INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. lubuskie - Międzyrzecz - Sulęcin - Rzepin

forest79 - 08-11-2011, 15:14
Temat postu: Międzyrzecz - Sulęcin - Rzepin
8 listopada 2011.
Mglisty poranek,spacer z Psem około 8 rano-specjalnie o tej porze aby posłuchać czy jedzie szynobus do Rzepina...(Gdy mieszka się w tak niewielkiej miejscowości jak Templewo to bardzo ważne by wiedzieć czy uda się w konkretnym dniu dojechać do Międzyrzecza choćby na zakupy)

Rozczarowanie...nie trąbi na przejeździe....wiec skoro nie pojechał o 8 z minutami to nie ma co liczyć na kurs o 13:11.

Wracam do domu, parze kawę i sprawdzam internetowy rozkład jazdy pociągów,nie ufam tej stronie bo już wiele razy wściekły wracałem ze stacji do domu bo nie przyjechało nic.No ale chyba z przyzwyczajenia wpisuje Templewo - Międzyrzecz i co widzę - że od wczoraj niby kursuje pociąg który zabrano w sobotę i niby tylko do poniedziałku...złowrogo spoglądam na ekran i zagryzam zęby by z ust nie wysypały się kur...y.

Kolejny spacer pod las skąd z oddali kilometra widać szlak i stacyjkę.

I cud....13:11 wrzeszczy na przejeździe...hura.
Jutro trzeba iść na spacer by posłuchać czy jedzie poranny Rzepin i jeśli cud będzie trwał to o 13:11 pojadę do Międzyrzecza bo już muszę.

Takich dni jak 8 listopada można mnożyć na tej linii w ciągu roku bez końca.Smutne to bo linia ma potencjał i mam nadzieje ze jeśli nie w tym roku to może kiedyś udowodni to Arriva RP.

Jak mnie najdzie wena to opisze inne przykłady dziadostwa fundowanego przez Przewozy Regionalne.
Japaw - 08-11-2011, 15:40
Temat postu:
Moze juz ostatni miesiac tego dziadostwa. Arriva złozyła oferte na obsługe tej linii. Jak sie poszczesci to pojedziecie pod szyldem arrivy od grudnia. Ale narazie nic nie wiadomo.
Sunseed - 08-11-2011, 16:24
Temat postu:
Taki jesteś pewien Japaw? Może się okazać że akurat tą linie będzie obsługiwać PR :> Albo nic nie będzie jeździć przez ten durny przetarg.
Japaw - 08-11-2011, 16:47
Temat postu:
Ale ja nie jestem pewien Sunseed. Mowie tylko to co przeczytałem i to co mowił dla prasy sam prezes Arrivy. Nie twierdze ze na 100% beda jezdzic. Prezes wspomniał ze Arriva zlozyła oferte na obsługe linii Frankfurt-Rzepin i Rzepin-Miedzyrzecz. to sa jego słowa. ja tylko mam nadzieje ze to sie uda. Nigdzie nie napisałem ze beda jezdzic.
forest79 - 08-11-2011, 16:52
Temat postu:
Najgorsze jest to,że prawdą mogą być słowa,że nic nie będzie jeździć...

Na początku funkcjonowania rozkładu jazdy 2010/11 przez ponad miesiąc czekaliśmy by wróciła choćby komunikacja zastępcza.

Szkoda,że władze PR i województwa fundując nam nowe rozkłady czy komunikacje zastępcze zapominają o tym że linia ta biegnie przez małe wiochy skąd ciężko czasem się wydostać.Na stacji praktycznie nigdy nie pojawia się informacja o zastępczym busie.Idiotyzmem jest to że komunikacja zastępcza nie dojeżdża do stacji w Templewie(z powodu braku możliwości dojazdu na stację-brzmi opis na zmianie rozkładu)tylko na przystanek PKS-u,który jest oddalony od stacji o około 1,5 km i od miejscowości Kleszczewo o ponad 2km.A z Kleszczewa które ma blisko do stacji korzysta więcej osób niż z Templewa.Więc chaotyczne wprowadzanie zastępczej komunikacji bardzo utrudnia ludziom życie.Przykład-Moja sąsiadka(76 lat)przyzwyczajona że przez ostatni tydzień nie ma pociągu idzie na przystanek PKS...po chwili słyszy w oddali pociąg...wraca do domu.Bądź odwrotnie,czekając na stacji dowiaduje się od przypadkowych osób(bo na pewno nie z informacji na stacji) ze na szynobus nie ma co liczyć....Fatalnie gdy ktoś się zapędzi z rowerem bądź z wózkiem-kupa niepotrzebnych nerwów.
Japaw - 08-11-2011, 16:56
Temat postu:
W ogole głupota jest cos takiego jak ZKA. jakbym chciał pojechac autobusem to bym sobie bilet na PKS kupił. To jest robienie sobie z ludzi jaj. kolejowe autobusy..to tylko w tym kraju jest mozliwe. Tego ktory to wymyslił powinno sie na zbity pysk wyrzucic, bo PR bierze kase za pociagi których nie ma,a mimo to ciagle wołają wiecej..Skandal.
Sunseed - 08-11-2011, 17:54
Temat postu:
Japaw napisał/a:
Ale ja nie jestem pewien Sunseed. Mowie tylko to co przeczytałem i to co mowił dla prasy sam prezes Arrivy. Nie twierdze ze na 100% beda jezdzic. Prezes wspomniał ze Arriva zlozyła oferte na obsługe linii Frankfurt-Rzepin i Rzepin-Miedzyrzecz. to sa jego słowa. ja tylko mam nadzieje ze to sie uda. Nigdzie nie napisałem ze beda jezdzic.


Tylko te dwie? Rozumiem że można złożyć częściową ofertę w przetargu, ale częścią chyba jest całe zadanie, a nie po jednej linii z każdego..
forest79 - 10-11-2011, 15:00
Temat postu:
10 listopada

Usłyszałem dziś pytanie od ludzi we wsi czy jechał rano pociąg...hymmm przysnęło mi się i nie wiem odparłem.Sąsiadka wybrała sie rowerem na stację by poszukać informacji ale nie znalazła niczego...i co robić-iść na stację czy na przystanek PKS.Zainteresowani zrezygnowali z podróży.Trzeba poczekać do 13 i posłuchać czy jedzie...
Ja wybrałem się w miejsce skąd widać tory i po półgodzinnej obserwacji ujrzałem komunikacje zastępcza...
2 dni jeździł SA105 i już go nie ma...ciekawe na ile tym razem został zabrany i gdzie???
Czasami zabierany jest do Gorzowa...czasami do Żagania i to tylko na 1-2 dni i ja sie zastanawiam czy koszt paliwa na dojechanie do Żagania nie przekracza kosztów komunikacji zastępczej na miejsce "zabrania"???A co się dzieje z maszynistą z Rzepina??
Jak sami konduktorzy przyznają czasami dowiadują się o zastępstwie rano...czy tego chaosu naprawdę nie da się opanować???
Jestem bardzo zły....
krzys22026 - 11-11-2011, 13:49
Temat postu:
Uczę się w Międzyrzeczu i codziennie czekam na swój zastępczy do Zbąszynka, i muszę przyznać że rzeczywiście na tym odcinku raz jedzie bus, a raz Trapez, na prawdę nie wiem co się dzieje z tym odcinkiem...
pospieszny - 11-11-2011, 18:10
Temat postu:
Jak to co Przewozy Regionalne Śmiech
forest79 - 11-11-2011, 18:15
Temat postu:
Przewozy Regionalne z jeszcze tragiczniejszą oferta nowego rozkladu jazdy...Z Templewa 14:05 do Miedzyrzecza - powrót 15:20....trzeba bedzie wozic rower żeby zrobic zakupy-hehehehe
krzys22026 - 12-11-2011, 10:35
Temat postu:
Ale jak pojedzie zastępczy to nie weźmiesz sobie roweru haha !
forest79 - 12-11-2011, 14:45
Temat postu:
No jak mogli skasować Poznań - Frankfurt o 10:53....jedyny pociąg który pasował na przesiadkę w Zbąszynku o 12:09 do Międzyrzecza i dalej do Sulęcina.Często śmigam z Torunia i zabrano mi dobre połączenie.Teraz muszę w Poznaniu przesiadać się na Gorzów i do Międzyrzecza i dalej na Templewo...Jak tak dalej będzie to będę musiał jeździć przez Katowice!!!!!!!!!

Toruń Miasto 06:09
Bydgoszcz Główna 07:18
Bydgoszcz Główna 07:43
Piła Główna 09:09
Piła Główna 09:14
Krzyż 10:09
Krzyż 10:25
Gorzów Wlkp. 11:21
Gorzów Wlkp. 13:47
Międzyrzecz 14:40
Międzyrzecz 15:20
Templewo 15:38

ALBO

Toruń Główny 05:25
Inowrocław 06:15
Inowrocław 06:24
Poznań Główny 08:16
Poznań Główny 09:02
Gorzów Wlkp. 11:21
Gorzów Wlkp. 13:47
Międzyrzecz 14:40
Międzyrzecz 15:20
Templewo 15:38

Kurcze ile razy można się przesiadać!!!!!!!!!!!!!!
koki161 - 12-11-2011, 15:42
Temat postu:
Wydaje mi się, że pociąg, o którym piszesz, jeszcze nie został wklepany do rozkładu po prostu.Nie sądzę, by wycofali go, bo to byłaby zupełna paranoja na linii Zbąszynek-Rzepin. Poza tym są dwa pociągi w relacji Frankfurt-Poznań, a tylko jeden miałby być w relacji przeciwnej? Eee.. jeszcze bym poczekał i nie wpadał w skrajne emocje.
krzys22026 - 12-11-2011, 16:08
Temat postu:
Te regio o którym piszesz na pewno zostaje jestem pewien na 100%
forest79 - 14-11-2011, 09:14
Temat postu:
14 listopada 2011

Od tygodnia czekam na powrót pociągu na trasę Międzyrzecz - Rzepin....w internetowym rozkładzie widnieje ze kursuje szynobus ale to kłamstwo...dzis chwyciłem za telefon i zadzwoniłem do Przewozów Regionalnych w Zielonej Gorze...."Od jutra chyba rusza pociąg"-usłyszałem....martwi mnie tylko to słowo chyba...
sopek - 14-11-2011, 11:27
Temat postu:
Ehh, gdyby w Lubuskiem jeździła Arriva...
SKończyły by się problemy z KaKĄ!
Tylko podczas jednego lipcowego weekendu z Żar wyruszył tylko szynobus do Zielonej, reszta połączeń na autobusach. PR przekształcają się w PKS?
Japaw - 14-11-2011, 12:28
Temat postu:
Mam nadzieje ze to sie juz wkrotce wyjasni i bedziemy wiedzieli co z ta Arriva. Niech te PRy przekształca sie cokolwiek, w jadłodajnie, sklep, biuro ochrony ale niech na Boga nie zajmuja sie przewozami kolejowymi..Marszałkostwo takie postepowe. tu wprowadzaja jakies elektroniczna obsługe klienta i nie wiem co jeszcze a jednoczesnie funduja nam kolej trzeciego swiata. Żałość
forest79 - 15-11-2011, 15:09
Temat postu:
Wczoraj dzwonilem do Zielonej Góry z zapytaniem czy ruszy SA105...usłyszalem ze "chyba jutro" no i niestety to chyba można o dup...e potłuc....
Może jutro pojedzie .... trzymajcie kciuki!!
Najgorsze jest to że nie wiadomo gdzie iść...na stacje czy na PKS...no czeski film...
Chyba napisze do Gazety Lubuskiej bo to już sa prawdziwe cyrki....
Olo123 - 15-11-2011, 15:34
Temat postu:
Dokładnie Forest79. Może ta ,,kiepska" gazeta wpłynie na poziom świadczonych usług, Już widzę zakłopotane mordy naszych kochanych władz PR Wink
forest79 - 16-11-2011, 18:13
Temat postu:
Jechałem dzis komunikacja zastepczą na linii Międzyrzecz - Rzepin...

Na moje pytanie kiedy wróci szynobus usłyszałem że....
NIGDY....!!!!!
Od 11 grudnia zawieszenie połączeń kolejowych i komunikacji zastępczej....
Czyli wracamy albo do powtórki z początku rozkłądu jazdy 2010/11 albo do roku 1995 kiedy to naprawdę pojechał ostatni pociąg i to na 12 lat...
Wiec jeśli te sensacje okażą sie prawdą to o dupę potłuc wcześniej pojawiający sie rozkład skoro i tak jest kłamliwy....
Ciekawe kiedy zechcą łaskawie poinformować podróżnych....

A na moje pytanie o Arrive roześmiał sie i rozwiał nadzieje bo ponoć nawet nie wystartowali do przetargu!!!!!

I co robić..... ????? bo nie chce mi sie jeździć autostopem!!!!!!!!!!!!
Olo123 - 16-11-2011, 19:11
Temat postu:
Jeżeli to co piszesz to prawda to szkoda gadać, ale warto poczekać na oficjalne oświadczenie.
Sunseed - 16-11-2011, 19:57
Temat postu:
forest79 napisał/a:

Od 11 grudnia zawieszenie połączeń kolejowych i komunikacji zastępczej....


Jeśli UM nic nie zrobi, to tak będzie w całym lubuskiem oprócz 4 połączeń transgranicznych Wink
Japaw - 16-11-2011, 20:18
Temat postu:
forest79 napisał/a:
Jechałem dzis komunikacja zastepczą na linii Międzyrzecz - Rzepin...

A na moje pytanie o Arrive roześmiał sie i rozwiał nadzieje bo ponoć nawet nie wystartowali do przetargu!!!!!


Mnie sie wydaje ze nie mogła nie wystartowac bo została poproszona o uzupełnienie braków formalnych wiec wystartowała. Pytanie tylko jak sie to wszystko skonczyło. Mysle ze to taki smiech przez łzy PR-ow bo ja daje im maksymalnie 2 lata jeszcze w naszym wojewodztwie. Potem bedziemy jezdzic DB Regio z Arriva na spółke.
pawlaklubuski - 16-11-2011, 21:29
Temat postu:
Cytat:
Wiec jeśli te sensacje okażą sie prawdą to o dupę potłuc wcześniej pojawiający sie rozkład skoro i tak jest kłamliwy....


nie nazwałbym tego sensacjami, w całej Polsce od wielu lat jest tendencja do likwidowania linii i połączeń kolejowych.
Falubaz1975 - 16-11-2011, 23:30
Temat postu:
Według Sitkolu od 11 grudnia na linii Rzepin-Międzyrzecz mają kursować dwie pary pociągów.Pociąg nr.78620-odj. z Rzepina 6.10,przyj. do Międzyrzecza o godz.7.38.Powrót do Rzepina jako 87621:wyjazd z Międzyrzecza o 8.00,przyjazd do Rzepina 9.26.Drugi kurs jako 78622:wyjazd z Rzepina 12.58,przyjazd do Międzyrzecza 14.26 i powrót jako 87623:wyjazd 15.20 z Międzyrzecza,przyjazd do Rzepina 16.47.Tak to wygląda na teraz.Co się zmieni do 11 grudnia trudno powiedzieć.Oby chociaż te połączenia się utrzymały.
forest79 - 17-11-2011, 08:13
Temat postu:
Falubaz1975 napisał/a:
Według Sitkolu od 11 grudnia na linii Rzepin-Międzyrzecz mają kursować dwie pary pociągów.Pociąg nr.78620-odj. z Rzepina 6.10,przyj. do Międzyrzecza o godz.7.38.Powrót do Rzepina jako 87621:wyjazd z Międzyrzecza o 8.00,przyjazd do Rzepina 9.26.Drugi kurs jako 78622:wyjazd z Rzepina 12.58,przyjazd do Międzyrzecza 14.26 i powrót jako 87623:wyjazd 15.20 z Międzyrzecza,przyjazd do Rzepina 16.47.Tak to wygląda na teraz.Co się zmieni do 11 grudnia trudno powiedzieć.Oby chociaż te połączenia się utrzymały.


Sam konduktor był zdziwiony że pojawił sie nowy rozkład skoro sprawa jest już niby przesądzona!!!!
Wszystkie połączenia maja zostać zlikwidowane...
krzys22026 - 21-11-2011, 17:26
Temat postu:
Dzisiaj na odcinku Międzyrzecz-Rzepin jechał szynobus !
forest79 - 21-11-2011, 20:26
Temat postu:
Jechał szynobus!!!!!!!!!!!!!!!!
Ja juz zapomniałem co to jest-hehehe
I o dziwo nie był go słychać w Templewie...
Tylko ciekawe jak sie sprawa roztrzygnie z tą likwidacja od nowego rozkladu....narazie w sieci,w nowym rozkładzie,jest pociąg...
Oby nie likwidowali połaczenia bo to jedyne czym mozna sie wydostac w wekend...
Kuba MK - 22-11-2011, 00:52
Temat postu:
forest79, mi się wydaje że połączeń z linii Międzyrzecz - Rzepin przynajmniej w nowym rozkładzie likwidować nie będą, ponieważ była ona wpisana jako jeden z punktów do przetargu na prowadzenie regionalnych przewozów w Lubuskiem Smile
decha - 22-11-2011, 16:21
Temat postu:
Pamiętajmy tylko, że jako osobne zadanie i
bez zapewnienia taboru przez województwo.

Powyższe nie wróży za dobrze...
forest79 - 23-11-2011, 09:45
Temat postu:
Otwieram dzis nowy rozkład jazdy na stronie Twój Plan Podróży...wpisuję Międzyrzecz - Templewo i co sie okazuje....nie ma takiej miejscowości jak Templewo,ani Sulęcin...
Oj chyba jednak trzeba nasmarować rower-hehehe
Żenada!!!
Jak zlikwidują to zaproszę cały Urząd Marszałkowski do Templewa i zaproponuje by wrócili do Zielonej Góry bez samochodu...zajmie im to tydzień!!!!Już widzę Wojewodę stojącą "na stopa"-hehehehe
pospieszny - 23-11-2011, 11:58
Temat postu:
Wiem że Cię nie pocieszę Mr. Green ale to nie jedyna relacja w regionie która utraci połączenia kolejowe.
Olo123 - 23-11-2011, 20:56
Temat postu:
Dziś usłyszałem w jednym z regionalnych programów na Tvp Info że Linia Rzepin-Międzyrzecz jest bardzo nie opłacalna urząd marszałkowski musiał do niej najwięcej dopłacać. W Przetargu nikt nie przystąpił do zadania obsługiwania tej lini, jest jeszcze jedna szansa ponieważ będzie ten wolny przetarg lecz szansę są nikłe , zapowiada nam się zlikwidowanie tego połączenia
Groźny Fanatyk - 24-11-2011, 12:33
Temat postu:
Dobrze, że zdążyłem się jeszcze przejechać tą przepiękną linią, latem 2009...
forest79 - 27-11-2011, 16:24
Temat postu:
Dobrze, że zdążyłem się jeszcze przejechać tą przepiękną linią, latem 2009...


Linia ta zdecydowanie ma swój niepowtarzalny urok..stare lasy,mosty,wiadukty,wysokie nasypy i spore pochyłości.W Templewie pociąg naprawdę ma sporą górkę do pokonania.Pamiętam gdy na początku lat 90-tych przy ostrej gołoledźi SU 45 nie była w stanie podciągnąć 2 wagonów...Ehhh stare dzieje.
Przeżywam już 2 likwidację połączeń Międzyrzecz - Rzepin w swoim życiu.I zarówno w 1995 jak i teraz trudno mi sie z tym pogodzić.
Urząd Marszałkowski musi dokładać do połączeń bo mało ludzi jeździ.Należy oskarżyć o taki stan rzeczy i Urząd Marszałkowski i Przewozy Regionalne.Bo zaniedbali to połączenie do granic możliwości bo czy normalne jest by 60-70% rozkładu jazdy objeżdżała komunikacja zastępcza???A w np 2008 roku gdy regularnie kursował SA105 czasami ciężko było znaleźć miejsce siedzące kursem o 15:20 z Międzyrzecza.Dalej-totalna dezinformacja dla podróżnych,fatalnie ułożony rozkład jazdy-czy słyszał ktoś o takim paradoksie by ostatni pociąg na danej linii odjeżdżał w południe??? a tak przecież jest w Rzepinie z kursem do Międzyrzecza.
Teraz słyszę reklamy lotniska w Babimoście by latać do Warszawy...walą tam kasę porównywalna z dopłatami do wszystkich przewozów kolejowych-tylko ze dziennie z pociągów korzysta więcej ludzi niż z samolotów przez miesiąc-czy to nie jest bzdura...A nas,zwykłych ludzi w małych miejscowościach odcina się od świata,pozbawia możliwości dojechania do lekarza,szkoły pracy...w imię samolotów dla szlachty???!!!
Oskarżam wiec o zaniedbanie władze województwa lubuskiego..."Lubuskie warte zachodu" - ŻENADA!!!





[ Dodano: 27-11-2011, 16:31 ]
Dzis odprowadziłem kolegę na pociąg do Rzepina gdzie przesiadał sie na Poznań...po dłuższej chwili dostaje sms ze na szynobus Międzyrzecz-Rzepin spadł konar...straty nie sa wielkie,podrapany przód....pewno od jutra komunikacja zastepcza-hehehehe
pp - 30-11-2011, 15:45
Temat postu:
Olo123 napisał/a:
Dziś usłyszałem w jednym z regionalnych programów na Tvp Info że Linia Rzepin-Międzyrzecz jest bardzo nie opłacalna urząd marszałkowski musiał do niej najwięcej dopłacać.

Z takim beznadziejnym rozkładem dla nikogo, bez skomunikowań do/z Poznania w Rzepinie (bo ta relacja ma szanse na przyciagnięcie podróznych) oraz do/z Gorzowa, to czemu oni się dziwią??? Czy nie można zamiast sztywnych 2-3 kursów zrobić np. jakiś w dni robocze, a w niedziele jakiś wieczorny na Poznań? Czy tak trudno wyjść do ludzi z twarzą a nie d...?
Olo123 - 30-11-2011, 15:59
Temat postu:
Dziś Ranny Regio z SA105 jechał do Rzepina ; )
krzys22026 - 30-11-2011, 16:14
Temat postu:
Popołudniowy regio do Rzepina też z SA105
forest79 - 30-11-2011, 17:07
Temat postu:
krzys22026 napisał/a:
Popołudniowy regio do Rzepina też z SA105


Wiem bo nim jechałem-)))

Dowiedzialem sie także nieoficjalnie oczywiście,że od 11 grudnia pociąg Międzyrzecz-Rzepin ma kursować tylko w soboty,niedziele i święta...a w tygodniu wiatr będzie hulał po torach...współczuje ludziom ze Smogór,którzy naprawde zostaną odcięci od świata.
No i szykuje nam sie jeszcze jedna likwidacja....przestaje istnieć PKS Sulęcin..
topysz - 30-11-2011, 17:35
Temat postu:
szkoda, że ta linia jest zagrożona. Ale jak przez większość roku wmawia się podróżnym, że autobus to też fajny pociąg, to nie można dziwić się spadkiem zainteresowania. Szkoda, że nikt nie potrafi dojść do wspaniałych wniosków, że ludzie chcą jechać pociągiem a nie KKA.
krzys22026 - 30-11-2011, 20:32
Temat postu:
Z nieoficjalnych wiadomości które do mnie dotarły wynika że linia Międzyrzecz-Rzepin zostaje zamknięta z tego względu że nie ma szynobusu. Ten SA105 co teraz jeździ zostaje zabrany i będzie jeździł jako Regio Zbąszynek-Gorzów Wlkp i z powrotem. Musi tam teraz jeździć szynobus, ponieważ linia została wzmocniona do 100 km/h, więc ze Zbąszynka do Międzyrzecza będzie się jechać 30 min, więc jak została by KKA dochodziło by do dużych opóźnień. Współczuję ludziom którzy zostaną odcięci od świata.
forest79 - 30-11-2011, 20:43
Temat postu:
A ja dzis usłyszałem ze na Zbąszynek-Gorzów na razie zostaje komunikacja zastepcza bo prace które trwały zostały zle przeprowadzone i po badaniach przejazdowych wiele odcinków musi zostać poprawione-szczególnie łuki..
Musimy poczekać na oficjalne komunikaty...bo zasłyszane wiadomości zmieniają się zbyt często i zbyt często mijają się z prawdą...
krzys22026 - 30-11-2011, 20:44
Temat postu:
No własnie, może to być plotka, ale na pewno Zbąszynek-Międzyrzecz jest ukończony w 100% bo jeżdżą już tam towarowe.
forest79 - 05-12-2011, 15:48
Temat postu:
Dziś był w Templewie reporter Radia Zachód...
Nadal walczę o szynobus na linii Międzyrzecz - Rzepin
pospieszny - 05-12-2011, 15:57
Temat postu:
Uznanie za zainteresowanie i działanie forest79, tylko boję się że nawet tego reportera nie ulęknie się przed wycięciem linii PR Mr. Green
sopek - 18-12-2011, 18:27
Temat postu:


I jak z szynobusem, opłaca mu się jeździć w weekendy?

Dowiedziałem się, że na poprzedni rozkład szynobus miał obieg na 3 wahadła - popołudniowe nigdy nie kursowało, a szkoda, bo kurs po 16 z Rzepina i 18 z Międzyrzecza miał sens.
gdarecki - 18-12-2011, 20:36
Temat postu:
Pierwszy weekend nowego rozkładu i pojechała "guma", czyli KKA.
topysz - 18-12-2011, 21:35
Temat postu:
Jaja sobie z ludzi robią... jak chce jechać pociągiem to dlatego, że nie chce jechać autobusem.
Proste i chyba każde dziecko by zrozumiało, dlatego wybieram kolej. A na tej linii priorytety inne...
Prędzej doczekają się śniegu w Egipcie niż szynobusu w Templewie. Jak tak ma wyglądać obsługa
tej linii, to niech się nikt nie spodziewa tłumów, stałych klientów, wielkiej reaktywacji i zainteresowania
połączeniem. Spotkać pociąg na tej linii to tak jak wygrać na loterii. A później marudzą, że
frekwencja słaba i trzeba ograniczenia wprowadzać. Takie to polskie...
forest79 - 19-12-2011, 08:54
Temat postu:
Dziś sie dowiedziałem ze szynobus SA105(chyba)104 miał wypadek...
Spadło na niego drzewo i jest niezdatny do jazdy...
Sprawiedliwości stało sie zadość....nie mamy my - nie ma nikt!!!
W sobotę 17 grudnia ludzie czekali na stacji w Templewie....i nie przyjechało nic....czyli drwiny z ludzi na tej linii nigdy sie nie skonczą.
Dobrze byłby doczekać sie kiedyś zaszynobusu...jakies SP42 z wagonem....ale to raczej pozostaje w sferze marzeń.
topysz - 19-12-2011, 13:10
Temat postu:
Tak to wygląda, jeśli zamiast prawdziwej kolei tworzy się regionalne kolejki marszałkowskie, bez rezerw,
bez planów. KKA powinna być tam, gdzie np z powodu remontu zwinięto tory na jakiś czas, a jeśli
jest awaria to powinien być podstawiony szynowy pojazd zastępczy, a nie autobus.
Modne się stało na niektórych liniach zostawić ludzi w polu... niech sobie radzą, niech sobie wywróżą czy pociąg dzisiaj przyjedzie, czy nie.
forest79 - 19-12-2011, 15:01
Temat postu:
To prawda...KKA potrafiłaby zamordować linie na których frekwencja jest o wiele wyższa niż na Międzyrzecz-Rzepin.Przykład-Zbąszynek-Gorzów....
W mojej okolicy reputacja szynobusu jest na dużym minusie...Jadą nim,jeśli w ogóle ktoś jedzie,tylko osoby zdesperowane.Zdecydowana większość przesiadła się już przed likwidacją połączeń do autobusów,samochodów sąsiadów bądź jadą autostopem....Desperacja jest tak duża ze ludzie wolą zapłacić 8.8zł za autobus niż 4.70 za pociąg!!!No ale PKS okazał sie godny zaufania a PR mogą tylko westchnąć i przypomnieć sobie czasy z lat minionych.
Nie potrafię zrozumieć jak można w takim szybkim czasie doprowadzić do takiego katastrofalnego spadku frekwencji.No ale skoro matka z wózkiem raz doznała przyjemności jechania małym busem,to więcej nie będzie ryzykować...czy ktoś z rowerem bądź rzygającym w komunikacji zastępczej psem...
A w 2008 roku szynobus jeździł pełny...
Wielkim kłamstwem jest tłumaczenie i zastawianie sie brakiem taboru...a na każdej większej stacji gniją wagony i rdzewieją lokomotywy...
Szkoda,że w tabelkach Urzedu Marszałkowskiego o zyskach i stratach zapomina sie o ludziach...
gdarecki - 20-12-2011, 21:05
Temat postu:
W sobotę (17.XII) szynobus wyjechał na trasę, ale natrafił w dwóch miejscach na gałęzie. Nie wiem jakich doznał uszkodzeń ale podobno ściągali go lokiem. W niedzielę szlak nadal był nieprzejezdny. Ciekawe co będzie w następne weekendy kursowania? Czy PLK stanie na wysokości zadania i zapewni przejezdność linii?
pawlaklubuski - 20-12-2011, 22:56
Temat postu:
PLK jest spółką nietypową, bo im na rękę jest właśnie to, żeby linie kolejowe niszczyć i zaorać. Nawet w Lesotho, Suazi i innych tego typu państwach nikt nie pomyślałby o tym, aby spółka, która ma dbać o rozwój, przejezdność linii kolejowych dążyła do zamykania linii.
forest79 - 21-12-2011, 08:08
Temat postu:
Linia musi być przejezdna bo wczoraj widziałem drezynę jadącą z Rzepina na Międzyrzecz...chyba ze to Międzyrzecki sprzęt i był tylko w Sulęcinie!!!
A tej linii zaorać nie mogą-choć pewno by chcieli-bo to linia wojskowa....
Słyszałem ze Urząd Marszałkowski płacił za dostęp do torów jedynie 1,50 zł za kilometr na odcinku Rzepin-Sulęcin a do Międzyrzecza 0zł.No to jak oni wyliczyli ze roczne straty szynobusu wyniosły 1,5 miliona!!!!Pewno za komunikację zastepczą płacili jak za sól!!!
pawlaklubuski - 21-12-2011, 13:53
Temat postu:
Gorzów - Myślibórz też była wojskowa...
pospieszny - 21-12-2011, 14:11
Temat postu:
Nie ma linii wojskowych są tylko o znaczeniu państwowym, te z kolei państwo może modyfikować do woli Sad
forest79 - 21-12-2011, 14:31
Temat postu:
No dobrze...niech Wam będzie ...z wojskowością tej linii...
Nazywa sie ją linią o znaczeniu strategicznym...łączy poligon z Międzyrzecka brygada zmechanizowaną...choć juz od lat nie widziałem składu wojskowego...
gdarecki - 21-12-2011, 16:24
Temat postu:
Międzyrzecz - Wędrzyn to linia kolejowa o znaczeniu państwowym.(poz.133 ROZPORZĄDZENIA RADY MINISTRÓW z dnia 20 sierpnia 2010 r.
w sprawie wykazu linii kolejowych o znaczeniu państwowym)
http://lex.pl/serwis/du/2010/1110.htm
Trzemeszno Lubuskie figuruje w WOT PKP Cargo. Sulęcin - przewozy tylko po uzgodnieniu.
http://www.pkp-cargo.pl/oferta,przepisy,192,WOT-Wykaz-odleglosci-taryfowych.html
pp - 04-01-2012, 13:22
Temat postu:
Rozkład jazdy na tej linii ułożył idiota albo sabotażysta. Popatrzcie w tabele SRJP 300 oraz 335. Poranny pociąg z Rzepina do Międzyrzecza odjeżdża 6.10. Pociąg ze Zbąszynka przyjeżdża do Rzepina o godzinie ... 6.16. Z Zielonej nic nie jedzie. Popołudniowy R-78622 (o. 12.58) jest już jednak skomunikowany z pociągiem z Poznania. Pociąg z Zielonej przyjeżdża o 12.18.
Powrót wygląda tak: przyjazd do Rzepina 9.26, odjazd do Poznania 10.37, odjazd do Zielonej: 11.26. Popołudniowy z Międzyrzecza przyjeżdża do Rzepina o 16.01, do Poznania odjeżdża o 15.39, a w Poznaniu ma skomunikowanie na IR do Wawy. Idealne na niedzielne wieczory. Do Zielonej z Rzepina jedzie pociąg o 16.07.

Nawet przy tak marnej ofercie (2 pary w C) można coś ugrać. Trzeba tylko chcieć.
robertrush - 07-01-2012, 16:29
Temat postu:
A może ktoś napisać jaka jest w ogóle frekwencjach w tych szynobusach. Ile osób średnio korzysta z tych połączeń? Dysponuje ktos filmem?
topysz - 08-01-2012, 10:30
Temat postu:
Pięknie... weekendowa akcja pt "pociągiem na grzyby", "pociągiem na ryby" albo nie wiadomo co jeszcze. W XXI wieku możesz podróżować, ale tylko w "C" a w pozostałe dni jedź do pracy rowerem, autobusem, samochodem i nie przeszkadzaj oczekując na peronach na pociąg który może przyjedzie...
decha - 08-01-2012, 17:06
Temat postu:
Frekwencja "z dziś" (09.01) na odcinku Rzepin-Trzemeszno Lubuskie-Rzepin.
Tabor: SA105-104

wysiadający/wsiadający

Pociąg: 78622 (z Rzepina 12:58)
Rzepin - 0/10 (w tym 1 os. z REGIO z Poznania)
Lubiechnia Mała - 0/0
Ośno Lubuskie - 3/2
Smogóry - 0/0
Sulęcin - 4/1
Wędrzyn - 1/0
Trzemeszno - 1/1

Pociąg 87623 (z Trzemeszna 15:05)
przyjechało - 6 osób
Trzemeszno - 0/1
Wędrzyn - 0/0
Sulęcin - 0/1 (do Ośna)
Smogóry - 4/1 (do Szczecina)
Ośno Lubuskie - 1/0
Lubiechnia Mała - 0/1 (do Gądkowa Wlk.)
Rzepin - 5/0
jankrugielka - 09-01-2012, 10:27
Temat postu:
Nic wiecej jak miesko-wiejska powiatu fantazja .... W Um ruszyli by sie przetarg o skutery i paliwo na 10 lat by nam zasponsorowali, a nie ....
Anonymous - 09-01-2012, 18:54
Temat postu:
Właśnie na takie lokalne linie nadają się wagony trakcyjne, jakimi są SA105. 10 osób w SA105 oznacza frekwencję 29%, co nie jest złym wynikiem biorąc pod uwagę niewielką liczbę kursów i częste odwołania, w tym odwołania bez komunikacji zastępczej i bez powiadomienia na przystankach.
Sunseed - 09-01-2012, 19:39
Temat postu:
Mariusz W. napisał/a:
Właśnie na takie lokalne linie nadają się wagony trakcyjne, jakimi są SA105. 10 osób w SA105 oznacza frekwencję 29%, co nie jest złym wynikiem biorąc pod uwagę niewielką liczbę kursów i częste odwołania, w tym odwołania bez komunikacji zastępczej i bez powiadomienia na przystankach.



29%? Chyba samych siedzących...
pospieszny - 22-01-2012, 12:12
Temat postu:
Utrudnienia w ruchu pociągów:

Drzewo na torze na szlaku Międzyrzec - Rzepin, wystąpiła przerwa w ruchu pociągów. Trwają prace usuwające przeszkodę.

źródło: sitkol.pl
topysz - 22-01-2012, 13:44
Temat postu:
No to się nie da!! Laughing nie dość że ruch ledwo co, to jeszcze przerwy w tym ledwo co ruchu, bo na nieszczęście
jak mają już jechać te "cztery pociągi na krzyż" to nawet drzewa padają z wrażenia Śmiech
forest79 - 11-02-2012, 19:08
Temat postu:
Jestem pełen podziwu dla przewoźnika Przewozy Regionalne.
Raptem 8 pociągow na tydzien ale mimo to jest to rzecz nieosiągalna i tak karkolomnie skomplikowana,ze nasze lubuskie PR nie daja rady.
Dzis poranny Rzepin-Międzyrzecz przy blisko 20 stopniowym mrozie na SA105
8:17 Międzyrzecz - Rzepin na SA105
14:05 juz komunikacja zastępcza i powrót na Rzepin busikiem...

Jesli sie nie myle tydzien temu cały weekend na gumach....PARANOJA!!!

Od 10 grudnia nikt z osob wczesniej korzystajacych z pociagu nim nie jeździ-szkoda bo zmarnowano spory potencjał
pawlaklubuski - 11-02-2012, 19:41
Temat postu:
a znasz jakieś państwo na świecie, gdzie wszystko się rozwala?
Mieliśmy jeden z najwyższych na świecie, wskaźnik zagęszczenia linii kolejowych. Wszystko nam pobudowały Prusy i Niemcy (linie na Zachodzie Polski), a Polacy teraz to z jakichś przyczyn rozwalają. Jak spojrzę na to, co zrobiono w okolicach Gorzowa, to się chce płakać...
forest79 - 12-02-2012, 10:40
Temat postu:
Racja....dewastacja lini kolejowych w byłym woj.gorzowskim zakrawa o skandal....
Żałuje ze już nigdy nie pojedziemy z Gorzowa do Kostrzyna alternatywna linia czy do Myśliborza,dalej ze Skwierzyny na Krzyż czy Międzychód,z Międzyrzecza na Międzychod,Toporów a teraz Rzepin zarośnie trawą....ehhh
Jestem pewien ze od korekty rozkładu zniknie całkowicie szynobus Rzepin-Międzyrzecz i w sumie to płakał nie będę bo to co teraz oferują to naprawdę żenujące...ale można mieć też nadzieję ze z biegiem lat na przetarg na przewozy skusi sie DB bądz Arriva.
pospieszny - 12-02-2012, 13:20
Temat postu:
Ja wieżę że tu na tej linii możemy być przyjemnie zaskoczeni po dostarczeniu nowych , planowanych nabytków taborowych do Lubuskiego.
Kuba MK - 12-02-2012, 17:48
Temat postu:
pospieszny, nowe szynobusy będą dedykowane do połączeń na południu województwa (tam jeżdżą obecnie tylko SA105, i chyba SA108), co jest istną masakrą, jeszcze całkiem niedawno jeździły tam SA133, teraz z niewiadomych przyczyn zostały wycofane. Nowe SZT będą też dedykowane dla obsługi połączeń granicznych (m.in. Krzyż/Gorzów - Berlin) więc to także niestety nijak ma się do linii Międzyrzecz-Rzepin, a szkoda.
tiomek4 - 12-02-2012, 18:43
Temat postu:
Kuba MK napisał/a:
pospieszny, nowe szynobusy będą dedykowane do połączeń na południu województwa (tam jeżdżą obecnie tylko SA105, i chyba SA108), co jest istną masakrą, jeszcze całkiem niedawno jeździły tam SA133, teraz z niewiadomych przyczyn zostały wycofane. Nowe SZT będą też dedykowane dla obsługi połączeń granicznych (m.in. Krzyż/Gorzów - Berlin) więc to także niestety nijak ma się do linii Międzyrzecz-Rzepin, a szkoda.

Tak były SA133,ale wycofali je a bardziej zabrali na bardziej oblegane linie na Pólnocy Województwa bo tam jest bliżej władzy i ludzie muszą mieć dobre warunki,a tu na południu nie ma nikogo dlatego dzieją się takie sceny,gdzie ludzie potem cisną się w SA105Pozdrawiam
pospieszny - 12-02-2012, 19:46
Temat postu:
Dlatego 105 -tki przejdą docelowo właśnie na tak kasowe relacje jak ta w temacie, po dostarczeniu nowych nabytków.

W tym miejscu mogę zapewnić że żaden ruch na połączeniach granicznych nie grozi w najbliższych latach nowemu taborowi SZT, a już z całą pewnością w/w relacji "berlińskiej".
Kuba MK - 12-02-2012, 20:11
Temat postu:
tiomek4, zapraszam cię na linię Krzyż-Kostrzyn, zobaczysz w jakich to twoich zdaniem dobrych i ekstra komfortowych warunkach jeżdżą pasażerowie. A jeśli nie widziałeś, to nie wygaduj kompletnych bzdur ! W SA133/134 na tej linii trzeba bić się o każde miejsce siedzące! Najgorzej jest w pociągach Kostrzyn-Poznań, które są coraz bardziej oblegane, a tabor wciąż jest taki sam. Fatalnie jest także rano, frekwa w okolicach 150-160 %. Więc nie wygaduj głupot że mamy na północy komfortowe warunki podróży!
tiomek4 - 12-02-2012, 20:58
Temat postu:
[quote="Kuba MK"]tiomek4nie no spoko,jeżeli w SA133/134 nie ma miejsc to może czas pomyśleć nad starymi dobrymi sposobami,czyli SU42/SU45 i wagony,ale wiadomo to zaraz będzie ,że za dużo kasy pójdzie,a jak mówisz ,że tak jest to tym bardziej powinni pomyśleć,na tym cierpią tylko pasażerowie może w końcu ktoś się ogarnie i zrobi z tym porządek,ech ta polityka nie ma sensu ale dzięki za słowa bo nie wiem co się dzieje u Was Pozdrawiam co złego to nie Ja ;]
Marduq - 12-02-2012, 21:16
Temat postu:
PR Lubuski nie posiada na stanie wagonów z ważnym dopuszczeniem do ruchu. Do Frankfurtu jeżdżą wagony Poznańskie.


Po za tym likwidacji składów wagonowych chciał właśnie urząd marszałkowski. Skład na pociąg Gorzów - Krzyż wystawiał PR Poznań i nie mogli się dogadać. W sumie to ile, już ze 3 lata będzie jak szkolne uwalili.
pospieszny - 12-02-2012, 21:27
Temat postu:
Do Frankfurtu już nie jeżdżą żadne wagony, od 6 lutego.
Marduq - 12-02-2012, 21:39
Temat postu:
A ten czasem się nie ostał?

77021 Rzepin 13:03 - Frankfurt n/O 13:28 -> 70022 Frankfurt n/O 15:02 - Rzepin 15:26 Question
decha - 12-02-2012, 22:18
Temat postu:
Jak najbardziej jeszcze się ostał ...
forest79 - 18-02-2012, 07:44
Temat postu:
7:17 Rzepin - Międzyrzecz w Templewie na SA105 Very Happy

[ Dodano: 18-02-2012, 14:41 ]
14:05 Rzepin - Międzyrzecz na SA105....

Miło posłuchać jak pociąg trąbi na przejeździe Smile)
krzys22026 - 18-02-2012, 14:55
Temat postu:
zapewne SA105-105 jechał, bo go w Rzepinie wczoraj na szopie widziałem ;d
decha - 19-02-2012, 17:35
Temat postu:
Jak jeździ to raport frekwencyjny "z dziś" (19.02) na odcinku Rzepin-Trzemeszno Lubuskie-Rzepin.
Tabor: SA105-101

wysiadający/wsiadający

Pociąg: 78622 (z Rzepina 12:58)
Rzepin - 0/7
Lubiechnia Mała - 0/0
Ośno Lubuskie - 1/1 (Sulęcin)
Smogóry - 1/0
Sulęcin - 3/0
Wędrzyn - 1/0
Trzemeszno - 1/2

Pociąg 87623 (z Trzemeszna 15:05)
przyjechało - 2 osoby
Trzemeszno - 0/1
Wędrzyn - 0/0
Sulęcin - 0/0
Smogóry - 1/3 (Szczecin; 2x Rzepin)
Ośno Lubuskie - 0/0
Lubiechnia Mała - 0/0
Rzepin - 5/0

W porównaniu ze styczniem tendencja spadkowa Sad
W przyszły weekend KKZ.
forest79 - 20-02-2012, 07:39
Temat postu:
Mowiąc szczerze to nie dziwie sie ze ten pociąg jeździ pusty...
Od zmiany rozkładu jazdy nie jechałem nim ani razu bo kompletnie mi nie pasuje...kiedys przerwa miedzy pociągami w Międzyrzeczu wynosiła około 2 godziny i można było coś załatwić...obecnie jest to kilka minut wiec nawet nie ma szans kupić zapałek w kiosku koło dworca...
pospieszny - 22-02-2012, 17:24
Temat postu:
Szanowni Podróżni!
Zmiana rozkładu jazdy pociągów na linii Rzepin – Międzyrzecz
Od dnia 03 marca na linii Rzepin – Międzyrzecz – Rzepin pociągi będą kursować
wg nowego rozkładu jazdy, który będzie dostępny od dnia 3.III.2012r.
Odjazd z Rzepina godzina 8:15 i 12:58
Odjazd z Międzyrzecza godzina 11:00 i 14:34


źródło: Przewozy Regionalne
jankrugielka - 22-02-2012, 23:06
Temat postu: Szczery wyrazy szacunku
Dziękujemy UM Zielona Góra i PR Zielona Góra za odcinanie Nas od świata. A żebyście się przejechali na własnej skórce od banana ku.... .
forest79 - 23-02-2012, 09:35
Temat postu:
hymmm zmiana rozkładu jazdy....

Jak dla mnie to dobry krok ze zmiana kursowania porannego pociagu.
Obecnie 7:17 w Templewie do Miedzyrzecza nie słuzy nikomu,nikt nim nie jedzie do pracy czy szkoły i frekfencja jest praktycznie zerowa....Przełożenie go na 9:22 jest dobrym pomysłem bo dodatkowo wydłużono przerwę między pociągami w Międzyrzeczu z kilku minut do 1,5 godziny co pozwala na załatwienie spraw...
No i żeby dostać sie do Zbąszynka nie będe musiał jechac o 8 rano przez Rzepin by być na południe w Zbąszynku...
Moim zdaniem to pierwszy od jakiegoś czasu krok do przodu...
topysz - 23-02-2012, 10:22
Temat postu:
A te kursy to dalej w "C" czy może codzienne?
forest79 - 23-02-2012, 15:53
Temat postu:
Kursy nadal w weekendy...
Dodatkowo komunikacja zastępcza do 31 marca....(info z SITKOL)
topysz - 23-02-2012, 18:50
Temat postu:
Dalej kursy tylko w dni wolne i piękna KKA do 31 III, no to wielkie łaaaaaał dla linii i powodzenia życzę, bo jej istnienie ma takich zasadach jak do tej pory to jeden wielki żart z pasażerów i całego systemu.
forest79 - 25-02-2012, 16:01
Temat postu:
A co targają towarowymi pomiędzy Trzemesznem Lub. a Międzyrzeczem??

[ Dodano: 03-03-2012, 15:46 ]
03.03.2012...pierwszy kurs szynobusu po korekcie rozkladu jazdy.
Tabor SA105 102
Frekwencja na odcinku Templewo - Międzyrzecz

Templewo 9:22 - przyjechało 2 osoby wsiadłem ja
Kursko -0/0
Gorzyca - 0/0
Międzyrzecz - 3

Powrót
Międzyrzecz 11:00. 1xTemplewo 3xSłubice
Gorzyca - 0/0
Kursko - 0/0
Templewo - wysiadam , wsiada 1x Rzepin
gdarecki - 11-03-2012, 21:22
Temat postu:
Wolsztyn (wyjazd ok. 7:40) – Zbąszynek –Międzyrzecz – Trzemeszno Lubuskie – Międzyrzecz – Skwierzyna – Wierzbno – Międzyrzecz – Zbąszynek – Wolsztyn (powrót ok. 19:30)
więcej na :
http://tpwp.pl/parowozem-przez-wielkopolske-2012
forest79 - 14-04-2012, 19:58
Temat postu:
Dziś po ponad miesięcznej KKZ pojechał SA105...Ranny kurs do Międzyrzecza(9:22 w Templewie) około 15 osób...Powrót o 11 z Międzyrzecza 8 osób...
Szynobus ma kursować oprócz 29 kwietnia kiedy to pojedzie parowóz,oczywiście w weekendy i jesli się nie zepsuje-)))
martinez - 15-04-2012, 23:34
Temat postu:
To cieszy, że szynobus wrócił na tą linię ale chodzą słuchy że PR chcą wkrótce zawiesić kursowanie poc. na tej trasie Sad
Jerry - 17-04-2012, 13:39
Temat postu:
Ciekawy filmik o tej linii z dawnych lat:
http://www.youtube.com/watch?v=SqILXEL6Eyk
topysz - 17-04-2012, 17:36
Temat postu:
niech pozwolą kursować regularnie pociągom na tej trasie, a następnie zastanawiają się nad efektywnością linii.
Miesiącami mamy KKA, a później się dziwią, że jak raz na 3 miesiące pociąg jedzie, to tłumów w nim nie ma. Czy oni mają ludzi za głupków??? Najpierw stabilna i dobra oferta a później jakieś wnioski ekonomiczne.
forest79 - 17-04-2012, 19:49
Temat postu:
Linia raczej do likwidacji i to od czerwca,,,w Rzepinie juz w maju maja kasować jakies połaczenia...wiec watpie zeby przetrwała ta z taka oferta!!! I zakonczy się chyba na dobre temat dodany przeze mnie...-((
Kamil26 - 17-04-2012, 22:16
Temat postu:
topysz napisał/a:
niech pozwolą kursować regularnie pociągom na tej trasie, a następnie zastanawiają się nad efektywnością linii.
Miesiącami mamy KKA, a później się dziwią, że jak raz na 3 miesiące pociąg jedzie, to tłumów w nim nie ma. Czy oni mają ludzi za głupków??? Najpierw stabilna i dobra oferta a później jakieś wnioski ekonomiczne.


Kolego bo to jest taktyka uświadamiania społeczeństwu, że nikt nie korzysta z kolei...
Dharma - 19-04-2012, 11:03
Temat postu:
A mam pytanko panowie. Na Majówkę wybieram się w Lubuskie i przydałby mi się dojazd z Słubic w okolice Międzyrzecza (cel: MRU), oczywiście żeby podjechać pod trasę turystyczną w Pniewie musiałby wziąć rower, jednak na każdym z składów w rozkładzie jest BRAK MOZLIWOSCI ZALADUNKU ROWEROW - czy coś w ten deseń. Piszecie że frekwencja marna i do wycięcia linia, więc skąd niemożność załadowania 2 rowerów ? Drezyną jeżdżą czy co Laughing
Jak jest w końcu z szynobusami na tej trasie ? Będą jeździły w Majówkę ?
forest79 - 20-04-2012, 06:43
Temat postu:
Dharma napisał/a:
A mam pytanko panowie. Na Majówkę wybieram się w Lubuskie i przydałby mi się dojazd z Słubic w okolice Międzyrzecza (cel: MRU), oczywiście żeby podjechać pod trasę turystyczną w Pniewie musiałby wziąć rower, jednak na każdym z składów w rozkładzie jest BRAK MOZLIWOSCI ZALADUNKU ROWEROW - czy coś w ten deseń. Piszecie że frekwencja marna i do wycięcia linia, więc skąd niemożność załadowania 2 rowerów ? Drezyną jeżdżą czy co Laughing
Jak jest w końcu z szynobusami na tej trasie ? Będą jeździły w Majówkę ?


Jeśli nic nie nawali,jeśli Przewozy Regionalne w Zielonej Gorze sie nie rozmyślą to 1 i 3 maja będzie jechał SA105 na trasie Rzepin-Międzyrzecz.Jestem pewien ze nie bedzie jechał przepełniony wiec rowery spokojnie sie zmieszcza...A dlaczego we wszystkich kursach na SA105 jest "BRAK MOZLIWOSCI ZALADUNKU ROWEROW" tego nie wiem-mozde spodziewali sie tłmów.
topysz - 20-04-2012, 09:02
Temat postu:
a czy przez Templewo jeżdżą jakieś pociągi towarowe? Jeśli tak, to jak często?
Byłem na tej stacji jakiś czas temu, ma swój niesamowity urok, nawet poczekalnia była otwarta
i rozkład jazdy "pociągów" albo raczej autobusów też był.
Marduq - 20-04-2012, 10:04
Temat postu:
Ruch towarowy jest prowadzony jedynie do Trzemeszna i to od strony Międzyrzecza.
forest79 - 21-04-2012, 06:21
Temat postu:
Do roku 2007 linia praktycznie była martwa,zardzewiałe szyny i jeżyny po pas...jesli pojawiały sie sklady towarowe to naprawde sporadycznie.Potem ruszył szynobus....I musze stwierdzić że od 2011 roku pociągi towarowe słysze całkiem czesto(jak na tę linie) bo bywa że i ponad 10 sztuk w tygodniu przemknie przez Templewo klimatycznie stukając kołami i z mocnym RP1 na przejeździe.W tym roku sporo było takze transportów wojskowych.
Bonifas - 21-04-2012, 08:55
Temat postu:
A czy tam na trasie jest czynny jakiś posterunek, czy może odstęp szlakowy jest od Rzepina do Międzyrzecza ?
pospieszny - 21-04-2012, 11:07
Temat postu:
Nie, nie ma obecnie czynnego posterunku.

Tym samym odstęp szlakowy na tej linii wynosi niemal 67 km.
gdarecki - 16-05-2012, 17:21
Temat postu:
http://www.smkjaworzyna.pl.tl/Poci%26%23261%3Bg-specjalny-Rzepin-_-Miedzyrzecz-_-Rzepin.htm

[ Dodano: 24-05-2012, 21:01 ]
http://wrp.home.pl/forum/index.php?topic=40.0

[ Dodano: 27-05-2012, 22:42 ]
Z okazji 120 lecia otwarcia linii kolejowej Sulęcin-Międzyrzecz w sobotę 02.06.2012r na Stacji kolejowej w Sulęcinie odbędzie się Piknik Rodzinny w godzinach 9.30-18.00.
W trakcie pikniku atrakcje jakich jeszcze w sulęcinie nie było:
-ogólnodostępny pociąg specjalny z Rzepina przez Sulęcin do Międzyrzecza i z powrotem (przejazd pociągiem płatny-ceny przystępne)
-przejazdy drezynami ręcznymi i motorowymi (świetna zabawa dla dzieci i dorosłych)
-pierwsze w Sulęcinie zawody drezynowe ( jazda drezyną ręczną na czas)
-możliwość zwiedzenia lokomotywy spalinowej (kabina maszynisty a także przedzial silnikowy)
-pokaz tresury psów Straży Ochrony Kolei

Na miejscu mała gastronomia i napoje.

Więcej informacji: http://forum.gazetalubuska.pl/piknik-kolejowy-w-sulecinie-02czerwca2012r-t93108/
forest79 - 19-05-2014, 08:29
Temat postu:
http://www.tvp.pl/gorzow-wielkopolski/informacja/informacje-lubuskie/wideo/18052014-1830/15251193
pp - 22-05-2014, 09:16
Temat postu:
Do materiału z linku foresta dodam że chodzi o fragment od minuty 05:35.
topysz - 16-12-2014, 20:24
Temat postu:
Nic nie jeździ w nowym rozkładzie z Międzyrzecza do Rzepina?
forest79 - 17-12-2014, 07:44
Temat postu:
Na Rzepin-Międzyrzecz kursuje..... WIATR!!!
topysz - 18-12-2014, 10:14
Temat postu:
No to zakpiły sobie władze lokalne z wyborców, zaledwie kilka tygodni po wyborach... Szałowa oferta weekendowych dwóch połączeń miała przynieść milionowe zyski? Skąd oni biorą tak mocną kawę, po której mają takie niesamowite wizje. Kto znajdzie sposób na to, żeby jasno wytłumaczyć samorządom wojewódzkim, że po to są, żeby organizować ruch lokalny, nawet jeśli trzeba do niego dopłacać. Proste, ale w Polsce taaaakie trudne do zrozumienia. Bo u nas to nawet kosz na śmieci na wiejskim przystanku autobusowym MUSI przynosić setki tysięcy zysku... Ech.... bo inaczej go zrestrukturyzują i zlikwidują Śmiech z przyczyn ekonomicznych oczywiście.
forest79 - 19-12-2014, 08:07
Temat postu:
Już mi się nie chce piseć do Urzędu Marszałkowskiego...wiecznie ta sama mdła odpowiedz o braku funduszy...Tylko nie mogę pojąć po co utrzymuje się Babimost...gdyby nie to coś co zwą lotniskiem szynobusy jeździły by na wszystkich dostępnych liniach w lubuskim...Ale jak ładnie wygląda,że lubuskie ma lotnisko...a pociągi-po co wieśniakom,przecież urzędnik musi lecieć samolotem a wieśniak rowerem...i taka jest prawda.

[ Dodano: 19-12-2014, 08:11 ]
Przez jakiś czas często kursowały towarowe...nawet szyny się odrdzewiły...wczoraj wieczorem też coś jechało

A tak cisza-pewno czekają aż rozkradną szyny i wtedy UM powie ...tak bardzo chcielibyśmy puścić szynobus ale PLK nie chce naprawić torowiska!!!
Marduq - 20-02-2015, 13:33
Temat postu:
Międzyrzecz - Trzemeszno funkcjonuje, ostatnio były eszelony wojskowe, a do tego ponoć jeździ co jakiś czas Pol-Miedź i ładują w Trzemesznie na wagony węgiel brunatny z Sieniawy, ale to tylko zasłyszana informacja. Do tego Cargo powinno jeździć do Trzemeszna co jakiś czas po drewno.
forest79 - 20-02-2015, 16:50
Temat postu:
Kilka dni temu około 22-giej przez Templewo gnał eszelon z kilkoma wagonami pasażerskimi...Miło było zobaczyć rozświetlone wagony...
O ładowaniu węgla z Sieniawy pierwsze słysze...a drewno z Trzemeszna na Międzyrzecz jeździ dość często.
Tylko brakuje szynobusów!!!
pp - 21-02-2015, 11:12
Temat postu:
forest79 napisał/a:
Ale jak ładnie wygląda,że lubuskie ma lotnisko...a pociągi-po co wieśniakom,przecież urzędnik musi lecieć samolotem a wieśniak rowerem...i taka jest prawda.
Ślicznie. Szczególnie, jeśli popatrzy się na koszty tego biznesu:

Tania i komfortowa pustym samolotem podróż do Krakowa [RAPORT]
Kosma Zatorski 07.11.2014 08:55

Tylko 319 pasażerów skorzystało z lotów z Babimostu do Krakowa i z powrotem. Samolot Eurolotu wzbił się w powietrze 18 razy, zwykle trzy czwarte miejsc było pustych.

Cały tekst: GW
gdarecki - 31-01-2016, 22:11
Temat postu:
26 czerwca 2016 - Baranek - Pociągiem na Dni Sulęcina! (TurKol)

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group