INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. wielkopolskie - Rzeź połączeń Kolei Wielkopolskich

Pirat - 22-02-2012, 17:00
Temat postu: Rzeź połączeń Kolei Wielkopolskich
1 marca oferta Kolei Wielkopolskich zostanie znacznie okrojona. Zlikwidowane zostaną linie do Rogoźna i do Gostynia, a na innych trasach zmniejszy się liczba pociągów. Przewoźnik tłumaczy decyzję znacznym spadkiem wsparcia finansowego ze strony województwa.

Tylko do końca lutego wojewódzki przewoźnik będzie prowadził komunikację na trasach z Wągrowca do Rogoźna i z Leszna do Gostynia. Zlikwidowane zostaną też niektóre kursy z Leszna do Ostrowa Wielkopolskiego przez Krotoszyn i do Zbąszynka przez Wolsztyn. – Głównym kryterium wyboru przy podejmowaniu decyzji o zawieszeniu danego kursu była ilość osób korzystających z tych połączeń – powiedział nam Krzysztof Ryfa, dyrektor Pionu Finansowo-Handlowego KW.

Samorządowy przewoźnik otrzyma w tym roku mniejszą dotację, niż zakładano przy konstrukcji rozkładu jazdy. – 13 lutego Departament Transportu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego poinformował nas, że ze względu na trudną sytuację budżetu województwa zmuszony jest do zmniejszenia kwoty rekompensaty dla spółki Koleje Wielkopolskie na rok 2012 o 2 mln 400 tys. zł – mówi Ryfa. – W związku z powyższym UMWW przedłożył nam propozycje ograniczenia przewozów. Zaproponowano zawieszenia tych połączeń, na których liczba pasażerów wahała się najczęściej od kilku do kilkunastu osób – dodaje.

Spółka spodziewa się spadku liczby pasażerów na liniach z Leszna do Ostrowa i do Zbąszynka, na których zmniejszy się liczba kursów. – Zakładamy jednak, że nie będzie to spadek drastyczny – twierdzi Ryfa. – Ograniczenia przewozów wprowadzane są na połączeniach o najmniejszych potokach podróżnych i nie obejmują tras Poznań – Wolsztyn i Poznań – Wągrowiec (na tych dwóch liniach przewozimy najwięcej osób spośród wszystkich przez nas obsługiwanych) oraz połączeń, którymi młodzież dojeżdża do i ze szkoły.

Część likwidowanych kursów jest obsługiwana zastępczymi autobusami. Koleje Wielkopolskie twierdzą bowiem, że mają zbyt mało sprawnego taboru, by obsłużyć wszystkie trasy szynobusami. Sytuacja ta ma się zmienić po wprowadzeniu w życie marcowych ograniczeń. – Wszystkie połączenia będziemy realizować autobusami szynowymi – deklaruje Ryfa. – Niemniej jednak jeszcze przez kilka miesięcy nie będziemy posiadali takiej rezerwy taborowej, aby dać stuprocentową gwarancję, że w sytuacjach awaryjnych nie pojawią się pojedyncze kursy komunikacji zastępczej – zaznacza.

Nadchodzące cięcia w sieci obsługiwanej przez Koleje Wielkopolskie są kolejnymi wprowadzanymi przez tego przewoźnika po grudniowej likwidacji kursów z Jarocina do Gostynia. Czy należy spodziewać się kolejnych ograniczeń? – Na dzisiaj nie prowadzimy żadnych rozmów z UMWW na temat kolejnych ograniczeń oferty – usłyszeliśmy w KW.

Źródło: Rynek Kolejowy
Matt139 - 22-02-2012, 21:47
Temat postu: Re: Rzeź połączeń Kolei Wielkopolskich
Cytat:
Na dzisiaj nie prowadzimy żadnych rozmów z UMWW na temat kolejnych ograniczeń oferty – usłyszeliśmy w KW.


Szkoda, rozmowy powinny być prowadzone i to na temat szybkiej likwidacji KW. A miało być tak pięknie:
wizja spółki
Pirat - 22-02-2012, 22:18
Temat postu:
Komunikat KW:

http://koleje-wielkopolskie.com.pl/2012/02/ograniczenia-przewozow-od-1-marca-2012-roku/
jankrugielka - 22-02-2012, 23:26
Temat postu:
W związku z wydatkowaniem funduszy publicznych na worek bez z dna "KiW" i "PR Ruch Palikota Poznań" zarządzam co następuja:
1) kupic *każdemu skuter i roczny talon na paliwo, a żebyśmy dojeżdżali do pracy na czas. A nie ku*** stali jak jeb*** osły na pier**** rozpadających się dworcach.
2) żebym więcej się nie wku***** patrz pkt. 1
3) wysłac do UM Wielkopolskie **prośbę o zakup w/w w związku z marnowaniem publicznych pieniędzy


*) każdy pasażer który okaże się biletem miesięcznym, rocznym na jeb*** "KiW" lub "PRRPP".
**) forma prośby dowolna z zachowaniem gramatyki, znaków interpunkcyjnych itp.. model skutera także do wyboru.
pawlaklubuski - 22-02-2012, 23:54
Temat postu:
Cytat:
Na dzisiaj nie prowadzimy żadnych rozmów z UMWW na temat kolejnych ograniczeń oferty – usłyszeliśmy w KW.


Hmm... ciekawe Smile co oni chcą jeszcze ograniczać, skoro już nic nie zostało?

Obrzydlistwo. Nie mogę znieść takiego niszczenia kolei w Polsce. Jak bym doszedł do jakiejkolwiek władzy, to bym tam raban zrobił! Od razu połowa urzędników i dyrektorów na bezrobocie, dotacje do kolei, dobrze ułożone rozkłady jazdy, dłuższe relacje, promocje, młodzi, kompetentni ludzie (starzy też mogą być, jeśli są kompetentni). Po prostu szlag trafia.
I jeszcze taka ściema. Kolej uruchomi specjalne pociąg dla kibiców, bla bla bla... ale o tym, że lokalne linie się zamyka, już się nie mówi. Propaganda!!!
conen - 23-02-2012, 15:53
Temat postu:
Zostało jak najbardziej - na cios łaski czeka Gniezno-Jarocin oraz Leszno-Zbąszynek. Także Piła-Stargard jest zagrożone /przynajmniej do Kalisza Pom./.
kowal331 - 23-02-2012, 20:24
Temat postu:
Jak widać lobby drogowe ma się świetnie i dalej kreuje politykę likwidacji kolei w Polsce.Na zachodzie Europy robili to 30 lat temu i niemal osiągnęli swój cel,tylko tam po zapchaniu się dróg kołowych przypomniano sobie o dobrych stronach transportu szynowego i kolej przeżywa renesans,więc drogowi lobbyści ruszyli na wschód.Ciekaw jestem,czy będzie musiało upłynąć 20 lat by polscy politycy odpowiedzialni za transport zrozumieli,że kolej regionalna jest potrzebna?
wodkangazico - 23-02-2012, 21:56
Temat postu:
Cytat:
Ograniczenia przewozów wprowadzane są na połączeniach o najmniejszych potokach podróżnych i nie obejmują tras Poznań – Wolsztyn i Poznań – Wągrowiec (na tych dwóch liniach przewozimy najwięcej osób spośród wszystkich przez nas obsługiwanych)

To co?
Tort zdżarty, wisienki zostały...
Znaczy: tniemyy stawkę za poc-km., czy tak?
Wszak, o ile mię czerep nie zwodzi, wysoka była ze względu na utrzymywanie najmniej rentownych relacyj, właśnie.
Pirat - 24-02-2012, 15:45
Temat postu:
Samorządy protestują przeciwko likwidacji kursów do Rogoźna

1 marca zlikwidowane zostanie połączenie Wągrowca z Rogoźnem Wielkopolskim. Przeciwko zawieszeniu kursów protestują lokalne samorządy, które dofinansowały remont torów przed reaktywacją lokalnej trasy.

29 lutego po raz ostatni wyruszą w drogę autobusy komunikacji zastępczej z Wągrowca do Rogoźna Wielkopolskiego. Wbrew wcześniejszym zapowiedziom, nie oznacza to jednak przywrócenia kursów szynobusów Kolei Wielkopolskich, ale całkowitą likwidację połączenia. Przewoźnik tłumaczy decyzję znacznym ograniczeniem dotacji z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego.

Z decyzją o zawieszeniu przewozów na tej linii nie zgadzają się samorządy lokalne, które dofinansowały remont torów przed reaktywacją kursów w czerwcu ubiegłego roku przekazując na ten cel łącznie około 500 tys. zł. Stowarzyszenie Jednostek Samorządu Terytorialnego „Komunikacja”, które skupia wielkopolskie gminy i powiaty, między innymi powiat wągrowiecki, gminę Wągrowiec oraz gminę Rogoźno Wielkopolskie, skierowało do marszałka województwa wielkopolskiego, Marka Woźniaka, pismo z prośbą o przywrócenie kursów.

Samorządowcy zaznaczają, że choć dofinansowany z budżetu gmin i powiatów położonych wzdłuż trasy Wągrowiec – Rogoźno remont był związany z koniecznością wyłączenia z ruchu linii z Wągrowca do Poznania przez Skoki, połączenie miało zostać utrzymane także po zakończeniu modernizacji torów do stolicy Wielkopolski. – W podpisanym w dniu 20 stycznia 2010 r. porozumieniu wszystkie strony wyraziły wolę podjęcia działań mających na celu uruchomienie regularnych połączeń pasażerskich na odcinku Wągrowiec – Rogoźno również po zakończeniu modernizacji linii Poznań Wschód – Wągrowiec – czytamy w piśmie SJST „K”.

Stowarzyszenie zauważa, że niska rentowność kursów mogła mieć związek z długotrwałym utrzymywaniem zastępczej komunikacji autobusowej. – Związane z tym wydłużenie czasu przejazdu doprowadziło zapewne do spadku zainteresowania mieszkańców z korzystania z oferty spółki Koleje Wielkopolskie. Sytuacja niestety przypomina „wygaszanie” połączeń kolejowych z lat 90-tych, o których mówił w Wągrowcu Prezes PKP PLK Zbigniew Szafrański podczas uroczystego otwarcia modernizowanej linii Poznań Wschód – Wągrowiec – konstatuje starosta wągrowiecki, Michał Piechocki, prezes SJST „K”.

Stowarzyszenie zamierza rozmawiać z województwem o możliwości przywrócenia połączenia. – Sprawa ta będzie omawiana podczas najbliższego Zarządu Stowarzyszenia Komunikacja, na które zaproszony został Dyrektor Departamentu Transportu UMWW – powiedział nam Radosław Kubisz z Wydziału Europejskiego i Rozwoju powiatu wągrowieckiego.

źródło: Rynek Kolejowy

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group