INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. śląskie - Trasa Lubliniec - Częstochowa

wasat - 24-03-2013, 20:01
Temat postu: Trasa Lubliniec - Częstochowa
witam czesto jedze ta trase malo ludzi jedzi zastanawia czemu nie puszca szynobusa tylko smiga en 57 rzeszow najgorsza ma frenfekcje 13 32 malo ludzi
pytamboniewiem - 24-03-2013, 20:11
Temat postu:
większość jeździ pewnie pks, busami bo czas przejazdu krótszy
diego - 24-03-2013, 20:32
Temat postu:
może ktoś przetłumaczyć ten bełkot, bo nawet Google Translator nie daje rady z polskiego na polski...
wasat - 25-03-2013, 15:29
Temat postu:
czas przejazdu pociągiem jest krótszy od autobusu na Częstochowskie powinien jeździsz dh 1 sat 109 005 by wystarczył do czerwca jedzą bez zmian na ten trasie

[ Dodano: 10-05-2013, 21:14 ]
trasa Częstochowa Lubliniec tez idzie do piachu a miało być tak pięknie eh Sad
hanys - 08-06-2013, 21:23
Temat postu:
Tak póki co na Czewa-Lbc powinien jeździ SN82 lub SN83 a linia ta nie idzie do piachu, po jej remoncie prawdopodobnie wszystkie pociagi (tzn 4 zlikwidowane od czerwca bo 3 zostają) powrócą na tory
wasat - 09-06-2013, 11:27
Temat postu:
wątpię ze wraca z roku na rok jest gorszy rozkład nierozumień czemu jeździ en 57 kibel zamiast jedząc szynobus maja rezerwie w Gliwicach stoi
hanys - 09-06-2013, 11:36
Temat postu:
Wszystkie połączenia wróca po rewitalizacji nitki w kierunku Lublińca. Bedzie ich spowrotem 7 lub więcej jeśli KŚ wyjdą z długów hehe.
Pociągi przegrywają z autobusami w strone Lublińca. Nitka Czewa-Lbc jest w fatalnym stanie. Co prawda na odc. Liswarta - Lubliniec Jawornica pociągi w strone Lublińca jadą torem wstecznym jednak to za mało. Czas Lbc-Czewa to 44 min. a czas Czewa-Lbc to ponad 1 h. Prace rewitalizacyjne na nitce w strone Lublińca już sie zaczęły. Miedzy Czewą a L-cem jest spore wąskie gardło tym bardziej ze jeżdzi tam dużo cargo, dlatego trzeba było obciąc połączenia, a do tego dochodzą finansowe problemu KŚ i program naprawczy.
wasat - 09-06-2013, 13:29
Temat postu:
A skąd wiesz ze wrócą pracujesz kolejach śląskich ciekaw trzy te dworce naprawiają niektóre dworce to las jest
hanys - 09-06-2013, 13:32
Temat postu:
Powiedzmy, że wiem. A faktycznie pracuje na kolei ale niekoniecznie w KŚ Razz
Dworce oprócz Czestochowy Stradom i Lubliniec nie beda remontowane. Wkrótce pełną parą ruszy remont dworca w Lublińcu, dokończenie poczekalni (tam juz bedą tylko zabiegi kosmetyczne) a także remont tunelu, peronów zadaszenia, wejść na perony, elewacji dworca i montaz nowego oznakowania oraz tablic elektronicznych - pragatronów.
wasat - 09-06-2013, 14:48
Temat postu:
ciesze ze wkoncu Lubliniec się doczekał remontu fajnie ze będą wyświetlacze dawno powinno być a będą może Reggio opole Lubliniec ich powrót a mam pytanie trzy wrócą pociągi tarnowskie góry zawadzkie
hanys - 09-06-2013, 18:48
Temat postu:
Pociągi Tarn. Góry - Zawadzkie nie powrócą. Natomiast pociągi regio Opole-Lubliniec i Lubliniec-Opole powrócą od grudnia.
tomcio - 13-06-2013, 17:33
Temat postu:
Dobrze by było gdyby w grudniu pociągi REGIO kursowały w relacji Lubliniec-Wrocław Gł.przez Opole Gł.,natomiast pociągi kursujące w relacji Lubliniec-Wrocław Gł.przez Kluczbork zamienić na połączenia typu Lubliniec-Ostrów Wlkp. czy Lubliniec-Poznań Główny. Ponadto Lubliniec mógłby mieć połączenia typu InterRegio w relacjach Wrocław Gł.-Kielce, Opole Gł.-Łódź Kaliska, Wrocław Gł.-Warszawa Wsch., Poznań Gł.-Kraków Gł.przez Częstochowę Stradom,Koniecpol, Cżęstochowa-Jelenia Góra/Kłodzko Gł.(Kudowa Zdrój)przez Wrocław Gł.
hanys - 13-06-2013, 19:06
Temat postu:
To co jest pewne od grudnia to pociagi regio Opole-Lubliniec i Lubliniec-Opole. Pociagi regio Lubliniec-Wrocław i Wrocław-Lubliniec napewno pozostaną, ponoć będzie o jedną pare więcej. Czy bedzie coś Lubliniec-Ostrów/Poznań (z regio) tego niestety nie wiem.

Będzie napewno TLK Kmicic do Warszawy, chyba z Wrocławia p. Opole, Lubliniec, Czestochowe.
Na 100 % EIC Odra i Śleża, obydwa w relacjach Wrocław-Opole-Lubliniec-Czestochowa-Warszawa (i powrót) oraz TLK Bystrzyca Lublin - Jelenia Góra - Lublin (p. Opole, Lubliniec, Czewe Stradom, Kielce)

Co jeszcze bedzie, narazie nie wiadomo
wasat - 05-01-2014, 19:40
Temat postu:
witam może ktoś wie trzy wogule wrócą tu pociągi na ta trase
mateuuu - 05-01-2014, 20:36
Temat postu:
wasat napisał/a:
witam może ktoś wie trzy wogule wrócą tu pociągi na ta trase

Mysle, ze nawet wiecej niz trzy Smile
wasat - 05-01-2014, 20:56
Temat postu:
szkoda ze nikt tej Lini nie bronił od likwidacji pociągów
hanys - 06-01-2014, 10:39
Temat postu:
Pociągi zostały zawieszone przez remont odc. Czwa Stradom - Czwa Os. Tam jest jednotorówka, gdyby uruchomić osobówki z Czewy do Lbc to musiały by jechać na Raków i tam zawracać.
ikarek - 10-01-2014, 10:52
Temat postu:
hanys, miło że jeszcze ktoś w to wierzy.
wasat - 10-01-2014, 11:09
Temat postu:
Ja niewierze ze wrócą dobili ja doszczętnie ta linie wola spierać PKS Lubliniec. Stawiam na następną linie do likwidacji to tarnowskie góry do herb nowych zgodzi się ktoś zemną tez tam ogryzki jedza
hanys - 10-01-2014, 13:20
Temat postu:
Linia Lubliniec-Częstochowa dobita nie będzie bo od grudnia 2014 beda po niej jeździły m.in. Pendolino, poza tym powróca TLK Wrocław - Wwa/Białystok/Lublin.

Oczywiście, że w to wierze, w końcu PLK zaproponowało zawieszenie połączeń. Tor ze Stradomia do Częstochowy jest rozebrany !
sympatyk - 19-04-2014, 23:10
Temat postu:
KŚ: Sprawa pociągów Częstochowa – Lubliniec nie jest przesądzona.

Michał Wawrzaszek z Kolei Śląskich poinformował „Rynek Kolejowy”, że kwestia ewentualnej reaktywacji przewozów pasażerskich pomiędzy Częstochową i Lublińcem będzie rozpatrywana w drugiej połowie tego roku. Nie jest też wykluczony powrót na tę trasę pociągów łączących Częstochowę z Opolem.

Więcej:

http://www.rynek-kolejowy.pl/51905/ks_sprawa_pociagow_czestochowa_lubliniec_nie_jest_przesadzona.html
hanys - 29-04-2014, 23:27
Temat postu:
Rada Miasta Częstochowy oraz Rada Miasta Lublińca złożyły wniosek do Łódzkiego i Świętokrzyskiego zakładu PR aby część pociągów jadących z Łodzi i Koluszek do Częstochowy oraz z Kielc do Częstochowy zostały przedłużone do Lublińca co załatwiło by problem obsługi linii Częstochowa-Lubliniec przez pociągi lokalne.
danio - 30-04-2014, 10:06
Temat postu:
Bardzo dobry pomysł jak dla mnie Smile
Anonymous - 30-04-2014, 12:46
Temat postu:
I że niby po śląskim będą jeździć bez dofinansowania czy jak? Jak Marszałek nie będzie chciał dać pieniędzy (a nie zapowiada się na to - chyba że zabierze gdzie indziej), to na wniosku się skończy
ikarek - 02-05-2014, 13:53
Temat postu:
Przecież prawnie istnieje możliwość żeby to miasta dopłacały PeeRom, chyba że robią to pod publiczkę, a potem się i tak wypną. "No widzicie, chcieliśmy, ale marszałek nie dał kasy, a my kasy dać nie możemy/nie chcemy, musimy drogi poszerzać i modernizować".
tomcio - 02-09-2014, 13:13
Temat postu:
Witam.Czy wiadomo już coś na temat nowego rozkładu pociągów na linii Lubliniec-Częstochowa od 14.12.2014r.
tzn.kto będzie obsługiwał ruch osobowy na tej linii. Koleje Śląskie czy Przewozy Regionalne?
Gdyby ruch osobowy na tej linii był przywrócony, to stacja Herby Stare mogła by pełnić stację przesiadkową na pociągi relacji Herby Stare-Tarnowskie Góry i Herby Stare- Kępno przez Wieluń.
Anonymous - 02-09-2014, 14:20
Temat postu:
Ja bym bardziej zapytał CZY ruch będzie przywrócony, bo to jest teraz podstawowe pytanie. Póki co nic na ten temat nie słychać. A jeśli już, to zakładałbym KŚ, w innym przypadku byłaby to jedyna linia obsługiwana przez PR w całości w woj. śląskim.
hanys - 02-09-2014, 15:02
Temat postu:
Jeszcze nie wiadomo kto będzie obsugiwał ruch regionalny na linii Czestochowa-Lubliniec i czy w ogóle ruch ten zostanie tam przywrócony.

Tomcio, nawet gdyby przykładowo KŚ uruchomiły osobówki relacji Czestochowa-Lubliniec to i tak stacja Herby Stare nie byłaby stacją przesiadkową z prostej przyczyny: od 14 grudnia KŚ rezygnują z obsługi linii Tarnowskie Góry - Herby Nowe Smile
maciej30 - 02-09-2014, 16:28
Temat postu:
hanys a kto będzie obsługiwał Tarnowskie Góry - Herby Nowe? Przecież to linia na Wieluń? PR od strony Krzepic będą przedłużone do TG?
Anonymous - 02-09-2014, 16:29
Temat postu:
Cytat:
stacja Herby Stare nie byłaby stacją przesiadkową z prostej przyczyny: od 14 grudnia KŚ rezygnują z obsługi linii Tarnowskie Góry - Herby Nowe Smile

Ale przecież linia będzie funkcjonować, więc co stoi na przeszkodzie, by była wówczas przesiadkowa?
hanys - 02-09-2014, 20:10
Temat postu:
Mogłaby ale nie będzie stacją przesiadkowa. Pociagi jadące od strony Krzepic w kierunku Kalet (i spowrotem) nigdy nie wjeżdżały na Herby Stare i wjezdżać nie będa.

Tak podobno wrócą regio Wieluń-Tarnowskie Góry, chociaz chodziły też pogłoski, że dojadą tylko do Kalet.
maciej30 - 02-09-2014, 20:37
Temat postu:
hanys do Kalet to już byłaby przesada.
hanys - 02-09-2014, 20:42
Temat postu:
No byłaby i to duża.
sympatyk - 02-09-2014, 21:11
Temat postu:
Z 10 rozkładów jazdy temu pociągi relacji Częstochowa-Opole Gł. "zajeżdżały" do Herbów Nowych na przesiadkę dla podróżujących w obie strony "węglówką" oraz w kierunku Wielunia. Nikomu nie przeszkadzało nawet że zmieniały tam kierunek jazdy.
To niepojęte że tak proste i oczywiste rzeczy są dziś NIEWYKONALNE Bang
hanys - 02-09-2014, 22:06
Temat postu:
Tak na Herby Nowe wjeżdzała jedna para Opole-Częstochowa i dwie Lubliniec-Częstochowa, jednak to były Herby Nowe i... inne czasy Very Happy
sympatyk - 16-09-2014, 20:40
Temat postu:
Nie będzie pociągów regionalnych Częstochowa – Opole.

Koleje Śląskie nie zamierzają reaktywować w ruchu pasażerskim połączenia Częstochowa – Lubliniec. Tym bardziej nie ma szans na uruchomienie pociągów regionalnych z Częstochowy do Opola.
Połączenia regionalne pomiędzy Częstochową i Lublińcem zawieszono w grudniu 2013 r. Wówczas Koleje Śląskie tłumaczyły to robotami torowymi (czyli przygotowywaną pod Pendolino inwestycją określaną potocznie mianem „protezy koniecpolskiej”). Jednak kilka miesięcy temu w mediach pojawiły się informacje, że władze woj. śląskiego nie planują reaktywacji połączeń KŚ na tej trasie – tłumacząc to tym razem niską frekwencją podróżnych. Informowano wówczas, że ostateczne decyzje w sprawie tego połączenia (zarówno jeśli chodzi o odcinek Częstochowa – Lubliniec, jak i Lubliniec – Opole) zapadną w drugiej połowie tego roku. Jak widać, zapadły decyzje negatywne.

Więcej:

http://www.rynek-kolejowy.pl/53966/nie_bedzie_pociagow_regionalnych_czestochowa_opole.htm
Zwrotnicowy - 27-12-2014, 08:35
Temat postu:
Czy wogóle możliwy jest powrót Regio na tą linie??Jak patrzę na wyremontowane przystanki,które nikomu nie służą to zastanawiam się, czy marszałkiem woj. śląskiego jest Pan Kononowicz?? i realizuję hasło "nie będzie niczego" Zg Wczesniej były tłumaczenia,że infrastruktura jest w złym stanie i to jest głównym powodem wycięcia połączeń do Lublińca.Teraz jest lux i co?? i nic.Czyżby ruch IC tak bardzo ograniczał przepustowość??Chyba nie,skoro po wschodniej części "Protezy" jeżdzą Regio Częstochowa-Kielce,ale widać tam "dasię".Racjonalnie rzecz biorąc, komuś zalezy aby pociągi Regio nie wróciły. Mad
wasat - 27-12-2014, 18:23
Temat postu:
konkurencja nie spi corazwiecej busow na trasie lubliniec czestochowa
Anonymous - 27-12-2014, 20:46
Temat postu:
Regio do Lublińca, Opola - jeszcze nie teraz, a perony buduje się na lata. Przy takiej konkurencji autobusowej i szybkiej Intercity (6 par do Lublińca i Opola + docelowo 5 par EIP do Opola) Regio na razie nie pojedzie.Może za kilka lat pojawią się jakieś pociągi regionalne ale gdy część IC wróci na linię przez Katowice, do tego czasu powrót jest mało prawdopodobny.Alibi zuga nie ma sensu puszczać.
danio - 27-12-2014, 22:12
Temat postu:
Zamiast puścić Częstochowa - Lubliniec, to proponowałbym 5-6 par Częstochowa - Opole - Wrocław.
Na pewno byliby chętni, zwłaszcza że pociąg jedzie krótko.
Częstochowa Stradom to nie jest centrum, i dla wielu osób jest problemem dojazd do tej stacji.
Zwrotnicowy - 28-12-2014, 10:12
Temat postu:
Regio Lubliniec-Wrocław już są.Można by je przedłużyć do Częstochowy,ale chodzi o dotację i śląskie nie da kasy, bo nie.Były już propozycje,aby Regio Częstochowa-Kielce były wydłużane do Lublińca,ale pomysł umarł w butach bo znów poszło o kase.Patrząc na rozkład moża by puścić 4 pary Częstochowa-Lubliniec i moze to nie byłby "Alibi Zug" Smile .Można popatrzeć na ruch w stronę Koniecpola,gdzie ładnie to współgra:EIP,EIC,IC,TLK,PR,Cargo...można??-można..da się??..da się
wasat - 28-12-2014, 12:23
Temat postu:
Jest nowy marszałek wiec może cos zmieni wkoncu na tej lini kolejowej 4 linie autobusowe sa na czestochowe z lublinca wiec konkurencja nie spi z herb nowych juz jedza regio wiec z lublinca tez mogli by jedzic regio
danio - 28-12-2014, 21:52
Temat postu:
To niech dwa małe SA109 tam wrócą. Wiem, spalinowe, ale na upartego to nawet 1, kursując co 2 h dałby radę. Albo np. SA138
wasat - 29-12-2014, 16:27
Temat postu:
Kiedyś jedził sa109 005 bylo dobrze a teraz sie nieda dziwne to jest
hanys - 07-01-2015, 14:52
Temat postu:
Regio jeżdża z Herbów Nowych ale na linii Tarnowskie Góry - Wieluń.

Teraz pojawił sie nowy koncept pociągów na linii Częstochowa-Lubliniec a mianowicie: Częstochowa-Lubliniec-Pyskowice-Gliwice, to by dopiero było coś Very Happy Rozmowy trwają.
sympatyk - 07-01-2015, 18:09
Temat postu:
W Lublińcu musiałaby być zmiana czoła. Przy tej okazji można by (roz)łączyć grupę z/do Opola (albo chociaż do Fosowskich). Wtedy miałoby to pożytek. Ech, marzenia...
hanys - 08-01-2015, 10:19
Temat postu:
Nie do Fosowskich tylko do FOSOWSKIEGO!!! Ludzie, nauczcie sie poprawnie odmieniac tą nazwe.
Pożytek również by był gdyby była to tylko relacja Częstochowa-Lubliniec-Gliwice i nie rozumiem jakim problemem jest zmiana czoła?? Tym bardziej w EZT, przecież to jest moment.
sympatyk - 13-01-2015, 19:10
Temat postu:
hanys, ...a Staniszcze i Kolonowskie?

http://www.staniszczewielkie.pl/

BTW. Ciąg dalszy kolejowych wieści z tamtejszej okolicy:

http://www.rynek-kolejowy.pl/55375/czestochowa_lubliniec_sa_nowe_perony_nie_ma_pociagow.html
hanys - 14-01-2015, 11:26
Temat postu:
Ale co Staniszcze i Kolonowskie bo nie wiem o czym teraz piszesz ?
sympatyk - 14-01-2015, 14:10
Temat postu:
Chodzi mi o odmianę rzeczowników Idea
hanys - 14-01-2015, 14:25
Temat postu:
W Staniszczach, do Staniszcz, w Kolonowskiem, do Kolonowskiego.
Przecież to banalne, wystarczy tylko znać język polski.
soad - 14-01-2015, 16:30
Temat postu:
hanys napisał/a:
Nie do Fosowskich tylko do FOSOWSKIEGO!!! Ludzie, nauczcie sie poprawnie odmieniac tą nazwe.
Pożytek również by był gdyby była to tylko relacja Częstochowa-Lubliniec-Gliwice i nie rozumiem jakim problemem jest zmiana czoła?? Tym bardziej w EZT, przecież to jest moment.

EZT powinny jeździć wkoło: Częstochowa - Lubliniec - Tarnowskie Góry - Bytom - Katowice - Sosnowiec - Zawiercie - Częstochowa
hanys - 15-01-2015, 07:07
Temat postu:
No to co teraz napisałeś jest bez sensu.
sympatyk - 15-01-2015, 10:11
Temat postu:
soad, No to obaj podpadliśmy u @hanysa. Ja za nieznajomość gramatyki a Ty za nieznajomość geografii.
pawelu - 15-01-2015, 13:09
Temat postu:
Ta trasa aż się prosi żeby puścić nią połączenia regionalne. Przecież tyle pieniędzy włożono w jej remont i doprowadzenie do stanu używalności. Jechałem ostatni raz przed zamknięciem w czerwcu 2012 roku TLK "Konopnicka" gdy robiłem objazdówkę stref kibica. Odcinek Częstochowa-Opole prawie 2,5 godziny. Rozpacz. Teraz 2 stycznia jechałem już EIC Premium. Nie jest to oczywiście CMK czy E-65 jeżeli chodzi o prędkości ale w porównaniu z tym co było to rewelacja. Czas przejazdu EIP 55 minut, TLK według rozkładu 72 minuty.
I tym bardziej, musi tą trasą pojechać cos więcej. Przecież 4 pary Pendolino sprawy nie załatwi, bo nikt o zdrowych zmysłach nie przejedzie z Częstochowy do Opola za 100 zł.
Jeden TLK "Opolanin" też trochę za mało. I tym samym małe stacje leżące na tej trasie stają się odcięte od świata.
hanys - 15-01-2015, 13:33
Temat postu:
Relacja Częstochowa-Lubliniec-Bytom-Katowice-Zawiercie-Częstochowa jest nierealna i co najmniej komiczna.

pawelu, pomiędzy Częstochową (Stradom) a Opolem kursuje też 6 par pociągów IC. Według mnie nikt nie pojechałby z Czewy do Opola pociągiem regio skoro za 20 zl może pojechać IC z czasem 60 min.
Co nie zmienia faktu iż połączenia regio/os na linii Czewa-Lbc są jak najbardziej potrzebne.
pawelu - 15-01-2015, 14:27
Temat postu:
Fakt. O IC zapomniałem, mam na myśli te kursujące z Krakowa do Wrocławia i dalej na północ.
Tylko, ze małych stacji to nie ratuje. A na niejednej widziałem wyremontowany peron. Jeżeli nie będzie to zagospodarowane to niedługo padnie ofiarą dewastacji i zniszczenia.
hanys - 15-01-2015, 16:07
Temat postu:
Wszystkie małe stacje pomiędzy Lublińcem a Częstochową mają nowe perony, podobnie pomiędzy Lublińcem a Opolem.
Anonymous - 15-01-2015, 17:32
Temat postu:
No i w tym wypadku za fraki trzeba wziąć władze województwa śląskiego (do opolskiego pretensji mieć nie można, robią na swoim terenie co trzeba). Z Bielska-B. do Cieszyna jeździć nie chcą, bo trasa jest w stanie agonalnym. A jakie tłumaczenie mają odnośnie trasy Częstochowa - Lubliniec?
rail_user - 15-01-2015, 18:38
Temat postu:
Bo jest w bardzo dobrym stanie (rotfl). Dobry PR nie jest zły !
sympatyk - 19-01-2015, 14:56
Temat postu:
Rewitalizacja odcinka Częstochowa – Fosowskie oznacza nie tylko krótsze czasy przejazdu.

To także wyższy komfort obsługi podróżnych. Budowa wiat, instalacja nowoczesnego systemu nagłośnienia i tablic informacyjnych, usunięcie barier architektonicznych – to część wprowadzanych udogodnień. Nowy wygląd zyskały perony na stacjach i przystankach : Pludry, Pawonków, Lisowice, Lubliniec, Blachownia, Częstochowa Gnaszyn, Częstochowa Stradom, Kochanowice, Lisów i Herby Stare. Obiekty wyposażono w nowe wiaty, oświetlenie i elementy małej architektury.
W Lublińcu odnowiono peron, w tym zabytkowe konstrukcje stalowe, a także przejście podziemne, które wyłożono m.in. granitowymi płytami. W ramach robót dodatkowych w Częstochowie Stradomiu i w Lublińcu w pierwszym kwartale br. zostanie również zainstalowany system dynamicznej informacji pasażerskiej.

Więcej:

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/22854/Szybka-podroz-pociagiem-z-Warszawy-do-Wroclawia.html
Anonymous - 19-01-2015, 16:50
Temat postu:
Cytat:
Inwestycja PLK umożliwia również uruchomienie bezpośredniego połączenia z Częstochowy do (...) Lublińca – ok. 35 min.

Szkoda tylko, że nie ma komu z tego umożliwienia w zakresie komunikacji regionalnej skorzystać...
sympatyk - 09-02-2015, 20:45
Temat postu:
Częstochowa wzmacnia pozycję na mapie kolejowej.

- Pojawiły się obecnie dobre warunki dla odtworzenia regionalnych połączeń z Częstochowy do Lublińca, które przed remontem trasy zostały zawieszone. Inwestycja PKP PLK umożliwia również uruchomienie bezpośredniego połączenia z Częstochowy do Kielc – mówi Piotr Malepszak, pełnomocnik zarządu ds. rewitalizacji linii kolejowych PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Inwestycja PKP PLK na trasie z Częstochowy do Fosowskiego oznacza nie tylko krótsze czasy przejazdu, lecz także wyższy komfort obsługi podróżnych. Budowa wiat, instalacja nagłośnienia i tablic informacyjnych, usunięcie barier architektonicznych - to część wprowadzanych udogodnień. Podróżni mogą już korzystać z odnowionych w ramach projektu peronów w Częstochowie Stradomiu i Gnaszynie, Blachowni, Herbach Starych, Lisowie, Kochanowicach, Jawornicy, Lublińcu, Liswarcie, Lisowicach, Pawonkowie oraz w Pludrach. Obiekty zostały wyposażone w nowe systemy oświetlenia i elementy małej architektury. W ramach dodatkowych robót w Częstochowie Stradomiu i w Lublińcu w pierwszym kwartale br. zostanie jeszcze bardziej wzmocniona informacja przez montaż systemu dynamicznej informacji pasażerskiej.
- Dzięki tej inwestycji Częstochowa odzyskała znaczenie na kolejowej mapie Polski.

Więcej:

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/23126/Czestochowa-wzmacnia-pozycje-na-mapie-kolejowej.html
hanys - 20-08-2015, 12:36
Temat postu:
O ile mi wiadomo to od grudnia wracają pociągi osobowe KŚ na trase Lubliniec - Częstochowa
bert - 03-09-2015, 14:54
Temat postu:
Skąd taka informacja ,PLK nie potwierdza
Anonymous - 03-09-2015, 15:43
Temat postu:
PLK w swoich rozkładach jeszcze 30.08 nie potwierdzały TLK, które miały jeździć od września za IR. Więc to o niczym nie świadczy.
hanys - 04-09-2015, 10:42
Temat postu:
Info pewne na 100%. Od grudnia wracają osobowki z Częstochowy do Lublińca, konkretnie 6 par na dobę.
MK_Wro - 04-09-2015, 10:44
Temat postu:
To bardzo dobra wiadomość. Nowe perony, przy elegancko zrewitalizowanej linii, bez żadnych pociągów to coś, co po prostu wołało o pomstę.
Beatrycze - 13-10-2015, 15:28
Temat postu:
Z Opola do Częstochowy znów będą jeździły pociągi Przewozów Regionalnych?

Jest na to duża szansa – zgodnie stwierdzili Tomasz Kostuś, członek zarządu województwa oraz Jerzy Machnicki, dyrektor PR Opole podczas spotkania z mieszkańcami i lokalnymi samorządowcami w Pludrach.

Więcej:
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/26161/z-opola-do-czestochowy-znow-beda-jezdzic-pociagi.html
pawelu - 13-10-2015, 16:32
Temat postu:
To bardzo dobra wiadomość. W końcu linia nie była rewitalizowana tylko po żeby jeździły nią EIC Premium, i IC choć te na tej linii są niezbędne bo Polski Bus dostał trochę po nosie. Ale również po to, żeby osoby mieszkające wzdłuż tej linii mogłyby szybciej i wygodnie się przemieszczać codziennie do pracy/szkoły etc.
MK_Wro - 13-10-2015, 16:48
Temat postu:
Zaraz, czegoś tu nie kumam. Opolskie ostatnio ogłosiło cięcia w ofercie regionalnej z powodu braku środków, a tu nagle zupełnie nowe połączenia? Czyli jednak znalazła się ekstra kasa, czy może to tylko kampania wyborcza?

Od nowego RJ KŚ mają jeździć na części tego odcinka od Częstochowy do Lublińca. Wówczas jedynym odcinkiem bez ruchu osobowego będzie trasa Lubliniec-Fosowskie.
hanys - 14-10-2015, 10:37
Temat postu:
Jedna wielka ściema, KŚ bedą jezdziły z Czestochowy do Lublińca i tyle, regio Lubliniec-Opole nie bedzie.

[ Dodano: 16-10-2015, 13:00 ]
A jednak jest szansa na 3 pary pociągów regio relacji Opole-Lubliniec, mają zacząć kursować od czerwca 2016
sebek - 25-10-2015, 10:50
Temat postu:
Fajnie, że wracają osobowe Częstochowa - Lubliniec, może jest szansa na Opole - Lubliniec, stacja przesiadkowa w Lublińcu odzyska dawną świetność. Jednak martwi wciąż skromna ilość połączeń na trasie Lubliniec - Katowice.
Ostatni skład KŚ wyjedzie do Katowic o 17.57, zdecydowanie za wczesna godzina na ostatnie bezpośrednie połączenie, pozostanie jeszcze Lubliniec(19.57) - Tarnowskie Góry, ale z przesiadkami na autobus 820.
hanys - 25-10-2015, 11:11
Temat postu:
Stacja porzesiadkowa w Lublińcu już powoli odzyskuje dawną świetność.
Regio Opole-Lubliniec beda ale od czerwca.

Osobówka KŚ Lubliniec (19.57) - Tarnowskie Góry jedzie przecież w weekendy do Katowic.
sebek - 25-10-2015, 11:22
Temat postu:
Napewno zgodzisz się ze mną, że ten ostatni Lubliniec - Tarn. Góry, powinien także w dni robocze dojeżdżać do Katowic, bo jednak ważność węzła lublinieckiego wzrasta, sporo składów TLK jest przed godziną 20, dlatego dziwi brak dojazdu ostatnią osobówką poza Tarn. Góry. Dla mnie to niezrozumiała decyzja, pasażer jest zmuszony do latania za autobusami w Tarn. Górach. Kilka razy widziałem ten skład w wekendy do Katowic, byłem zaskoczony wysoką frekwencją w Radzionkowie i Bytomiu, moim zdaniem w każdy dzień tygodnia powinien jechać bezpośrednio do Katowic.
hanys - 25-10-2015, 11:29
Temat postu:
Owszem zgadzam sie z Tobą, z resztą przed zmianą RJ w grudniu 2014 pociąg ten jeździł codziennie do Katowic.
Na chwile obecną po 19 jest jeszcze TLK Wiking który zapewnia bezpośrednie połączenie Lublińca z Katowicami jednak jak wiadomo jedzie on trasą p. Gliwice a nie p. Bytom.

Jak dla mnie to poranna osobówka Tarn.Góry-Lubliniec, wyjeżdzająca z TG przed godz. 6 równiez pownna jechac z Katowic.
soad - 25-10-2015, 13:35
Temat postu:
Niech najpierw zakończą remonty na trasie Katowice - Bytom - Tarnowskie Góry bo 38 km w 60 minut to tragedia
hanys - 25-10-2015, 13:38
Temat postu:
Wystarczy, że zrobią Chorzów Miasto - Chorzów Stary i Bytom Północ - Radzionków Rojca, już wtedy będzie duża różnica.
soad - 25-10-2015, 20:39
Temat postu:
Może - to powinno być góra 35 minut
Victoria - 05-11-2015, 18:25
Temat postu:
Wracają pociągi osobowe Częstochowa – Lubliniec.

Od grudnia do rozkładu jazdy linii 61 wracają pociągi regionalne relacji Częstochowa – Lubliniec – Częstochowa. Początkowo będzie to sześć par, zaś losy połączenia zależeć będą od frekwencji.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/60075/wracaja_pociagi_osobowe_czestochowa_lubliniec.html
wasat - 26-11-2015, 19:30
Temat postu:
witam może ktoś wie czemu codzienie jedzi jednostka na czestochowe o 14 20 jest blachowni
hanys - 26-11-2015, 23:15
Temat postu:
wasat napisał/a:
witam może ktoś wie czemu codzienie jedzi jednostka na czestochowe o 14 20 jest blachowni


Hehehe, czy ktoś może przetłumaczyć o co pyta kolega? Laughing
Jack Daniel's - 27-11-2015, 17:58
Temat postu:
Zapewne zapoznanie szlaku dla maszynistów i kierowników pociągów KŚ.
Anonymous - 27-11-2015, 18:09
Temat postu:
Bądź zapoznanie szlaku PRowców. Nie zapominajmy o osobowym z Częstochowy do Tarnowskich GórRazz
hanys - 28-11-2015, 12:59
Temat postu:
Aaaa teraz już rozumiem, myślałem, że kolega wasat niepoprawnie sformułował pytanie Very Happy

Dziwne, że ten podsył TG-Częstochowa został w RJ, z tego co słyszałem miało wejść za niego Kepno.
wasat - 30-11-2015, 17:30
Temat postu:
codziennie jedzie chyba koleje slaskie 2 jednostki skrzepione z boku maja tabliczki jak koleje slaskie
Anonymous - 30-11-2015, 22:34
Temat postu:
Możesz to przepuścić przez jakiś translator? Może po angielsku będzie łatwiej Cię zrozumieć?
Anonymous - 11-02-2016, 17:47
Temat postu:
Będzie bezpieczniej, PKP PLK ogłosiły przetarg na budowę tunelu pod trzema torami do peronu 2 oraz budowę zadaszeń obu peronów na stacji Częstochowa Stradom.
Ponadto kontynuacja remontu peronów 1, 1a i 2 na dworcu Częstochowa.
Anonymous - 12-02-2016, 08:44
Temat postu:
I światełko w tunelu - szansa na wysłużenie pociągów do Opola:
http://inforail.pl/jest-szansa-na-reaktywacje-polaczenia-opole-czestochowa-_more_81745.html
hanys - 14-02-2016, 20:17
Temat postu:
Nie wierze w żadne wydłużenie pociagów KŚ Częstochowa-Lubliniec do Opola. Przecież Koleje Sląskie nie wjadą na teren woj. opolskiego. Nie ma co sie zbytnio cieszyć. Jak już to wrócą pociągi regio relacji Opole-Lubliniec. Zresztą ich powrót był/jest zapowiadany na czerwiec.
Anonymous - 15-02-2016, 19:13
Temat postu:
dddbb napisał/a:
- szansa na wysłużenie pociągów do Opola

EN57 mają szanse na "wysłużenie" na razie na odcinku Częstochowa - Lubliniec w promocyjnej taryfie KŚ. Większe ośrodki Opole - Lubliniec - Częstochowa(Stradom) na razie obrabia IC .
hanys - 16-02-2016, 11:09
Temat postu:
Tak i jak dla mnie lokalne połączenie z Częstochowy do Opola jest na chwile obecną troche bez sensu. Pasażerowie i tak jeżdżą i będą jeździć pociągami IC ponieważ są wygodniejsze i znacznie szybsze a wielkiej różnicy w cenie nie ma. Zresztą i tak nie będzie bezpośredniej osobówki Częstochowa-Opole.
Jak już to regio będą jeździć na Opole-Lubliniec a na Lubliniec-Częstochowa KŚ tak jak teraz, i takie rozwiązanie ma sens.
Anonymous - 17-02-2016, 07:13
Temat postu:
Rozwiązanie z przesiadką jest bardziej sensowne niż bezpośrednie? Możesz rozwinąć?
hanys - 17-02-2016, 10:32
Temat postu:
Oczywiście, ze tak, ponieważ:
1. osoby mieszkające w miejscowościach na trasie Opole-Lubliniec jeżdżą do Opola i do Lublińca, nie do Częstochowy!
2. osoby mieszkające w miejscowościach na trasie Czestochowa-Lubliniec jeżdżą do Częstochowy i do Lublińca, nie do Opola!

Na Czestochowa-Lubliniec nie jeżdżą KŚ tak jak teraz, a na Lubliniec-Opole PR, i będzie święty spokój.
Mam nadzieje, że tak będzie, zresztą już od dawna gada sie o takim własnie rozwiązaniu, które dla większości jest oczywiste.
sympatyk - 17-02-2016, 11:41
Temat postu:
hanys napisał/a:
Oczywiście, ze

...nie masz racji. Faktem jest istnienie obecnie na terenie sieci kolejowej w Polsce odcinków tzw "wspólnych", gdzie lokalnej społeczności dojeżdżającej na przykład z prowincji do aglomeracji służą równolegle dwaj przewoźnicy i to działa.
I nie zakazuj proszę mieszkańcom Ozimka jeździć do Częstochowy a mieszkańcom powiatu częstochowskiego do Opola.
ideprosto - 17-02-2016, 12:37
Temat postu:
Może wcielę się w adwokata hanysa ale w moim przekonaniu ma on rację. Nie sądzę aby nagle tłum mieszkańców Ozimka zaczął jeździć do Częstochowy albo tłum mieszkańców powiatu częstochowskiego do Opola. Nikt nikomu tego nie zakazuje - przesiadki skomunikowane w Lublińcu umożliwią taką podróż. A patrząc na fakt obsługi odcinków tej linii przez dwóch różnych przewoźników takie rozwiązanie jest wielce prawdopodobne.
hanys - 17-02-2016, 13:22
Temat postu:
sympatyk, oczywiście, że mam racje.

Nikt z powiatu częstochowskiego nie jeździ do Opola i nikt z Ozimka nie jeździ do Częstochowy.
Nawet jeżeli ktoś by chciał sie przejechać to ma dobre połączenie autobusowe jednak autobusy Częstochowa-Opole, zarówno te jadące w strone Opola jak i te w strone Częstochowy całkowicie sie opróżniają w Lublińcu gdzie jednocześnie wsiadają nowi pasażerowie. Podobnie było zresztą lata temu z pociągami regio Opole-Częstochowa. Praktycznie całkowita wymiana pasażerów odbywała sie w Lublińcu, dlatego też funkcjonowały regio Opole-Lubliniec i oddzielnie (też regio) Lubliniec-Częstochowa.

A połączenie Częstochowy z Opolem zapewnie PIC, cena dobra, czas jazdy genialny a komfort na najwyższym poziomie Very Happy
Rafel - 17-02-2016, 13:36
Temat postu:
A jak ktoś wsiądzie w PR od Częstochowy czy zaraz za Częstochową i będzie chciał jechać do Opola? (bo wątpię że wszyscy co do jednej osoby wysiadają w Lublińcu) to niestety przesiadać się musi na inna spółkę a i w tedy bilet tańszy nie jest Surprised
hanys - 17-02-2016, 13:41
Temat postu:
Wierz mi, że wszyscy co do jednej osoby wysiadają w Lublińcu. Jak chcesz to tam pojedź i sprawdź. Przekonasz sie sam Smile

Jeśli ktoś chce jechac np. z Blachowni do Ozimka to ma bezpośrednie autobusy, natomiast bezpośrednich pociągów na dwie osoby tygodniowo nie opłaca sie uruchamiać. Z przesiadkami w Lublińcu nie ma żadnego problemu.

I pamiętajmy, że KŚ nie oddadzą linii S13 Częstochowa-Lubliniec a jednocześnie nie wjadą na teren woj. opolskiego. Jedynym możliwym i opłacalnym rozwiązaniem jest uruchomienie regio Opole-Lubliniec.
Anonymous - 17-02-2016, 15:57
Temat postu:
Cytat:
Wierz mi, że wszyscy co do jednej osoby wysiadają w Lublińcu. Jak chcesz to tam pojedź i sprawdź.

Bardzo ciekawe stwierdzenie - zwłaszcza, że takich pociągów nie ma.
Dziwi mnie udowadnianie na siłę, że połączenie z przesiadką jest lepsze niż bezpośrednie. Nie mówię tu o kwestiach organizacyjnych (dogadanie między przewoźnikami, organizatorami przejazdów), tylko o wygodzie pasażerów. Nawet jeśli pasażerów ze stacji pośrednich nie jest wiele (stwierdzenia, że nikt nigdy, przenigdy nie pojechał i nie pojedzie poza Lubliniec, jak będzie miał taką możliwość, nie odważyła by się chyba żadna wróżka), to na pewno byłyby osoby chętne do przejazdu z Częstochowy do Opola czy to z powodu może bardziej dogodnej pory, czy też chęci zaoszczędzenia jakichś 8 zł.
A co do wpuszczenia czy nie PR na odcinek na wschód od Lublińca czy KŚ w stronę Opola - zawsze istnieje możliwość dogadania się na zasadzie wymiany przewozowej i honorowania biletów. Do Bohumina KŚ pojedzie, do Opola nie - dziwne.
Reasumując, bo ciężko tu mi będzie jeszcze coś nowego powiedzieć: z punktu pasażera pociąg bezpośredni jest najlepszy, nad resztą niech pracują UM i przewoźnicy.
hanys - 17-02-2016, 16:03
Temat postu:
dddbb napisał/a:

Bardzo ciekawe stwierdzenie - zwłaszcza, że takich pociągów nie ma


Chodziło mi o autobusy. Jednak dawniej z pociągami było tak samo

Tak jak pisałem połączenie Czestochowy z Opolem zapewnia PIC, pasażerowie nie przesiądą sie na kibla PR ponieważ czas przejazdu jest znacznie lepszy w przypadku pociągów intercity, cena również jest przyzwoita a połączeń sporo. Jeszcze nigdy Częstochowa (Osobowa+Stradom) nie miała tylko bezpośrednich pociągów do Opola co teraz.

Hehe, może wróżka by sie nie odważyła ale ja sie odważe Very Happy Znam bardzo dobrze sytuacje tej linii.

Bohumin to coś zupełnie innego niż trasa z Lublińca do Opola, nie można tego porównywać.
Anonymous - 17-02-2016, 16:42
Temat postu:
Wszystko da się podzielić Częstochowa - Lubliniec Lubliniec - Opole , Częstochowa - Włoszczowa Włoszczowa -Kielce, Częstochowa - Radomsko Radomsko - Łódź. Pytanie czy taka wojewódzko - powiatowa degrengolada się przyjmie...
hanys - 17-02-2016, 16:58
Temat postu:
S-C-Z, ale o czym ty teraz piszesz? Po co dzielić odcinki Częstochowa-Łódź/Koluszki i Częstochowa-Kielce skoro operatorem na obydwu tych liniach są PR a i wymiana pasażerów która odbywa sie na tych trasach nie sprzyja dzieleniu ich na mniejsze odcinki. Nie porównuj tych tras do linii Częstochowa-Lubliniec/Opole!
Anonymous - 17-02-2016, 17:08
Temat postu:
Operatorem PR ale Organizatorem urzędy marszałkowskie. Co było w grudniu 2012? Śląsk miał plan ale nie miał taboru.
hanys - 17-02-2016, 17:14
Temat postu:
Tak i te urzędy marszałkowskie zlecają obsługe połączeń regionalnych PR, i nic w tej kwestii sie tam nie zmieni.

Fakt, w grudniu 2012 na Śląsku był kolejowy chaos ale dość szybko wszystko wróciło do normy.
ET05 - 17-02-2016, 19:28
Temat postu:
Zwłaszcza na Katowice - Sędziszów...
Anonymous - 07-03-2016, 05:03
Temat postu:
- Przejazd z Opola do Częstochowy powinien trwać około 1,5 godziny, na początek chcemy pilotażowo uruchomić jedną, maksymalnie dwie pary takich połączeń - powiedział na antenie Radia Opole Bartłomiej Horaczuk, dyrektor Departamentu Infrastruktury i Gospodarki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Opolskiego, pytany o proponowane nowe połączenia w rozkładzie jazdy Przewozów Regionalnych.

Czytaj więcej: http://inforail.pl/wroca-pociagi-czestochowa-opole-_more_82369.html
wasat - 29-05-2016, 20:26
Temat postu:
witam mam pytanie co się dzieje z tymi pociągami ciągle jest komunikacja zastępcza na tej linii czym jest to spowodowane ze wypada jakis
valeo - 29-05-2016, 20:59
Temat postu:
Brak sprawnego taboru , oraz przeglądy jednostek . Nie tylko na linii Lubliniec-- Częstochowa pojawia sie komunikacja zastępcza .
ambrosia - 30-05-2016, 09:45
Temat postu:
Niby kiedy na Lubliniec-Częstochowa była komunikacja zastępcza?
wasat - 30-05-2016, 20:56
Temat postu:
Dzisiaj była znów 14 38,16 35,Z LUBLIŃCA o 15 37,wcześniej była sobota 20 59.tydz temu tez była w poniedziałek i środa jaki jest tego powod kwietniu tego nie bylo
hanys - 02-06-2016, 13:06
Temat postu:
Koleje Śląskie wyłączyły z eksploatacji wszystkie pojazdy EN57AKŚ, stąd braki taborowe i na niektórych kursach (na różnych liniach) mamy zastępczą komunikacje autobusową.
wasat - 02-06-2016, 17:12
Temat postu:
witam mam pytanie ma ktoś przecieki o nowym rozkładzie w grudniu. Będą nadal kursować pociagi / czy jednak znów zawiesza mala frekwencja jest teraz.
hanys - 02-06-2016, 18:03
Temat postu:
Osobowe KŚ od nowego rozkładu jazdy który wejdzie w życie w grudniu będą nadal kursować.
wasat - 14-07-2016, 19:28
Temat postu:
Witam może ktoś powiedzieć dlaczego 28 07 2016 pociągi jada tylko na stradom Czemu nie myślą o pasażerach co pracują na codzień w Czestochowie glównej

[ Dodano: 14-07-2016, 19:31 ]
Komunikacja zastępcza nadal jest zdarza często jak oni taki sposób chca przyciągnąć pasażerów
hanys - 14-07-2016, 20:16
Temat postu:
@wasat, powodem są światowe dni młodzieży, jednak na Częstochowe Stradom pojadą tylko te osobówki (przyspieszone) które kursować będą jedynie dnia 28.07, głównie to pociągi nocne oraz póżnowieczorne, reszta pociągów (czyli całoroczne os. Lubliniec-Czestochowa) kursować będa normalnie do st. Czestochowa Osobowa.
A co do ZKA to jest ona spowodowana brakiem taboru w kś, część turbokibli dalej jest w naprawie, ZKA zdarza sie nie tylko na linii Lubliniec-Częstochowa ale także na innych trasach.
Anonymous - 14-07-2016, 20:55
Temat postu:
wasat napisał/a:

[ Dodano: 14-07-2016, 19:31 ]
... jak oni taki sposób chca przyciągnąć pasażerów

Może biletami za 3z ł.
wasat - 14-07-2016, 21:12
Temat postu:
3 ZL Wiele nie dało nadal mało ludzi jezdzi obrażli na koleje slaskie a szkoda
hanys - 14-07-2016, 22:04
Temat postu:
Dajcie ludziom czas przecież od obniżki cen minęły dopiero 2 tygodnie, dodatkowo malo kto o owej obnizce wie a poza tym są wakacje a to okres kiedy zawsze jest mniej pasażerów w pociągach lokalnych.
wasat - 19-07-2016, 19:07
Temat postu:
Witam jednak 28 07 2016 pociagi jada tylko na stradom wszystkie nawet calo roczne plakaty rozkladu potwierdzaja
hanys - 19-07-2016, 19:25
Temat postu:
wasat napisał/a:
Witam jednak 28 07 2016 pociagi jada tylko na stradom wszystkie nawet calo roczne


Bzdura! Widocznie źle spojrzałeś na plakat! Na Stradom jadą tylko specjalne pociągi ŚDM relacji Lubliniec - Częstochowa Stradom, natomiast całoroczne osobówki Lubliniec - Częstochowa będą dojeżdżały normalnie na dworzec główny.
REGIOchłopak - 20-07-2016, 09:41
Temat postu:
Wczoraj jechałem linią S13 z Częstochowy do Lublińca...Cena biletu rewelacyjna, a mimo to w pociągu pustki, trzeba koniecznie coś zrobić z tym odcinkiem bo choćby bilety były i za 50groszy to i tak niewiele osób będzie korzystać z tego połączenia. Jeśli Opolskie ma problem z tym połączeniem to może pokombinować tak aby pociągi jechały do Tarnowskich Gór tak jak będzie na ŚDM. Są bilety za 4zł to teraz niech dowalą konkretną ilość połączeń, akurat może się uda. W obecnej formie taka relacja ma małe szanse na przetrwanie-chyba, że będą wozić ludzi drezynką z PLK :-D
W ramach ciekawostki warto dodać, że po wprowadzeniu liniówki TG-Lubliniec Koleje Śląskie są najtańszym połączeniem z Tarnowskich Gór do Częstochowy. PKS Częstochowa chce za bilet 8,50zł, Uni-Metal 8,50zł, a kupując bilet Liniowy TG-Lubliniec za 4zł, a później "13" za 3zł dojedziemy za 7zł.
Jeśli chodzi o Lubliniec-Tarnowskie Góry to pociąg przed 20 był całkiem ładnie zapełniony, aż sam się zdziwiłem.
hanys - 20-07-2016, 09:59
Temat postu:
REGIOchłopak napisał/a:
Jeśli Opolskie ma problem z tym połączeniem to może pokombinować tak aby pociągi jechały do Tarnowskich Gór tak jak będzie na ŚDM

Jakie pociągi pojadą do Tarnowskich Gór z okazji ŚDM? Przecież bedą składy Częstochowa Stradom - Katowice p. Lubliniec, Bytom tylko dlatego, że takie połączenie wykupiła strona kościelna (sporo pielgrzymów pojedzie z Częstochowy do Radzionkowa i Bytomia) w przyciwnym razie wszystkie pociągi ŚDM kończyłyby bieg w Lublińcu. Jeśli myślisz, ze są jakiekolwiek szanse na uruchomienie regularnej osobówki rel. Częstochowa - Tarnowskie Góry p. Lubliniec to jesteś w ogromnym błędzie! Przypominam też, że 'naturalna' trasa z T.Gór do Częstochowy wjedzie p. Boronów i właśnie tamtędy kursuje jeden bezpośredni pociąg regio.

Głównym problemem osobówek z Częstochowy do Lublińca jest fatalny rozkład jazdy, ilość połączeń musi sie zwiększyć jak i kś muszą nieco skorygować godziny odjazdu, wtedy linia S13 okaże sie sukcesem. I nie ma tu nic do rzeczy relacja, przecież za czasów PR jak i grupy PKP pociągi jadące z Częstochowy do Lublińca były wypełnione po brzegi! Jednak o ile mi wiadomo frekwencja na chwile obecną dość sporo sie poprawiła i tak jak już pisałem dajmy ludziom czas, jeszcze mało kto wie o podwyżkach.

REGIOchłopak napisał/a:

Jeśli chodzi o Lubliniec-Tarnowskie Góry to pociąg przed 20 był całkiem ładnie zapełniony, aż sam się zdziwiłem.

Na tym odcinku frekwencja jest bardzo dobra chyba na każdym pociągu.
REGIOchłopak - 20-07-2016, 10:10
Temat postu:
hanys, nie znam realiów ziemi Lublinieckiej, daje tylko swoje spostrzeżenia jako osoba która jest "z zewnątrz".
Jeśli uważasz, że frekwencja z 0 na 5 osób to poprawa to gratuluje optymizmu Razz
hanys - 20-07-2016, 10:12
Temat postu:
Ja znam realia zarówno ziemii lublinieckiej jak większej części woj. śląskiego Very Happy
Oczywiście, że frekwencja z 0 na 5 osób to poprawa w końcu frekwencja wzrosła pięciokrotnie i mówie całkiem poważnie Very Happy jeśli liczba połączeń sie nie zwiększy to akurat w tym przypadku kś będą miały cieżko aby wygrać z ogromną konkurencją w postaci autobusów i busów jaka jest pomiędzy Częstochową a Lublińcem.
wasat - 20-07-2016, 17:55
Temat postu:
Zobacz sobie rozklad plk tam jest napisane ze do stradomia wszystkie jada wyszukiwarce e podroznik tez pokazuje.Ma ktoś przecieki czy zostanie od grudnia pociag o 4 50 na czestochowe
hanys - 20-07-2016, 20:45
Temat postu:
Faktycznie, mój błąd przyznaje, jednak planowali inaczej ponieważ wszystkie całoroczne osobówki z linii S13 miały 28 lipca dojechać do st. Częstochowa. No cóż to tylko jeden dzień więc tragedii nie ma. Znacznie większy problem to ZKA która zostanie wprowadzona 22 i 23 lipca na trzech parach pociągów kś kursujących pomiędzy Lublińcem a Częstochową.

Co do pociągu o 4.50 to o ile mi wiadomo na dzień dzisiejszy kś nie planują likwidować niczego na linii S13 w przyszłym rozkładzie jazdy.
REGIOchłopak - 21-07-2016, 09:24
Temat postu:
hanys, jaki problem z ZKA? przecież tam można by podstawić busa i jeszcze będą wolne miejsca siedzące Śmiech Śmiech
hanys - 21-07-2016, 11:57
Temat postu:
@REGIOchłopak, taki problem ze autobusy komunikacji zastępczej zawsze jeżdżą ze sporym opóźnieniem czasami sięgającym nawet 60 minut! Niewykonalne jest dla ZKA pokonanie trasy z centrum Lublińca do centrum Częstochowy w ciągu 25-30 minut tak jak to robi osobówka kś. A jeśli już mówimy o ilości miejsc to w busie jest ich stanowczo za mało dlatego w przypadku ZKA na tą trasę podstawiany jest duży autokar! Trochę mniej hipokryzji kolego!
REGIOchłopak - 21-07-2016, 23:03
Temat postu:
widziałem te tłumy w pociągach...jarasz się jak pochodnia jak mówi się o Lublińcu, a to zupełnie niepotrzebne. Realia są takie jakie są i nic z tym nie zrobimy Wink
hanys - 22-07-2016, 11:43
Temat postu:
Zawsze śmiać mi sie chce kiedy mkole podczas jednorazowego zerknięcia na dany pociąg stwierdzają z jaką frekwencją jeździ on przez cały rok. Widze, że ty również sie do nich zaliczasz tak więc dyskusje z tobą moge zakończyć gdyż nie ma ona najmniejszego sensu. Znam pare osób z kś i dobrze wiem jak na chwile obecną wygląda frekwencja w składach na S13, a co do jarania sie to Lublińcem jaram sie tak samo jak moimi Katowicami jak i również całym górnym śląskiem i tyle w temacie. Daj sobie już siana kolego.
REGIOchłopak - 22-07-2016, 12:14
Temat postu:
hanys, Żeby zawrzeć Tobie usta Twoim sianem którym mam się wypchać uświadamiam jedynie, że jechałem tam więcej razy. A będę miał okazje do przejechania tej trasy jeszcze nie raz i z chęcią udokumentuje na zdjęciach tą zachwycającą frekwencję o której mówisz. Szanowny Panie wszystko wiedzący najlepiej, szkoda, że na prezesa KŚ się nie puściłeś skoro taki znawca z Ciebie Wink
hanys - 22-07-2016, 12:42
Temat postu:
Oj tak siana u mnie dostatek Very Happy Jak pisałem mam znajomych w kś i dla mnie są oni bardziej wiarygodni niż twoje udokumentowane mkolskie wycieczki raz na pare miechów. Ja również pare dni temu będąc w Częstochowie widziałem przyjazd osobówki z Lublińca z której na oko wysiadło jakies 50-60 - czy to oznacza że zawsze tak jest? NIE! Również tyle warte są twoje zabawne dokumentacje. Średnia frekwencja po obniżeniu cen biletów jest dla kś zadowalająca co i tak przy tak fatalnie ułożonym rj jest sukcesem.

Po co niby mam sie pchać na prezesa kś?! Chyba tylko po to żeby zwalić sobie na łeb pełno problemów, wole swoją fuche w IC Laughing
wasat - 22-07-2016, 17:20
Temat postu:
Witam mogę potwierdzić że przybylo pasazerów teraz jest sezon urlopów i wakacji wiec mniej ludzi jezdzi zobaczymy od września wiecej pociagów bedzie ok.. Na tarnowskie gory czasami niema gdzie usiąść tyle ludzi przybylo..Wole 100 razy koleje śląskie niż jak byly przewozy regionalne..Mam pytanie gdzie jezdzi szynobus 005 kiedyś na lubliniec jedzil.
hanys - 14-09-2016, 14:40
Temat postu:
wasat napisał/a:
Mam pytanie gdzie jezdzi szynobus 005 kiedyś na lubliniec jedzil.

Obydwa szynobusy SA109 jeżdżą z Czechowic do Cieszyna na zmiane ze starymi EN57.
Anonymous - 14-09-2016, 14:56
Temat postu:
Widuję SA109 tylko na jednym obiegu
hanys - 14-09-2016, 15:32
Temat postu:
Na Bielsko-Cieszyn czy na Czechowice-Cieszyn?
Anonymous - 14-09-2016, 16:25
Temat postu:
Na Bielsko-B. - Cieszyn (oficjalnie) nic nie ma, wszystko startuje z Czechowic-Dz.
hanys - 14-09-2016, 16:36
Temat postu:
O, a to nawet nie wiedziałem, myślałem, że osobówka z Bielska do Cieszyna dalej jeździ.
Anonymous - 14-09-2016, 23:20
Temat postu:
Kiedyś w tabelach PLK nie było, a w KŚ były łączone odcinki z BB do Cz.Dz. i z Cz.Dz. do Cieszyna. Teraz są to osobne relacje, ale godziny przejazdu (i sam fakt dotarcia do lub z Czechowic-Dz.) mówią co się dalej / wcześniej dzieje z tymi składami.
bestkf - 29-12-2016, 21:58
Temat postu:
Sytuacja z jednego z ostatnich dni:
KŚ z Częstochowy do Lublińca o 12:15, na starcie 5 osób, Stradom +3, za Herbami 5 osób. Jechał oczywiście EN57 cały w graffiti. Do Herbów żadnej kontroli(wysiadłem), dalej pewnie też nie, tak jak za starych "dobrych" czasów Rolling Eyes . Na kursie 13:16 z Herb frekwencja podobna(przez osprejowane okna niewiele było widać). Wróciłem Regio z Tarnowskich Gór, którym jechał jeden(!) kolejarz, nie licząc obsługi.

Wiem że te obserwacje to za mało żeby oceniać tę linię, ale tak sobie myślę, że lepiej by poczekać kilka lat i wejść na tę relację z nowoczesnym taborem i porządną częstotliwością.
ambrosia - 03-01-2017, 12:36
Temat postu:
bestkf, w czasie świąt pociągami lokalnymi jeździ mniej ludzi z racji wolnego w pracy/szkole, jednak trzeba przyznać, że KŚ spaprały rozkład jazdy na linii S13 (Częstochowa-Lubliniec) wraz z grudniową zmianą rozkładu. Godziny kursowania pociągów KŚ nie mają sensu. Jeśli natomiast chodzi o wymiane pasażerów pomiędzy samym Lublińcem a samą Częstochową to bardzo dużo osób korzysta z pociągów PKP Intercity, bilet na pociąg IC Częstochowa-Lubliniec jest niewiele droższy niż autobusy PKS Lubliniec a i pociągów PKP IC pomiędzy tymi miastami jest dużo więcej niż KŚ. Plusem KŚ jest zdecydowanie cena biletu i nic poza tym.
wasat - 16-02-2017, 17:04
Temat postu:
Witam jak tam frekwentacja pociągach poprawiła sie moze cos na plus . PYTANIE Jedzie ktoś tym wieczornym pociagiem 22 43
sebek - 17-02-2017, 09:44
Temat postu:
Wczoraj wybrałem się do Lublińca, zobaczyć jak wygląda ten węzeł przesiadkowy i sam dworzec kolejowy.
Co do dworca nie mam zastrzeżeń, dwie kasy otwarte, brak kolejek, kiosk z gazetami, automaty do kawy, WC, postój taxi, wszystko pod ręką, a nawet bar z obiadami przy samym dworcu. Poczekalnia czysta i pilnowana przez ochronę. Szkoda, że do tego wszystkiego pozytywnego, trzeba dodać beznadziejne rozkłady jazdy przesiadkowe, jakie oferuje stacja w Lublińcu.
Jechałem KŚ Katowice(11.40) - Lubliniec(13.11), i na dzień dobry brak przesiadek na Częstochowę, bo uwaga, pociąg tej samej spółki KŚ z Lublińca do Częstochowy, ma odjazd o 13.01. Dlaczego nie odjeżdża o 13.15 lub 13.20, żeby spokojnie przesiąść jadąc z Tarnowskich Gór do Częstochowy. Najbliższy skład KŚ do Częstochowy o godz. 15.37. Takich przypadków jest więcej w ciągu dnia, wewnątrz jednej spółki, brak skomunikowań, minus dla KŚ za taki rozkład jazdy.

Nieco lepiej wygląda sytuacja w kierunku Kluczborka, pociąg PR miał odjazd o 13.47, co jest dobrym rozwiązaniem, nawet w razie niewielkiego opóżnienia KŚ z Tarnowskich Gór.
ambrosia - 17-02-2017, 10:36
Temat postu:
sebek, co do kas biletowych w Lublińcu to kolejki robią sie bardzo często, miałeś szczęście, że trafiłeś czasowo na moment bez kolejek, jednak ja nie uważałabym kolejek do kas biletowych za jakiś bardzo duży minus.

Jak już pisałam wcześniej KŚ spaprały rozkład jazdy na linii Częstochowa-Lubliniec, na której to linii frekwencja znacznie sie poprawiła. Jeśli chodzi o konkretny przypadek o którym piszesz (odjazd z Lublińca osobowego na Częstochowe przed przyjazdem składu z Katowic) to jest on spowodowany (chyba) tym że z Tarnowskich Gór o 12.53 odjeżdża regio do Czestochowy p. Boronów.

Natomiast wszystkie skomunikowania w ciągu dnia w Lublińcu z KŚ z Katowic na PR w kierunku Kluczborka są bez zarzutu.
tomcio - 17-02-2017, 13:14
Temat postu:
Witam. Trasę Lubliniec-Częstochowa powinny przejąć Przewozy Regionalne. Wtedy można by utworzyć wiele interesujących relacji jak np.
WROCŁAW GŁ.-Oleśnica-Kluczbork-Lubliniec-CZĘSTOCHOWA
WROCŁAW GŁ.-Opole Gł.-Lubliniec-Częstochowa Stradom-KIELCE
OPOLE GŁ.-Lubliniec-Częstochowa-Radomsko-ŁÓDŹ FABRYCZNA
Minusem trasy Lubliniec-Częstochowa jest fakt, że przystanki znajdujące się na tej trasie w pełni pokrywają się z przystankami komunikacji autobusowej, z których co chwilę odjeżdza autobus. Jedynym wyjątkiem jest Lisów, gdzie stacja kolejowa jest połozona na granicy Lisowa i Chwostka.
Jeśli Koleje Śląskie chcą liczyć na wyższą frekwencję podróznych na tej linii, to muszą zwiększyć ilość połączeń na tej trasie, to jest jakby priorytet istnienia tej linii, i wtedy, już obecna atrakcyjna cena za przejazd, jak i jego czas, stanowiłoby pewny wzrost liczby pasażerów. Można by również wykonać manewr bezpośredniego połączenia relacji CZĘSTOCHOWA-Lubliniec-Tarnowskie Gory-Bytom-KATOWICE ze zmianą czoła pociągu w Lublińcu.
Podsumowując, ta linia jest bardzo ważna, ale w tak krótkiej relacji jak i przy małej ilości połączeń [oczywiście mówię tu tylko o pociągach osobowych] ta linia nie będzie miała przyszłości wśród pasażerów mniejszych miejscowści leżących na tej linii, nie ważne przez kogo obsługiwana.
ambrosia - 17-02-2017, 16:17
Temat postu:
Przypominam że już kiedyś PR obsługiwały trase Lubliniec-Czestochowa i żadnej z wymienionych przez ciebie relacji nie bylo poza jedną parą Czestochowa-Wrocław a to i tak nie zawsze, tak samo byłoby teraz gdyby PR przejęły obsługę tej linii co całe szczęście nie nastąpi. Uruchamianie natomiast połączenia Czestochowa-Katowice p. Lubliniec, Bytom to tylko niepotrzebne zamieszanie wśród pasażerów. Bardzo dobrze ze takie praktyki nie są i nie będą stosowane.
sebek - 21-02-2017, 15:53
Temat postu:
Ostatnio przyjrzałem się na dworcu autobusowym w Tarnowskich Górach tym mikrobusom Tarn. Góry - Częstochowa. Też nie miały jakiejś wielkiej frekwencji w godzinach poza szczytowych. A PKSy jadące w relacji Bytom - Tarn. Góry - Częstochowa czasami do 5 pasażerów max.
Pociąg PR jadący przed 13 z Tarn. Gór do Częstochowy około 10 pasażerów, a jadący w godzinach porannych Częstochowa - Tarn. Góry, nawet i 3 osoby na końcowym w TG.
Widać że nie ma zbytniego zainteresowania przewozami Tarn. Góry - Częstochowa. Kiedyś na tej trasie, pełne PKSy jeżdziły, a obecnie chyba jedynym kierunkiem z dobrą frekwencją, jest trasa Tarn. Góry - Lubliniec.
KŚ powinny wzmocnić rozkład jazdy dodatkowymi składami na tej trasie, zlikwidować przerwy 3 godzinne w ciągu dnia, dodać składy wieczorne z Lublińca do Tarn. Gór, przynajmniej jeden ok. godz 22 z LU do TAR. G.
Sporo składów dalekobieżnych przyjeżdża do Lublińca 21-22, brak możliwości dojazdu do Tarn. Gór po g.19.30.
Porażką jest puszczanie ostatniego pociągu z Lublińca o 19.30 i potem kompletnie nic do TG.
Lubliniec ma tyle składów dalekobieżnych a KŚ tak słabą ofertę, żeby dojechać na TLK/IC.
sympatyk - 16-08-2018, 23:03
Temat postu:
Projekt rozkładu jazdy 18/19, który można znaleźć w poście zamieszczonym na stronie, do której odsyła poniższy link

https://pl-pl.facebook.com/pg/TowarzystwoEntuzjastowKolei/posts/

przewiduje jedną parę pociągów PolRegio kursującą w każdy dzień tygodnia w relacji Częstochowa - Wrocław.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group