INFO KOLEJ - forum kolejowe

Rozkład jazdy - Opóźnienia pociągów z systemu SEPE

kms - 21-12-2011, 14:42
Temat postu: Opóźnienia pociągów z systemu SEPE
Witajcie, opublikowaliśmy dziś na intercity.pl aplikację do sprawdzania ruchu pociągów pobierająca dane z systemu SEPE (tego, który mają dyżurni ruchu PKP PLK). System w wersji dla podróżnych jest uproszczony (tj. po kliknięciu w nr pociągu pokazują się stacje handlowe, bo w tradycyjnym SEPE są wszystkie posterunki, które mija pociąg).

Zapraszam do testowania i zgłaszania mi na priv'ie uwag. Niestety musieliśmy wczoraj wyrzucić z niego pociągi Przewozów Regionalnych, bo PR-y nie wyraziły zgody na włączenie się w tej projekt. Szkoda, ale ten system to i tak naprawdę wielki przełom na polskiej kolei (sam do niedawna nie wierzyłem, że doczekam momentu, kiedy zwykły pasażer będzie miał dostęp do systemu aktualizowanego przez dyżurnych ruchu).

http://infopasazer.intercity.pl/
pospieszny - 21-12-2011, 14:55
Temat postu:
Rozumiem PR-y, nikt przecież tak sam z siebie nie chce być liderem upublicznionego SEPE Śmiech

Wszystko rzecz jasna dla komfortu potencjalnych pasażerów Mr. Green
Rafał - 21-12-2011, 16:37
Temat postu:
Świetne! Niestety, olbrzymia szkoda, że nie ma w systemie pociągów PR, bez tego system jest nieco "kaleką". Moim zdaniem, każdy przewodnik pasażerski w Polsce powinien być zobowiązany do udzielania informacji poprzez taki system o swoich pociągach.
Pabianiczanin - 21-12-2011, 17:02
Temat postu:
Szkoda że nie ma PR.Ale pomysł dobry jest.
tobiask2906 - 21-12-2011, 18:04
Temat postu:
W Niemczech to istnieje juz od ja nie wiem ile lat. Dobrze, ze NARESZCIE PKP to tez robi! Very Happy Very Happy Very Happy
sebek - 21-12-2011, 18:10
Temat postu:
Koniec roku pozytywnie zaskakuje zmianami na lepsze. Każde takie udogodnienia, szczególnie teraz zimą, są naprawde przydatne. Może wreszcie nasza kolej zmierza ku lepszym czasom. Dworce remontują, wagony naprawiają, nowoczesne systemy informacyjne wprowadzają. Jest jakiś postęp, byle to wszystko się rozwijało w dobrym kierunku.
Anonymous - 21-12-2011, 18:57
Temat postu:
Swietnie, teraz to propagowac, propagowac i jeszcze raz propagowac, bo 99,9% podroznych nawet nie wie, ze moze przed wyjsciem z domu na dworzec sprawdzic, czy jego pociag jest opozniony.
Anonymous - 21-12-2011, 19:45
Temat postu:
Matko! No nie wierzę własnym oczom Laughing No i co? Dało się? Pewnie, że sie dało, wystarczyło tylko chcieć Smile A PR łaski nikomu nie robią Wink
winograd - 21-12-2011, 21:18
Temat postu:
Najlepszy "pornus", jaki można oglądać w domu Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
Anonymous - 21-12-2011, 21:33
Temat postu:
Ty się śmiej, ile w tym dramatyzmu jest Very Happy Ale ogólnie to bardzo fajnie to wygląda Smile Zobaczymy co z tego bedzie na dłuższa metę Smile
Anonymous - 21-12-2011, 22:36
Temat postu:
Faktycznie szkoda, ze PR podziekowaly, ale w sumie maja cos w tym stylu opartego na GPS, wiec tez mozna sprawdzac.
Anonymous - 21-12-2011, 22:51
Temat postu:
No tak, ale zdecydowanie lepiej byłoby jakby wszystko było w jednym miejscu Smile
pawelu - 21-12-2011, 23:13
Temat postu:
Nie byłbym zdziwiony jakby PR-y przyłączyły się niedługo do tego systemu. Tymczasem rzecz naprawdę świetna, i rzeczywiście to milowy krok naprzód jeżeli idzie o informatyzację polskiej kolei.
pospieszny - 22-12-2011, 00:41
Temat postu:
Tu do żadnego systemu nie trzeba się przyłanczać, dane są pobierane z stanowiska głównego dyspozytora PLK.

No ale łaskawcy z PR nie wyrazili zgody aby inormacja o ruchu ich pociagów była dostępna.
Anonymous - 22-12-2011, 10:13
Temat postu:
Przecież PR-y mają swój system zamieszczony na stronie. Po co mają się przyłączać do czegokolwiek w czym bierze udział PKP Intercity Very Happy... Tak mi się wydaje (a może źle mi się wydaje) - że za ten system pewnie coś się płaci...

Ale kurcze super sprawa - nareszcie wiem że moja Hańcza jest dziś opóźniona o 26 minut Very Happy Na Sitkolu jej dziś w ogóle nie widać...
1762 - 22-12-2011, 10:34
Temat postu:
Cytat:
Przecież PR-y mają swój system zamieszczony na stronie

Tylko, że dotyczy on wyłącznie pociągów z GPS-em i połączeń odwołanych (i to z opóźnieniem podawane), a co do reszty i tak nie ma informacji.
sebek - 22-12-2011, 12:09
Temat postu:
Wiele ciekawostek można dowiedzieć dzięki temu systemowi. Przed chwilą sprawdzałem przyjazd pociągu do stacji Sosnowiec Gł - EC Praha, system pokazał -7, czyli pociąg aż tyle przed czasem. Z tego wynika, że spory zapas czasowy jest na CMK i rozkłady mogłby być zmienione, z czasem przejazdu dla EC Warszawa - Katowice zamiast 2.40 np.2.30. Zresztą kilka lat temu, czas przejazdu EC na tym odcinku wynosił 2.27 i jak widać, nadal jest to możliwe.
sasho33 - 22-12-2011, 14:15
Temat postu:
Odpowiedź: rezerwa czasowa 3 min/100 km. Po prostu na trasie nie było żadnych nieprzewidzianych okoliczności, więc mogło zdarzyć się tak, że po 300 km bez postoju (mówię na oko, nie wiem ile jest między Wawą a Sosnowcem dokładnie), pociąg przyjechał szybciej o rezerwę dla danego odcinka.
pospieszny - 22-12-2011, 14:44
Temat postu:
Cytat:
PR-y mają swój system

Tak jest w tym ich systemie 3 (słownie trzy procent) uruchamianych połączeń Rolling Eyes
Cytat:
za ten system pewnie coś się płaci...

No właśnie nic się nie płaci, chyba że reputacją ale tą też trzeba jeszcze mieć Rolling Eyes

Dla PR problemem jest że nie można na nim zarobić Śmiech
kms - 22-12-2011, 16:14
Temat postu:
Aaalisha napisał/a:
Przecież PR-y mają swój system zamieszczony na stronie. Po co mają się przyłączać do czegokolwiek w czym bierze udział PKP Intercity Very Happy... Tak mi się wydaje (a może źle mi się wydaje) - że za ten system pewnie coś się płaci...

Żaden przewoźnik nam za to nie płaci. Myśmy dodatkowo od PR-ów chcieli odkupić ich system informowania o opóźnieniach, żeby je jakoś zintegrować, ale tak topornie z nimi szły rozmowy, że nic z tego nie wyszło.
MK_Rabka - 22-12-2011, 17:32
Temat postu:
Cytat:
Tak jest w tym ich systemie 3 (słownie trzy procent) uruchamianych połączeń


Jakie trzy %?
GPS ma znacznie więcej składów przynajmniej w PR Kraków.
sebek - 23-12-2011, 08:23
Temat postu:
Ten system chyba jest dokładny? Non stop pokazuje pociągi jadące CMK i przyjeżdżające do Zawiercia nawet 15min przed czasem! Przed chwilą wyświetlił Odrę z Warszawy -12. Dziwne, czy aż takie rezerwy czasowe są na CMK, przecież są remonty, to skąd takie przyjazdy przed czasem? Może rozkład jazdy na CMK jest żle ułożony i pociągi powinny w rozkładzie mieć powiedzmy 2,35 z Warszawy do Katowic zamiast 2,45.
siwiutki91 - 23-12-2011, 12:14
Temat postu:
no właśnie powinny być remonty, temperatura na minusie robót nie ma, pociąg przejeżdża bez zatrzymań no i jest przed czasem.
pospieszny - 23-12-2011, 13:06
Temat postu:
PR: mamy lepszy system niż konkurenci

PKP Intercity wraz z innymi przewoźnikami pasażerskimi uruchomiło witrynę internetową informującą o ruchu pociągów w całym kraju. Do projektu nie przystąpił nasz największy operator - Przewozy Regionalne. Dlaczego? Spółka samorządowa ma własną i jak twierdzi, lepszą witrynę o ruchu pociągów, z modułem GPS.

System, przy którym współpracują PKP Intercity, PKP PLK, Arriva, Koleje Dolnośląskie, Koleje Mazowieckie, Koleje Śląskie, Koleje Wielkopolskie, SKM Trójmiasto i SKM Warszawa opiera się na informacji przekazywanej przez dyżurnych ruchu PKP Polskich Linii Kolejowych. O uruchomieniu tej witryny pisaliśmy 21 grudnia.

- Natomiast my od ponad roku mamy do zaoferowania własne narzędzie. Jest to system z monitorowaniem pociągów wyposażonych w GPS – mówi Michał Stilger z biura prasowego PR. Dodaje, że większość składów należących do Przewozów Regionalnych jest już wyposażona w urządzenia satelitarnego lokalizowania pojazdów. Docelowo wszystkie pociągi będą posiadały tego rodzaju sprzęt.

- System oparty na nadajnikach GPS natychmiastowo informuje o położeniu pociągu. Tymczasem informacja, która musi być przetworzona przez ludzi, dociera do podróżnych z opóźnieniem. A na tym właśnie opiera się system zaproponowany przez PKP Intercity - wyjaśnia Stilger. - Poza tym znacznie wcześniej uruchomiliśmy podobny system na naszej stronie internetowej (tablice.przewozyregionalne.pl). Uruchamiając go, wystąpiliśmy pierwsi do innych przewoźników z propozycją, aby współuczestniczyli w projekcie. Ostatecznie zrezygnowali oni ze współpracy. My natomiast, jako największy przewoźnik w Polsce, postanowiliśmy ten system wdrożyć i jak do tej pory służy on dobrze pasażerom - mówi Michał Stilger.


źródło: KOW
sasho33 - 23-12-2011, 14:45
Temat postu:
pospieszny napisał/a:
Dodaje, że większość składów należących do Przewozów Regionalnych jest już wyposażona w urządzenia satelitarnego lokalizowania pojazdów.


Doprawdy? No to sprawdźmy. Dziś - Wronki, do godz. 15:00.
4:15 brak, 5:13 był, 6:06 brak, 6:08 i 6:44 był, 7:15 brak, 7:53 brak, 8:07 był, 8:18 i 9:44 był, 8:22 brak, 9:06 brak, 9:55 brak, 10:39 był, 12:14 brak, 12:17 brak, 12:55 brak, 13:08 brak, 14:39 brak, 14:43 brak.

Podsumowując - na 20 pociągów odjeżdżających w godz. 4:00-15:00, 7 miało monitoring. Większość w wykonaniu PR Śmiech

Jak by ktoś złośliwy próbował doszukiwać się nieprawdy, to mogę dopowiedzieć dalej:
skoro 7:15 nie miał to i 20:28 mieć nie będzie, skoro 7:53 i 9:55 nie miał to i 17:20 + 19:27 też mieć nie będą, podobnie 17:07, 17:17, 19:04, 19:32 i 21:00. Wyliczyłem 11 kolejnych, pozostaje 10 z których i tak nie zawsze wszystkie mają GPS - kolejna poprzeczna większość Śmiech
rumburak - 23-12-2011, 15:17
Temat postu:
kms napisał/a:
odkupić ich system informowania o opóźnieniach


Znaczy który, iSMS?

Cytat:
My natomiast, jako największy przewoźnik w Polsce, postanowiliśmy ten system wdrożyć i jak do tej pory służy on dobrze pasażerom - mówi Michał Stilger.


Bzdura - PRowy system informowania to jedna wielka prowizorka. PKPowski to nowinka, ale w zasadzie też ma jedynie elementarną funkcjonalność.

Jeśli pan Stigler, i decydenci z PRów nie są w stanie dostrzec korzyści ze WSPÓLNEGO systemu, to chyba przestanę żałować że z końcem 2012 podziękujemy im za współpracę.
pawelu - 23-12-2011, 18:05
Temat postu:
Sasho33: z Warszawy do Sosnowca jest dokładnie 298 km tak więc, rzeczywiście jest zapewne tak jak Ty mówisz o tej rezerwie 3 min/100 km. Tak samo, teraz pokazuje system, że Ex "M. Skłodowska-Curie" ma przyjechać do Warszawy Zach. z 7 minutowym zapsaem i to by się zgadzało, bo z Krakowa do Warszawy Zach. jest dokładnie 290 km. Wczoraj jechałem z Warszawy do Nidzicy "Kormoranem" to wszystko się zgadzało co do minuty. Z centralnego odjechał z 4 minutowym opóźnieniem, które złapał w okolicach Koluszek, ze wschodniego +10, potem zmniejszał, w Nasielsku już był planowo i tak do samej Nidzicy. Było dokładnie jak pokazywał system.
Anonymous - 24-12-2011, 00:31
Temat postu:
Aż sprawdziłem. W chwili obecnej na sieci jest 8 pociągów Przewozów Regionalnych (nie licząc jednego służbowego podsyłu).

Tablice nawigacji satelitarnej wyświetlają 5 pociągów.
Marcel Hans - 24-12-2011, 02:53
Temat postu:
Świetnie, jeszcze zgrać ze stroną rozkładów PKP, by ludzie to poznali. No i podawać perony, na których zatrzymają się pociągi..
sasho33 - 24-12-2011, 11:09
Temat postu:
@Mariusz W. Sprawdzanie o północy nie ma zbyt wielkiego sensu, ponieważ z tego co zauważyłem regułą jest, że ostatnie pociągi w dobie mają w większości GPS. Gorzej z tymi za dnia - polecam sprawdzić w dzień powszedni oczywiście, choćby około 16:00.
sebek - 30-12-2011, 09:47
Temat postu:
System pokazuje wczoraj, dziś, przyjazdy pociągów z Krakowa do Warszawy Zach jadących CMK, przyjazdy przed czasem 13-14 min. Dotyczy to Sawy, Krakusa i innych kwalifikowanych. Czy rozkład nie powinien być zmieniony na tej trasie i w tym kierunku o przynajmniej 10min szybciej.
Kolejna ciekawostka, Górnik dziś wyjechał z Zawiercia opóżniony 21minut, do Warszawy przyjazd zgodnie z rokładem, nadrobił 21 minut!.
qwerty188 - 14-01-2012, 21:55
Temat postu:
Co się dzieje, że TLK do Zakopanego mają opóźnienie od 90 do 150 min i one wszystkie łapią je w Kalwarii Lanckoronie?
kububu - 14-01-2012, 21:58
Temat postu:
Sitkol informuję, że defekt pociągu na szlaku Kalwaria Zebrzydowska - Leńcze, wystąpiła przerwa w ruchu pociągów.
pospieszny - 14-01-2012, 21:59
Temat postu:
O godzinie 20 przywrócono ruch pociągów na odcinku Leńcze - Sucha Beskidzka na linii Kraków - Zakopane po awarii sieci trakcyjnej. Trasę zablokowana była przez dwie godziny.

Do awarii sieci trakcyjnej doszło o godzinie 17.43 na stacji Kalwaria Zebrzydowska w województwie małopolskim. Podczas jazdy przez rozjazdy lokomotywa pociągu EX „Karłowicz” relacji Warszawa Wsch. – Zakopane połamała pantograf i zrywała sieć trakcyjną.

Jak podaje serwis infopasazer.intercity.pl

pociąg EX "Krałowicz" z Warszawy Wsch. przyjedzie do Zakopanego ze 130-minutowym opóźnieniem
pociąg TLK "Warmia" z Olsztyna przyjedzie do Zakopanego z 90-minutowym opóźnieniem
pociąg EX "Małopolska" z Gdyni Gł. do przyjedzie do Zakopanego z 50-minutowym opóźnieniem
pociąg EX "Tatry" z Zakopanego do Warszawy Wsch. do stacji Krakowów Główny przyjedzie ze 150-minutowym opóźnieniem

źródło: KOW
przewoz - 15-01-2012, 13:11
Temat postu:
Z tym systemem jest jeden podstawowy problem.
Zakładamy pociąg Warszawa Zachodnia - Mińsk Mazowiecki, który planowo podstawił się na st. Warszawa Zachodnia z Ochoty Postojowej i w tym momencie defektuje. Na przykład na 20 minut. Stojąc na Śródmieściu dowiem się z tego z megafonu, ale jakbym miał polegać na tym serwisie, to dowiem się tego najwcześniej jak pociąg ruszy z Zachodniej - wtedy mu wklepią opóźnienie, które do Mińska zmaleje do 15 minut w dodatku (niemożliwe do osiągnięcia w większości przypadków).
Dopóki w systemie będą takie opóźnienia - będą jaja.
Albo pociąg wyjechał z Zachodniego i zdefektował/wypadek na Ochocie... Ochota już nie wpisze odjazdu +150 minut, bo tam nie ma dyżurnego Smile Odnotuje to dopiero Wschodnia...
mateusz123 - 15-01-2012, 13:42
Temat postu:
No to wklepie to dyżurny albo Zachodniej albo Wschodniej, nie ma sytuacji, że pociąg jest bezpański, bez opieki dyżurnego. Zawsze pod jakiegoś podlega. Jak się mylę to proszę nie krzyczeć i poprawić xD
pospieszny - 15-01-2012, 13:47
Temat postu:
Dokładnie tak, ten pos. ruchu który wyprawia Smile
przewoz - 15-01-2012, 13:57
Temat postu:
Ale CO on wklepie, jak pociąg planowo wjechał np na Ochotę, ale z niej nie odjechał, czyli nie można wklepać odjazdu, ani przyjazdu na następną stację?
Z resztą na Średnicy póki co informacje o opóźnieniach wklepują Zachodnia i Wschodnia tylko po odjeździe pociągów z tych stacji i to z na prawdę sporym opóźnieniem, dlatego póki co ten serwis jest dla mnie pożyteczny przy podróżach IC lub do orientacyjnego wglądu w sytuację ruchową (jak np widzę, że z Grodziska każdy pociąg jest na dobrym plusie - to wiadomo, że coś się dzieje). Ale do śledzenia pociągów o krótkich relacjach - na razie slabo...
mateusz123 - 15-01-2012, 14:06
Temat postu:
No to wklepie np., że przyjazd opóźniony o x minut.
przewoz - 15-01-2012, 20:21
Temat postu:
Na razie jakoś nic nie wklepują, a poza tym wklepują godzinę przyjazdu, więc nie bardzo mogą wklepać samo opóźnienie.
pospieszny - 15-01-2012, 20:38
Temat postu:
Trudno wklepywać opóźnienie pociągom które go nie mają Śmiech
System czerpie dane uzupełniane na bieżąco przez dyżurnych ruchu na trasie przejazdu pociągu. Dla stacji, na których pociąg ma planowe zatrzymanie w czasie późniejszym niż bieżąca godzina, system podaje prognozę opóźnienia, która może ulec zmianie
sasho33 - 16-01-2012, 09:35
Temat postu:
A propos tego systemu ale trochę z innej beczki - trasowanie niektórych pociągów w tym roku mnie przeraża. ZTCW nie ma jakichś rozpoczętych robót na tym odcinku, więc dziwi mnie, dlaczego codziennie kilka TLK ze strony Krakowa przyjeżdża do Krzeszowic -10, nawet -14 minut widziałem bodaj w sobotę. O co tu chodzi ? Rozumiem z drugiej strony Krakowa, zdarzające się w Podłężu i na Płaszowie -6, -8 minut - tam są rozpoczęte roboty.
sebek - 16-01-2012, 10:30
Temat postu:
Mnie najbardziej zastanawia to co pokazuje system w pociągach Kraków - Warszawa po CMK. Przyjazdy do stacji Warszawa Zachodnia -15 - 18. Czy to możliwe, albo system do niczego, chyba pociągi nie mają aż takich przelotów przed czasem, to co, stoją potem na zachodnim 15-20 minut?
Podobna sytuacja na odcinku Warszawa - Zawiercie/Sosnowiec, gdzie EC według systemu w Sosnowcu zwykle -10 -14, Ex i EIC w Zawierciu -5 -10. Choć ostatnio Górnik był pokazany na -14 w Zawierciu.
Coś tu jest nie tak, albo system pokazuje błędy, albo rozkłady są żle ułożone.
sasho33 - 16-01-2012, 13:43
Temat postu:
Na CMK to normalna sytuacja. Stoją po 15 minut, już wcześniej chyba nawet w tym temacie pisałem, że to wynika z rezerwy czasowej. Jeżeli nie ma problemów na trasie to całą rezerwę wczesniej docierają na Zachodni lub na drugi koniec CMK.

CMK ma coś koło 300 km (nie pamiętam dokładnie), więc to jeszcze zrozumiałe. Ale spójrz na to co pisałem wyżej - odcinek Kr. Gł. - Krzeszowice to ZTCW niecałe 30 km, a pociąg potrafi przyjechać 10,12 min przed czasem a nie ma tam żadnych robót. O co biega na tak krótkim odcinku ?
przewoz - 16-01-2012, 13:58
Temat postu:
Cytat:
Trudno wklepywać opóźnienie pociągom które go nie mają


Wiem i rozumiem. Dlatego ten system jest mało przydatny w momencie, w którym pociąg stoi, na kolejnej stacji na pragotronie już "wisi" + xx minut, ale w tym systemie się tego nie dowiesz, bo pociąg dalej nie odjechał.


Cytat:
Na CMK to normalna sytuacja. Stoją po 15 minut,

Rezerwa na zamknięcia. Aczkolwiek jakoś nie widziałem za wielu pociągów zjeżdżających do Warszawy przed czasem. Podobnie - dawno takim nie jechałem.
Doman - 16-01-2012, 15:40
Temat postu:
A ja nie rozumiem jednego. Czemu jak w tym systemie wybiorę podgląd danego pociągu to mogę na nim obejrzeć opóźnienia na stacjach, na które pociąg przyjedzie dopiero za 2h? To jest bardzo mylące, bo nie wiem, które dane są aktualne.
pospieszny - 16-01-2012, 15:58
Temat postu:
Dla stacji, na których pociąg ma planowe zatrzymanie w czasie późniejszym niż bieżąca godzina, system podaje prognozę opóźnienia, która może ulec zmianie.

Z naciskiem na ten ostatni zwrot.
witja - 16-01-2012, 20:48
Temat postu:
Wersja infopasażer jest wersją uproszczoną, znajdują się tutaj tylko miejsca planowanego zatrzymania pociągu. W "pełnej" wersji są wszystkie posterunki na trasie i na przykład w przypadku przejazdu przez CMK można dokładniej prześledzić zmianę opóźnienia/przyspieszenia pociągu.
pawelu - 16-01-2012, 21:21
Temat postu:
Witja: czy pod pojęciem "planowe zatrzymanie" mieszczą się również postoje techniczne? Pytam, bo takowe oprócz handlowych są również zamieszczane w tym systemie. Przykład to TLK "Kormoran" do Olsztyna, który zatrzymuje się tylko w Konopkach, gdyż przepuszcza "Ukiela" do Warszawy, a postój ten nie jest uwzględniony choćby w Sitkolu czy w hafasie. Podobnie jest uwzględniony 30 sekundowy postój "Neptuna" w Kutnie i to w obydwie strony, a pierwszy planowy postój ten pociąg ma dopiero w Bydgoszczy. Czy w takim razie ta wersja "pełna" jak nazwałeś zawiera jeszcze inne postoje oprócz handlowych i technicznych?
witja - 16-01-2012, 21:42
Temat postu:
Tak, wersja "okrojona" zawiera również postoje techniczne. Natomiast w "pełnej" wersji dochodzą jeszcze wszystkie posterunki na trasie, przez które dany pociąg przejeżdża nie zatrzymując się.
winograd - 20-01-2012, 16:17
Temat postu:
Na infopasażer pojawiły się pociągi PRów
Rafał - 20-01-2012, 17:10
Temat postu:
Świetna wiadomość. Teraz wydaje się to być pełnowartościowy system informacji pasażerskiej. Nadal jednak z głowie mam pewne pomysły, aby było jeszcze czytelniej.
Paszczak - 20-01-2012, 17:18
Temat postu:
Przewozy Regionalne w systemie infopasażer

Na stronie PKP Intercity na początku stycznia uruchomiony został serwis informujący o godzinie odjazdu pociągów z poszczególnych stacji, z uwzględnieniem opóźnień. W serwisie uwzględnione są już pociągi Przewozów Regionalnych, których od powstania systemu tam brakowało.

Informacją o tym, że w systemie pojawiły się pociągi Przewozów Regionalnych zaskoczeni byli rzecznicy obu spółek. Ostatecznie informację potwierdziła Małgorzata Sitkowska, rzecznik PKP Intercity. Nie zmienia to faktu że do przewoźników, na temat których system posiada informacje dołączył ten największy.

- Stworzony przez PKP Intercity system informacji o opóźnieniach opiera się na danych przekazywanych przez dyżurnych ruchu, natomiast Przewozy Regionalne już ponad rok temu zaproponowały pasażerom inne narzędzie – monitorowany rozkład jazdy pociągów – tłumaczył przed dwoma tygodniami nieobecność PR w systemie Michał Stilger z biura prasowego Przewozów Regionalnych.

źródło: Rynek Kolejowy
pospieszny - 20-01-2012, 18:09
Temat postu:
Monitorowany czy też śledzony.... Brawo dla przewoźnika za wyjście naprzeciw pasażerom potrzebującym informacji.

Choć wizerunkowo nie będzie to zawsze korzystne w odbiorze system będzie jednak dla większości korzystających pomocny i potrzebny.
rumburak - 20-01-2012, 18:25
Temat postu:
Cytat:
Teraz wydaje się to być pełnowartościowy system informacji


Z naciskiem na "wydaje się".
endrju - 30-01-2012, 20:05
Temat postu:
Czy wam też od dłuższego czasu nie działa infopasażer?
filip39 - 30-01-2012, 20:23
Temat postu:
Nie wiem, czy od dłuższego czasu, ale sprawdziłem teraz i pokazuje komunikat "Baza w trakcie aktualizacji".
qwerty188 - 30-01-2012, 21:01
Temat postu:
Pierwszy raz sprawdzałem popołudniu i nie działał.
pawelu - 30-01-2012, 22:47
Temat postu:
Teraz już infopasażer działa normalnie, różne stacje wyszukuje i na szczęście bez problemu Smile
Radek - 31-01-2012, 19:44
Temat postu:
Niech ktoś spróbuje znależć w systemie Kraków Business Park - podpowiem, że trzeba szukac pod Zab. jak Zabierzów Smile
pospieszny - 03-02-2012, 08:16
Temat postu:
Zerwana sieć trakcyjna na szlaku Łódź Kaliska - Łódź Chojny
03.02.2012

O godzinie 5.30, na szlaku Łódź Kaliska - Łódź Chojny, doszło do zerwania sieci trakcyjnej. Pociągi z Łodzi Kaliskiej do Warszawy kursują przez Łódź Chojny z pominięciem stacji Łódź Widzew. W związku ze zdarzeniem pociągi na tej trasie mogą nabywać około 15-minutowych opóźnień. Dla pasażerów oczekujących na tej stacji uruchomiono zastępcze składy, które kursują do Koluszek i Skierniewic, gdzie istnieje możliwość przesiadki na pociągi TLK spółki PKP Intercity. Szacowany czas naprawy sieci trakcyjnej wyniesie około 2 - 3 godzin.

Za utrudnienia przepraszamy.

źródło: intercity.pl
Radek - 04-02-2012, 12:36
Temat postu:
Brzechwa Warszawa-Przemyśl w Krakowie opóźniony 234 min? Ciekawe, ile będzie miał w drodze powrotnej?
pospieszny - 04-02-2012, 12:47
Temat postu:
Planowo, skład przejdzie od 38110 Smile
Pitras - 19-02-2012, 16:40
Temat postu:
Czy ktoś może powiedzieć, dlaczego dane z systemu Infopasażer nie pokrywają się z aktualną sytuacją na liniach? Dziewczyna chciała jechać pociągiem Regio z Leszna( pociąg z Wrocławia) do Poznania o 16,43. Według portalu pociąg jedzie na czas. Natomiast na dworcu są informacje, że pociąg opóźniony 30 minut. Kolejny raz spółki PKP chcą zabłysnąć, jakie to one są punktualne, a jak przychodzi co do czego, to pociągi są opóźnione, ale nie widać tego w rozkładzie. I to nie jest pierwszy przypadek na tej linii.
sasho33 - 19-02-2012, 17:02
Temat postu:
Bo infopasażer jest aktualizowany co 15 minut, sprawdź teraz!
Pitras - 19-02-2012, 17:15
Temat postu:
Teraz już jest ok. Ale musiała być jakaś dłuższa przerwa w aktualizacji, z jakieś pół godziny, bo sprawdzałem o 16,20 16,40 i było że jedzie na czas. Dzięki za odp.
sebol71 - 19-02-2012, 19:45
Temat postu:
Zdarzyła mi się w styczniu następująca sytuacja.
Dojeżdżając do dworca w Lesznie sprawdzałem w telefonie komórkowym opóźnienia pociągów właśnie na "Infopasażerze". Zobaczyłem, że niestety pociąg osobowy do Poznania (R-77749, odj. 15:34) już pojechał (zgodnie z rozkładem jazdy zresztą). Zdziwiłem się jednak, kiedy za ok. 2 minuty dojechałem na dworzec. Pociąg osobowy do Poznania cały czas stał przy drugim peronie, ponieważ czekał na wyprzedzenie przez EIC "Panorama" (I-6101, odj. 15:21)) z Wrocławia do Warszawy. Mimo tego "Infopasażer" pokazywał, że ten pociąg osobowy już pojechał. Nie sprawdziłem niestety danych dla tego pociągu np. dla Kościana.
witja - 19-02-2012, 20:17
Temat postu:
Po prostu dane do systemu wrzucane są po pewnym czasie, dla pasażerów ma być to informacja orientacyjna w stylu "jedzie planowo czy nie", a nie dokładne informacje o opóźnieniu co do minuty. Sam często korzystam z systemu SEPE, ale również na zasadzie sprawdzenia, czy pociąg nie ma jakiegoś sporego opóźnienia.
Czasem zdarza się, że dany pociąg przyjechał do jakiejś stacji na której ma postój handlowy na przykład 6 minut przed czasem i system jak gdyby automatycznie podaje, że odjechał również 6 minut przed planem. Dopiero później jest to korygowane i wpisywany jest odjazd planowy.
pospieszny - 19-02-2012, 20:30
Temat postu:
Kolejarze monitorują bieżące utrudnienia na liniach. 19 lutego PKP Intercity poinformowało o 6 opóźnionych pociągach. Największe utrudnienia wystąpiły na Mazowszu po awarii systemu sterowaniach ruchem w Gąsocinie.

Sytuacja z godziny 10.30
Ruch pociągów w całej Polsce odbywa się bez poważniejszych utrudnień. Wszystkie linie kolejowe są przejezdne. Prognozy meteorologiczne nie przewidują niekorzystnych warunków pogodowych.

Na 263 pociągów zaplanowanych do obsługi rozkładu jazdy PKP Intercity o godzinie 10.30, powyżej 15 minut opóźnionych było 4 pociągów. Największe opóźnienie odnotował pociąg TLK 16509 Konopnicka relacji Warszawa - Wrocław w związku z blokadą rozjazdów w miejscowości Baby.

Sytuacja z godziny 17.30
Ruch pociągów w całej Polsce odbywa się bez poważniejszych utrudnień. Wszystkie linie kolejowe są przejezdne. Prognozy meteorologiczne nie przewidują niekorzystnych warunków pogodowych nadchodzącej nocy.

Na 263 pociągów zaplanowanych do obsługi rozkładu jazdy PKP Intercity w dniu 19 lutego, o godzinie 17.30 powyżej 15 minut opóźnionych było 6 pociągów. Największe opóźnienie notują pociągi – Ex Małopolska rel. Przemyśl - Gdynia i TLK 83108 Pobrzeże rel. Kołobrzeg – Kraków– w związku z awarią systemu sterowania ruchem w miejscowości Gąsocin na linii jednotorowej.

Awaria systemu srk w Gąsocinie utrudniła kursowanie pociągów Kolei Mazowieckich na linii Warszawa – Działdowo. Awarię usunięto o godzinie 17.07, ale pociągi są opóźnione od 30 do 50 minut.

Podobna awaria wystąpiła też na linii Warszawa Włochy - Warszawa Gołąbki i została naprawiona po godzinie. Pociągi KM mogą być opóźnione nawet o 60 minut.

Przewoźnicy przypominają, że bieżący ruch pociągów można śledzić na stronie http://infopasazer.intercity.pl/.


źródło: Kurier Kolejowy
sebek - 24-03-2012, 18:27
Temat postu:
Czy system SEPE może mylić, pokazywać błędne informacje itp.
Albo rozkład jazdy jest do niczego i przykładowo, pociąg EC Praha, jest pokazywany - przyjazd do Warszawy Zachodniej 20 min przed czasem. Czy jest możliwe pokonanie odcinka Katowice - Warszawa w 2.20 ?
Spotkaliście sie z takimi przyjazdami przed czasem na tej trasie?
witja - 24-03-2012, 19:56
Temat postu:
Jest możliwe, żeby się "mylił", ale bardziej na zasadzie nieodnotowania kilkuminutowego opóźnienia na szlaku.
A przyjazd 20 minut przed planem - przy obecnych rezerwach czasowych i całej "zielonej" drodze - również jest możliwy.
przewoz - 26-03-2012, 11:56
Temat postu:
Cytat:
Albo rozkład jazdy jest do niczego i przykładowo, pociąg EC Praha, jest pokazywany - przyjazd do Warszawy Zachodniej 20 min przed czasem.


Na jakimś posterunku Praha musiała przelecieć 20 minut przed planem. To może się zdarzyć. Z racji na remont miedzy Grodziskiem a Korytowem (jednotor), Praha zalicza tam postój techniczny. Czasem tego postoju może nie być (bo np szlak wolny, jakieś zawirowania) i poleci na przelocie dalej, do Grodziska. No i stąd może też wynikać taki a nie inny przejazd.

Cytat:
Czy jest możliwe pokonanie odcinka Katowice - Warszawa w 2.20 ?

Możliwe teoretycznie. Ale obecnie rozkładowo jest to 2:50, właśnie ze względu na remonty.

Cytat:
Spotkaliście sie z takimi przyjazdami przed czasem na tej trasie?

Aż takimi to nie. Ale 2:30 jak najbardziej, plus Sobieski/Polonia rozkładowo szybciej (miały).

Infopasażer jest mało skuteczny, jak pociąg ma podane rzeczywiste czasy przejazdu ze sporą zwłoką od większości posterunków. Do tego odświeżanie co 20 minut... za rzadko.

[ Dodano: 03-04-2012, 13:35 ]
Zdaje się, że grzebią przy Infopasażerze. Informacje są jakby bardziej aktualne.
pospieszny - 04-04-2012, 13:55
Temat postu:
UWAGA, SYSTEM TESTOWY

W związku z prowadzonymi pracami mającymi na celu poprawienie jakości danych w systemie, strona jest poddawana testom.

W czasie testów dane mogą pojawiać się w systemie z opóźnieniem, za które uprzejmie przepraszamy.


źródło: intercity.pl
Rafał - 06-03-2013, 09:26
Temat postu:
Coś dzisiaj Infopasażer nie działa lub działa z kilkugodzinnym opóźnieniem.
sympatyk - 24-03-2014, 18:36
Temat postu:
Mam pytanie:
Podobno w jedną relację miały zostać połączone pociągi Kolei Śląskich na trasie Czechowice Dziedzice - Katowice - Lubliniec. Jeśli tak się faktycznie stało to dlaczego na stronie http://infopasazer.intercity.pl/ wciąż są to oddzielne pociągi?
krzychu12231 - 20-09-2014, 00:20
Temat postu:
A ja z trochę innej beczki. Dzisiaj TurKol organizuje pociąg specjalny Partner Poznań - Lubben. Zgodnie z Infopasażerem (i moimi przewidywaniami) pociąg na odcinku Wolsztyn - Guben, gdzie prowadzony jest parowozem, jest wpisany jako RMP. Natomiast w drodze powrotnej jedzie już lokomotywa spalinowa, więc wpisany jest MMS. Ogólnie jak TurKol jedzie gdzieś poza Wielkopolskę to diesle są jako MPS a parowozy jako RPP. Jestem ciekaw, kto i kiedy wpadł na to, żeby nie istniał skrót MPP (bo patrząc na listę wszystkich oznaczeń takiego nie ma). OK, można by pomyśleć - przecież parowozy już nie jeżdżą, zostały tylko osobowe parowe w Wielkopolsce (wtedy gdy jeszcze jeździły) - OK, to tłumaczenie miałoby sens, gdyby nie to, że oznaczenie RMP funkcjonuje. Niezły bajzel....

[ Dodano: 22-05-2015, 14:45 ]
Mam pytanie do osób zorientowanych: dlaczego od kilku dni Infopasażer pokazuje tylko pociągi w kilku najbliższych godzin, a jeśli w tym czasie nic nie jedzie to nie pokazuje żadnego pociągu? Jeszcze tydzień temu pokazywał 24h chyba że pociągów było za dużo to wtedy pokazywał 18 czy 20 najbliższych.
Anonymous - 24-05-2015, 16:38
Temat postu: zmiany na złe w Infopasażer
@krzychu12231

Faktycznie, masz rację, zauważyłem to we wtorek 19 maja 2015r. ok. 15 (tak mi się kojarzy), iż w INFOPASAZER jest mniej pociągów. Zniknęło kryterium ilościowe bądź 24 godzinne. Mam wrażenie, że są tylko te pociągi, które już wyjechały w trasę.

Jest to kolejne utrudnienie w korzystaniu, po tym jak zimą zmieniono interfejs. Stara wersja "chodziła" mi nawet na Nokii 5140i czy Samsungu b2710 bez większych problemów.
Obecnie idzie to z wielkimi trudnościami na samsungu, nie działają wszystkie linki i jest nieprzejrzyste. Podobne są problemy są na słabszych urządzeniach. Dodatkowo, źle działa wyszukiwarka. Aby znaleźć Środę Wielkopolską, trzeba wpisać "sroda" a nie"środa". Po wpisaniu na początku "polskiego znaku" system nie znajduje szukanej miejscowości.

Dla mnie, ten system, w poprzedniej postaci był super rozwiązaniem, mimo niedoskonałości tj. często nie było w systemie opóźnień, mimo iż pociąg był opóźniony itd. Wynikało to zapewne z faktu, iż dyżurny wpisywał do SEPE, opóźnienie, dopiero jak pociąg wyjechał ze stacji, bądź jak w przypadku Poznania, nie było powiązania PIP z SEPE. Wykorzystywałem go również jako rozkład jazdy, gdyż tam godzina odjazdu była zawsze właściwa, a rozkłady tak często się zmieniają, że czasami trudno się połapać.

Obecnie, system o zmianach wiele stracił. Może zmiany spowodowane stworzeniem przez PLK własnego narzędzia, jeszcze bardzo niedoskonałego, że znajduje tylko niektóre pociągi: http://rozklad.plk-sa.pl/Trasa
michal26 - 24-05-2015, 19:21
Temat postu:
Również zauważyłem zmiany, wydaje się, że są w systemie pociągi, które albo już jadą, albo za chwilę mają wyjechać (są podstawione).
Zgadzam się, że stara wersja infopasażera była lepsza, ale uwaga ciągle jest dostępna pod adresem:

http://oldinfopasazer.intercity.pl/index.php

Może komuś się przyda, ja osobiście korzystam Wink
ecavon - 24-05-2015, 19:41
Temat postu:
O właśnie szukałem tej starej wersji. Wielkie dzięki.
Anonymous - 24-05-2015, 20:22
Temat postu:
Stara wersja systemu ruszyła na starej komórce ;-)

Szkoda tylko, że na niej też są tylko pociągi "w biegu". Ciekawe czy ilość pociągów, to kwestia po stronie Intercity czy zmiany systemu SEPE w Sosnowcu.....

Zastanawiam się w jakim kierunku pójdzie ta aplikacja na stronie PLK, zwłaszcza że jest tam wersja z mapą z umieszczonymi pociągami.
W tym momencie dla st. Środa w aplikacji IC są 3 poc. a w PLK widać 5 poc.
sympatyk - 19-07-2016, 08:12
Temat postu:
Od kilku dni nie działa http://infopasazer.intercity.pl/index.php Czy znacie przyczynę i jak długo będzie to jeszcze trwać? Dziękuję za odpowiedź.
BryTomWi - 16-09-2016, 07:40
Temat postu:
Infopasażer znowu kaput...
Atoman - 16-09-2016, 08:37
Temat postu:
W razie awarii tego systemu polecam skorzystać z https://portalpasazera.pl/Trasa . Wystarczy wpisać nazwę stacji. Poważne opóźnienia są automatycznie wypisywane poniżej pól wyboru stacji.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group