INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. lubelskie - IR PROSNA Wrocław-Chełm

thassos - 07-01-2012, 10:24
Temat postu: IR PROSNA Wrocław-Chełm
6 stycznia 2012. 18.45. Warszawa Wschodnia. Kasy ICC.
Pytam kasjerkę czy sprzeda bilet na IR. Tak. Poproszę jeden 2 klasy na Prosnę do Chełma.
I tu się zaczęła batalia. Kobieta zaczęła krzykliwym głosem mnie przekonywać, że takiego pociągu nie ma. Nie pomogło,ze sprawdzałem w internecie. Odczytała z rozkładu jazdy, że 6 stycznia nie jedzie, a ona nie sprzeda biletu na pociąg, który nie jedzie. Poszedłem do informacji. Średnio przytomny pan powiedział, że pociąg IR do Chełma jedzie. Wróciłem do kasy. Kasjerka nie wierzyła, że pociąg jedzie i znowu krzyk: kto panu to powiedział,ze jedzie? NIE JEDZIE!
Dom wariatów! W końcu koleżanka kasjerki postanowiła pójść do informacji. Potwierdziła, że PROSNA jedzie. No to sprzedała mi bilet.... z łaską wielką.

Pociąg stawił się na peronie 5 punktualnie. Jednostka PR Białystok. W środku piec, gorąco jak w Afryce. No tak, następna będzie Arktyka. Bo tylko te dwie opcje znają w PKP? Potem było tak umiarkowanie. Aż dziwne. Pociąg ruszył i jechał ostro. Pierwsza stacja Dęblin. Postój kilka minut. Puławy Miasto, Nałęczów i Lublin. Punktualnie. Podobnie w Chełmie. Na odcinku z Lublina do Chełma okazało się, że niektórzy pasażerowie mają bilet na regio zamiast interregio, więc bardzo życzliwa pani konduktor pobrała dopłaty, ale co godne pochwały nie pobrała opłat za wystawienie biletu w pociągu, niejako przejmując część odpowiedzialności za źle wystawiony w kasie bilet. To było naprawdę grzeczne, bo przecież mogła dorzucić 5 zł każdemu.... i pomyśleć, że ta życzliwa pani konduktor jak i kasjerka w Warszawie są z tej samej gliny...
Wnioski: połączenie Wrocław-Chełm jest bardzo dobre. Ale z racji tego, że pociąg jedzie 2 razy w tygodniu, jest mało znane i mało upowszechnione. Gdyby pociąg kursował codziennie, na pewno miałby sporo pasażerów. Cenne było to, że jechał zgodnie z rozkładem, a miałem nawet wrażenie, że pojawiał się na niektórych stacjach nawet minutkę wcześniej.

Co sądzicie o tym połączeniu, czy warto zabiegać o 7 dni w tygodniu i to w dwie strony, nie tylko z Wrocławia, ale i z Chełma? Czekam na opinie.
sebg85 - 07-01-2012, 13:55
Temat postu:
A czy z Chełma nie ma bezpośredniego połączenia interregio do Wrocławia, które kursuje przez cały tydzień?
endrju - 07-01-2012, 14:08
Temat postu:
Ten pociąg jest jednym z najdziwniejszych w Polsce. W jedną stronę jedzie do Chełma, w drugą z Białegostoku. Kiedyś na nim jeździły spoty, ale z tego co widzę, jak go wydłużono do Chełma i te moderusy zniknęły. Szkoda. Co do zabieganie o 7 dni w tygodniu - na pewno warto, z tym że czy PR zdołały by to obsłużyć. Nie od dziś wiadomo, że kiepsko u nich z finansowaniem takich połączeń i nie w każdym dniu mogą być dochodowe. Dla Chełma przydałby się codzienny iR do Warszawy (na całej trasie) z czasem przejazdu rzędu 3:25. Bo Prosną z Wrocławia do Chełma nie jeździ nikt.
kolbak - 07-01-2012, 14:14
Temat postu: Re: IR PROSNA Wrocław-Chełm
thassos napisał/a:

Pociąg stawił się na peronie 5 punktualnie. Jednostka PR Białystok. W środku piec, gorąco jak w Afryce. No tak, następna będzie Arktyka. Bo tylko te dwie opcje znają w PKP?


Kwoli ścisłości, to nie już PKP.

thassos napisał/a:

Na odcinku z Lublina do Chełma okazało się, że niektórzy pasażerowie mają bilet na regio zamiast interregio, więc bardzo życzliwa pani konduktor pobrała dopłaty, ale co godne pochwały nie pobrała opłat za wystawienie biletu w pociągu, niejako przejmując część odpowiedzialności za źle wystawiony w kasie bilet. To było naprawdę grzeczne, bo przecież mogła dorzucić 5 zł każdemu.... i pomyśleć, że ta życzliwa pani konduktor jak i kasjerka w Warszawie są z tej samej gliny...


Konduktorzy z PR mają wytyczne, aby za nie pobierać opłaty dodatkowej za zmianę kategorii z R na IR (a nie wiem czy także za wystawienie biletu na IR delikwentowi z biletem TLK), więc to nic dziwnego. Nazwałbym to wręcz powrotem do normalności. Nie można również mówić o źle wystawionym bilecie w kasie bo bilet kupuje się na relację a nie na pociąg. Choć jak widzę jak ludzie podchodzą do zakupu biletu ("bo przecież każdy pociąg jest taki sam") to może dla ich własnego dobra powinno się wprowadzić właśnie system z biletami na konkretne pociągi.
_kamil_ - 07-01-2012, 16:01
Temat postu:
Chełm już ma jeden bezpośredni pociąg do Wrocławia kursujący w dwie strony, mowa tu o iR "Bolko". Dlatego najlepiej by było gdyby "Prosna" kursowała w relacji Białystok-Wrocław-Białystok a "Cisy" w relacji Chełm-Warszawa-Chełm, codziennie, oczywiście przy zachowaniu skomunikowań.
Bardzo dużym plusem iR "Prosna" do Chełma jest godzina odjazdu z Warszawy Centralnej. Smile
robertrush - 07-01-2012, 18:25
Temat postu:
Chłopaki sorki, że to napisze ale zdeka przesadzacie. W porównaniu do ubiegłego rozkładu jazdy, naprawde się u Was poprawiło. Jak czytam propozycje do kolejnego rozkladu to aż mi powieki się zakręcają Śmiech Bez urazy, ale nie róbcie z Chełma metropoli Exclamation Lublin powinien być węzłem kolejowym z dogodnymi przesiadkami na Chełm, Stalową Wolę itp.
endrju - 07-01-2012, 18:44
Temat postu:
robertrush - powiem tak, jeśli Lublin będzie takim węzłem komunikacyjnym z DOGODNYMI przesiadkami na pociągi do Chełma to mi szczerze mówiąc wystarczy. Tylko co z tego, jak na 9 pociągów dalekobieżnych - skomunikowanych jest hmm... 2?. Okej - pojawił się iR Bolko, ale w kwestii połączeń z Warszawą się pogorszyło. Jeszcze w poprzednim rozkładzie jazdy mieliśmy super skomunikowanie z TLK Gałczyński (8 min na przesiadkę w Lublinie), dzięki czemu do Wawy można było dojechać w około 3:50. Teraz to połączenie jest o ponad 40 minut dłuższe. Tak więc sorry - ale wg mnie ten rozkład to jest jedna wielka kpina.
thassos - 07-01-2012, 18:49
Temat postu:
robertrush napisał/a:
Lublin powinien być węzłem kolejowym z dogodnymi przesiadkami na Chełm, Stalową Wolę itp.


powinien być, a NIE JEST, spójrz do rozkładu!
lubelak195 - 07-01-2012, 18:51
Temat postu:
Ale Chełm to największe miasto niewojewódzkie po tej stronie Wisły.- powinno miećze3 sensowne połączenia do Warszawy (IR ew. TLK- a nie ten przeklęty Kijów) 2 ranne jedno popołudniowe, IR Bolko do Wrocławia (jest), i z jedno do Krakowa (niekoniecznie)
Na trasie Chełm- Warszawa jest dość duża busowa konkurencja więc kilka powinno być bezpośrednich, tym bardziej, że to krótka trasa.
robertrush - 07-01-2012, 19:00
Temat postu:
I co z tego, że największe? Zielona Góra, Legnica też są największymi w regionie i siatke połączeń mają jeszcze bardziej ubogą! Starajcie się o dobre skomunikowania a nie wymyslacie.
thassos - 07-01-2012, 19:05
Temat postu:
zamiast się żołądkować nad połączeniami lubelszczyzny, walcz o swoje w Legnicy, a pozwól innym swobodnie się wypowiadać.


wracając do tematu ...

Nie wiem natomiast jaką frekwencję ma Bolko, ale nie jest nazbyt atrakcyjną ofertą dla Chełmian, bo na odcinku Chełm-Lublin jest jako Regio, a do tego takie długie ma postoje w Lublinie, że szkoda gadać. To prawda, że Prosna jest może mniej atrakcyjna na odcinku Wrocław-Warszawa, ale jest w super godzinach dla mieszkańców Chełma... tylko tak sporadycznie jeździ, że niewielu będzie brać to połączenie pod uwagę. Więc jeśli nie w relacji Wrocłąw-Chełm, to niech chociaż będzie w relacji Łódz-Warszawa-Chełm, albo Poznań-Warszawa-Chełm i do tego codzinnie (wyjazd z Chełma w okolicach 6, powrót 22)
Ramirez - 07-01-2012, 22:07
Temat postu:
Bym nie powiedział ze Prosna na odcinku Wrocław - Warszawa nie jest atrakcyjna. Z relacji znajomej osoby która miała okazje sie przejechać w piątek na całej trasie czyli Wrocław - Chełm na odcinku do Warszawy już we Wrocławiu 100% frekwencji było Zg
A co do IR Bolko w Lublinie wcale nie ma takich wielkich postojów. W stronę Wrocławia kilka minut, z powrotem te 15 czy 20 minut musi być, bo zawsze z Wrocławia przyjeżdża opóźniony i w praktyce postój w Lublinie to trwa góra 5 minut.
bieluch - 08-01-2012, 08:32
Temat postu:
IR Bolko bardzo sporadycznie przyjezdza do Lublina opóżniony, dłuzszy postój w strone Chełma spowodowany jest doczepieniem drugiej jednostki (tylko w tygodniu - w weekendy na całej trasie kursuja dwie jednostki).

W tym rozkładzie z dołączaniem/odczepaniem jednostek w Lublinie to jakaś mania:)
IR Cisy z Chełma wyrusza na dwoch jednostkach, Lublin oczepia mu jedną z nich i ta druga kursuje w relacji Lublin- Dęblin o 6:34 (nie dotyczy okresów światecznych)

IR Bystrzyca - Lublin doczepia druga jednostkę

Wg mnie wszystkie IR na odcinku Chelm - Lublin - Chełm powinnybyc przynajmniej przyspieszone jak to ma miejsce z szynobusami do Zamościa.
sebek - 08-01-2012, 09:01
Temat postu:
Ja bym w przyszłości wprowadził nowy IR, dojeżdżający do Katowic w godzinach południowych. Trasa identyczna jak Bolko, ale relacja skrócona Chełm - Katowice.
IR Chełm 5.05 - Katowice 11.40
IR Katowice 16.05 - Chełm 22.40

Przyjazd porannego IR do Katowic o 11.40, zalety, możliwość przesiadki na IR Galicja do Jeleniej Góry(odjazd z Katowic - 11.48), skomunikowanie z pociągami do Bielska, Zwardonia, międzynarodowym EC do Pragi.
IR z Katowic do Chełma 16.05, podobne zalety, przyjazdy pociągów z Bielska, Wrocławia, Pragi, sporo skomunikowań, no i przede wszystkim uzupełnienie brakującego dawnego Sztygara do Lublina, który zawsze był z Katowic 16.30-17.30 przez wiele lat. Brakuje wieczornego pociągu ze Śląska do Lublina/Chełma.
lubelak195 - 08-01-2012, 09:13
Temat postu:
Ale pomyśl teraz o ludziach z tych wsi, które by ominął- jeżeli przyśpieszony, to w ramach rekompensaty zwykły osobowy na odcinku Lublin-Rejowiec w podobnych godzinach kursowania.
A Łączenie dwóch jednostek nie musi tak długo zajmować, jeżeli jedna już by stała przy peronie w momencie przyjazdu Bolka.
bieluch - 08-01-2012, 09:23
Temat postu:
wystarczy spojrzec w rozkład ze przed IR Bolko i Bystrzyca z Chełma ok 35 minut wczesniej kursuje Regio. Takze rekompensata juz jest.

Zgadzam sie, łączenie nie musi tyle trwać ale lubelski zakład zawsze sie czyms musi wyróżnić
siwiutki91 - 08-01-2012, 10:34
Temat postu:
Cytat:
jeżeli jedna już by stała przy peronie w momencie przyjazdu Bolka.

na tym samym torze?
kolbak - 08-01-2012, 11:47
Temat postu:
bieluch
A nie uważasz, że w ruchu regionalnym te 35 minut to jest jednak sporo? Zresztą mówisz tu od odwrotnym kierunku w którym postój Bolka jest tylko 7-minutowy. Myślę, że mniejszą różnicę osobom jadącym Radomia/Kielc/Katowic/Wrocławia do Chełma robi te 20 minut w Lublinie, niż jadącym z przystanków z Lublina do przystanków na linii chełmskiej i samego Chełma jechanie osobówką odpowiednio godzinę wcześniej lub godzinę później...
bieluch - 08-01-2012, 13:03
Temat postu:
tak nie uwazam biorac pod uwage, ze np w niedziele pociagi z Chełma do Lublina odjezdzaja o 11:30, 12:05 nastepny dopiero o 15:30 i 16:07 nastepny o 18:30. jezeli odstepy trawłyby godzine lub dłuzej wowczas niech wszystkie IR kursuja jak dotychczas jako Regio

W odwrotnym kierunku 20 minutowy postój spowodowany jest dołączeniem drugiej jednostki plus taktem ze pociag ma odjezdzac xx:45. IR Prosna w Lublinie spedza 3 minuty.
kolbak - 08-01-2012, 15:30
Temat postu:
Jak pewnie wiesz w niedzielę 'trochę' mniej ludzi dojeżdża do szkół i pracy i to normalne, że i pociągów jest mniej.
Sumując wszystkie straty ile byśmy zaoszczędzili, gdyby ten pociąg poszedł jako osobny (bez łączenia jednostek, czekania w Lublinie i postojów na przystankach)? 30 minut? W kontekście 9,5 godzinnej podróży z Wrocławia to relatywnie niewiele. A miejmy na uwadze, że ten pociąg ma na siebie zarabiać. Nie wiem czy bez postojów na odcinku Lublin - Chełm potoki podróżnych, że tak powiem, 'dalekobieżnych' dałyby pokrycie kosztów.
bieluch - 08-01-2012, 15:43
Temat postu:
doskonale wiem ze lokalny potok podroznych jest mniejszy stad dziwia mnie odstepy czasowe a potem puszczanie pociagu jeden po drugim
Wystarczy np pociag z 15:30 zrobic zdecydowanie wczesniej a pozniej z Chełma puscic Bystrzyce na dwóch jednostkach i juz podroz bylaby krotsza plus nie byłoby sytuacji gdzie w jednej jednostce frekwencja wynosi ponad 100% w drugiej wynosi 70%

ale to tak dla podsumowania tematu:)
thassos - 08-01-2012, 19:26
Temat postu:
a wracając do tematu PROSNY, co można zrobić, żeby ta:
1. jeździła codziennie
2. w dwie strony
3. wyjazd z Chełma ok.6.00
4. do tego na całej trasie IR
5. powrót w godzinach dotychczasowych
robertrush - 09-01-2012, 18:27
Temat postu:
thassos napisał/a:
a wracając do tematu PROSNY, co można zrobić, żeby ta:
1. jeździła codziennie
2. w dwie strony
3. wyjazd z Chełma ok.6.00
4. do tego na całej trasie IR
5. powrót w godzinach dotychczasowych

Stwórz nową spółkę kolejową i niech jej flagowym pociagiem będzie "Prosna 2" która:
1. będzie jeździła codziennie;
2. w obu kierunkach;
3. wyjedzie z Chełma o 5:59;
4.na całej trasie bedzie w taryfie IR;
5. powróci w godzinach dotychczasowych;

thassos,
w którym miejscu zabroniłem Tobie swobodnego wypowiadania się? a może komus innemu zabroniłem? jeśli nie wiesz co oznacza słowo forum, to spójrz w słownik Exclamation
_kamil_ - 09-01-2012, 19:11
Temat postu:
thassos, Jeżeli będzie wyruszał ok. 6:00, a nie jak dotychczas o 5:00 to wyjdzie to samo co z TLK Chełmianin, czyli, że będzie można się dotoczyć do Warszawy po 10, prawie na 11, a to jest stanowczo za późno. Mógłby starować o 5:30, gdyby czas przejazdu wynosił około 3 godzin 20 minut. Smile
Ramirez - 09-01-2012, 19:26
Temat postu:
robertrush napisał/a:
I co z tego, że największe? Zielona Góra, Legnica też są największymi w regionie i siatke połączeń mają jeszcze bardziej ubogą! Starajcie się o dobre skomunikowania a nie wymyslacie.


Bym nie powiedział że Legnica i Zielona Góra maja gorsze połączenia....Takim myśleniem to równie dobrze można powiedzieć - zlikwidujmy wszystko np z Przemyśla i zróbmy im skomunikowania Laughing
Dla nas, mieszkańców Chełma do szczęścia by wystarczył codzienny bezpośredni poranny pociąg do Warszawy Wschodniej, Centralnej, Zachodniej oraz porządne skomunikowania a nie jak teraz zostało zrobione że z przesiadka z Regio w Lublinie na TLK to z reguły czekanie 60 czy 90 minut.
A to że udało się "wywalczyć" IR Bolko to żaden wielki przywilej dla mieszkańców Chełma i innych miejscowości na trasie do Lublina. Wcześniej była nienormalna sytuacja, ze na odcinku Chełm - Lublin jechał EN57 aby potem było się przesiadać na kolejny EN57 na trasie Lublin - Wrocław. To tylko likwidacja tej chorej sytuacji.
robertrush - 09-01-2012, 20:51
Temat postu:
Ramirez,
z tą Zieloną i Legnicą to był taki sarkazm...
moj grzeczny post odnosił sie w wiekszej części do propozycji jakie czytalem i o tym tez napisałem. Zreszta nie chcę wyjść na wroga ludu nr 1 Śmiech i jak cos tojestem z Wami!
thassos - 13-01-2012, 10:53
Temat postu:
dzisiaj PROSNA wyrusza w trasę do Chełma, kto zda relację?
bieluch - 13-01-2012, 14:36
Temat postu:
dzisiaj i w niedziele Prosna do Chełma dotrze godzine póżniej ze względu na objazd
thassos - 14-01-2012, 09:23
Temat postu:
a dojechał chociaż?
bieluch - 16-01-2012, 08:37
Temat postu:
wczoraj IR Prosna z Warszawy Centralnej do Chełm Miasto jechala 3 godz. 15 min takze przy dobrze ułozonym rozkładzie widac, pociag moze stac sie konkurencja dla busów. Na Chełm Miasto wysiadło 21 osób, około 20 osob pojechało na glówny. Widac, ze przyjazd pociagu w niedziele po godz. 23 nie zmniejszył ilości podroznych.
Ramirez - 16-01-2012, 08:41
Temat postu:
No to nieźle całkiem, na tle pierwszego kursu który do naszego miasta zajechał 16 grudnia. Wtedy było znacznie gorzej. Widać coraz więcej ludzi poznaje ten pociąg Wink
thassos - 30-01-2012, 14:09
Temat postu:
Jak tabor Prosny w ostatni weekend? Zmieniło się coś na lepsze? Kto jechał?
bieluch - 30-01-2012, 20:41
Temat postu:
Prosna cały czas jezdzi na EN57 (raz siedzenia są bardziej miekkie, drugi raz troche mniej Smile ). Napewno do przerwy wakacyjnej nic sie w tym temacie nie zmieni.

[ Dodano: 12-02-2012, 08:25 ]
w piatek 10.02 do Chełma przyjechało ok 60 osób, po coraz wyzszej frekwencji widać, ze wszystkie IR do/z Chełma są strzałem w dziesiątke:)
Jedyny problem to ogrzewanie - szczelność okien pozostawia wiele do zyczenia.
thassos - 12-02-2012, 14:04
Temat postu:
To prawda, gdy ostatni raz jechałem Prosną, grzali niemiłosiernie, ale przez okna wiało jak na dworcu, a nie w pociągu... stara zdezelowana jednostka, czego wymagać... ale na takiej trasie mogliby się postarać o coś lepszej jakości....

[ Dodano: 24-02-2012, 23:55 ]
kto jechał dzisiaj PROSNA?

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group