INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. wielkopolskie - Koleje Wielkopolskie a pociągi międzywojewódzkie

Matt139 - 20-07-2011, 22:18
Temat postu: Koleje Wielkopolskie a pociągi międzywojewódzkie
Witam. Postanowiłem ustalić jaka będzie przyszłość pociągów międzywojewódzkich w związku z planowanym przejmowaniem kolejnych tras przez Koleje Wielkopolskie. Ponieważ nowy przewoźnik ma wejść od grudnia na trasę do Gniezna, zapytałem Marszałka Woj. Wielkopolskiego o pociągi Poznań-Bydgoszcz/Toruń. Oto odpowiedź:

Cytat:
W odpowiedzi na Pana wniosek o udostępnienie informacji publicznej dotyczącej przyszłości bezpośrednich pociągów osobowych na trasie Poznań-Inowrocław-Toruń/Bydgoszcz informuję, iż obecnie trwają w Departamencie Transportu prace nad założeniami do przyszłorocznego rozkładu jazdy pociągów regionalnych na terenie Województwa Wielkopolskiego, uruchamianych przez Przewozy Regionalne oraz Koleje Wielkopolskie. Przewoźnicy złożyli karty zamówień rozkładów jazdy 2011/12 według obowiązującego rozkładu jazdy 2010/11.
Od dnia wejścia w życie nowego rozkładu jazdy połączenia w relacji Poznań-Gniezno/Mogilno przejmie spółka Koleje Wielkopolskie. Połączenia w dłuższych relacjach z Poznania do Inowrocławia, Torunia i Bydgoszczy stanowią obecnie temat ustaleń z Urzędem Marszałkowskim Województwa Kujawsko-Pomorskiego. Od wyniku tych rozmów oraz podjętych uzgodnień odnośnie współfinansowania deficytu generowanego przez pociągi uruchamiane w tych relacjach będzie uzależniona ilość oraz relacje poszczególnych połączeń. Po zakończeniu ustaleń i podjęciu odpowiednich decyzji zostanie Pan poinformowany odrębnym pismem. Podpisano: J. Kriger"


Jak z powyższego wynika, na trasie do Gniezna PR-y mają jednak koegzystować z KW. Mam nadzieję, że do grudnia zostaną dogadane sprawy honorowania biletów, bo bez tego będzie naprawdę źle. Pociesza mnie jedynie to, że (zakładając pozytywny finał rozmów i uzgodnień) nie znikną pociągi bezpośrednie do Kuj-Pomu.


Proszę nie naużywać kolorów. ~kryniczanin
audrin - 20-07-2011, 22:46
Temat postu:
Z tym honorowaniem biletów to się możemy rozczarować. Pewnie będą kazali ludziom wymienić bilety okresowe, tak jak to miało miejsce na liniach wokół Leszna. Dotychczas współpraca KW z PR nie układa się zbyt pomyślnie, a właściwie to nie układa się wcale. PRy będą PRami, a KW to KW. Chciałbym się jednak mylić...
Emillex - 20-07-2011, 23:05
Temat postu:
Czyli będzie tak jak kiedyś pisałem:
- Dziń Dybry, poproszę normalny do Gniezna
- Ale na pociąg Kolei Wielkopolskich czy Przewozów Regionalnych?
- !???
- Proszę podać numer pociągu
- !?

Z pociągami międzywojewódzkimi jeżdżącymi na krótszych odcinkach tj. Wałcz-Piła, Chojnice-Piła, Głogów-Leszno, Krotoszyn-Wrocław obsłufiwane będzie przez PR.
Dodam że w podobnej sytuacji jak pociągi do Inowrocławia czy Bydgoszczy są osobobówki do Wrocławia (zarówno przez Leszno jak i Krotoszyn, Milicz), Łodzi, Kołobrzegu/Słupska, Szczecina, Kutna, ZG, Rzepina i Frankfurtu.
geordi - 21-07-2011, 01:06
Temat postu:
Może umiłowany Jerzy odejdzie na emeryture do czasu dysponowania stosowną ilościa taboru przez wojewodztwo?

Jest szansa, ze obecnego marszalka wymiecie do sejmu na jesieni a nowowybrany sam sobie dobierze kadry.
fiaa - 21-07-2011, 16:56
Temat postu:
Cytat:
Czyli będzie tak jak kiedyś pisałem:
- Dziń Dybry, poproszę normalny do Gniezna
- Ale na pociąg Kolei Wielkopolskich czy Przewozów Regionalnych?
- !???
- Proszę podać numer pociągu
- !?

Już tak jest. Przynajmniej na dworcu w Poznaniu, w kasie PR 18 lipca około 14.15 kasjer prawie nakrzyczał na kobitę, która chciała kupić pilet z Leszna do Boszkowa i nie potrafiła mu powiedzieć, czy to pociąg PR, czy KW. W sumie nie wiem po co mu to było, bo przecież nic innego niż KW tam nie jeździ.
silmarill - 07-08-2011, 20:51
Temat postu:
No i z tego co widać z zamówień pociągów regionalnych dla Dolnego Śląska wynika, że takie relacje jak Gniezno-Jelenia Góra, Toruń-Wrocław itd. znikają z rozkładu. A szkoda.
Pawel_15 - 07-08-2011, 21:06
Temat postu:
Ale przeciętnego pasażera GÓWNO obchodzi jaki to jest przewoźnik czy PR, KW czy SŻD. Płacę i kupuję, a oni niech się sami między dogadują na podział kasy itd. Pasażer kupuje, wsiada i jedzie.
kolejfan - 08-08-2011, 12:45
Temat postu:
Nooo, kupi, kupi. Jak wsiądzie to juz nie zdąży porządnie się rozgościć w przedziale, bo zaraz będzie musiał zrobić przesiadke, a potem znowu przesiadke....

Mnie osobiście przesiadki nie denerwują, ale pomyślmy o starszych osobach, ludziach z dużymi bagażami. Perony niskie, pociągi wysokie. ehhh.....
Bonifas - 08-08-2011, 15:42
Temat postu:
Cytat:
No i z tego co widać z zamówień pociągów regionalnych dla Dolnego Śląska wynika, że takie relacje jak Gniezno-Jelenia Góra, Toruń-Wrocław itd. znikają z rozkładu. A szkoda.


No akurat ten pierwszy zostaje w relacji Poznań Gł. - Jelenia Góra w sumie się tego spodziewałem. Relacja z /do stacji Gniezno było wynikiem remontu dworca poznańskiego i w sumie cieszy mnie że pociąg będzie kończył bieg w Poznaniu. Gniezno samo w sobie nie jest aż tak bardzo atrakcyjne i jeśli już wydłużyć Kamieńczyka to z Bydgoszczy (przez Gniezno) lub Piły. Cool
kolejfan - 08-08-2011, 15:55
Temat postu:
No Gniezno, poza katedrą i kilkoma innymi obiektami, to nie jest atrakcyjne turystycznie. Właściwie tj sypialnia Poznania. Co nie zmienia faktu, ze potok pasażerów na trasie Poznan-Gniezno-Mogilno-Inowrocław jest duży. Z resztą ponoć trasa Leszno-Poznan-Gniezno jest najbardziej obleganą w Wielkopolsce.
Matt139 - 08-08-2011, 18:56
Temat postu:
Wciąż czekam na odpowiedź z UMWW nt. pociągów bezpośrednich do Kuj-Pomu. Muszą odpisać najpóźniej po 2 miesiącach (!) od wysłania poprzedniego pisma. Na pewno wstawię tutaj odpowiedź, kiedy ją dostanę.
kolejfan - 08-08-2011, 21:55
Temat postu:
A z czystej ciekawości się zapytam. Co sie stanie jak po tych dwóch miesiącach nie napiszą odpowiedzi?Very Happy
sasho33 - 08-08-2011, 23:57
Temat postu:
Ma prawo walić do sądu administracyjnego właściwego dla organu przeznaczenia w związku ze złamaniem ustawy o dostępie do informacji publicznej.

Swoją drogą, ma ktoś projekt RJ dla WLKP 11/12 ? Rok temu w połowie lipca już śmigał po necie.
geordi - 09-08-2011, 00:45
Temat postu:
sasho nie ma projektu, bo umiłowany Jerzy Kriger jeszcze sie namysla przeciez. Czy trasa do KW, czy do PR. Czy za Wydartowem drewniany peron zbudowac, czy jezdzic elfem do Mogilna. Czy PR od Mogilna, czy od Poznania. Jak od Poznania to niedostępne w komunikacji krajowej, czy dostępne.

Jesli p. Kriger wyda wyrok, to beda przesiadki dla "hołoty zza Konina" za Wydartowem/w Mogilnie. Zgodnie z ustawami bez oglaszania przetargu mozna organizowac przewozy tylko w granicach województwa.

A ten termin to 30 dni roboczych, czy kalendarzowych? Bo czekam na inne pismo (z pomorskiego) 25 dni kalendarzowych i sie zastanawiam sam.. Wink
Matt139 - 09-08-2011, 01:39
Temat postu:
Z pamięci: udzielenie informacji w trybie przewidzianym w ustawie o dostępie do informacji publicznej powinno nastąpić w ciągu 14 dni. W tym czasie można powiadomić zainteresowanego, że przygotowanie wnioskowanej informacji było niemożliwe. Wówczas informacja publiczna powinna być udzielona w ciągu 2 miesięcy.

Dalsze postępowanie zależy od przyczyn nieudzielenia informacji publicznej (sąd administracyjny albo cywilny).

Za nieudzielenie informacji pubilcznej ustawa przewiduje sankcje karne. Ale już widzę tą "małą szkodliwość społeczną".
ET05 - 09-08-2011, 09:29
Temat postu:
Cóż - tak samo traktują informacje taryfowe. A aronek się cieszy...
kolejfan - 09-08-2011, 16:24
Temat postu:
Dziękuję za informacje:)

Tylko mnie zastanawia, czemu chcą do Mogilna ciągnąć, skoro stacja Gniezno jest większa i na zapleczu może stać więcej pociagów. No ale nie wiem...chciałbym patrzeć na to wszystko obiektywnie, no ale....
Anonymous - 09-08-2011, 16:34
Temat postu:
Może jednak miłościwie nam panujący Jerzy Kriger wespół z Janem Wojcińskim i Włodzimierzem Wilkanowiczem wpadną na to, iż lepiej jednak puszczać ELFy do Inowrocka, gdyż tam można je odstawiać w przeciwieństwie do Mogilna (jest trochę miejsca na stacji towarowej) albo do Torunia, gdyż na Kluczykach jest szopa, na której mogą być obrządzane. Smile
geordi - 09-08-2011, 17:00
Temat postu:
Mogilno to pierwsza stacja w sąsiednim województwie. Tam najdalej mogłyby jeździć KW w obecnych uwarunkowaniach prawnych. Ale pewnie tak jak piszesz, beda jezdzic do Gniezna.
Azeby elfy jezdzily do Inowrocka i dalej musialyby byc wynajete PRom, a to ze wzgledów politycznych (Beton) moze byc utrudnione.

Slyszal ktos o wypowiedziach PESY co do terminu dostaw elfów? Wedlug umowy pierwszy mial latem przyszlego roku przyjechac. Chyba, ze KW chca Gniezno opedzic ta 10 wojewodzkich kibli...
silmarill - 09-08-2011, 18:57
Temat postu:
Bonifas napisał/a:
No akurat ten pierwszy zostaje w relacji Poznań Gł. - Jelenia Góra w sumie się tego spodziewałem. Relacja z /do stacji Gniezno było wynikiem remontu dworca poznańskiego i w sumie cieszy mnie że pociąg będzie kończył bieg w Poznaniu. Gniezno samo w sobie nie jest aż tak bardzo atrakcyjne i jeśli już wydłużyć Kamieńczyka to z Bydgoszczy (przez Gniezno) lub Piły. Cool


Nie wiem co to za różnica czy pociąg rozpoczyna bieg w Gnieźnie czy w Poznaniu. Tym bardziej, że pociąg ten na trasie Gniezno-Poznań spełniał rolę pociągu regionalnego, więc problemów ze znalezieniem miejsca w Poznaniu raczej nie było. A i na pewno można było w nim znaleźć osoby, które jechały dalej niż do Poznania. I przynajmniej unikamy takich sytuacji w stylu pociągu, który wyruszał długi czas o 21.32 z Poznania Głównego do Mogilna i uwierzcie mi, że odkąd nim zacząłem jeździć od czerwca, co drugi dzień, to może z 2x odjechał punktualnie, bo zawsze czekał za opóźnionym IR z Rzeszowa po 20 minut co było co najmniej irytujące. Oczywiście fajnie by było jeśliby kursował z Bydgoszczy. Ale 3 nad ranem to chyba za wcześnie jak na taki pociąg.
sympatyk - 24-03-2013, 22:28
Temat postu:
Dyskusja o przyszłości kolei w Wielkopolsce.

Koło Naukowe Prawa Energetycznego i Regulacji Sektorowej Uniwersytetu Adama Mickiewicz zaprasza na debatę dotyczącą obecnej kondycji i strategii rozwoju kolei regionalnej w Wielkopolsce. Spotkanie odbędzie się 11 kwietnia w Poznaniu.

Temat debaty: "Jak powinny być zorganizowane przewozy kolejowe w Wielkopolsce? Po kolei o kolei w Wielkopolsce, czyli o tym, jak dojedziemy do pracy za 2 lata?"

Spotkanie odbędzie się 11 kwietnia 2013 r., o godz. 15.00 w sali Beta w Collegium Iuridicum Novum przy Al. Niepodległości w Poznaniu.

W spotkaniu wezmą udział:

 Pan Jerzy Kriger, Dyrektor Departamentu Transportu Urzędu Marszałkowskiego,
 Pan Mateusz Żmuda, Dyrektor Wielkopolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych
 Pan Włodzimierz Wilkanowicz, Prezes Kolei Wielkopolskich.

Na spotkaniu poruszone będą m.in. kwestie:

- stopniowego przejmowania przewozów wojewódzkich przez spółkę Koleje Wielkopolskie
- sposobu, w jaki odbywa się wybór kolejowego operatora transportu publicznego i umów, które wiążą Marszałka oraz przewoźników kolejowych (czynniki jakościowe, finansowe)
- przyszłości Kolei Wielkopolskich i Przewozów Regionalnych
- problemów pasażerów w zakresie dostępności biletów, a także innych np. zniknięcia połączenia bezpośredniego do Frankfurtu, małej ilości ELF-ów na trasie Poznań-Zbąszynek
- polityki taborowej Województwa Wielkopolskiego
- przyszłości rynku przewozów regionalnych w Polsce

Debatę poprowadzi dr Piotr Lissoń z Zakładu Publicznego Prawa Gospodarczego WPiA UAM.

Przed udziałem w konferencji należy się zarejestrować, wysyłając e-mail na adres: debatakolejowa@gmail.com

Koło Naukowe Prawa Energetycznego i Regulacji Sektorowej Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/13260/Dyskusja-o-przyszlosci-kolei-w-Wielkopolsce.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group