INFO KOLEJ - forum kolejowe

Pociągi dalekobieżne - VBB chce uatrakcyjnienia połączeń z Polską

Pirat - 04-05-2011, 19:52
Temat postu: VBB chce uatrakcyjnienia połączeń z Polską
VBB chce uatrakcyjnienia połączeń z Polską

Związek Komunikacyjny Berlin-Brandenburgia (VBB) opowiada się za rozwojem pasażerskiego transportu kolejowego między Polska a Niemcami. Może mieć to znaczenie w obliczu zniesienia ograniczeń w dostępie do niemieckiego rynku pracy dla pracowników z Polski i przewidywanego zwiększenia ruchu między krajami.

Według wstępnych szacunków z kolei korzysta zaledwie 2% do 7% z 15 milionów osób podróżujących rocznie z Berlina i Brandenburgii do Szczecina, Gorzowa, Zielonej Góry czy Wrocławia. Szef VBB, Hans-Werner Franz uważa, że liczbę pasażerów pociągów można zwiększyć. Nie uda się tego jednak dokonać bez zwiększenia liczby połączeń, poprawy infrastruktury oraz wprowadzenia atrakcyjnych ofert biletowych, głosi informacja prasowa VBB.

Według strony niemieckiej duży potencjał tkwi w trasach Berlin-Angermünde-Szczecin (tu konieczna jest elektryfikacja i rozbudowa odcinka Szczecin-Gumieńce - Passow), Berlin-Kostrzyn-Gorzów (wprowadzenie dodatkowych, bezpośrednich połączeń), Berlin-Frankfurt-Poznań (poprzez wprowadzenie bezpośrednich połączeń regionalnych), Berlin-Frankfurt-Zielona Góra (przez wprowadzenie bezpośredniego połączenia, optymalizację połączeń przesiadkowych oraz wprowadzenie specjalnych ofert biletowych), Berlin-Cottbus-Wrocław (skrócenie czasu przejazdu, modernizacja infrastruktury oraz pełna elektryfikacja).

VBB chce, by w te działania włączył się niemiecki rząd, jako właściciel Deutsche Bahn i wsparł je finansowo. Obecnie podróżni mogą korzystać z oferty specjalnej Berlin-Szczecin (przejazd w cenie 7,5 - 10 euro), Berlin-Gorzów (przejazd grupowy do 5. osób w cenie 31,50 euro), posiadacze biletów VBB mogą jeździć w Szczecinie i Gorzowie środkami komunikacji miejskiej.

źródło: VBB / Rynek Kolejowy
mateuszpiszcz - 04-05-2011, 20:03
Temat postu: Re: VBB chce uatrakcyjnienia połączeń z Polską
Pirat napisał/a:
Berlin-Cottbus-Wrocław (skrócenie czasu przejazdu, modernizacja infrastruktury oraz pełna elektryfikacja).


Sama elektryfikacja bez modernizacji torów z Legnicy do Forst i tak nic nie da. Trzeba zadbać o obydwa problemy. W tej linii na pewno tkwi potencjał, ale aby kolej mogła konkurować z autostradą Wrocław- Berlin trzeba mocno doinwestować infrastrukturę.
Minerva - 04-05-2011, 20:12
Temat postu:
mateuszpiszcz, na jakąkolwiek modernizację linii Legnica - Żary - Forst nie ma szans. Skąd PKP PLK weźmie na to fundusze? Unia nie da. Unia już dała pieniądze na linię Legnica - Zgorzelec z odgałęzieniem z Węglińca do Horki. Pociągi z Wrocławia do Berlina mają jeździć właśnie przez Horkę. Linia żagańska skazana jest na powolną śmierć. Sam prezes PKP PLK pobąkiwał coś o możliwości zawieszenia ruchu na tej linii ze względu na zły stan techniczny.
mateuszpiszcz - 04-05-2011, 20:44
Temat postu:
Ja cytuję tylko wypowiedź przedstawicieli niemieckich przytoczoną przez Pirata. Wiem jakie jest stanowisko PLK wobec linii "żagańskiej" nie miej jednak strona niemiecka dostrzega ją jako najkrótszą i możliwie konkurencyjną w stosunku do autostrady, my wolimy natomiast myśleć tylko o połączeniach towarowych, bo wątpię , aby elektryfikowano odcinek z Węglińca do Bielawy dla pociągów pasażerskich.
sympatyk - 09-11-2013, 00:42
Temat postu:
10 lat współpracy Wielkopolski i Brandenburgii.

W połowie października na zaproszenie marszałka Województwa Wielkopolskiego Marka Woźniaka z oficjalną wizytą w Wielkopolsce przebywał premier Brandenburgii Dietmar Woidke wraz z delegacją ministrów tego regionu. Okazją do wizyty Pana Premiera były uroczystości związane z jubileuszem 10 lat współpracy Wielkopolski i Brandenburgii. W trakcie obchodów jubileuszu zorganizowana została wielkopolsko-brandenburska konferencja pt. „Publiczny zbiorowy transport kolejowy i autobusowy na poziomie regionalnym i lokalnym – z praktycznych doświadczeń Wielkopolski i Brandenburgii przy tworzeniu i realizacji planów transportowych”. Była to również okazja do prezentacji aktualnie realizowanego projektu taborowego „Zakup taboru kolejowego dla regionalnych pasażerskich przewozów kolejowych”.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/16873/10-lat-wspolpracy-Wielkopolski-i-Brandenburgii.html
rail_user - 09-11-2013, 12:02
Temat postu:
No i co z tej 10-letniej współpracy wynika ? Nic !
turystka - 28-11-2013, 16:50
Temat postu:
Władze lubią...rauty
sympatyk - 12-12-2014, 18:03
Temat postu:
(...) Dodatkowo przewoźnik rozszerzył obszar obowiązywania oferty taryfowej Związku Komunikacyjnego Berlin – Brandenburgia. Dzięki temu bilety przewoźnika Vogtlandbahn będą obwiązywać dodatkowo w relacjach do Zielonej Góry, Rzepina, Słubic, Kunowic i Kostrzyna.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/22416/Szczegoly-nowego-rozkladu-Przewozow-Regionalnych.html
Darthlol - 13-12-2014, 10:46
Temat postu:
"Vogtlandbahn" ??? Gdzie co i jak??

Bo z tego co mi wiadomo przewoźnik obsługuje wyłącznie połączenia w Saksonii.. Happy
ElmoVanKielmo - 15-12-2014, 14:40
Temat postu:
Verkehrsverbund Berlin-Brandenburg

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group