INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. pomorskie - Pociągiem na Półwysep Helski

kempi - 04-05-2011, 22:17
Temat postu: Obiegi Gdynia - Hel - Gdynia w wakacje
Witam!
Czy ktoś dysponuje obiegami składów na linii Gdynia - Hel oraz Gdynia - Kościerzyna w obecnym rj na czas wakacji?? Będę wdzięczny
Pawel_15 - 04-05-2011, 22:24
Temat postu:
Na Hel mają być NEWAGI + Bipy, zaś na Kościerzynę ma być jeden skład sezonowy + NEWAGI.
Anonymous - 05-05-2011, 06:49
Temat postu:
Czyli zgodnie z plotkami koniec klasycznych składów wagonowych.
Pitras - 15-05-2011, 01:01
Temat postu:
To Chojnicach jest tyle wolnych Bip, aby dać je na linię do Helu? Ostatnio PR Poznań wzięły parę sztuk.
Anonymous - 15-05-2011, 05:18
Temat postu:
Pitras, Koszty, koszty i jeszcze raz koszty.
Kuba_CH - 15-05-2011, 11:29
Temat postu:
Pitras napisał/a:
To Chojnicach jest tyle wolnych Bip, aby dać je na linię do Helu? Ostatnio PR Poznań wzięły parę sztuk.

Nie tylko PR Poznań wziął parę sztuk, ale ostatnio też na żyletki poszło kilka sztuk bhp (w tym skosy bodajże: 505126-19065-9, 505126-19067-5
i 505126-19068-3)
Jednak jest jeszcze parę zestawów bhp (w tym oliwkowe) które śmiało można użytkować. Na jesieni pod koniec przyjechały też bdhpumn-y z różnych st. mac i to całkiem sporo ich stoi teraz w Chojnicach (chyba koło 20 sztuk nawet jak kiedyś naliczyłem). Ale one nie są dla PR Gdynia, a szkoda, bo na TUR-a i na Helską na lato byłby idealne.
pospieszny - 15-05-2011, 14:14
Temat postu:
Cytat:
Koszty, koszty i jeszcze raz koszty.


Zwłaszcza w wakacyjne miesiące, nie ma przychodów tylko koszty Śmiech
Anonymous - 15-05-2011, 14:46
Temat postu:
Na pewno przy tak "wspaniałym" rozkładzie na E65nawet na Gdynia - Hel koszty rosną a przychody spadają.
Damian Łódź - 18-05-2011, 21:44
Temat postu:
Kuba_CH, z jakich stacji macierzystych te bohuny i dlaczego nie dla PR Gdynia?

Pozdrawiam
Kuba_CH - 27-05-2011, 22:47
Temat postu:
Damian Łódź napisał/a:
Kuba_CH, z jakich stacji macierzystych te bohuny i dlaczego nie dla PR Gdynia?

Pozdrawiam

A to różnie, był Poznań, Gliwice, Toruń, inne stacje też jeszcze chyba były...a wszystkie pewnie pójdą na interREGIO lub na ruch regionalny do stacji gdzie są przypisane. PR Gdynia też ma jakieś swoje Bdhpumny ze st. mac Chojnice.
Dużo ogólnie ostatnio się pojawia tych wagonów (nie tylko bohuny) z całej Polski tutaj w Chojnicach. Wszystko na naprawy, rewizje, przeglądy czy jak kto tam to nazywa Smile
Pawel_15 - 28-05-2011, 10:26
Temat postu:
Albo na modernizację tak jak SP32 w Pile...
geordi - 28-05-2011, 12:03
Temat postu:
tzn? beda nowe robic? czy chodzi Ci o 201-210 ?
Pawel_15 - 28-05-2011, 12:18
Temat postu:
Chodzi mi o tę modernę w Pile która wyglądała w ten sposób że przyholowali pełno tych zemst a potem je na złom wywieźli na pakach samochodów ciężarowych - pocieli je w masowej ilości. Boje się że te bohuny mogą tak samo skończyć. Swoją drogą to ktoś dał nieźle dupy, bo te zemsty by mogły jeździć z bohunami jako IR. Można by było dać sporą ilość spalinowych połączeń IR. Zemsty mogą jechać 100 km/h czyli więcej niż SM42 czy SP42.
Kuba_CH - 28-05-2011, 19:49
Temat postu:
Pawel_15 napisał/a:
Chodzi mi o tę modernę w Pile która wyglądała w ten sposób że przyholowali pełno tych zemst a potem je na złom wywieźli na pakach samochodów ciężarowych - pocieli je w masowej ilości. Boje się że te bohuny mogą tak samo skończyć. Swoją drogą to ktoś dał nieźle dupy, bo te zemsty by mogły jeździć z bohunami jako IR. Można by było dać sporą ilość spalinowych połączeń IR. Zemsty mogą jechać 100 km/h czyli więcej niż SM42 czy SP42.

Nie skończą źle nie bój się, stoją już niektóre z nich pięknie zmodernizowane z przyciemnianymi szybami, odświeżone, z zaklejonym logiem PKP, naklejką z logiem Przewozów Regionalnych.
Te bohuny co są w Chojnicach jak i reszta wagonów nie przyjechała tu na kasację, bo stoją na halach i mechanicy pracują nad nimi Smile

TUR powinien mieć skład wagonowy złożony z 4 bohunów i potem dalej na Helską. To by było coś Smile
geordi - 28-05-2011, 19:57
Temat postu:
w czwartek TURa na bonanzach widzialem, az sie zdziwilem. Bo zawsze bipy albo 132. Moze 23/06 tak go zestawia jak piszesz Wink
Kuba_CH - 28-05-2011, 20:14
Temat postu:
geordi napisał/a:
w czwartek TURa na bonanzach widzialem, az sie zdziwilem. Bo zawsze bipy albo 132. Moze 23/06 tak go zestawia jak piszesz Wink

TUR będzie miał wagonowy skład przez całe wakacje. Podejrzewam, że rowerowy wagon + Bhp / Bh. No albo mnie zaskoczą Bdhpumnami Smile
Aktualnie jeździ SA103 + 120A (w pomorskich barwach) + SA132 lub SU42 + 3 Bh.
Spicol - 28-05-2011, 20:39
Temat postu:
A propo TURa, Czy ktoś wie czemu dziś jechał 20min pózniej? I wszyscy nawet panie w kasie myślały ze to normalne opóznienie. Co okazywało sie później czy tylko dzis wyjatkowo jechał inaczej. Czym to było spowodowane. Czy macie infroamcje by takie sytuacje mniłay mnijesce jeszcze później?
Jak to powiedział mi kierownik z którym wracałem. Oni takie rzeczy dowiadują się jak przychodzą.
geordi - 28-05-2011, 22:13
Temat postu:
Spicol: wskazowka jest tutaj: http://82.160.42.14/tablice/zmiany.php?idob=7534&t=4
Według tego powinien jechać jeszcze później.

To ma wpięcie zdaje się do systemu rejestracji zmian w rozkładzie jazdy PLK. I jak przychodzi telegram do maszynisty, że dzisiaj jada pozniej - to na tej stronie tez bedzie.
Ostatnio bylo malo takich jednodniowek. Podejrzewam, ze to przymiarki/poczatki tego co sie zacznie w srode.
Pawel_15 - 29-05-2011, 10:33
Temat postu:
TUR na dwóch PESACH wygląda mega tragicznie. Z wagonem 120A pomiędzy też wygląda to śmiesznie ale chociaż pojemność jest większa. Latem 4 bohuny to powinien być standard + wagon rowerowy. Ewentualnie poczwórna i podwójna bipa + wagon rowerowy.
kowal331 - 29-05-2011, 10:42
Temat postu:
Jeśli TUR ma już jezdzić na SZT to powinien jeżdzić zestawiony 2x SA138,ale NEWAGi są niestety na stałe przypisane do linii helskiej i kościerskiej.Skoro nie może jeżdzić na SA138 to już lepiej by było gdyby kursował na 2xSA132.W takim zestawieniu jeżdził latem 2009 roku jak pamiętam.
Pawel_15 - 29-05-2011, 11:19
Temat postu:
A jakby zrobić że będą jeździły na linii Helskiej ale z wydłużeniem do Chojnic przez Tczew lub Kościerzynę ?
yusek - 29-05-2011, 14:16
Temat postu:
Nie wolno. Ewentualnie można Kościerzyna-Gdynia-Hel.
kowal331 - 29-05-2011, 14:27
Temat postu:
W sezonie ma być pociąg Kościerzyna-Hel.A co do Newagów,to czy one są dożywotnio przypisane tylko do tych dwóch linii?
yusek - 29-05-2011, 14:32
Temat postu:
Nie, tylko na 5 lat a później gdziekolwiek nawet na sprzedaż.
kowal331 - 29-05-2011, 14:35
Temat postu:
Tylko na 5 lat...to i tak długo.Szkoda,że nie wolno im jeżdzić w obiegu Chojnice-Tczew-Gdynia-Hel i na powrót.
yusek - 29-05-2011, 15:11
Temat postu:
5 lat to standard, przy okazji przez 5 lat nie mogą być nośnikiem reklam komercyjnych (jedynie oferty przewoźnika, prezentacja składu lub ewentualnie reklamy województwa). Przy okazji oczywiście 5 lat od pierwszego przejazdu z pasażerami czyli mniej więcej styczeń/luty 2016.
Pawel_15 - 29-05-2011, 15:20
Temat postu:
Arriva nie planuje nic w tym roku nowego na sezon dać ? Coś do Gdyni, Władysławowa, Nowego Dworu Gdańskiego itd ?
Kuba_CH - 29-05-2011, 21:20
Temat postu:
Pawel_15 napisał/a:
Arriva nie planuje nic w tym roku nowego na sezon dać ? Coś do Gdyni, Władysławowa, Nowego Dworu Gdańskiego itd ?

Składem Przewozów Regionalnych? Laughing Toć oni taboru na jazdy po województwie nie mają, a co dopiero kursy komercyjne gdzieś dalej... Razz

Cytat:
Czy macie infroamcje by takie sytuacje mniłay mnijesce jeszcze później?
Jak to powiedział mi kierownik z którym wracałem. Oni takie rzeczy dowiadują się jak przychodzą.

Widziałem to w rozkładzie na stronie portalu podróżnych z gdzieś dwa tygodnie temu. Sam się zdziwiłem na taki pociąg i początkowo myślałem, że to może jakaś nowa relacja...a to tylko wyjątkowo przesunięty TUR.

yusek napisał/a:
Nie wolno. Ewentualnie można Kościerzyna-Gdynia-Hel.

Jeszcze 4 i pół roku i SA137 / 138 będą mogły zacząć jeździć na Chojnice Smile
Szkoda, że te pojazdy są tak przypisane, ale zdaje sobie sprawę, że jakieś tam wymogi tego dofinansowania były.
Anonymous - 12-04-2012, 16:43
Temat postu: Pociągiem na Półwysep Helski
Kilka dni temu ukazało się ogłoszenie o sprzedaży złomu z PR Gdynia. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie to, iż dotyczy to wagonów ze stacji Chojnice, głównie Bhp (popularne Bipy), oraz Aou (Azety) i B11p. W sumie nic ważnego ale... jest jedno ale. Linia Helska generuje ogromny potencjał pasażerski w sezonie. Pasażerowie często nie mieszczą się do pojedynczego SA137 lub SA138, w związku z czym jeżdżą one na ukrotnieniu.I tak niewiele to daje, gdyż wszyscy się nie pomieszczą a w środku panuje ścisk. Rozumiem, iż ze względów ekonomicznych trasowanie Bip wydaje się poza sezonem nieuzasadnione, jednakże w sezonie dziwnym trafem zamiast wagonów mogą trafić się szynobusy.

Tutaj link: http://www.przewozyregionalne.pl/img_in//0000%20ZAMOWIENIA%20PUBLICZNE%202012/GDYNIA/12.04.2012%20Sprzedaz%20zlomu/ogloszenie.pdf

Dziwnym trafem złomowane są wszystkie Bipy z Chojnic. Nie wierzę, iż ani jednej nie udałoby się uratować i przygotować na Hel Twisted Evil
Pawel_15 - 12-04-2012, 17:02
Temat postu:
Pewnie bonanzy będą dawać...
Anonymous - 12-04-2012, 18:18
Temat postu:
Dziwnym trafem w przetargu na złomowanie znalazły się też zdeklasowane jedynki, bonanza oraz dwójka Sad
sz89 - 12-04-2012, 19:44
Temat postu:
Po realizacji tego przetargu stacja w Chojnicach będzie wyglądała jeszcze smutniej..
Viljar - 12-04-2012, 20:33
Temat postu:
Powiem więcej: na tej linii, zwłaszcza na odcinku Puck-Hel, zdarzało się, że i Bipa nie wystarczyła. Podobno bywało (ja nie wiem, nigdy nie widziałem, ale wierzę rozmówcy na słowo), że i dwie Bipy trzeba było łączyć w niektóre sezony.
Pawel_15 - 12-04-2012, 20:38
Temat postu:
Do tych dwóch poczwórnych bip to jakby dali bonanzę to by nie było ścisku w wersji 150% tylko ze 110% Smile W necie są filmiki dupy szturm na bipę, kiedyś osobiście widziałem jak się plebs rzucał w kierunku drzwi jakby żarcie przywieźli...
rumburak - 12-04-2012, 21:24
Temat postu:
A po co ludziom na Hel!? Nie po to pobudowano centra handlowe, żeby się obywatel w jakichś brudnych, niebezpiecznych okolicznościach przyrody uwalił!

Jak ktoś już musi, to może wpaść do jednego z licznych banków po kredyt na samochód, a później grzecznie ustawić się w koreczku, który raz na zawsze wybije mu z głowy takie fanaberie. Do domu i TV oglądać!
Anonymous - 13-04-2012, 08:53
Temat postu:
Z drugiej strony nie mamy nawet podanej ostatniej rewizji tych wagonów. Może te z niedawną rewizją są w dobrym stanie, pozwalającym na dopuszczenie do ruchu Happy
enstone - 13-04-2012, 16:04
Temat postu:
sz89 napisał/a:
Po realizacji tego przetargu stacja w Chojnicach będzie wyglądała jeszcze smutniej..


Tak samo jak stacja w Krzyżu, prawie wszystkie krzyskie fiaty z pod szopy pojechały na żyletki, a teraz przyprowadzili bohuny i bmnopuxy....
Lord W - 13-04-2012, 16:10
Temat postu:
Akurat na Hel , jako atrakcja turystyczna mogliby zostawić te bipy. Albo chociaż zanim je potną to może niech przekażą część do muzeów nie wiem do Chabówki , do Wolsztyna i niech będą atrakcją turystyczną.
Tomasz B. - 13-04-2012, 21:00
Temat postu:
Virakocha napisał/a:
Z drugiej strony nie mamy nawet podanej ostatniej rewizji tych wagonów. Może te z niedawną rewizją są w dobrym stanie, pozwalającym na dopuszczenie do ruchu Happy


Nie mamy, co nie znaczy, że nie wiemy Smile

Z zestawu wystawionych w przetargu piętrusów - najstarsza rewizja była przeprowadzona 28.04.09 a najmłodsza 10.09.2009. Te pozostałe, obecnie odstawione mają rewizje z podobnego okresu, a jedyny kursujący zestaw Bhp będzie w ruchu do 30.10.2012. Te wagony są wyeksploatowane, przestarzałe, sprawiają duże kłopoty podczas napraw - bo po prostu nie ma części do nich i trzeba kombinować. Należy zachować coś dla celów muzealnych lub pociągów retro,a resztę definitywnie skasować. Na linię Helską można spokojnie wysłać Bohuny, które są pojemne i dają możliwość łatwiejszego zestawia pożądanej wielkości (pojemności) składu. Tyle w tym temacie ;-)
EU07-469 - 15-04-2012, 23:27
Temat postu:
Pytanie tylko, ile tych bohunów zostało... Niby jest ich całkiem dużo, ale spora część z tego co się orientuję jeździ na IR-ach. Ewentualnie na Hel niewiele zostanie. Z drugiej strony, w trzy bohuny można upchnąć więcej osób niż do poczwórnej bipy. Takie odnoszę wrażenie, bowiem jeden bohun ma długość 26,25 m (dla porównania wagon 120A ma długość 24,50 m, a człon bipy jest jeszcze krótszy).
dyżurny - 16-04-2012, 09:14
Temat postu:
EU07-469, na iRach nie jeżdżą już wcale, albo są to pojedyncze sztuki. Obecnie podstawą wagonowych iR są przedziałowe 111A i 112A, oraz bezprzedziałowe 120A. Chyba tylko iR Wilda jest w całości zestawiona z Bohunów, i osobówki w Wielkopolsce. Natomiast cała masa piętrusów stoi sobie odstawiona w Rzeszowie, Pile, Krzyżu, Chojnicach.
Pawel_15 - 16-04-2012, 09:34
Temat postu:
Pojemnościowo to 3 Bohuny będą miały więcej miejsc niż poczwórna Bipa.
EU07-469 - 16-04-2012, 09:55
Temat postu:
No to tym bardziej na sezon z 9 - 12 wolnych bohunów (jeśli tyle się znajdzie) do Kościerzyny albo Gdyni (zależy skąd jeżdżą te pociągi na Hel), ewentualnie do każdego składu jedną - dwie bonanzy (w miarę potrzeb) i mamy porządne 3 - 4 składy (z czego zawsze jeden jako rezerwa taborowa) na letnią nawałnicę. Należy jeszcze pamiętać o jakichś SP32 lub SU42, które będą to ciągnąć (rozkład zrobić pod tą drugą - odkurzacz jest nieco szybszy i jeśli rozkład będzie pod niego, to skład z polsatem zawsze będzie miał w plecy). Jednak na to muszą wpaść władze Przewozów Regionalnych, a nie my na forum.
Tomasz - 22-04-2012, 00:57
Temat postu:
Pawel_15 napisał/a:
Pewnie bonanzy będą dawać...


do Krakowa na KGZ albo na Płaszów. Widziałem dziś tego typu wagony z Gdynii ustawione na Łobzowie w kolejce na złom... : (
tobiask2906 - 19-06-2012, 16:20
Temat postu:
Znalazłem zdjęcie z dobrą wiadomością Smile
Niektóre Bip-y są po rewizji!!!

http://rail.phototrans.eu/14,67878,0.html
Lord W - 19-06-2012, 17:28
Temat postu:
No to ładnie.

Niektórzy mówią, że to złom, ale nie wydają mi się duże gorsze od zwykłych EZT, albo nowoczesnych wynalazków za grube miliony typu ED74.
pilot1123 - 19-06-2012, 20:31
Temat postu:
Robią bipom rewizje, a bohuny w krzakach stoją...
sz89 - 20-06-2012, 12:09
Temat postu:
tobiask2906 napisał/a:
Znalazłem zdjęcie z dobrą wiadomością Smile
Niektóre Bip-y są po rewizji!!!

http://rail.phototrans.eu/14,67878,0.html


Stoją w Chojnicach. Obok stoją bonanzy przystosowane do przewozów rowerów tj. ostatnia część wagonu nie ma siedzeń (chyba tylko po jednym oparciu z obu stron) i ma haki na rowery. Zewnątrz na wagonie jest namalowany rower.

Wszystko widziane z odległości więc mogłem czegoś niedowidzieć Smile
sympatyk - 15-01-2013, 21:53
Temat postu:
Pociągów na Hel nie będzie do kwietnia.
Rewitalizacja się przedłuża.

Pomorski zakład Przewozów Regionalnych w Gdyni ogłosił przetarg na autobusową komunikację zastępczą na trasie Reda - Hel – Reda od 10 lutego do 13 kwietnia. To oznacza, że linia w dalszym ciągu będzie zamknięta w związku z rewitalizacją.

Komunikacja zastępcza dłużej, i aż do Redy.
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie przewozów autobusowych w zastępstwie kolejowych przewozów pasażerskich realizowanych przez PR na odcinku Reda - Hel – Reda w okresie od 10 lutego 2013 roku do 13 kwietnia 2013 roku w związku z planowaną przez PKP Polskie Linie Kolejowe modernizacją. Realizacja usługi odbywać ma się minimum piętnastoma autobusami o pojemności min. sześćdziesięciu miejsc, w tym co najmniej czterdzieści pięć miejsc musi być siedzących.

Obecnie komunikacja zastępcza kursuje na odcinku Władysławowo - Hel. Początkowo miała kursować do 19 grudnia, następnie pociągi odwołano również na okres od 20 grudnia do 9 lutego. Na kolejny okres, od 10 lutego, Przewozy Regionalne zamawiają łącznie 2 473 kursów na trasie Reda – Hel – Reda oraz 84 kursów na trasie Reda – Władysławowo – Reda. W trakcie realizacji usługi wykonawca będzie zobowiązany do zapewnienia miejsc postojowych w Redzie, Władysławowie i w Helu, gdzie w przypadku opóźnienia pociągu autobusy będą oczekiwać na skomunikowanie bez zakłócania ruchu drogowego.

Salcef ma jeszcze czas.
O niemal pół godziny skróci się podróż kolejowa na Półwysep Helski dzięki rewitalizacji i modernizacji linii kolejowej z Redy do Helu. Umowa na zaprojektowanie i wykonanie prac budowlanych została podpisana 5 października 2011 r. z włoską firmą Salcef Costruzioni Edili E Ferroviarie S.p.A. Termin realizacji kontaktu wynosi 27 miesięcy. Prace w terenie obejmują wymianę nawierzchni kolejowej na długości ponad 10 km, naprawę bieżącą z całkowitą wymianą podkładów na długości ponad 23 km, oraz naprawę bieżącą nawierzchni torowej na długości ponad 24 km.
Trasa Reda – Hel jest linią jednotorową, niezelektryfikowaną, pasażersko-towarową. Jest też jedną z najbardziej nasyconych linii, na obszarze Pomorza, skrzyżowaniami jednopoziomowymi z drogami i przejściami dla pieszych. Jest ich aż 100.

Podróż skróci się o pół godziny.
Na przejazdach kolejowych maszyniści obecnie zwalniają nawet do 20 km/h, aby w razie konieczności móc zatrzymać pociąg. Po rewitalizacji to ulegnie zmianie. Na 23 przejazdach i przejściach dla pieszych zostaną zainstalowane aktywne urządzenia zabezpieczające – w tym, między innymi samoczynna sygnalizacja przejazdowa, telewizja przemysłowa, rogatki, sygnalizacja świetlna i dźwiękowa. Urządzenia te zapewnią maksymalny poziom bezpieczeństwa dla wszystkich użytkowników linii kolejowej oraz dróg. Dzięki automatyce będzie możliwe przyspieszenie przejazdu pociągów z 60-80 km/h do 100 km/h, co skróci podróż o około 25 minut.
Koszt całkowity projektu to 117 mln zł brutto. Projekt współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej – Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013.

http://www.rynek-kolejowy.pl/38739/_Rewitalizacja_sie_przedluza_Pociagow_naHel_nie_bedzie_dokwietnia_.htm
Borys_q - 13-05-2013, 12:00
Temat postu: Linia 213 Reda-Hel
Witam, chciałbym się zapytać jak wygląda postęp prac na linii 213 Reda-Hel?? Czy są jakieś szanse żeby zgodnie z planem była otwarta na sezon?? Wieść gminna niesie że żeby na wakacje ją otworzyć to cud musiał by się stać, a ktoś wie jak jest na prawdę??
jubikej - 13-05-2013, 17:16
Temat postu:
Ciagnie kolege na zeberki Smile rozklad jest gotowy, tlk na hel z Gdyni maja czas jazdy ok 2h. Nowy rozklad jest od 9.06 sezon startuje chyba od 28.06 wiec maja 3 tyg extra
REXus - 13-05-2013, 18:46
Temat postu:
Okiem niewprawnym - prace są w szczerym polu. Może to część większego planu, ale jedyne, co widać, to kupę wożonego tłucznia. Postępy raczej marne, ale podkreślam - ja się na tych sprawach nie znam.
Borys_q - 13-05-2013, 19:27
Temat postu:
Jak ma nie ciągnąć, najlepsze służby w przerwie na rybkę i plażeSmile Gadałem ostatnio z jakimś kolejarzem z tamtych stron i zasięgam języka.
jubikej - 14-05-2013, 20:31
Temat postu:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1444003&page=5

cos takiego znalazłem :]
kriss - 01-06-2013, 21:02
Temat postu:
jeżeli kogoś interesuje to praca wre, nawet w Boże Ciało widziałem roboty na torach, widać że spinają poślady i robią, niby rozkład od 21 uwzględnia przywrócenie pociągów
Horror - 08-06-2013, 16:39
Temat postu:
Czyli doprowadzą do stanu "przejezdności" - zapewne z prędkościami BARDZO bezpiecznymi, a to co miało być zrobione, będzie znów "do sezonu". Któregokolwiek z następnych.
Miał być dobrze, a wyszło...jak zawsze Smile
Arek - 20-06-2013, 11:37
Temat postu: W wakacje na Hel dojedziemy pociągiem
W piątek na trasę do Helu wyruszą pierwsze pociągi po przerwie związanej z rewitalizacją linii. Aby zapewnić pasażerom dojazd na piaszczyste plaże, PKP Polskie Linie Kolejowe nadały priorytet realizacji tej inwestycji.

Linia kolejowa Reda – Hel cieszy się największą popularnością w czasie wakacji, gdy oprócz pociągów regionalnych uruchamiane są sezonowe połączenia wakacyjne. Choć realizacja inwestycji potrwa według planu do stycznia 2014 roku, zaplanowano ją w taki sposób, by nie utrudniać kolejowego ruchu turystycznego. Przejezdność linii kolejowej na Hel z dotychczasową prędkością eksploatacyjną na poziomie 80 km/h będzie zapewniona od północy 20 czerwca do 2 września. Pierwszy pociąg regionalny z Gdyni na Hel odjedzie w piątek 21 czerwca o 5:56, a pierwszy dalekobieżny pociąg sezonowy, z Lublina dojedzie do końcowej stacji 29 czerwca o 6.56.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/46021/W%C2%A0wakacje_na%C2%A0Hel_dojedziemy_pociagiem.htm
burek132 - 29-06-2013, 09:24
Temat postu:
Czy TUR od lipca będzie od Gdyni przedłużony do Helu i z powrotem też pojedzie bez przesiadki z Helu, czy będą to dwa różne pociągi, tak jak jest w rozkładzie?
Tomek_poz - 29-06-2013, 15:09
Temat postu:
Według tabel ze strony http://www.przewozyregionalne.pl "TUR kursuje 29VI - 1IX w relacji do Helu i z Helu". Dzisiaj do Helu jechał skład SM42+bonanza+bohun+bonanza.
aanniiaa - 09-07-2013, 10:02
Temat postu:
Czy jest ktoś w stanie powiedzieć które połączenia relacji Hel-Gdynia oraz Gdynia-Hel są częściowo lub w całości zestawione z bohunów/Bip (ogólnie piętrusów)? O "Turze" do/z Chojnic już wiem. Najbardziej mi zależy na informacji co do pociągu odjeżdżającego z Helu o 9:48 Smile
Dudzio - 09-07-2013, 13:55
Temat postu:
Tak, 9:48 z Helu to skład z piętrusami BHP.

Pociągi PR z Helu:
4:27 szynobus
6:14 szynobus
8:22 szynobus
9:48 wagony
10:59 szynobus
12:55 wagony
14:58 wagony
15:56 szynobus
16:33 szynobus
17:54 wagony
20:03 szynobus

Nie wiem jaka część składów wagonowych zawiera piętrusy. Gdzieś czytałem, ze Bipy (jedna dwusekcyjna, druga czterosekcyjna) są na 3/4 obiegów.
aanniiaa - 09-07-2013, 14:13
Temat postu:
Dudzio, wielkie dzięki! Laughing
marlen74 - 09-07-2013, 18:23
Temat postu:
Dudzio a czy mógłbyś jeszcze napisać godziny odjazdów z Gdyni do Helu jakim taborem przewozy są obsługiwane? Tak jak to napisałeś z Helu do Gdyni. Z góry dzięki !
Dudzio - 09-07-2013, 20:39
Temat postu:
Odjazdy z Gdyni Głównej:

5:26 szynobus
7:36 szynobus
9:03 wagony
10:31 wagony
12:07 szynobus
13:18 wagony
15:32 wagony
16:38 szynobus
18:54 szynobus
20:24 wagony
22:47 szynobus
Anonymous - 09-07-2013, 20:45
Temat postu:
Nie ma byka? Wagony z Helu na 4 kursach, a na Hel na 5ciu?
Dudzio - 09-07-2013, 21:09
Temat postu:
Nie ma byka, tak są ułożone obiegi.
marlen74 - 09-07-2013, 21:43
Temat postu:
Dzięki jeszcze raz Dudzio.W przyszłym miesiącu zamierzam udać się na wczasy do Karwii ale na Hel postanowione: POCIĄGIEM !
Hamer - 14-07-2013, 19:20
Temat postu:
pstryknięte dzisiaj we Władku - godz 17:40
Dudzio - 14-07-2013, 22:11
Temat postu:
A to ciekawy widok! Very Happy
jubikej - 15-07-2013, 07:53
Temat postu:
na weekend standardowy Smile
jano - 15-07-2013, 18:36
Temat postu:
Dudzio napisał/a:
Odjazdy z Gdyni Głównej:


9:03 wagony



Ten pociąg od dzisiaj jeździ nieco później z Gdyni, z tego co pamiętam to odjeżdża o godz. 9:4...
Dzisiaj widziany skład to stonka PR + potrójna bipa.
danio - 15-07-2013, 19:16
Temat postu:
Chyba poczwórna, albo podwójna ....
jano - 15-07-2013, 19:21
Temat postu:
Wydaje mi się, że potrójna była (w malowaniu niebiesko-zółtym), obserwowałem ze składu z V peronu w Gdyni.
Jakub.MFN - 19-07-2013, 12:45
Temat postu:
Dudzio napisał/a:
Nie ma byka, tak są ułożone obiegi.

A właśnie, że jest...
Z Gdyni Gł.:
5.26 - autobus
7.36 - autobus
9.03 - skład
10.31 - skład (przechodzi z "Tura" z Chojnic)
12.07 - autobus
13.18 - autobus
15.32 - skład
16.38 - autobus
18.54 - autobus
20.24 - skład
22.47 - autobus
23.25 - autobus (do Władysławowa).
z Helu:
4.20 - autobus (z Władysławowa)
4.27 - autobus
6.14 - autobus
8.22 - autobus
9.48 - skład
10.59 - autobus
12.55 - skład (w Gdyni przechodzi na Chojnice jako TUR).
14.58 - skład
15.56 - autobus
16.33 - autobus
17.54 - skład
20.03 - autobus
Dudzio - 19-07-2013, 15:54
Temat postu:
Jakub.MFN napisał/a:

Z Gdyni Gł.:
13.18 - autobus

Kiedy sprawdzałem w infopasażerze 09.07.2013 to były wpisane wagony. Aktualnie jest już szynobus, masz rację.
danio - 19-07-2013, 18:22
Temat postu:
Czy ktoś wie ile obiegów jest na Hel ?
Mam na myśli składy wagonowe.
Leniwiec - 19-07-2013, 19:40
Temat postu:
Jeżeli chodzi Ci o stonki to można wywnioskować, że 3. Dwa obsługują Gdynia-Hel a trzeci "Tura". Wystarczy poczytać kilka postów wyżej.
danio - 19-07-2013, 19:49
Temat postu:
Chodzi o Bipy Smile
aanniiaa - 26-07-2013, 21:09
Temat postu:
danio, oprócz wspomnianego "Tura" czterosekcyjna "bipa" i ryflak obsługują na pewno kurs o 9:48 z Helu do Gdyni.
marlen74 - 27-07-2013, 18:14
Temat postu:
Witam. Czy wie ktoś czy na stacji we Władysławowie jest czynna kasa Przewozów Regionalnych ? Jezeli tak to w jakich godzinach? Ewentualnie jakiś biletomat? Smile
Dudzio - 27-07-2013, 20:30
Temat postu:
Rok temu była czynna, więc w tym roku tym bardziej Smile
aanniiaa - 28-07-2013, 12:27
Temat postu:
marlen74 napisał/a:
Witam. Czy wie ktoś czy na stacji we Władysławowie jest czynna kasa Przewozów Regionalnych ? Jezeli tak to w jakich godzinach? Ewentualnie jakiś biletomat? Smile

Biletomatu nie ma; są czynne trzy kasy (chyba dwie PIC-u i jedna PR-ów) sprzedające bilety z rezerwacją na wszystkie pociągi oraz osobne okienko z informacją (przynajmniej tak było jeszcze wczoraj Smile ).
marlen74 - 28-07-2013, 16:28
Temat postu:
Bardzo dziękuję AANNIIAA Smile
danio - 29-07-2013, 17:05
Temat postu:
Udało mi się ustalić obiegi składów wagonowych na Hel. Jak dobrze pójdzie to niebawem go wrzucę.
aanniiaa - 30-07-2013, 19:42
Temat postu:
danio, przyjazd z Gdyni do Helu o 17:45 i odjazd z Helu do Gdyni o 17:54 to ten sam skład, czyli 5 lub 6 ryflaków (bipa na tych kursach nigdy nie występuje). Podpatrzone na miejscu przez ostatni tydzień Zg
Jakub.MFN - 30-07-2013, 20:30
Temat postu:
aanniiaa napisał/a:
danio, przyjazd z Gdyni do Helu o 17:45 i odjazd z Helu do Gdyni o 17:54 to ten sam skład, czyli 5 lub 6 ryflaków (bipa na tych kursach nigdy nie występuje). Podpatrzone na miejscu przez ostatni tydzień Zg

Po pierwsze nie ryflaki, a bonanzy! Po drugie - 6 wagonów na pociągach PR na D29-213 w tym roku jeszcze się nie zdarzyło ani razu! Początkowo były 4, teraz jest to 5 pudeł! Na kursie 93533/93540 bipę można uświadczyć jak najbardziej. Szanse to jakieś 33% . Generalnie jeźdźą cztery składy na zmianę: SM42+5xBh , SU42+Bh+Bohun+2xBh, SU42+3xBh + 2Bhp (dwusekcyjna bipa) i SU42+4Bhp + Bh.
Wygląda to tak, że żaden z powyższych składów nie ma stałego obiegu. Tzn. jeśli dajmy na to na wspomnianym 93533/93540 pójdzie SM42 z 5 bonanzami to następnego dnia pojawi się na przykład na 93525 i potem odjedzie jako 93532 i dalej jako "Tur" do Chojnic. Jeśli chodzi o dokładne numery maszyn to trafić możemy na:
SM42: 204 (nowy nabytek PR Gdynia, wcześniej PR Kielce), 349. Z SU42 to 508, 514, 525, 534 (po rewizji). Sprawna w Chojnicach powinna być jeszcze żółto - niebieska 533, ale jak do tej pory jeszcze się na helskiej nie pojawiła. Być może wynika to z tego, że jakaś maszyna musi stać wolna w Chojnicach, żeby w razie czego obsłużyć zaszynobus do Szczecinka/Piły/Tczewa.
ufoludek - 31-07-2013, 06:18
Temat postu:
Jak by ktoś zrobił zdjęcia/filmy z tego roku, to by miło było.
danio - 31-07-2013, 11:22
Temat postu:
@aanniiaa
A ja właśnie na tym obiegu jechałem bipą Smile
To było w piątek.
aanniiaa - 01-08-2013, 18:33
Temat postu:
Jakub.MFN napisał/a:
Po pierwsze nie ryflaki, a bonanzy! Po drugie - 6 wagonów na pociągach PR na D29-213 w tym roku jeszcze się nie zdarzyło ani razu! Początkowo były 4, teraz jest to 5 pudeł!(...)

Racja, bonanza nie ryflak Wink Sprawdziłam zdjęcia - jest rzeczywiście 5 wagonów, więc o pomyłkę (6 wagonów) nietrudno. Ale krzyczeć nie trzeba...

Jakub.MFN napisał/a:
(...) Generalnie jeźdźą cztery składy na zmianę: SM42+5xBh , SU42+Bh+Bohun+2xBh, SU42+3xBh + 2Bhp (dwusekcyjna bipa) i SU42+4Bhp + Bh.
Wygląda to tak, że żaden z powyższych składów nie ma stałego obiegu (...)

Rzeczywiście, innych składów PR-ów na linii helskiej nie widać. Stałe obiegi mają chyba tylko te składy, które są obsługiwane przez szynobus+bonanzę.

danio napisał/a:
(...) A ja właśnie na tym obiegu jechałem bipą Smile
To było w piątek.

Dziś jechał na tych kursach skład SU42+3xBh + 2Bhp.
danio - 03-08-2013, 08:19
Temat postu:
Tam jeżdżą 4 składy
A/ Bhp + bonanza
B/ 5 x bonanza
C/ bonanza + bohun + 3 x bonanza
D/ 3 x bonanza + bipa

Obieg wygląda mniej więcej tak
1/ TUR przyj 12:44 powrót 14:58
2/ 9:48 z helu + 17:45/17:54 na stacji hel
3/ 11:58/12:55 do Chojnic Turem
4/ przegląd

To by się zgadzało praktycznie idealnie. Byłem 3 razy w ciągu 4 dni w tamtym rejonie i tak to wyglądało mniej więcej.
Jakub.MFN - 06-08-2013, 22:10
Temat postu:
Dla zainteresowanych - na 213 pojawiła się SU42-533. Niestety, straciła już swoje "polsatowskie malowanie", ponieważ parę dni temu przeszła NR w Chojnicach.
sympatyk - 11-12-2013, 16:16
Temat postu:
Zakończenie remontu linii na Hel opóźni się.

Zgodnie z kontraktem, modernizacja linii kolejowej nr 213 Reda-Hel miała się zakończyć 5 stycznia 2014 r. Termin ten nie zostanie jednak dotrzymany: pociągi na Półwysep Helski wjadą najprawdopodobniej wiosną.
Maciej Dutkiewicz, rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK poinformował „Rynek Kolejowy”, że włoska firma Salcef, wykonawca inwestycji, przekazał informację, iż roboty zakończą się do czerwca 2014 r.
PKP PLK mają nadzieję, że roboty na linii 213 zakończą się jednak szybciej niż w czerwcu. Naturalnie w okresie zimowym roboty będą musiały być wstrzymane, ale, jak mówi Maciej Dutkiewicz, PKP PLK oczekuje, że prace na linii na Hel będą wykonywane „najdłużej jak się da”. – Nie wyobrażamy sobie sytuacji, by roboty na linii 213 finalnie zakończyły się później niż w czerwcu i żeby w wakacje pociągi na Hel nie dojechały – dodaje rzecznik.

Więcej:

http://www.rynek-kolejowy.pl/49814/zakonczenie_remontu_linii_na_hel_opozni_sie.html
Hamer - 24-01-2014, 19:46
Temat postu:
W sumie niestety nic nowego. Tak to jest jak zleceniodawca tkwi nadal w głębokiej komunie w błogim przeświadczeniu, że przecież wydaje nie swoje, a pasażer - no ch.. z nim.
Wszyscy uciekną do busiarzy i nie będzie problemu.
Powinny być takie kary umowne, że w wypadku opóźnienia jak te zapowiadane wykonawca szedłby z torbami. Tym bardziej, że dopiero od upływu pierwotnego terminu robót nie można ich prowadzić ze względu na zimę
sympatyk - 24-02-2014, 14:59
Temat postu:
Linia na Hel: Zakończenie remontu do Wielkanocy?

Zgodnie z najnowszymi informacjami przekazanymi przez PKP PLK, modernizacja linii Reda – Hel ma się zakończyć w drugiej połowie kwietnia. Nie oznacza to jednak końca utrudnień: linia będzie zamykana jeszcze także w pierwszej połowie przyszłego roku. Prawdopodobnie jednak na krótko.
Pod koniec ubiegłego roku okazało się, że choć zgodnie z kontraktem, modernizacja linii 213 Reda-Hel miała się zakończyć 5 stycznia 2014 r., termin ten nie zostanie jednak dotrzymany. Włoska firma Salcef, wykonawca inwestycji, przekazała PKP PLK informację, iż roboty zakończą się do czerwca 2014 r. Obecnie, zgodnie z informacjami przekazanymi przez rzecznika PKP PLK Mirosława Siemieńca, plan zakłada skończenie robót w kwietniu.
Zaawansowanie prac na poziomie 75%
– Podpisaliśmy z firmą Salcef aneks do umowy, przedłużający prace o 106 dni, czyli do 21 kwietnia, a zatem do Świąt Wielkanocnych. Zaawansowanie finansowe kontraktu jest obecnie na poziomie 67%, a rzeczowe na poziomie około 75%. Firma ma zapewniony cały materiał do zakończenia kontraktu. Na wszystkich szlakach roboty torowe zostały zakończone, obecnie trwają prace tylko na stacjach Puck, Władysławowo, Kuźnica i Jastarnia. Z trzynastu peronów, siedem jest już ukończonych, pozostało tylko zamontować na nich małą architekturę. Z pięciu obiektów inżynieryjnych, czyli dwóch wiaduktów i trzech mostów, jeden jest całkowicie ukończony, a na pozostałych trwają prace. Stan ich zaawansowania wynosi 80%. Zaawansowanie robót związanych z montażem nowych urządzeń sterowania ruchem i energetyki wynosi około 70%, a infrastruktury telekomunikacyjnej około 50% – wylicza Mirosław Siemieniec.
Jednocześnie warto jednak zauważyć, że w Regulaminie przydzielania tras kolejowych na rozkład 2014/15, zatwierdzonym przed kilkoma dniami przez zarząd PKP PLK, widnieje informacja, że na linii 213 w okresie od stycznia do czerwca 2015 r. ponownie będą prowadzone prace inwestycyjne, a trasa znów będzie w tym okresie zamknięta.
Utrudnienia także w przyszłym roku
Ewa Symonowicz-Ginter z pomorskiego oddziału Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK zauważa jednak w rozmowie z „RK”, że na aż tak długie zamknięcia podróżni nie muszą się przygotowywać, choć pewnych utrudnień także w przyszłym roku nie da się uniknąć.
– Zamknięcia będą dotyczyły rozszerzonego zakresu zadania, na które zostanie wyłoniony nowy wykonawca prac. Obecnie trwa procedura przetargowa. W I półroczu 2015 r. przewidywane są zamknięcia tylko poszczególnych stacji, na których wymagana jest kompleksowa wymiana nawierzchni torowej. Jedynie przy wymianie rozjazdów może wyniknąć konieczność zamknięcia poszczególnych szlaków, ale również nie całej linii. Zamawiający, z uwagi na procedury, z rocznym wyprzedzeniem musiał zaplanować bezpieczne terminy, aby nowy wykonawca mógł się wpisać w ofertę przetargową i wykonać w terminie umownym prace inwestycyjne – mówi Ewa Symonowicz-Ginter.

http://www.rynek-kolejowy.pl/50941/linia_na_hel_zakonczenie_remontu_do_wielkanocy.htm
kriss - 19-03-2014, 11:52
Temat postu:
Na stronie PR pojawiła się informacja odnośnie przetargu na komunikację zastępczą na tej linii od 27.04 do 14.06, także chyba koniec marzeń o powrocie pociągów przed świętami. http://www.przewozyregionalne.pl/node/14146
jubikej - 19-03-2014, 13:06
Temat postu:
a miało od kwietnia ruszyć
pawelu - 19-03-2014, 21:19
Temat postu:
To lipa, bo na majówkę planowałem skoczyć na Hel, ale autobusem to sobie odpuszczam. Poczekam tradycyjnie do wakacji:-)
sympatyk - 08-04-2014, 19:17
Temat postu:
Koleją na Półwysep Helski dojedziemy w czerwcu.

Z przeszło półrocznym opóźnieniem w stosunku do pierwotnego terminu ukończone zostaną prace modernizacyjne wzdłuż "helskiego korytarza kolejowego". Zgodnie z zawartym w październiku 2011 r. kontraktem, modernizacja linii kolejowej nr 213 Reda-Hel miała się zakończyć 5 stycznia 2014 r., jednak już pod koniec ubiegłego roku było wiadomo, że prace potrwają przynajmniej do wiosny. Dzisiaj – jak zapewnił "Rynek Kolejowy" Maciej Dutkiewicz, rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK – jest już pewne, iż w czerwcu na Półwysep dojedziemy koleją. Całościowo zaś remont zostanie prawdopodobnie ukończony dopiero w sierpniu.

Więcej:

http://www.rynek-kolejowy.pl/51713/koleja_na_polwysep_helski_dojedziemy_w_czerwcu.html
corzo007 - 19-04-2014, 12:51
Temat postu:
Czy ktoś wie co dzieje się z wagonami na Helu? W tym roku będą tam turnusy czy niestety wagony zostały zezłomowane?
Arek - 14-05-2014, 11:22
Temat postu:
Wakacyjne pociągi nie dojadą do Helu do 10 lipca:

http://inforail.pl/text.php?id=64055
kriss - 15-06-2014, 08:02
Temat postu:
dzisiaj rano dostałem smsa od PR, że na odcinku Rda-Hel wprowadzono komunikację zastępczą, także chyba im się nie udało z otworzeniem tej linii dziś
sympatyk - 16-06-2014, 12:08
Temat postu:
Falstart pociągów na Hel - pierwszy skład był opóźniony 5 godzin.

Pierwszy pociąg dotarł do celu pięć godzin później niż zapowiadano. Przesiadki w autobusy zastępcze i wielominutowe opóźnienia czekały podróżnych, którzy w niedzielę zdecydowali się skorzystać z otwieranego z hukiem po dwuletniej przerwie połączenia kolejowego na Hel. PKP PLK tłumaczą, że winna jest firma modernizująca torowisko – informuje „Dziennik Bałtycki”.
- Przed południem nie działała sygnalizacja na przejazdach, więc nasze pociągi musiały zwalniać do 20 kilometrów na godzinę. Przy tylu istniejących ograniczeniach szybkości nie da się zrealizować rozkładu, który PLK sama przyjęła - powiedział „Dziennikowi Bałtyckiemu” Benedykt Plotta, naczelnik działu marketingu Pomorskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Gdyni. - To niedoróbki wykonawcy, ale my możemy mieć pretensje tylko do PLK, które nadzorowało wykonawcę i powinno zdawać sobie sprawę z tego jak wygląda sytuacja. To jednoznacznie wina zarządcy PKP PLK – dodaje Plotta.

Więcej:

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/19930/Falstart-pociagow-na-Hel-pierwszy-sklad-byl-opozniony-5-godzin.html
Pirat - 16-06-2014, 20:55
Temat postu:
Linia kolejowa Gdynia - Hel. Wielkie otwarcie okazało się falstartem.

W niedzielę wznowiono ruch pociągów na linii kolejowej z Redy na Hel. I niemal natychmiast odnotowano szereg niedoróbek, które w bardzo istotny sposób zakłóciły ruch pociągów. Główne problemy: niedziałające urządzenia srk i sygnalizacja przejazdowa.

Pierwszy pociąg dotarł do celu pięć godzin później niż zapowiadano. Przesiadki w autobusy zastępcze i wielominutowe opóźnienia czekały podróżnych, którzy w niedzielę zdecydowali się skorzystać z otwieranego z hukiem po dwuletniej przerwie połączenia kolejowego na Hel. Jak tłumaczy zarządca torów - winna jest firma modernizująca torowisko.

Więcej TUTAJ
sympatyk - 24-06-2014, 18:10
Temat postu:
Gdynia-Hel: Wagon rowerowy doczepiony do każdego autobusu szynowego.

Jeśli nastąpi potrzeba, to w okresie wakacyjnym do każdego autobusu szynowego kursującego z Gdyni na Hel doczepiany będzie wagon do przewozu rowerów – zapowiadają Przewozy Regionalne.
Tradycyjnie, jak w każde wakacje, od soboty na trasie na Hel zwiększona zostanie liczba pociągów uruchamianych przez Przewozy Regionalne. W tym sezonie, zaplanowanych zostało 11 par pociągów w relacji Gdynia-Hel i 2 pary pociągów w relacji Gdynia-Władysławowo. Trzy pary (dwie na Hel i jedna do Władysławowa) obsługiwane będą składami wagonowymi, pozostałe – autobusami szynowymi. W związku z tym, że w autobusach szynowych pojawia się problem z przewozem rowerów, PR mają przygotowane wagony typu 120 A, w których część siedzeń została zdemontowana, a w zamian zainstalowano wieszaki na rowery.
W sezonie wakacyjnym na linii helskiej w obiegach zaplanowane jest kursowanie w sumie 4 autobusów szynowych SA138 (trójczłonowych). – W razie potrzeby, do każdego z nich będziemy doczepiać wagon „rowerowy”. Będziemy reagować elastycznie, w zależności od zapotrzebowania – mówi „RK” Benedykt Plotta, naczelnik wydziału marketingu w pomorskim oddziale PR.

Więcej:

http://www.rynek-kolejowy.pl/52860/gdynia_hel_wagon_rowerowy_doczepiony_do_kazdego_autobusu_szynowego.html
Hamer - 02-07-2014, 08:30
Temat postu:
Czy poranny TUR jeździ normalnie na całej trasie, czy remont nadal nie jest skończony i można trafić na zastępczy autobus albo godzinę opóźnienia ? I jakie zestawienie jedzie ?
jubikej - 02-07-2014, 09:07
Temat postu:
tur ma chyba stonke i 4 wagoniki i jeździ w relacji Chojnice-Hel, nie ma już zadnych autobusow, a opóźnienie zawsze może się zdarzyć w końcu to linia jednotorowa
Borys_q - 02-07-2014, 12:42
Temat postu:
Z turem jest różnie czasem zebra, czasem szynobus z wagonem czasem podwójny szynobus, co do opóźnień to zależy od dnia są dni ze wszystko idzie planowo są dni że nie.
jubikej - 03-07-2014, 10:24
Temat postu:
ja wczoraj +5 w Gdyni :] ale to dlatego ze nie używałem 12 pozycji Smile
Borys_q - 14-07-2014, 11:36
Temat postu:
Idzie ku lepszemu, nie było mnie 2 tygodnie na Helu i zdziwienie 3 pozycje w R-307 jedna pozycja w WOS-ie, jedzie się elegancko.
pacy - 14-07-2014, 13:59
Temat postu:
Tak taki skład wygląda :
Regio Hel - Gdynia , SA 138 z doczepionym wagonem do przewozu rowerów
jubikej - 14-07-2014, 14:26
Temat postu:
co zostało? jutro jade Smile
Borys_q - 14-07-2014, 14:39
Temat postu:
Poszło na prv
danio - 16-07-2014, 09:58
Temat postu:
Obieg bip jest następujący :
Tur do Helu
REGIO do Gdyni po 12:30
REGIO na Hel po 15
Powrót po 18
Następnego dnia REGIO po 9 do Władysławowa
powrót do Chojnic Turem.
adrian033 - 13-08-2014, 08:16
Temat postu:
Cześć wszystkim czy był kiedyś pomysł na elektryfikacje linii Gdynia-Hel?
helmutt1 - 23-11-2014, 10:47
Temat postu:
Czy od nowego rozkładu będziemy mogli już gnać szynobusem stówkę?
alojz - 23-11-2014, 13:17
Temat postu:
Tak - http://www.plk-sa.pl/files/public/user_upload/pdf/Reg_przydzielania_tras/Regulamin_2014_2015/27.06.2014/ZAL_2.1A_20140626124031.pdf
Stoker - 19-12-2014, 09:43
Temat postu:
Zastanawiająca jest V max 60km/h na obu zmodernizowanych torach szlaku Gdynia Wlk Kack - Gdynia Gł. Tam przed powstaniem degrengolady, czyli z 15 lat temu było 80 (dla wszystkich poc. pasażerskich, a nie tylko dla SA), tak samo jak na szlaku Osowa - Wlk Kack.
Teraz oba tory zmodernizowane, nowe rozporządzenie zwiększające dopuszczalne przyspieszenie niezrównoważone do 0,8m/s2, a tu masz babo 60km/h.
Nic z tego nie kumam.
sympatyk - 07-01-2015, 19:58
Temat postu:
PKP PLK ponownie zamkną linię kolejową na Hel.

Pomorski Odział Przewozów Regionalnych poinformował, że od 1 września 2014 r. pociągi przewoźnika będą kursować na linii nr 203 w pełnej relacji. Jednakże zarządca infrastruktury w celu zakończenia prac modernizacyjnych przewidział zamknięcie odcinka Puck – Hel.

Więcej:

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/20807/PKP-PLK-ponownie-zamkna-linie-kolejowa-na-Hel.html



Awaria na linii helskiej. Dwie stacje nieczynne.

Na otwartej pół roku temu po remoncie linii Reda – Hel nie działają systemy transmisji danych. W efekcie, PKP PLK wyłączyły z eksploatacji dwie stacje, przez co pociągi Przewozów Regionalnych doznają na linii helskiej opóźnień.
Zamknięcie stacji w Mrzezinie i Pucku powoduje znaczne ograniczenie przepustowości tej linii: mijanki pociągów mogą się w związku z tym odbywać tylko w Redzie albo we Władysławowie (nie licząc naturalnie stacji na Półwyspie Helskim). Gdyby usterka miała miejsce w sezonie wakacyjnym, ruch na linii helskiej byłby praktycznie sparaliżowany.
Modernizacja liczącej 60 km linii z Redy na Hel zakończyła się w czerwcu 2014 r. po blisko… 3 latach prac.

Więcej:

http://www.rynek-kolejowy.pl/55294/awaria_na_linii_helskiej_dwie_stacje_nieczynne.html
helmutt1 - 08-01-2015, 14:46
Temat postu:
kiedy zamykają
pacy - 08-01-2015, 19:47
Temat postu:
Sympatyk , pierwszy link jest do artykułu z sierpnia zeszłego roku , a zamknięcie było w październiku 2014 . Na dzisiaj jest zatem kompletnie nieaktualny.
sympatyk - 10-06-2015, 18:17
Temat postu:
Tłumy w pociągach na Hel. Pojawią się pojemniejsze pociągi :

http://www.rynek-kolejowy.pl/57989/tlumy_w_pociagach_na_hel_pojawia_sie_pojemniejsze_pociagi.html
krzychu12231 - 22-06-2015, 20:28
Temat postu:
Może mi ktoś wyjaśnić, czemu co roku z Turem są takie same jaja? Dlaczego w rozkładzie jazdy PLK nie może napisać, że ten pociąg kursuje w relacji Chojnice - Hel - Chojnice tylko np. w rozkładzie dla Chojnic jest że pociąg jedzie do Gdyni, a na dole dopisek, że pociąg kursuje w bezpośredniej relacji do Helu. A w Helu że kursuje w bezpośredniej z Chojnic. Przecież to są jakieś jaja, Sitkol też pokazuje przesiadkę, a w drodze powrotnej do Chojnic wcale jej nie widzi z uwagi na zbyt krótki czas (2 min w Gdyni). Mało tego, system i-PR to samo, żeby kupić bilet w relacji Hel - Chojnice to trzeba kupić Hel - Gdynia na wcześniejszy kurs 12:27 i potem przesiadkę na Tura, bo próba zakupu na pociąg bezpośredni 13:39 kończy się komunikatem, że zbyt krótki czas na przesiadkę mimo, że to pociąg bezpośredni.
jubikej - 23-06-2015, 09:58
Temat postu:
jaki będzie miał numer TUR? Sprawdziłbym jak to wygląda w PRJ
krzychu12231 - 23-06-2015, 10:20
Temat postu:
Chojnice - Gdynia 50798
Gdynia - Hel 90507

Pytanie czemu 2 różne numery, skoro to jest ten sam pociąg Confused
danio - 23-06-2015, 14:09
Temat postu:
Krzysiek , ja nie mam takiego problemu. Mogę normalnie kupić z przesiadką w Gdyni o. 10:25 odjazd 10:36
krzychu12231 - 23-06-2015, 18:18
Temat postu:
OK, ale spróbuj powrotny, oczywiście przez neta. Mi nie chodzi o to że się nie da, bo wykombinować się da, ale tak jak jest być nie powinno, proszę bardzo:
danio - 26-06-2015, 18:40
Temat postu:
Kup z przesiadkami na wcześniejszy, to jest ponad 100 km, więc spokojnie możesz jechać TUR-em
Borys_q - 26-06-2015, 18:49
Temat postu:
Cytat:
Cześć wszystkim czy był kiedyś pomysł na elektryfikacje linii Gdynia-Hel?


Pomysły pewnie były tylko ten temat ma dwa główne problemy.
1. Duży ruch tylko 2 miesiące w roku.
2. Sieć Trakcyjna powinna być zasilana od dwóch stron, od strony półwyspu nie ma jak zasilić podstacji konieczną mocą, trzeba by ciągnąć sieć wysokiego napięcia. Oczywiście jest to wykonalne (o ile jakieś ekologi się nie uczepia) tylko za bardzo dla tych dwóch miesięcy w roku nie ma uzasadnienia. Żeby w ogóle pomarzyć o sieci trakcyjnej to Hel powinien się stać kurortem całorocznym.
Anonymous - 29-06-2015, 09:13
Temat postu:
Cytat:
1. Duży ruch tylko 2 miesiące w roku.

Do Kołobrzegu też tłumy nie walą przez cały rok, jednak zelektryfikowane są dwie trasy. Ale to było w innych czasach, teraz o takie inwestycje trudno (jak np proszący się o to odcinek Węgliniec - Zgorzelec)
ufoludek - 29-06-2015, 09:44
Temat postu:
Ale tam jest ruch towarowy. A na Helu nie ma go wcale.
pawelu - 29-06-2015, 10:17
Temat postu:
Ja też jestem byłbym jak najbardziej za elektryfikacją linii helskiej, ale muszę przyznać że Kołobrzeg jest jednym z nielicznych kurortów nadmorskich, gdzie ruch jest cały rok. Oczywiście, że mniejszy niż w wakacje, ale jednak liczne uzdrowiska i sanatoria powodują, że tam cały rok są turyści. Na Helu i całym Półwyspie trudno o coś takiego. Poza tym Kołobrzeg stałych mieszkańców ma prawie 50 tys. a Hel 10 razy mniej.
sympatyk - 29-06-2015, 11:18
Temat postu:
Historia budowy linii kolejowej na Półwyspie Helskim.

Powstanie kolei na Półwyspie Helskim przyczyniło się do jego rozwoju. Dotychczasowe wioski rybackie zaczęły przeistaczać się w kurorty oblegane latem przez turystów z całej Polski.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/23396/Historia-budowy-linii-kolejowej-na-Polwyspie-Helskim.html
krzychu12231 - 30-06-2015, 22:50
Temat postu:
PRy umożliwiły już sprzedaż biletów bezpośrednich w relacji Chojnice - Hel i Hel - Chojnice, niestety TUR został zmieniony w rozkładzie jako obsługiwany szynobusem, tak więc w tym roku żaden ze składów Przewozów Regionalnych na trasie Gdynia - Hel - Gdynia nie jest już obsługiwany składem wagonowym. Szkoda....
jubikej - 01-07-2015, 08:03
Temat postu:
Patologie Regionalne od początku sezonu wożą ludzi na Hel jak sardynki. Pojedyncze szynobusy, do których miejscami nie mieszczą się ludzie na starcie. Gratulacje PRy! Ci co się nie zmieszczą pakują się do TeeLeK. Mają nadmiar szynobusów bo dostali do jeżdżenia te przeznaczone na PKM, ale podwojnych nie widać.
helmutt1 - 01-07-2015, 16:05
Temat postu:
Czy są jakieś składaki typu szynobus plus wagon?
kruczek - 03-07-2015, 00:20
Temat postu:
Tia... najbliższe w warmińsko-mazurskim na linii piskiej...
andrej - 03-07-2015, 07:43
Temat postu:
Jestem na Helu i warunki podróżowania są bardzo dobre, ludzi dużo w godzinach szczytu albo wzmocnione szynobusy o jeden wagon lub dwa szynobusy spięte razem ,jest ok. Myślę że PR radzą sobie bardzo dobrze tak jak i IC które też wzmocniło składy o trzy wagony CD- brawo dla tych przewoźników.
helmutt1 - 03-07-2015, 08:35
Temat postu:
Wszystkie TLKi i Ex na podwójnych zmodernizowanych su42?
Przemyślanin - 03-07-2015, 08:42
Temat postu:
helmutt1, TLK jeżdżą na pojedynczych zmodernizowanych SU42, tylko EIC jedzie na podwójnej.
jubikej - 04-07-2015, 06:25
Temat postu:
Na Jantara dotarl wczoraj do Gdyni nurek.
helmutt1 - 04-07-2015, 17:48
Temat postu:
A nie lepsza byłaby gama która ciągana podkarpaciu po 2 wagony?
DarekP - 04-07-2015, 18:07
Temat postu:
GAMY są przypisane do określonych tras, ale dzięki nim macie nurka. U nas został jeden, który robi 2 razy tam i z powrotem Lublin, więc ma co robić. Może zastąpi go GAMA, ale tego mi nie wiadomo.
Wiśniowy - 18-07-2015, 12:38
Temat postu:
Dzisiaj widziałem przejeżdżając Gryfem chyba przez Rumię SM czy SU42 z Regio wagonowym na Hel, chyba zestaw BHP + bonanza, obłożenie 100 %, ludzie stali w tej bonanzie. Smile
helmutt1 - 18-07-2015, 15:52
Temat postu:
W końcu zorientowali się że są pasażerowie. Szkoda że jak zwykle za późno.
sympatyk - 18-07-2015, 19:28
Temat postu:
Pociągi PR na Hel pod lupą UTK.

Urząd Transportu Kolejowego wezwał Przewozy Regionalne do przedstawienia wyjaśnień dotyczących przepełnienia pociągów na linii helskiej.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/25123/Pociagi-PR-na-Hel-pod-lupa-UTK.html
Arek - 27-07-2015, 11:45
Temat postu:
Pociągi na Półwysep Helski znowu przepełnione.

Historia z lat ubiegłych powtarza się. W środku sezonu wakacyjnego pociągi jadące z Gdynia na Półwysep Helski są ponownie przepełnione. Już w zeszłym roku na łamach InfoRail pisaliśmy, że autobusy szynowe nie dają rady przewozić wszystkich pasażerów. W tym roku jest jeszcze gorzej, a to z uwagi na zupełny brak składów wagonowych. Dopiero od kilku dni „Tur” zestawiony jest z lokomotywy SU42 i wagonów piętowych. Pozostałe połączenia obsługują szynobusy.

Więcej:
http://inforail.pl/pociagi-na-polwysep-helski-znowu-przepelnione_more_75321.html
sympatyk - 31-07-2015, 21:44
Temat postu:
PR: Dodatkowy pociąg na trasie Gdynia-Hel od 6 sierpnia.

Od 6 do 31 sierpnia Przewozy Regionalne wprowadzają dodatkowe połączenie między stacjami Gdynia Główna i Hel.

Więcej:

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/25295/PR-Dodatkowy-pociag-na-trasie-Gdynia-Hel-od-6-sierpnia.html
Victoria - 05-08-2015, 16:07
Temat postu:
Przewozy Regionalne reagują. Oddział Pomorski w Gdyni poinformował, że w związku ze zwiększoną frekwencją w pociągach kursujących z Gdyni Głównej do Helu oraz z Helu do Gdyni Głównej w dniach 6 - 31 sierpnia 2015 roku uruchomione zostaną dodatkowe połączenia: z Gdyni Głównej (odjazd 7:46) do Helu (przyjazd 9:12) oraz z Helu (odjazd 16:43) do Gdyni Głównej (przyjazd 18:28).

Czytaj więcej:
http://inforail.pl/przewozy-regionalne-reaguja_more_75530.html
Beatrycze - 28-09-2015, 17:59
Temat postu:
Tłoczne lato na linii helskiej.

Turyści skarżyli się w wakacje na dyskomfort w przepełnionych pociągach z Helu do Gdyni. Zdaniem Przewozów Regionalnych, pasażerowie są uprzedzani o limicie przewożonych rowerów. Trudno jednak egzekwować ten limit.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/59555/tloczne_lato_na_linii_helskiej.html
Arek - 18-12-2015, 15:31
Temat postu:
W kierunku elektryfikacji linii kolejowej Reda – Hel.

– Elektryfikacja linii kolejowej z Redy do Helu oraz budowa na niej nowych mijanek to działania bezwzględnie konieczne do wykonania – mówi „RK” poseł PO Stanisław Lamczyk, członek sejmowej Komisji Infrastruktury.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/60716/w_kierunku_elektryfikacji_linii_kolejowej_reda_hel.html
REXus - 22-12-2015, 21:14
Temat postu:
Dla 11 (uwaga, to jest wielki sukces, bo dotąd było 10) par pociągów. Jasne. Szkoda, że szyn nie chcą pozłacać (sens ten sam).
sympatyk - 14-03-2017, 12:47
Temat postu:
Zamiast budowy ekspresówki w stronę Helu zelektryfikujmy tam kolej.

Podróż pociągiem z Gdyni do Helu zajmuje ok. 1 godzinę i 30 minut. Po wykonaniu elektryfikacji czas ten można by skrócić nawet o 30 minut.
Rząd ogłosił plany budowy drogi Via Maris z Gdyni do Władysławowa, czyli przedłużonego OPAT-u. Planowana droga jednak nie zmniejszy korków - przesunie je w inne miejsce przed rogatki Władysławowa. Większe korzyści dla Pomorza przyniosłaby elektryfikacja linii do Helu - uważa Maciej Naskręt.

Więcej:
http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Zamiast-ekspresowki-w-strone-Helu-zelektryfikujmy-tam-kolej-n110878.html
Beatrycze - 13-06-2017, 12:31
Temat postu:
PKP Intercity uruchomią TLK na trasie Hel – Gdynia Główna.

Coraz więcej propozycji dla pasażerów chcących dostać się na Półwysep Helski mają przewoźnicy kolejowi. W tym roku, oprócz Przewozów Regionalnych i Arrivy, na trasie Gdynia – Hel pojedzie też TLK PKP Intercity.

To nowość w ofercie przewoźnika. Dotychczas spółka nie uruchamiała połączeń na tak krótkiej trasie. Tabor obsługujący połącznia dalekobieżne stał na bocznicy w Helu niemal całymi dniami. Teraz PKP Intercity częściowo wykorzystają go do obsługi nowego pociągu.

Więcej:
http://inforail.pl/pkp-intercity-uruchomia-tlk-na-trasie-hel-gdynia-glowna_more_95498.html
sympatyk - 27-06-2017, 09:34
Temat postu:
Wakacyjny pociąg do Helu w nietypowym zestawieniu z "bonanzą".

Przez Trójmiasto porusza się pociąg osobowy pod nazwą "Tur", który często jest w nietypowym zestawieniu - dwa szynobusy, a między nimi wagon z lat 70. ubiegłego wieku, albo po prostu jako "piętrus". Dlaczego kolejarze zdecydowali się zaprezentować podróżnym tak nietypowe składy? Wyjaśniamy.

Więcej:
http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Wakacyjny-pociag-do-Helu-w-nietypowym-zestawieniu-z-bonanza-n114200.html#tri
Victoria - 10-08-2017, 15:43
Temat postu:
Liczy się komfort podróży czy zapewnienie możliwości przejazdu każdemu?

O linii na Hel robi się głośno co roku w okresie wzmożonych wakacyjnych wyjazdów. Polacy chętnie odwiedzają Morze Bałtyckie, a szczególnie chętnie lubią mieć z nim kontakt właśnie na Półwyspie Helskim. Zainteresowanie jest tak duże, że sytuacja w pociągach kursujących w tym kierunku wygląda często dużo poważniej niż w innych częściach kraju. Rodzi się zatem pytanie o priorytety w podróżach koleją – zwłaszcza na tak popularnej trasie – czy przewoźnik powinien w pierwszej kolejności zapewnić komfort podróży czy jednak zapewnić możliwość przejazdu wszystkim, którzy tego oczekują. Za tym wszystkim kryje się oczywiście jeszcze inny problem – taborowy.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/liczy-sie-komfort-podrozy-czy-zapewnienie-mozliwosci-przejazdu-kazdemu-82976.html
Victoria - 24-08-2017, 16:43
Temat postu:
Elektryfikacji Helu jednak nie będzie?

Jak poinformował Jerzy Szmit, Podsekretarz Stanu, projekt elektryfikacji linii kolejowej Reda – Hel nie został uwzględniony na liście projektów zamieszczonej w Dokumencie Implementacyjnym do Strategii Rozwoju Transportu, co ogranicza możliwość finansowania tego zadania ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014 – 2020. Dodatkowo, z uwagi na wykorzystanie całej dostępnej alokacji, nie jest możliwe finansowanie przedmiotowego projektu ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego lub środków krajowych. W związku z powyższym w obecnej perspektywie finansowej nie jest planowana realizacja inwestycji na linii kolejowej nr 213 Reda – Hel.

Więcej:
http://inforail.pl/elektryfikacji-helu-jednak-nie-bedzie-_more_97926.html
Anonymous - 24-08-2017, 16:55
Temat postu:
Bardzo słuszna decyzja. Sama elektryfikacja nic by nie zmieniła, a pochłonęła by duże nakłady finansowe. Na tej linii w miarę możliwości technicznych, potrzeba dobudowania większej ilości mijanek, oraz wydłużenia peronów, tak aby przewoźnicy mogli wydłużać składy. Piętrowe bohuny i bipy wieczne nie będą, a nie wyobrażam sobie innych składów na tej linii przy obecnych parametrach linii.
Beatrycze - 05-09-2017, 15:23
Temat postu:
MIB: plany elektryfikacji linii na Helu wstrzymane do 2020 r.

Jest odpowiedź Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa w nawiązaniu do przesłanej 29 lipca br. interpelacji nr 14468 posła Pawła Kobylińskiego w sprawie elektryfikacji linii kolejowej na Helu. Wygląda na to, że planowane inwestycje na linii nr 213 będą mogły być zrealizowane najwcześniej po 2020 r.

Więcej:
https://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/30759/mib--plany-elektryfikacji-helu-wstrzymane-do-2020r.html
sympatyk - 13-09-2017, 20:29
Temat postu:
Pomorski Bhp kończy służbę w Przewozach Regionalnych?

Jeszcze w wakacje na trasie do Helu można było spotkać wagon Bhp. Po raz ostatni na trasę wyjechał z końcem sierpnia. I to by było na tyle. Jak donosi Chojnickie Stowarzyszenie Miłośników Kolei wagonu tego już prawdopodobnie nie zobaczymy.

Więcej:
http://inforail.pl/pomorski-bhp-konczy-sluzbe-w-przewozach-regionalnych-_more_98462.html
Beatrycze - 18-12-2018, 15:19
Temat postu:
PKP PLK udostępniają tory do Helu, Marszałek nie korzysta w pełni.

W odpowiedzi na interpelację Posłanki Małgorzaty Zwiercan w sprawie połączenia kolejowego na półwysep Helski stanowisko przedstawił wiceminister Andrzej Bittel. W swoim wystąpieniu Posłanka zwróciła uwagę na fakt, iż linia kolejowa na Półwysep Helski została gruntownie zmodernizowana. Remont trwał trzy lata, a już po roku od jego zakończenia ograniczono na tej trasie ruch. Pociągi uruchomiono na trasie Gdynia Główna-Władysławowo (ok. 40 km), zaś dalsze 35 km na Hel jest obsługiwane tylko przez wybrane pociągi lub Regiobusy. Jak stwierdziła posłanka pojawiły się głosy o małej rentowności tej trasy. Trzeba jednak zauważyć, że wielu mieszkańców półwyspu pracuje poza nim i muszą dojeżdżać do pracy. Również część uczniów wybrało szkoły poza miejscem swojego zamieszkania i dojeżdża nawet do Gdyni. Przejazd z przesiadką z pociągu na autobus znacznie wydłuża czas dotarcia mieszkańców półwyspu do celu – napisała Małgorzata Zwiercan w interpelacji.

Więcej:
http://inforail.pl/pkp-plk-udostepniaja-tory-do-helu-marszalek-nie-korzysta-w-pelni_more_110814.html
sympatyk - 19-03-2019, 14:20
Temat postu:
Niedawno przebudowana linia helska ma słabą przepustowość. Będą poprawiać.

PKP PLK niedawno zakończyły przebudowę linii nr 213 Reda – Hel. Po kilkunastu miesiącach okazało się, że ta ma słabą przepustowość i trzeba ją znowu … przebudować.

Więcej:
http://inforail.pl/niedawno-przebudowana-linia-helska-ma-slaba-przepustowosc-beda-poprawiac_more_113161.html
helmutt1 - 10-07-2019, 10:13
Temat postu: Wagony pr
Tak patrzę na rozkład sezonowy helski i widzę aż 4 pary pociągów PR na wagonach? NA czym to jeździ? Wszystkie składy to piętrówki ? 2 składy piętrusów robiące po 2 kursy?
Beatrycze - 17-06-2020, 11:56
Temat postu:
Przewozy Regionalne znowu nie poradziły sobie z obsługą Półwyspu Helskiego.

Jak co roku Przewozy Regionalne nie poradziły sobie z obsługą połączeń Gdynia – Hel. Chodzi o długi weekend czerwcowy, a informacje dostaliśmy od naszych Czytelników. Ten sezon na Półwyspie Helskim będzie szczególny, z uwagi na koronawirusa. To co działo się w długi czerwcowy weekend to tylko zapowiedź tego, co może czekać pasażerów w wakacje. A to co działo się w weekend opisali nam Czytelnicy.

Więcej: http://inforail.pl/przewozy-regionalne-znowu-nie-poradzily-sobie-z-obsluga-polwyspu-helskiego_more_124912.html
andrej - 19-06-2020, 06:33
Temat postu:
Jechałem raz z Helu, właściwie jako pasażer kierowałem lokowaniem podróżnych. Zacznijmy od tego że ludzie nie umieją czytać rozkładu i twierdzili że za 15 minut jest następny pociąg, dotyczyło to relacji po sezonie. Uświadomiłem ludzi i zacząłem robić porządek w moim wagonie . Po pierwsze krzyknąłem kto jedzie do Władka ma przejść na sam koniec wagonu , trzeba było krzyknąć bo prośbą to nikt nie posłucha , do tego poprosiłem o otwarcie ubikacji , zmieściło się tam 6 dziewczyn w sumie do wagonu weszło jeszcze 50 osób. Moja rodzina miała ubaw z całej akcji. Do obsługi pociągu nie mam żadnych pretensji , co mają zrobić dwie osoby , proszę nie wyżywać się na konduktorach. Ja wiem że to najprościej , ale oni mają na to najmniejszy wpływ.
viking87 - 17-07-2020, 18:45
Temat postu:
Orientuje się ktoś jak wyglądają w tym roku napełnienia na linii helskiej? Czy tradycyjnie pociągi są napchane do granic możliwości?
Victoria - 20-07-2020, 11:11
Temat postu:
Zamiast czterech wagonów jeden szynobus. Znowu tłok w pociągach do Helu

Otrzymaliśmy kolejną wiadomość na temat problemów pasażerów jadących na Półwysep Helski. Pech chciał, że sytuacja miała miejsce w niedzielę. Jak pisze nasz Czytelnik spora grupa rowerzystów czekała w Gdyni na pociąg do Helu. Miał to być skład zestawiony z wagonów, a więc ten polecany przez Przewozy Regionalne szczególnie osobom podróżującym z rowerami. Nie przyjechał. Pojawił się natomiast szynobus SA138, bez wzmocnienia w postaci wagonu. Z relacji naszego Czytelnika wynika, że tłok był na całą trasę.

Więcej:
http://inforail.pl/zamiast-czterech-wagonow-jeden-szynobus-znowu-tlok-w-pociagach-do-helu_more_125790.html
Victoria - 06-08-2020, 21:20
Temat postu:
Ruszają dodatkowe połączenia na trasie Władysławowo-Hel

Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego reaguje na wysoką frekwencję w pociągach łączących Władysławowo i Hel. Samorząd zdecydował o uruchomieniu „ekspresowych” połączeń autobusowych, usprawniających przejazdy na trasie. Odcinek ten pokonać będzie można w niecałą godzinę. Połączenia ruszają od 6 sierpnia.

Więcej:
https://raportkolejowy.pl/ruszaja-dodatkowe-polaczenia-na-trasie-wladyslawowo-hel/

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group