INFO KOLEJ - forum kolejowe

Infrastruktura - Linia kolejowa nr 14 - informacje

Sunseed - 09-07-2011, 19:09
Temat postu: Linia kolejowa nr 14 - informacje
Cześć,

Chciałbym się dowiedzieć wszystkiego tej linii, w większości w jakim jest stanie, jakie są obecnie prędkości itp. Jak by nie patrzeć przebiega przez cały środek Polski, natomiast o w planach modernizacji nic nie słychać. Widocznie może się dobrze trzyma, w internecie można znaleźć informacje że jest to linia pod 120km/h, lecz osobiście wątpię aby na odcinku od głogowa do granicy coś mogło tyle uciągnąć z wiadomej przyczyny- stan infrastruktury. I coś tam jeździ w ogóle prócz towarowych?

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d9/POL_rail_14_map.svg/265px-POL_rail_14_map.svg.png

//post zmoderowałem. mateuszpiszcz
R3miX - 09-07-2011, 19:20
Temat postu:
Jeździ od Leszna do Ostrowa KW (sa108), lecz bardzo mało par uruchamianych dziennie.
Szlakowe na tym odcinku 80-100 km/h więc tragedii nie ma.
Dużym problemem jest brak druta na niektórych odcinkach ...
mateuszpiszcz - 09-07-2011, 19:25
Temat postu:
Niegdyś kursowała tu nocna rzeźnia z Żagania do Warszawy. Teraz ciężko o pociągi lokalne. Głównie winne temu jest to że linia na krótkim odcinku przebiega przez trzy województwa co wiąże się z problemem w organizacji przejazdów regionalnych.
Sunseed - 09-07-2011, 19:29
Temat postu:
Rozumiem że za łodzią przechodzi ona w linie na Warszawę? :>
railman93 - 09-07-2011, 22:51
Temat postu:
Odcinek Łódź Kaliska- Zduńska Wola tragedia szlakowa 60, wiele też ograniczeń, dalej lepiej szlakowa 100
Emillex - 10-07-2011, 22:41
Temat postu:
Sunseed napisał/a:
Rozumiem że za łodzią przechodzi ona w linie na warszawę? :>

14 kończy się na Kaliskiej, trasa na Warszawę zaczyna się na Fabrycznej, a więc trzeba objechać miasto przez Chojny i Widzew.
Polacam mapę kolejową lub chociaż atlas samochodowy...
Najgorzej trasa natomiast wygląda z Żagania do Głogowa gdzie pociągi wloką się 20km/h-30km/h a także odcinek Głogów-Głogówek.
Cytat:
I coś tam jeździ w ogóle prócz towarowych?

Pytanie b. prozaiczne. Zaglądnij do SRJP, zwykłego rozkładu, czy też jego internetowego wydania (SITKol, HAFAS)...
Damian Łódź - 11-07-2011, 01:30
Temat postu:
w dodatku odcinek Chojny-Widzew jest jednotorowy, choć dwa tory leżą.
EU07-469 - 14-07-2011, 01:07
Temat postu:
railman93, jezeli tragedia nazywasz szlakowa 60 km/h, to zapraszam na 274, na tor 1 na odcinku Boguszow Gorce- Wojanow. To ponad 35 km ze szlakowa 30 km/h, do tego przez 7 km ciagnie sie ograniczenie do 20 (tor 2 jest fragmentami w lepszym stanie, ale i tam przez 16 km wleczesz sie 30-tka). Ja bym sie cieszyl, gdyby na tym odcinku bylo chociaz to 60, ktore dla ciebie jest tragedia...

[ Dodano: 14-07-2011, 01:13 ]
A jesli to nie jest przekonujace, ze 60 to jeszcze nie tragedia, to zapraszam na Gorny Slask, zwlaszcza na weglowke.
szymkalisz - 14-07-2011, 14:08
Temat postu:
Jak na linię kolejową, która z definicji powinna być głównym ciągiem między 1,3,4 pod względem wielkości miastami w Polsce 60 km/h to bardzo słabo niestety. Z czternastką na jej początkowym odcinku (jakieś 130km - Łódź - Ostrów) jest co raz gorzej (najgorzej Sieradz - Kalisz - Ostrów) pod względem ilości pociągów. Nasza "14" miała wg Niemców stać się magistralą Żagań - Ostrów - Kalisz - Łódź - Lublin - Ukraina. Niestety cały czas brakuje kasy na modernizacje.

Poznań w jakiejś strategii rozwoju zapisał, że województwo będzie dążyć do tego, aby "14" na odc. Ostrów - Łódź była przekwalifikowana z pierwszorzędnej do magistralnej.

Jeszcze czasy przejazdu pociągu pospiesznego (lub TLK) na przestrzeni lat:

Łódź - Zd. Wola 1986- 36 min. | 2007-50min | 2011-0:57
Zd. Wola - Kalisz 1986-54 min | 2007-0:57 | 2011-0:52
Kalisz - Ostrów 1986-20 min. | 2007-0:21 | 2011-0:21

Myślę, że informacje na temat "14" na odcinku Łódź - Ostrów znajdziesz na ok-kolej.pl
EU07-469 - 14-07-2011, 18:41
Temat postu:
W sumie racja... A jak tak dalej bedzie, to 14-tka stanie sie druga 274...
Anonymous - 14-07-2011, 18:45
Temat postu:
A rekordy jakie widziałem w cegłach to były

Łódź Kaliska - Zduńska Wola 29minut
Zduńska Wola - Sieradz 12 minut
Sieradz - Kalisz 34 minuty
mateuszpiszcz - 14-07-2011, 19:04
Temat postu:
Nie wiem jak teraz ale jeszcze dwa lata temu były tam duże rezerwy czasowe:

Cytat:


Dzisiaj WROCŁAWIANIN na odcinku Łódź Kaliska- Wrocław Gł. frekwencja na poziomie 80 %. Pociąg miał godzinny wymuszony postój w Łodzi spowodowany "problemami technicznymi". Odjechał z Łodzi Kaliskiej z 40-cio minutowym opóźnieniem, jednak już w Kaliszu było tylko +25 minut, w Ostrowie Wlkp. +20 minut, w Twardogórze +15 minut, na stacjach Oleśnica Rataje, Wrocław Nadodrze i Wrocław Gł. był już punktualnie (pociąg ma spore rezerwy czasowe jak widać ).


To wypowiedź użytkownika z lutego 2009.
Nie wszędzie składy są wytrasowane tak, że zdążą odrobić 40 minut w niecałe 300 km.
EU07-469 - 14-07-2011, 22:29
Temat postu:
Gdy pociag jechal zgodnie z planem, to w Kaliszu choc w sluzbowym rozkladzie pociag mial tylko minute postoju, to niezaleznie w ktora strone sie jechalo, zawsze stalo sie minimum 10... Tak bylo w 2009 roku. (obserwacja z pociagu "Wroclawianin" relacji Wroclaw Gl.-Warszawa Wsch.)
szymkalisz - 15-07-2011, 21:52
Temat postu:
Teraz ta minuta powiększa się (wobec Sudetów) od dwóch - trzech.

Dziś znalazłem taką oto prezentację dot. przyszłości naszej czternastki.

http://www.kow.com.pl/fileadmin/stories/do_artykuow/Tines_prezentacje/PL._M._Pawlik.pdf

na str. 7 widać, że 14 między Łodzią a Ostrowem ma być "trasą alternatywną" wobec E 20.

Strona 12 wskazuje, że 14 od Początku do Ostrowa i dalej linia do Wrocławia ma być magistralą E 26, dalej bez zmian.

[ Dodano: 15-07-2011, 21:56 ]
kryniczanin napisał/a:
A rekordy jakie widziałem w cegłach to były

Łódź Kaliska - Zduńska Wola 29minut
Zduńska Wola - Sieradz 12 minut
Sieradz - Kalisz 34 minuty


Możesz powiedzieć w jakich latach? Byłbym wdzięczny gdybyś (w miarę możliwości) zeskanował mi przynajmniej kilka tablic (310/200) z 96 roku i wcześniej. Byłbym bardzo zobowiązany (jeżeli możesz i chcesz).
Pabianiczanin - 16-07-2011, 11:52
Temat postu:
A ciekawe kiedy będzie w końcu remont linii kolejowej nr. 14 na odcinku Łódź Kaliska -Kalisz
szymkalisz - 18-07-2011, 21:25
Temat postu:
Miał być w 2007, potem w 2012, potem po 2013, przed 2030. Teraz o tym nie słychać.
Sunseed - 22-07-2011, 22:33
Temat postu:
Coś się wykoleiło przy Lesznie Górnym =D
szymkalisz - 07-08-2011, 17:11
Temat postu:
No cóż... Coś dzieje się między Kalisz Winiary, a po Piwonice. Są porozkładane szyny na torze pierwszym, już wyprofilowane i zespawane. W najbliższym czasie czeka nas wyłączenie tego toru z eksploatacji.
sympatyk - 24-10-2013, 21:06
Temat postu:
Linia nr 14: przebudują 10 przejazdów.

Znamy szczegóły projektu przejazdowego realizowanego między stacją Łódź Kaliska a Sieradzem. Według PKP PLK są, przebudowa 10 skrzyżowań (wszystkie, z wyjątkiem jednego, uzyskają kategorię B) ma zakończyć się najpóźniej w 2015 r. i skrócić czas przejazdu tym odcinkiem linii 14 o kilka minut. Ściślej rzecz biorąc, należy mówić o dwóch osobnych projektach należących do Programu Operacyjnego „Infrastruktura i Środowisko”. W ramach pierwszego z nich (POIiŚ 7.1-59 „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na przejazdach kolejowych - etap I”) zarządca infrastruktury planuje przebudować 9 skrzyżowań. Po trzy znajdują się na odcinkach: podg Retkinia (Łódź) – Pabianice, Pabianice – Łask i Łask – podg Gajewniki.
– Wszystkie przejazdy zostaną przekwalifikowane do kat. B – informuje rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK Maciej Dutkiewicz. Oznacza to, że otrzymają automatyczne półrogatki i samoczynną sygnalizację przejazdową. Zniknie też, w przypadku przejazdów kategorii D (siedem z uwzględnionych w projekcie), konieczność ograniczania szybkości pociągu do 20 km/h. Co ciekawe, kategoria dwóch przejazdów zostanie w wyniku prac... obniżona (według danych nadesłanych przez PKP PLK, skrzyżowania w km 36,181 i 37,44 mają obecnie kategorię A).
Drugi projekt (POIiŚ 7.1-80 „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na przejazdach kolejowych - etap II”) obejmuje przebudowę jednego przejazdu między stacjami Zduńska Wola i Sieradz (km 47,106, kategoria podniesiona z D do C – samoczynna sygnalizacja przejazdowa). Jest to jedyna inwestycja, dla której rozpoczęto już postępowanie przetargowe. Dla zadania, do którego należy przebudowa pozostałych 9 skrzyżowań, rozpocznie się ono – twierdzi Dutkiewicz - „w najbliższym czasie”. Przypomnijmy: marszałek województwa łódzkiego Witold Stępień mówił 11 października podczas rozpoczęcia budowy zaplecza Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej o projekcie na linii nr 14 jako już trwającym. Nie wiadomo, czy prace między Łodzią a Sieradzem zakończą się do czerwca przyszłego roku, kiedy to na szlak mają wyruszyć pierwsze pociągi ŁKA, być może właśnie w relacji Łódź – Sieradz.
Całkowita wartość netto obu projektów przejazdowych, obejmujących łącznie ponad 400 przejazdów na całej polskiej sieci kolejowej, to razem 440 mln zł.

http://www.rynek-kolejowy.pl/48824/linia_nr_14_przebuduja_10_przejazdow.html
konik23 - 14-12-2014, 10:59
Temat postu: Żagań - Głogów
Czy ktoś wie jaki jest obecnie ruch na odcinku Żagań Głogów? Co tam jeździ i kiedy?
sympatyk - 20-10-2023, 23:10
Temat postu:
PKP PLK modernizują linię Łódź Kaliska – Zduńska Wola.

Na stacji Zduńska Wola trwa przebudowa peronów w ramach prowadzonej przez PKP Polskie Linie Kolejowe rewitalizacji trasy do Łodzi Kaliskiej.

Więcej:
http://inforail.pl/pkp-plk-modernizuja-linie-lodz-kaliska-zdunska-wola-film-_more_109045.html

___________________________________

Krotoszyn – Głogów do elektryfikacji? PLK mają wstępne plany.

Czy wkrótce odcinki z Ostrowa Wielkopolskiego do Leszna i z Leszna do Głogowa obsługiwane będą przez pociągi elektryczne? PKP PLK mają plan elektryfikacji niemal 120-kilometrowego odcinka linii nr 14 oraz łącznicy prowadzącej do niej z Krotoszyna.

Więcej:

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/krotoszyn--glogow-do-elektryfikacji-plk-maja-wstepne-plany-94151.html

_______________________________________________

Łódź. Nowy przystanek kolejowy na osiedlu Retkinia ma być wyburzony. Przeszkadza CPK.

Mieszkańcy Łodzi nie będą długo korzystać z nowego przystanku kolejowego Retkinia w Łodzi, wybudowanego przez PKP PLK. Zostanie on zlikwidowany z powodu budowy linii kolei dużych prędkości. - Zachodzi potrzeba przebudowy stacji Łódź-Retkinia i kładki dla pieszych - potwierdził Konrad Majszyk, rzecznik Centralnego Portu Komunikacyjnego.

Więcej:

https://next.gazeta.pl/next/7,151003,30322515,cpk-wyburzy-w-lodzi-nowy-przystanek-kolejowy-wybudowany-przez.html#do_w=52&do_v=1008&fallback=true&do_st=RS&do_sid=1487&do_a=1487&s=BoxBizLink

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group