INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. warm.-mazurskie - Rzeź połączeń lokalnych na Warmii i Mazurach

Radek - 29-09-2012, 12:53
Temat postu: Rzeź połączeń lokalnych na Warmii i Mazurach
Wg materiałów przetargowych na wykonywanie przwozów kolejowych w województwie warmińsko-mazurskim w latach 2013 i 2014:

2 nowe pary pociągów Szczytno - Wielbark - Szczytno kosztem:

Działdowo - Iława - Działdowo 3 pary (obecnie 5 par, w tym 3 w D)
Iława - Malbork - Iława 6 par - bez zmian
Ełk - Grajewo - Ełk 4 pary - bez zmian
Elbląg - Malbork - Elbląg 12 par - bez zmian
Olsztyn - Działdowo - Olsztyn 5 par (obecnie 6 par, w tym 1 w E, 2 w D)
Olsztyn - Szczytno - Ełk 7 par, 2 do Ełku - bez zmian
Olsztyn - Braniewo - Olsztyn 3 pary (obecnie 5, 1 w B, 2 w D)
Olsztyn - Elbląg - Olsztyn 7 par - bez zmian
Olsztyn - Iława - Olsztyn 9 par (obecnie 10 par)
Iława - Jabłonowo - Iława 7 par (obecnie 8 par)
Olsztyn - Korsze - Ełk 7 par - 3 do Korsz, 1 Korsze - Ełk - bez zmian
Elbląg - Braniewo - Elbląg - brak (obecnie 2 pary)
Ełk - Olecko - Ełk - brak (obecnie 3 pary)

Podsumowując:
2 nowe pary pociągów
12 par pociągów lokalnych do likwidacji!
SA 133-019 - 30-09-2012, 11:22
Temat postu:
czyli co do Olecka od nowego rozkładu nie dojedzie żaden pasażerski?? no to ładnie Mad

[ Dodano: 14-10-2012, 18:55 ]
i się nie myliłem likwidacja ruchu pasażerskiego Ełk- Olecko
http://www.podlaskie.strefabiznesu.pl/artykul/mazury-szynobus-przynosi-straty-bedzie-mniej-polaczen
sympatyk - 09-11-2012, 11:19
Temat postu:
SA 133-019 napisał/a:
czyli co do Olecka od nowego rozkładu nie dojedzie żaden pasażerski??


Niestety nie tylko tam Evil or Very Mad

Koniec pociągów do Olecka i Braniewa

Od grudnia nie będą kursować pociągi na trasach Elbląg – Młynary – Braniewo i Ełk – Olecko. Na obu tych liniach w ostatnich latach przywrócono ruch pasażerski. Urząd marszałkowski tłumaczy decyzję przyczynami finansowymi.

W rocznym rozkładzie jazdy pociągów, który wejdzie w życie 9 grudnia, nie ujęto dwóch lokalnych tras w województwie warmińsko-mazurskim: z Ełku przez Kijewo do Olecka i z Elbląga przez Bogaczewo i Młynary do Braniewa – potwierdza Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego. – To linie o najmniejszym obłożeniu pasażerów w regionie – usłyszeliśmy w biurze prasowym urzędu.

Nie dopłaciły powiaty

– Choć ogólna kwota dofinansowania przekazana przez nas na 2013 rok wzrosła o 3 procent w stosunku do roku 2012, środki te pozwoliły na pracę eksploatacyjną na poziomie 3 mln pociągokilometrów, czyli niższą niż w tym roku – twierdzą urzędnicy. – Latem podjęliśmy rozmowy z lokalnymi samorządami o możliwości współfinansowania przez nie połączeń na trasach o najniższym obłożeniu. Wobec odmownej odpowiedzi na nasze propozycje i braku dodatkowych środków w budżecie województwa, koniecznością stały się cięcia. Warto zaznaczyć, że przewidywany deficyt, jaki zostałby wygenerowany w 2013 roku na samej tylko linii Ełk – Olecko to około 800 tys. zł – dodają.

Zawieszają po reaktywacjach

Na obu tych trasach ruch pasażerski przywrócony został w ostatnich latach. Na 27-kilometrowy odcinek Ełk – Olecko pociągi wróciły w lutym 2005 r. Po 6-letniej przerwie uruchomione zostały 2 pary pociągów osobowych. Oferta połączeń regionalnych utrzymywana była od tamtego czasu na podobnym poziomie 2-3 par kursów dziennie.

W latach 2007 – 2010 kursował tamtędy dodatkowo pociąg pospieszny łączący Suwałki z Wrocławiem, ale nie zatrzymywał się on na przystankach pomiędzy Oleckiem a Ełkiem. W obecnym rozkładzie jazdy Przewozy Regionalne uruchamiają 3 pary kursów, w tym jedną codzienną i dwie, których termin kursowania ograniczono do dni roboczych.

Do Braniewa tylko w sezonie

Jeszcze krótsza jest historia połączenia Elbląga z Braniewem przez Młynary. Pociągi tej relacji wyruszyły w trasę 1 września 2010 r. Wtedy też po raz pierwszy od 6 lat dwie pary pociągów regionalnych pojawiły się na odcinku Braniewo – Bogaczewo, gdzie tor dochodzi do magistrali Trójmiasto – Olsztyn. Od tamtego czasu rozkład jazdy nie ulegał większym zmianom.

Dziś 55 km z Elbląga do Braniewa pociąg REGIO pokonuje dwa razy dziennie w dni robocze w ok. 55 minut. Po likwidacji połączenia jedynym pociągiem pasażerskim na tej trasie pozostanie dostępny w komunikacji krajowej sezonowy międzynarodowy skład relacji Gdynia Główna – Kaliningrad, ale zatrzymuje się on jedynie w Młynarach.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/10884/Koniec-pociagow-do-Olecka-i-Braniewa.html
cidra - 09-11-2012, 16:19
Temat postu:
Żenada! Tak to jest, kiedy wysyła się dwuczłonowe SA133 zamiast jednego SA106. Evil or Very Mad
Anonymous - 09-11-2012, 19:44
Temat postu:
55 km w 55 minut ?! Toż to świetny czas przejazdu, dorównujący magistralom ! Co oni powariowali Shocked
Radek - 17-11-2012, 00:37
Temat postu:
Rozkład dla Warmii i Mazur już jest (dużo pociągów tylko do końca roku):
http://www.przewozyregionalne.pl/w-regionach,warminsko-mazurskie,liniowe-rozklady-jazdy.html

[ Dodano: 17-11-2012, 12:18 ]
I komentarz:
http://olsztyn.gazeta.pl/olsztyn/1,35189,12872893,Wielkie_ciecie_na_kolei__Zobacz_ile_pociagow_zniknie.html
karol22 - 18-11-2012, 13:49
Temat postu:
A ponoć do Ełk-Olsztyn p. Pisz oprócz wtorków...I są zmiany z Ełk-Grajewo, bo przesiadka w Grajewie.
SA 133-019 - 18-11-2012, 18:40
Temat postu:
owszem będzie jedna para Ełk-Grajewo-Ełk, ale pozatym będą bezpośrednie pociagi do i z Białegostoku i IR z Ełku do Miedzylesia oraz IR z Jeleniej Góry do Ełku w wybrane dni
Radek - 18-02-2013, 18:46
Temat postu:
Kolejne zmiany w rozkładzie na Warmii i Mazurach już od 18 marca: zmiana rozkładu Szczytno - Wielbark i skrócenie ostatniego Regio Bydgoszcz - Iława do Jabłonowa (w zamian poranny Regio Jabłonowo - Iława):
http://www.przewozyregionalne.pl/w-regionach,warminsko-mazurskie,wydarzenia-z-regionu,s,0,8679.html
buuuuum - 19-10-2013, 23:16
Temat postu:
Wiadomym jest fakt, iż w kolejnej już.... Śmiech korekcie październikowej(niedługo będzie korekta w każdym miesiącu), która wchodzi... już jutro, zostaną znowu obcięte terminy kursowania pociągów - tym razem pociągu IR Szczeliniec/Rudawy na odcinku Ełk-Białystok-Ełk z czterech dni w tygodniu do zaledwie dwóch.
Pół biedy że 2 wagonowy łącznik miał 60-100% obłożenia. To nic.

Najbardziej, wkurzyło(choć to za mało wulgarne słowo..) mnie to co dziś przeczytałem w jednej z lokalnych gazet wydania piątkowego. A w podsumowaniu było słowo rzeczone przez jedną taką(chyba płci żeńskiej jak pamiętam) młodą wykształconą z wielkiego miasta - Niestety, ale zarządca prowadzi prace remontowe i nie ma możliwość puszczenia tego pociągu tak jak dotychczas jeździł.

Jak czytam takie bzdety, to aż mną dygocze i dostaję białej gorączki Rolling Eyes
Jak można pieprzyć takie farmazony, skoro nie jest to prawdą? Przyznała by się głupia krowa - tak panie redaktorze, ograniczyliśmy kursowanie tego łącznika do 2 dni w tygodniu, bo nam się tak podobało.
A nie gada bzdury, że PLK prowadzi roboty na linii Ełk-Białystok, dlatego oni ograniczyli kursowania na tym odcinku.
Gdzie? Jakie roboty? Z Rail Balticą grzebią się jeszcze pod Wołominem, a ta oszołomka z PR-ów twierdzi, że oni z robotami doszli już pod Białystok i PeeLka układa drugi tor do Ełku... Śmiech

Tak! zgadza się! Poprzesuwali o parę minut godziny odjazdów i przyjazdów tego pociągu na dane stacje na całej trasie biegu tego pociągu, ze względu na remonty w głębi kraju.

Ale co do tego ma całkowite wyrżnięcie tych 2 dni z okresu kursowania łącznika z Ełku do Białegostoku i z powrotem?

Nie dość że ten pociąg jeździł jako R w taryfie R - przez cały tydzień, to potem nie dość że ograniczyli go do 4 razy na tydzień to zrobili do tego taryfę IR. Różnica w bilecie na całym tym odcinku to ponad 6 złotych. Jedyny pozytyw? Taki, że zamiast EZT jeżdżą wagony. Tyle.

Już nie chodzi mi o sam pociąg, tylko o takie bzdety. Oczywiście pociąg też jest ważny i nie omieszkał bym napisać do centrali celem:
1. opierdzielenia za gadanie głupot i wprowadzanie ludzi w błąd w gazecie.
2. to samo... tylko za ograniczenie kursowania frekwencyjnego pociągu.

Ale pisał chyba nie będę. Bo inna sprawa jest taka, że IR Rudawy/Szczeliniec wylatuje od grudnia całkowicie z całej trasy, a nie jak "tylko" od października, z odcinka Ełk-Białystok-Ełk.

A na wspomnianą wyżej trasę mają w podobnych godzinach od grudnia wkroczyć pociągi R.
Ale czy wkroczą? Tego też nie byłbym pewien. Dlaczego? Bo w korekcie październikowej podanej we wrześniu było jeszcze podane że pociąg Szczeliniec/Rudawy będzie jeździł jak jeździł dotychczas ->
21 XI-14 XII 2013 4-7[białystok-ełk] & 5-1[ełk-białystok] ....
Ale wiadomo, że korektę można poddać korekcie i w ciągu miesiąca w tej kwestii Przewozy Regionalne stanęły na wysokości zadania.

Dziękuję.

PS. Stwierdziłem, że do centrali nie napiszę? Chyba jednak napiszę...

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group