INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. lubelskie - Chełm-Zamość. Poprawa frekwencji

endrju - 21-12-2011, 15:50
Temat postu: Chełm-Zamość. Poprawa frekwencji
Witam serdecznie,

Jeżdżąc często porannym pociągiem R Podkomorzy na odcinku Chełm-Rejowiec zdołałem zauważyć jak bardzo mało osób wybiera ten środek transportu aby dojechać do Krasnegostawu czy Zamościa. Pomyślałem, że my Chełmianie możemy spróbować zachęcić inne osoby do podróżowania koleją na tym odcinku. Rozkład jest jaki jest, oczywiście warto się starać o jego ulepszenia jak i wprowadzenie taryfy PWC, ale wydaje mi się jedyną drogą do utrzymania połączeń Chełma z Zamościem jest zachęcenie mieszkańców do korzystania z nich. Dlaczego ludzie nie jeżdżą Podkomorzym? Bo nie wiedzą, że takie coś istnieje!. Dowód? Specjalnie poszedłem na dworzec BUS i zadałem pytanie około 20 osobom czekającym na busa do Krasnegostawu/Zamościa czy wiedzą, że w tej relacji także jeździ pociąg. Nikt nie odpowiedział twierdząco.

Zachęcam więc wszystkie osoby, aby podjąć akcję informacyjną mającą na celu popularyzację kolejowego połączenia Chełm-Zamość w kręgu Chełmian. Myślę, że przede wszystkim można tutaj liczyć na uczniów i studentów, bo tutaj cena biletu jest niższa niż busa, w przypadku normalnego niestety jest już gorzej. Przygotowałem już nawet wstępne "ulotki z rozkładem jazdy", które można by było rozdystrybuować w różnych miejscach Chełma - przede wszystkim dworzec BUS, jak również w okolicznych sklepach. Szczegółowy pomysł przedstawię każdemu kto będzie zainteresowany.

Przygotowane pliki możecie zobaczyć tutaj:
KLIK 1
KLIK 2

Pozdrawiam
lubelak195 - 21-12-2011, 19:38
Temat postu:
Najpierw to trzeba by powalczyć o krótsze skomunikowania w Rejowcu- maksymalnie 5-10 minut, a dopiero iść z tym do ludzi- podejrzewam, że pół godziny czekania w Rejowcu odstraszy potencjalnych klientów
endrju - 21-12-2011, 20:40
Temat postu:
Tylko to się robi takie błędne koło. Pisałem maile do PR, ale ich to chyba nie obchodzi ta relacja, bo prezentują typowo betonowe myślenie - "Ludzie nie jeżdżą pociągami w relacji Chełm -Zamość. To może poprawimy rozkład skracając skomunikowania w Rejowcu? Po co, skoro ludzie nie jeżdżą". I tak to się ta sprawa ma. Ogólnie o kwestii skomunikowań w tym rozkładzie jazdy to można książkę by napisać. Ale skoro tak dalej będą podchodzić do klienta - to po co ma jeździć i ten jeden Podkomorzy. Skomunikowanie na niego osoby z Lublina mają niemal doskonałe. I co z tego? Jak z przesiadki korzysta max 5 osób. A powrót tego pociągu o 19:13 z godzinnym postojem w Rejowcu to istna parodia.

Ale tak czy inaczej myślę, że warto by przekonać Chełmian chociaż do tego porannego połączenia, które czas przejazdu ma porównywalny z busami (przynajmniej na odcinku Chełm-Krasnystaw). A z czasem zainteresowanie mieszkańców może wzrastać. Jeden podróżny będzie przekazywał następnym itp itd.
Ramirez - 21-12-2011, 20:51
Temat postu:
Fajna inicjatywa ale osobiście bym wolał spróbować spopularyzować te IR które mamy, do Warszawy i Wrocławia. Jakie by nie były ale są, bo na konkurencyjna firmę to nawet liczyć nie możemy Zg
A czy ten poranny regio do Zamościa to w ogóle będzie? Gdzieś coś pisało o tym że od stycznia ma być skasowany. Może w takiej plotce jest trochę prawdy
pawelu - 21-12-2011, 23:05
Temat postu:
Panowie, każdy z Was ma rację z tym co piszecie. Pomysł Endrju jest dobry, bo na pewno jedną z przyczyn że "Podkomorzy" ma tak niską frekwencję jest to, że ludzie w ogóle nie wiedzą o takim połączeniu. No bo niby skąd mają wiedzieć jak tyle lat takiego połączenia nie było i chcąc nie chcąc musieli przyzwyczaić się do busów. Zwłaszcza trzeba by reklamować to wśród ludzi młodych, uczniów, etc. Kwestia zmiany sposobu myślenia i mentalności kolejowego betonu to temat na epopeję, i chyba o wiele łatwiej będzie ludzi przekonać do konkretnego połączenia niż tego dokonać.
To co pisze Ramirez jest również bardzo ważne, gdyż z IR z/do Warszawy i Wrocławia jakie by one tam nie były, na pewno skorzysta o wiele więcej chętnych. I nie wolno dopuścić aby zniknęły one z rozkładu jazdy bo to już będzie kaplica dla Chełma i jego mieszkańców. Na temat oferty prestiżowej spółeczki dla Chełmian nie chcę się wypowiadać, szkoda nerwów w tak pięknym okresie. A już na torach województwa lubelskiego pojawiły się zmodernizowane EZT EN57-Al, i tylko czekać jak ruszą do stolicy z "Bystrzycą" Very Happy
bieluch - 02-01-2012, 17:25
Temat postu:
Podkomorzy kursuje niestety tylko do niedzieli 8 stycznia takze Chełm i Zamość stracą bezpośrednie połączenie
endrju - 02-01-2012, 19:44
Temat postu:
Oczywiście mogłem się tego spodziewać. Przy takiej frekwencji nie opłaca się prowadzić szynobusy zwłaszcza przy rosnących cenach ON, ale...
1) Przewozy Regionalne nie zrobiły NIC, aby zachęcić okolicznych mieszkańców do korzystania z tego pociągu. NIC, aby nawet ich poinformować. Tak samo UMWL.
2) O ile porannego skomunikowania w Rejowcu nie można było traktować poważnie, o tyle z powrotem robi się duży problem. W poprzednim rozkładzie jazdy wyjazdy z Lublina układały się następująco: 18:26 ; 20:26 ; 22:26. Teraz po 20 zrobiła się dziura. "Załatano" ją pociągiem Magnat skomunikowany w Rejowcu z Podkomorzym. W konsekwencji można było wyjechać z Lublina do Chełma o 20:45. No i jak odpada pociąg Podkomorzy, nie mamy już tego połączenia. Teraz wyjazdy z Lublina układają się: 18:55, 19:45, 22:35. Nie muszę chyba mówić że to nie jest najlepsza sytuacja.
bieluch - 02-01-2012, 20:00
Temat postu:
w piatki i w niedziele o 21:23 jest jeszcze do Chełma IR Prosna, nie zmienia to jednak faktu, ze po tylu latach Chełm traci skomunikowanie z popularnym pociagiem TLK Gałczyński
endrju - 02-01-2012, 21:16
Temat postu:
Po prostu jestem zdruzgotany. O ile w całym kraju widać zauważalną poprawę w funkcjonowaniu kolei o tyle kolej w Chełmie zmierza w przeciwnym kierunku. Myślałem że i tak beznadziejnego rozkładu bardziej skopać się już nie da, a teraz zabierają skomunikowanie z najbardziej popularnym pociągiem powrotnym z Warszawy. Dla mnie po prostu masakra. Szkoda, że dopiero teraz zaczynam doceniać ubiegłoroczny rozkład. Piszmy gdzie się da, może jeszcze da się coś zrobić.
pawelu - 02-01-2012, 21:34
Temat postu:
Jeżeli chodzi o skomunikowania w Lublinie to rzeczywiście ten rozkład przedstawia się masakrycznie. Ale biorąc pod uwagę, że wreszcie pojawił się bezpośredni IR "Bolko", który zapewnia skomunikowanie z kilkoma dużym ośrodkami w kraju jak i weekendowe "Prosna"/"Cisy" i "Bystrzyca" dzięki którym jest bezpośrednie połączenie między innymi z Warszawą to bywały gorsze rozkłady.
Moim zdaniem najrozsądniejszym wyjściem w tej sytuacji jest uruchomienie łącznika Rejowiec-Chełm, który w Rejowcu będzie skomunikowany z Regio "Magnat" do Zamościa. Bo tak to, poza piątkiem i niedzielą gdzie jedzie "Prosna" , po godz. 17 wyjazd z Warszawy do Chełma koleją staje się po prostu niemożliwy.
bieluch - 03-01-2012, 09:33
Temat postu:
wg strony internetowej PR podkomorzy ma kursowac w tych samych godzinach co obecnie tylko w relacji Rejowiec - Zamość - Rejowiec. Ciekawe czym podyktowana jest ta zmiana skoro na tym odcinku tez pociag jezdzi pusty.
Pojawi sie dodatkowy pociag w relacji Zamość (odj 4:32) - Rejowiec (przyj 5:40) oraz Rejowiec (odj 23:37) - Zamość (przyj 0:45). Oba pociagi w Rejowcu bedą skomunikowane z pociagami Chełm - Lublin - Chełm
filip39 - 03-01-2012, 20:33
Temat postu:
Ropa podrożała i stwierdzili, że głupotą jest kopcić pod drutem. Być może.
bieluch - 04-01-2012, 08:41
Temat postu:
lepiej jest kopcić pod drutem 50km niz 20km Smile
Ramirez - 04-01-2012, 10:22
Temat postu:
bieluch napisał/a:
wg strony internetowej PR podkomorzy ma kursowac w tych samych godzinach co obecnie tylko w relacji Rejowiec - Zamość - Rejowiec. Ciekawe czym podyktowana jest ta zmiana skoro na tym odcinku tez pociag jezdzi pusty.
Pojawi sie dodatkowy pociag w relacji Zamość (odj 4:32) - Rejowiec (przyj 5:40) oraz Rejowiec (odj 23:37) - Zamość (przyj 0:45). Oba pociagi w Rejowcu bedą skomunikowane z pociagami Chełm - Lublin - Chełm


Jeżeli ma coś jeździć na takich odcinkach jak Rejowiec - Zamość to lepiej by zrobili Regio skomunikowane w Rejowcu z IR Bolko. Więcej by pożytku z tego było. Dziwne że nikt tego nie zrobił, no chyba że komuś zależy aby za dużo ludzi pociągami przypadkiem nie jeździło Zg
bieluch - 04-01-2012, 10:49
Temat postu:
widac, ze nawet pociagi tej samej spólki są dla lubelskiego zakladu problemem zeby je skomunikowac. Pociagi z Zamoscia nie bedą skomunikowane w Rejowcu z Cisami, Bolko i Bystrzyca. Widocznie komus na tym zalezy.
Podkomorzy na calej trasie jezdzi pusty ale bedzie odwolany na odcinku Chelm Rejowiec - czyzby na pozostałym odcinku kolej spodziewała sie jakiegos nagłego ożywienia
lubelak195 - 04-01-2012, 14:58
Temat postu:
Tu taj chodzi o:
-Przewozy pracownicze- pociąg z Zamościa 4 .32 dociera do Lublina o tej porze, ze można bez problemu zdążyć na 7.15, czy 7.30 do pracy czy szkoły, a jak się postara to nawet na 7- brak takiego połączenia był już od dawna sygnalizowany przez mieszkańców
-wieczorny umożliwia późny powrót z Lublina- też był porządany.
Exsimus - 04-01-2012, 15:07
Temat postu:
endrju,

Ulotka jest twojego autorstwa, bo widząc ją ciśnie mi się na usta jedno słowo na Z jest taka dobra, zatrudnij się gdzieś w marketingu !
Dresio - 04-01-2012, 15:22
Temat postu:
Z tym skomunikowaniem w Lublinie, Gałczyńskiego z pociągiem do Chełma to jakaś paranoja Evil or Very Mad by mogli puścić osobówkę do Chełma np. o 20;21 bo i tak o 20 nie ma nic oprócz pociągu do Zamościa który się nie zatrzymuje na wszystkich stacjach, jak by uruchomili taki pociąg to nie tylko Chełm by zyskał ale i mniejsze miejscowości albo jak już tak ludzi chcą zniechęcić do TLK do Poznania i z powrotem to niech wydłużą RE Warte żeby na odcinku Chełm - Lublin jechał jako Regio+ i na stacji Rejowiec był skomunikowany z pociągiem do Zamościa. Mówią, że podkomorzy muchy wozi a jak przed wigilią w piątek 23 grudnia o godzinie 13;40 widziałem Regio z Zamościa do Lublina to miał super frekwencje aż 2 osoby.
endrju - 04-01-2012, 15:55
Temat postu:
@Exsimus - dzięki za dobre słowo na temat moich ulotek. Zdaje sobie sprawę że pod względem graficznym to nie jest jeszcze to co być powinno, ale udostępniłem je w wersji testowej aby dowiedzieć się czy ten projekt ma jeszcze sens. Przygotowując je kierowałem się przede wszystkim przejrzystością i przedstawieniu zalet podróżowania koleją w relacji Chełm-Zamość. Głównym celem było przede wszystkim przedstawienie informacji o połączeniu. Nie zdziwiłbym się wcale gdyby się okazało że w takiej Zawadówce więcej osób wie o tym połączeniu niż w Chełmie. Tak to już jest. Tak jak się spodziewałem niestety PR nie zrobiły żadnych akcji promocyjnych i w konsekwencji skróciły Podkomorzego do relacji Rejowiec-Zamość. Moją ulotkę można by zakutalizować ale nie wiem czy jest jakikolwiek sens. Ja oczywiście ciągle wybierałbym połączenia do Zamościa z przesiadką w Rejowcu, ale wszyscy inni pójdą na dworzec busów i sprawa praktycznie jest skończona. PR teraz nie zrobią nic na Chełm-Zamość.

Co do działu marketingowego - najpierw niech zdobędę wykształcenie w tym zakresie, potem będziemy myśleć Very Happy

Niestety Przewozy Regionalne totalnie olały sprawę skomunikowania z pociągiem powrotnym TLK Gałczyński i nic nie wskazuje na to by się coś w tej sprawie zmieniło. Rozumiałbym przewoźnika gdyby prowadzono jakieś remonty, naprawy itd utrudniające skomunikowania, ale w tym przypadku nie widzę przyczyny takiego stanu rzeczy. Przecież Przewozy Regionalne na trasie Lublin-Chełm nie konkurują z PKP Intercity. Ale nie, PR wolą odcinać od siebie dopływ pasażerów z wieczornego TLK Gałczyński. A co tam, niech siedzą sobie 2 godziny z kawałkiem w poczekalni.

@Dresio - RE Warta może być wydłużona tylko w soboty, o czym była mowa na forum.

Cytat:
Mówią, że podkomorzy muchy wozi a jak przed wigilią w piątek 23 grudnia o godzinie 13;40 widziałem Regio z Zamościa do Lublina to miał super frekwencje aż 2 osoby.

Co ciągle nie zmienia faktu, że Podkomorzy wozi muchy.
bieluch - 04-01-2012, 18:25
Temat postu:
dzisiaj z Chełma do Rejowca o godz.13:00 wyjechało ok 30 osób (myslalem ze bedzie o wiele gorzej), blisko połowa z tych podróznych przesiadła sie w Rejowcu do regio z Zamoscia do Lublina. Odrodzeniem z Zamoscia do Rejowca przyjechał z około 15 pasażerami
endrju - 04-01-2012, 19:22
Temat postu:
Ten pociąg o 13:00 wbrew pozorom cieszy się dużym zainteresowaniem. Jak jechałem nim w ubiegłą środę to przesiadło się na odrodzenie zdecydowanie powyżej 25 osób (nawet filmik nagrałem, bo oczom nie dowierzałem, wstawię lada moment).

[ Dodano: 04-01-2012, 21:26 ]

thassos - 04-01-2012, 23:51
Temat postu:
daremne.... połączenie z Chełma do Zamościa uwalają, a paradoksem jest to, że w połączeniu Chełm-Rejowiec i Rejowiec-Lublin można znaleźć się szybciej w Lublinie... bo jedzie jako przyspieszony i jest lepiej skomunikowany w Lublinie z TLK ami niż regio z Chełma..... i słusznie, bo w Zamościu o to walczą, a Chełm wszyscy mają gdzieś.... najważniejsze, żeby pasażerowie z Chełma nabijali kasę PR, bo to jest największy potok pasażerów w regionie, reszta nie jest potrzebna...
Ramirez - 05-01-2012, 05:58
Temat postu:
endrju napisał/a:
Ten pociąg o 13:00 wbrew pozorom cieszy się dużym zainteresowaniem. Jak jechałem nim w ubiegłą środę to przesiadło się na odrodzenie zdecydowanie powyżej 25 osób (nawet filmik nagrałem, bo oczom nie dowierzałem, wstawię lada moment).

[ Dodano: 04-01-2012, 21:26 ]


Ja tam nie widzę nic dziwnego, bo to jedyne sensowne połączenie aby dotrzeć do Lublina na pociąg RE Warta do Warszawy. Z takimi torbami przecież nie pojechali do Lublina, tylko dalej.
ak7d - 09-01-2012, 02:54
Temat postu:
Czy ktoś wie jak się ma frekwencja w tym pociągu ostatnim do Zamościa?
lubelak195 - 09-01-2012, 08:55
Temat postu:
Ramirez, ale z dwoma przesiadkami, więc może odstraszać klientów, ale jak widać na szczęście nie odstrasz Smile.
Pt31 - 13-03-2012, 20:47
Temat postu:
Witam serdecznie,

W ubiegłym roku wybrałem się pociągiem Podkomorzy z Chełma do Zamościa, podróż podyktowana była ciekawością przejechania się tą linią, oraz z zamiłowania do kolei. Niestety frekwencja praktycznie zerowa, do Zamościa dojechało raptem 5 osób z czego 3 były z Chełma.
Rafaello1973 - 13-03-2012, 21:10
Temat postu:
Z ciekawości jako osoba pochodząca z Wielkopolski pisałem do IC w propozycjach do RJ 2012-13 także odnośnie wydłużenia "TLK Gałczyński " do Zamościa lub Chełma i w odpowiedzi olali to zupełnie. Jaką dzisiaj odpowiedz dostałem na swoje pismo oraz jakie to były te moje propozycje dzisiaj wrzuciłem załącznikach na forum w propozycjach do RJ 2012-13.
ciekawe co odpiszą z PR-ów ,ale generalnie kolej ma gdzieś wschodnią Polskę szkoda. Sad
Pt31 - 14-03-2012, 19:09
Temat postu:
Rafaello1973,

To smutne, ale Chełm zawsze był traktowany marginalnie i nigdy nie miał zbyt wielu dalekobieżnych połączeń kolejowych, w zasadzie można je policzyć na palcach jednej ręki, pojawiały się one okresowo i znikały bezpowrotnie. Od lat, nie zmieniło się nic w tym względzie, i myślę że długo jeszcze tak pozostanie. Z zazdrością spoglądam na PRZEMYŚL, który położony jest w podobnej odległości od Rzeszowa jak Chełm od Lublina, jednak wielu podróżnych jadących z Przemyśla nie musi przesiadać się z EN57 w Rzeszowie żeby odbywać swoją dalszą podróż do wielu odległych miejsc w Polsce, być może nie powinienem porównywać Przemyśla z Chełmem, ale niewątpliwie te dwa miasta mają dwa podobieństwa:
- porównywalną liczbę mieszkańców
- porównywalną odległość do stolic województwa.

Rafaello1973 dziękuję, za zaangażowanie i monitowanie z odległej Wielkopolski do IC o wydłużenie TLK Gałczyński do Zamościa lub Chełma. Cóż, nadal wschód Lubelszczyzny nie ma co liczyć na wielkie zmiany w tym względzie Sad . Pozdrawiam serdecznie
maciej30 - 14-03-2012, 20:02
Temat postu:
Rafaello1973 PIC nie pusci zadnego składu do Zamoscia od strony Lublina. TLK Hetman jest jedynym składem i tak juz pozostanie. W sumie nie ma o co bić piany. PRy maja bardzo dobrą oferte przewozowa na odcinkach Lublin - Chełm - Dorohusk i Lublin - Zamość. Są skomunikowania w Lublinie z TLKami odjezdzajacymi w Polske, wiec po kiego Ci wydłużać pociag TLK z Lublina do Zamościa.
filip39 - 14-03-2012, 20:55
Temat postu:
@maciej30, to fakt, że są dobrze skomunikowane, dla części to nie problem, ale większość osób jak słyszy "przesiadka" to na twarzy pojawia się grymas i wydobywa się jęk rozpaczy.
Pt31 - 14-03-2012, 22:08
Temat postu:
filip39,

Chciałbym się krótko odnieść do "GRYMASU Rozpaczy" z powodu przesiadki. Sama przesiadka to nic wielkiego, ale czasami bywała bardzo kłopotliwa, pamiętam jak kilka razy sprzed nosa uciekł mi pociąg z Lublina do Kędzierzyna Koźla, jak w Warszawie musiałem kombinować żeby jakoś dojechac do Piły bo pociąg nie dojechał na czas, także ten GRYMAS ma prawo się pojawić.
filip39 - 14-03-2012, 23:18
Temat postu:
To prawda i właśnie tego ludzie się boją, tym bardziej jeśli skomunikowania nie będą zawsze i na 99.99% zagwarantowane. Jeśli pociągi odjeżdżają gdzieś co godzinę to nie ma problemu, ale jeśli mamy jak np. w przypadku Zamościa kilka par, które jednak póki co spisują się dobrze to ta przesiadka jednak budzi cień wątpliwości. Myślę, że ludzie skusiliby się jakby mieli zagwarantowane bezpośrednie wagony do Chełma i Zamościa z Warszawy, tudzież innych miast.

ok, może nie odbiegajmy aż tak od tematu

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group