INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. warm.-mazurskie - Reaktywacja linii Szczytno-Wielbark

Adam85 - 22-04-2011, 13:59
Temat postu: Reaktywacja linii Szczytno-Wielbark
Czy ma ktoś jakiej aktualne informacje na temat reaktywacji linii do Wielbarka? Ja znalazłem artykuł z przed 2 miesięcy:
http://kurekmazurski.pl/?art=11263&nr=10_11
PolRol82 - 28-05-2011, 15:35
Temat postu:
http://www.youtube.com/watch?v=o2yXHLI9mB8&feature=player_embedded
rusek007 - 06-06-2011, 09:01
Temat postu:
TK Telekom uruchamia radiołączność Szczytno-Wielbark.
Czyli się dzieje. Razz
wiwix - 12-06-2011, 18:49
Temat postu:
Znalazłem również fotki. http://galeria.torami.info/categories.php?cat_id=361 (130zdjęć)
Mam znajomego koło Wielbarka. Podobno pociągi ruszyły Smile

[ Dodano: 14-06-2011, 10:30 ]
http://www.rynek-kolejowy.pl/24880/Jutro_pociagi_powroca_do_Wielbarka.htm

Jak widać to nie sen Smile
Brawo dla wszystkich dzięki którym chociaż kawałek linii nr 35 ocalał.
Teraz tylko pstrykać fotki.
Adam85 - 14-06-2011, 20:24
Temat postu:
http://wielbark.wm.pl/55277,Pociag-ze-Szczytna-pojedzie-do-Wielbarka.html
tomaszo - 15-06-2011, 20:47
Temat postu:
Świeżutkie zdjęcia z dzisiejszego inauguracyjnego przejazdu. Pozdrawiam Smile

http://galeria.torami.info/categories.php?cat_id=379
Victoria - 16-06-2011, 14:50
Temat postu:
Pociąg dojechał do Wielbarka

Wczoraj o 10:15 ze stacji Szczytno wyruszył pierwszy od lat pociąg do Wielbarka. Odcinek Szczytno - Wielbark linii nr 35 wyremntowała fabryka mebli Swedwood należąca do Ikei. Zarządca linii - PKP PLK - dostarczył materiały potrzebne do rewitalizacji.

Wczorajszy przejazd miał charakter pokazowy - odbył się wypożyczonym od Przewozów Regionalnych autobusem szynowym z prędkością 40 km/h - żaden z maszynistów przewoźnika nie miał tzw. znajomości szlaku, koniecznej do poruszania się z maksymalną dozwoloną prędkością. Pokonanie 20 kilometrów trasy trwało przez to pół godziny.

Od 1 lipca po linii mają kursować pociągi PKP Cargo dowożąc materiały do fabryki i wywożąc odpady produkcyjne. Swedwood jednak próbuje namówić przewoźnika i samorządy do uruchomienia również przewozów pasażerskich. W wielbarskiej fabryce pracuje 1100 osób, w dużej części z okolic Szczytna. Jednocześnie producent mebli zapowiada prace na przedłużeniu czynnego odcinka linii kolejowej do stacji Chorzele.

źródło: Rynek Kolejowy
Anonymous - 16-06-2011, 15:27
Temat postu:
Brawo! Szacunek! Okazuje się że prywatna firma z obcego kraju potrafi bardziej dbać o Polską infrastrukturę niż sami Polacy.
wiwix - 16-06-2011, 20:38
Temat postu:
Pytanie, kto dalej wyremontuje linie od stacji Chorzele do Ostrołęki...
Tam już są drewniane podkłady kolejowe, i nie będzie tak łatwo jak w przypadku Szczytno-Wielbark gdzie były podkłady betonowe.
pp - 28-06-2011, 13:31
Temat postu:
Trzeba tylko chęci i dobrej woli. Od czego jest np. RPO? To co prawda 71km i dwa województwa, ale profil nie jest trudny. A materiału staroużytecznego z licznych modern jest sporo do wykorzystania.
Stoker - 29-06-2011, 09:39
Temat postu:
Moim zdaniem lepszym rozwiązaniem byłoby wyremontowanie odcinka Wielbark - Nidzica.

Przy odpowiednio ułożonym RJ byłby to świetny skrót z Wawy na Mazury, a dla mieszkańców tych terenów skrót do Działdowa, skąd dalej mogliby jechać w każdym kierunku kraju poc. dalekobieżnymi.
wiwix - 01-07-2011, 08:53
Temat postu:
Nidzica-Wielbark jest przejezdna, na betonowych podkładach.
Piszesz że to świetny skrót na Mazury. Ok, zgodzę się z tobą.
Powiedz mi tylko (zakładając że szlak będzie przejezdny ze szlakową 80km/h) kto tam puści swoje pociągi?
PR? Nie ma szans bez dopłat. PKP IC? Zapomnij. Dla nich miasta jak Grudziądz, Gorzów, Kostrzyn, Zagórz, Suwałki nie istnieją, więc Wielbark czy Szczytno tym bardziej. Od rozkładu 2011/2012 wylatuje pociąg TLK z Ełku do Olsztyna przez Giżycko, więc źle się dzieje w tej spółce. KM? Oni nie mają spalinowych loków.
Także jedyna nadzieja w PR, w pociągach Regio. Ale one są wątpliwe. Warmińsko-Mazurskie jest biedne, i patrząc na ilość pociągów w tym województwie i współpracę z regionami to czarno to widzę.
Wielbark-Ostrołęka na 100% nie będzie robiony z RPO bo 2 województwa się nie dogadają. Mazowieckie ma inne linie i priorytety.
Emillex - 01-07-2011, 15:55
Temat postu:

Autor: kurekmazurski
Referee - 05-07-2011, 18:38
Temat postu:
Rok temu reaktywowano Pisz-Ełk dla pociągów osobowych, teraz dla towarowych Szczytno-Wielbark. Ładnie. Jakie są szanse na pociągi osobowe dowożące pracowników do pracy w Wielbarku?
tomaszo - 05-07-2011, 21:17
Temat postu:
http://www.kurekmazurski.pl/?art=11823&nr=25_11
Groźny Fanatyk - 22-12-2011, 13:21
Temat postu:
Na razie to nawet ruch towarowy na tej linii nie ruszył. Ponoć Szwedzi nie mogą dogadać się z betoniarzami o kasę. Zażądano od nich tyle, że jednak nadal wolą wozić TIRami. Póki co - trwa impas w rozmowach a "odkurzona" linia znów pokrywa się patyną czasu...
pp - 22-12-2011, 14:16
Temat postu:
Wielbark: Tory wyremontowane, pociągów wciąż brak

Należąca do Ikei fabryka Swedwood w Wielbarku zrewitalizowała odcinek Szczytno - Wielbark linii kolejowej nr 35. Wydała na to ponad 150 tys. zł. Mimo to wciąż musi wozić drewno ciężarówkami - Ceny przewoźników są zaporowe - mówią w fabryce.

Na remont nieczynnego, liczącego 20 kilometrów odcinka linii kolejowej nr 35 Swedwood zdecydował się, licząc na przeniesienie transportu towarów z tirów na tory. W ciągu roku do fabryki Swedwoodu w Wielbarku przyjeżdża z surowcem 10 tysięcy tirów, a 5-6 tysięcy wyjeżdża z wyprodukowanym tu towarem. Zakład wydał na to 150 tys. złotych z własnych pieniędzy, a PKP PLK przekazało mu materiały staroużyteczne o wartości 80 tysięcy złotych. "Rynek Kolejowy" informował o tym tutaj.

- Do dnia dzisiejszego dostawy surowców i towarów koleją do zakładu w Wielbarku nie zostały utworzone ze względu na wysokie koszt tego typu transportu. Kolejną barierą dla utworzenia takich połączeń jest to, że każdy z przewoźników wymaga, aby nasz zakład zadeklarował na wstępie, przed podpisaniem umowy ile dokładnie przewiezie towaru/ton u tego konkretnego przewoźnika. Dalszą trudnością w utworzeniu tego typu połączeń okazał się brak wagonów, którymi można transportować drewno – dłużycę - poinformował nas Marcin Witkowski ze Swedwoodu.

- Problem polega na tym, że ten wyremontowany odcinek linii kolejowej ze Szczytna do Wielbarku nie figuruje w rozkładzie jazdy PKP PLK na ten rok i w związku z tym poruszanie się po nim jest traktowane jako jazda komercyjna, co oznacza sporą dopłatę ze strony PKP PLK. Tym samym kalkulując ofertę przewozów na tej linii dla firmy Swedwood, PKP Cargo musiało uwzględnić tę dodatkową opłatę. Oferta przedkładana była kilkakrotnie, po raz ostatni we wrześniu, ale ze względu na powyższe nie została zaakceptowana przez firmę Swedwood, która obecnie wozi drewno do swojej fabryki samochodami i taki stan rzeczy najprawdopodobniej utrzyma się do końca 2011 roku - odpowiada Piotr Apanowicz, rzecznik PKP Cargo. To z tą firmą rozmawiał Swedwood.

- Z tego co nam nieoficjalnie wiadomo, linia zostanie włączona do regulaminu udostępniania przewozów kolejowych PKP PLK na rok 2012, co zmieni sytuację o tyle, że odpadnie dodatkowa opłata za jazdę komercyjną. O tyle też zmniejszy się wartość naszej oferty dla firmy Swedwood i mamy nadzieję, że w świetle powyższego w przyszłym roku umowa na te przewozy będzie mogła zostać zawarta z korzyścią dla obu stron - twierdzi Piotr Apanowicz.

Należący do Ikei zakład nie zgadza się z taką oceną sytuacji - Udział opłat za dostęp do infrastruktury kolejowej, według cennika opublikowanego na stronie PKP PLK, prawdopodobnie stanowi około 3% ceny za przewóz jednej tony na przypuszczalnym odcinku 150 km, resztę ceny za przewóz tony materiału/surowca stanowią należności tej spółki - uważają w Swedwoodzie.

Jeżeli chodzi o otwarcie połączeń osobowych, na których też zależy Swedwoodowi, sprawa jest jeszcze trudniejsza - Licencjonowany przewoźnik, który jest obecny na liniach kolejowych Warmii i Mazur (Przewozy Regionalne - przyp. red) nie jest zainteresowany utworzeniem takich połączeń z uwagi na to, że jeżeli działalność na tej trasie będzie deficytowa to on nie poniesie takich strat we własnym zakresie a jeżeli znajdzie się jakiś podmiot, który pokryje te straty to może będzie zainteresowany powrotem do rozmów. Niestety nie mamy również zbyt dużego poparcia ze strony władz lokalnych, które twierdzą, że w chwili obecnej posiadają dobre połączenia autobusowe i w związku z tym nie widzą potrzeby tworzenia takich połączeń kolejowych - mówi Witkowski.

- Rozmawialiśmy tez z Arrivą, ale oni także chcieli dotacji od samorządu. W końcu chcieliśmy sami zorganizować przewozy, ale nie mamy certyfikatu bezpieczeństwa i licencji przewoźnika. Z ministerstwa również nie otrzymaliśmy pomocy. A szkoda, bo do naszej centrali w Szwecji wszyscy pracownicy jeżdżą koleją. Chcieliśmy pokazać, że u nas też tak może być - powiedział rozczarowany Witkowski. Co interesujące, na odcinku Olsztyn - Szczytno z powodu modernizacji kolejowej kursuje obecnie komunikacja zastępcza - Zapytaliśmy czy w tym czasie szynobus nie mógłby jeździć do nas - potwierdza Witkowski. Przewozy Regionalne jednak odmówiły.

- Przewoźnik nie zarobi, PKP PLK nie zarobi, a my będziemy wciąż jeździć ciężarówkami. Trudno nam się z tym pogodzić. Nie poddajemy się, projekt jeszcze nie upadł, chcemy pokazać szwedzkiej siedzibie że nie włożyliśmy pieniędzy na darmo. - kończy przedstawiciel fabryki z Wielbarka.

Źródło:
http://www.rynek-kolejowy.pl/28674/Wielbark_Tory_wyremontowane_pociagow_wciaz_brak.htm
pospieszny - 22-12-2011, 14:38
Temat postu:
Trzeba wierzyć że zainteresowani dojadą do porozumienia i z korzyścią dla wszystkich stron przewozy będą mogły być realizowane.

Kilka przynajmniej zakładów produkcyjnych IKEA ma warunki porównywalnie lepsze od tych z Wielbarka ale oczywiście Polska niemoc tam też wzięła górę a pracowników dowożą prywaciarze busami Mr. Green
Groźny Fanatyk - 28-12-2011, 13:18
Temat postu:
Rozumiem rozczarowanie pana Witkowskiego. Ale już nie takich entuzjastów w PKP zniechęcali...

Dochodzimy do granic nonsensu. To nie przedstawiciel przewoźnika wysyła agentów/handlowców/telemarketerów do klienta i namawia go: "Panie Witkowski, wróćmy do tematu sprzed miesiąca, może jednak zechcieliby Państwo skorzystać z naszej oferty... Szef udzielił dodatkowego rabatu!" lub tym podobnie. To pan Witkowski/Kowalski/Nowak pielgrzymuje i dzwoni po PLK, po przewoźnikach itd by łaskawie raczyli rozpatrzyć czy wykonać usługę, która jest podstawą ich działalności.
Póki to się nie zmieni - słabo to wszystko widzę...
conen - 29-12-2011, 16:31
Temat postu:
Tylko ta jedna sprawa wystarczyłaby do odwołania Szafrańskiego - widać jakie managery funkcjonują w PLK.

Kiedy ta mentalność wreszcie się u tych ludzi zmieni.
wiwix - 08-01-2012, 11:38
Temat postu:
Witam.
Czy coś się zmieniło? Wiadomo już kiedy można się spodziewać pociągów?
Anonymous - 08-01-2012, 21:17
Temat postu:
Nic nie słychać o wprowadzeniu pociągów na tą linię
pp - 28-02-2012, 14:32
Temat postu:
Reaktywacja linii Ostrołęka – Szczytno - Olsztyn – Gdańsk

Dodano: 27 lutego 2012, 9:29
Linia kolejowa na odcinku od Chorzel do Parciak miała stać się ruchomym muzeum. PKP uznały jednak, że lepiej linię tą reaktywować.

W lutym 2011 zarząd powiatu przasnyskiego podjął kroki zmierzające do nieodpłatnego przejęcia będącej w likwidacji linii kolejowej Ostrołęka – Szczytno na odcinku Parciaki – Chorzele. Władze powiatu uznały bowiem, że utrzymanie tego połączenia jest istotne dla realizacji kluczowych projektów powiatu.Pojawił się też pomysł utworzenia ruchomego muzeum kolejnictwa. Wszystko to miało ożywić miejscową gospodarkę i ruch turystyczny.
Plany te jednak już są nieaktualne. PKP przerwało rozbiórkę torów i obecnie planuje reaktywację oraz kompleksową modernizację tej linii. W związku z tym, przekazanie jednego z odcinków tej linii powiatowi przasnyskiemu, jest już nieaktualne.

http://www.to.com.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20120227/PRZASNYSZ/510204371
Pawel_15 - 28-02-2012, 14:58
Temat postu:
Chcą reaktywować Szczytno - Ostrołęka na całej długości czy tylko jakieś odcinki pomiędzy małymi stacyjkami ?
Anonymous - 28-02-2012, 18:21
Temat postu:
Nie będzie reaktywacji Szczytno -Ostrołęka ,reaktywacja ruchu pasażerskiego ewentualnie ma być na odcinku Szczytno -Wielbark ale ostatnio jakoś przycichło
Exsimus - 08-04-2012, 10:20
Temat postu:
Cytat:
Plany te jednak już są nieaktualne. PKP przerwało rozbiórkę torów i obecnie planuje reaktywację oraz kompleksową modernizację tej linii.


Normalnie zmiana o 360 stopni stanowiska PKP wobec tej linii...


Cytat:
reaktywacja ruchu pasażerskiego ewentualnie ma być na odcinku Szczytno -Wielbark ale ostatnio jakoś przycichło

Jak UM zamówi połączenia to będą.
Pawel_15 - 08-04-2012, 15:30
Temat postu:
UM to chyba nieprędko cokolwiek tam zamówi. Brodnica - Działdowo leży i kwiczy od kilku lat to dlaczego mieliby gdzie indziej bawić się w reaktywację. Każda reaktywacja, nawet kilkanaście kilometrów ma sens i jest wysoce pożądana, ale w dłuższej perspektywie czasu taki kikut będzie pierwszy do uwalenia. Można reaktywować po kawałku ale sumarycznie musi to być długi odcinek. Szczytno - Wielbark - Ostrołęka - Tłuszcz/ Małkinia/ Łapy (+Łomża).
Exsimus - 08-04-2012, 16:39
Temat postu:
Cytat:
Brodnica - Działdowo leży i kwiczy od kilku lat to

Bo ma tego pecha, że leży na terenie dwóch księstw tzn Warmińsko - Mazurskiego i Pomorskiego zaś Wielbark, Szczytno i Olsztyn leżą tylko z Warmińsko - Mazurskim
Pawel_15 - 08-04-2012, 17:51
Temat postu:
Słowem sprostowania: Brodnica - Działdowo leży na terenie KujPomu i WarMazu, nie na terenie Pomorskiego i WarMazu Smile Ale zgodzę się z tym że linia będąca linią ,,międzynarodową" ma zawsze gorzej od tej położonej w jednym tylko województwie.
telekomowiec - 25-09-2012, 07:37
Temat postu:
"Ikei jednak się udało. Pociągi od stycznia wrócą do Wielbarka

Przed ponad rokiem informowaliśmy o remoncie odcinka Szczytno-Wielbark, który przeprowadziła fabryka Swedwood z grupy Ikea. Przez długi czas brakowało jednak przewoźnika, który poprowadziłby przewozy po remoncie. Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", w styczniu długo oczekiwane przewozy w końcu ruszą. Po 12 latach przerwy."

źródło tutaj

Pozostaje jeszcze kwestia warszawki i decyzji o reaktywacji Wielbark-Grabowo/Ostrołęka.


.
Exsimus - 26-09-2012, 09:36
Temat postu:
Cytat:
"Ikei jednak się udało. Pociągi od stycznia wrócą do Wielbarka


Nie zapomnijcie, że coś za coś od grudnia nie będzie już pociągów z Ełku do Olecka Sad Sad
Radek - 26-09-2012, 21:06
Temat postu:
Oraz z Elbląga do Braniewa, 2 linie za 1...
Anonymous - 27-09-2012, 17:36
Temat postu:
O dziwo nie kasują Ełk-Szczytno a te pociągi zbytnią frekwą się nie cieszą ... w obecnej formie. Śmiech
rusek007 - 02-10-2012, 09:34
Temat postu:
Wycinek ze spotkania z Andrzejem Masselem z dnia 01.10.2012 w Olsztynie:
"Wiceminister ocenił również stan prac modernizacyjnych linii Olsztyn – Szczytno – Szymany, która liczy 55 km długości. Jego zdaniem, inwestycja, która finansowana jest z RPO Warmia i Mazury 2007-2013 najprawdopodobniej doczeka się kontynuacji. Ministerstwo chce bowiem wyremontować odcinek linii od Szczytna do Ostrołęki"

źródło tutaj
sympatyk - 06-03-2013, 14:31
Temat postu:
Pociągi do Wielbarka kursują w złych porach?

Mimo przywrócenia ruchu pociągów do Wielbarka nie wszyscy mogą nimi dojechać do fabryki Swedwood – twierdzi szwedzki koncern. Choć za kilka dni zmieni się rozkład jazdy, nadal nie będzie kursu późno wieczorem. Wyremontowany szlak nie służy też do przewozu ładunków.

Na nieczynną od 2001 r. trasę Wielbark – Szczytno 2 stycznia powróciły pociągi pasażerskie. Ruch na tym 21-kilometrowym odcinku został wznowiony dzięki zaangażowaniu należącej do grupy IKEA fabryki pelletu Swedwood. Szwedzki producent sfinansował remont torów oraz peronów przysankowych, by pracownicy otwartego w 2010 r. zakładu mogli dojeżdżać do Wielbarka pociągami. Naprawa objęła nie tylko torowisko.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/12956/Pociagi-do-Wielbarka-kursuja-w-zlych-porach.html
pp - 07-03-2013, 13:05
Temat postu:
Dodatek do powyższego, zawierający ciekawą koerspondencję autora strony w sprawie zmiany godzin kursowania pociągów do Wielbarka: http://wielbark.wordpress.com
sympatyk - 18-03-2013, 11:59
Temat postu:
Wielbark: Pociągi nie dla fabryki.

Koleją nie da się teraz dojechać do pracy – twierdzą przedstawiciele firmy Swedwood, która sfinansowała remont torów do Szczytna. Dziś zmienia się rozkład jazdy pociągów między Szczytnem a Wielbarkiem, gdzie mieści się fabryka Swedwood, zatrudniająca około tysiąca osób.

Po trzech miesiącach od uruchomienia połączenia zmienia się rozkład jazdy na linii Szczytno – Wielbark. Tak jak do tej pory, 21-kilometrową trasę obsłużą dwie pary pociągów kursujących od poniedziałku do soboty. Zupełnie zmieniły się natomiast godziny odjazdów. Zamiast dowozów na szóstą i czternastą uruchomione zostały pociągi wyjeżdżające z Wielbarka o 9:58 i 17:50

Nie dla pracowników.

Uruchomione 1 stycznia tego roku połączenie Szczytna z Wielbarkiem miało służyć pracownikom wielbarskiego zakładu Swedwood należącego do koncernu Ikea. Fabryka mebli i innych wyrobów drewnianych zatrudnia około tysiąca osób i jest jednym z większych pracodawców w regionie. Początkowo warmińsko-mazurski urząd marszałkowski planował uruchomienie trzech par kursów, które dowoziłyby pracowników na wszystkie trzy zmiany w zakładzie.

Ostatecznie uruchomiono tylko cztery pociągi zapewniające dojazd na pierwszą i drugą zmianę (na 6:00 i 14:00) oraz na powrót z pierwszej i trzeciej zmiany. Brak wieczornego kursu uniemożliwiał dojazd na 22:00. Taka oferta nie cieszyła się zainteresowaniem podróżnych. – Frekwencja była znikoma – twierdzi Marta Milewska z Warmińsko-Mazurskiego Zakładu Przewozów Regionalnych.

Dla mieszkańców Wielbarka?

Choć to Swedwood sfinansował remont torów, który pozwolił na przywrócenie ruchu pasażerskiego po 12-letniej przerwie, nowy rozkład jazdy zupełnie nie odpowiada potrzebom pracowników zakładu. – Godziny nie pasują do rytmu pracy fabryki i nie dają naszym pracownikom możliwości skorzystania z dojazdu – mówi Marek Wróblewski z zarządu Swedwood Poland. – Zmiana nie była z nami konsultowana – dodaje.

Przewozy Regionalne tłumaczą, że dotychczasowy rozkład był dogodny tylko dla pracowników wielbarskiej fabryki. – Dla pozostałych podróżnych godziny kursowania pociągów były zupełnie niedopasowane – mówi Milewska. – Nowa oferta skierowana jest do mieszkańców Wielbarka, Szczytna, Olsztyna i okolic tych miejscowości – zapewnia.

Nowy grafik kursów nie pozwala jednak mieszkańcom Wielbarka czy leżących przy trasie wsi na regularny dojazd do pracy czy szkoły. Poranny pociąg dociera bowiem do Szczytna dopiero na 10:26. Choć Marta Milewska twierdzi, że dzięki zmianie rozkładu poprawi się możliwość dojazdu do Olsztyna, na najbliższy kurs w tym kierunku trzeba czekać w Szczytnie ponad 40 minut. Dojazd do stolicy województwa na 11:57 nie zapewnia także dogodnych przesiadek na pociągi dalekobieżne.

Inni wożą pracowników.

Jeszcze w lutym Swedwood proponował przesunięcie popołudniowej pary kursów na późny wieczór. Dzięki temu kolej uzupełniłaby kursy autobusów przewoźnika PKS Buskom Szczytno tak, że byłaby możliwość dojazdu transportem zbiorowym na każdą zmianę w zakładzie. Przewoźnik drogowy rozszerzył jednak własną ofertę – autobusy relacji Szczytno – Wielbark kursują teraz pięć razy dziennie, nie licząc kilku kursów przelotowych obsługiwanych tylko w dni nauki szkolnej.

Choć autobusy jadą kilka minut dłużej niż pociąg, obsługują więcej przystanków pośrednich. Przejazd nimi jest też dużo tańszy niż pociągiem – bilet autobusowy kosztuje 5 zł, kolejowy – 7,60 zł. Wciąż brakuje natomiast kursów obsługujących wieczorną zmianę.

Co dalej?

W grudniu 2012 r. Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego zlikwidował wszystkie kursy na reaktywowanych w ostatnich latach trasach Ełk – Olecko i Elbląg – Młynary – Braniewo, tłumacząc decyzję niewielkim zainteresowaniem podróżnych. Bez pomysłu na przyciągnięcie pasażerów, powrót pociągów do Wielbarka może okazać się podobnie krótkim epizodem, a trudno wyobrazić sobie, by w liczącym zaledwie trzy tysiące mieszkańców ośrodku znalazł się pewniejszy generator ruchu niż duża fabryka.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/13170/Wielbark-pociagi-nie-dla-fabryki.html
sopek - 18-03-2013, 12:57
Temat postu:
Wg ich myślania 2=1, połączenia Ełk – Olecko i Elbląg – Młynary – Braniewo zastąpiono kuriozalnym Szczytno-Wielbark.

Dno dna..
wiwix - 22-05-2013, 14:04
Temat postu:
Myslalem ze chociaz rok sie utrzymaja...

No ale niestety....

http://www.rynek-kolejowy.pl/45333/Ikea_sama_naprawila_kolej_Ale_pociagow_juz_nie_bedzie.htm
Groźny Fanatyk - 22-05-2013, 17:31
Temat postu:
Co za syf Neutral

Wielbark to sztandarowy przykład zwycięstwa biurokratycznych łbów.
dyżurny - 26-05-2013, 22:03
Temat postu:
Ale co ciekawe - wg plakatów PLK pociągi do Wielbarka jednak kursują po 9 czerwca.. Lekko zmienione godziny odjazdów, ale jeżdżą dalej w 1-6. To jednak zawieszają czy nie?
pp - 29-05-2013, 11:06
Temat postu:
Wielbark: za mało pasażerów

8 czerwca będzie ostatnim dniem kursowania pociągów do Wielbarka. Otwarta zaledwie pół roku temu trasa nie cieszyła się zainteresowaniem podróżnych, ale rozkład jazdy nie pozwalał korzystać z połączenia pracownikom największej w regionie fabryki.

Przywrócenie ruchu pasażerskiego na linii nr 35 pomiędzy Szczytnem a Wielbarkiem okazało się fiaskiem: po niecałych 6 miesiącach funkcjonowania połączenie zniknie z rozkładu jazdy. – Na tym odcinku ruch będzie zawieszony od 9 czerwca – mówi Marta Milewska z Warmińsko-Mazurskiego Zakładu Przewozów Regionalnych. Prześledźmy historię reaktywacji połączenia i jego funkcjonowanie.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/14201/Wielbark-za-malo-pasazerow.html
Pirat - 03-06-2013, 12:43
Temat postu:
Przewozy Regionalne zawieszają połączenie między Szczytnem a Wielbarkiem. To samo połączenie półtora roku wyremontowała za własne pieniądze IKEA. Pociągi przestają kursować od 9 czerwca.

Więcej TUTAJ
Anonymous - 04-06-2013, 18:56
Temat postu:
@Pirat

Mała korekta: Ikea sfinansowała remont linii, przy czym nie całą ale odcinek Szymany-Wielbark, doprowadzając ją do prędkości maksymalnej czyli 70 km/h. Co do reszty, dołożyła się do 2 par pociągów ale współfinansował je UMWWM Happy
sabatnik - 05-06-2013, 20:16
Temat postu:
Cała sytuacja pokazuje, po raz kolejny, gdzie władze i kolej mają pasażerów, czyli nas wszystkich. Jak sobie prezes jeden z drugim obmyśli, tak sobie będzie i nie ma zmiłuj, choćby ktoś chciał i co więcej, dołożył z własnej kieszeni. Skandal i jawne draństwo.
Mm.marecki - 10-06-2013, 21:39
Temat postu: Pożegnanie pociągów do Wielbarka.
Pożegnanie pociągów do Wielbarka
https://plus.google.com/photos/100880621446225062980/albums/5887558213288761249?banner=pwa&partnerid=pwrd1
pp - 11-06-2013, 10:35
Temat postu:
Oto, jak Ikea utopiła pieniądze w polskich torach
2013-06-03

Kiedy założyciel Ikei Ingvar Kamprad otwierał fabrykę w warmińskim Wielbarku, nie spodziewał się, że Polska to taki dziwny kraj. Choć jego firma wyłożyła 150 tys. zł na przebudowę torów biegnących do fabryki, kolej skasuje połączenia na tej linii.

Przewozy Regionalne za tydzień zawieszą kursy składów między Szczytnem a Wielbarkiem. W styczniu pociągi Regio z wielką pompą wróciły na ten odcinek po 12 latach przerwy. Było to możliwe, bo sieć Ikea na swój koszt wyremontowała 21 km torów.

Połączenie miało służyć pracownikom zakładu produkcji mebli Swedwood, który jest największym pracodawcą w regionie. Dodatkowo mieli z niego korzystać mieszkańcy z rejonu Wielbarku, którzy odzyskali kolejowe połączenie ze stolicą regionu Olsztynem.

Od 10 czerwca przestajemy obsługiwać to połączenie. W tym przypadku nie mamy bezpośredniego wpływu na rozkład jazdy. Decyzję o wstrzymaniu dofinansowania podjął urząd marszałkowski – mówi Michał Stilger z Przewozów Regionalnych.

Jeszcze pół roku temu miejscowy samorząd zapewniał, że jest zgoda na 400 tys. zł rocznie dopłaty do tego połączenia. – Ten wydatek jest uzasadniony ekonomicznie. W naszym regionie każdy pracodawca jest na wagę złota – zapewniali "DGP" przedstawiciele urzędu marszałkowskiego.

Kilka dni temu zwróciliśmy się do marszałka Warmii i Mazur Jacka Protasa z zapytaniem o zawieszenie kursów Szczytno – Wielbark.

– Powodem decyzji o zawieszeniu kursowania było bardzo małe zainteresowanie podróżnych. Pociągami podróżowało zaledwie kilka osób. Linia generowała straty nieproporcjonalnie duże do wielkości potoku podróżnych – brzmi odpowiedź biura prasowego.

Marek Wróblewski ze Swedwood w Wielbarku ani Karolina Horoszczak z centrali Ikei nie chcieli komentować kolejowego fiaska. Ustaliliśmy jednak, że o rozkład szynobusów toczył się istny bój. Bo choć to Swedwood sfinansował remont torów, zmieniony w marcu rozkład całkowicie rozmijał się z rytmem pracy fabryki.

Od stycznia do marca problemu nie było (nie licząc braku pociągów obsługujących trzecią zmianę o 22). Po trzech miesiącach urząd marszałkowski zarządził jednak zmianę godzin kursowania, żeby zachęcić do łącznika mieszkańców Wielbarka, Szczytna i Olsztyna. Efekt? Z pociągów całkowicie zniknęli pracownicy fabryki, ale nie przybyło mieszkańców, bo częstotliwość była nieatrakcyjna.

– Mamy do czynienia z typowym przykładem wygaszania popytu przez organizatora przewozów – ocenia Wojciech Śmiech z portalu Rynek Kolejowy. – Bez cykliczności przewozów, przewidywalności oferty i dopasowania godzin kursowania do popytu kolej nie ma szans w konkurencji z przewoźnikami autobusowymi. To samo w większej skali dzieje się w Kolejach Śląskich. W związku z cięciami rozkładowymi część pasażerów odwróci się tam od kolei – przewiduje.

Udane przykłady prywatnych inwestycji w infrastrukturę torową PKP można policzyć na palcach jednej ręki. Deweloper Dom Development wyłożył 6,5 mln zł na budowę przystanku PKP w rejonie swojego osiedla na warszawskim Zaciszu. Poniesiony wydatek pozwolił uatrakcyjnić lokalizację osiedla i podnieść cenę mieszkań. Jak sprawdziliśmy w Kolejach Mazowieckich, pociągi zaczną się tam zatrzymywać od przyszłego poniedziałku.
Konrad Majszyk
Źródło:
Dziennik Gazeta Prawna
Borys_q - 11-06-2013, 11:57
Temat postu:
Cytat:
Choć jego firma wyłożyła 150 tys. zł na przebudowę torów biegnących do fabryki, kolej skasuje połączenia na tej linii.


Jakoś mało kto pisze, że głównym powodem reaktywacji linii był transport koleją towarów do/z fabryki, chłopakom z Swedwooda się odwidziało. Wtopili pieniądze przez swój bardak. Jak by im zależało tak na pracownikach to by im busa wynajęli. Artykuł naciągany.
conen - 11-06-2013, 15:51
Temat postu:
Wizytacja Wielbarka 05.06.2013 r.

Na kursie porannym ze szczytna wyjechało 6 osób w tym ja i drugi MK. W Szymanach -1. W Wielbarku wysiadły 3 osoby gdyż ja i drugi MK od razu wracaliśmy /postój 10 minut/. Doszła jeszcze jedna osoba łącznie wyjechało 3, w Siódmaku plus 2 małolatów.

Reasumując frekwa kiepska, ale taka reakytwacja dołącza do Elbląg-Braniewo, Ełk-Olecko, Pilawa-Łuków, Żagań-Niegosławice czy Lubań-Zgorzelec /pierwsze podejście/. To już materiał na pracę magisterską jest jak się tego NIE ROBI.
pp - 11-06-2013, 19:58
Temat postu:
Borys_q napisał/a:
Jakoś mało kto pisze, że głównym powodem reaktywacji linii był transport koleją towarów do/z fabryki, chłopakom z Swedwooda się odwidziało.
Odwidziało? A czemu się odwidziało?

Ano dlatego:
"Remont odcinka Szczytno-Wielbark przeprowadziła we własnym zakresie fabryka Swedwood z grupy Ikea. Do dziś nie udało jej się znaleźć przewoźnika towarowego,"
http://www.rynek-kolejowy.pl/38708/Wielbark_Ikea_sama_skrecila_sobie_kolej_zdjecia.htm

"Niestety, wciąż nie udało się uruchomić przewozów towarowych do Wielbarka. Ceny, dyktowane przez polskich przewoźników towarowych są dla Swedwoodu zbyt wysokie - Nikt nie zawiesił tego na kołku, to wciąż nasz priorytet - zapewnia Marcin Witkowski ze Swedwoodu, który zajmuje się kwestią połączenia kolejowego."
http://www.rynek-kolejowy.pl/35496/Ikei_jednak_sie_udalo_Pociagi_od_stycznia_wroca_do_Wielbarka.htm

Dlatego że antypolityka kolejowa w Polsce obejmuje przeganianie potencjalnych klientów za wszelką cenę dzięki kosmicznym stawkom PLK i wynikającej z tego polityce przewoźników. Tu jest sedno. W USA są firmy obsługujące znacznie mniejsze przewozy i dają radę. Więcej tutaj.
Borys_q - 13-06-2013, 15:50
Temat postu:
Cytat:
Do dziś nie udało jej się znaleźć przewoźnika towarowego,"


To nie rozpoznali rynku przed remontem??

Cytat:
Dlatego że antypolityka kolejowa w Polsce obejmuje przeganianie potencjalnych klientów za wszelką cenę dzięki kosmicznym stawkom PLK i wynikającej z tego polityce przewoźników. Tu jest sedno. W USA są firmy obsługujące znacznie mniejsze przewozy i dają radę.


Zgadzam sie z tobą w 100%, tak samo jak i ty powinieneś się ze mną zgodzić że to jest zupełnie inna historia niż artykułowe "Wyremontowali tory dla pracowników a nikt nie chce ich wozić. Skandal!! Szok!! i inne srutututu. ."
pp - 24-06-2013, 14:55
Temat postu:
Borys_q napisał/a:
Zgadzam sie z tobą w 100%, tak samo jak i ty powinieneś się ze mną zgodzić że to jest zupełnie inna historia niż artykułowe "Wyremontowali tory dla pracowników a nikt nie chce ich wozić. Skandal!! Szok!! i inne srutututu. ."
Towarówka to jedno - ok. Przewozy pasażerskie to drugie - tutaj UMWW-M dał ciała, bo wiedzieli jak zakład pracuje i powinni od początku zlecić finansowanie trzech par. Jeśli by nie wypaliło, trudno, zawieszamy. Ale oni uwalili ten pomysł na samym początku.
Ponadto, pisałem już, że było sporo pockm ze zlikwidowanych relacji na innych liniach. Jest czym gospodarować. Ale to nie są gospodarze, to są dziady. Bezmyślne dziady!
Anonymous - 24-06-2013, 17:22
Temat postu:
pp napisał/a:
Borys_q napisał/a:
Zgadzam sie z tobą w 100%, tak samo jak i ty powinieneś się ze mną zgodzić że to jest zupełnie inna historia niż artykułowe "Wyremontowali tory dla pracowników a nikt nie chce ich wozić. Skandal!! Szok!! i inne srutututu. ."
Towarówka to jedno - ok. Przewozy pasażerskie to drugie - tutaj UMWW-M dał ciała, bo wiedzieli jak zakład pracuje i powinni od początku zlecić finansowanie trzech par. Jeśli by nie wypaliło, trudno, zawieszamy. Ale oni uwalili ten pomysł na samym początku.
Ponadto, pisałem już, że było sporo pockm ze zlikwidowanych relacji na innych liniach. Jest czym gospodarować. Ale to nie są gospodarze, to są dziady. Bezmyślne dziady!

@pp
Masz rację:
Okrojenie Braniewa - pociągi Olsztyn-Braniewo (i wydłużenie ich do Szczytna)
Likwidacja Elbląg-Braniewo (a wystarczyło ciutkę je wydłużyć czyli z Malborka - przesiadka z Gdyni)
Likwidacja Olecka (szlakowa 80)
Źle zrobiony Wielbark
Brak uruchomienia pociągów do Orzysza po świeżo wyremontowanej linii kolejowej i połączenie ich z Oleckiem
Kombinacje z Ełk-Białystok i Ełk-Korsze
sympatyk - 23-02-2018, 16:37
Temat postu:
Co z modernizacją linii Chorzele – Wielbark – Szymany?

Odcinek Wielbark – Szymany w najbliższych latach nie doczeka się rewitalizacji. Ministerstwo uważa, że to zadanie samorządu warmińsko-mazurskiego, a ten nie zgłosił nawet propozycji remontu linii.

Więcej:

http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/co-z-modernizacja-linii-chorzele--wielbark--szymany-85916.html

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group