INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. ma³opolskie - Likwidacja PR w Ma³opolsce

Woojtek - 18-11-2011, 08:23
Temat postu: Likwidacja PR w Ma³opolsce
W zwi±zku z informacj± na stronie Rynku Kolejowego dotycz±c± likwidacji PR do koñca 2012, co bêdzie dalej w Ma³opolsce – skoro marsza³ek nie przewidywa³ powo³ania w³asnej spó³ki. Wiem, ¿e wszystko siê mo¿e zmieniæ jeszcze i do likwidacji mo¿e nie doj¶æ ale pogdybaæ mo¿emy Smile
Link: http://www.rynek-kolejowy.pl/28812/Przewozy_Regionalne_tylko_do_konca_2012_roku.htm
Anonymous - 18-11-2011, 12:21
Temat postu:
Tom proste, pan Marsza³ek województwa ma³opolskiego po prostu zlikwiduje kolej w swoim województwie. Mo¿e tylko co¶ wykombinuje w województwie krakowskim, ale poza nim to nie liczy³bym na cokolwiek. Czas na przeprowadzkê na Lubelszczyznê, bo ta w porównaniu do ma³opolski rozwija siê Wink
lukasz92 - 18-11-2011, 12:22
Temat postu:
Powstanie Krakowski Zak³ad Przewozów Regionalnych Very Happy Obs³u¿y linie Wieliczka - Kraków - Balice. Reszta pójdzie do zaorania Mr. Green
podroznik1 - 18-11-2011, 13:04
Temat postu:
Ma³opolski Zak³ad Przewozów Busowych sie k³ania ¦miech
No,chyba,¿e powstan± Koleje Ma³opolskie, chocia¿ PR nie s± z³e, tylko trzeba chcieæ,a da sie,jako¶ w innych krajach regionalne przewozy kolejowe znakomicie funkcjonuj±.
Absurdów na kolei w Ma³opolsce i w ogóle w Polsce by³o i jest mnóstwo np. w latach 80tych by³y poci±gi, które na trasie Kraków-Tarnów koñczy³y bieg nie w Tarnowie,tylko w ma³ych podtarnowskich wioskach, za¶ inne koñczy³y bieg w Tarnowie. To by³ jeden z najwiêkszych absurdów w historii polskiej kolei.
drTESLA - 18-11-2011, 21:55
Temat postu:
Ja jestem spokojny i nie podzielam Waszych obaw. Bêdzie modernizacja magistrali wschód-zachód,poci±gi przyspiesz± i znajd± siê chêtni do obs³ugi trasy.Uwierzcie ¿e 99% pasa¿erów nie obchodzi czy zawiezie ich kibel w barwach PR,kolei ma³opolskiej,kolei krakowskiej czy DB. Co do historycznych ju¿ obaw kolegi Podró¿nika to ja siê wypowiem ¿e wcale nie by³o g³upot± puszczanie poci±gów w latach osiemdziesi±tych w relacji Bogumi³owice-Kraków czy Biadoliny-Kraków.By³y to poci±gi "zamawiane politycznie" przez hutê Lenina. Ludzie z Tarnowa mieli my¶leæ o swoich azotach a nie o pracy w Krakowie.
podroznik1 - 19-11-2011, 02:24
Temat postu:
@drTESLA dziêki za wyja¶nienie kwestii tych poci±gów do Bogumi³owic i Biadolin,nie mog³em jako¶ rozwik³aæ tej zagadki
Anonymous - 19-11-2011, 11:57
Temat postu:
W sumie jedynym plusem jest to, ¿e w Kolejach Ma³opolskich mo¿e da³oby za³apaæ sie do roboty - jak w Kolejach Slaskich, gdzie woleli zatrudnic mlodych i nowych, zamiast robiæ desant w±saczy z PR Katowice.
pospieszny - 19-11-2011, 13:08
Temat postu:
Plusów bêdzie znacznie wiêcej, dla p³atnika , podró¿nych i zatrudnionych Very Happy
Anonymous - 19-11-2011, 13:14
Temat postu:
Ja jakos nie nastawia³bym sie zbyt pozytywnie na ewentualne Koleje Ma³opolskie Razz Co najwy¿ej obs³ugiwa³yby trasê Z Krakowa do Tarnowa, Kraków- Katowice i ewentualnie Kraków- Zakopane, a o reszcie to mo¿na zapomnieæ Smile
pospieszny - 19-11-2011, 13:24
Temat postu:
Nacisk bêdzie skierowany na ruch regionalny a nie fajerwerki za które nie ma kto zap³aciæ.
Anonymous - 19-11-2011, 13:32
Temat postu:
Teoretycznie kazda spolka przewozowa, jak K¦, KD, KW, moglaby uruchomic poranne polaczenie do Stolicy - przeciez kolejowe spolki przewozowe maja zapewniac potrzeby komunikacyjne ludnosci - a one nie zawê¿aja sie do granicy wojewodztwa. Niestety, s± co najmniej dwie bariery to wykluczajace:

-Spolki wojewodzkie nie chc± podpa¶æ Rz±dowi, gdyz uruchomienie konkurencyjnych pociagow do PKP IC koñczy sie gniewem Ministerstwa

-Nikt nie mysli w tak szerokich kategoriach
Melex - 19-11-2011, 16:35
Temat postu:
pospieszny, Obaj chyba my¶limy o tych samy fajerwerkach podobno tak dochodowych Mr. Green
MK_Rabka - 19-11-2011, 20:15
Temat postu:
Cytat:
W sumie jedynym plusem jest to, ¿e w Kolejach Ma³opolskich mo¿e da³oby za³apaæ sie do roboty - jak w Kolejach Slaskich, gdzie woleli zatrudnic mlodych i nowych, zamiast robiæ desant w±saczy z PR Katowice.

Podoba mi siê Twój tok my¶lenia ^.^
BTW.
Wyobra¿acie sobie kibla w barwach ma³opolskich?
http://antygaleria.hostit.pl/details.php?image_id=3788 Nie wygl±da³ by najgorzej.
kraina_solvati - 20-11-2011, 19:17
Temat postu:
Co siê sta³o z ow± bonanz±?
lukasz92 - 20-11-2011, 19:37
Temat postu:
Pociêto j± na z³om na wiosnê br.
MK_Rabka - 20-11-2011, 19:38
Temat postu:
Metaforycznie: Goli³e¶ siê ostatnio?
Miejsce ¶mierci: Nowy S±cz, rok bie¿±cy.
pospieszny - 06-12-2011, 18:52
Temat postu:
Szanowni Podró¿ni.

Od dnia 11 grudnia 2011 r. Samorz±d Województwa Ma³opolskiego jako Organizator Przewozów nie bêdzie finansowa³ Kolejowej Komunikacji Autobusowej na liniach:
Sucha Beskidzka- ¯ywiec oraz Stró¿e – Biecz.
W zwi±zku z powy¿szym zawiesza siê kursowanie na wy¿ej wymienionych liniach Kolejowej Komunikacji Autobusowej w rozk³adzie jazdy 2011/2012.
Powy¿sza decyzja spowodowana jest bardzo nisk± frekwencj± podró¿nych nieadekwatn± do kosztów ponoszonych z tytu³u uruchamianej komunikacji.

¼ród³o: Przewozy Regionalne
sheva17 - 18-12-2011, 14:01
Temat postu:
I s³usznie. Po woziæ powietrze do Biecza? Ciekawe kiedy w koñcu pojawi± szynobusy na krynicyzance? ¯al serce sci¶ka jak widzê puste sk³ady z Krynicy do S±cza.Automaty te¿ powinny zacz±æ siê pojawiaæ. Co do ¿yczeñ i ¿ali przestawianych w±tku to chyba niektórzy nie zdaj± sobie sprawy, ¿e wszytsko jednak kosztuje a my musimy siê poruszaæ w ramach bud¿etu. Przy oganiczonej ofercie, IR koniecznie musi siê uzupe³niaæ z poc. REGIO a niestety nie zawsze tak jest.
MK_Rabka - 18-12-2011, 15:48
Temat postu:
Cytat:
Ciekawe kiedy w koñcu pojawi± szynobusy na krynicyzance?

Nie pojawi± siê, bo nie ma takowych ani obecnie ani w planach.
Anonymous - 18-12-2011, 16:02
Temat postu:
Marsza³ek obiecywa³ rok temu, ze za trzy lata kolej w Malopolsce bedzie nie do poznania. To i teraz chyba rozumiem, co mial na mysli Rolling Eyes Twisted Evil
hurricane - 18-12-2011, 16:52
Temat postu:
sheva17 napisa³/a:
I s³usznie. Po woziæ powietrze do Biecza? Ciekawe kiedy w koñcu pojawi± szynobusy na krynicyzance? ¯al serce sci¶ka jak widzê puste sk³ady z Krynicy do S±cza.


Jak napisano wy¿ej szynobusów w Ma³opolsce nowych nie bêdzie, obecne szynobusy czê¶ciej stoj± ni¿ je¿d¿±... A co do kryniczanki, bêdzie dobrze je¶li Krynica siê utrzyma w przysz³ym rozk³adzie Neutral, bo pokrycie kosztów jest na poziomie kilku do kilkunastu procent... Przykre.
Woojtek - 18-12-2011, 18:09
Temat postu:
Tu likwiduj± a dotacja dla MZPR jest wiêksza - jak to siê dzieje?
Anonymous - 18-12-2011, 19:21
Temat postu:
Odpowied¼ prosta: wzrost kosztów o kilkanascie procent we wszystkich zak³adach PR ze wzgledu na wywalczon± przez ZZ podwyzki plac od 1 stycznia 2012r. (bodaj o 100 z³). Przy tak wielkim przero¶cie zatrudnienia musi to oznaczac znaczne koszty.
Janosik - 18-12-2011, 21:13
Temat postu:
sheva17 napisa³/a:
I s³usznie. Po woziæ powietrze do Biecza? Ciekawe kiedy w koñcu pojawi± szynobusy na krynicyzance? ¯al serce sci¶ka jak widzê puste sk³ady z Krynicy do S±cza.Automaty te¿ powinny zacz±æ siê pojawiaæ. Co do ¿yczeñ i ¿ali przestawianych w±tku to chyba niektórzy nie zdaj± sobie sprawy, ¿e wszytsko jednak kosztuje a my musimy siê poruszaæ w ramach bud¿etu. Przy oganiczonej ofercie, IR koniecznie musi siê uzupe³niaæ z poc. REGIO a niestety nie zawsze tak jest.


I po cholere k.... piszesz w kó³ko to samo?! Jak nie masz nic m±drego do dodania to nie pisz nic.

Pu³tu¶... w Polsce wszystko dro¿eje wiêc nie dziw siê,¿e ludzie chc± podwy¿ek, ka¿dy chce godnie ¿yæ.
Pracowników nie trzeba zwalniaæ, ale nale¿y im znale¼æ sensown± pracê - niech robi± co¶ z po¿ytkiem dla firmy, a nie leni± siê po biurach.
sheva17 - 18-12-2011, 22:47
Temat postu:
Po cholerê siê wypowiadasz skoro tylko bijesz pianê. U Ciebie od 2 lat nie zanotowa³em ¿adnej sensownej wypowiedzi a nie ¿alê siê i nie skar¿ê. Piszê o szynobusach po raz enty, bo tylko one mog± kryniczankê uratowaæ. Kible s± tutaj bezsensowne, wo¿± powietrze. Szynobusy pozwoli³yby na ograniczenie kosztów a co za tym na uratowanie linii. Marsza³ek powinien pieniêdzmi gospodarowaæ z g³ow±. Po co dotowaæ puste kible skoro starczy³by tañszy szynobus. Taka inwestycja siê zwróci, jest kryzys mo¿na kupowaæ taniej.
@hurricane, chyba ¿artujesz? Poci±gów do Krynicy mia³oby nie byæ? Dalej puszczajmy tam kible i marnujmy kasê na wo¿enie powietrza zamiast wreszcie zakupiæ sensowny tabor. Marsza³ek Sowa chyba za to bierze pieni±dze by sensownie wydawaæ pieni±dze województwa a nie bezsensownie marnowaæ je w uruchamianie pustych kiblii. Ostatnio- w czwartek- jecha³em ostatni± osobówk± z Krakowa do S±cza i do stacji docelowej dojecha³em ze starsz± pani±. Lito¶ci, od Tuchowa na sk³adzie by³o mo¿e z 10 osób. Od Tarnowa na tym kursie mo¿e poza pi±tkiem na tym kursie nie ma prawa jechaæ kibel, to zwyk³e marnotrawstwo! Niech marsza³ek zapewni odpowiedni tabor a wtedy kryniczanka powinna siê przyzwoicie bilansowaæ. Tylko jak ma funkcjonowaæ spó³k±, która 10 osób musi przewoziæ kiblem?
Janosik - 19-12-2011, 00:30
Temat postu:
Sheva... ka¿dy wie, ¿e szynobusy s± potrzebne wiêc nic nowego do tematu nie wprowadzi³e¶. I ka¿dy tak¿e wie,¿e obecnie posiadane EN81 do niczego siê nie nadaj±. Zamiast wylewaæ ¿ale na forum napisz pismo do marsza³ka.
Rover - 19-12-2011, 12:05
Temat postu:
Janosik napisa³/a:
Sheva... ka¿dy wie, ¿e szynobusy s± potrzebne wiêc nic nowego do tematu nie wprowadzi³e¶. I ka¿dy tak¿e wie,¿e obecnie posiadane EN81 do niczego siê nie nadaj±. Zamiast wylewaæ ¿ale na forum napisz pismo do marsza³ka.


Witam po co mamy inwestowaæ w szynobusy jak busy daj± sobie doskonale rade z przewozem podró¿nych którzy nie maj± ochoty wróciæ na tory .Tylko pracownicy PKP walcz± o wprowadzenie szynobusów aby uratowaæ swoje miejsca pracy kosztem pieniêdzy podatników .
hurricane - 19-12-2011, 12:10
Temat postu:
sheva17 napisa³/a:

@hurricane, chyba ¿artujesz? Poci±gów do Krynicy mia³oby nie byæ? Dalej puszczajmy tam kible i marnujmy kasê na wo¿enie powietrza zamiast wreszcie zakupiæ sensowny tabor. Marsza³ek Sowa chyba za to bierze pieni±dze by sensownie wydawaæ pieni±dze województwa a nie bezsensownie marnowaæ je w uruchamianie pustych kiblii.


No wygl±da na to, ¿e obecnie odcinek NS - Krynica jest ostatni na li¶cie pokrycia kosztów uruchomienia sk³adów w Ma³opolsce, marsza³ek kupi sensowny tabor, bêd± to kolejne AcatusyII lub nowe Elfy lub co tam wygra przetarg, mo¿e co¶ z Newagu - w ramach po³udniowej grupy zakupowej. Wpisywa³oby siê to w klaruj±c± siê w wypowiedziach marsza³ka niestety polityk± województwa, ¿e w kolejowej Ma³opolsce zostanie E30 + O¶wiêcim i jakie¶ och³apy na zakopiance i kryniczance...

Na kryniczankê w miarê dobry by³by wynalazek EN96, czyli krótki Elf jak dla ¶wiêtokrzyskiego... Dobre by³oby te¿ zlikwidowanie rezerw czasowych, bo od Tarnowa do Krynicy jak siê dobrze sk³ad wytrasuje to i prawie pó³ godziny mo¿na zyskaæ...

Rover, z ca³ym szacunkiem, ale widz±c jak je¿d¿± niektóre 'busy' to wolê jechaæ poci±giem w trosce o w³asne ¿ycie i zdrowie.
sheva17 - 19-12-2011, 14:24
Temat postu:
Cytat:
Witam po co mamy inwestowaæ w szynobusy jak busy daj± sobie doskonale rade z przewozem podró¿nych którzy nie maj± ochoty wróciæ na tory .Tylko pracownicy PKP walcz± o wprowadzenie szynobusów aby uratowaæ swoje miejsca pracy kosztem pieniêdzy podatników


Na busach drogi kolego opiera siê komunikacja na Ukrainie, tylko ¿e tam zwane s± maszrutkami. Skoro tak Ci siê tam podoba to za³atw sobie wizê i jed¼ do kraju swoich marzeñ. Polska czerpie ze wzorców europejskich a tam szynobusy s± powszechne, w³a¶nie po to by lepiej bilansowaæ koszty. Transport szynowy to podstawa w XXI wieku i je¶li tego nie zauwa¿asz to tylko Twój problem.


Cytat:
Sheva... ka¿dy wie, ¿e szynobusy s± potrzebne wiêc nic nowego do tematu nie wprowadzi³e¶. I ka¿dy tak¿e wie,¿e obecnie posiadane EN81 do niczego siê nie nadaj±. Zamiast wylewaæ ¿ale na forum napisz pismo do marsza³ka.


Napiszê bardzo chêtnie, ale proponujê by¶my wszyscy wys³ali identyczne podobnej tre¶ci. Koszt poleconego priorytetu 4, 15 z³, to chyba damy radê Very Happy? @Janosik wkurza mnie zwyczajnie jak niszczy siê kryniczankê i traci kolejnych pasa¿erów na rzecz busiarzy a dodatkowo generuje siê niepotrzebnie spore koszty. Uwa¿am, ¿e wiêkszych rozmiarów szynobus spokojnie na liniê z Tarnowa do S±cza by starczy³, dalej do Krynicy ju¿ najmniejszy model wystarczy. Mo¿e inne osoby w tym w±tku przy³±cz± siê do akcji z pismem do marsza³ka?


Cytat:
Na kryniczankê w miarê dobry by³by wynalazek EN96


Chyba na odcinek z Nowego S±czado Krynicy potrzebne by³oby co¶ mniejszego, EN96 by³by dobry na odcinek Tarnów- Nowy S±cz. Tylko pytanie czy w EN96 ju¿ nie bêdzie problemów ze sprê¿ark±?
Lord W - 19-12-2011, 18:09
Temat postu:
Z jednym muszê siê z Shev± zgodziæ. Obecna polityka jest z³a. Wiele linii by istnia³o gdyby wymieniono wcze¶niej tabor na szynobusy, obni¿ono koszty i do tego zwiêkszono czêstotliwo¶æ. Bardzo nie lubiê jak siê oddaje klientów busiarzom ... jestem na tym punkcie uczulony. Je¿eli nie bêdzie siê sensownie zarz±dza³o spó³k± i walczy³o o klienta to kolej upadnie.

A EZT. My¶lê, ¿e mo¿na odsprzedaæ Kolej± Mazowieckim, na InterRegio, albo na np Kolej± ¦l±skim odsprzedaæ. Wa¿ne, ¿eby je¼dzi³y a nie sta³y na bocznicy lub posz³y na z³om. Przy obecnym stanie torów prêdko¶ci osi±gane przez ten tabor s± wystarczaj±ce.
sheva17 - 21-12-2011, 12:24
Temat postu:
Cytat:
A EZT. My¶lê, ¿e mo¿na odsprzedaæ Kolej± Mazowieckim, na InterRegio, albo na np Kolej± ¦l±skim odsprzedaæ. Wa¿ne, ¿eby je¼dzi³y a nie sta³y na bocznicy lub posz³y na z³om. Przy obecnym stanie torów prêdko¶ci osi±gane przez ten tabor s± wystarczaj±ce.


Dok³adnie albo sprzedaæ albo na z³om. Spó³ka wielu sk³adów zwyczajnie nie potrzebuje.


Cytat:
Wiele linii by istnia³o gdyby wymieniono wcze¶niej tabor na szynobusy, obni¿ono koszty i do tego zwiêkszono czêstotliwo¶æ.


Teraz toczy siê walka by uratowaæ kryniczankê. Bez szynobusów grozi nam jednak ju¿ wkrótce zawieszenie przewozów z Nowego S±cza do Krynicy a niektórych nawet z Tarnowa. Dlatego zakup taboru jest niezbêdny. Jak ju¿ obioeca³em w sprawie szynobusów na kryniczankê przygotujê list do marsza³ka.
jubikej - 21-12-2011, 12:28
Temat postu:
niech zrobia porzadek z EN81, które chyba bylyby najodpowiedniejsze dla Kryniczanki, a tak stoja w krzakach :]
sheva17 - 21-12-2011, 13:02
Temat postu:
Tak, ale kiedy¶ ju¿ tuataj pisano, ¿e s± problemy ze sprê¿ark±. Mo¿e warto rozwa¿yæ ich modernizacjê, na kryniczankê faktycznie by³yby idealne.
jubikej - 21-12-2011, 13:28
Temat postu:
marszalkowie wola pakowac w nowy tabor zamiast dokonac malej modernizacji tego co jest w miare swieze a stoi w krzakach, a nie oszukujmy sie w ma³opolsce taki ma³opojemy tabor przyda³by siê na wielu liniach (Wadowice, Kryniczanka, Nowy S±cz-Jas³o, ¯ywiec-Sucha)
sheva17 - 21-12-2011, 14:18
Temat postu:
Co do ¯ywiec- Sucha to tam nawet szynobus nie pomaga³, chêtnych nie by³o. Relacja Nowy S±cz- Jas³o to science fiction- województwa siê nie dogadaj± a poza tym relacja Stró¿e- Biecz by³a obiektem kpin w³a¶nie z uwagi na brak zainteresowania ze strony pasa¿erów i najpierw pustawe poci±gi a potem autobusy. Co do Wadowic zgoda tam szynobusy maj± racjê bytu, podobnie na kryniczance i na tym liniach o pasa¿era jeszcze powtarzam jeszcze mo¿na powalczyæ. Brak szynobusów pogrzebie kryniczankê wcze¶niej czy pó¼niej dlatego innego wyjscia nie ma, no chyba ¿e chcemy by kible z Tarnowa doje¿d¿a³y tylko do Nowego S±cza a dalej na Krynicê mieliby¶my wtedy tylko poci±gi sezonowe TLK-a...To scenariusz nie do przyjêcia dlatego szynobusy musz± siê w tej realcji pojawiæ.
Co do taboru akuarat je¶li by³oby to mo¿liwe wymiana sprê¿arki w EN81 mia³aby sens- o ile rzecz jasna jest to mo¿liwe. Szynobus idealny na wszystkie relacje Nowy S±cz- Krynica i na wybrane z Tarnowa do S±cza.
Nie zmienia to jednak faktu, ¿e zdezelowanych kibli stoj±cych na bocznicach trzeba siê pzobyæ.
Rover - 21-12-2011, 16:14
Temat postu:
Po co nam szynobusy po marnej jako¶ci torach jak jest wystarczaj±ca ilo¶æ busów ,tak to ciê¿ko zrozumieæ . Paru kolejarzy wa³kuj± ten temat w trosce o swoje miejsce pracy .
NS - 21-12-2011, 16:23
Temat postu:
Rover napisa³/a:
Po co nam szynobusy po marnej jako¶ci torach jak jest wystarczaj±ca ilo¶æ busów ,tak to ciê¿ko zrozumieæ . Paru kolejarzy wa³kuj± ten temat w trosce o swoje miejsce pracy .


A paru "busiarzy" robi vice-versa by utrzymaæ swoje dupska, wo¿±c ludzi wygodnymi busami po w±tpliwej jako¶ci, dziurawych drogach ¦miech
Castaway - 21-12-2011, 16:46
Temat postu:
Tu smród i tu smród, tylko po czyjej stronie opowiadaj± siê ludzie? Kto kogo bije na g³owê jak chodzi o frekwencjê?
Turysta - 21-12-2011, 20:12
Temat postu:
sheva17 napisa³/a:
Brak szynobusów pogrzebie kryniczankê wcze¶niej czy pó¼niej dlatego innego wyjscia nie ma, no chyba ¿e chcemy by kible z Tarnowa doje¿d¿a³y tylko do Nowego S±cza a dalej na Krynicê mieliby¶my wtedy tylko poci±gi sezonowe TLK-a...To scenariusz nie do przyjêcia dlatego szynobusy musz± siê w tej realcji pojawiæ.
Nie zmienia to jednak faktu, ¿e zdezelowanych kibli stoj±cych na bocznicach trzeba siê pzobyæ.

W niedalekiej przysz³o¶ci znikn± osobówki na tarnowiance, wiêc Krynica tak, czy tak poleci, nawet jakby szynobusy by³y. TLK zostaj±. Poci±gów jest w ma³opolsce coraz mniej i mniej, wiêc pasa¿erowie siê odwracaj±. A potem mówi± "trzeba zlikwidowaæ te poci±gi bo nikt nie je¼dzi".
Gdzie te zdezelowane kible na bocznicach? Ja takimi podró¿uje Smile Acatusy i kible z wygodnymi siedzeniami s± ozdob± stacji Kraków P³aszów, tam sobie spokojnie stoj±, a jak jest potrzeba to siê je wyci±ga do Zakopanego, O¶wiêcimia, czy Wieliczki, broñ Bo¿e do Tarnowa, bo chyba by ludzie je zniszczyli... szkoda, bo naprawdê lepiej siedzi siê jad±c z Krakowa do Krynicy na wygodnym siedzeniu ni¿ na plastiku, który siê na tej relacji wielokrotnie pojawia³. A do dermy to siê mo¿na przykleiæ ¦miech
Gdyby by³a normalna oferta na liniach Nowy S±cz - Jas³o (nawet mog³yby byæ z wjazdem do Gorlic), Kraków G³ówny - Sucha Bezkidzka - ¯ywiec oraz na innych liniach to chêtnych by³oby du¿o. Co mi z linii, na której jest jedna czy dwie pary poci±gów, a jeszcze godziny odjazdów i przyjazdów mi nie pasuj±. Wybiorê inny ¶rodek transportu. To samo dotyczy czasu przejazdu - drobne remonty i ju¿ bêdzie lepiej, chyba, ¿e doprowadzi³o siê ju¿ liniê do takiego stanu, ¿e potrzebna jest ca³kowita modernizacja...
lukasz92 - 21-12-2011, 20:38
Temat postu:
Cytat:
To samo dotyczy czasu przejazdu - drobne remonty i ju¿ bêdzie lepiej,

Haha! Przytoczê modernizacjê odcinka Tarnów - Stró¿e. Pó³ roku zamkniêcia, totalny bajzel z KKA, ogromny spadek liczby pasa¿erów. I jaki tego efekt? Poci±gi jad± po wyremontowanym odcinku d³u¿ej ni¿ przed remontem. Nie mam wiêcej pytañ.
Turysta - 21-12-2011, 20:48
Temat postu:
No có¿, takich mamy nieudolnych gospodarzy kolei. 3 km w 10 minut na torach po których mo¿na je¼dziæ spokojnie 100 km/h jest ¶mieszne (w tej chwili mówiê o linii Kraków - Tarnów i poci±gach Regio). Co z tego, ¿e modernizacja trwa, jak to nie ma nic do rzeczy.
Tarnów - Stró¿e z tego co wiem, by³o robione ze ¶rodków RPO, wiêc to nie by³y "drobne" naprawy tylko co¶ wiêcej...
adamus - 22-12-2011, 09:52
Temat postu:
Co siê spodziewaæ po Ma³opolskim Zak³adzie Przewozów Busowych skoro w Urzedzie Marsza³kowskim woj. ma³opolskiego mamy to:
Cytat:
Dzienne zapotrzebowanie na artyku³y spo¿ywcze w Urzêdzie Marsza³kowskim Województwa Ma³opolskiego to ponad 1,5 kg kawy, blisko 300 torebek herbaty ekspresowej i prawie 11 opakowañ ciastek – informuje "Dziennik Polski". Co ciekawe w zestawieniu opublikowanym przez urz±d znajduje siê m.in. 120 butelek Red bulla, sos tabasco i 307 opakowañ tzw. je¿yków.

Tak przynajmniej wynika z zestawienia, które jest za³±czone do urzêdowego og³oszenia o przetargu na dostawê artyku³ów ¿ywieniowych w przysz³ym roku. Wykaz zamawianych produktów ma 80 pozycji. Samej kawy ma byæ ponad 400 kilogramów i to w 15 rodzajach. Do kawy zostanie zamówione 1,2 tys. litrów mleka. Urz±d Marsza³kowski zakupi równie¿ ok 73 tys. torebek herbaty, tak¿e w 15 rodzajach.

Przy kawie lub herbacie bêdzie mo¿na te¿ co¶ przegry¼æ. Urzêdnicy zamawiaj± 579 opakowañ biszkoptów z galaretk± w polewie czekoladowej i musz± to byæ delicje Wedla lub "równowa¿ne pod wzglêdem walorów jako¶ciowych i smakowych". Do tego m.in.: 450 opakowañ pierników, 307 tzw. je¿yków, czy 300 ciasteczek ma¶lanych. Opakowañ s³onych paluszków ma byæ tylko 366, ale dodatkowo 50 paczek paluszków o smaku sera góralskiego i 31 o smaku ¶wie¿ej cebulki.

Wykaz zawiera te¿ takie rarytasy jak "cukierki o delikatnym kokosowym smaku z ca³ym migda³em w ¶rodku otoczonym kremem kokosowym w chrupkim wafelku posypanym wiórkami kokosowymi" oraz "czekoladki w kszta³cie kulki z chrupi±cego wafelka obsypanego kruszonymi orzechami laskowymi, wewn±trz której jej orzeszek posypany wiórkami kokosowymi". Zaskakiwaæ mo¿e zamówienie 120 butelek Red bulla i 66 litrów soku pomidorowego oraz sosu tabasco.

¼ród³o: http://wiadomosci.onet.pl/kraj/zaskakujace-potrzeby-urzedu-marszalkowskiego-wojew,1,4979525,wiadomosc.html


Przecie¿ np. takiej Pani Cebuli musi siê lepiej my¶leæ gdy uk³ada rozk³ad, normalnie ¿yæ nie umieraæ. Pamiêtajmy mamy kryzys szczególnie na kolei.
Anonymous - 22-12-2011, 19:53
Temat postu:
Tak tak, ciasteczka sobie kupuj±, ale na kolej nie ma. A gdzie Ci krzykacze co mówi±, ¿e po co wydawaæ pieni±dze na nierentowna kolej, skoro szpitale potrzebuj± ich bardziej? To macie, pieni±dze nie id± ani na szpitale, ani tym bardziej na kolej. Tylko na ciasteczka.
Anonymous - 22-12-2011, 21:56
Temat postu:
Przeciez to nie dla zwyklych urzêdasów te ciasteczka, tylko dla "góry" oraz wa¿nych go¶ci przyjmowanych przez urzêdy. Bez zbêdnej demagogii i populizmów proszê.
sympatyk - 24-02-2014, 15:11
Temat postu:
Ma³opolskie: Jest kompromis, województwo zwiêkszy dotacjê dla Przewozów Regionalnych.

Urz±d Marsza³kowski Województwa Ma³opolskiego poszed³ na kompromis w sprawie dotacji dla Ma³opolskiego Oddzia³u Przewozów Regionalnych. Dotacja na przewozy kolejowe zostanie zwiêkszona o 4 mln z³. Przewozy Regionalne deklaruj±, ¿e nie bêdzie wstrzymania kursowania poci±gów.

Wiêcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/50972/malopolskie_jest_kompromis_wojewodztwo_zwiekszy_dotacje_dla_przewozow_regionalnych.htm
Anonymous - 24-02-2014, 16:58
Temat postu:
Cytat:
Przewozy Regionalne deklaruj±, ¿e nie bêdzie wstrzymania kursowania poci±gów.

Deklaracje deklaracjami, a poci±gów z Suchej Beskidzkiej do Zakopanego od zmiany rozk³adu nie ma
pp - 25-02-2014, 11:21
Temat postu:
sheva17 napisa³/a:
Co do taboru akuarat je¶li by³oby to mo¿liwe wymiana sprê¿arki w EN81 mia³aby sens- o ile rzecz jasna jest to mo¿liwe.
Jest mo¿liwe. By³o o tym tutaj. Tylko ¿e UMWM nie wyra¿a takiej chêci. Maj± wa¿niejsze sprawy. Np. przedwyborcze lotnisko dla nikogo w Nowym Targu.
artiga - 25-02-2014, 21:02
Temat postu:
a te 4 mln to przypadkiem nie na uruchomienie poci±gu Limanowa - Nowy S±cz?
absolutus1 - 04-03-2014, 19:11
Temat postu:
Swoja droga gdzie podzialy sie malopolskie en57 spot .. zawsze na studencie jezdzily i do zakopca teraz ni widu ich
sabatnik - 04-03-2014, 20:02
Temat postu:
W sobotê jeden SPOT jecha³ z Zakopanego jako Janosik (odj. 16:09).
absolutus1 - 04-03-2014, 22:54
Temat postu:
kiedys jezdzi³ acatus
Anonymous - 04-03-2014, 23:04
Temat postu:
Jesli te 4 mln z³otych pójd± na KKA jad±c± z Krakowa do Zakopanego 5 godzin z 2 przesiadkami w tym z autobusu na autobus to ja naprawdê nie widzê sensu dotowania tego typu przewozów.
aanniiaa - 05-03-2014, 11:23
Temat postu:
Pu³tu¶, na szczê¶cie zrezygnowali ju¿ z przesiadki w Suchej i bêdzie siê jechaæ bezpo¶rednio z Kalwarii do Zakopanego (je¶li w ogóle kto¶ bêdzie jechaæ...). Rano po³±czenia do Zakopanego - brak Mad
kruczek - 06-03-2014, 20:46
Temat postu:
Z Suchej ma byæ rano zastêpczy autobus. A czy te autobusy Sucha-Zakopane te¿ siê nigdzie nie zatrzymaj±, nawet w Rabce?
aanniiaa - 06-03-2014, 22:42
Temat postu:
kruczek, tak ciê¿ko poszukaæ? Wink

Tabela 135 (PR)
kruczek - 07-03-2014, 20:23
Temat postu:
Przepraszam, nie wysili³em siê Smile Szkoda, ¿e poranny Kasprowy z Krakowa nie ma zastêpczego autobusu do Zakopanego - czyli wyjazd kolej± w Tatry na spacer ju¿ je jest mo¿liwy... w sumie, to po skoñczeniu przek³adania linii, trzeba ofertê zbudowaæ na nowo, ale przy obecnych w³adzach wojewódzkich jest to ma³o prawdopodobne... chyba, ¿e zmienimy ich w wyborach...
aanniiaa - 07-03-2014, 22:20
Temat postu:
kruczek, wcale siê nie dziwiê Twoim s³owom. Ja, pasjonatka kolei od urodzenia, geny po licznej rodzinie kolejarskiej, szczê¶liwa posiadaczka rocznego biletu sieciowego, a na d³ugi weekend majowy na odcinku Kraków-Zakopane pojadê przys³owiowym PKS-em...
sabatnik - 08-03-2014, 17:07
Temat postu:
Jak to bêdzie w wakacje? Napisali, ¿e poci±gi maja wróciæ, jak to bêdzie mo¿liwe?
Anonymous - 08-03-2014, 19:38
Temat postu:
@sabatnik
Przeci±ganie SM42 na odcinku Kalwaria Zebrzydowska - Sucha Beskidzka. Przy czym nie jest to jeszcze pewne bo szlak do Zakopanego te¿ ma przej¶æ naprawê.
sabatnik - 09-03-2014, 19:11
Temat postu:
Rozumiem w takim razie, ¿e samo pod³±czanie szyn zakoñczy siê przed wakacjami a potem ju¿ tylko sieæ trakcyjna do zrobienia? A tak teoretycznie, to nie da³o siê wykonaæ tak prac, ¿eby po pod³±czeniu torów, reszta ju¿ by³a gotowa? Czy np. sieæ w czym¶ przeszkadza? Dziêki za odp.
ecavon - 09-03-2014, 20:05
Temat postu:
A czy most oddadz± przed czerwcem? W±tpiê, wiêc zrobi± tylko wpinkê ko³o Stryszowa oraz ko³o przystanku Zembrzyce w celu udro¿nienia przejazdu trakcja spalinow±.
Kuba Wie-Wiór - 11-03-2014, 21:51
Temat postu:
kruczek napisa³/a:
... chyba, ¿e zmienimy ich w wyborach...


Kruczku, na których?
kruczek - 11-03-2014, 23:21
Temat postu:
a nie bêdzie nied³ugo jaki¶ wyborów samorz±dowych? Very Happy
ale w Ma³opolsce jest sporo osób niby m±drych niby z uniwersytetu a twierdz±, ¿e kolej jest XIX-wiecznym prze¿ytkiem - na w³asne uszy takie rzeczy s³ysza³em - a Sowa z kolegami na pewno tak uwa¿aj±, wiêc dlatego tak to wygl±da...
pp - 13-03-2014, 10:52
Temat postu:
ecavon napisa³/a:
A czy most oddadz± przed czerwcem? W±tpiê, wiêc zrobi± tylko wpinkê ko³o Stryszowa oraz ko³o przystanku Zembrzyce w celu udro¿nienia przejazdu trakcja spalinow±.
W nawi±zaniu, ciekawa dyskusja z forum RK:

"2014-03-12 11:53:44 Autor: ET41 ---.tktelekom.pl
Nawi±zanie nowego toru do starego powinno trwaæ 2x po 2 tygodnie, a nie 2x po 3 miesi±ce i tu jest sedno problemu.

2014-03-12 12:31:18 Autor: taki tam jeden ---.dynamic.chello.pl
@ET41
Alez oczywiscie - i firma THALYS taki¿ termin poda³a jako mozliwy!!! Nie zgodzi³a sie PLKa - bo im dluzsze zamkniecie, tym lepiej, bo nic nie trzeba robic. Przewoznicy tez nie naciskali - bo dotacje bior± a jezdzic nie trzeba, zyc nie umierac.
A uczciwemu czlowiekowi rzygaæ sie chce jak to wszystko widzi.
"
CottonwoodEN71 - 13-03-2014, 22:44
Temat postu:
Mam dwa pytania:
1. Co siê dzieje w szopie w Suchej? Czy na czas remontu zosta³a zamkniêta?
2. Czy je¿eli dzia³a nadal, sk³ady je¿d¿± drog± okrê¿n± przez ¯ywiec?

Pytam, bo je¿eli odp. na pytanie nr dwa brzmi 'tak', to fakt, ¿e je¿d¿± 'na pusto' jest kolejnym nieporozumieniem.
Paradoks - 14-03-2014, 08:59
Temat postu:
CottonwoodEN71 napisa³/a:
Mam dwa pytania:
1. Co siê dzieje w szopie w Suchej? Czy na czas remontu zosta³a zamkniêta?
2. Czy je¿eli dzia³a nadal, sk³ady je¿d¿± drog± okrê¿n± przez ¯ywiec?

Pytam, bo je¿eli odp. na pytanie nr dwa brzmi 'tak', to fakt, ¿e je¿d¿± 'na pusto' jest kolejnym nieporozumieniem.


Odpowied¼ na pytanie nr 2. TAK i to z czêstotliwo¶ci± wiêksz± ni¿ gdy rozk³ad obowi±zywa³.
sabatnik - 14-03-2014, 20:19
Temat postu:
CottonwoodEN71 napisa³/a:
Pytam, bo je¿eli odp. na pytanie nr dwa brzmi 'tak', to fakt, ¿e je¿d¿± 'na pusto' jest kolejnym nieporozumieniem.

Wg PR (i pewnie UMWM) w³a¶nie uruchomienie po³±czeñ p. ¯ywiec by³yby nieatrakcyjne dla pasa¿erów wiêc dla ich dobra, nie ma ich wcale. Autobusy uruchomili z ³aski, po protestach. Przyznam, ¿e mia³em ma³e nadzieje na ruch na trasie Sucha B. - ¯ywiec. Ale mo¿e obawiali siê, ¿eby siê za bardzo ludziom spodoba³o?

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group