycznego w rejonie Parku Narodowego Gór Stołowych.

Czytaj więcej:
https://wroclife.pl/nasze-miasto/linia-kolejowa-radkow/
Stella - 28-06-2020, 16:44
Temat postu:
Materiał TV Bolesławiec.


Victoria - 08-07-2020, 08:54
Temat postu:
Dolnośląskie przejmuje linie kolejowe. I co dalej?

Jako Samorząd Województwa staramy się, aby kolejowa mapa Dolnego Śląska cały czas się rozszerzała – informuje członek zarządu województwa Tymoteusz Myrda. I przedstawia kilka najważniejszych kolejowych informacji.

Więcej:
http://inforail.pl/dolnoslaskie-przejmuje-linie-kolejowe-i-co-dalej-_more_125462.html
Victoria - 11-09-2020, 18:27
Temat postu:
Dolnośląskie: chcą pokryć asfaltem linie kolejowe. Mają po nich jeździć autonomiczne pojazdy

- Województwo dolnośląskie chce przejąć niektóre linie kolejowe i stworzyć na nich szansę dla poruszania się autonomicznego transportu drogowego. Na części z nich mogłyby też działać velostrady dla rowerów - przekazał wojewódzki radny Patryk Wild. Wyjaśniał, że asfaltem pokryto by te odcinki torów, które są dzisiaj nieużywane, a niekiedy całkiem odcięte od sieci kolejowej.

Więcej:
https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2020-09-10/dolnoslaskie-chca-pokryc-asfaltem-linie-kolejowe-maja-po-nich-jezdzic-autonomiczne-pojazdy/
ET87 - 12-09-2020, 16:20
Temat postu:
Autonomiczne pojazdy zobaczymy tak samo jak widzimy 100 tysięcy samochodów elektrycznych polskiej produkcji, śmigające po polskich drogach.
Victoria - 21-10-2020, 18:53
Temat postu:
Samorząd Województwa Dolnośląskiego planuje przejąć kolejnych 6 linii kolejowych

Samorząd Województwa Dolnośląskiego planuje przejąć kolejnych sześć linii kolejowych. W działaniach tych radnych wspiera Leszek Loch, dyrektor Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei we Wrocławiu, który, jako pełnomocnik, podpisze dokumenty przenoszące na rzecz Województwa Dolnośląskiego wspomniane linie.

O które odcinki chodzi?

* odcinek Chocianowiec – Chocianów (lk Duninów – Chocianów),
* odcinek Bojanowo – Borszyn Wielki – Góra Śląska,
* odcinek Wojcieszów – Nowy Kościół (lk. Marciszów – Jerzmanice),
* odcinek Kamienna Góra – Pisarzowice,
* Pisarzowice – Jelenia Góra,
* Mysłakowice – Karpacz

Kolejnym krokiem samorządu będzie podpisanie aktów notarialnych.

Źródło:
https://raportkolejowy.pl/samorzad-wojewodztwa-dolnoslaskiego-planuje-przejac-kolejnych-6-linii-kolejowych/
Beatrycze - 03-11-2020, 11:26
Temat postu:
Czy reaktywacja linii kolejowej Bojanowo-Góra Śląska jest zagrożona?

Trwa walka z czasem. Ministerstwo Infrastruktury musi zaakceptować przejęcie tej linii przez samorząd województwa do końca roku. Inaczej straci ważność porozumienie, na mocy którego to Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybuduje wiadukt kolejowy nad drogą S5.

Więcej:
https://www.radiowroclaw.pl/articles/view/101781/Czy-reaktywacja-linii-kolejowej-Bojanowo-Gora-Slaska-jest-zagrozona
ET87 - 04-11-2020, 21:36
Temat postu:
Cytat:
Samorząd Województwa Dolnośląskiego planuje przejąć kolejnych sześć linii kolejowych. W działaniach tych radnych wspiera Leszek Loch, dyrektor Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei we Wrocławiu, który, jako pełnomocnik, podpisze dokumenty przenoszące na rzecz Województwa Dolnośląskiego wspomniane linie.

O które odcinki chodzi?

* odcinek Chocianowiec – Chocianów (lk Duninów – Chocianów),
* odcinek Bojanowo – Borszyn Wielki – Góra Śląska,
* odcinek Wojcieszów – Nowy Kościół (lk. Marciszów – Jerzmanice),
* odcinek Kamienna Góra – Pisarzowice,
* Pisarzowice – Jelenia Góra,
* Mysłakowice – Karpacz

Kolejnym krokiem samorządu będzie podpisanie aktów notarialnych.

Samorząd słabo orientuje się co chce przejać. Punkt 5. Pisarzowice -Jelenia Góra to nie jest prawda, że tak grzecznie napiszę. Powinno być napisane Jelenia Góra-Ogorzelec linia 308. Od Ogorzelca do Pisarzowic tor nie istnieje od 1986, może 87 roku. Część rozkradziono, część oficjalnie rozebrano, nie wiem w jakiej kolejności a odcinkowi Pisarzowice-Kamienna Góra nadano nowy numer 345.

https://www.plk-sa.pl/files/public/user_upload/pdf/Reg_przydzielania_tras/Regulamin_2017_2018/02.07.2018/N_ZAL_2.15_20172018.pdf
Ralny - 09-11-2020, 12:42
Temat postu:
Będzie łatwiej podróżować po Dolnym Śląsku. Zapowiadają wiele nowych połączeń kolejowych

150 linii kolejowych przejął już samorząd województwa od PKP, a to nie koniec. Ich reaktywacja ma zapobiegać wykluczeniu komunikacyjnemu.

Teraz samorząd województwa przejmuje od PKP kolejne sześć nieczynnych linii kolejowych: Kamienna Góra – Pisarzowice, Pisarzowice – Jelenia Góra, Mysłakowice – Karpacz, Chocianowiec – Chocianów, Bojanowo – Borszyn Wielki – Góra Śląska i Wojcieszów – Nowy Kościół. Do podpisania zostały jeszcze akty notarialne.

Wcześniej PKP oddały 150 km szlaków, m.in. na odcinkach: Kobierzyce – Piława Górna, Jerzmanice-Zdrój – Lwówek Śląski, Chojnów – Rokitki, Gryfów Śląski – Świeradów-Zdrój. A także linie do Radkowa i Srebrnej Góry. Umowa koalicyjna między Bezpartyjnymi Samorządowcami i PiS z 2018 r. zakłada przejęcie 400 km takich tras na Dolnym Śląsku.

Czytaj więcej:
https://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/7,142076,26484547,bedzie-latwiej-podrozowac-po-dolnym-slasku-zapowiadaja-wiele.html
Pirat - 17-12-2020, 21:35
Temat postu:
Dolny Śląsk formalnie właścicielem części linii 303

Od 16 grudnia formalnie Dolnośląska Służba Dróg i Kolei przejęła od PKP SA odcinek linii kolejowej 303 pomiędzy Duninowem a Chocianowem.

Odcinek pomiędzy miejscowościami ma 4 kilometry. W imieniu samorządu akt notarialny przejęcia linii, a raczej pozostałości linii, podpisał dyrektor nowego zarządcy – DSDiK Leszek Loch. Chęć przejęcia tego odcinka samorząd wyraził rok temu w uchwale.

Czytaj więcej na rynek-kolejowy.pl
Pirat - 30-12-2020, 19:29
Temat postu:
Powiat górowski o krok bliżej do połączeń kolejowych

Samorządy powiatu górowskiego i gminy Góra wystąpiły do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad o budowę wiaduktu kolejowego nad trasą S5. Stało się tak z uwagi na zaistnienie przesłanek, które samorządy te zawarły w porozumieniu podpisanym w 2010 roku z GDDKiA i PKP PLK S.A.

W grudniu br. Samorząd Województwa Dolnośląskiego stał się właścicielem odcinka linii kolejowej nr 372 Bojanowo – Góra Śląska. Odcinek ten jest jedną z ponad dwudziestu tras, na których województwo realizuje swój projekt przejmowania nieczynnych linii kolejowych oraz uruchamiania na nich pasażerskiego transportu kolejowego. Ta sytuacja pozwala na realizację zapisów porozumienia zawartego 10 lat temu pomiędzy samorządami powiatu i miasta Góra oraz GDDKiA i PKP PLK S.A.

Czytaj więcej na radiowroclaw.pl
Ralny - 20-01-2021, 18:27
Temat postu:
Karpacz znów dostępny pociągiem? "W ciągu kilku lat uda się odtworzyć połączenie"

Odpowiedzialny za kolejnictwo wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel wydał decyzję zezwalającą na przekazanie przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. samorządowi województwa dolnośląskiego dwie linie w regionie jeleniogórskim. Chodzi o linię nr 308 Jelenia Góra – Pisarzowice oraz linię 340 Mysłakowice – Karpacz.

Czytaj więcej:
https://www.radiowroclaw.pl/articles/view/104107/Karpacz-znow-dostepny-pociagiem-W-ciagu-2-3-lat-uda-sie-odtworzyc-polaczenie
ET87 - 20-01-2021, 22:48
Temat postu:
Kto postał w korku na DW367 godzinę, ten może doceni połączenie kolejowe. Niby Królowa było blisko, na wyciągnięcie ręki (przez lornetkę Mr. Green ), lecz są przyjemniejsze sposoby spędzania czasu. Może jeszcze zdążę się przejechać przed śmiercią?
Victoria - 04-02-2021, 20:02
Temat postu:
Dolnośląskie przejmuje linię kolejową do Karpacza

Samorząd Dolnego Śląska nie ustaje w działaniach na rzecz przejmowania nieeksploatowanych linii kolejowych z rąk spółek z Grupy PKP. W październiku 2018 zarząd województwa wyraził wolę przejęcia ich z rąk PKP, a w następnych miesiącach kierowano do PKP SA wnioski o przejęcie poszczególnych linii. Teraz przyszedł czas na przejęcie linii do Karpacza i Kowar.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/dolnoslaskie-w-lutym-przejmiemy-linie-do-karpacza-100830.html
Pirat - 20-02-2021, 17:29
Temat postu:
Samorząd Dolnego Śląska przejmie linię kolejową z Jeleniej Góry do Lwówka Śląskiego

Linia kolejowa nr 283 z Jeleniej Góry do Lwówka Śląskiego zostanie przejęta przez samorząd Dolnego Śląska. – To ważne dla projektu rewitalizacji nieczynnych szlaków kolejowych i przywracania na nich połączeń pasażerskich – podano w komunikacie.

Czytaj więcej na wroclaw.tvp.p
Pirat - 01-05-2021, 16:13
Temat postu:
Dolny Śląsk przejmie następną linię kolejową. Jest zgoda resortu infrastruktury

Ministerstwo Infrastruktury zgadza się przekazanie na rzecz Dolnego Śląska odcinka linii kolejowej między Wojcieszowem, a Nowym Kościołem. To fragment trasy 312 Marciszów-Jerzmanice. Na tę decyzję od dawna czekają głównie mieszkańcy powiatu złotoryjskiego.

Czytaj więcej na radiowroclaw.pl
Ralny - 29-05-2021, 14:41
Temat postu:
Jest szansa na odtworzenie odcinka historycznej Kolei Sowiogórskiej

Właśnie ogłoszony został przetarg na przygotowanie dokumentacji dla odtworzenia fragmentu linii kolejowej nr 318 Bielawa Zachodnia – Srebrna Góra.

To część 120-letniej Kolei Sowiogórskiej, która dwa lata temu została przejęta przez Dolnośląską Służbę Dróg i Kolei we Wrocławiu. DSDiK ogłosiła przetarg na przygotowanie dokumentacji dla przyszłych prac odtwórczych odcinka historycznej linii kolejowej i na oferty czeka do 16 czerwca.

Czytaj więcej:
https://www.radiowroclaw.pl/articles/view/108608/Jest-szansa-na-odtworzenie-odcinka-historycznej-Kolei-Sowiogorskiej


Pirat - 09-06-2021, 12:09
Temat postu:
Wrócą pociągi do Karpacza i Kamiennej Góry!

Pociągi będą mogły wrócić na jedną z najbardziej malowniczych linii w regionie, linię z Jeleniej Góry przez Kowary do Kamiennej Góry.

Wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel podpisał decyzję zezwalającą na przekazanie przez PKP PLK na rzecz Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego linii kolejowych nr 308 - Pisarzowice – Jelenia Góra, 345 - Kamienna Góra – Pisarzowice oraz fragmentu linii 340 - Mysłakowice – Karpacz.

Czytaj więcej na radiowroclaw.pl
ET87 - 11-06-2021, 22:17
Temat postu:
Litości! Trasa Mysłakowice - Karpacz to jest CAŁA linia 340. Fragmenty rozumu to chyba miał przygotowujący decyzję. Podobnie linia 308 to szlak od JG do Ogorzelca. Z Ogorzelca do Pisarzowic linia kolejowa nie istnieje.
https://www.atlaskolejowy.net/infra/?id=linia&kraj=pl&poz=226
Ralny - 08-07-2021, 08:19
Temat postu:
Możliwe nieodpłatne udostępnienie linii Kłodzko – Stronie Śląskie na rzecz Dolnego Śląska

Na razie nic nie zmieniło się jeśli chodzi o status linii 322 z Kłodzka do Stronia Śląskiego przez Lądek-Zdrój. Tak jak przed miesiącami, Ministerstwo Infrastruktury uzasadnia, że trzeba ustalić status właścicielski linii. Jednocześnie resort potwierdza, że jest inny sposób, aby szybciej uruchomić przewozy na trasie pod Śnieżnik.

Czytaj więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/mozliwe-nieodplatne-udostepnienie-linii-klodzko--stronie-slaskie-na-rzecz-dolnego-slaska-103307.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group