INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. zach.-pomorskie - Cięcia w nowym rozkładzie jazdy

wafel - 27-10-2011, 01:25
Temat postu: Cięcia w nowym rozkładzie jazdy
Od grudnia będzie mniej połączeń kolejowych w regionie.

Zagrożone obcięciem są nierentowne połączenia, albo obsługujące wyłącznie jeden powiat. Jako przykład cięć zarząd województwa podaje połączenia Szczecina z Chojną oraz Szczecina ze Świdwinem. W grę wchodzi ograniczenie kursów tylko do dni roboczych bądź do kursowania tylko w czasie wakacji.

- Naszym celem podstawowym jako organizatora przewozów pasażerskich jest zapewnienie wewnętrznej spójności regionu - mówi Leszek Drożdż, wicemarszałek województwa zachodniopomorskiego. - Zmiany obejmują oprócz utworzenia nowego połączenia kolejowego Szczecin - Wałcz - Piła (od czerwca 2012 roku), także likwidację połączeń, które z uwagi na swą specyfikę nie znajdują się w kompetencji marszałka (np. linia Sławno - Darłowo) lub są wysoce nierentowne. W tym przypadku jako kryterium podstawowe przyjęto pokrycie kosztów przychodami na poziomie 20 procentów.

Województwo jednak nie zamyka definitywnie planu likwidacji nierentownych połączeń lokalnych. Pomysłem na ich utrzymanie miałoby być przejęcie współfinansowania połączeń przez gminy i powiaty.

Urząd marszałkowski zamierza powiększyć tabor kursujący po naszych liniach. W przyszłym roku przewidziano zakup sześciu używanych elektrycznych zespołów trakcyjnych (za 19 mln złotych) i zakup 7 nowych "ezt" w ramach zachodniej grupy zakupowej (wspólnie z województwem lubuskim i wielkopolskim za 170 mln złotych.

W początkach listopada zaczną się negocjacje w sprawie rocznej umowy ze spółką "Przewozy Regionalne".

- W 2012 roku zakładamy dofinansowanie w kwocie 75 mln złotych plus 2 miliony złotych na przewozy transgraniczne do Meklemburgii - Pomorza Przedniego, więcej budżet naszego województwa nie udźwignie - wyjaśnia Leszek Drożdż. - Zakładamy wykonanie pracy eksploatacyjnej na poziomie 5 500 000 pociągokilometrów, to mniej niż w tym roku, gdzie było to prawie 6 mln pockm.

Dokładanie pieniędzy do połączeń transgranicznych, czyli do sąsiedniego landu niemieckiego to nowość. Do tej pory ich finansowaniem zajmowało się ministerstwo infrastruktury.

Nowy rozkład jazdy wejdzie w życie 8 grudnia 2011 roku.

źródło:Głos Szczeciński
gumis - 06-11-2011, 21:04
Temat postu:
Dobrych wiadomości ciąg dalszy - czyli jak może być w nowym rozkładzie jazdy
Punisher - 06-11-2011, 22:13
Temat postu:
Czyli Gumiś mniej drużyn pociągowych ze ściany wschodniej, a więcej z rejonu Stargardu. Dobrze zrozumiałem?
Pawel_15 - 06-11-2011, 22:43
Temat postu:
Uwalenie Sławno - Darłowo to żenia na 102. Nie wygląda to za ciekawie, może poza tym że będą składy wagonowe...
jubikej - 07-11-2011, 10:47
Temat postu:
Darłowo - Sławno powinno jeździć do Słupska a może i nawet do Ustki moim zdaniem
gumis - 07-11-2011, 11:02
Temat postu:
Punisher -na to się zanosi. Przegrupowanie pracy w kierunku Szczecina może byc sygnałem "orania" prowincji. Cieniutko widzę tu pozycję szopki w Kołobrzegu. Cięcia mogą ja dosięgnąć szybciej niźli się to niektórym wydaje.
SKM do Koszalina - fenole do Koszalina i po ptakach. Linia Szczecin - Szczecinek może zamykać sie przez Białogard i Kołobrzeg i wtedy kicha. Pracownicza bo na finansach firmy - nawet w założeniu prywatnej może to sie "odbić" pozytywnie.
sasho33 - 07-11-2011, 14:01
Temat postu:
No i tu mamy efekty nieutworzenia 17. województwa środkowopomorskiego. Jest od cholery i jeszcze trochę plusów, że tego nie zrobili - tu nie będę się rozpisywał, chyba że ktoś zapyta Wink ale jednym z minusów jest to, że i wschód zachpomu i zachodnie krańce pomorskiego są udupiane z roku na rok w segmencie transportu publicznego...
Stoker - 08-11-2011, 23:15
Temat postu:
Skończcie z tymi teoriami spiskowymi. Jak słysze tę odwieczną wojenkę koszalińsko - szczecińską to mnie skręca Confused
Cięcia będą też na zachodzie województwa i mocno dotkną np. linie Szczecin - Świnoujście i Szczecin - Kostrzyn.
I niech teraz ktoś napisze, że Szczecin systematycznie udupia tylko Koszalin i jego okolice?
sasho33 - 08-11-2011, 23:36
Temat postu:
Oj ja osobiście nie pisałem w ramach żadnej wojenki, osobiście jestem i zawsze byłem przeciwny temu województwu, bo to miałoby swoje nieuniknione negatywne skutki ekonomiczne zarówno dla regionu jak i całego kraju. Chodzi mi tylko o fakt, że z roku na rok ubywa połączeń na liniach peryferyjnych (ma to miejsce nie tylko na Pomorzu!).
wafel - 09-11-2011, 15:20
Temat postu: Co czwarty pociąg zniknie z rozkładu w regionie
Co czwarty pociąg zniknie z rozkładu w regionie

Prawie 50 pociągów zniknie w przyszłym roku z tras w naszym województwie. Kolejne 60 będzie miało ograniczone kursowanie.

Jak nieoficjalnie dowiedziało się Radio Szczecin, od stycznia ilość pociągów w regionie zmniejszy się o 1/4. Zarząd Województwa Zachodniopomorskiego wycofuje się się z finansowania części połączeń realizowanych przez PKP Przewozy Regionalne.

Jako pierwsze z torów znikną wszystkie pociągi relacji Sławno - Darłowo. Nie będzie także porannego połączenia ze Szczecina do Świnoujścia - kolejka będzie kursowała tylko w wakacje. - Te połączenia przynosiły duże straty - wyjaśnia wicemarszałek województwa zachodniopomorskiego Wojciech Drożdż. - Przewozy Regionalne powinny zastanowić się teraz nad obniżeniem kosztów, gdyż poziom dochodów już nie będzie się im zmieniać. Zarząd województwa nie może pozwolić sobie na to, żeby województwo przejadało wszystkie swoje dochody na Przewozy Regionalne.

Mniej będzie pociągów w okolicach Białogardu, Koszalina i Kołobrzegu. Tymczasem dla wielu mieszkańców te połączenia to jedyna, tania możliwość dojazdu do pracy. - Ani do domu wrócić z pracy, ani ze szkoły, nie będzie jak dojechać, zdarza się, że jest bardzo dużo ludzi i nie ma miejsc siedzących, trochę ludzi zostanie na lodzie - uważają pasażerowie.

W sumie dziennie w Zachodniopomorskiem kursuje ponad 200 pociągów Przewozów Regionalnych.

źródło:Radio Szczecin

Marszałek Dróżdż jest zdeterminowany by jak najszybciej utworzyć Zachodniopomorską Kolej?
Stoker - 10-11-2011, 00:31
Temat postu:
Obecne jego działania raczej temu przeczą, ale pewnie tak właśnie jest.
Bartek1981 - 11-01-2012, 10:23
Temat postu:
We wczorajszym odcinku kolejtv podano informację, że w naszym województwie w najbliższym czasie ma zniknąć cos około 50 połaczeń a 60 ma mieć ograniczone kursowanie. To w ogóle mozliwe? Coś wiecie na ten temat? Mam nadzieję, że to nieprawda.
Stoker - 11-01-2012, 14:39
Temat postu:
Ten odcinek musiał być kręcony chyba jeszcze w listopadzie, skoro o sprawach, które już mają miejsce mówią tam w czasie przyszłym.
W najbliższym czasie na żadne dodatkowe cięcia się nie zanosi.
Kriz8 - 14-01-2012, 13:01
Temat postu:
Przydałoby się wyciąć popołudniową parę Szczecin - Goleniów - Szczecin. Na taką mizerną frekwencję SA103 byłby za duży,a jeździ EN57 gdzie w zasadzie wszyscy podróżni zmieściliby się w jednym przedziale.
pszczolek_ligow - 15-01-2012, 15:08
Temat postu:
Kriz8 napisał/a:
Przydałoby się wyciąć popołudniową parę Szczecin - Goleniów - Szczecin. Na taką mizerną frekwencję SA103 byłby za duży,a jeździ EN57 gdzie w zasadzie wszyscy podróżni zmieściliby się w jednym przedziale.


Piszesz o 88204 odjazd 16:57?

Nie wiesz, że do Goleniowa nic nie wolno ciąć? Przecież to miasto marszałka. Szybciej poleci pociąg gdzieś indziej. Do Goleniowa mają jeździć pociągi w odstępie 17 minut i to po szczycie komunikacyjnym dla tego miasta.

Pisałem już o tym pociągu na forum (może innym) i także do PR i UM. Przed zmianą rozkładu jeździł do Kamienia Pomorskiego i był chyba najlepszym połączeniem dla ludzi jeżdżących z pracy do Kamienia Pom, Wysokiej itp.

Wg, odpowiedzi jeden z Pań z UM miał 19% rentowność (kasowano wszystko poniżej 20% - czyli np wystarczyło, że raz kierownikowi nie chciało się skanować biletów i po sprawie a zdarza się to np teraz w piątki) dlatego został skasowany.

W swoim piśmie wyraźnie napisałem ze nie został skasowany a skrócony, ale szanowna Pani z urzędu oczywiście tą sprawę pominęła jak na polityka przystało. Skoro miał rentowność 19% to teraz ile ma 3% (15 osób, z powrotem 3) a jeździ. Nie chce mi się już jej odpisywać bo już nie mam na to sił i nerwów.
pospieszny - 14-02-2012, 09:54
Temat postu:
Szanowni Podróżni!

Na wniosek Urzędu Marszałkowskiego (organizatora przewozów), wprowadza się zmiany w kursowaniu pociągów:

1. Od dnia 21 lutego na odcinku Wałcz – Piła, zawiesza się całkowicie kursowanie pociągów bez wprowadzania Zastępczej Komunikacji Autobusowej.
Zwrot opłat za częściowo lub całkowicie niewykorzystane bilety na odcinku Wałcz – Piła dokonuje kasa biletowa bez potrącania odstępnego.

2. Od dnia 1 marca na odcinku Stargard Szczeciński – Kalisz Pomorski Miasto zawiesza się kursowanie pociągów, wprowadzając w ich miejsce Zastępczą Komunikację Autobusową;

3. Od dnia 1 marca wprowadza się zmiany w terminach kursowania pociągów:

Szczecin Główny odj. 4:15 – Świnoujście przyj. 6:18 (poc. nr 88320), zmiana terminu kursowania z „codziennie” na „od poniedziałku do soboty oprócz świąt”;
Świnoujście Port odj. 4:58 – Szczecin Główny przyj. 6:49 (poc. nr 88420), zmiana terminu kursowania z „codziennie” na „od poniedziałku do soboty oprócz świąt”
Szczecin Główny odj. 16.57 – Goleniów przyj. 17.34 (poc. nr 88922/3), odwołany całkowicie
Goleniów odj. 17.40 – Szczecin Główny przyj. 18.17 (poc. nr 88932/3), odwołany całkowicie
Koszalin odj. 14.32 – Kołobrzeg przyj. 15.20 (poc. nr 89829), odwołany całkowicie
Koszalin odj. 15.55 – Kołobrzeg przyj. 16.52 (poc. nr 89831) rozszerzenie terminu kursowania z „w soboty, niedziele i święta” na „codziennie”



źródło: Przewozy Regionalne
Rafał - 14-02-2012, 12:29
Temat postu:
Trzeba przeczekać obecne kierownictwo UMWZ, komedia na torach.
PolRol82 - 14-02-2012, 13:04
Temat postu:
będzie więcej kaski na półmilionowe premie... Evil or Very Mad
Bartek1981 - 14-02-2012, 19:07
Temat postu:
K...a mać! Przecież w tym UMWZ pacują sami d...le. Więc po co ta cała modernizacja tego szlaku? No i dlaczego KKA do Kalisza Pomorskiego, przecież szynobusów nie brakuje! A co do Piła - Wałcz to wszystko przez Wielkopolskę i jej awaryjne szynobusy. No i głupota, że opóźniono termin rozpoczęcia kursowania pociągów Piła - Wałcz - Szczecin!
Pirat - 14-02-2012, 20:15
Temat postu:
Zachodniopomorskie tnie połączenia kolejowe

Na wniosek Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego Zakład Przewozów Regionalnych w Szczecinie wprowadza zmiany w kursowaniu pociągów. Z dwóch odcinków pociągi znikną całkowicie, a na niektórych trasach ograniczono liczbę połączeń.

Jak już wczoraj informowaliśmy, dokładnie za tydzień (21 lutego) całkowicie znikną pociągi na trasie Piła – Wałcz. Nie przewiduje się w tej sytuacji nawet wprowadzenia zastępczej komunikacji autobusowej. Jak wyjaśnił wczoraj „Rynkowi Kolejowemu” Mateusz Żmuda, dyrektor wielkopolskiego oddziału PR przyczyną zawieszenia kursowania pociągów są ograniczenia w budżecie województwa na przewozy kolejowe. Dodał, że pociągi mogą powrócić na ten odcinek od września tego roku. Wówczas planowane jest uruchomienie połączenia Piła – Szczecin.

Od 1 marca pociągi nie pojadą także na odcinku Stargard Szczeciński – Kalisz Pomorski. W zamian przewoźnik zorganizuje komunikację autobusową. To jednak nie wszystkie ograniczenia siatki połączeń Przewozów Regionalnych w Zachodniopomorskiem. Z początkiem marca znikną niektóre poranne pociągi na trasach Szczecin – Świnoujście. Mniej połączeń będzie także na odcinkach Szczecin – Goleniów oraz Koszalin – Kołobrzeg.

Dokładny wykaz zmian znajduje się poniżej:

* Szczecin Główny odj. 4:15 – Świnoujście przyj. 6:18 (poc. nr 88320), zmiana terminu kursowania z „codziennie” na „od poniedziałku do soboty oprócz świąt”;
* Świnoujście Port odj. 4:58 – Szczecin Główny przyj. 6:49 (poc. nr 88420), zmiana terminu kursowania z „codziennie” na „od poniedziałku do soboty oprócz świąt”
* Szczecin Główny odj. 16.57 – Goleniów przyj. 17.34 (poc. nr 88922/3), odwołany całkowicie
* Goleniów odj. 17.40 – Szczecin Główny przyj. 18.17 (poc. nr 88932/3), odwołany całkowicie
* Koszalin odj. 14.32 – Kołobrzeg przyj. 15.20 (poc. nr 89829), odwołany całkowicie
* Koszalin odj. 15.55 – Kołobrzeg przyj. 16.52 (poc. nr 89831) rozszerzenie terminu kursowania z „w soboty, niedziele i święta” na „codziennie”

Przypominamy, że już w listopadzie ubiegłego roku wprowadzono znaczące cięcia w kursowaniu pociągów w Zachodniopomorskiem. Zlikwidowano wówczas ok. 50 pociągów, a 60 ograniczono kursowanie.

źródło: Rynek Kolejowy
Bartek1981 - 27-04-2012, 06:50
Temat postu:
Przez politykę cięcia UMWZ nawet nie mam jak się dostać na majówkę z Koszalina do Kołobrzegu i z powrotem w sensownych godzinach. To co zrobiono z połaczeniami na tej trasie to jakaś kpina. Może lepiej zlikwidować regio na tej trasie, bo przy tej ofercie to nikt tymi pociagami nie jeździ.
pp - 05-03-2013, 18:12
Temat postu:
Pawel_15 napisał/a:
Uwalenie Sławno - Darłowo to żenia na 102. Nie wygląda to za ciekawie, może poza tym że będą składy wagonowe...

Wyczytane na forum Rynku Kolejowego:

"Napewno do upadku linii przyczyniła się korupcja konduktorów Patolo... ups, Przewozów Regionalnych Smile Tj. propozycje niewydrukowania biletu w zamian za niższą cenę w kursach pozaszczytowych, z czym sam miałem do czynienia."
wojtekbrd - 06-06-2013, 13:07
Temat postu:
Muszę napisać o dramatycznej frekwencji jaką wczoraj widziałem na naszych szlakach:
-Chojnice 18:40- Szczecinek- na starcie 16 osób , w Szczecinku wysiadło 8
-Radew Poznań- Koszalin- po odjeździe ze Szczecinka 22 osoby
-Kołobrzeg 18:30- Szczecinek ( widziany w Dalęcinie) - 5 osób
Po ciągłych cięciach rozkładów dojdzie to tego, że całkowicie uwalą Szczecinek- Chojnice a Szczecinek- Kołobrzeg zostanie tylko na poznańskich kursach i to też może nie codziennie.
Droznik - 06-06-2013, 13:29
Temat postu:
Dalęcino to koniec trasy, ale gdybyś zobaczył go na początku to byś był w szoku. Często nie ma wolnej 4, i dużo osób wysiada w nim w Białogardzie przesiadając się na Świdwin.
Na linii 402 odcinek Koszalin - Kołobrzeg to już sensu nie ma no chyba że w niedziele Smile
lukien213 - 06-06-2013, 19:12
Temat postu:
Na wieczornych kursach zazwyczaj są pustki. "Ina" ze Słupska do Szczecina też nie jest specjalnie przepełniona. Wczoraj jak wracałem, to frekwencja od Koszalina w granicach 50% myślę była. To jest tak jak pisze kolega Droznik, są fragmenty trasy, gdzie jest komplet ludków, a na części trasy (zazwyczaj końcówka) jedzie kilka osób.
pawello - 08-06-2013, 11:20
Temat postu:
wojtekbrd napisał/a:
Muszę napisać o dramatycznej frekwencji jaką wczoraj widziałem na naszych szlakach:
-Chojnice 18:40- Szczecinek- na starcie 16 osób , w Szczecinku wysiadło 8


Jak nie ma skomunikowań w Szczecinku to nie ma ludzi. Nie wiem czy kiedykolwiek osoby układające rozkład to zrozumieją. Zapraszam na kursy skomunikowane w Szczecinku na Poznań/Szczecin lub w Chojnicach na Tczew. Tam frekwencja jest duża. Poranny do Szczecinka ma prawie zawsze ponad 100%, bo są skomunikowania.
wojtekbrd - 08-06-2013, 21:07
Temat postu:
No dokładnie. Radew do Poznania odjeżdża krótko po 19, a ostatni w kierunku Szczecina jest o 18 , który też miał skomunikowanie z pociągiem z Poznania w zeszłym RJ, tak samo jak odjeżdżający Słupsk o 18:30, który też stracił skomunikowanie właśnie z Radwią. Jeszcze rok temu pasażerowie ze Słupska mieli bezpośredni pociąg do Poznania a teraz muszą jechać z przesiadką w Szczecinku i godzinnym oczekiwaniu . Paranoja i tyle, beton kwitnie a tracimy tylko my zbędni pasażerowie.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group