INFO KOLEJ - forum kolejowe

Administracja - Ekskluzywne siedziby spółek PKP

Victoria - 15-11-2011, 16:07
Temat postu: Ekskluzywne siedziby spółek PKP
Ekskluzywne siedziby spółek PKP

PKP, zadłużone, ale za to z ogromnym majątkiem w postaci nieruchomości. Mimo to spółki PKP na swe siedziby wynajmują powierzchnie biurowe w ekskluzywnych biurowcach w centrum Warszawy. Stać je na to, bo są utrzymywane z pieniędzy podatników!

Oto siedziba centrali spółki Wars S.A. przy Al. Stanów Zjednoczonych w Warszawie – tzw. Blue Point. Większościowym udziałowcem Warsu jest PKP Intercity (50,02%), pozostałe udziały należą do Skarbu Państwa. Jeśli ktoś myślał, że władze Warsu urzędują w niedalekiej odległości od linii kolejowych to bardzo się mylił.



Poprzednio Wars od początku swojego istnienia zajmował siedzibę w przedwojennej kamienicy, w samym centrum Warszawy przy ul. Brackiej.

Oczywiście bzdurą jest, żeby firma, która w czterech miejscach w Polsce a przede wszystkim w wagonach zatrudnia 500 osób i prowadzi działalność na ograniczonym rynku, świadcząc usługi tylko dla jednego przewoźnika (PKP Intercity), który jest jej współwłaścicielem, zajmowała siedzibę w takim miejscu. Bracka też była przesadą, choć to zaszłość historyczna. O szczycie megalomanii świadczy logo Warsu umieszczone na Blue Poincie. Niepotrzebnie wyrzucone pieniądze! Ale może o to chodziło, żeby trochę grosza z PKP wypłynęło i zasiliło kasę Polsatu oraz paru drobniejszych firm od kształtowania niczego?

Wars posiada największą swoją bazę 1,5 km od Blue Pointa na Olszynce Grochowskiej. Jest jej właścicielem. Wystarczyłaby likwidacja znajdującego się tam oddziału i przejęcie jego funkcji przez biuro zarządu. Ale kto na to wpadnie? Lepiej tak, przynajmniej stworzone zostały pozory wielkiej, światowej firmy...

Imponująca siedziba PKP Cargo w Katowicach

Świetne wrażenie robi siedziba PKP Cargo w Katowicach. Przeprowadzka do nowej siedziby – Reinhold Polska Katowice przy ul. Korfantego 138 rozpoczęła się pod koniec sierpnia ubiegłego roku. PKP Cargo wynajęło w sumie pomieszczenia o powierzchni 5849 metrów kwadratowych. W cenie wynajmu jest 125 miejsc parkingowych tylko do dyspozycji pracowników i klientów spółki.





Budynek został podzielony na strefy dostępu – pracownicy otrzymali specjalne karty elektroniczne, które umożliwiają im poruszanie się po określonych częściach budynku, zgodnie z posiadanymi uprawnieniami.

Centrala PKP Cargo znajduje się w Warszawie przy ulicy Grójeckiej 17, skąd właśnie niedawno wyprowadziła się spółka PKP Intercity...

Nowa siedziba PKP Intercity

Od listopada br. siedziba przewoźnika zlokalizowana jest przy ulicy Żelaznej 59a w Warszawie.



O tym, że PKP Intercity wyprowadzi się z biur przy ulicy Grójeckiej, wiadomo było wiosną 2011 r. Biura po PKP Intercity zajmuje teraz spółka PKP Cargo.

PKP Intercity zamierza docelowo wybudować dla siebie nową siedzibę. Pierwotnie spółka chciała wykorzystać teren zaplecza taborowego na Olszynce, ale teraz rozważa także inne lokalizacje. PKP S.A. aportowało działkę przy ulicy Kijowskiej w Warszawie na rzecz PKP Intercity. Docelowo być może na tej działce zostanie wybudowana nowa siedziba spółki.

Nieopodal siedziby PKP Intercity znajduje się biurowiec Sienna Center (ul. Sienna 73), gdzie wynajmuje pomieszczenia inna spółka kolejowa – Dworzec Polski S.A. Wynajmuje tam również pomieszczenia PKP S.A. Oddział Dworce Kolejowe.



Czy zadłużone na 4,5 mld zł PKP S.A. posiadające gigantyczny majątek w postaci gruntów i budynków w Warszawie i w całym kraju oraz spółki-córki PKP muszą na swe siedziby wynajmować od firm zewnętrznych powierzchnie w luksusowych biurowcach?

infokolej.pl
Szymek - 15-11-2011, 16:19
Temat postu:
A dawna Zachodnia Dyrekcja Okręgowych Kolei Państwowych w Poznaniu przy ul. Aleje Niepodległości gdzie siedzibę ma min. PKP S.A. PKP PLK S.A. PKP INTERCITY S.A. oraz UTK wygląda z zewnątrz jak ruina... bo w środku jak ostatnio byłem na pouczeniach to widziałem że trwają jakieś prace "odświeżające"
Księgarz - 15-11-2011, 22:53
Temat postu:
Dwa "zdania":
1, PKP S.A. nie udostępnia swoich budynków za darmo. Nie wiem na ile zależność Spółek ma wpływ na cenę wynajmu.
Jak wiem, opisany budynek w Katowicach wybrany był przez moją Spółkę w trybie nagłym, bo budynek PKP S.A. musiał być opróżniony z winy tej właśnie PKP S.A.
2. Podobnie jak kolega do Poznania, ja zapraszam do Krakowa. Jak dalej utrzyma się obserwowana przeze mnie sytuacja, budynek Południowej DOKP pozostanie jedynym budynkiem na pl. Matejki straszącym swoją bardzo ciemnobrązową elewacją.
Pirat - 16-11-2011, 01:21
Temat postu:
Księgarz napisał/a:
PKP S.A. nie udostępnia swoich budynków za darmo.

Czyżby?

http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=12765
Księgarz - 16-11-2011, 23:44
Temat postu:
Może PKP S.A. robi wyjątki, ale jedna posłanka to nie Spółka, nawet zależna czy jakby inaczej ją nazwał.
Zawsze aktualne jest moje "drugie zdanie". Nie mam nic przeciwko, aby każdy kolejarz pracował w takich warunkach, jakie zapewne są w budynkach pokazanych przez Victorię.
Daniel.Łoboda - 18-11-2011, 09:35
Temat postu:
Tak dla ścisłośći PKP Intercity zajmuje niecałe dwa piętra. Przedstawienie budynku z zewnątrz sugeruje że zajmują cały budynek.
Romuald Marczak - 18-11-2011, 23:22
Temat postu:
Cytat:
Wars posiada największą swoją bazę 1,5 km od Blue Pointa na Olszynce Grochowskiej. Jest jej właścicielem. Wystarczyłaby likwidacja znajdującego się tam oddziału i przejęcie jego funkcji przez biuro zarządu.
Prawda, że fajnie, choć tandetnie, wyglądają te latające talerze na błękitnej i szklanej elewacji Blue Point'a? Rozumiałbym, gdyby firma musiała zdobywać klienta. Klienta wagonu gastronomicznego nie zdobywa. Nie ma on wyboru. Bo cóż to za wybór napić się piwa legalnie w wagonie Warsu lub nielegalnie z teczki, w przedziale. Albo zjeść schabowego (o picie nie wspomnę) u zadowolonego z siebie monopolisty czy kanapkę albo precla kupionego pod dworcem.

Pasażer wagonów sypialnych i kuszetek toże nie ma świadomości, że centrala firmy, która zatrudnia stewarda - tego tam na końcu wagonu, należącego do PKP Intercity S.A. - mieści się w Blue Poincie. W zasadzie jest mu ganz egal gdzie się mieści, czyli kalafiorem mu zwisa. I póki co nie ma wyboru, bo większościowy akcjonariusz WARS S.A. nie dopuści jakiejkolwiek konkurencji, choćby obnośnej.

Bo Wars jeszcze istnieje tylko dlatego, że oprócz Skarbu Państwa PKP Intercity jest jego właścicielem. Rynek zaś pokazał, że jego wartość została mocno zawyżona. Po czterech nieudanych próbach sprzedaży przez Skarb Państwa mniejszościowego pakietu akcji postanowiono ponownie go wycenić.
Rodriges - 23-11-2011, 19:22
Temat postu:
Z usytuowania siedzib firm pekapowskich ktoś nie mający pojęcia o ogromnym zadłużeniu PKP Intercity i PKP S.A. może wysnuć wniosek, że PKP ma nadmiar pieniędzy z powodu prosperity.
Firmy racjonalnie gospodarujące swoimi finansami wyprowadzają się z takich właśnie luksusowych budynków w centrum miast na obrzeża miast. Jest to spowodowane ewentualnym kryzysem i obawą w popadnięcie w zadłużenie. Tymczasem spółki PKP zadłużone na miliardy zł wprowadzają się na ich miejsce. PKP zachowuje się arogancko wobec podatników dotujących kolej. Czy przypadkiem nie jest to tak, że któryś z dygnitarzy kolejowych wziął w łapę od właścicieli tych biurowców w zamian za decyzję o zasiedleniu drogich pustostanów ?
Pirat - 27-12-2011, 15:14
Temat postu:
PKP Cargo kupuje biurowiec w Katowicach

Od 2010 roku śląska siedziba spółki znajduje się w nowoczesnym biurowcu przy Al. Korfantego 138. PKP Cargo zamierza kupić nieruchomość, którą na razie wynajmuje, ale potrzebna jest zgoda akcjonariuszy.

O planowanym zakupie biurowca poinformował jego właściciel – spółka deweloperska Reinhold Polska Project 4. Z jej komunikatu giełdowego wynika, że nie doszło do zaplanowanej sprzedaży budynku, ponieważ nie spełniono istotnego warunku: Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy PKP Cargo nie podjęło do 23 grudnia uchwały zezwalającej na przeprowadzenie transakcji.

Deweloper informuje też, że uzyskał od PKP Cargo informację, iż spółka – jako dotychczasowy najemca, nadal jest zainteresowana zakupem nieruchomości. Przewoźnik towarowy rozważa też wynajęcie dodatkowej powierzchni w budynku.

Szacunkowa wartość ewentualnej transakcji to 53 mln zł.

Nie udało się nam skontaktować z przedstawicielami PKP Cargo, aby skomentowali plany zakupy biurowca.

O przeprowadzce PKP Cargo do wynajętego biurowca w Katowicach informowaliśmy w „Kurierze Kolejowym” w sierpniu 2010 r. Wówczas spółka miała już wynajęte 5849 mkw. Budynek przy Al. Korfantego jest biurowcem klasy A, wyposażonym w monitoring i instalacje wykonane w najnowocześniejszych technologiach. W budynku mieści się centrum handlowo-marketingowe i obsługi klienta PKP Cargo.

źródło: Kurier Kolejowy

---

Reinhold nie sprzedał PKP Cargo biurowca

W związku z niespełnieniem do 23 grudnia warunku umowy przedwstępnej, Reinhold nie sprzedał PKP Cargo nieruchomości przy Al. Korfantego w Katowicach - poinformował deweloper w komunikacie giełdowym.

PKP Cargo nie uzyskało zgody walnego zgromadzenia akcjonariuszy. Państwowy przewoźnik jako dotychczasowy najemca jest nadal zainteresowany zakupem nieruchomości oraz podejmuje dalsze starania w celu uzyskania pozytywnej decyzji właściciela. Według informacji spółki Reinhold, PKP Cargo bierze on pod uwagę wynajmem dodatkowej powierzchni w budynku przy Al. Korfantego.

źródło: Rynek Kolejowy
Victoria - 14-07-2012, 00:04
Temat postu:
PKP Intercity sprzedaje swoją siedzibę

Spółka PKP Intercity właśnie wystawiła na sprzedaż swoją wieloletnią siedzibę na Grójeckiej. Czym to jest podyktowane? Na pewno jest to działanie krótkookresowe nastawione na ratowanie bieżącej płynności finansowej i zmniejszenie straty finansowej w 2012 roku.

Spółka zakłada, że z transakcji chce osiągnąć zysk około 20 mln zł. Obecnie sytuacja finansowa Intercity jest bardzo zła chociażby z powodu braku terminowego regulowania swoich zobowiązań. Sprzedaż nieruchomości na pewno da lekki oddech płynnościowy spółce. Ponadto Intercity odnotuje na tej transakcji około 20 mln zł zysku, co spowoduje, że spółka osiągnie za rok 2012 pewnie około 20-30 mln zł straty a nie stratę 50 mln zł.

Ale czy to działanie doraźne jest korzystne dla spółki?

Na pewno pozbywanie się majątku spółki w sytuacji, gdy jest dekoniunktura na rynku nieruchomości nie buduje wartości Intercity. Ponadto wyprzedaż nieruchomości świadczy o pogarszającej się sytuacji finansowej szczególnie, jeśli to dotyczy jej siedziby. Najważniejsze w działalności spółki powinny być trwałe fundamenty rozwoju, czyli jakość świadczonych usług i zadowolenie pasażerów, a z tym jest coraz gorzej.

źródło: www.nakolei.pl
fury - 14-07-2012, 09:25
Temat postu:
Gwoli prawdy, panie Warsewicz - bo to pan, sercem związany z IC, najprawdopodobniej ten tekst napisał - to spółka nie sprzedaje budynku tylko lokal użytkowy o powierzchni 1944,99 m2 w budynku oraz "194499/1054787 w częściach wspólnych budynku i prawie wieczystego współużytkowania działki gruntu nieruchomości o pow. 3809 m2 oznaczonej w ewidencji gruntów numerem ewidencyjnym 19/1, obręb 2-02-02". To zupełnie tak samo, gdy ktoś chce sprzedać swoje mieszkanie własnościowe w wielorodzinnym bloku. Udział PKP IC w całości budynku wynosi 18%.

Nie dla ratowania bieżącej płynności i wyniku finansowego za ten rok podjęto tę decyzję. Ja też bym tak zrobił i wynajął coś wygodniejszego z przyzwoitym parkingiem i klimatyzacją.
Grad - 15-07-2012, 14:24
Temat postu:
Niestety fury mylisz się. PKP Intercity wynajęło pomieszczenia na ul. Żelaznej ale problem z zaparkowaniem jest ten sam. W pomieszczeniach PKP Intercity na ul. Grójeckiej klimatyzacja była i jest więc nie ma innego uzasadnienia dla przeprowadzki jak tylko zadłużenie Spółki. Tylko dziadoska firma pozbywa się lokali, których jest właścicielem a zamiast tego idzie na wynajem.
Jeśli znajdzie się kupiec to będzie to CARGO.
Pirat - 22-04-2013, 14:50
Temat postu:
PKP Informatyka ma nową siedzibę w Łodzi

Nowa siedziba spółki mieści się w nowoczesnym biurowcu University Business Park przy ul. Wólczańskiej 178. Zajmuje powierzchnię blisko 900 mkw.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/13668/PKP-Informatyka-ma-nowa-siedzibe-w-Lodzi.html
Grad - 20-07-2013, 19:05
Temat postu:
PKP Intercity jesienią zmieni siedzibę. Koniec 2 siedzib 1 Centrali.

Oficjalny adres siedziby Centrali PKP Intercity S.A. to ul. Żelazna 59a w Warszawie. (Niespełna 10 minut pieszo od dworca centralnego). W rzeczywistości mieści się tu tylko kilka komórek organizacyjnych (Biur). Pozostałe jak np. Biuro Taboru mieszczą się w budynku przy ul. Chłopickiego 53 w dzielnicy Praga Północ a dokładniej w pobliżu stacji Olszynka Grochowska. A więc 8 km od budynku przy ul. Żelaznej w której znajduje się zarząd spółki.
Poprzedni adres siedziby to ul. Grójecka 17. Tam mieści się nadal PKP CARGO S.A. Z powodu przeprowadzki do Warszawy pozostałej części centrali PKP CARGO z Krakowa i Katowic a także z powodu zalegania z płatnościami za konserwację i utrzymanie, PKP Intercity musiało opuścić ówczesną siedzibę. Warto przypomnieć, że PKP Intercity wydało sporą ilość pieniędzy na remont i wyposażenie pomieszczeń wedle własnych upodobań.
W 2010r. PKP Intercity przeprowadziło gruntowny remont budynku przy ul. Chłopickiego 53. Dawniej budynek ten był noclegownią dla drużyn pociągowych. Noclegownię stopniowo likwidowano a z przejętych pomieszczeń utworzono biura.
Jeszcze w tym roku PKP Intercity musi opuścić budynek przy ul. Chłopickiego 53. Budynek zostanie poddany kapitalnemu remontowi zmieniając funkcję z biurowej na mieszkalną. Prawdopodobnie, po remoncie zamieszka w nim większość ze 140 pracowników koncernu Alstom, którzy zapewniać będą utrzymanie składów Pendolino przez 17 lat.
Pracownicy Centrali Spółki z budynku przy ulicy Chłopickiego 53 przeprowadzą się do pozostałych pięter wynajmowanego przez PKP Intercity wieżowca przy ul. Żelaznej 59a. Oczywiście w związku z tym zwiększy się koszt działalności Spółki.
Na takie przeniesienie nalegały od dawna osoby z tzw. „grupy banksterów”, zawłaszczający sukcesywnie posady w całej PKP. Lokalizacja na Olszynce Grochowskiej nie podobała się im. Oczekiwali bardziej prestiżowej lokalizacji. Po przeprowadzce ekspansja banksterów jeszcze bardziej nasili się. Za luksusy dla mendadżerów z rekomendacją wysokopartyjnych wujków PO – PSL, dopłaci do zadłużonej PKP Intercity S.A., nie kto inny jak podróżny i podatnik.
Waldemar - 22-07-2013, 10:06
Temat postu:
Grad, z cala odpowiedzialnoscia moge stwierdzic ze piszesz bzdury. Zreszta nie pierwszy raz.
Na chlopickiego bedzie biuro alstomu oraz zostanie tam przeniesiony najprawdopodobniej Wars. Jaki jest sens placenia komercyjnego kupy kasy przez Wars obcemu deweloperowi skoro pkp ma tyle nieruchomosci? Wiec wars trafi na Chlopickiego. Za przerzuceniem biura Taboru i przewozow na zelazna byl najwiekszy bankster tej firmy czyli Prezes Malinowski Smile. Poziom konfabulacji Grada dramatyczny. Jeszcze jak bys mogl konfabulancie wymienic choc jednego bankstera wsrod tych ktorzy siedza na grochowie i beda przeniesieni. Biuro taboru? Przewozow? Czy zakupow? Smile bzdury. Wazne by rzucic blotem - moze cos sie do nich przyklei. A to ze grama prawdy w tym nie ma - tym gorzej dla prawdy....
socjalista - 22-07-2013, 11:28
Temat postu:
Grad napisał/a:
Pozostałe jak np. Biuro Taboru mieszczą się w budynku przy ul. Chłopickiego 53 w dzielnicy Praga Północ a dokładniej w pobliżu stacji Olszynka Grochowska.

Praga Południe, Praga Południe... Stacja postojowa Warszawa Olszynka Grochowska istnieje w tym miejscu od roku 1936. Oprócz IC z kilkunastoletnią halą całopociągową i starą elektorowozownią zlokalizowano tam warszawski oddział Warsu. Również KM mają tam swoje zaplecze techniczne w dawnej lokomotywowni ruchu podmiejskiego (ezt) Warszawa Grochów, choć zarząd mieści się przy dworcu Warszawa Wschodnia. Wewnątrz tzw. wianka pod adresem Chłopickiego 50 jest Instytut Kolejnictwa (dawniej COBiRTK, potem CNTK).
Grad - 22-07-2013, 18:23
Temat postu:
Ripostuje:
Waldemar a ja z całą odpowiedzialnością mogę stwierdzisz, że to ty piszesz bzdury! A od pewnego czasu stale przyczepiasz się do mnie z byle powodu. Jeśli ty znasz całą prawdę to dlaczego o tym nie napisałeś? Jaka twoja rola na tym forum? Pełnisz rolę szpicla – piarowca? Bo jeśli nie chcesz się podzielić z nami wiadomościami z IC, to musi być jakiś powód. Ile ci płacą za dezinformowanie, 20 gr za wpis?
Wiesz, że dzwonią ale nie wiesz w którym kościele. Biuro Alstomu już dawno jest w Warszawie. A jeśli użyłeś określenia, że na Chłopickiego prawdopodobnie zostanie przeniesiony WARS, to sam nie jesteś pewien czy to prawda. Prawie i prawdopodobnie robi różnicę.
PKP ma od dawien dawna wiele nieruchomości a pomimo tego Spółki z Grupy PKP najmują po cenach rynkowych nieruchomości od podmiotów nie związanych z PKP. Przykładem jest Centrala PKP Intercity, która od 2011r. najmuje powierzchnie biurowe w wieżowcu naprzeciwko Mennicy Państwowej w budynku przy ul. Żelaznej 59a. Podobnie PKP S.A., która najmuje część pomieszczeń w Sienna Center przy ul. Siennej 73.
Konfabulantem nie jestem ty zacietrzewiony ciemniaku. Z kliki banksterów tym następnym wyprowadzonym z Grochowa będzie dyrektor biura audytu i kontroli. Może to ty jesteś tym pośrednikiem, który zarabia krocie na oferowaniu spółkom z grupy PKP najmu biur w centrum. Ile masz z tego? A może ktoś z rodzinki kojarzy beton kolejowy z właścicielami biurowców w centrum, które coraz częściej stoją puste z powodu kryzysu. Kolej jak widać nie jest w kryzysie. A ich zadłużenie niech podatnik spłaca.
Ty Waldemar powinieneś dostać ostrzeżenie za napastliwość i pisanie bzdur.

Do socjalista: Masz rację pomyliłem się Olszynka Gr. jest na Pradze Południe. Dla zaspokojenia twojej ciekawości dodam, że Zarząd Kolei Mazowieckich jest przy ul. Lubelskiej 26.

Waldemar - 23-07-2013, 01:35
Temat postu:
Grad napisał/a:
Waldemar a ja z całą odpowiedzialnością mogę stwierdzisz, że to ty piszesz bzdury! A od pewnego czasu stale przyczepiasz się do mnie z byle powodu. Jeśli ty znasz całą prawdę to dlaczego o tym nie napisałeś? Jaka twoja rola na tym forum? Pełnisz rolę szpicla – piarowca? Bo jeśli nie chcesz się podzielić z nami wiadomościami z IC, to musi być jakiś powód. Ile ci płacą za dezinformowanie, 20 gr za wpis?

----- personalny atak, nie komentuje...

Wiesz, że dzwonią ale nie wiesz w którym kościele. Biuro Alstomu już dawno jest w Warszawie.
----- jest biuro alstom jako przedstawicielstwo firmy francuskiej. Na chlopickiego ma byc biuro serwisu. Zreszta bpdajze od 1 sierpnia wiec wszyscy beda mogli sprawdzic czy Ty miales racje ze zlotym myslem noclegowni Alstomu czy ja twierdzac ze beda tam mieli biuro.

A jeśli użyłeś określenia, że na Chłopickiego prawdopodobnie zostanie przeniesiony WARS, to sam nie jesteś pewien czy to prawda. Prawie i prawdopodobnie robi różnicę.
-------pewny jestem tylko tego ze kiedys umre. Co do wars to sprawdz z wars albo ic czy nie negocjuja wlasnie warunkow - z tego co wiem to powinno byc lada moment dopiete.

Konfabulantem nie jestem ty zacietrzewiony ciemniaku. Z kliki banksterów tym następnym wyprowadzonym z Grochowa będzie dyrektor biura audytu i kontroli.
-------- na szczescie znow bedzie mozna szybko sprawdzic kto klamie a kto mowi prawde - przeniesione bedzie biuro taboru i przewozow. Biura audytu i infrastruktury prawdopodobnie zostaja na razie na grochowie. Mijajac fakt ze nie wiedzialem ze szef biura administracji pracowal w jakims banku. Wiesz moze w ktorym? Zreszta w IC jest niewiele osob z bankow.

Może to ty jesteś tym pośrednikiem, który zarabia krocie na oferowaniu spółkom z grupy PKP najmu biur w centrum. Ile masz z tego? A może ktoś z rodzinki kojarzy beton kolejowy z właścicielami biurowców w centrum, które coraz częściej stoją puste z powodu kryzysu. Kolej jak widać nie jest w kryzysie.
-------tjaaaaa
Arek - 23-09-2014, 16:23
Temat postu:
Firma PKP Informatyka wynajęła 532 mkw. powierzchni biurowej w poznańskim kompleksie Malta House należącym do Skanska Property Poland. Przeniesie się tam lokalny oddział spółki, którego dotychczasowa siedziba znajduje się w al. Niepodległości 8.

Malta House to nowoczesny kompleks biurowy klasy A o łącznej powierzchni najmu wynoszącej niemal 16 tys. mkw. Obiekt zlokalizowany jest przy ul. Arcybiskupa Antoniego Baraniaka 6, jednej z głównych arterii komunikacyjnych Poznania. Najemcy budynku mogą korzystać m.in. z ogrodu na patio oraz tarasu widokowego na dachu.

PKP Informatyka nie planuje przeprowadzek kolejnych oddziałów. Centrala spółki w Warszawie przeprowadzi się w przyszłości do kompleksu biurowego budowanego przez HB Reavis przy stacji Warszawa Zachodnia.

Źródło: Kurier Kolejowy
Grad - 23-09-2014, 18:30
Temat postu:
A co będzie z dotychczasową siedzibą przy ul. Niepodległości? Będzie stała pusta ? Czy tym marnotrastwem nie powinna zająć się prokuratura?
wodkangazico - 24-09-2014, 17:55
Temat postu:
Spokojnie - klasztor juz dawno jest "zakontraktowany". I to na szczeblu, do którego łapki psów gończych ze Wsi Poznań nie sięgają
Powoli wszyscy będą go opuszczać.
Księgarz - 25-09-2014, 00:59
Temat postu:
Dziwnym trafem plac Matejki w Krakowie też jakiś nie do końca wykorzystany. Kolejarzy w nim coraz mniej. A nowych lokatorów nie widać. Budynek z zewnątrz zaczyna mnie straszyć swoim zaniedbaniem.
Żal, bo nasi poprzednicy go fundowali i budowali. Nigdy dla żadnej innej grupy zawodowej nie służył. Stracił jednak standard budynku typu biurowiec. Zdobył może miano "zabytek", ale to funkcjonalności mu nie przywróci.
Bunia - 25-09-2014, 11:08
Temat postu:
A czy czasami budynki byłych dyrekcji okręgowych PKP nie były (są) zabezpieczeniem wszelkiej maści kredytów, które zaciągała PKP i jej spółki córki (od EBI i innych banków komercyjnych)? Stąd wcale się nie zdziwię, że spółki PKP zaczną sobie wynajmować powierzchnie biurowe na rynku a te budynki zostaną sprzedane.
wodkangazico - 25-09-2014, 14:15
Temat postu:
Dokładnie Bunia. Żaden "śledzik" nie podskoczy.
beton44 - 25-09-2014, 23:10
Temat postu:
Jakie "ekskluzywne" Razz

Beton odwiedził siedzibę centrali IC Warszawa Żelazna 59a.

To ma być ekskluzywność???
Jakieś klity połączone krętymi korytarzykami...


Jednak siedziby dawnych dyrekcji /Okręgowe, Rejonowe, Generalna/
to były imponujące gmachy urzędowe Brawa

a toto - taki współczesny oszczędnościowy developerski chłam
Bunia - 25-09-2014, 23:38
Temat postu:
W biurowcu PKP na Szczęśliwickiej 62 w Warszawie też kierownictwo postanowiło "burzyć" tradycyjne pokoje biurowe na rzecz adaptacji ich na powierzchnię biurową typu open space. Ma być nowocześnie a ludzie powinni się integrować i przez to lepiej współpracować - tak postanowił nowy management "bankomatów".
Grad - 22-03-2016, 20:47
Temat postu:
Urząd Transportu Kolejowego wynajmujący najwyższe a jednocześnie najdroższe w budynku 3 najwyższe piętra ma problem. Budynek najmowany przez UTK Eurocentrum Początkowo po przeprowadzce w 2014r zajmował dwa i pół piętra. Następnie wynajął pozostałą część (połowę) XII piętra. Nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie to, że za te pół piętra (które w trakcie wynajmu wyremontował-dostosował) płaci od prawie roku a nie może się tam wprowadzić ponieważ prezes wybrał tak "rzetelnego" wykonawcę remontu, że przepadł bez wieści oczywiście uprzednio inkasując całą kwotę bez dokończenia remontu.
Victoria - 28-10-2016, 20:29
Temat postu:
Biurowiec przy Warszawie Zachodniej gotowy. Tu trafią spółki PKP.

Zakończył się kolejny etap realizacji kompleksu dworcowo-biurowego na Warszawie Zachodniej. Przy „Dworczyku” Zachodnim otwarto właśnie pierwszy biurowiec West Station. Przenieść się mają tutaj m.in. PKP SA, PKP Intercity i PKP Informatyka.

Więcej:
http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/biurowiec-przy-warszawie-zachodniej-gotowy-tu-trafia-spolki-pkp-53396.html
Grad - 06-11-2016, 16:53
Temat postu:
A czyją własnością jest ten budynek HB Reavis czy PKP? Jeśli PKP jest współwłaścicielem to żaden sukces tego wynajmu. Pojawia się pytanie, czy PKP nie powinno być jedynym właścicielem po co współwłaściciel, żeby dawać mu zarobić
Beatrycze - 13-05-2019, 12:15
Temat postu:
PKP sprzedały budynek, w którym mają siedzibę.

Dwa budynki West Station, obok dworca Warszawa Zachodnia trafiły w nowe ręce. Ich właścicielem została firma Mapletree Investments z Singapuru.

Więcej:
http://inforail.pl/pkp-sprzedaly-budynek-w-ktorym-maja-siedzibe_more_114590.html
Krog - 13-05-2019, 21:03
Temat postu:
Czegoś nie rozumiem. Jak można sprzedać kurę znoszącą złote jaja. Mając podpisane wieloletnie umowy na wynajem ze spółkami kolejowymi oraz innymi "państwowymi" pozbywa się czegoś takiego. PiS miał pretensję o sprzedaż za czasów PO-PSL PKP Energetyki a teraz co się dzieje. Wygląda to na jeszcze większy wałek. Chyba wszystkiego nie wiem w tej sprawie. Czy sprawą nie powinna zająć się prokuratura. To wygląda na rażącą niegospodarność. Przecież PKP S.A. ma w profilu działalności zajmowanie się nieruchomościami. To czym się będzie zajmować jeśli pozbędzie się tego co najlepsze i zyskowne. Chyba wiem z czego spłaci zadłużenie.
Transakcja wygląda jak podcinanie gałęzi na której się siedzi. Jakoś dziwnie media o tym milczą.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group