INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. wielkopolskie - KW - promocja i marketing

kicior99 - 12-02-2012, 16:52
Temat postu: KW - promocja i marketing
Czy jakaś dobra dusza mogłaby opisać jak Koleje Wielkopolskie promują siebie i swoje usługi tudzież czy widać w działaniach firmy jakąś strategię marketingową? Nie, nic chcę być złośliwy ale np. KŚ mają dobrą prasę, która usłużnie informuje o każdym pomyśle firmy, np. bookcrossingu, a na stronach KD jest sporo informacji, o tyle wydaje się, że działania promocyjne KW owiane są mgłą tajemnicy. Malo atrakcyjna strona internetowa, brak informacji choćby na portalu RK. Nie chciałbym - i na razie nie będę - wyciągać żadnych wniosków, na razie chciałbym po prostu wiedzieć jak nowa spółka wtapia się w pejzaż regionu. To chyba oczywiste, że nowa firma chce pozytywnie zaistnieć u klientów, zwłaszcza mając tak specyficznego poprzednika jak PKP.
rumburak - 13-02-2012, 11:18
Temat postu:
Cytat:
Malo atrakcyjna strona internetowa,


Tu się nie zgodzę. Moim zdaniem jest własnie dość przejrzyście i czytelnie zaprojektowana, zwłaszcza na tle innych przewoźników (porównajcie sobie www PR, KM, czy nawet nową stronę IC). To chyba jedyna pozytywna rzecz, jaką można powiedzieć o KW.
kicior99 - 14-02-2012, 01:20
Temat postu:
No nie, jakieś pociągi jeżdżą Smile Ale jakiejś myśli marketingowej nie widzę. Firma przewozowa powinna zachęcać do dialogu, znać odczucia pasażera, przyciągać nowych. Na razie to jest u KW mało widoczne.
Anonymous - 16-02-2012, 01:56
Temat postu:
Posiadają nową stronę internetową o bardziej przejrzystej szacie graficznej. Jedną z ich ofert jest "Karta Wielkopolska" Smile
pospieszny - 18-02-2012, 13:28
Temat postu:
Jechałem ostatnio pociągiem Kolei Wielkopolskich i przeurocza konduktorka wręczyła mi, podobnie jak innym pasażerom, ulotkę z nową ofertą specjalną tej spółki. Dowiedziałem się z niej, że Koleje Wielkopolskie bardzo się cenią, a wzory czerpią zza zachodniej granicy, w czym oczywiście nie ma nic zdrożnego.

Zdrożne natomiast jest to, że ulotka pełna jest błędów ortograficznych i bardzo niechlujnie wykonana. KW piszą np., że pasażer może "przewieść bezpłatnie psa". Lepiej by pasowało "bespłatnie"...

Ale nie w formie lecz w treści pies jest pogrzebany. Koleje Wielkopolskie uważają zapewne, że są tak wielkie i atrakcyjne jak Deutsche Bahn. Skopiowały bowiem z DB niemieckie oferty, a ich ceny skalkulowały niewiele taniej, niż trzeba za nie zapłacić w kraju za Odrą.

Na przykład za całodzienny Bilet Wielkopolski (ważny jednak w dni powszednie dopiero od godziny 9) trzeba zapłacić aż 99 złotych. Podobny bilet ważny w całym landzie Meklemburgia Pomorze Przednie, na który można przejechać ze Szczecina do Lubeki i z powrotem (prawie 600 km) kosztuje 22 euro, czyli mniej niż w KW.

To dziwna kalkulacja zważywszy, że pociągami KW możemy pojeździć jedynie wokół Poznania, powiedzmy z Wągrowca do Wolsztyna, Leszna czy od biedy Zbąszynka. Jakby nie liczyć obszar to nieporównywalnie mniejszy niż Meklemburgia Pomorze Przednie.

Jeszcze drożej skalkulowano Wielkopolski Bilet Weekendowy GRUPA. Owszem, może na niego podróżować do 5 osób, ale jest ważny tylko w sobotę i niedzielę i kosztuje aż 160 złotych!

Porównajmy to w biletem Schönes-Wochenende obowiązującym na sieci DB. Jest ważny co prawda tylko w jednym wybranym dniu weekendu, ale także dla 5 osób i kosztuje 41 euro. Czyli dwa razy więcej. Jednak na ten bilet można bez większych problemów przejechać w ciągu dnia niemal całe Niemcy, bo jest on ważny w pociągach RegionalBahn i RegioEkspres, a także w większości pociągów spółek prywatnych.

Wiem, że bez trudu da się przemierzyć z tym biletem nawet tysiąc kilometrów, bo sam z niego często korzystam. W dodatku jest ważny do godziny 3 rano dnia następnego, co umożliwia ukończenie podróży grubo po północy (w Niemczech pociągi osobowe jeżdżą o takiej porze, na Kolejach Wielkopolskich - nie).

Ta oferta weekendowa KW blado wypada nawet przy Bilecie Turystycznym Przewozów Regionalnych. Gdyby 5 osób kupiło taki bilet w PR, to zapłaciliby 5x37 czyli 185 złotych. Mogliby za to podróżować po całej Polsce, pociągami wielu przewoźników i to od piątku godziny 18 do poniedziałku godziny 6.

Na KW trudno sobie wyobrazić jakieś dalsze wojaże, bilet nie jest honorowany przez konkurencję, a w dodatku ważny krócej niż peerowski turystyk (bez piątku i poniedziałku). A poza tym podróże w pięcioosobowym składzie są czymś czysto teoretycznym. W życiu zdarzają się niezwykle rzadko.

Dlatego Niemcy tak skalkulowali i swój Schönes-Wochenende, że opłaca się go kupić nawet jadąc samemu, a każdy dodatkowy towarzysz podróży tylko obniża i tak już niskie koszty.

Nie wiem, czy KW uważają pasażerów za jeleni, czy mają aż tak wysokie mniemanie o swoich usługach, ale z tymi ofertami specjalnymi to grubo, grubo przesadzili. Kolejek po te superbilety z pewnością nie będzie...


źródło: Kurier Kolejowy
rumburak - 18-02-2012, 13:42
Temat postu:
Cytat:
Podobny bilet ważny w całym landzie Meklemburgia Pomorze Przednie, na który można przejechać ze Szczecina do Lubeki


Drobna uwaga: Bilet Wielkopolski za 99 zł daje możliwość podróżowania 5 osobom. Mecklenburg-Vorpommern-Ticket za 21€ (88 zł) jest na jedną osobę. Każdy następny podróżny dopłaca do niego 3€, czyli jeśli mamy uczciwie porównywać z ofertą KW, to liczymy 33€ (138 zł).

Poza tym, pełna zgoda: KW cenią się stanowczo ponad stan. Przypomina mi to ofertę "Last minute", możliwą do nabycia wyłącznie w kasach, a oferowaną od stacji na których czynnych kas... po prostu nie ma. Intercity długie lata się nią chwaliło, jakby w ogóle nie zdając sobie sprawy że jest to oferta absolutnie martwa, z której nigdy nie skorzystał NIKT.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group