INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. zach.-pomorskie - Tabor województwa zachodniopomorskiego

Pirat - 28-07-2010, 13:36
Temat postu: Dwa kolejne szynobusy dla woj. zachodniopomorskiego
Dwa kolejne szynobusy dla woj. zachodniopomorskiego

Pod koniec czerwca br. oddane zostały do użytku dwa nowoczesne szynobusy - pierwsze z dziesięciu zakupionych przez Województwo Zachodniopomorskie. Jednak to nie koniec rozbudowy taboru – z inicjatywy Zarządu Województwa Zachodniopomorskiego zostaną zakupione kolejne dwa pojazdy.

W połowie bieżącego roku Województwo otrzymało informację, iż otrzyma środki pochodzące z rezerwy celowej budżetu państwa na rok 2010 w kwocie 7 293 750 złotych. Jednocześnie z Ministerstwa Infrastruktury dotarła informacja o planowanym przekazaniu Zachodniopomorskiemu w bieżącym roku kalendarzowym kwoty 18 750 000 złotych z Funduszu Kolejowego – kwota ta może być wykorzystana do roku 2016. W związku z powyższym, a także dzięki zapisom o możliwości złożenia zamówienia uzupełniającego przy realizacji zakupu 10 sztuk autobusów szynowych, pojawiła się możliwość dokupienia dodatkowych dwóch pojazdów.

Zarząd Województwa Zachodniopomorskiego postanowił skorzystać z tej wyjątkowej szansy – wczorajsza decyzja Radnych Województwa pozwoli Zarządowi na zakup dwóch kolejnych szynobusów, które będą kosztować łącznie 24 486 000 złotych netto (czyli 12 243 000 złotych netto za pojazd).

źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego
pospieszny - 29-07-2010, 09:42
Temat postu:
Będzie więcej szynobusów.

Z dziesięciu do dwunastu zwiększy się docelowo flota nowych, spalinowych szynobusów kursujących po zachodniopomorskich torach.

Większe zakupy to efekt przekazania województwu dodatkowych pieniędzy z budżetu państwa. 7,2 mln zł pochodzi z rezerwy budżetowej, a 18,7 mln zł z Funduszu Kolejowego. Zastrzyk gotówki to część zobowiązań skarbu państwa wobec województw za przejęcie od PKP spółki Przewozy Regionalne zajmującej się komunikacją kolejową w regionach.

Przetarg na dwa szynobusy nie będzie konieczny. W rozstrzygniętym w styczniu przetargu na dostawę 10 takich pociągów znalazła się klauzula umożliwiająca powiększenie zamówienia o dwie sztuki. Wykonawcą wszystkich będzie bydgoska Pesa. Dwa pojazdy są już eksploatowane. Kursują na niezelektryfikowanych trasach ze Szczecina do Kołobrzegu oraz ze Szczecina do Szczecinka. Koszt jednego to około 15 mln zł.
Eksploatacja szynobusów jest znacznie tańsza od tradycyjnych pociągów (lokomotywa plus wagony). Urząd Marszałkowski, który finansuje regionalną kolej, uważa, że rozbudowa floty tanich pociągów oznacza, że "bardzo realna" staje się możliwość reaktywacji nieczynnych linii. Na liście jest trasa Szczecin-Trzebież, Pyrzyce-Stargard i Świnoujście-Kołobrzeg (przez Wysoką Kamieńską i Worowo).

Źródło: Gazeta Wyborcza Szczecin
Doctor No - 01-08-2010, 14:35
Temat postu: Swinoujscie-Kołobrzeg
Zwłaszcza to ostatnie połączenie w sezonie turystycznym powinno się cieszyć zainteresowaniem. Szkoda że przy okazji nie pomyślano,na co już wcześniej 20 lat temu liczyłem, o przedłużeniu linii z Kamienia do Dziwnowka/Pobierowa. Przy ruchu na szosach tamże, nawet poza sezonem, miałoby to uzasadnienie. Poza tym że byłby to typowy pociąg plażowy dla szczecinian, mogłyby w ten rejon Pomorza docierać pociągi dalekobiezne w sezonie. Dobra opcja dla połączenia Sw-Kol: odbudowa odcinka Kamień-Trzeciatów. No tylko komu by się chciało o tym myśleć.....
dinxles - 01-08-2010, 18:29
Temat postu:
Miło słyszeć o reaktywacjach, za pomocą szynobusów Wink Szkoda tylko, że nie ma w nich Połczyna Zdroju.
Stoker - 02-08-2010, 13:46
Temat postu:
Gdyby władze Połczyna Zdroju były aktywniejsze w tym temacie i naciskałyby na marszałka - być może połączenie za jakiś czas by powróciło. A że siedzą cicho, to z jakiej racji marszałek miałby im robić prezent na wybory? Niech na to zapracują...

Tymczasem tematem zaczęły się interesować władze Pyrzyc, w związku z czym niewykluczone, że w nowym RJ zaczną tam docierać pociągi regionalne ze Stargardu, aczkolwiek wątpię, by nastąpiło to już w grudniu br.

Zakup nowego taboru przez województwo mógłby byc dla wielu samorządów argumentem do działania na rzecz przywrócenia ruchu, niestety jak dotąd swej szansy nie próbuje wykorzystać np. Połczyn Zdrój, Mirosławiec i inni.

W piątek do ruchu weszły SA136-003 i 004.
Czwórka już zaliczyła (w sobotę) kolizję z sarną i ma z lekka uszkodzoną osłonę zgarniacza. Wystąpiliśmy do Pesy o przekonstruowanie tego ustrojstwa, bo to są jaja, żeby taki element się łamał po zderzeniu ze zwierzakiem, któremu nota bene bardzo współczuję bliskiego spotkania.
Kaszub - 02-08-2010, 20:52
Temat postu:
Jakie pociągi na trasie Kołobrzeg - Szczecin obsługują te szynobusy?
Stoker - 03-08-2010, 08:23
Temat postu:
Z Kołobrzegu wszystkie oprócz pierwszego i ostatniego, podobnie w drugą stronę.
Anonymous - 03-08-2010, 14:21
Temat postu:
Zachodniopomorskie odbiera kolejne "Smerfy".

30 lipca województwo zachodniopomorskie odebrało od spółki Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz kolejne dwa spalinowe zespoły trakcyjne typu 219M serii SA136. Pojazdy rozpoczęły już od tego dnia obsługę regionalnych połączeń pasażerskich na trasie Kołobrzeg – Szczecin-Szczecinek.


Charakterystyczne dla województwa barwy pojazdów spowodowały, że mieszkańcy regionu zaczęli nazywać je "Smerfami". Odbiór kolejnych trzech pojazdów planowany jest w sierpniu i wrześniu.

(źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego, 3 sierpnia 2010)
Doctor No - 22-08-2010, 00:37
Temat postu:
dinxles napisał/a:
Miło słyszeć o reaktywacjach, Szkoda , że nie ma w nich Połczyna Zdroju.
I już nie będzie. Tory pójdą na złom i finito della melodia.
franekswoboda - 31-10-2010, 21:44
Temat postu:
Stoker napisał/a:
(...)

Tymczasem tematem zaczęły się interesować władze Pyrzyc, w związku z czym niewykluczone, że w nowym RJ zaczną tam docierać pociągi regionalne ze Stargardu, aczkolwiek wątpię, by nastąpiło to już w grudniu br.

(...)

Mógłbyś podać skąd zaczerpnąłeś wiedzę o zainteresowaniu władz Pyrzyc tą sprawą? Mam dostęp do prasy lokalnej, ale niczego na temat tam nie znalazłem.
Robert - 14-03-2011, 19:41
Temat postu:
Dziś tj 14 marca na dworcu w Szczecinie odbyło się oficjalne przekazanie do eksploatacji ostatniego spalinowego zespołu trakcyjnego typu SA136 o numerze 012.
W przekazaniu szynobusu uczestniczyli m.in: wicemarszałek województwa zachodniopomorskiego, prezes zarządu - firmy PESA z Bydgoszczy, dyrektor ZPR, samorządowcy, władze miast i powiatów Kalisz Pom, Mirosławiec oraz m.in Starosta powiatu Wałeckiego.
Po uroczystości przekazania na peronie drugim dworca Głównego w Szczecinie smerfetka wraz z zaproszonymi gośćmi i dziennikarzami wyruszyła w swój pierwszy oficjalny kurs na trasie Szczecin Główny - Kalisz Pomorski - Szczecin Główny.
Podczas jazdy uczestnicy obejrzeli prezentacje dotyczącą turystyki w naszym województwie, skorzystali z poczęstunku przygotowanego przez organizatora oraz zapoznali się z m.in. z parametrami technicznymi nowego SA 136.
Przejazd pociągu specjalnego odbył się bezpośrednio do Kalisza Pom, bez zatrzymywania się na stacjach pośrednich.
Gdyby ktoś chciał obejrzeć zdjęcia to zapraszam na forum wieżowców do działu zachpom- tabor kolejowy lub na www.dawna.pila.pl do dzialu linii pila-ulikowo.

Po raz ostatni usuwam Twoje zdjęcia ze względu na ich rozmiar! Już w innym wątku prosiłem Cię, abyś coś z tym zrobił, bo dzięki Tobie forum się rozjeżdża i staje się nieczytelne.
@mk1992.

FranzMaurer - 18-08-2011, 16:58
Temat postu: Zachodniopomorskie kupi 7 ezetów z POIiŚ
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego 12 sierpnia br. przedstawiło zaktualizowaną listę projektów indywidualnych dla Programu Operacyjnego Infrastruktura I Środowisko na lata 2007-2013. Na liście znalazł się projekt pn. "Zakup pasażerskiego taboru kolejowego do obsługi połączeń międzywojewódzkich organizowanych przez województwa: lubuskie, łódzkie, wielkopolskie i zachodniopomorskie" o wartości 541,2 mln zł. Przewiduje on zakup 22 sztuk pojazdów elektrycznych, w tym dla Województwa Zachodniopomorskiego 7 sztuk o wartości ok. 170 mln zł brutto. Dofinansowanie dla całego projektu ma wynieść 220 mln zł, co stanowi 50% kosztów netto.

Na liście POIiŚ oprócz "naszego" projektu znajduje się podobny, realizowany przez województwa: śląskie, małopolskie, świętokrzyskie i podkarpackie. Ta grupa województw łącznie zakupi 19 sztuk pojazdów za 342 mln zł.

Zakup kolejnych pojazdów jest częścią konsekwentnie realizowanego od kilku lat planu modernizacji i zakupu taboru kolejowego użytkowanego na terenie województwa zachodniopomorskiego, który został wysoko oceniony przez branżę kolejową. Przypomnijmy, że w latach 2010-2011 za blisko 180 mln zł zakupiono 12 sztuk spalinowych zespołów trakcyjnych (szynobusów) typu SA136 - finansowanych ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego (10 szt.), oraz Funduszu Kolejowego i Rezerwy Celowej Skarbu Państwa (2 szt.). Uznanie środowiskowe znalazło wyraz w przyznanym Województwu Zachodniopomorskiemu tytule "Lider Transportu Szynowego 2011" w kategorii samorząd. Kapituła konkursu za wzorcowy uznała zakup przez województwo tak dużej, nowoczesnej i jednolitej floty pojazdów. Podkreślono, że ujednolicenie taboru będzie skutkowało usprawnieniem ich eksploatacji i znacznym obniżeniem kosztów utrzymania. Doceniono też to, że ze względu na rozległość województwa i znaczne długości tras pokonywanych przez podróżnych, zadbano o zachowanie wysokiego komfortu podróży (komfortowe fotele, klimatyzacja, udogodnienia dla niepełnosprawnych oraz osób z małymi dziećmi, system informacji audiowizualnej itp.) oraz o zachowanie najwyższych norm w zakresie bezpieczeństwa czynnego i biernego.

Podobne kryteria będą stosowane przy realizacji projektu zakupu współfinansowanego ze środków POIiŚ. Zakłada się, że czas realizacji projektu to będą lata 2011 - 2015, a nowy tabor zostanie skierowany na linie: Świnoujście - Poznań, Szczecin - Poznań, Szczecin - Słupsk oraz Kołobrzeg - Poznań.

Realizacja projektu w ramach "zachodniej grupy zakupowej" dzięki zwiększeniu skali pozwoli obniżyć koszty zakupu taboru. Ważny jest również interes pasażerów - projekt ten, w przeciwieństwie do przygotowywanego wcześniej przez Przewozy Regionalne Sp. z o.o., pozwoli uniknąć ogromnego wzrostu cen usług realizowanych nowym taborem, który był konsekwencją założenia przez spółkę wysokich kosztów pozyskania środków finansowych na pokrycie udziału własnego oraz amortyzacji w ciągu 10 lat - tj. trzykrotnie wyższego tempa amortyzacji niż wynika z wynoszącego 30 lat czasu eksploatacji nowego taboru.

Nasze województwo aktywnie działa na rzecz poprawy stanu infrastruktury użytkowanej do realizacji przewozów regionalnych. Służyło temu również wpisanie do Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007-2013 projektów modernizacji linii kolejowych nr 402 i 403. Z danych PKP PLK wynika, że stanowią one ok. 20% długości linii objętych w Polsce modernizacją w ramach RPO. Działania te pozwolą m.in. na przywrócenie zlikwidowanego w 2001 r. połączenia kolejowego pomiędzy Wałczem a stolicą województwa, stwarzając tym samym możliwość uruchomienia bezpośredniego połączenia Szczecin - Piła. Dla poprawy dostępności komunikacyjnej województwa istotnym elementem będzie budowa łącznicy kolejowej do Portu Lotniczego w Goleniowie. Jej budowę zaplanowano w związku z modernizacją linii kolejowej nr 402. Planowany okres zakończenia inwestycji przypada na rok 2013. A jeszcze kilka lat temu połączenia realizowane na trasach niezelektryfikowanych, w tym na linii 402, zagrożone były likwidacją.

Źródło : Rynek Kolejowy
DarekP - 18-08-2011, 22:40
Temat postu:
Podsumowując:
- Zachodniopomorskie - 7 EZT
- Wielkopolskie - 8 EZT
- Lubuskie i Łódzkie - 7 EZT (nie wiem w jakiej proporcji)
- Dolnośląskie, które się wycofało miało kupić 7 EZT

No i spodziewamy się składów full-wypas z najnowszą normą zderzeniową, czyli Elfa, Newaga, a może nawet Stadlera, bo cena za sztukę to ponad 24,5 mln. Ze względu na bliskość serwisu rosądny wybór to PESA, ale zapewne Newag bez walki nie odda pola.

Grupa południowa to 19 składów w wersji uboższej, bo tylko po 18 mln za sztukę, a więc Acatus II, Newag.
Tu aż prosi się Newag, ale co dziwne, tam, gdzie mu blisko, nic nie sprzedał.
W tej grupie podział jest mniej więcej taki:
- Śląskie 5 EZT
- Świętokrzyskie - 4 EZT
- Małopolskie i Podkarpackie - 10 EZT ( po 5 szt?)
mikiyee - 19-08-2011, 00:00
Temat postu:
Stadler przy obecnym kursie CHF raczej odpada, i coś mi się nie wydaje by w ciągu roku CHF był niżej niż 3,5. Przypomnę, że jak kupowano Flirty na Śląsku to frank był między 2.10 a 2,50zł. Tak więc mimo to, że Flirt to chyba najfajniejszy EZT to o nim możemy sobie pomarzyć.

Szkoda, że na Śląsku taka mała kwota jednostkowa. Fajnie jakby pojawiły się Elfy - ujednolicenie z posiadanym taborem (9xELF) KS. Wtedy byłoby 14 elfów i to zaczynałoby mieć jakikolwiek sens.
FranzMaurer - 19-08-2011, 10:44
Temat postu:
mikiyee napisał/a:
Flirt to chyba najfajniejszy EZT to o nim możemy sobie pomarzyć.


Może i najfajniejszy.. ale pod względem eksploatacji na szlaku to totalna porażka.. Jedynym lekarstwem na awarię na szlaku to restart całej aparatury
OPi - 19-08-2011, 11:32
Temat postu:
Ja ta liczę na ELFy. Po prazedwczorajszej przejażdżce ELFem SKM Warszawa, jestem pod ogromnym wrażeniem. Wink Tylko też dużo zależy od wyposażenia, bo Warszawa jest o wiele bogatsza. Wink
lukien213 - 19-08-2011, 16:51
Temat postu:
ELFy dla SKM Warszawa kosztowały 364 mln złotych. W przeliczeniu na jeden skład będzie to 28 milionów (6 członów). Nasze EZTy będą kosztowały w okolicach 24,3 mln za sztukę, ale będą krótsze (3-4 człony), więc myślę, że można spodziewać się czegoś dobrego. Osobiście też chciałbym ELFa z jakimiś wygodnymi fotelami. Mogą być takie jak w SA136, byle nie plastik z cienką powłoką materiału.
OPi - 19-08-2011, 17:56
Temat postu:
To całkiem dobra informacja Smile A nie wiesz czy każde województwo z ZGZ kupuje 4-członowce?
alojz - 19-08-2011, 18:03
Temat postu:
DarekP napisał/a:
W tej grupie podział jest mniej więcej taki:
- Śląskie 5 EZT
- Świętokrzyskie - 4 EZT
- Małopolskie i Podkarpackie - 10 EZT ( po 5 szt?)

Nie
Zarząd Województwa Małopolskiego napisał/a:
Województwo Małopolskie - 6 szt.
Województwo Podkarpackie - 1 szt.
Województwo Śląskie - 6 szt.
Województwo Świętokrzyskie - 6 szt.

OPi - 19-08-2011, 18:23
Temat postu:
BTW jeśli cały 6-wagonowy zestaw kosztuje 28mln, to trzeba przeliczyć. Na pewno nie można zrobić prostej proporsji, bo człon silnikowy sterowniczy jest na pewno droższy do doczepnego. Jakby ktoś wiedział, jaka jest różnica w cenie, to pisać. Wink Będzie można się dowiedzieć, czy te Zachodniopomorskie ELFy będą pożądne Wink
alojz - 19-08-2011, 18:56
Temat postu:
Czteroczłonowe Elfy:
śląskie (8) - 23,4 mln zł
śląskie (1) - 22,4 mln zł
mazowieckie (16) - 5,7 mln euro
wielkopolskie (22) - 21,3 mln zł
dolnośląskie (5) - 20,6 mln zł
Ceny brutto
przewoz - 20-08-2011, 20:20
Temat postu:
Cytat:
Może i najfajniejszy.. ale pod względem eksploatacji na szlaku to totalna porażka.. Jedynym lekarstwem na awarię na szlaku to restart całej aparatury


Jak jeżdżę nimi jako pasażer od początku ich kariery, to takowy restart przeżyłem 2 razy. W innych "nowoczesnych" pojazdach to też niestety nic nowego (restartów pesowskich Swingów widziałem już kilka).
alojz - 20-08-2011, 20:47
Temat postu:
Ja w małopolskich Acatusach doświadczyłem dwóch restartów, a jechałem dwa razy Mr. Green
Za pierwszym razem wszystko trwało jakieś 15 minut, za drugim już tylko ok. 5 min.
DarekP - 20-08-2011, 20:50
Temat postu:
alojz napisał/a:
Nie
Zarząd Województwa Małopolskiego napisał/a:
Województwo Małopolskie - 6 szt.
Województwo Podkarpackie - 1 szt.
Województwo Śląskie - 6 szt.
Województwo Świętokrzyskie - 6 szt.


Czyli od czerwca zaszła pewna zmiana:
Rynek Kolejowy o Świętokrzyskim
Marszałek Śląskiego w Onecie o zakupach

Mnie zaciekawiły 2 zawarte w tekście informacje:
- Podkarpackie ma przygotować SIWZ
- Podkarpackie kupi tylko 1 EZT

A już zacząłem liczyć na przełom w mojej okolicy, a tu powielenie sytuacji z Lublinem.
1 SA134 do współpracy "transgranicznej" Podkarpacie-Lubelskie i 1 EZT Podkarpacie-Małopolska.
To trochę za mało na sensowny takt pomiędzy miastami.
Stoker - 29-08-2011, 21:48
Temat postu:
Z ZGZ wycofało się łódzkie, więc w naszej transzy będzie jakieś 5 pojazdów mniej.
Łódzkie liczy na większe dofinansowanie zakupu ze środków unijnych. Zważywszy że Grabarczyk jest stamtąd, mają na to całkiem spore szanse.
My na takie wsparcie liczyć nie możemy - biednemu zawsze wiatr w oczy.
OPi - 29-08-2011, 23:04
Temat postu:
Przesadzasz. Grabarczyk nie ma i nie będzie miał nic z tym wspólnego. A samo to, że łódzkie się wycofało to najlepszy dowód. Zostawcie już tego ministra w spokoju, bo nic nie zrobisz swoim gadaniem.
Stoker - 30-08-2011, 15:32
Temat postu:
Dodam że czynione są "podchody", by część z 5 niedoszłych łódzkich EZT trafiła na nasze tory Smile Ale póki co to bardziej pobożne życzenie, niż realny scenariusz.
Aktualny plan przewiduje że:
Lubuskie zakupi 2 EZT;
Wielkopolskie 8 EZT;
Zachodniopomorskie 7 EZT.
I tego się trzymajmy Wink
Bartek1981 - 04-09-2011, 11:07
Temat postu:
Wszystko fajnie to wygląda, tylko kiedy ów EZT pojawia sie na naszych torach?
Dobrze, że nasze województwo zakupi te nowe EZT-y bo to co teraz jeździ jest już tak wytłuczone, że za kilka lat już nie będzie czym jeździć. Ciekawe na jakie trasy trafią te pojazdy.
Rafał - 04-09-2011, 11:33
Temat postu:
Bartek1981: a czytłaś pierwszy post? W artykule są odpowiedzi na Twoje pytania kiedy ten tabor trafi na nasze tory i na jakie trasy.
Stoker - 16-09-2011, 15:25
Temat postu: Zachodniopomorskie kupuje 6 używanych EZT
Dziś na stronie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego:
https://bip.wzp.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=30500:16092011-r-ogoszenie-o-zamowieniu-na-dostaw-szeciu-sztuk-uywanych-czteroczonowych-elektrycznych-zespoow-trakcyjnych&catid=435:zamowienia-publiczne&Itemid=110 pojawiło się ogłoszenie o przetargu na zakup 6 używanych czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych.

Dostarczone pojazdy muszą być wyprodukowane po 1992 roku oraz posiadać ważne świadectwo sprawności technicznej, a w przeszłości nie mogły brać udziału w kolizjach z innymi pojazdami kolejowymi, ani być odbudowane po pożarach.
Przeciętna znajomość tematu oraz pobieżne zapoznanie się z opisem przedmiotu zamówienia wskazują jednoznacznie, że marszałek chce kupić jednostki serii ED72 dotychczas wykorzystywane w naszym województwie przez Przewozy Regionalne.
To krok w dobrym kierunku, gdyż pojazdy tego typu to z jednej strony najmłodszy tabor posiadany przez samorządowego przewoźnika, a z drugiej strony najbardziej pojemny pod względem ilości miejsc siedzących.
Zakup pojazdów przez województwo zabezpieczy ten tabor przed jego sprzedażą przez obecnego właściciela innemu samorządowi lub przed delegowaniem do pracy w innym regionie kraju.
Rafał - 16-09-2011, 15:49
Temat postu:
Czy to nie jest powolna, systematyczna budowa zaplecza dla Kolei Zachodniopomorskich? Swoją drogą, również uważam to za bardzo dobry krok. Bardzo lubię jeździć EDkami po linii 202, znacznie wygodniejsze siedzenia niż w EN57, większa pojemność, lepsze wyciszenie i przyjemniejsze dla oka wykończenie wnętrz. Może po zakupie przejdą jakąś modernizację. Smile

Jeszcze inną kwestią jest, kto miałby dostarczyć te EZT. W posiadaniu ich są bodajże tylko cztery województwa, z czego sześć posiada właśnie zachodniopomorskie. PR Poznań ma trzy, PR Bydgoszcz ma cztery i PR Kraków ma osiem.
rysiogeniusz - 16-09-2011, 16:35
Temat postu:
Rafał napisał/a:
Czy to nie jest powolna, systematyczna budowa zaplecza dla Kolei Zachodniopomorskich?


Myślę, że tak, choć trzeba jeszcze trochę poczekać, bo 100% pewności czy w ogóle taka spółka powstanie mieć jeszcze nie możemy.

Fajnie, że na naszych szlakach pojawią się Edki Smile
jubikej - 16-09-2011, 16:43
Temat postu:
ale PRy musialby chciec sie pozbyc takiego taboru, a moim zdaniem jest to watpliwe :]
lukien213 - 16-09-2011, 20:39
Temat postu:
Dobrze, można kupować. Mnie tylko jedno zastanawia: czy po ewentualnym powstaniu KZ, będą w nich honorowane bilety PRów i miesięczne IC? Jak nie to na nic nam taka spółka. Dojdzie do tego, że trzeba będzie kupić 3 bilety na przejechanie województwa.
Stoker - 16-09-2011, 22:46
Temat postu:
Rafał napisał/a:
Czy to nie jest powolna, systematyczna budowa zaplecza dla Kolei Zachodniopomorskich?
Jeszcze inną kwestią jest, kto miałby dostarczyć te EZT. W posiadaniu ich są bodajże tylko cztery województwa, z czego sześć posiada właśnie zachodniopomorskie. PR Poznań ma trzy, PR Bydgoszcz ma cztery i PR Kraków ma osiem.

Czy trafią do KZ - dziś tego nie wie nikt, pewnie nawet marszałek województwa. Nie wiadomo nawet czy taka spółka kiedykolwiek powstanie, a jeśli tak to jaki będzie jej zakres działania.
Oprócz województw które wymieniłeś ED-ki są też w śląskim i ostatnio w świętokrzyskim, ale póki co chyba wszystkie są własnością PR-ów. Pytanie czy zechcą nam sprzedać pozostanie bez odpowiedzi, aż do dnia otwarcia ofert.
Rafał - 17-09-2011, 07:12
Temat postu:
Może jest to oferta skierowana do zachodniopomorskiego PR? W końcu marszałek chce kupić tyle jednostek, ile Szczecin ma na stanie. Co do KZ, to wiem, że decyzji jeszcze nie ma, ale próbuję czytać z "ruchów" województwa, czy coś w tę stronę się robi, aby powołać tę spółkę do życia.
jubikej - 17-09-2011, 09:53
Temat postu:
myślę, że jeśli nie zgłosi się żaden zagraniczny podmiot to do przetargu nikt nie stanie Smile
sphinx - 17-09-2011, 13:56
Temat postu:
Nie byłbym taki pewien, w kuj-pomie w analogicznym przetargu PRy jednak zdecydowały się sprzedać EDki...
DarekP - 18-09-2011, 16:50
Temat postu:
W grę wchodzi również porozumienie. Przynajmniej ja bym tak postąpił chcąc ogłosić taki przetarg. Jedynym posiadaczem takiego taboru jest PR, nie zapytanie ich zatem, czy w ogóle zechcą go sprzedać to podstawowy błąd, praktycznie kładący ten projekt. Jeżeli osoba prowadząca projekt z góry zakłada, że go położy, to:
- nie dba o swoją reputację i karierę zawodową
- robi to na czyjeś polecenie, zakładając również, że odpowiedzialność za ten ruch weźmie ten, co zleca.
Inna droga to zwykłe porozumienie, że UM odkupi sprzęt, aby go móc porządnie zmodernizować i dzięki temu będzie przez wiele lat jeździł w regionie, przy czym przez pewną ich ilość w PR.
sphinx - 18-09-2011, 17:23
Temat postu:
PRom powinno bardziej zależeć na układzie jaki zaczęły świętokrzyskie i śląskie - województwo się dokłada, w zamian za to będą u nich jeździć, ale pozostają własnością PRów.
DarekP - 18-09-2011, 22:09
Temat postu:
Z tym jeżdżeniem na danym terenie jest też zagadka. PR w PR na PMK wspominał, że nie ma takiego porozumienia. Z kolei przedstawiciele UM zwykle o takim porozumieniu wspominają.
Jednak, co swoje, to swoje.
Arek - 19-09-2011, 13:17
Temat postu:
Zachodniopomorskie kupi sześć używanych ezetów

Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego ogłosiło przetarg na dostawa sześciu używanych czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych.

Samorząd zamierza przeznaczyć na zakup składów 19.2 mln zł brutto.

Wykonawcy zobowiązani są do wniesienia wadium w kwocie 190 tys. zł. Województwo czeka na oferty do 12 października.

Termin wykonania zamówienia liczony będzie od dnia zawarcia umowy. Zakup dwóch pierwszych sztuk zaplanowano do końca 2011 r., kolejnych czterech do 30 listopada 2012 r.

Jedynym kryterium udzielenia zamówienia jest cena.

źródło: UMWZ
Stoker - 19-09-2011, 22:26
Temat postu:
sphinx napisał/a:
PRom powinno bardziej zależeć na układzie jaki zaczęły świętokrzyskie i śląskie - województwo się dokłada, w zamian za to będą u nich jeździć, ale pozostają własnością PRów.

Ale u nas przecież taki układ też już był ćwiczony.
3 lub 4 EN57 w tym roku przeszły NR dzięki ich sfinansowaniu przez województwo. Różnica w stosunku do świętokrzyskiego, czy dolnośląskiego polega jedynie na tym, że zachodniopomorskie nie zażyczyło sobie przy tej okazji odrębnego (wojewódzkiego) malowania tych składów.
OPi - 19-09-2011, 23:04
Temat postu:
Na 99% będą to ED72 z PRów, jednak nie wiadomo, czy to bedą dokładnie te, co teraz stacjonują w Szczecinie. Wink
lukien213 - 20-09-2011, 09:17
Temat postu:
Wątpię, żeby wszystkie były od nas. ED72-015 to już od dawna na szlaku nie widziałem. ED72-006, 016, 017 i 018 mogą już się zbliżać do terminu naprawy, bo ostatnią miały w latach 2006/07. Przez ten czas już swoje wyjeździły. Jedynym poważnym kandydatem z naszej floty jest 007, który z naprawy wrócił w ubiegłym roku i jeszcze przed nim sporo jeżdżenia.
Kriz8 - 20-09-2011, 20:24
Temat postu:
006, 016 i 018 stoją pod płotami na SWH. 017 wyjeżdża ostanie kilometry przed kolejną rewizją. Więc póki co, z ED72 ze Wzgórza, tylko 007 łapie się na warunki.
pospieszny - 12-03-2012, 20:53
Temat postu:
Wkrótce tabor kolejowy województwa wzbogaci się o dwa nowe, dwuczłonowe spalinowe zespoły trakcyjne. Uzupełnienie stanu posiadania o tabor pośredni pomiędzy pojazdami jednoczłonowymi a trójczłonowymi jest kolejnym etapem rozbudowy należącej do województwa floty pojazdów, pozwalającym na polepszenie standardów podróży oraz racjonalizację kosztów.

Województwo zachodniopomorskie jest właścicielem trzech jednoczłonowych szynobusów serii SA103 (o 53 miejscach siedzących), jednego dwuczłonowego szynobusu typu SA109 (o 76 miejscach siedzących) pochodzących z lat 2004-2005 oraz dwunastu trójczłonowych zespołów trakcyjnych typu SA136 (o 157 miejscach siedzących). Pojazd typu SA109 w 2010 r. poddano modernizacji. Wciąż jednak wykazuje dużą awaryjność, co stanowi poważny problem podczas obsługi dłuższych tras.

- Analizy techniczno-finansowe wykazują celowość zastąpienia na niektórych trasach dużych, mało ekonomicznych i przestarzałych elektrycznych pojazdów EN57, taborem mniejszym, bardziej ekonomicznym i gwarantującym większy komfort podróżowania, co automatycznie poprawiłoby rentowność tych połączeń - informuje Maria Markiewicz z Biura Informacji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego. I dodaje.

- Jednocześnie występuje potrzeba doraźnego wzmacniania niektórych składów pociągów spalinowych w piątki w godzinach popołudniowych oraz w niedzielne popołudnia i w poniedziałki rano, w relacjach np. Kołobrzeg - Szczecin – Szczecinek – Szczecin (przykładowo połączenie trzyczłonowego pojazdu typu SA136 z nowo zakupionym pojazdem dwuczłonowym owocowałoby zwiększeniem ilości miejsc siedzących nawet do 250!).

Planowany zakup dwóch pojazdów, z uwagi na ich wielkość jak i uniwersalność (możliwość jazdy zarówno po liniach zelektryfikowanych jak i niezelektryfikowanych), stwarza nowe możliwości rozwiązań w obu tych przypadkach.


Ponadto, decyzja o zakupie nowych składów pozwoli na:

pełne zabezpieczenie zapotrzebowania województwa na pojazdy spalinowe obsługujące linie bez trakcji elektrycznej z możliwością wykorzystywania pojazdów również na liniach zelektryfikowanych w połączeniach mniej rentownych dla dużych pojazdów;
rozszerzenie oferty województwa w zakresie zapewnienia pełnego komfortu dla podróżnych;
możliwość eksploatacji pojazdów niezależnie od stanu linii energetycznych (które w sezonie zimowym swoją awaryjnością i podatnością na uszkodzenia i kradzieże ograniczają ofertę przewozową województwa);
zapewnienie podróżnym maksimum bezpieczeństwa poprzez zapewnienie w pojazdach spełnienie warunków czterech scenariuszy zderzeniowych.

Koszt zakupu 2 sztuk dwuczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych został oszacowany
na 24 600 000 zł brutto. Otwarcie ofert przetargowych nastąpi 19 kwietnia 2012 r.



źródło: Kurier Kolejowy
sphinx - 22-04-2012, 01:48
Temat postu:
Nowe szynobusy dla regionu

Dostawę nowych szynobusów dla samorządu województwa zachodniopomorskiego, zaoferowało dwóch krajowych producentów, którzy uczestniczą w przetargu ogłoszonym przez Urząd Marszałkowski.

Samorząd chce do końca roku sprowadzić dwa nowe pojazdy. W ciągu najbliższego tygodnia rozstrzygnie się, u którego z producentów złoży zamówienie.

Po zachodniopomorskich torach kursują już kilka odmian pojazdów tego typu. Najliczniejsza seria, to 12 sztuk spalinowych, trójczłonowych zespołów bydgoskiej "Pesy", zwanych przez pasażerów "Smerfami". Nowe pojazdy mają dołączyć do taboru kolejowych Przewozów Regionalnych.

- Dwa krótsze pojazdy spalinowe uzupełnią naszą ofertę - mówi Wojciech Drożdż, wicemarszałek województwa. - Na pewno się przydadzą.

Ich koszt oszacowano na 24 mln 600 tys. złotych. Samorząd województwa rozpoczął też starania o zakup siedmiu elektrycznych zespołów trakcyjnych nowej generacji.

źródło: radioszczecin.pl
alojz - 26-04-2012, 19:17
Temat postu:
Rynek Kolejowy napisał/a:
Newag dostarczy dwa pociągi do zachodniopomorskiego?

W przetargu na dostawę dwóch pociągów spalinowych do województwa zachodniopomorskiego wpłynęły dwie oferty - Newagu i Pesy. Korzystniejszą złożyła ta pierwsza firma. Pociągi będą mieć możliwość obsługiwania połączeń do Niemiec.


Województwo Zachodniopomorskie przeznaczyło 20 mln złotych netto (24,6 miliona z VAT) na zakup dwóch pociągów spalinowych. Pierwszy ma wyjechać na tory 5 grudnia tego roku, a drugi - rok później. Pojazdy muszą uzyskać świadectwo homologacji na terenie Niemiec do końca sierpnia 2014 roku. - Uzupełnienie stanu posiadania o tabor pośredni pomiędzy pojazdami jednoczłonowymi a trzyczłonowymi jest kolejnym etapem rozbudowy należącej do województwa floty pojazdów, pozwalającym na polepszenie standardów podróży z jednej strony oraz racjonalizację kosztów z drugiej - tłumaczą urzędnicy w zachodniopomorskim. Pomysłów na wykorzystanie pociągów jest kilka: Będą mogły obsługiwać połączenia ze Szczecina do Kołobrzegu i Szczecinka lub do Niemiec. Urzędnicy nie boją się wykorzystywać ich także na odcinkach zelektryfikowanych.

W przetargu na dostawę pociągów koperty otwarto przed tygodniem. Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", wpłynęły dwie oferty - firmy Newag – o wartości 23.985.000zł brutto, oraz firmy Pesa – o wartości 24.600.000zł brutto. - To jedyne, co możemy na razie zdradzić. W tej chwili trwa badanie ofert przez Komisje Przetargową – poinformował Tomasz M. Dąbrowski z Urzędu Marszałkowskiego.

Według specyfikacji przetargu, w każdym dwuczłonowym zespole trakcyjnym musi być co najmniej 140 miejsc stojących i 100 miejsc siedzących w układzie 2+2, a pociąg musi być niskopodłogowy w 40%. W każdym członie mają się znaleźć co najmniej jedne drzwi na stronę pociągu. Pasażerowie otrzymają dwa miejsca dla wózków inwalidzkich, klimatyzację, toaletę i LED-owe wyświetlacze informacji pasażerskiej.

sphinx - 27-04-2012, 16:36
Temat postu:
Newag zaproponował pojazdy typu 222M.

[ Dodano: 10-05-2012, 17:27 ]
Przetarg wygrywa Newag:

https://bip.wzp.pl/attachments/33351_10.05.12%20r.%20wynik%20post%C4%99powania.pdf
pospieszny - 18-06-2012, 12:22
Temat postu:
Zachodniopomorskie kupuje szynobusy i EZT


Zachodniopomorski samorząd zamierza w najbliższych latach znacznie powiększyć flotę własnych pojazdów kolejowych. Do już użytkowanych szynobusów spalinowych dołączą wkrótce dwa nowe. W planie jest także zakup nowych pojazdów elektrycznych oraz modernizacja starszych EZT-ów serii EN57.

Województwo zachodniopomorskie jest właścicielem trzech szynobusów serii SA103 (o 53 miejscach siedzących) i jednego dwuczłonowego szynobusu serii SA109 (o 76 miejscach siedzących) pochodzących z lat 2004-2005. Przy wsparciu środkami RPO WZ, w latach 2010-2011 dokonano zakupu dwunastu nowoczesnych trójczłonowych zespołów trakcyjnych typu SA136 (o 157 miejscach siedzących każdy).

Nowe pojazdy spalinowe
Zarząd województwa podjął też decyzję o wzmocnieniu floty pojazdów spalinowych o dwa nowe zespoły trakcyjne najnowszej generacji. W dniu 9 marca 2012 r. zostało wszczęte postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego o wartości powyżej 200 000 euro na „Wykonanie i dostawę 2 sztuk dwuczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych”.

10 maja nastąpiło otwarcie ofert w przetargu, do którego zgłosiło się dwóch krajowych producentów taboru kolejowego – PESA Bydgoszcz S.A. oraz Newag Nowy Sącz. Procedura zawarcia umowy nie została jeszcze zakończona.

- Uzupełnienie stanu posiadania o tabor pośredni pomiędzy pojazdami jednoczłonowymi a trójczłonowymi jest kolejnym etapem rozbudowy należącej do województwa floty pojazdów, pozwalającym z jednej strony na polepszenie standardów podróży oraz racjonalizację kosztów z drugiej. Obecnie województwo posiada tylko jeden taki pojazd serii SA109, który w roku 2010 poddano modernizacji. Niestety pojazd ten, wyprodukowany przed laty jako egzemplarz prototypowy, wciąż wykazuje dużą awaryjność, co stanowi poważny problem podczas obsługi dłuższych tras – powiedziano nam w biurze informacji UMWZ.

Zachodnia grupa zakupowa
Równolegle trwają prace związane z przygotowaniem wniosku o dofinansowanie ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko projektu taborowego pn. „Zakup pasażerskiego taboru kolejowego do obsługi połączeń międzywojewódzkich organizowanych przez województwa: lubuskie, wielkopolskie i zachodniopomorskie”. Aktualnie opracowywane jest studium wykonalności projektu. Województwa uczestniczące w projekcie umownie nazwano „zachodnią grupą zakupową”.

Przedmiotem projektu jest zakup 17 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych, każdy o 180 miejscach siedzących. Województwo zachodniopomorskie otrzyma 7 z tych pojazdów. W skład zachodniej grupy zakupowej wchodzą aktualnie trzy województwa, z których funkcję lidera (a tym samym beneficjenta projektu) pełni województwo wielkopolskie. Zadanie inwestycyjne jest wspólnym przedsięwzięciem województw wymienionych w nazwie projektu.

Pojazdy elektryczne
Województwo rozważa także zakup 7 używanych trójczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57. - W dalszej perspektywie zostałyby one poddane głębokiej modernizacji. Powodzenie tego projektu zależy jednak w dużym stopniu od podaży taboru na rynku – mówią przedstawiciele marszałka województwa.

Jak dodają, równolegle analizowane są inne warianty inwestycyjne dotyczące zakupu nowego taboru, jak np. zakup nowoczesnych dwuczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych.


źródło:Kurier Kolejowy
Stoker - 05-07-2012, 08:30
Temat postu:
OPi napisał/a:
A nie wiesz czy każde województwo z ZGZ kupuje 4-członowce?

Tak, SIWZ jest jeden dla wszystkich i przewiduje zakup wyłącznie pojazdów 4 członowych.
Na tym etapie mogę napisać, że pociągi będą w wersji "wypasionej", czyli wyposażonej w niemal wszystkie możliwe udogodnienia. Nie będzie jedynie automatów z napojami i kanapkami, ani biletomatów. Na tym tle było trochę rozbieżności między członkami grupy.
OPi - 07-07-2012, 12:19
Temat postu:
Ojoj, ale burżujstwo, ciekawe kto chciał tych automatów z jedzeniem. Very Happy W Polsce to wciąż ewenement...
Ciekawi mnie jeszcze jedna sprawa - barwy. Każde województwo będzie miało swoje z informacją, że to "jednostka międzywojewódzka", czy jakieś wspólne barwy, jedynie z herbem województwa do którego należy pojazd? Very Happy
Stoker - 10-07-2012, 09:25
Temat postu:
Przetarg będzie podzielony na 3 zadania - odpowiednie dla każdego województwa, z tym że będzie najprawdopodobniej wymóg, by wszystkie zadania były wykonane przez jednego oferenta. Zadania będą m.in. po to, by dopasować malaturę pojazdów do standardów poszczególnych zamawiających.
JanekT - 20-11-2012, 18:23
Temat postu: Czym jeżdżą ZPRy, czyli ile czego jest?
Witam.
Mam takie pytanie. Chodzi mi o to ile taboru (tak orientacyjnie) ma do dyspozycji Zachodniopomorski Zakład PR. Tak po prostu z czystej ciekawości. Cool
Mam tu na myśli wszystkie SA-1XX i EN/ED. Chyba, że ktoś może podać jakiś link do strony to będę wdzięczny.



JanekT
Rafał - 20-11-2012, 18:47
Temat postu:
Zachodniopomorski Zakład Przewozów Regionalnych wykorzystuje obecnie 68 pojazdów. W ramach tego:

4 x ED72
12 x SA136
3 x SA103
1 x SA106

Z obliczeń wychodzi, że pozostałe 48 sztuk to EN57. Za kilka dni do floty województwa dołączy Pesa Link.
Droznik - 21-11-2012, 13:02
Temat postu:
Skąd masz takie głupoty??
ED72-006, 015-018 (5 sztuk)
SA136-001-012 (12sztuk)
SA103-008-010 (3 sztuki)
SA109-001 (1 Sztuka)
SM04 -04-05 (2 Sztuki)
SN61-163 (1 Sztuka)
SA110 - 01-05,08-12 (10 połówek) wyłączone z ruchu pasażerskiego
EU07 062,188,377 (3 sztuki w delegacji z IC)

Razem: 37 sztuk bez EN57

Reszta w google do poszukania, albo dla leniwych www.kolejowaklatka.org
Rafał - 21-11-2012, 14:34
Temat postu:
Głupoty? Te dane pochodzą z najnowszych publikacji Rynku Kolejowego. Twoje informacje uwzględniają wycofane z eksploatacji pojazdy, których na torach spotkać nie można.
Bartek1981 - 21-11-2012, 17:26
Temat postu:
Swego czasu spisywałem jednostki EZT ZPR, plik w załączniku. Chyba ze Sląskiego też dostaliśmy jakieś szroty.
lukien213 - 21-11-2012, 18:02
Temat postu:
Trochę braków ma ta lista. Dopisać można śmiało: 674, 796, 851, 978, 1369, 1787, 2020, 2026, 2058 i 2059 - te widziałem ostatnio (wrzesień - listopad b.r.). Do tego masa innych, o których nie mam bliższych danych: 794, 795, 810, 832, 894, 908, 928, 1185, 1264, 1286, 1289, 1291, 1358, 1538, 1701, 1775, 1779, 1788. Część z nich może już poszła na żyletki, albo gnije na Wzgórzu Hetmańskim.

Do tego EN57-1424 można wywalić z listy, bo obecnie jest to EN57-2057.
xMICHCIOx - 21-11-2012, 23:08
Temat postu:
Jeśli chodzi o EN57 to napewno te:

013, 063o
621o, 653, 674, 690o
719, 732, 794o, 795o, 796
810, 832o, 851, 864o
908, 928, 938, 943, 945o, 949, 957, 976, 977, 978, 990
1005o, 1081o, 1083
1148, 1185o
1230, 1235, 1264o, 1266, 1291o, 1296
1356, 1358, 1369
1425o, 1426, 1427o, 1428o, 1429o, 1431o
1505o, 1515, 1519, 1522, 1523o, 1524o, 1538o, 1539o, 1556
1701o, 1702, 1747, 1775o, 1776, 1779, 1787k
1945, 1953
2004, 2008, 2016, 2020, 2025, 2026, 2032, 2048
2052, 2057, 2058, 2059, 2069

ED72:

006, 015, 016, 017, 018

Wychodzi: 77 (EN57) + 5 (ED72)

o - skład oczekuje lub jest na naprawie rewizyjnej/głównej.
k - skład oczekuje kasacji.
JanekT - 22-11-2012, 14:00
Temat postu:
Dziękuję wszystkim za info Cool

[ Dodano: 22-11-2012, 14:18 ]
Te 10 połówek SA110 to idzie na żyletki czy jakoś może dałoby się kiedyś poużywać, nie wiem- jako doczepa (luz) do EN57?



JanekT
Droznik - 22-11-2012, 16:03
Temat postu:
Obecnie stoją w Kołobrzegu i kiedyś czasem robili za loka spalinowego aby przeciągnąć jednostki z jednego kanału na drugi. Ich dalszy żywot to zapewne żyletki, bo na żadną doczepę do niczego się nie nadają. No chyba że KŚ kupi to dla siebie Smile
Mykolej - 23-11-2012, 17:15
Temat postu:
Ilostan zachodnio-pomorskiego ZPR (PR Szczecin)

http://mkseba.cba.pl/szczecin.html

Spis napraw szczecińskich jednostek

http://mkseba.cba.pl/pr%20szczecin-naprawy.html

Historia napraw szczecińskich jednostek

http://mkseba.cba.pl/historieszczecin.html
Stoker - 24-11-2012, 00:43
Temat postu:
Myślę, że w powyższych zestawieniach należy uwzględnić fakt sprzedaży 7 EZT samorządowi województwa.

W ubiegłym tygodniu dokonano odbioru zakupionych pojazdów. Nowe nabytki województwa to EN57 nr: 943, 1083, 1148, 1230, 1369, 1426, 1556.
Najprawdopodobniej w przyszłym roku zostaną one poddane modernie do standardu łódzkiego.
Droznik - 24-11-2012, 14:24
Temat postu:
Szkoda że 1148,1230,1426 są już po lekkich modernizacjach, a trupy dalej stoją po krzakach i zamiast je modernizować to zmodernizujmy coś co jest dobre.
Piszę z góry że nie znałem treści przetargu ani zalecań kupującego więc może było uwzględnione że sprzedawane pojazdy muszą być czynne i po modernizacji.
Z drugiej strony to znak że województwo zaczyna myśleć o powołaniu własnej spółki, bądź dopuszczeniu konkurencji na tory. Czekamy tylko kiedy i tu powstanie podział na linie o najlepszym zysku i sprzedanie im firmie A, oraz linie gorsze dla firmy B, która i tak w ciągu 5-6 lat upadnie
lukien213 - 24-11-2012, 16:48
Temat postu:
Było uwzględnione, że muszą być czynne. Ja się cieszę, że te 3 poszły, bo mają bardzo niewygodne siedzenia. Co do 1369, to jest to kibel z największym "jebut" na starcie jakim jechałem Smile
Stoker - 26-11-2012, 15:21
Temat postu:
Droznik napisał/a:
Skąd masz takie głupoty??
EU07 062,188,377 (3 sztuki w delegacji z IC)
Razem: 37 sztuk bez EN57
Reszta w google do poszukania, albo dla leniwych www.kolejowaklatka.org

O ile wiem, PR Szczecin nie posiada żadnej "siódemki", natomiast ma jedną SM lub SU42 (w malowaniu PR).
Bartek1981 - 12-12-2012, 06:29
Temat postu:
Kiedy nowe pojazdy ZZPR "Link" zaczną obsługiwać trasy kolejowe w naszym województwie?

http://turystyka.wp.pl/gid,11238206,title,najnowoczesniejszy-polski-pociag,galeria_zdjecie.html
Rafał - 12-12-2012, 07:22
Temat postu:
Czytałem, że od dzisiaj. Pierwszy kurs z Kołobrzegu do Szczecina (R 88733) a później powrotny (88830). Na tej trasie ma jeździć przez dwa tygodnie, z wyjątkiem piątków.
Droznik - 12-12-2012, 15:22
Temat postu:
Dopisać od dnia 11.12.2012
EN57-844, EN57-1001, EN57-1408.
Wszystkie przyszły z PR Katowice do PR Szczecin, sekcja Kołobrzeg
Gajf - 20-06-2013, 11:11
Temat postu: Tabor województwa zachodniopomorskiego
Mamy kibelki, smerfy, linka, teraz w ramach ZGZ kupujemy Impulsy. Czy wiecie na jakich relacjach będą one jeździć? Może ktoś się pokusi o rozpisanie listy taboru, posiadanego przez województwo i używanego przez PR na jego terenie?
lukien213 - 20-06-2013, 12:33
Temat postu:
"Impulsy" trafią m. in. na pociągi Szczecin - Słuspk (2 sztuki), także będziesz miał okazję zobaczyć/przejechać się. Pytanie tylko czy Newag się wyrobi z dostawą Very Happy

Co do pozostałych pojazdów zobacz tutaj. Jest ładna księga taborowa tworzona przez użytkowników, dane na bieżąco uaktualniane.
Mykolej - 12-12-2013, 16:33
Temat postu: Impulsy dla Zachodniej Grupy Zakupowej
Impuls [typ 31WE] to normalnotorowy, jednoprzestrzenny, 4- członowy Elektryczny Zespół Trakcyjny z obniżoną podłogą, przeznaczony do obsługi przewozów pasażerskich.

Dziś w Szczecinie odbyła się prezentacja 3 pierwszych Impulsów dla Zachodniej Grupy Zakupowej.

"O godzinie 12:35 pierwszy z pociągów wyruszył w swój pierwszy rozkładowy kurs jako pociąg Regio nr 98122 do Słupska przez Koszalin i powróci stamtąd jako pociąg nr 89127 odjazd ze Słupska o godz. 17:12.

Drugi Impuls w swoją pierwszą trasę wyruszył ze Szczecina Głównego o godzinie 13:21 jako pociąg Regio nr 88328 do Świnoujścia, a stamtąd w drogę powrotną do Szczecina wyjedzie o godzinie 15:39 jako pociąg nr 88431. "

Impuls jako pociąg Regio 89122 "Ina" relacji Szczecin Gł.-Słupsk oczekuje na zielone światło w kierunku Chociwla.


https://scontent-b-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/1469818_514068115358727_1521353088_n.jpg


Rafał - 12-12-2013, 19:51
Temat postu:
Jechałem na odcinku Świdwin <-> Koszalin, dwukrotnie dzisiaj. Oczywiście pociągi na plus, nie ma co porównywać do EN57 czy ED72, bo to nie ta epoka, nie ta klasa. Jednak są pewne mankamenty:

* siedzenia dość twarde, krótkie siedzisko
* tylko jedna para drzwi na człon

Pozostałe rozwiązania zdecydowanie dobre. Spodobał mi się system głosowych zapowiedzi wraz z informacjami o trasie na ekranach.
Bartek1981 - 14-12-2013, 08:22
Temat postu:
Pociąg prezentuje się bardzo ładnie, bez porównania do starych EZT-ów, którymi trzęsło i było głośno. Cieszy również, ze przeznaczono je do obsługi naszej części województwa. Jednak puszczenie Impulsa na trasę Koszalin - Kołobrzeg, to chyba przesada. Tam wystarczyłby SA103 lub 109. Poza tym przydałby się na Radwi Koszalin - Poznań - Koszalin.
Droznik - 14-12-2013, 10:14
Temat postu:
Przecież jasno napisali że będą kursować na trasie Szczecin - Słupsk, Świnia - Poznań, więc gdzie tu masz Koszalin - Kołobrzeg, bądź Radewke?? One są przypisane dla SWH i już. Ciekawe tylko co będzie się działo z ED72? Czy zaczną tworzyć nowe IR czy sprzedane, a potem trafią gdzieś do innego województwa.
Kołobrzeg ma asynchrony i one tylko będą u nas kursować a nie do Szczeciny wspomagać
Bartek1981 - 14-12-2013, 15:10
Temat postu:
Ok masz rację. Impuls na Koszalin - Kołobrzeg nie będzie kursował. A co do Radwi napisałem, ze mógłby tam jeździć a nie, że będzie jeździć.
Stoker - 16-12-2013, 13:37
Temat postu:
Dziś i prawdopodobnie w najbliższych dniach ED78 będzie kursował na tym samym obiegu co ostatnio, czyli Szczecin 12:33 - Słupsk 16:36 i powrót ze Słupska 17:40 - przyjazd do Szczecina ~21:30.
Kontrakt przewiduje dostawę kolejnych 6 pociągów w 2014 roku (pierwszy z nich do 30 marca) oraz 3 ostatnich do maja 2015 r., ale Newag może przyspieszyć dostawę i zakończyć ją w całości np. jeszcze w 2014. Lubuskie ma otrzymać swój pierwszy pojazd pod koniec 2014, a drugi w 2015 r.
Mam nadzieję że będą się dobrze sprawować na naszych torach.
PolRol82 - 13-03-2014, 09:23
Temat postu: Zachodniopomorskie chce kupić 25 nowych pociągów
"Ambitne plany województwa zachodniopomorskiego na nową perspektywę unijną przedstawił podczas Europejskiego Forum Taborowego wicemarszałek Wojciech Drożdż. Władze chcą zmodernizować dwie linie kolejowe i kupić aż 25 nowych zespołów trakcyjnych.

Wojciech Drożdż, wicemarszałek woj. zachodniopomorskiego podkreślił podczas Europejskiego Forum Taborowego, że województwo notuje stały, choć niewielki wzrost zapotrzebowania na przewozy kolejowe ze strony mieszkańców. Według niego, jest to efekt dużych wydatków województwa na inwestycje kolejowe – zarówno w tabor, jak i w infrastrukturę. – Co piąty odcinek linii kolejowych wyremontowanych z budżetu samorządowego znajduje się w naszym województwie – podkreślił.

Wicemarszałek podkreślił, że oczekiwania pasażerów względem taboru to m.in. dostępność, niezawodność, komfort i prędkość, która przekłada się na przejazdu. Dla zamawiającego ważna jest z kolei jednolitość floty, którą użytkuje przewoźnik. Dlatego urząd preferuje duże zamówienia – najpierw na spalinowe SA136 z Pesy, a teraz Impulsy z Newagu w ramach Zachodniej Grupy Zakupowej.

Wojciech Drożdż zdradził również kolejowe plany województwa w perspektywie finansowej Unii Europejskiej na lata 2014-2020. Zachodniopomorskie przygotowuje modernizację połączenia kolejowego Berlina ze Szczecinem we współpracy z Deutsche Bahn. Drugim projektem jest modernizacja linii kolejowej nr 210 ze Szczecina do Szczecinka.

Województwo planuje też zakup aż 25 sztuk nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. – Po tych zakupach tabor województwa będzie kompatybilny – bo planujemy zakupy w dużych partiach – i nowoczesny. Wyeliminujemy wszystkie stare jednostki z terenu województwa, pozostaną wyłącznie pociągi nowe oraz zmodernizowane – zakończył Wojciech Drożdż."

źródło: rynek-kolejowy.pl
Stoker - 18-03-2014, 11:07
Temat postu:
Województwo ogłosiło przetarg na zakup 10 używanych EZT serii EN57:
http://bip.wzp.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=41656:17032014-r-przetarg-nieogrniczony-na-dostaw-dziesiciu-sztuk-uywanych-trzyczonowych-elektrycznych-zespoow-trakcyjnych&catid=435:zamowienia-publiczne&Itemid=110

Wstępne plany przewidują modernizację trzech z nich jeszcze w tym roku, a pozostałą siódemkę w 2015.

Poza tym dziś jazdy próbne na CMK przechodzi ED78-004. Na naszych torach spodziewamy się jej w przyszłym tygodniu.
sympatyk - 26-03-2014, 14:10
Temat postu:
Pomorze Zachodnie kupi 10 EZT-ów do modernizacji.

Jak już informowaliśmy Zarząd Województwa Zachodniopomorskiego podjął decyzję o zakupie 10 używanych trzyczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Teraz władze regionu wyjaśniły, że celem zakupu będzie ich modernizacja, co pozwoli na eksploatację pojazdów jeszcze przez 15-20 lat.
Podobny proces odnowy taboru województwo zrealizowało w 2012 roku kupując 7 pojazdów EN57 z przeznaczeniem do późniejszej modernizacji.
Operatorem przewozowym na terenie Pomorza Zachodniego jest spółka Przewozy Regionalne. W dyspozycji Zachodniopomorskiego Oddziału Przewozów Regionalnych znajduje się około 70 (o średnim wieku przeszło 35 lat) elektrycznych zespołów trakcyjnych, z których aż 23 jest wyłączonych z eksploatacji z różnych przyczyn, najczęściej z powodu braku napraw głównych i rewizyjnych.
"Taka sytuacja może zagrażać ciągłości wykonywania przewozów i jest wysoce niekorzystna dla jakości świadczonych usług przewozowych, których organizatorem jest województwo. Jedną z możliwości poprawy tego stanu jest zakup i modernizacja używanego taboru kolejowego" - wyjaśniają władze Zachodniego Pomorza w komunikacie.
Zakup taboru został zaplanowany w budżecie Województwa jako zadanie „Zakup elektrycznych zespołów trakcyjnych do przewozów regionalnych”. Na jego realizację zarezerwowano środki w wysokości 10 mln zł. Tym samym cena jednego używanego trzyczłonowego EZT-a, przed drugą naprawą główną - w rachubach województwa - aktualnie może wynieść około miliona złotych.
Termin składania ofert w tym przetargu upływa 9 kwietnia 2014 r. Zwycięzca ma wykonać zamówienie w ciągu 40 dni od daty podpisania umowy, jednak nie później niż do 30 czerwca 2014 r.
Obecnie województwo zachodniopomorskie jest właścicielem 14 nowoczesnych i 4 starszego typu spalinowych zespołów trakcyjnych realizujących przewozy na liniach niezelektryfikowanych. Od 2013 roku wspólnie z województwem lubuskim prowadzony jest zakup 12 nowoczesnych EZT-ów przeznaczonych do ruchu międzywojewódzkiego. Ponadto sukcesywnie wzmacniają tabor kolejne z 7 zakupionych używanych EN57 AL, po przejściu gruntownej modernizacji. Do połowy 2015 roku zachodniopomorskie będzie właścicielem 35 pojazdów (w tym 18 spalinowych), nie licząc 10 pojazdów, których dotyczy wszczęta procedura zakupowa.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/18820/Pomorze-Zachodnie-kupi-10-EZT-ow-do-modernizacji.html
Droznik - 27-03-2014, 11:47
Temat postu:
Kolej Zachodniopomorska się zbliża Smile
blakop - 03-06-2014, 12:52
Temat postu:
Czy ktoś może mi powiedzieć od czego zależy to, jakim taborem jest obsługiwane połączenie R78409 z Poznania do Świnoujścia (wyjazd o 16:55)??

Raz jest to obskurny kibelek (nie wiem z którego zakładu), a za chwilę IMPULS z zachodniopomorskiego. I tak na zmianę - na moje oko bez jakiegoś "planu".

Już pomijam fakt, że w piątki ten skład już w Poznaniu nie jest w stanie zabrać wszystkich pasażerów z peronu i nikt z tym nic nie robi Rolling Eyes
focus94 - 14-06-2014, 18:04
Temat postu: Kolejna sztuka Impulsa dla Zachodniopomorskiego
Proszę proszę a dzisiaj taka perełka się "trafiła" Wink
ED78-007 prosto z Newagu do Szczecina
Tak jak to powiedział Pan z nastawni ZGB "Przyszłość Zielonogórskiej Kolei"
Jak już zapewne wiemy od grudnia dwa takie impulsy oczywiście w barwach Województwa lubuskiego, mają śmigać z Nowej Soli do Poznania Głównego i w odwrotnej relacji również.
Ten filmik to taka jakby wizualizacja tego co będzie od grudnia Wink



Zapraszam do oglądania Wink
Stoker - 16-06-2014, 21:57
Temat postu:
blakop napisał/a:
Czy ktoś może mi powiedzieć od czego zależy to, jakim taborem jest obsługiwane połączenie R78409 z Poznania do Świnoujścia (wyjazd o 16:55)??

Już pomijam fakt, że w piątki ten skład już w Poznaniu nie jest w stanie zabrać wszystkich pasażerów z peronu i nikt z tym nic nie robi Rolling Eyes


Pociąg obsługiwany jest przez PR Szczecin, więc jedynie tabor z tego oddziału można na nim spotkać. Rozkładowo powinien być ED78, ale póki ich ilostan jest niepełny, można się spodziewać sporadycznych zastępstw w postaci zwykłych kibelków.
Od grudnia w najbardziej obciążone dni pociąg najprawdopodobniej będzie kursował w zestawieniu 2*ED78.

W najbliższych dniach szeregi PR Szczecin opuści EN57-013 - przechodzi do PR Poznań.
Natomiast wróciły stamtąd (były jedynie w delegacji, a nie przekazane na stałe) ED72-006 i 015. Niestety zostały one tam mocno zajeżdżone i obecnie oczekują napraw bieżących w Szczecinie.
wojtekbrd - 19-06-2014, 19:01
Temat postu:
Faktycznie EN57 - 013 jechał ostatnio z Piły do Poznania , tylko czekać aż puszczą ten najbardziej okrutny EN57 w kraju do Koszalina/Kołobrzegu:)
Bartek1981 - 19-07-2014, 06:38
Temat postu:
Jaki jest ilostan zmodernizowanych EZT - EN57AL? Ja naliczyłem ich 5, a jak jest faktycznie i jakie mają oznaczenia, ja zauważyłem 1148, 1230, 1369
alojz - 19-07-2014, 16:23
Temat postu:
http://mkseba.xaa.pl/szczecin.html
kalpom92 - 08-08-2014, 22:12
Temat postu:
Mnie ciekawi, jak wygląda obieg SA136 w naszym województwie, bo ostatnio zauważyłem pewną prawidłowość: SA136-003 jechał jako 89445 Szczecinek - Szczecin Główny, następnie jako 89526 Szczecin Główny - Piła Główna, potem jako 88483 Piła Główna - Stargard Szczeciński, i następnego dnia jako 88368 i 88441. Question
sympatyk - 30-09-2014, 15:05
Temat postu:
Zachodniopomorskie zmodernizuje pojazdy EN57.

Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego ogłosił przetarg na modernizację 3 trzyczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57 z możliwością rozszerzenia zamówienia o kolejnych 7 pojazdów.

Więcej:

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/21352/Zachodniopomorskie-zmodernizuje-pojazdy-EN57.html
wafel - 19-01-2015, 16:02
Temat postu: Zachodniopomorskie szynobusy bez Wi-Fi
Co z internetem w pociągach? Operator zażądał dowodu osobistego marszałka

Zachodniopomorskie szynobusy bez Wi-Fi. Pasażerowie zgodnie z zapowiedzią Urzędu Marszałkowskiego od poniedziałku powinni mieć dostęp do bezprzewodowego internetu podczas podróży.

Tak się nie stało. Urząd tłumaczy, że nowy operator stawia dość dziwne warunki. Nowy dostawca internetu zażądał, aby marszałek Olgierd Geblewicz stawił się z dowodem osobistym u przedstawiciela tej firmy i parafował umowę.

- To kuriozum - mówi Daniel Paszun, kierownik Biura Regionalnego Transportu Pasażerskiego w Urzędzie Marszałkowskim. - Kiedy podjęliśmy kroki, żeby podpisać umowę, operator zażądał kserokopii dowodu marszałka. To procedura, której jeszcze nie spotkaliśmy. Nie byliśmy do tej pory poddawani takim rygorom.

Czytaj dalej...
de007r - 02-04-2015, 15:48
Temat postu:
Póki co najnowocześniejszymi i jednocześnie najszybszymi EZT w zach-pom. (i myślę, że nie tylko u nas) są Impulsy:


Droznik - 03-04-2015, 09:15
Temat postu:
Taka ciekawostka, pociągi impuls na odcinku Szczecin Dąbie - Stargard Szczeciński mają rozkładową 130km/h. Ciekawe tylko czy z taką prędkością kursują?
magdabe - 13-01-2016, 00:16
Temat postu: Czystość w pociągach
Cześć! Od dobrych paru lat codziennie jezdze na trasie Szczecin -Swinoujscie w tę i z powrotem.lubię jeździć pociągiem, uspokaja mnie to. Ale to co ostatnio dzieje się ostatnio to jakiś żart. Specjalnie założyłam te konto żeby się wyżalić! Czy kolejarze jeszcze leczą kaca po Nowym Roku?! stan czystości pociągów to jakiś dramat- stacja początkowa a toaleta jakby załatwiał się tam niedzwiedz z biegunka, innym razem prawie przykleiłam się do krzesła. Gdyby nie to że jestem wrażliwa na takie rzeczy to bym zrobiła zdjęcie tego co zastałam w toalecie. Ale przysiegam jeszcze raz i wyślę je do gazety- to szok żeby wypuszczać pociągi w takim stanie. Czy ktoś z Was też to zauważył?!kontrolerzy, ktorym zwracałam uwagę na konkretne przypadki reagują jedynie głupimi uśmieszkami! Dzwoniłam do przewozow regionalnych, ale ogolnie mnie zbyli! Gdzie składać skargi żeby nie być olanym?!
tomekmkm - 13-01-2016, 00:36
Temat postu: Re: Czystość w pociągach
Żeby przyniosło skutek? Chyba się nie da. Możesz napisać pismo do Zarządu PR, ale wątpie, czy coś to wniesie. Dostaniesz odpowiedź, że przykro nam, ale innego taboru nie mamy.
Oczywiście mogę się mylić, spróbować warto.
Ps, stacja początkowa nie oznacza, że pociąg zaczął jazdę danego dnia właśnie od Twojego kursu Smile
magdabe - 13-01-2016, 00:48
Temat postu:
Dziękuję za szybką odpowiedź! Myślałam, że czystość jest sprawdzana przed wpuszczeniem pierwszych pasażerów, wydawało by się to logiczne,że skoro pociągi nie są sprzątane w biegu, to gdzieś muszą. Mam nadzieje, że to tylko na początku roku kolejarze zaspali ze sprzątaniem. A odnosnie innego taboru to chyba może być inaczej skoro jeszcze miesiąc temu było ok. Przewozy są chyba w cześci państwowe, zakładam że mają jakiś budżet na sprzątanie- to co sie z nim dzieje?! Troche sie rozemocjonowałam ale po kilku przejazdach pendolino myślałam, że dogoniliśmy Europę...a tu taki klops!
Bartek1981 - 13-01-2016, 06:00
Temat postu:
Na terenie województwa zachodniopomorskiego sprzątaniem składów PR zajmuje się firma POMORZE naklejki są widoczne na dworcach i w pociągach (najczęściej przy toaletach) i do tej firmy powinny być kierowane skargi
MK_Wro - 13-01-2016, 08:25
Temat postu:
To jest właśnie tragedia outsourcingu tego typu usług: firmie najbardziej się opłaca wziąć kasę i nie kiwnąć palcem. Więc dokładnie to zrobi. Witamy w polskim turbokapitalizmie i zapraszamy do naszych brudnych pociągów!
Bartek1981 - 13-01-2016, 08:38
Temat postu:
http://pomorze.szczecin.pl/oferta/kompleksowe-uslugi-porzadkowe/

strona internetowa firmy
magdabe - 13-01-2016, 09:22
Temat postu:
Znowu dziękuję za szybka odpowiedz. Dzwoniłam do Pomorza i okazuje się, że od 1.01.2016 to już nie oni sprzątają w przewozach regionalnych, ale nie chcieli podać więcej informacji. Czyli coś jest na rzeczy, skoro firma sie zmieniła i jakość usług spadła! Moze teraz robią to sami kolejarze, wiec ten outsourcing nie był taki zły? Jak sądzicie? Czy ktoś też to zauważył?
MK_Wro - 13-01-2016, 10:29
Temat postu:
magdabe, to ciekawe, może kontrakt wygasł a nowy przetarg nie został rozstrzygnięty, więc efekt jest taki, że nie sprząta NIKT? Smile

Nie wierzę, że outsourcing jest dobrym pomysłem - pracownicy takiej firmy są najpewniej zatrudnieni za grosze na śmieciówkach i mają prikaz zrobić jak najszybciej i jak najwydajniej, bo "koszty". I nie czują żadnej więzi z firmą dla której świadczą usługi ani żadnej szczególnej motywacji, żeby się przyłożyć do roboty.
magdabe - 13-01-2016, 13:08
Temat postu:
Moge z czystym sumieniem powiedziec ze na zarzadzaniu w duzym przedsiebiorstwie (spolce gieldowej) zjadlam zeby. Pierwsza sprawa- wyobraz sobie teraz ze kolej ma zorganizowac sprzatanie w calej Polsce- rekrutacja, swiadczenia pracownicze, nadzor. Outsourcing zadan niebedacych glowna dzialalnoscia przedsiebiorstwa jest w wiekszosci przypadkow dobrym rozwiazaniem.Dodatkowo w przypadku prostych prac jak sprzatanie nie istnieje cos takiego jak przywiazanie pracownika- liczy sie stawka, a za sprzatanie zatrudnionym w kolei nie placonoby wcale wiecej (chociaz mozliwy jest efekt skali). Dlatego nie rozumiem, dlaczego osoba sprzatajaca mailaby byc przywiazana do przewozow a do firmy zewnetrznej juz nie. Ale do sedna. Zglebilam sprawe w czasie przerwy na sniadanie- nakierowales mnie tym przetargiem- owszem byl. Wygrala firma Centrum Usluga z Warszawy. Moze ta odleglosc robi swoje?
MK_Wro - 13-01-2016, 13:24
Temat postu:
magdabe, no to umówmy się, że pozostaniemy w przyjaznej niezgodzie Wink

Nawet proste prace wymagają zaangażowania i motywacji, i pracownicy czujący się współgospodarzami firmy, nawet na poziomie sprzątaczy, pracują lepiej (pomaga też to, że np nie zarabiają wtedy głodowych stawek i mają umowy o pracę). Nie widzę żadnego powodu, dla którego ma się takie rzeczy outsourcować, przecież taka firma sprzątająca ma cały "overhead" managerski, centralę, etc, który byłby niepotrzebny gdyby ci pracownicy byli zatrudnieni u przewoźnika. Więc bezsensowne koszty. No ale chodzi o to, żeby zatrudnić na pół-niewolniczych stawkach i kontraktach, na które w takim PR (na szczęście) nie zgodziłyby się związki. I w ten sposób uzyskuje się "bardziej wydajne" usługi, a gruba kaska idzie do menadżerki i prywatnych inwestorów. Poza tym argument, że sprzątanie nie jest "główną działalnością" jest słaby - to jest część bieżącego utrzymania składów i jak najbardziej ma związek z "główną działalnością".
magdabe - 13-01-2016, 13:31
Temat postu:
struktura byla by podobna bez wzgledu na miejsce zatrudnienia- wszedzie musza byc kierownicy zmian, nadzorca itd. Raczej nie wciagneli by dzialu sprzatania do departamentu finansow czy ksiegowosci.Musimy wiec zyc obok jak Keynsisci i Austriacy. Roznica swiatopogladowa, ja jak slysze o zwiazkach zawodowych to dostaje gesiej skorki. Nie zmienia to faktu, ze outsourcing moze byc wykonany dobrze lub zle. A teraz jest straszna lipa!

[ Dodano: 13-01-2016, 19:38 ]
Z racji, ze temat mnie troche pochłonął- to chciałabym jeszcze dodać- może to nie wina firmy zewnętrznej a budżetu jaki kolej przeznacza na sprzątanie wagonów. Można porównać ceny za jednostkę z ceną chociażby usługi sprzątania wnętrza samochodu- myślę że moglibyśmy się tutaj zdziwic, jak mało kolej wydaje na utrzymanie czystosci. Ponadto jak widać poprzednia firma potrafiła sprzątnąć, obecna już nie. Jeżeli działa to tak jak w przypadku innych zamówień publicznych zadecydowała pewnie cena, a tanio to można jedynie w buzię dostać!

[ Dodano: 21-01-2016, 23:00 ]
Nie tylko mi zaszli za skórę! Dzisiaj trafiłam na coś takiego. Szkoda, że od razu nie znałam nazwy firmy, teraz będę dzwonić do nich.

https://www.facebook.com/Mi%C5%82o%C5%9Bnik-Kolei-333329033457499/
sympatyk - 03-06-2017, 20:57
Temat postu:
"Złoty pociąg odnalazł się w Szczecinie". Nowoczesny pojazd właśnie wyruszył w pierwszą podróż.

Sprawą 'złotego pociągu', czyli zakopanego koło Wałbrzycha niemieckiego składu, rzekomo wypełnionego skarbami, żyła w zeszłym roku cała Polska. Teraz o 'złotym pociągu' znów jest głośno. Jednak tym razem nie chodzi o pojazd z czasów II wojny światowej, ale o pomalowany na złoto nowoczesny 'Impuls', który właśnie wyruszył w pierwszą podróż po Pomorzu.

Więcej:

http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/56,114883,21908651,zloty-pociag-odnalazl-sie-w-szczecinie-nowoczesny-pojazd,,1.html#MT
sympatyk - 09-03-2018, 13:46
Temat postu:
Koniec epopei na Pomorzu Zachodnim: ASO Mieczkowski wykona przeglądy SA136.

To nie był przetarg prowadzony w sposób najbardziej oczywisty, ale po 14 miesiącach urząd marszałkowski w Szczecinie w końcu podpisał umowę na naprawy P4 dziesięciu pojazdów SA136. Wykonawcą został ASO Mieczkowski, który pokonał Pesę.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/koniec-epopei-na-pomorzu-zachodnim-aso-mieczkowski-wykona-przeglady-sa136-86115.html
Beatrycze - 20-08-2018, 13:37
Temat postu:
Przewozy Regionalne zajeździły zachodniopomorskie szynobusy.

Połowa spalinowych jednostek, jakie samorząd województwa zachodniopomorskiego przekazał w użytkowanie Przewozom Regionalnym nie jeździ. Bo są albo zepsute, albo rozbite, albo nie mają przeglądów. Jak donosi Gazeta Wyborcza trzy jednostki serii SA136 są w PESIE, gdzie oczekują naprawy. Kolejne trzy są na przeglądach. Odstawione zostały również szynobusy serii SA103 i SA109. Z powodu usterek.

Więcej:
http://inforail.pl/przewozy-regionalne-zajezdzily-zachodniopomorskie-szynobusy_more_107494.html
Beatrycze - 22-01-2020, 13:30
Temat postu:
Zachodniopomorskie celuje w tabor dwunapędowy.

Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego opublikował wstępne ogłoszenie informacyjne dotyczące zakupu taboru kolejowego dwunapędowego do przewozów regionalnych.

Więcej:
http://inforail.pl/zachodniopomorskie-celuje-w-tabor-dwunapedowy_more_120635.html
brambor - 30-01-2020, 08:04
Temat postu:
https://szczecin.wyborcza.pl/szczecin/7,34939,25647704,kolejny-przelom-w-regionalnej-kolei-sprzedajemy-alicje-nasze.html

A teraz sprzedajemy niedawno zmodernizowane jednostki Very Happy
sympatyk - 24-03-2020, 14:47
Temat postu:
Pomorze Zachodnie kupuje pociągi z hybrydowym napędem.

Pomorze Zachodnie 13 marca ogłosiło przetarg na zakup dwóch pociągów o napędzie spalinowym i elektrycznym. Docelowo może być ich nawet dwanaście.

Więcej:

https://www.portalsamorzadowy.pl/gospodarka-komunalna/pomorze-zachodnie-kupuje-pociagi-z-hybrydowym-napedem,160979.html
Victoria - 20-05-2020, 15:40
Temat postu:
Zachodniopomorskie wybiera Newag! Pierwsze hybrydy coraz bliżej

Zarząd Województwa Zachodniopomorskiego zaakceptował ofertę firmy NEWAG S.A., na dostarczenie dwóch pojazdów hybrydowych. Koszt zakupu jednostek objętych zamówieniem podstawowym, które będą realizowały przewozy regionalne, to 49,2 mln zł brutto. Pojazdy objęte zamówieniem podstawowym pojawią się na torach nie później niż do końca 2021 r.

Więcej:
http://inforail.pl/zachodniopomorskie-wybiera-newag-pierwsze-hybrydy-coraz-blizej_more_124187.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group