INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. dolnośląskie - Nowe przystanki kolejowe we Wrocławiu

Pirat - 03-10-2013, 11:23
Temat postu: Nowe przystanki kolejowe we Wrocławiu
Wrocław Osobowice - Cmentarz to nazwa stacji, która powstaje przy ul. Osobowickiej. Druga budowana będzie przy ul. Klecińskiej. Pasażerowie zaczną też korzystać ze stacji Gądów. Wiele pociągów zmieni trasy, bo ruszy przebudowa wiaduktu nad ul. Grabiszyńską.

Przystanki zostaną uruchomione w związku z modernizacją linii kolejowej E59 w kierunku Poznania.

Więcej TUTAJ
Jarul - 06-10-2013, 21:29
Temat postu: Debilny przystanek Wrocław-FAT
W związku z remontem wiaduktu kolejowego przy posterunku odgałęźnym Grabiszyn i ograniczoną przepustowością szlaków PLK chce wybudować tymczasowy przystanek (tak się go opisuje, z uwagi na przeznaczenie raczej będzie to stacja) koło FAT-u (ul. Klecińska), na którym będą kończyć bieg pociągi z kierunku Jeleniej Góry, Wałbrzycha. Pociągi dalekobieżne będą jeździły przez Wrocław Nadodrze.
Przykro mi, ale dla mnie jest to absurd. Rozumiem remont - jest potrzebny wiaduktowi, rozumiem utrudnienia w ruchu, ale ten pomysł jest rodem z psychiatryka. Wydać mnóstwo pieniędzy na niepotrzebny przystanek/stację (bo kawałek dalej jest Wrocław Zachodni), jednocześnie odstraszając pasażerów od kolei, bo dalej będą musieli jechać wrocławską komunikacją miejską, która do wydolnych i dobrze zorganizowanych nie należy. Ucieszy to tylko grupkę pasażerów, która pracuje nieopodal FAT-u.

Już to Nadodrze wydaje mi się całkiem sensowne - jest blisko centrum, można uruchomić specjalny tramwaj lub autobus Nadodrze - Wrocław Główny i nawet to jakoś może funkcjonować. Ale z tym FAT-em to jakaś paranoja, która sprawi, że pociągi będą jeździły puste. A tych, co twierdzą, że to tylko tymczasowe informuję, że jak ludzie odsuną się od pociągów, to prędko do nich nie wrócą. Dopiero co poprawiły się parametry linii a znowu dzieje się coś, co ją będzie skutecznie uwalać.
Viljar - 07-10-2013, 07:18
Temat postu:
Akurat tutaj zgodzić się nie mogę. Wrocław Zachodni jest na środku kompletnego zadupia, a projektowany przystanek będzie leżał w okolicy przystanku, z którego czas przejazdu tramwajem do większości punktów w mieście nie będzie się różnić od czasu przejazdu pociągiem do Dworca Głównego + jazda komunikacją miejską w inne miejsce. Przystanek Nadodrze fajna sprawa, ale dochodzi kwestia przepustowości, remontu okolic stacji Mikołajów itp. Muszę też zaznaczyć, że Nadodrze jest skomunikowane nieco gorzej niż będzie projektowany przystanek przy FAT. Wystarczy porównać, dokąd z jednego i drugiego da się bezpośrednio dojechać.
Jarul - 07-10-2013, 12:10
Temat postu:
Wiem, gdzie leży Zachodni, ale nie wydaje mi się zbyt sensowny ten przystanek przy FAT. Co do skomunikowania - najlepiej, żeby były specjalne autobusy FAT - Dworzec Główny, ale kto za to zapłaci? Weźmy też pod uwagę przesiadkowiczów - oni nie pojadą pociągiem, jak mają być ganiani po całym Wrocławiu. A znając talent naszych kolei do informowania i ułatwiania życia podróżnym to będzie jeden wielki chaos.
Lady Makbet - 07-10-2013, 12:37
Temat postu:
Ja sobie tego nie wyobrażam. Będzie jeden wielki kolejowy BURDEL Exclamation
voyager1231 - 07-10-2013, 16:13
Temat postu:
Niestety, nie da rady zdemontować wiaduktu we wtorek, a już w środę ułożyć nowego. Obiekt znajduje się w tak newralgicznym miejscu, że bez poważnych utrudnień się nie obejdzie. Gdyby miasto i peelka ruszyły trochę głową przed EURO2012, to wyłożyliby pieniądze na remont Świebodzkiego i problemu by dziś nie było.
Z przystanku przy FATcie ma odjeżdżać komunikacja zastępcza (nie regularne MPK), która ma dowozić pasażerów do dworca głównego.
Flanker - 07-10-2013, 17:25
Temat postu:
voyager1231 nie dałoby rady tego zrobić na Świebodzkim? Byłoby to sensowniejsze rozwiązanie. Poza tym jeśli ma to być na FAT to komunikacja która z Głównego do FATu będzie dowozić pasażerów stanie się po prostu koniecznością. Poza tym zastanawia mnie jak oni chcą tam wszystkie składy do Wałbrzycha i JG pomieścić... Co gorsza jak tam niby mają dotrzeć wszystkie dalekobieżne, czyli TLK, IR i Kamieńczyk...

Wg mnie pomysł jest poroniony. O wiele lepiej by było przywrócić do życia Świebodzki. Jak znam życie to pewnie taniej by wyszło niż ta paranoja z FATem.
Viljar - 07-10-2013, 17:34
Temat postu:
Ale czy Świebodzki da się w ogóle przywrócić do życia? Bo mnie się zdaje, że tam fragmentów sieci i szyn nie ma.
jano - 07-10-2013, 18:40
Temat postu:
Na Świebodzki można dojechać tylko jednym czynnym torem, z którego korzysta obecnie Zakład Napraw Maszyn Spółki Dolkom we Wrocławiu.
voyager1231 - 07-10-2013, 18:58
Temat postu:
Starsi koledzy ciągle mi opowiadają o dawnych czasach. Wspominają , że gdy likwidowano Odcinek Drogowy Wrocław Świebodzki i zamykano stację o tej samej nazwie, tory wraz z całą infrastrukturą przyległą zasypano tonami żwiru, piachu i tłucznia. Serce im się krajało, gdy widzieli, że to o co tak dbali grzebano. A to nie były stare szyny i podkłady. Polecam film na youtube o nazwie "Parada na Świebodzkim". Nagrany w 1992 roku przedstawia jak prezentuje się stan infrastruktury na chwilę przed zamknięciem. Powiem tylko tyle - niejedna obecnie czynna stacja chciałaby tak wyglądać.
Gdyby nie ta idiotyczna decyzja o zasypaniu torów i lata degradacji całego obiektu przemienionego na największe siedlisko patologii w Polsce (zaraz po Stadionie XX-lecia) sytuacja nie byłaby tak skomplikowana. Niestety decyzje te podjęto i szybkie uruchomienie nawet tymczasowego ruchu na ten dworzec jest niemożliwe. Bez grubych milionów na całkowitą restaurację się nie obejdzie. A do tego czasu pasażerowie muszą się zadowolić przystankiem tymczasowym przy FATcie.
Flanker - 07-10-2013, 20:34
Temat postu:
voyager1231 i to było chore. Symbol wręcz linii 274, Śląskiej Kolei Górskiej, dworzec położony w świetnym miejscu, perełka w skali Polski. Uważam że powinien zostać przywrócony. Może nie do ruchu codziennego, ale jako zapasowy dworzec na wypadek właśnie takich remontów. Tory i teren powinno dostać w użytkowanie KSK, mogliby tam trzymać swój tabor, organizować jakieś imprezy czy parady jak ta w 1992, po prostu zrobić skansen z prawdziwego zdarzenia. W budynku dworca dostać jakieś pomieszczenia, reszta mogłaby tak jak jest obecnie być dalej dzierżawiona najemcom. A tak legenda upada i coraz bardziej odchodzi w zapomnienie, a syf i targowisko trwają w najlepsze.
Modliszka - 08-10-2013, 07:39
Temat postu:
PKP PLK zamiast wywalać pieniądze w bezsensowny i nikomu niepotrzebny przystanek przy FAT powinny reaktywować Dworzec Świebodzki. Wbrew pozorom na to nie potrzeba gigantycznych funduszy, bowiem na początek wystarczy udrożnić dodatkowy tor (jeden jest przejezdny) i zrobić porządek na peronach.
Anonymous - 08-10-2013, 11:39
Temat postu:
@Modliszka

4 perony by stykły. Pytanie tylko czy służyłby ruchowi regionalnemu czy też dalekobieżnemu
mateusz123 - 08-10-2013, 14:03
Temat postu:
Czyli dalekobieżne przez Odrą-zmiana czoła i dalej Gądów,Zachodni? Ciekawe czy kiedyś doczekamy się przystanku w okolicy Grabiszyńskiej. A co do Zachodniego to faktycznie w środku pola, podejrzewam, że korzystają z niego sporadycznie pracownicy POczty
sympatyk - 11-12-2018, 12:11
Temat postu:
Powstaną nowe przystanki kolejowe we Wrocławiu.

Modernizacja i budowa nowych przystanków usprawni system komunikacyjny Wrocławia. Zwiększy dostępność i atrakcyjność połączeń kolejowych. Przyczyni się do odciążenia dróg kołowych. Umożliwi lepsze skomunikowanie nowych podwrocławskich osiedli z centrum Wrocławia.

Więcej:
https://doba.pl/dza/artykul/iwiny-nowy-przystanek-dla-wroclawskiej-aglomeracji/15680/17
Beatrycze - 27-01-2020, 12:32
Temat postu:
Jagodno czeka na przystanek kolejowy. Brakuje miliona złotych.

Poszukiwanie brakujących pieniędzy opóźnia budowę przystanku kolejowego na Jagodnie. Siechnice muszą wybudować drogę dojazdową, a jednocześnie zapłacić innej spółce kolejowej odszkodowanie za grunty przejęte pod inwestycje komunikacyjne: - I co do tego podczas ostatniej rozmowy mieliśmy rozbieżne zdania – informuje burmistrz Siechnic. Ponawiane postępowania, rozmowy i negocjacje ze spółkami kolejowymi sprawiają, że oddanie przystanku opóźnione jest już o rok.

Więcej:
https://gazetawroclawska.pl/jagodno-czeka-na-przystanek-kolejowy-brakuje-miliona-zlotych/ar/c1-14737508
Beatrycze - 03-06-2020, 13:45
Temat postu:
Powstaje nowy przystanek Wrocław Szczepin.

Nowy przystanek Wrocław Szczepin budowany jest w sąsiedztwie wiaduktu kolejowego nad ul. Długą - na trasie z Wrocławia Głównego w kierunku Oleśnicy i Trzebnicy, między stacjami Wrocław Mikołajów i Wrocław Nadodrze. Będzie tu punkt przesiadkowy między koleją a komunikacją miejską - informuje PKP PLK.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/powstaje-nowy-przystanek-wroclaw-szczepin-zdjecia-96978.html
Pirat - 15-06-2020, 18:57
Temat postu:
Pociąg z Jagodna do centrum Wrocławia. Rozpoczęła się budowa przystanku

Zaczęły się prace na budowie przystanku Iwiny. W jeden dzień pracownicy zrobili dojazd do placu budowy, który następnie zmieni się w chodnik pozwalający dostać się na peron pieszym. Zakończenie inwestycji zostało przesunięte o rok, ponieważ z drugiej strony będzie budowana droga, ale Gmina Siechnice do tej pory nie wybrała jej wykonawcy.

Czytaj więcej na gazetawroclawska.pl

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group