INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. śląskie - PR nie wydzierżawią taboru Kolejom Śląskim

Beatrycze - 26-08-2011, 19:08
Temat postu: PR nie wydzierżawią taboru Kolejom Śląskim
Przewozy Regionalne nie wydzierżawią taboru Kolejom Śląskim

Jak poinformowała wczoraj w czasie konferencji prasowej prezes spółki Przewozy Regionalne Małgorzata Kuczewska-Łaska, Przewozy Regionalne nie będą dzierżawiły Kolejom Śląskim pociągów. Sprawą zaskoczeni są przedstawiciele Kolei Śląskich.

Małgorzata Kuczewska-Łaska powiedziała wczoraj, że spółka nie będzie dzierżawiła do 15 września taboru spółce Koleje Śląskie i wycofa się ze zwolnień. Jest to jeden z postulatów związkowców w zapisany w porozumieniu, do jakiego doszło na dwa dni przed planowanym przez pracowników spółki strajkiem. Według prezes, warunek postawiony przez związkowców związany jest z tym, że kolejarze nie chcą rozwoju Kolei Śląskich, który automatycznie wiązałby się ze zwolnieniami w śląskim zakładzie spółki.

- Chodzi nam o zablokowanie debiutu Kolei Śląskich na torach. Nie chodzi nam o działanie na szkodę pasażerów na Śląsku i wysadzanie w powietrze kolejowej oferty. Tworzenie takich spółek jak Koleje Śląskie jest po prostu nieekonomiczne. Przykłady z innych regionów pokazują, że regionalne spółki kolejowe są droższe. Przewozy Regionalne korzystają z efektu skali – mówi „Gazecie Wyborczej” Leszek Miętek, szef Konfederacji Kolejowych Związków Zawodowych.

Koleje Śląskie chciały wydzierżawić od Przewozów Regionalnych 10 pociągów. Na mocy porozumienia, do 15 września, czyli do czasu zwołania szczytu kolejowego, dzierżawa nie może dojść do skutku, a według Piotra Olszewskiego z Przewozów Regionalnych dzierżawa została w praktyce zablokowana do końca roku.

Jak pisze "Wyborcza", przedstawiciele Kolei Śląskich deklarują, że uda się im uruchomić Koleje Śląskie 1 października, choć nie mają na razie 10 pociągów. Pozostaje 8 Elfów oraz 3 Flirty. Wiadomo, że prowadzone są negocjacje z innymi przewoźnikami w sprawie dzierżawy.

Więcej...

źródło: Rynek Kolejowy
Modliszka - 26-08-2011, 20:58
Temat postu:
Cytat:
Małgorzata Kuczewska-Łaska powiedziała wczoraj, że spółka nie będzie dzierżawiła do 15 września taboru spółce Koleje Śląskie

A co po 15 września? Wtedy PR już wydzierżawią im ten tabor?
DarekP - 27-08-2011, 22:31
Temat postu:
Wtedy będzie już po wielkiej "naradzie" z udziałem MI i związkowcy liczą, że marszałkowie dostaną "po łapkach" za koleje samorządowe.
Innym wyjściem będzie opracowanie podziału PR na kilka kompanii, jako alternatywy dla kolei samorządowych.
Tak, czy inaczej przed wyborami trzeba będzie coś ludziom powiedzieć publicznie.
martini - 28-08-2011, 01:21
Temat postu:
to gorzej niż patologia...
dinxles - 28-08-2011, 07:34
Temat postu:
Najlepiej PR i IC, i KM najwyzej, a KD niech sobie jezdzą na ogryzkach...
Pirat - 01-09-2011, 15:12
Temat postu:
Czy Koleje Śląskie poradzą sobie z 12 pociągami?

Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego przedstawił portalowi KOW plany taborowe Kolei Śląskich - spółki której jest właścicielem.

Jak informowaliśmy wcześniej zarząd Przewozów Regionalnych zadecydował o wycofaniu się z umowy wydzierżawienia Kolejom Śląskim 10 pociągów potrzebnych do uruchomienia od 1 października przewozów na linii Katowice-Gliwice- Częstochowa. W związku z tym pojawiło się zagrożenie, że KŚ nie poradzą sobie z kompleksową obsługą tego połączenia.

- Już kilka tygodni temu zadeklarowałem związkowcom rezygnację z obsługi tras Tychy-Sosnowiec i Bytom-Gliwice. Toteż decyzja Przewozów Regionalnych dotycząca dzierżawy pociągów mnie nie zaskoczyła. Czy poradzimy sobie z 12 pociągami? Ufam, że zarząd Kolei Śląskich znajdzie rozwiązanie - mówi Adam Matusiewicz, marszałek województwa śląskiego. I dodaje.
- Ustalenia ze związkowcami nie opóźnią startu Kolei Śląskich. Wierzę, że tabor, którym dysponować będą Koleje Śląskie, pozwoli na to, by od 1 października obsłużyć linię Gliwice-Katowice-Częstochowa. Dzierżawa pociągów potrzebna byłaby w przypadku obsługi dodatkowo linii Tychy-Sosnowiec i Bytom-Gliwice.

Koleje Śląskie na początku swojej działalności będą bazować na taborze kolejowym stanowiącym własność województwa śląskiego. Bieżący rok zamknie się dostawą 9 nowoczesnych EZT-ów typu elf. Ich wartość to ponad 210 mln zł. Na ten zakup samorząd zamierza pozyskać 124,27 mln zł z funduszy unijnych.

- Nowoczesny tabor w całości zostanie wydzierżawiony spółce Koleje Śląskie. Zostanie ona także zasilona zakupionymi 4 pociągami typu flirt wyprodukowanymi przez szwajcarski Stadler, które od 2008 r. województwo śląskie dzierżawi Śląskiemu Zakładowi Przewozów Regionalnych – mówi Witold Trólka, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego.

Ponadto województwo śląskie dysponuje dwoma autobusami szynowymi typu 212M serii SA 109. Jeden jest dokańczany w fabryce FABLOK w Chrzanowie a drugi wymaga naprawy rewizyjnej, co wiąże się z koniecznością ponownego ogłoszenia przetargu.

Z kolei niepowodzeniem zakończył się przetarg na nabycie 2 EZT-ów po naprawie głównej wraz z modernizacją. 26 sierpnia bieżącego roku unieważniono postępowanie, ponieważ nie wpłynęła żadna oferta.

Natomiast w sierpniu tego roku Ministerstwo Rozwoju Regionalnego wprowadziło na listę rezerwową projektów indywidualnych kwalifikujących się do wsparcia w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko propozycję projektu ,,Dostawa elektrycznych zespołów trakcyjnych do wykonywania pasażerskich przewozów regionalnych w katowickim obszarze metropolitalnym – 6 sztuk”. Województwo czyni starania o wprowadzenie tego projektu na listę podstawową, aby zrealizować ten zakup jak najszybciej.

Planowane jest również nabycie EZT-ów wspólnie z województwami : małopolskim, świętokrzyskim i podkarpackim. W ramach tego projektu pozyskanych zostałoby 19 sztuk taboru, który będzie przeznaczony do obsługi połączeń międzywojewódzkich. 6 pociągów otrzymałoby województwo śląskie Ten projekt również ma być dofinansowany ze środków w ramach POIiŚ.

źródło: KOW
Victoria - 01-09-2011, 17:53
Temat postu:
Brak porozumienia w sprawie taboru

Członkowie Wojewódzkiej Komisji Dialogu Społecznego zawiesili prace zespołu kolejowego WKDS do czasu zakończenia rozmów na tzw. szczycie kolejowym w Warszawie. Początek rozmów szczytu planowany jest na 15 września.

Na kolejnym posiedzeniu pod przewodnictwem wicewojewody śląskiego Piotra Spyry zebrał się 31 sierpnia w sprawie pasażerskiego transportu kolejowego zespół Wojewódzkiej Komisji Dialogu Społecznego.

Zarządy Przewozów Regionalnych i Kolei Śląskich nie wyraziły zgody na udostępnienie stronie społecznej treści listu intencyjnego podpisanego przez obie spółki w maju br. – o co wnioskowali związkowcy na poprzednim posiedzeniu zespołu kolejowego WKDS. List intencyjny opatrzony jest klauzulą tajności, zawiera informacje handlowe, które mają charakter poufny. W związku z odmową udostępnienia tego dokumentu kolejarscy związkowcy wnioskowali dziś o udostępnienie tej części dokumentu, która dotyczy spraw pracowniczych. Koleje Śląskie zadeklarowały, że to zrobią, pod warunkiem, że Przewozy Regionalne też wyrażą na to zgodę. Roman Chwała, dyrektor Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych ma się w tej sprawie zwrócić do zarządu spółki.

Na wczorajszym posiedzeniu miano też: określić termin, w którym Przewozy Regionalne wypowiedzą się na temat udostępnienia Kolejom Śląskim taboru, rozpocząć prace na zagadnieniami porozumienia pomiędzy województwem śląskim, Przewozami Regionalnymi, Kolejami Śląskimi i związkami zawodowymi regulującego zasady wzajemnej współpracy i rozważyć możliwości powrotu do idei przejęcia przez Koleje Śląskie w trybie art. 23 pkt 1 Kodeksu Pracy pracowników zwalnianych z Przewozów Regionalnych w ramach zwolnień grupowych, na skutek przekazania Kolejom Śląskim części pracy przewozowej.

Wobec zgody zarządu Przewozów Regionalnych na żądania strony związkowej, a mianowicie wycofanie się z planowanych zwolnień w oddziale śląskim oraz wstrzymanie dzierżawy składów dla regionalnej spółki Koleje Śląskie (był to jeden z warunków wstrzymania w ubiegłym tygodniu akcji strajkowej w Przewozach Regionalnych) członkowie zespołu uznali, że należy zawiesić prace zespołu kolejowego WKDS do czasu zakończenia rozmów na tzw. szczycie kolejowym w Warszawie. Początek rozmów szczytu planowany jest na 15 września, a – zdaniem strony związkowej – negocjacje mogą toczyć się nawet do końca bieżącego roku. Ustalono też, że gdyby któraś ze stron kolejowego zespołu WKDS uznała, iż konieczne jest wcześniejsze zwołanie jego posiedzenia, może o to wnioskować w tzw. trybie pilnym.

źródło: Rynek Kolejowy
katowicer - 01-09-2011, 21:25
Temat postu:
Nie dajemy ezetów KŚ bo inaczej cała Polska stanie. I będzie strajk. Nienawidzę PR i już nigdy nie kupię biletu na pociag tej spółki. A tak kocham kolej Sad
iploxi - 04-09-2011, 17:32
Temat postu:
Zastanawia mnie co w tej sytuacji zrobią KŚ, do przejęcia linii Gliwice - Częstochowa pozostał niespełna miesiąc a tu nie ma czym wozić pasażerów, że o systemie dystrybucji biletów nie wspomnę.
dinxles - 04-09-2011, 17:53
Temat postu:
Wiesz... KD mogą sobie obsługiwać ogryzki np. Jelenia - Karpacz, czy Wrocław-Trzebnica. A KW mogą obsługiwać Poznań-Śrem...
Ale najlepiej byloby na te linie oglosic przetargi... i wpuscic na te linie prywatnych przewoźników...
ET05 - 04-09-2011, 18:51
Temat postu:
Tylko, że prywatni przewoźnicy nie mają taboru na prąd...
dinxles - 04-09-2011, 19:56
Temat postu:
No to mogą zdobyć taki tabor...
pilot1123 - 04-09-2011, 21:50
Temat postu:
tylko taki przetarg musi być na długi okres czasu, pewnie z 10 - 15 lat, żeby kupować specjalnie tabor do obsługi.
sphinx - 05-09-2011, 01:38
Temat postu:
Z odpowiednio wysoką dopłatą do pockm np. na poziomie 30zł zamiast obecnych 12. Inaczej nikt nie kupi nic nowego bo za cholerę nie wyjdzie na swoje.
andrzej_sz - 06-09-2011, 12:36
Temat postu:
Podobno Koleje Mazowieckie mają kilka ezetów wypożyczyć KŚ. Ponadto mają mieć też składy wagonowe, więc możliwe że start 1 października dojdzie do skutku.
iploxi - 06-09-2011, 13:48
Temat postu:
Mamy 6 września 2011 roku, do przejęcia połączeń pozostało 24 dni. KŚ na dzień dzisiejszy nie mają: wystarczającej liczby składów do obsługi połączeń, rozkładu jazdy (hafas pokazuje brak połączeń osobowych na linii Gliwice - Częstochowa po 1 X 2011 ),taryfy przewozowej, sposobu dystrybucji biletów. Co mają KŚ: Radę Nadzorczą, Zarząd, Stronę internetową, Flirty i Elfy, dobre samopoczucie, które będzie jeszcze lepsze za około 2 tygodnie bo dziś rozstrzygnięto przetarg na dostawę mebli, które będą dostarczone do 14 dni od podpisania umowy... Tak czy inaczej pasażerom przejmowanej linii życzę szerokiej drogi po 30 września 2011 roku.
Pirat - 07-09-2011, 00:04
Temat postu:
Na kolejnym posiedzeniu pod przewodnictwem wicewojewody śląskiego Piotra Spyry zebrał się w sprawie pasażerskiego transportu kolejowego zespół Wojewódzkiej Komisji Dialogu Społecznego.

Zarządy Przewozów Regionalnych i Kolei Śląskich nie wyraziły zgody na udostępnienie stronie społecznej treści listu intencyjnego podpisanego przez obie spółki w maju br. –o co wnioskowali związkowcy na poprzednim posiedzeniu zespołu kolejowego WKDS. List intencyjny opatrzony jest klauzulą tajności, zawiera informacje handlowe, które mają charakter poufny. W związku z odmową udostępnienia tego dokumentu kolejarscy związkowcy wnioskowali dziś o udostępnienie tej części dokumentu, która dotyczy spraw pracowniczych. Koleje Śląskie zadeklarowały, że to zrobią, pod warunkiem, że Przewozy Regionalne też wyrażą na to zgodę. Roman Chwała, dyrektor Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych ma się w tej sprawie zwrócić do zarządu spółki.

Na dzisiejszym posiedzeniu miano też: określić termin, w którym Przewozy Regionalne wypowiedzą się na temat udostępnienia Kolejom Śląskim taboru, rozpocząć prace na zagadnieniami porozumienia pomiędzy województwem śląskim, Przewozami Regionalnymi, Kolejami Śląskimi i związkami zawodowymi regulującego zasady wzajemnej współpracy i rozważyć możliwości powrotu do idei przejęcia przez Koleje Śląskie w trybie art. 23 pkt 1 Kodeksu Pracy pracowników zwalnianych z Przewozów Regionalnych w ramach zwolnień grupowych, na skutek przekazania Kolejom Śląskim części pracy przewozowej.

Wobec zgody zarządu Przewozów Regionalnych na żądania strony związkowej, a mianowicie wycofanie się z planowanych zwolnień w oddziale śląskim oraz wstrzymanie dzierżawy składów dla regionalnej spółki Koleje Śląskie (był to jeden z warunków wstrzymania w ubiegłym tygodniu akcji strajkowej w Przewozach Regionalnych) członkowie zespołu uznali, że należy zawiesić prace zespołu kolejowego WKDS do czasu zakończenia rozmów na tzw. szczycie kolejowym w Warszawie. Początek rozmów szczytu planowany jest na 15 września, a –zdaniem strony związkowej –negocjacje mogą toczyć się nawet do końca bieżącego roku. Ustalono też, że gdyby któraś ze stron kolejowego zespołu WKDS uznała, iż konieczne jest wcześniejsze zwołanie jego posiedzenia, może o to wnioskować w tzw. trybie pilnym.

Członkowie zespołu kolejowego WKDS podtrzymali wolę dialogu i chęć kontynuowania pracy zespołu.

źródło: UMWŚ
woland - 07-09-2011, 17:48
Temat postu:
I dlatego że PR-y nie wydzierżawią taboru KŚl ludzie w Katowicach stracą pracę w momencie uruchomienia pociągów KŚl. Już chodzą słuchy o 60%-owych urlopach która mają byc juz od października. Czyli znów ZZ dały d.... Evil or Very Mad
katowicer - 07-09-2011, 22:15
Temat postu:
ZZ same tego chciały. Jak pies ogrodnika. Ale na szczęscie KŚ wiedzą gdzie jest normalnie ( Bratysława } i będzie w miare normalnie. Podziękujcie ZZ.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group