INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. lubuskie - Rozkład jazdy 2013/2014

Kuba MK - 02-06-2013, 14:33
Temat postu: Rozkład jazdy 2013/2014
Proponuję tutaj zamieszczać wszystkie informacje i przecieki dotyczące nowego rozkładu jazdy zarówno regionalnych, jak i dalekobieżnych pociągów pasażerskich w Lubuskiem.

Na początek mam już pierwszą informację:
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego ogłosił przetarg na regionalne przewozy pasażerskie w ramach rozkładu jazdy 2013/2014, wykaz tras oraz ilości kursujących par:
- Kostrzyn-Krzyż - 9 par
- Zielona Góra-Zbąszynek-Gorzów Wielkopolski - 4 pary, dodatkowo 1 para w dni robocze w relacji Zbąszynek-Gorzów Wlkp.
- Zielona Góra-Frankfurt - 2 pary
- Zielona Góra-Jelenia Góra - 1 para weekendowo
- Zielona Góra-Żary - 2 pary codziennie, 2 w dni robocze
- Żary-Żagań-Legnica - 3 pary
- Żagań-Forst - 2 pary
- Międzyrzecz-Rzepin - 2 pary weekendowo
- Zielona Góra-Rzepin - 5 par
- Rzepin-Kostrzyn - 4 pary
- Zielona Góra-Głogów - 7 par
- Zielona Góra-Zbąszynek - 3 pary
- Rzepin-Zbąszynek - 4 pary, dodatkowo 1 para w dni robocze

Oprócz tego zamawiający przewiduje rozszerzenie zamówienia w przypadku posiadania większej ilości środków o linię Zielona Góra-Guben w ilości 2 par dziennie.

Udostępniony tabor: SA105: 101,102,104,105, SA108-006, SA133: 003,006,007,008, SA134: 020,021, SA137-005. Oprócz tego udostępnione zostaną 4 nowe SZT z Pesy, które mają przyjechać w 12.2013 - mają być przeznaczone do obsługi linii: Zielona Góra-Gorzów Wlkp. oraz Kostrzyn-Krzyż.

Z wieści z dalekobieżnych (oczywiście to dopiero projekty):
- Lubuszanin prawdopodobnie wylatuje na całej trasie
- EIC Lech wydłużony do Zielonej Góry
- nocny Szczecinianin z grupą wagonów do Gorzowa/Kostrzyna
- wydłużenie RE Starosta w pt i nd z Warszawy do Zielonej Góry i Gorzowa, z powrotem mają wracać do Poznania jako: RE Rusałka z Zielonej Góry i jako RE Wilda z Gorzowa.
dyżurny - 02-06-2013, 21:15
Temat postu:
Czyli bezpośrednie REGIO Zielona - Poznań wylatują całkiem. Za to ciekawie wygląda wzmocnienie obsługi relacji Zielona - Zbąszynek, a w zasadzie jej podwojenie przez wydłużenie REGIO Gorzów - Zbąszynek. Obawiam się tylko, że przy częstych awariach szynobusów, często gęsto po prostu pojedzie EN57 do Zbąszynka, i dalej do Gorzowa KKA.
krzychu12231 - 02-06-2013, 23:45
Temat postu:
Czy te REGIO przewidziane z ZG do Zbąszynka mogą zostać wydłużone do Poznania czy faktycznie mają kończyć wszystkie bieg w Zbąszynku? (to samo tyczy się braku połączeń do Wroclawia, wnioskuję że międzywojewódzkie będą inaczej ustalane). Bo jeśli tak to wraz z uwaleniem Lubuszanina na rzecz EIC Lech na odcinku Zielona Góra - Poznań komunikacja zapowiada się fatalnie (biorąc pod uwagę cenę EIC bez LM).... Ogólnie wydłużenie Lecha do ZG zamiast Lubuszanina to pomysł fatalny (o czym już pisałem), mam nadzieję że do tego nie dojdzie.
pacy - 03-06-2013, 17:01
Temat postu:
Niestety ale na odcinku Poznań - Zbąszynek operują Koleje Wielkopolskie i żeby przejechać z Zielonej do Poznania pociągami kategorii Regio trzeba się będzie przesiąść w Zbąszynku . Ciekawe jak z będzie ze skomunikowaniem ?
Ciekawe czy kiedyś doczekamy się ,że przewoźnicy ( a właściwie to chyba nawet Urzędy Marszałkowskie ) dogadają się żeby nie było idiotyzmów typu " jest jakaś stacja graniczna i mój przewoźnik jedzie tylko do tej stacji , a wasz od tej stacji i trzeba się przesiadać?
Czy nie można się dogadać żeby jechać całą trasę jednym składem np. mamy 6 par pociągów na całej trasie np. Zielona Góra - Poznań i 3 pary jadą tam i z powrotem jednego przewoźnika i tak samo robi drugi też puszcza 3 pary ?
Pawel_15 - 03-06-2013, 17:19
Temat postu:
Tak jest na Ostbahnie na odcinku Chojnice - Piła. Trzy pary odpala Pomorskie, trzy odpala Wielkopolskie, ale przesiadka na granicy czasem może i bez tego się zdarzyć...
koki161 - 03-06-2013, 18:15
Temat postu:
Na stronie Urzędu Marszałkowskiego jest napisane, iż dopuszcza się możliwość wydłużenia pociągów na przykład do Poznania, więc jest szansa, iż Malta i druga para REGIO utrzymają się, jak do tej pory w relacji Poznań Główny - Zbąszynek - Zielona Góra.
Co do Lecha, to powiedzcie proszę, z jakiego powodu odwołano go po roku kursowania w relacji Zielona Góra-Warszawa-Zielona Góra (kursował tak w rozkładzie 2009/2010)? Jeśli z powodu niskiej frekwencji, nie wydaje mi się, aby w roku 2014 coś w tej materii miałoby ulec zmianie. Z drugiej jednak strony Lubuszanin był ekspresem do roku 2009, to przecież z frekwencją nie mogło być źle, ponieważ ten pociąg bardzo długo był ekspresem właśnie i jeździł non stop, tak więc nie wiem. Obecnie TLK Lubuszanin, choć wyjeżdża z Zielonej Góry dopiero o 6:35 (tak będzie wyjeżdżać od 9 czerwca) i względnie późno jest w stolicy, cieszy się ogromną popularnością wśród Lubuszan. Tak chyba było, jest i będzie. Ogólnie wolałbym jednak TLK, bo to zawsze mniej kosztów (gdyby to mnie przyszło jechać do stolicy, raczej zdecydowałbym się na przesiadkę w Poznaniu niż podróż bezpośrednią EIC). A z estetycznych pobudek, jeśli ma wrócić EIC, to niech się nazywa Lubuszaninem. Lech to nazwa typowo poznańska.
Jeśli chodzi o pociągi REGIO Zielona Góra-Gorzów Wielkopolski, jestem za i to bardzo, ale jednocześnie myślę racjonalnie i nie przewiduję, aby te połączenia utrzymały się na dłużej, zwłaszcza że to nie jest jakaś trasa ciesząca się aż tak wielkim zainteresowaniem, choć może szynobusy będą właśnie z tego powodu idealne. Szynobusy w tej relacji przerabialiśmy w rozkładzie rocznym 2004/2005, a zwłaszcza w roku 2006. Od 01 II 2007 tych połączeń nie ma i jakoś nikt się o takowe nie ubiegał. Trzymam jednak bardzo mocno kciuki za Przewozy Regionalne, ponieważ jeśli te połączenia wprowadzono by, to układ połączeń na odcinku Zbąszynek-Zielona Góra-Zbąszynek mógłby wyglądać całkiem imponująco [3 REGIO (Poznań)Zbąszynek-Zielona Góra i 4 REGIO Gorzów Wlkp.-Zielona Góra daje nam łącznie 7 pociągów tej kategorii (o 3 więcej niż obecnie), 2 albo 3 TLK (2x Warszawa, 1x Gdynia), a także weekendowy RE/iR]. Teraz tylko, żeby PR i PIC przy dużym wpływie PLK-i ułożyli jakoś sensownie rozkład. By nie było, tak jak teraz, że rano "Malta" niemal dubluje się z "Zielonogórzaninem", a od 9:40 do 15:40 nie ma nic. Chętnie zobaczyłbym już wstępny grafik! Ostatnio coś z tego co widzę i słyszę autobus zastępczy na linii do Gorzowa trafia się jakoś rzadko (dawniej rzadkością był pociąg). Chyba, że się mylę?
Kończąc już, wielokrotnie o tym pisałem, napiszę raz jeszcze, że najbardziej to i tak zależałoby mi na tym, aby TLK Szczecinianin, jak dawniej, miała w sobie łącznik do Zielonej Góry, co zapewniało możliwość dotarcia do stolicy już na 6 rano. Gorzowowi życzę, by się nie okazało, że ten łącznik, co to go będzie mieć, nie był jedynym dalekobieżnym składem, jaki zaoferuje Wam PKP Intercity.
Pozdrowienia!
Kuba MK - 03-06-2013, 18:25
Temat postu:
Oczywiście że zamawiający dopuszcza wydłużanie relacji pociągów regionalnych poza Lubuskie, m.in. do Poznania, Berlina, Wrocławia, Szczecina czy Piły. Wyżej podałem tylko te trasy, które dotyczą Lubuskiego.
koki161, a moim zdaniem frekwencja w bezpośrednich Gorzów-Zielona Góra może być całkiem całkiem, linia GW-Zbąszynek została trochę połatana, omijamy Czerwieńsk, więc czas przejazdu nie będzie tragiczny. Obecnie KKZ na linii GW-Zbąszynek kursuje bardzo rzadko, SA105 dają radę. Od grudnia na tą linię mają być przeznaczone 2 nowe SA139 (a 2 kolejne na linię Kostrzyn-Krzyż).
insect0 - 03-06-2013, 20:16
Temat postu:
A odcinek Zbąszynek-Rzepin nadal na starych zasadach, mimo iż w pociągach KW, które mają przesiadkę do Rzepina, są tłumy, już nie mówiąc o ostatnim osobowym z Rzepina do Zbąszynka z przesiadką na Poznań - w weekendy ciężko wsiąść już w połowie trasy...
Zielona Góra-Jelenia Góra - UM współfinansuje przejazd na całej trasie, że zamawia od razu aż w góry?
krzychu12231 - 04-06-2013, 11:50
Temat postu:
koki161, Lubuszanin był ekspresem i jako taką frekwencję miał, ale niestety Polska zamiast stawać się krajem bogatszym biednieje a bilety IC cały czas drożeją, poza tym jest samolot za 199zł (dla studentów i seniorów za 79zł). Na chwilę obecną nawet Lubuszanin w 4 pudełkach nie ma za dużego obłożenia na odcinku Poznań-ZG poza piątkami i niedzielami (jakoś w tygodniu ostatnio jechałem, 4 osoby na przedział w wagonie 13, w pozostałych mniej. Natomiast w sobotę całkiem klapa, we 2 jechaliśmy, były przedziały po 3-4 osoby ale była też masa po 1 osobie, tak że frekwencja koło 30%. Jak pojedzie to jako EIC to poza wyższą ceną frekwencję osłabi brak postojów w Buku, Opalenicy, Zbąszyniu i Babimoście, gdzie to wszędzie po parę osób wsiada/wysiada.
Jeżeli chcą podnieść standard składu dla ludzi którzy np. chcą mieć gniazdka do pracy (za dużo takich osób w Lubuszaninie nie widuję) to można zamienić składami Zielonogórzanina z Lubuszaninem, do tego skrócić czas jazdy można dając EP09 i rozkładową 160, wyjazd z ZG trochę wcześniej i jest cacy, nie wiem po co szukać dziury w całym.

Natomiast w pełni zgadzam się, że do ZG powinien także jeździć łącznik do Szczecinianina, nigdy pusty nie jeździł, a obecnie jedyną alternatywą dla tych co chcą być wcześnie rano w stolicy jest nocny autobus jadący 10 godzin, nocleg w Warszawie lub nocna jazda samochodem.
konik23 - 04-06-2013, 22:29
Temat postu:
Zielona Góra - Jelenia Góra - lubuskie finansuje pociąg na odcinku ZG - granica województwa lubuskiego
krzychu12231 - 12-06-2013, 10:41
Temat postu: Re: Rozkład jazdy 2013/2014
Kuba MK napisał/a:
- wydłużenie RE Starosta w pt i nd z Warszawy do Zielonej Góry i Gorzowa, z powrotem mają wracać do Poznania jako: RE Rusałka z Zielonej Góry i jako RE Wilda z Gorzowa.


Jak to się ma do całkowitej likwidacji Starosty od nowego RJ?
Kuba MK - 12-06-2013, 17:33
Temat postu:
Nic nie słyszałem o likwidacji Starosty, a pisząc przecieki z nowego rozkładu jazdy opierałem się na wcześniejszych informacjach z wątku ogólnego rozkładu jazdy 2013/2014.
Anonymous - 13-06-2013, 19:59
Temat postu:
No niestety. Z nieoficjalnych przecieków na nowy rozkład jazdy wszystkie IR/RE jadące po E20 zostają zlikwidowane.
krzychu12231 - 13-06-2013, 22:05
Temat postu:
Swoją drogą ciekawe jaka przyczyna i czy w miejsce chociażby części z tych IR/RE będą jakieś TLK....
Anonymous - 13-06-2013, 22:28
Temat postu:
Udupianie RE/IR na E20 to dorzynanie konkurencji i przygotowanie gruntu pod elitarne Pendolino...chore.
Ciekawe co się będzie działo na E-30 i CMK od nowego rozkładu??
lolingpl - 14-06-2013, 07:52
Temat postu:
Tomek-Gliwice napisał/a:
Udupianie RE/IR na E20 to dorzynanie konkurencji i przygotowanie gruntu pod elitarne Pendolino...chore.

Przecież na E20 nie będzie jeździć Pendolino Neutral
Pionier27 - 14-06-2013, 22:14
Temat postu:
Czyli z PKP IC z Zielonej Góry proponuje:
EIC Lech
TLK Ślązak
TLK Bachus
TLK Zielonogórzanin
TLK Pirat (w sezonie)
Raczej nie porywa.
Anonymous - 19-06-2013, 17:01
Temat postu:
Pionier27 napisał/a:
Czyli z PKP IC z Zielonej Góry proponuje:
EIC Lech
TLK Ślązak
TLK Bachus
TLK Zielonogórzanin
TLK Pirat (w sezonie)
Raczej nie porywa.

To pierwsze wyleci po 1 korekcie
To drugie czas jazdy i pora niekonkurencyjna w ogóle
Bachus to za mało, Mieszko powinien wrócić
Zielonogórzanin być może EIC (już teraz ma 140A więc spodziewałbym się wzrostu standardu za V=150 i klimę w wagonach)
TLK Pirat w sezonie nawalony jak stodoła

Ogólna nędza z dalekobieżnych. Ehh, dawniej mieliście pospieszne Maltę i Rusałkę a teraz nędza.
Pionier27 - 19-06-2013, 18:10
Temat postu:
Ja co do pierwszego to nie byłbym taki pewny. Tutaj są dwie frakcje: jedna, że się utrzyma bo jest potrzebny o tej porze (zarówno odjazdu z Zielonej Góra, jak i przyjazdu do Warszawy) , a druga daje argumenty, że wyleci po 1 korekcie (bo za drogi). Zresztą z poznaniakami nie będę dyskutował na tematy czy powinien jeździć czy też nie. Jak kupisz bilet wcześniej to będziesz miał taniej. Jako mieszkaniec lubuskiego uważam, że ten EIC powinien jeździć i tyle w tym temacie. Ja natomiast obawiam się że TLK Ślązak wyleci po pierwszej korekcie, mając odjazd z Zielonej Góry o 4.11.
lokomtywa - 19-06-2013, 23:03
Temat postu:
A kto będzie tym EIC jeździł ? od kiedy Urzędasy z UMWL przesiedli sie na aeroplany z kosmodromu Babimost od wtedy klasa biznes z Zielonej umarła śmiercią naturalną.

Nie ma presji na pociąg ( politycy ) nie ma pociągu ot cała filozofia. Na takich ogonkach nikt nie patrzy na frekwencję - opłacalność to nie jest prywatna firma aby sie przejmować kosztami w przeciwnym razie to już dawno powinno stanąć a tak przecież nie jest.
Największy przerób jest i tak na Warszawa – Poznań reszta i tak jest na minusie.
kysiek2 - 19-06-2013, 23:23
Temat postu:
To dwa pytania TLK w stronę Krakowa będzie się nazywał Ślązak?? I rzeczywiście ma odjeżdżać tak wcześnie z ZG??
Pionier27 - 20-06-2013, 14:59
Temat postu:
Ja nim będę jeździł i znam wiele osób co pojedzie. PLK nie ma gdzie wcisnąć na E-20 w godzinach porannych TLK z Zielonej by był koło 10-tej w Warszawie. Zresztą jak EIC Górnik może wozić poste pudła, a takich EIC można naliczyć więcej, to i Leszek też się utrzyma. Jest teraz czas "miłości" panujących do kolei to nawet jestem pewny, że pojeździ trochę. Zresztą pożyjemy zobaczymy. Nie będę tu z nikim prowadził dyskusji na ten temat bo to bez sensu. Ciesze się, że będzie pociąg takiej klasy.
Co do „Ślązaka” to wraca dawna nazwa i o zgrozo ma być odjazd o 4.11, by być we Wrocławiu o 7.00
krzychu12231 - 20-06-2013, 21:21
Temat postu:
Zielonogórzanin na pewno nie pojedzie jako EIC, nawet teraz na odcinku Poznań - Zielona Góra wozi powietrze (ile razy jadę do frekwencja nie przekracza 20%), na kierunku powrotnym lepiej, ale w tygodniu bez szału. Ta informacja to prywatne dywagacje czy jakiś przeciek wiarygodny? Dawnej też był w standardzie takim jak teraz i wyleciał na 2 lata całkiem (prawie).
Pionier27, jak powylatują IR/RE to miejsce się znajdzie, wystarczą chęci.
kysiek2 - 20-06-2013, 22:59
Temat postu:
Może z tym wczesnym odjazdem Ślązaka z Zielonej Góry chcą podreperować w nim frekwencję kierując się w stronę tych podróżnych, którzy chcą dotrzeć do Wrocławia na 8 rano czyli w weekend studenci zaoczni, w poniedziałki/wtorki studenci stacjonarni. Teraz na TLK Przemysław jeżdżą 3 wagony i na wyjeździe z Zielonej Góry nie mają zbyt dużego obłożenia, może wychodzą z założenia, że dojeżdżając do Wrocka na 8 rano w pewne dni wzrośnie im frekwencja, a w inne i tak jeździ niewiele ludzi.
krzychu12231 - 23-06-2013, 23:42
Temat postu:
Co do opłacalności kursów ZG - GW, bo ten temat był poruszany. Moim zdaniem na odcinku ZG - Zbąszynek frekwencja będzie, jeśli będą skomunikowane z BWE, przynajmniej ze 2 z kursów. Na chwilę obecną dużo ludzi jeździ do Świebodzina, mając szynobus do Zbąszynka mogą zdecydować się tam na przesiadkę. Dla pasażerów z GW skomunikowanie raczej niepotrzebne bo przez Krzyż nie ma problemu z dostaniem się do Wawy.
Olo123 - 26-07-2013, 22:41
Temat postu:
Promocja Bilet w Dobrej cenie na odcinku Gorzów-Międzyrzecz zdaje egazmin, Najniższa cena komfort jazdy nie porównywalny do Busów które zabierały potencjalnych pasażerów to wszystko sprawia że, Ta promocja dobrze naprowadza ludzi do Grudniowej zmiany rozkładu. Systematyczne połączenia przyzwyczaiły ludzi do jeżdzenie dodatkowo cena niczego sobie i widać postęp myślę że Pociąg Gorzów Wlkp-Zielona Góra nie będzie świecił pustkami !!
pacy - 30-07-2013, 09:27
Temat postu:
A mnie się wydaje, że zbyt dużej frekwencji nie będzie, a wszystko przez czas podróży. Po otwarciu w przyszłym roku trasy S3 czas jazdy Gorzów - Zielona Góra ok. 1 godzina samochodem, a pociągiem około 2:20-2:30 .
Jedynie ceną biletu można by coś zrobić ale konkurencyjne raczej na cały odcinek nie będą?
Kuba MK - 02-08-2013, 20:20
Temat postu:
pacy, nie zapominaj o tym, że mimo postępu technicznego wciąż dużo osób nie posiada własnego samochodu.
Poza tym, drogą ekspresową oprócz auta i paliwa trzeba będzie też przecież opłacić wjazd na ekspresówkę.
Do tego dochodzi kwestia wygody - na Gorzów-Zielona Góra mają jeździć Linki SA139.
pacy - 03-08-2013, 12:51
Temat postu:
Kuba, osobówki na ekspresówkach nie płacą. A i PKS na pewno wyskoczy z ofertą bezpośrednich połączeń po S3.
Czas jazdy na pewno nie będzie konkurencyjny, jedynie cena biletu może być tu decydująca i pewnie na początak UM coś dodatkowo dorzuci ?
Co do wygody Linków to może i są wygodne ( nie wiem, nie jechałem) ale dla zwykłego Kowalskiego ważne jest za ile pojedzie i na pewno nie ma pojęcia czy pojedzie SA 139 czy SA 134 i który jest wygodniejszy.
Darthlol - 03-08-2013, 14:43
Temat postu:
Dla mnie mimo posiadania samochodu i tak wybiorę pociąg z uwagi na cenę podróży, posiadam ulgę studencką oraz REGIOkartę Very Happy
Pomysł z połączeniem bezpośrednimi między Zieloną Górą a Gorzowem uważam za bardzo trafiony, bardzo potrzeba takiego połączenia

Co do TLK "Zielonogórzanin" krzychu12231, pleciesz bzdury nie raz frekwencja w środku tygodnia (nie raz tym pociągiem jechałem) wynosiła około 40% -60% z samej Zielonej Smile
krzychu12231 - 04-08-2013, 19:35
Temat postu:
No to jak piszesz, nieraz, ja zwykle z ZG wjeżdżam sam lub 2, maks 3 osoby w przedziale. Natomiast powrót Poznań - ZG jest cała masa pustych przedziałów jak i sporo takich, gdzie siedzi po 1-2 osoby.
Darthlol - 05-08-2013, 17:35
Temat postu:
w TLK "Zielonogórzanin" z Warszawy do Zielonej Góry to fakt, nie raz jest, że wagon 15,16 jedzie kompletnie pusty
koki161 - 30-09-2013, 10:38
Temat postu:
PLK umieściła już wstępny zarys rozkładu na przyszły rok, więc można odnosić się do wspomnianego projektu na gruncie woj. lubuskiego. Jestem pod wrażeniem tak szybkiego udostępnienia rozkładu.
Kuba MK - 30-09-2013, 19:01
Temat postu:
Odjazdy z Gorzowa w kierunku Zielonej Góry: 05:11, 09:53, 14:33, 18:05.
Odjazdy z Zielonej Góry w kierunku Gorzowa: 07:35, 11:10, 15:22, 18:58.
Odjazd Szczecinianina z Gorzowa: 23:41, przyjazd do Warszawy: 06:28 (pół godziny postoju w Krzyżu)
Odjazd Szczecinianina z Warszawy: 22:42, przyjazd do Gorzowa: 05:13 (pół godziny postoju w Krzyżu).

Rozkład całkiem ok, cieszą bezpośrednie połączenia obu stolic naszego województwa Smile

[ Dodano: 30-09-2013, 19:08 ]
EDIT: Czy ja dobrze widzę, czy w rozkładzie dla Zielonej Góry zostały uwzględnione 2 pary dziennie do Gubina? Czy to możliwe ?!
lolingpl - 30-09-2013, 19:46
Temat postu:
Kuba MK napisał/a:
EDIT: Czy ja dobrze widzę, czy w rozkładzie dla Zielonej Góry zostały uwzględnione 2 pary dziennie do Gubina? Czy to możliwe ?!

Tak dobrze widzisz Very Happy Ale jedyne co mnie przeraża to godziny tych pociągów:
z Gubina do ZG: 4:49,15:06
Przyjazdy do ZG z Gubina: 6:00, 16:20

Dla kogo ma być taki rozkład co?
Ale do Grudnia może się wiele zmienić... :\
rail_user - 30-09-2013, 20:21
Temat postu:
No jak dla kogo ? Dla kolejarzy i mikoli bo nikt przy zdrowych zmysłach mając autobus w mieście nie będzie się tarabanił na "wieś" na pociąg. ( dotyczy Gubina i Krosna Odrzańskiego ). A tak na poważnie albo r.j. konstruował jakiś debil ( w co nie wierzę ). Albo as przechodzi na jakiś obieg po 6. Bo raczej "normalny" przyjazd byłby ok. 7
Kuba MK - 01-10-2013, 01:38
Temat postu:
W ogóle strasznie ciężko będzie obsłużyć ten dosyć ambitny nowy rozkład jazdy 2013/2014.
Nowe połączenia Zielona Góra - Gorzów Wielkopolski, 2 pary do Gubina, a tabor spalinowy się nam sypie. Obecnie jeździ 7 z 12 szynobusów, a 2 z tych 7 pozostałych jeżdżą na pół gwizdka.
Ponadto nie wiadomo czy Pesa do grudnia zdąży z Linkami, bo umowa między UMWL a Pesą została stosunkowo późno podpisana.
melocot - 02-10-2013, 21:21
Temat postu:
Zauważcie, że kursy ZG - Gubin dojadą do Guben.
Obiegi wskazują na lepsze wykorzystanie szynobusa kursującego do FF (Oder):

Guben - ZG - FFO - ZG - Guben - ZG - FFO - ZG - Guben

Nocowanie składu wypadłoby w Guben.
Anonymous - 02-10-2013, 22:25
Temat postu:
Fajnie że zrobiono połaczenie bezpośrednie Zielona Góra-Gorzów przez Międzyrzecz. Będzie bezpośrednie połączenie z ZG do Międzyrzecza. Natomiast głupotą jest to że żaden pociąg osobowy dojeżdżający z Wrocławia do ZG nie jest skomunikowany z Regio ZG-Gorzów. Przecież to by napędziło pasażerów. 40-50 min czekania i dojazd do Międzyrzecza i Gorzowa na jedynm bilecie albo tanio na Regio karnecie. Tak osobowy z Wrocławia przyjeżdża o 11:55 a 11 z groszami odjeżdża osobówka do Gorzowa, bez sensu. Potem trzeba czekać ponad 3 h, na następny aż do 15: z groszami Neutral Trochę więcej logiki, przynajmniej jedno połaczenie skomunikowane by się przydałoby z Wrocławiem.
krzychu12231 - 05-10-2013, 18:28
Temat postu:
Widzę jeszcze jeden nonsens, Regio 79401 Poznań - Zielona Góra, odjazd ze Zbąszynka 18:07, przyjazd do Babimostu 18:15 i tu czeka do 18:20 na Zielonogórzanina. Tymczasem BWE z Warszawy przyjeżdża do Zbąszynka 18:08. Czy nie lepiej by było żeby 79401 odstał te 5 min. w Zbąszynku? Zielona Góra zyskałaby dodatkowe połączenie z Warszawą, przydatne zwłaszcza w soboty, ponieważ Lech w soboty nie będzie jeździł.
Co do taboru spalinowego też uważam, że będą kłopoty. Zapewne albo część składów zacznie kursować po ogłoszeniu, albo na Ostbahnie szynobusy tymczasowo będą zastąpione przez składy wagonowe z lokami z Krzyża.
Kuba MK - 06-10-2013, 17:23
Temat postu:
krzychu12231, o składach wagonowych na Regio na linii Kostrzyn-Krzyż można pomarzyć, Lubuski ZPR jest tak chytry i pazerny, że woli wywalać kasę na zastępcze autobusy, niż ściągnąć z innych PR-owskich zakładów lokomotywę i wagony. Tak jest obecnie na linii Zbąszynek-Gorzów, gdzie od początku września za sporą część szynobusów jeżdżą zastępcze autobusy, oczywiście z powodu awarii SZT.
turystka - 07-10-2013, 20:12
Temat postu:
Fakt - przydałoby się skomunikowanie z Wrocławiem: w Zielonej Górze i/lub w Lesznie po uruchomieniu Gorzów = Leszno przez Wolsztyn. Czy ktoś wie czy spalinówka płaci więcej za dostęp na trasie z drutem np karne?
krzychu12231 - 08-10-2013, 18:06
Temat postu:
Nie wiem jak na chwilę obecną, ale jeszcze kilka lat temu diesel jadący pod drutem rozliczany był tak jak elektrowóz, czyli trzeba było płacić za korzystanie z druta, mimo iż się nie korzystało.
forest79 - 09-10-2013, 15:57
Temat postu:
Od nowego rozkładu jazdy znika na stałe pociąg relacji Rzepin-Międzyrzecz!!!
Anonymous - 09-10-2013, 16:00
Temat postu:
Bez paniki, bez paniki. Pociągi wpisane są na plakatach PLK
krzychu12231 - 07-11-2013, 20:21
Temat postu:
Szkoda że w nowym RJ TLK Zielonogórznin bez wagonu barowego i prawdopodobnie bez 111Arow, ciekawe czy zostaną 6-miejscowe przedziały.
turystka - 09-11-2013, 17:37
Temat postu:
dziś w Gorzowie (15:38) w szynobusie do Kostrzyna pozostawiono czapkę damską. Gdzie się zgłaszać po zguby??
Darthlol - 12-11-2013, 18:00
Temat postu:
Tu masz linka do strony PR z informacją odnośnie odbioru zguby Smile

http://przewozyregionalne.pl/w-regionach,lubuskie,biuro-rzeczy-znalezionych.html

Pozdrawiam Smile

[ Dodano: 12-11-2013, 18:02 ]
Cytat:
Szkoda że w nowym RJ TLK Zielonogórznin bez wagonu barowego i prawdopodobnie bez 111Arow, ciekawe czy zostaną 6-miejscowe przedziały.


Czy jest to informacja pewna ?? Oby zostały przedziały 6-mijescowe oraz 111Arow, TLK będzie jeździł w takich godzinach, że nie trzeba będzie barowego Smile
krzychu12231 - 12-11-2013, 19:07
Temat postu:
Nie jest na 100% pewna.

[ Dodano: 15-11-2013, 01:38 ]
Właśnie uruchomiona została sprzedaż biletów na pociągi PKP IC od 15 grudnia. W systemie e-IC wyczaiłem że na chwilę obecną:
1) TLK Zielonogórzanin zostaje na 6-miejscowych przedziałach i z Arowem ale bez baru, numeracja wagonów taka jak dziś (11, 12, 13, 16, 17 - kl. 2, 14 - kl. 1)
2) TLK Bachus jako łącznik w zestawieniu do ZG takim jak obecnie (22, 23, 25 - kl. 2, 24 - kl. 1)
3) EIC Lech bez oferty Bilet Relacyjny.

[ Dodano: 15-11-2013, 12:16 ]
Wybaczcie że kolejną rzecz dopisuję, ale pojawił się Relacyjny: Poznań - Zielona Góra: 46zł, Zbąszynek - Zielona Góra: 22zł oraz Warszawa - Zielona Góra: 127zł.
Olo123 - 17-11-2013, 11:03
Temat postu:
http://www.gazetalubuska.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20131116/POWIAT12/131119565 Crying or Very sad
Arek - 26-11-2013, 14:23
Temat postu:
Na razie nie zostaną wznowione międzynarodowe połączenia pasażerskie na trasie Zielona Góra – Czerwieńsk – Guben.

http://www.rynek-kolejowy.pl/49510/guben_na_razie_nie_bedzie_reaktywacji_polaczenia.html
dyżurny - 27-11-2013, 01:04
Temat postu:
Któryś rok z rzędu się pojawia informacja w przetargu woj. Lubuskiego o obsłudze tego połączenia, pojawia się nawet w RJ, ale tuż przed wejściem wojewodztwo jednak się wycofuje..
turystka - 28-11-2013, 16:19
Temat postu:
czyli nadal nie integrujemy się z Europą mimo że Europa chce?
Anonymous - 01-12-2013, 14:22
Temat postu:
Kompletną porażką jest prawie totalny brak skomunikowania pociagów Regio Zielona Góra-Gorzów, przez Międzyrzecz z pociągami Regio z Wrocławia. (Tam i powrót) Tylko jeden pociąg świtkiem rankiem jest skomunikowany, cała reszta jest totalnie rozkomunikowana w nowym rozkładzie. Przecież to by zwiększyło frekwencje w pociągach ZG-Gorzów. Ludzie zamiast do autobusów, przesiedliby się do pociagu. Evil or Very Mad Evil or Very Mad
Nikt nie będzie czekał 3 h na przesiadkę.... Neutral wsiądzie w PKS Zielona Góra.
Rozreklamować połaczenie , ludzie by jeździli bo byłoby taniej, jeden bilet zamiast kupowania biletu dalej na PKS. Szczególnie w kierunku Międzyrzecza i Gorzowa. Rolling Eyes
turystka - 07-12-2013, 16:35
Temat postu:
A może chodzi tu o ...nieprzepełnianie szynobusu. Na początek dotarcia pojazdu.
pacy - 15-12-2013, 16:51
Temat postu:
Dzisiejsze pierwsze Regio R78563 z Zielonej Góry do Gorzowa przyjechało opóźnione ok. 15 minut i wysiadło z niego ok. 40-50 osób.
Po kilku minutach odjechał jako R87562 do Zielonej Góry z frekwencją kilkunastu, może 20 osób.
Połączenia obsługiwał SA139-004
konik23 - 15-12-2013, 18:11
Temat postu:
JAN KEPLER nocuje w Żarach, czy zjeżdża do Żagania?
Sunseed - 15-12-2013, 21:32
Temat postu:
Pociągi KD nigdy nie nocowały w Żaganiu. Stoi on w Żarach bodajże
krzychu12231 - 19-12-2013, 14:01
Temat postu:
Mam pytanie co się dzieje z Linkami? Wczoraj jechałem z Poznania do Babimostu, do Zbąszynka Koleje Wiejskie, dalej Regio na Linku. Do Zbąszynka przyjechał +3, odjazd +6, przed Babimostem kierownik poinformował, że w Babimoście będzie przesiadka. Ja skończyłem podróż, ale patrzyłem w Infopasażera to z Babimostu odjazd był +13 zarówno w kierunku ZG jak i Gorzowa. Co tam się stało? Zdefektował Link co miał jechać ZG - Gorzów i puścili kibla a w Babimoście przesiadka i powrót Linka do GW a kibla do ZG czy coś innego?
Poza tym dziś widzę że też już 15 min spóźnienia jeden miał, od niedzieli w zasadzie codziennie na trasie ZG - GW są spóźnienia 10-15 min.
Hapek - 19-12-2013, 18:29
Temat postu:
Na trasie Koluszki - Częstochowa nie ma dnia, kiedy nie byłoby opóźnienia Wink
Anonymous - 19-12-2013, 18:38
Temat postu:
Bo jest modernizacja linii nr 1
Hapek - 21-12-2013, 11:55
Temat postu:
I co z tego? Modernizacja trwa od września (?) . Wówczas wtedy tak dostosowali rozkład, że opóźnień nie było wcale Smile Więc nie ma tu winy modernizacji, a zwykły nieogar ze strony tworzących rozkład.
danio - 21-12-2013, 12:30
Temat postu:
I dyżurnych ruchu.
Jeżdżę pociągami bardzo często, i to co czasem jest wyprawiane to masakra.
Już nie chcę mówić co na stacji w moim mieście się dzieje.
4/10 torów wolne, a pociąg stoi pod wjazdem 1,5 h .....
Sunseed - 14-01-2014, 00:02
Temat postu:
Jak wygląda frekwencja na EIC Lech?
xMICHCIOx - 14-01-2014, 01:52
Temat postu:
W grudniu jechałem Lechem z Warszawy do Poznania to frekwencja w drugiej klasie myślę że na poziomie 60%.
Sunseed - 14-01-2014, 17:22
Temat postu:
Chodziło mi bardziej o wsiadających i wysiadających w samej Zielonej i okolicach. Na odcinku Poznań - Warszawa to wiadomo że frekwencja całkiem inna
Darthlol - 15-01-2014, 09:15
Temat postu:
Na odcinku Poznań- Zielona Góra jak jechałem 17 grudnia(poniedziałek) frekwencja wyniosła około 30-40%, dużo pasażerów tradycyjnie wysiadło w Zbąszynku około 20-30 osób,w Nowym Tomyślu 6 osób, co ciekawe najwięcej osób do ZG dojechało w 111arow Very Happy,

podejrzewa, że obecnie frekwencja na odcinku ZG-Poznań-ZG
frekwencja jest na pewno w obecnej chwili większa, Very Happy
niestety większość ludzi myśli, że EIC Lech jest drogi, praktycznie nikt nie słyszał o bilecie relacyjnym !! Evil or Very Mad
calsberg - 16-01-2014, 15:58
Temat postu:
Czy aby te 5 zł coś zmienia? w mojej opinii kwota 100 zł być może była by optymalna zważywszy że wcześniej bilet kosztował 65 zł....

Znów rozgorzały plotki na temat powrotu Lubuszanina z poprzedniego rozkładu...czy ktoś ma wiarygodniejsze informację na ten temat?

Kolejna kwestia wagony do Gorzowa? Niestety ale w obecnej formule jest to pierwszy "pociąg" do uwalenia...frekwencja waha się tam w graniach 15-20....osób...
rail_user - 16-01-2014, 17:23
Temat postu:
Wiarygodna informacja to taka że nie nie będzie LUBUSZANINA.
A LECH stracił na komforcie - wagony już nie takie. O wiele lepsze jeżdżą rano we "Fredku" czy "Bolku"
Darthlol - 16-01-2014, 19:54
Temat postu:
TLK powili jest wycofywaną kategoria pociągów, teraz będą same EIC!!

Cytat:
"Bolku"


Chodzi Ci o IR "Bolko" ?
EN-57 ?? Laughing fakt kika razy się zdarzyło, ale zestawianie takie sobie, na pewno nie lepsze od EIC Lech
Wolne żarty
Cytat:
Czy aby te 5 zł coś zmienia? w mojej opinii kwota 100 zł być może była by optymalna zważywszy że wcześniej bilet kosztował 65 zł....


Zmienia i to dużo szczególnie na odcinku Poznań- ZG- Poznań, TLK normalny kosztuje 40 zł, na EIC 46 zł, a czas jazdy o ponad 20 min szybszy i komfort też,

obecne zestawienie to 152A+145Ab+Restaurant+XB-FPS+XB-FPS+154A, szału nie ma Śmiech
calsberg - 16-01-2014, 20:20
Temat postu:
Nie zrozumiałeś...dla kogoś kto ma zapłacić grubo ponad 100 zł za bilet żadnej różnicy nie robi czy ma uiścić cenę relacyjną czy cenę wg cennika...zapewne nikt się nie zdecydował by się na jazdę Lechem tylko dlatego że dostał "zniżkę" 5 zł Smile Jadą Ci którzy muszą i nie mają ŻADNEJ innej alternatywy dodarcia do Poznania na 7...czy też na 9.30 do Warszawy....

Ponoć do Lecha lepsze wagony mają wrócić w marcu...czy również do Zielonej Góry? Czas pokaże...Jeśli nic nie zostanie wymyślone to zostały dwa miesiące kursowanie łącznika do/z Szczeciniania.....Szkoda bo chyba pociąg TLK wyjeżdżając 15.30 z Warszawy w kierunku Gorzowa i Zielonej Góry mógł by być antidotum na polepszenie obecnej sytuacji....
xMICHCIOx - 16-01-2014, 23:53
Temat postu:
Cytat:
Chodzi Ci o IR "Bolko" ?
EN-57 ?? Laughing fakt kika razy się zdarzyło, ale zestawianie takie sobie, na pewno nie lepsze od EIC Lech
Wolne żarty


Nie ja to pisałem aczkolwiek wydaje mi się że autorowi może chodzić o Bolesława (Bolek) Prusa.
sebek - 17-01-2014, 06:53
Temat postu:
Autorowi zapewne chodziło o EIC Bolesław Chrobry Smile
Tam przeważnie jest dobre zestawienie z porannych EIC Poznań - Warszawa.
Pionier27 - 18-01-2014, 14:05
Temat postu:
Może coś tak tylko trochę napisze. Śledzę to forum od dawna i macie sporo racji. Nie kumam tylko jednego. Przez ostatni okres dość często bywałem w Szczecinie i przyjrzałem się tam frekwencji w pociągach na trasie do Poznana. No nie powala. 60% to max. Co bym nie jechał za Szczecina do Poznania (a zdarzało się codziennie) to skład długi a ludzi nie było. Mówi się ze w Lubuskiem nie ma frekwencji i przedstawia się to jako argument likwidacji lub nieutrzymywania połączeń, ale utrzymywanie takie dużej siatki połączeń do Szczecina to jakoś PKP IC wytłumaczenie znalazło. Puszczają nam jakieś ogryzki po 3-4 wagony do Przemyśla i Gdyni. Dobrze , że jest LECH, chociaż kwestia dyskusyjna czy powinien jeździć. Jedynie co jest dobre to godziny kursowania LECHA, czego nie można napisać o ŚLĄZAKU. Podejrzewam, że LECHA nie zlikwidują bo wchodzą PIERDOLINO i będą składy po pociągach z relacji Gdynia-Wawa-Kraków/Katowice. I ktoś może zacznie myśleć w PKP IC o tym, że pasażerowie są też trochę dalej niż na głównych trasach. Pewnie w Lubuskiem nowych składów i nowych połączeń nie ujrzymy ale nadzieja matką głupich. CO do WAFLA to słyszałem że Niemcy go nie chcą, przynajmniej w wersji EUROCITY. Czy ktoś coś wie coś o tym?
sZakOOu - 18-01-2014, 14:46
Temat postu:
A po co Deutsche Bahn pociąg EC Wawel kursujący tylko do Wrocławia? Oni sami uruchomili niedawno połączenia autobusowe, tzw. IC Bus do Krakowa. Jedzie się szybciej (we Wrocławiu jest się już 40 min. szybciej niż pociągiem, po drodze zatrzymuje się jeszcze jedynie w Katowicach), głównie po autostradzie i do tego wygodniej.

PKP Intercity nigdy nie ukrywało że strasznie im Wafel nie na rękę, bo muszą lokomotywę od Cargo pożyczać. No i w ogóle oni mają uczulenie na trakcję spalinową. Pociąg się jeszcze uchował tylko dlatego, że lokalne samorządy z Polski i Niemiec o to zabiegały.
Darthlol - 07-02-2014, 18:40
Temat postu:
Pionier27, Wawel jest potrzebny szczególnie dla Cottbus, Niemcy nie pozwolą na jego likwidację

sZakOOu, IC Bus jest w celu poznania rynku przewozów osób w Polsce, już pod własną marką
soprano - 22-04-2014, 23:33
Temat postu:
Dzisiaj podróżowałem z Gorzowa do Wrocławia przez Poznań. Dwa szynobusy nie dawały rady. Co prawda wszyscy się zmieścili, ale już od Gorzowa do samego końca niemiłosierny tłok i upychanie po stacjach. O dziwo dojechaliśmy punktualnie. Ewidentnie brakuje kolejnego połączenia dla studentów z Gorzowa do Poznania. Inną kwestią pozostaje wyrzucenie "Kostrzynobusa" w Poznaniu na peron 4b (dworzec letni) - super sprawa, zwłaszcza dla niezorientowanych przesiadkowiczów.
Kuba MK - 26-04-2014, 16:53
Temat postu:
soprano, takie sceny w popołudniowym pociągu relacji Kostrzyn-Poznań-Kostrzyn to jest norma, a Lubuski Zakład Przewozów Regionalnych, mimo posiadania odpowiedniego taboru, 2 szynobusy wysyła na ten kurs tylko w piątki i niedziele, czasami jeszcze np. w jakiś dzień po dłuższym wolnym, np. teraz 2 szynobusy jechały we wtorek 22 kwietnia. Ale to jest zdecydowanie za mało - frekwencja na tym połączeniu jest ogromna, tym pociągiem wracam z Gorzowa ze szkoły 4 razy w tygodniu i to co się dzieje przy puszczaniu jednego SZT to jest masakra. Np. teraz w środę upychano ludzi na siłę w pojeździe, aby w ogóle mógł ruszyć. Dodatkowo Przewozy Regionalne wysyłają na ten kurs SA139, który ma mniej miejsc siedzących niż np. SA137.
Oczywiście lubuski ZPR i lubuski UM milczą w tej sprawie i uważają że wszystko jest okej i że oprócz piątków i niedziel frekwencja w tym pociągu nie przekracza ilości miejsc siedzących (cóż za arogancja ze strony władz!).
Ale Gorzowianie są przyzwyczajeni do surwiwalowych warunków w podróżach regionalnymi pociągami, więc nikogo korzystającego z kolei takie sceny już nie dziwią.
turystka - 01-05-2014, 13:16
Temat postu:
Czy koniecznie do (z) Poznania bezpośrednim? A jak bywa w późniejszym do Poznania z przesiadką w Krzyżu o 18:48 (12 min dłużej) ?
Niestety z Poznania jest mniej ciekawie zwłaszcza w wolne dni, toteż większość "upycha" się o 18:56 bo jest z przesiadką dużo wcześniej, a potem nic. I tu jest luka. Jeszcze trochę i ... będzie luz latem z braku studentów.
krzychu12231 - 02-05-2014, 10:03
Temat postu:
Orientuje się ktoś może jak obecnie wygląda frekwencja w Regio 70523 rel. Zielona Góra (21:20) - Zbąszynek (22:06)? Na początku obowiązywania obecnego rozkładu było fatalnie, ale wtedy i szynobusy ZG - GW frekwencji nie miały. Teraz ZG - GW zawsze widzę że kiepsko nie jest, jestem ciekaw czy na wieczornym kursie do Zbąszynka coś też się poprawiło.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group