INFO KOLEJ - forum kolejowe

woj. lubelskie - Powrót pociągów na Roztocze

Andy_86 - 20-04-2011, 17:14
Temat postu: Powrót pociągów na Roztocze
Witajcie! Very Happy

Dzisiaj znalazłem rozkład szynobusów na Roztocze (Lublin - Bełżec). Rozkłady znalazłem na razie jedynie w SIKTOL-u, nie ma jeszcze na PKP, ani nawet na DB, co jest trochę dziwne, ba odrobinkę podejrzane.

W skrócie rozkład szynobusów:
Regio: 22212 Bełżec 8:17 >> Lublin 11:17

Regio: 22215 Lublin 9:53 >> Bełżec 12:54

Regio: 22216 Bełżec 15:45 >> Lublin 18:47

Regio: 22219 Lublin 16:36 >> Bełżec 19:46
(Kursuje 29 Kwi. do 3 Maj 2011, tylko 2 kl. Przewozy Regionalne Mr. Green)

Ujawniono na razie rozkłady tylko dla pociągów Lublin - Bełżec, nie wiadomo jak będzie ostatecznie kształtować się rozkład Lublin - Zamość, czy też mityczny Chełm - Zamość, aczkolwiek lepsze byłoby skomunikowanie z Hetmanem w Zamościu na trasie Hrubieszów - Zamość - Lublin.

A tak wypada skomunikowanie Wink :
Arrow Regio 22215 (odj. 9:53) z Lublina jest skomunikowane z TLK-ą 12101 z Warszawy(codziennie)/ i 82500 Kołobrzeg(24 czerwiec do 31 sierpień) oba mają przyjazd o 9:33.

Arrow Regio 22212 z Bełżca skomunikowany jest w Lublinie (przyj. 11:17) z pociągiem TLK-ą o 11:55 do Bydgoszczy(codziennie).

Arrow Kolejne Regio 22216 w lublinie(przyj.18:47) skomunikowany z TLK-ą do Warszawy(codziennie, oprócz 20 cze do 29 sierpnia Exclamation (odj.19:00) dodatkowo o 18:52 Kijów Expres(przesiadka tylko 3 minuty).

Arrow Regio 22219 z lublina(odj.16:36) trochę naciągane skomunikowanie z TLK-ą 52102 Bydgoszcz Główny (przyjazd 15:20).

Generalnie można powiedzieć że rozkład jest udany większość osobówek jest ładnie skomunikowana:) przydałoby się jedynie zostawić na okres wakacji połączenie do warszawy o 19:00 gdyż jest ostatnim pociągiem do Stolicy(ewentualnie jako IR, wtedy mamy jednego przewoźnika).

Piszcie swoje uwagi i komentarze dotyczące obecnego rozkładu, co o nim sądzicie?
Ja uważam że przy dobrej reklamie, na pewno szynobusy będą się cieszyć niemałym zainteresowaniem Smile

Pozdrawiam Mr. Green
Andy_86

[ Dodano: 20-04-2011, 18:57 ]
Sorry, że piszę pod postem, zauważyłem dopiero taki myk: Embarassed
Kursuje 29 Kwi. do 3 Maj 2011, tylko 2 kl. Przewozy Regionalne Exclamation
Czyli dopiero jak pokazywałem bratu rozkłady to zauważył, że kursuje tylko w majowy weekend, a nie np całe wakacje? Evil or Very Mad Shocked

Sam już nie wiem, jak to będzie z tymi rozkładami, czyżby jakiś błąd?
Czy rozkłady w SITKOL-u są wiarygodne, czy tez nie ma co na razie się przejmować, skoro nie ma jeszcze na stronie PKP czy tez PR? Hmm
Pozdrawiam
Alex - 20-04-2011, 19:50
Temat postu:
Wg wcześniejszych zapowiedzi PR pierwsze pociągi Lublin-Bełżec-Lublin mają właśnie wyjechać w weekend majowy (tylko), później przerwa i od czerwca już codziennie. Więc rozkład pociągów Lublin/Chełm-Zamość ukaże się zapewne w połowie maja.
soprano - 20-04-2011, 21:24
Temat postu: Szynobusy na Roztoczu - 29.04-3.05.2011
Tymczasem na podstawie rozkładu w SITKOL-u:
http://www.lukaszprzyczyna.republika.pl/kolejowo/Belzec-maj2011.pdf

Pozdrawiam.
Łukasz
pawelu - 20-04-2011, 22:47
Temat postu:
Tylko się cieszyć z powrotu pociągów do tak pięknego i uroczego zakątka kraju, a tak mało jeszcze znanego jak Roztocze. Miejmy nadzieję, ze w wakacje te pociągi jak również zapowiadane Lublin-Zamość i Chełm-Zamość wyjadą, i że ten region w końcu odżyje. Tym bardziej, że to jeden z najbiedniejszych zakątków naszego kraju i turystyka jest naprawdę dużą szansą dla mieszkańców. Ale trudno mówić o turystyce jak nie tam jak się dostać.
Co do skomunikowań to trzeba przyznać, że im się udało. Niewykluczone, że w któryś dzień najbliższego majowego weekendu się wybiorę, tym bardziej, że obecny rozkład pozwala tam dotrzeć i wrócić do Warszawy tego samego dnia.
ibonek - 21-04-2011, 21:33
Temat postu:
hmmm całkiem możliwe, że zamiast tradycyjnie na ryby 3 maja udam się na ... Roztocze!
A propos skomunikowań: "Resovia" ma planowy przylot o 9:50, zatem tylko 3 minuty na przesiadkę. Trochę mało. No i przydało by się też połączenie Bełżec - Jarosław chociażby. Już nie mówię o Rzeszowie. Ale to tylko takie moje marzenie... Smile

Oficjalna strona PR coś na ten temat także pokazuje
Andy_86 - 22-04-2011, 04:26
Temat postu:
Witam ponownie! Mr. Green

Sytuacja już się wyjaśniła, związku z opublikowaniem rozkładu na stronie PR, którego podał kolega ibonek, dodatkowo są już dostępne rozkłady na stronie PKP(www.rozkład-pkp.pl). Zaintrygowało mnie pewna rzecz, że info znajduje się w zakładkach "w regionie" a nie na stronie głównej, ludzie mogą nawet nie trafić o nowych tych połączeniach. Aczkolwiek jak jest w necie to chyba jakieś podstawy surfowania ludzie znają. Może będą trąbić jeszcze na stronie, oby! Wink

Natomiast co do skomunikowania z "RESOVIĄ" domyślam się że chodzi Ci o szynobus relacji Rzeszów - Lublin 32030/4412 (wyj.5:44) który przyjeżdża wg rozkładu SITKOL-a i także wg strony PKP o godzinie 9:44, a nie o 9:50. Co daje nam 9minut czasu na przesiadkę, więc spokojnie można się przesiąść. Smile Możliwe że będzie na tym samym peronie, aczkolwiek nie jestem pewny na 100%

Ciekawi mnie tylko jaka będzie taryfa, może dołączą do oferty "Połączenie w dobrej cenie"? A może na okoliczność weekendu jakaś specjalna oferta promocyjna? Bo zamierzam sobie zafundować "Bilet turystyczny" za 35zł i wtedy się najeżdżę na wszystkie czasy:) Nawet brat miałby ochotę podjechać w okolice Suśca czy Bełżca rowerem:) W każdym razie zapowiada się w tym roku naprawdę fajna "Majówka" Cool

Pozdrawiam!
ibonek - 22-04-2011, 08:24
Temat postu:
Andy_86, przypuszczam, ze będzie można skorzystać z biletu turystycznegoo. Bodajże w ubiegłym roku było coś takiego. Aczkolwiek miło by było gdyby na tą okazję coś jeszcze dodali.

Co do Resovii - przepraszam, spojrzałem na złą tabelę - sprzed korekty marcowej Embarassed
lubelak195 - 24-04-2011, 17:16
Temat postu:
Myśle, że skomunikowanie z Kiev Expressem w Lublinie nie będzie konieczne, gdyż nie myśle aby aż tak dużo Zamościan jechało po fajki na Ukraine Język.

Po drugie konieczne przedłużenie na wakacje kursowania TLKi tej o 19.00, bo nie do pomyślenia jest, żeby w wakacje ostatni pociąg z Lublina do Stolicy odjeżdżał o 15. 55 Evil or Very Mad

R22219 mogłaby być przesunięta na 18.56 (19.06) by być skomunikowana z Kiev Expressem z Warszawy (przyj. 18.47), a w Zwierzyńcu z TLK z Zielonej Góry, ale byłby i tego minus- zbyt późna godzina przyjazdu na Roztocze.

A moderatorów serdecznie bym prosił o włączenie tego tematu do tematu "PR przywrócą kolej pasażerską na Roztoczu" albo na odwrót, bo robi sie lekki bajzel (2 tematy o prawie identycznych nazwach). Z góry serdecznie dziękuje.

A tak w ogóle to życze wszystkim paniom mokrego Dyngusa, a panom by oblali jak najwięcej przedstawicielek płci pięknej Smile
Andy_86 - 26-04-2011, 14:13
Temat postu:
Witam ponownie:) Cool

Do weekendu majowego coraz bliżej, tymczasem jeżeli faktycznie był już taki temat (a szukałem odpowiedniego tematu by dopisać, ale coś słabo szukałem Confused ) można scalić jeżeli tak admin uważa, ewentualnie zmienić temat na "Weekend majowy na Roztoczu(29 kwiecień - 3 maj)" Może faktycznie lepiej niech będzie jeden wspólny temat dla pociągów na Roztocze, szkoda robić bałaganu.

Pomału pozostaje się szykować, rower i rezerwy finansowe, hehe Smile

Proponuję by w okresie w którym kursują pociągi do Bełżca dodać skomunikowanie szynobusem relacji Hrubieszów Zamość - Zawada(skomunikowanie) Zamość - Hrubieszów, i dodatkowa parę dla skomunikowania z Hetmanem rano w relacji Hrubieszów - Zamość(skomunikowanie) - Lublin, a wieczorem Lublin - Zamość(skomunikowanie) - Hrubieszów.

Myślę że ten projekt da maksymalne korzyści i lepsze wypełnienie pociągów na tygodniu, dodatkowo oszczędza pociągokilometry, a więc jest to wariant znacznie oszczędniejszy niż dawać pociągi do samego Zamościa. W pozostałym okresie(po wakacyjnym) pociągi do Bełżca skierowane są do Hrubieszowa. Wciąż zachowując skomunikowania z TLK-ami w Lublinie do/z Warszawy.

Co sądzicie o tej propozycji? Mr. Green

P.S. Spróbuję zrobić symulacje rozkładu jazdy z wykorzystaniem pociągów do Bełżca z odcinkiem Zawada - Hrubieszów.

Pozdrawiam Wink

[ Dodano: 26-04-2011, 18:00 ]
Witam ponownie! Mr. Green
Zrobiłem już projekt tego rozkładu, mam nadzieję że większych błędów niema, tworzyłem go w OpenOffice, oparłem się na starych rozkładach na odcinku Zamość - Hrubieszów, więc czasy przejazdów mogą nie być aktualne czy realistyczne.

Wygląda na to że nie uda się zrobić jednym szynobusem ewentualnie R 3331 i R 3334 skrócone do/z Zamościa, dzięki czemu całą trasę da się bez problemu obsłużyć jednym niedużym pojazdem. Miałem tez problem z krzyżowaniem TLK-i w Zawadzie wieczornej relacji, dać przed czy po przyjeździe Hetmana przez stację Zawada?

W każdym razie wygląda nieźle. Czas przejazdu jest akceptowalny, zachowałem rozsądne skomunikowania.

Pozdrawiam. Happy
lubelak195 - 27-04-2011, 07:46
Temat postu:
Rozkład twój wcale nie jest zły, ale już są zaplanowane od wakacji 4 osobowe do Zamościa, część z nich łączona w Zawadzie z tymi z Bełżca- to jest chyba lepsze rozwiązanie, bo pasażer z reguły nie lubi sie przesiadać. Możnaby przynajmniej część z nich przedłóżyć do Hrubieszowa.
Co do RJ który cytowałem ze str. lubelskakolej.net jest już chyba nieaktualny- wnioskuje tak patrząc na pociągi do Bełżca.

Wczoraj przyjechałem sobie ok. godz. 19 rowerkiem na dworzec w Lublinie, poczekałem aż kasjerki sprzedadzą bilety na ostatni pośpieszny do Warszawy i podeszłem do okienka PR- pytam sie o cene biletu do Bełżca, a ona mi mówi, że jeszcze nie ma cenników- ręce opadają.
ibonek - 27-04-2011, 10:35
Temat postu:
lubelak195, miałem to samo. Zastanawiam się czy nie dało by rady pojechać na turystycznym. Wychodzi 35 zeta, tym bardziej, że zamierzam się tam wybrać i nie musiałbym biegać po kasach ani kierpociach za biletami.

[ Dodano: 27-04-2011, 17:56 ]
Info ze strony PR
Przy kasach można zaopatzryć sie w folderek (?) z rozkładem i cenami. Według niego bilet normalny na trasie Lublin - Bełżec ma kosztować 25,70 zł a z ulgą 51% 12,59zeta. Z tego co bardzo sympatyczna pani w kasie (pozdrawiam) przekazała jest spore zainteresowanie tymi pociągami. I jakoś nie była bardzo zdziwiona, kiedy pytałem o te pociagi.
Szkoda tylko , że mijanki wypadną na dwutorze pomiędzy Rejowcem a Kaniami.
No i będzie można pojechać na Turystycznym, który kosztuje nie 35 ale 39 zeta. Zapomniałem, ze "Miłościwie Panujący" podnieśli vatę.
lubelak195 - 29-04-2011, 06:57
Temat postu:
Według MM Lublin bilet na całą trase będzie kosztował 25,70zł., a z 51% zniżką 12,59zł.
Do zakupu tylko u konduktora. Ciekawe jak dziś z frekwą. Podglądać i pisać Smile
Ja sam dzisiaj sie pojawie na głównym by zobaczyć potoki podróżnych.
jubikej - 29-04-2011, 07:52
Temat postu:
ibonek: nie wiem skad wziales ta cene 39zł za turystyczny?? kupowalem i korzystalem w poniedzialek wielkanocny i placilem 35zl
pospieszny - 29-04-2011, 09:59
Temat postu:
Cytat:
No i będzie można pojechać na Turystycznym, który kosztuje nie 35 ale 39 zet

ibonek, Turystyczny na pociągi Regio kosztuje 35,00 zł. Od 1 stycznia 2011 po zmianie stawki Vat o 30 groszy PR-y podniosły jego ceną o 5,00 złotych Very Happy
ibonek - 29-04-2011, 10:48
Temat postu:
jubikej, pospieszny, mea culpa nie sprawdziłem a info miałem od pani z kasy.
lubelak195 - 29-04-2011, 17:27
Temat postu:
Regio: 22219 Lublin 16:36 >> Bełżec 19:46 na stacji Lublin Północny Sa134-015
frekwencja- przy czele pociągu ok.75% czym dalej tym mniej- przy końcu (za drugimi wyjściami nie widziałam żadnego pasażera- czyli w sumie cóś koło 50%, na przystanku dosiadło sie kilka osób, ale pasażerowie wyglądali mi na tutejszych. Wbrew oczekiwaniom jechał on po właściwym torze(10min. przed nim jechał osobowy do Chełma).

Ruch na torach jak na krakowskim Smile - w ciągu kilkunastu minut oprócz osobowego przejechały trzy towarowe- Et41 z węglem z Bogdanki, ET22-924 ze złomem z kierunku Tatar i elektryczna lokomotywa Lotosu ze Słowackimi wagonami w kierunku Chełma- ona też jechała na tym co pociąg do Bełżca.
Emillex - 29-04-2011, 17:29
Temat postu:
Jak widać nowy pociąg cieszy się tłumami:

Lil_Peter - 29-04-2011, 17:49
Temat postu:
lubelak195 napisał/a:
frekwencja- przy czele pociągu ok.75% czym dalej tym mniej- przy końcu (za drugimi wyjściami nie widziałam żadnego pasażera- czyli w sumie cóś koło 50%, na przystanku dosiadło sie kilka osób, ale pasażerowie wyglądali mi na tutejszych. Wbrew oczekiwaniom jechał on po właściwym torze(10min. przed nim jechał osobowy do Chełma).

Na zapostowanym filmie właśnie widać te 50/75% Laughing
lubelak195 - 29-04-2011, 19:41
Temat postu:
Z całym szacunkiem, ale widać, że nie jesteście z naszego regionu i od razu chcielibyście frekwencje wysoką. U was pociągi jeżdżą nawet na trasach odwiedzających tylko małe miasteczka u nas o czymś takim można tylko pomarzyć.Na Roztoczu od 9 lat nie było pociągu osobowego, a od 2 pośpiesznego, reklamy tych połączeń nie było żadnej.

Po drugie ten pociąg, który pokazał Emillex, jest z Bełżca, a ja pisałem o tym do Bełżca

Po trzecie jak pisałem większość w pociągu, który opisywałem wyglądała na miejscowych- mieszkańców z okolic linii Lublin-Rejowiec, a film jest nakręcony na Roztoczu.

Przypadkiem dziś po powrocie regio o 18.47 słyszałem rozmowe dwóch kierpociów:
I jak tam, jechali ludzie?
Jak na pierwszy kurs to nie było aż tak źle.
ibonek - 29-04-2011, 21:14
Temat postu:
lubelak195 napisał/a:
R Wbrew oczekiwaniom jechał on po właściwym torze(10min. przed nim jechał osobowy do Chełma).

Małe sprostowanie: R177 do Chełma planowy wyjazd z Lublina 16:26 do 3 maja włącznie nie kursuje. O czym krzyczano przez megafony już na początku tygodnia i odpowiednie komunikaty były wywieszone . Pomimo tego spora grupka osób oczekiwała na niego na peronie trzecim.
Na pewno jak na brak promocji tych pociągów frekwencja na początkowym nie była zła.
Andy_86 - 30-04-2011, 06:54
Temat postu:
Witajcie!

Jakie wrażenia z wczorajszego przejazdu? Arrow Pozytywne:)
Korzystając z faktu istnienia biletu Turystycznego na pociągi Regio za 35zł. Wybrałem się na pierwszą stację w której bilet by obowiązywał. Zacząłem podróż w Izbicy i wysiadałem na swojej stacji w Szczebrzeszynie. Kurs wieczorny Lublin - Bełżec, start godzina 18:06!

Jest to moja pierwsza przejażdżka takim pojazdem jakim są spalinowe autobusy szynowe i muszę przyznać, że takim szynobusem spokojnie mogą jeździć nawet cały rok. Pojazd jak na standardy roztoczańskie robi wrażenie. Wzdłuż całej trasy ludzie rozglądali się za pociągiem, dzieciaki te starsze focily na komórkach a młodsze machałySmile Nawet w dwóch miejscach widziałem MK-oli, ostrzące obiektywem w pojazdy. Niektóre przystanki dawno nie widziały pociągu osobowego. Na każdym jakim był krótki postój była przyczepiona tablica na słupie i rozwieszone rozkłady, cenniki i informacje.

A teraz co do frekwencji, była skromna z coś 5-6 osób nie licząc załogi(a nie rozglądałem się specjalnie, to na oko). A podobno z Lublina był wypełniony więcej jak połowa pociągu, ponoć byli to miejscowi z trasy Lublin - Rejowiec. Co ciekawe w Zawadzie wsiadły SOKi, wysiadła też jedna pasażerka z bagażem.
Moim zdaniem jeżeli ludzi mieliby stałą i pewną ofertę, to na pewno frekwencja byłaby całkiem dobra na tych połączeniach. Krótko mówiąc ludzi trzeba przyzwyczaić do pociągów. Zgadzam się z twierdzeniem kolegi wyżej, że z taką słabą reklamą i zbyt późno podanym rozkładem to nie jest tak źle z frekwencją.

Pociąg jechał bardzo punktualnie Exclamation i w większości trasy jechał szybko, np pomiędzy Ruskimi Piaskami a Zawadą nieźle przygnał(na oko chyba nie więcej jak 100km/h), komfort podróży jest całkiem w porządku. Jak dla mnie skoro jedzie w podobnym, a nawet krótszym czasie co dawne pośpieszne, to te pociągi mają większą dostępność dla społeczności lokalnej, także cenowo są tańsze od IC.

Myślę, że gdyby kursowałyby takie pociągi dłużej perspektywie czasu to frekwencja byłaby dużo lepsza.

Pozdrawiam. Mr. Green
Andy
lubelak195 - 30-04-2011, 07:33
Temat postu:
Bardzo dobrze, że nareszcie między Zawadą, a Ruskimi Piaskami jechał ze szlakową, bo poprzednie np. pielgrzymkowy wlekły sie tam jeszce wg. dawnych parametrów.

ibonek, wielkie dzięki, że mnie poprawiłeś Smile

Andy_86, a ze Szczebrzeszyna też jechałeś pociągiem? Tak mi narobiłeś chętki (też nigdy tym szynobusem nie jechałem), że chyba sie wybiore np.: popołudniowym do Krasnegostawu Fabrycznego i na mijance przesiąde sie na powrotny Smile nie wiecie ile mógłby kosztować bilet Lublin północny(ew. główny) Krasnystaw Fabryczny(zniżka 37%)?
Sebcio - 30-04-2011, 19:54
Temat postu:
Cytat:
Pomimo tego spora grupka osób oczekiwała na niego na peronie trzecim.

Czy dlatego zwiększona była frekwencja pociągu "majówkowego" na "siódemce". Czy poinformowano ludzi że tym też dojadą, choć nie do wszystkich stacyjek?

Ja bym pojechał, zwiększył frekwencję swoja jedną osobą, ale matura tuż tuż i lepiej się pouczyć by później móc coś pożyteczniejszego robić dla kolei...
Andy_86 - 30-04-2011, 20:51
Temat postu:
Witam ponownie z żelaznych szklaków!

Dzisiaj Roztocze zostało zdobyte Smile Tradycyjnie zaczynałem podróż ze Szczebrzeszyna i dojechałem do Rejowca na poranny z Lublina. Frekwencja z Bełżca była lepsza niż wczorajszym wieczornym, nawet była grupa rowerzystów. W każdym razie podróż minęła jak w najlepszym porządku, punktualnie. Co ciekawe nawet w małych wioskach czasem ktoś wsiadł a czasem wysiadł. Natomiast krzyżowanie szynobusów nastąpiło jeszcze na głowicy zachodniej stacji Rejowiec, po odjeździe szynobusu do Lublina, i chwile potem zajechało regio do Bełżca:)

Gdy wsiadłem na pociąg do Bełżca, frekwencja wyniosła ponad 70%, z czego było co najmniej 20 rowerzystów. I podróż od razu przy takiej gromadzie pasażerów zrobiła się przyjemniejsza:) I dalej w kolejnych stacjach niewielka wymiana, więcej pasażerów już wysiadała na odcinku roztoczańskim. Trochę w Zawadzie(3-4 minuty przed czasem), więcej w Szczebrzeszynie(piątka rowerzystów, coś dwoje wsiadło), sporo w Zwierzyńcu, i dopiero w Suścu większość pasażerów wysiadła, w tym wszyscy rowerzyści:) W Bełżcu oprócz mnie wysiadło coś z 5-tka może szóstka pasażerów.

Wspomnę tu nieco o szlakowej, na większości odcinków szlakowa wynosi co najmniej 80-90 na oko, wyjątkowo krótkie odcinki są zwolnienia tymczasowe(głównie jakieś wymiany na łukach) pomiędzy Ruskie Piaski - Zawada co najmniej 120km/h (przed Złojcem koło lasku krótkie zwolnienie) i tu dziwna sprawa Zawada - Niedzielska na oko 30. Pewnie będą poprawiać. I stąd do Szczebrzeszyna chyba 80-90? do Zwierzyńca tez coś podobnie, i od Zwierzyńca Towarowego do samego Bełżca dobra jak na krajowe warunki co najmniej 60-70km, ze wskazaniem na mocne 70km/h z wyjątkowo krótkimi zwolnienia przed przejazdami góra ze 3-4 razy.

Czas przejazdu jest dopasowany do rozkładu. Tak myślę jakby poprawić tam gdzie się da niewielkim kosztem podnieść prędkość do około 100km/h na odcinku Rejowiec - Ruskie Piaski, aczkolwiek czasem mam wrażenie, że(może to złudzenie optyczne) dawał więcej niż 70km/h na tym odcinku. jakby poprawić kilka zakrętów i zwolnień tymczasowych, to można śmiało urwać z całego odcinka Rejowiec - Zawada dodatkowe 5-8minut.
Tak więc PLK-a odwaliła kawał dobrej roboty i niech dalej stara się poprawiać stan żelaznych szlaków w naszym regionie, więc można pogratulować.

Gdy w końcu wsiadłem na powrotny do Lublina, ze 3 pasażerami wyruszył punktualnie z Bełżca, skromnie może zaczął ale zaraz potem poprawiało się na następnych stacjach. (nawet w Maziłach!), trochę ludu wsiadło Suścu, i dalej to już pojedynczy pasażerowie.
Frekwencja nie jest już taka szałowa jak ten poranny z Lublina, myślę, że dopiero pod koniec weekendu majowego będzie większe obłożenie(powroty).

Przed stacją Krasnystaw Fabryczny przed semaforem wjazdowym czekaliśmy na zezwolenie wjazdu jakieś 3-4minuty, ten z Lublina był opóźniony o tyle minut, ale o czasie odjechał, miał tu rezerwę rozkładową. nawet ktoś przesiadał się tu na Lublin:)
Wieczorny kurs z Lublina raczej świecił pustkami(pewnie bywalcy z trasy Lublin - Rejowiec poprawili nieco ten stan rzeczy), może z góra 2-3 osoby, bardzo mało. w każdym razie punktualnie zameldowałem się w Szczebrzeszynie, zmęczony ale zadowolony z ekspedycji roztoczańskiej. Najeździłem się że hoho:)

To chyba na tyle streszczenia:) Pozdrawiam chłopaka który notował frekwencje, ale nie zagadałem.

Pozdrawiam.
Andy
lubelak195 - 01-05-2011, 08:19
Temat postu:
Wczorajszy Regio: 22216 Bełżec 15:45 >> Lublin 18:47 na stacji docelowej wysiadło 12 osób z czego jedna odpięła rower przypięty przy kratach do zejścia w dół( Question ).
Większość wyglądała na majówkowiczów, ale tutejszych (nie mieli ze sobą większych tobołów), a dwóch wyglądało mi na kolejarzy.
Dziś pewnie na rannych pociągach będzie mała frekwencja, z powodu beatyfikacji Jana PawłaII, która jest w trakcie ich przejazdów.
A tak wogóle- czy ktoś sie łapie który to Kanclerz, a który Kasztelan? Smile
Arclight - 01-05-2011, 08:51
Temat postu:
Kanclerz rusza z Bełżca o 8:17, w Lublinie melduje się o 11:16. Z Lublina rusza o 16:36 i do Bełżca przyjeżdża o 19:46.

Kasztelan rusza z Lublina o 9:53, w Bełżcu pojawia się o 12:54. Z Bełżca rusza o 15:45 i do Lublina przyjeżdża o 18:47.
lubelak195 - 01-05-2011, 09:57
Temat postu:
Dzięki Smile
Emillex - 02-05-2011, 22:36
Temat postu:

Autor: ty5117
Opis filmu: 02.05.2011 r. udałem się na stację Krasnystaw Fabryczny w celu obserwacji krzyżowania się KANCLERZA z KASZTELANEM czyli wymijania pociągów osobowych relacji: Lublin - Bełżec - Lublin. Bardzo mi się spodobały klimaty panujące na dworcu, a sam proces przebiegał wyjątkowo sprawnie.
Lil_Peter - 02-05-2011, 23:10
Temat postu:
Te pociągi mają nazwy?! Shocked
Arclight - 03-05-2011, 12:33
Temat postu:
Nie tylko one, na Lubelszczyźnie jeżdżą jeszcze Pogranicze, Polesie i Kresy.

Mam nadzieję, że wakacyjny kurs do Zamościa nazywać się będzie "lokalnie", np. "Hetman" Wink
conen - 03-05-2011, 12:51
Temat postu:
Czy wiadomo coś o przedłużeniu pociągów z Jarosławia do Bełżca? Inaczej znowu zostanie sztuczna dziura na granicy regionów.
lubelak195 - 03-05-2011, 13:35
Temat postu:
Były rozmowy, ale spełzły na niczym.
Możnaby też przecież zrobić inaczej- albo obydwa wydłużyć do Hrebennego( z Lublina i Jarosławia, albo jeszcze lepiej Rzeszowa) i tam skomunikować, albo po prostu połączyć w twór Lublin- Jarosław(Rzeszów) ( najlepiej na odcinku Lublin Zawada przyspieszony).
Ze względu na długi czas przejazdu chętni na przejazd na całej trasie raczej by sie nie znaleźli, ale np.z Lublina do Horyńca, czy z Jarosławia na Roztocze to na pewno.

Lepiej już jakby zlikwidowali pociąg Zamość- Chełm, a z pieniędzy zaoszczędzonych wydłużyli Kasztelana do Hrebennego,( nakłonili Podkarpackie do wydłużenia jednej z par również do Hrebennego) i zrobili łącznik z Hrubieszowa na Hetmana, tylko wtedy trzebaby odpowiednio wcześnie puścić pierwszy pociąg z Lublina do Zamościa, a nie ok. 10 jak było proponowane przez UM wg. portalu Lubelskakolej.net.
maciej30 - 03-05-2011, 17:24
Temat postu:
Pociągi z Lublina do Zamościa nie zostaną uruchomione tylko na okres wakacji ale już do końca rozkładu, czyli do 10 grudnia, bo często się pojawiają w różnych wypowiedziach takie nieporozumienia, że pociągi Lublin - Zamość będą kursować tylko w okresie wakacji.
pospieszny - 03-05-2011, 19:57
Temat postu:
Cytat:
Czy wiadomo coś o przedłużeniu pociągów z Jarosławia do Bełżca?

Tak, obecnie kończą bieg na st. Horyniec Zdrój.
ibonek - 03-05-2011, 20:49
Temat postu:
Arclight napisał/a:
Nie tylko one, na Lubelszczyźnie jeżdżą jeszcze Pogranicze, Polesie i Kresy.

Nie zapominaj o Resovii i Koronie

Sebcio napisał/a:
Czy poinformowano ludzi że tym też dojadą, choć nie do wszystkich stacyjek?

Tak, jak najbardiej.
lubelak195 - 04-05-2011, 07:55
Temat postu:
Wczoraj wybrałem sie na przejażdżke Lublin- Krasnystaw Fabryczny- Lublin.
Wsiadłem w Kanclerza na Głównym(sa134-015) Szału nie było, ale to przecież koniec długiego weekendu to czego sie spodziewać. Było 6 osób.wymiana była w Swidniku miasto (5 osób wsiadło troche wysiadło), Trawnikach, Kaniach i Rejowcu. Oprócz tego na północnym wysiadł jeden kolejarz, a na wschodnim wsiadł taki jeden.W Krasnymstawie Fabrycznym wysiadły już ostatnie osoby nie licząc ok. 5 kolejarzy- ja, mój tata i pani, która wracała z odpustu z Trawnik. Dróżyna konduktorska składała sie z dwóch osób.

Do powrotnego na Fabrycznym oprócz nas wsiadły 3 osoby frekwencja 100% i ze 20 rowerów. Co dziwne drużyna konduktorska w składzie tylko kierpoć, ale dobrze, że sprawnie wystawiał bilety. Prawie wszyscy jechali na główny(my i rodzice z dzieckiem wysiedliśmy na północnym) sporo osób na przesiadke do Warszawy- TLK o 19 do Wawy musi zostać na wakacje!

Wrażenia całkiem przyjemne, brak opóźnień,obsługa miła, tak dużej frekwencji w powrotnym sie nie spodziewałem z powodu braku reklamy. Tylko niestety w Bełżcu graficiarze zrobili swoje z Sa134-015 Evil or Very Mad . Po drodze dużo osób machało, wychodziło na przystanki, by obejrzeć szynobus i dla wszystkich było radosne szynobusowe RP1 Smile
Pozdrawiam.
Emillex - 07-05-2011, 15:40
Temat postu:
A jednak ludzie chcą jeździć pociągami na Roztoczu, proszę m.in. spojżeć ile ludzi oczekuje na niego w Suścu. Potencjał jest.

Brawurka - 07-05-2011, 18:04
Temat postu:
No, rzeczywiście...W Suścu i Zwierzyńcu normalnie tłumy czekały na was...to cieszy a poza tym, miło pooglądać Roztocze z okien pociągu... Smile
filip39 - 07-05-2011, 21:56
Temat postu:
Dużo ludzi w Suścu, jeszcze więcej w Zwierzyńcu, już tęsknię za tymi widokami z Roztocza. Very Happy
pp - 08-05-2011, 15:26
Temat postu:
Zamiast Chełm-Zamość lepiej było zrobić reaktywację Hrubieszów-Zamość i połączyć z kursami do Lublina.
pawelu - 08-05-2011, 22:59
Temat postu:
Może niekoniecznie kosztem połączenia Chełm-Zamość, ale reaktywacja odcinka Hrubieszów-Zamość przydałaby się jak najbardziej. Może zrobić tak jak z Bełżcem, uruchomić najpierw w wydłużony weekend (najbliższy to Boże Ciało 23-26.VI.2011) i jak się sprawdzi to potem przez cały rok, chociażby w weekendy. I wtedy rzeczywiście skomunikować w Lublinie z pociągami dalekobieżnymi w głąb Polski.
Sebcio - 09-05-2011, 10:05
Temat postu:
Zacznijmy stopnniowo. Najpierw niech zreaktywują do Zamościa, później stopniowo będzie się lobbować. Gdyby było wszystko na raz to może nie wyjść. Ważne że tendencja w przewozach jest in plus.
lubelak195 - 09-05-2011, 14:03
Temat postu:
Co prawda to prawda- lepiej stopniowo, a pieniądze zainwestować w lepszą reklame.
A i konieczne są wzmocnienia taborowe, najlepiej zaplanować, że co roku będzie się kupować określoną liczbe szynobusów i EZTów np. 2 szynobusy 2 EZTy na moderne i 1 EZT nowy- na długoterminowej ofercie tabor powinien być tańszy.

Lepiej, żeby teraz były jakieś szynobusy w rezerwie (np.jeden w Lublinie, a drugi w Zamościu), niż żeby w razie awarii nie było czego podstawić w zamian, bo gdyby tak wszystko reaktywować to przyniosłoby to więcej szkody niż pożytku- sądze, ze jeżeli będziemy mieli ok. 20 szynobusów, to będzie można mówić o jakichś innych reaktywacjach (oprócz Parczewa, Zamościa i Roztocza). A to niestety raczej szybko nie nastąpi.

Ale mimo wszystko ten jeden wyjątek możnaby zrobić- pierwszą osobówkę do Lublina i ostatnią z Lublina wydłużyć do Hrubieszowa.
Sebcio - 09-05-2011, 15:47
Temat postu:
Obecnie szynobusów jest już i tak za dużo (tzn. przy obecnej liczbie pociągów) większość stoi całymi dniami i się nudzi. Dodatkowo w razie awarii mamy SU42 i wagonik.
Gdy ruch będzie większy to być może będzie warto kupić jakiś nowy tabor.
Wydaje mi się że lepiej jednorazowo kupić większą ilość niż na umowie wieloletniej.
lubelak195 - 10-05-2011, 08:01
Temat postu:
Ale niestety Lubelskie nie ma tyle pieniędzy żeby dokonać tak wielkiego zakupu na raz.
A tak można by stopniowo dokupywać i stopniowo reaktywować.

Owszem nowy tabor stoi całymi dniami w Lublinie i sie nudzi, ale od wakacji 2 szynobusy będą potrzebne na Zamość, a dwa na Bełżec. Na SWP trzeba te trzy zarezerwować (chóć przydałaby sie lepsza oferta przewozowa na 4 szynobusy). I tym sposobem zostają tylko 2 wolne szynobusy, a reaktywacja osobowych do Parczewa i na lotnisko ma sie odbyć w niedługim czasie. Wiec lepiej już teraz pomyśleć o przyszłych potrzebach taborowych.

Ps. Sebcio, Jak tam poszła matura Smile ?
Sebcio - 10-05-2011, 11:44
Temat postu:
Tabor można kupować również na raty lub jak zmodernizowane EN57 - leasingować. Umowa wieloletnia nie wiem czy wchodziłaby w grę z jednego powodu - obecnie nie produkuje się tak długo taboru jednej serii. Już nawet SA103 się nie produkuje. Związane jest to z gwałtownie idącą do przodu techniką. Serie szynobusów/EZT produkuje się dwa może więcej lat. Więc jeśli kupujemy po troszku przez lata to nie będziemy mieli ujednoliconego taboru. Jest jednak przy tym jedna zaleta - nie trzeba będzie później wymieniać taboru w szybkim tempie co wymusza uruchomienie dużych funduszy. wówczas złomujemy i kupujemy po malutku i portfel właściciela taboru nie jest gwałtownie doswiadczany.

(Co do matury - polski pisemny był wg mnie dziwny, ale myślę że zdałem. I tak ważniejsze są dla mnie ścisłe przedmioty. Jutro zdaję Deutsch. Trzymajcie kciuki.)

yusek - 10-05-2011, 12:17
Temat postu:
Pesa robi na zamówienie jeśli chcesz SA103 to wyprodukują SA103.
lubelak195 - 10-05-2011, 13:57
Temat postu:
Ja wiem takie Sa134 produkują od 2007roku i robią to nadal.
Przecież w 5 lat możnaby kupić te 10 SZT, które są nam niezbędne do reaktywacji- proponowałbym wybrać te najnowocześniejsze(od sa134 do sa138), a lizaing wychodzi drożej niż kupno, to już lepiej kupić Smile .
Założe chyba nowy temat "propozycje rozwoju kolei na Lubelszczyźnie, bo to co teraz piszemy to sie nijak ma do tematu "Powrót pociągów na Roztocze" Język
Alex - 18-05-2011, 21:13
Temat postu:
Pojawił się rozkład pociągów do Zamościa

http://www.przewozyregionalne.pl/img_in//SRJP/Zmienione%20tabele%20SRJP%202010%20-%202011/tabela%20554_z_dn._17.05.2011-zm.93.pdf
Andy_86 - 18-05-2011, 22:12
Temat postu:
Witajcie!

Przeanalizowałem tabelę na podstawie wyżej wymienionego źródła, tak wygląda w skrócie:

Arrow Z Lublina/Chełma: Mr. Green

"Podkomorzy" R-224/R-225
Chełm 6:15? - Zamość 7:46 (kursuje: 27czerwiec - 28wrzesień)

"Kasztelan" R-231/R2231
Lublin 9:53 - Zamość 11:55/Bełżec 12:54 (kursuje: od 25czerwca - codziennie, Zawada - Bełżec, 25czerwiec - 31 sierpień)

"Odrodzenie" R-233
Lublin 12:23 - Zamość 14:22 (kursuje: od 27 czerwca w "D" oprócz 31 października)

"Kanclerz" R-235/R-2233
Lublin 16:36 - Zamość 18:44/Bełżec 19:50 (kursuje: od 24czerwca - codziennie, Zawada - Bełżec 25czerwiec - 31 sierpień)

"Magnat" R-237
Lublin 19:49 - Zamość 21:58 (kursuje: od 22? >a nie23?< czerwiec - codziennie)


Arrow Z Zamościa/Bełżca: Mr. Green

"Magnat" R-230
Zamość 5:52 - Lublin 7:47 (kursuje: 24 czerwiec - codziennie)

"Kanclerz" R-236/2230
Bełżec 8:10/Zamość 9:15 - Lublin 11:17 (kursuje: od 23czerwca - codziennie, Zawada - Bełżec 25czerwiec - 31 sierpień)

"Odrodzenie" R-232
Zamość 13:54 - Lublin 15:50 (kursuje: od 27 czerwca w "D" oprócz 31 października)

"Kasztelan" R-234/R-2232
Bełżec 15:40/Zamość 16:44 - Lublin 18:47 (kursuje: od 25czerwca - codziennie, Zawada - Bełżec 25czerwiec - 31 sierpień)

"Podkomorzy"R-222/R-223
Zamość 19:30 - Chełm 22:55? (kursuje: 27czerwiec - 28wrzesień)


Pozdrawiam Very Happy
Pele - 19-05-2011, 15:27
Temat postu:
Co za kretyni...

23. jest Boże Ciało (czwartek), po nim jest piątek i dla większości normalnych ludzi to 23 albo i popołudnie 22. będzie początkiem długiego weekendu i wypadów na Roztocze... I oczywiście do Suśca nie ma czym dojechać. Bo jeździ dopiero od piątku.

Brak słów.
lubelak195 - 19-05-2011, 16:14
Temat postu:
Dobrze, że chociaż do Zamościa 22IV będzie można sie dostać.
Kilka poprawek
"Magnat" mógłby wyjechać 10 min. wcześniej, by być w Lublinie- pasażerowie wtedy bez problemu zdążyli by na 13-stkę o7.48, by być w centrum przed 8.
Podkomorzego puścić później, tak, by w Rejowcu był skomunikowany z Magnatem
Andy_86, w Chełmie Podkomorzy na 20.55, a nie na 22 Śmiech
Andy_86 - 19-05-2011, 19:55
Temat postu:
Hej Smile

lubelak195, no, no zagapiłem się z tą godziną przyjazdu powinno być o 20:55, faktycznie gapa ze mnie Very Happy

Moim zdaniem mogliby zacząć jeździć przynajmniej od 22 czerwca, mi osobiście szkoda, że nie od 1 czerwca. Pocieszające jest to, że to już pociągi całoroczne, z wyjątkiem "Podkomorzego" i łączników z/do Bełżca które kursują w okresie wakacji. Co ciekawe w Zawadzie wg. rozkładu będzie dzielenie na cześć Zamojską i Roztoczańską(z/do Bełżca). Szkoda tylko jednej rzeczy, że Zamość nie jest skomunikowany w kierunku Roztocza i na odwrót.

Myślę, że na początek powinno wystarczyć i w miarę rozwoju sytuacji można wciąż ulepszać rozkład. A w przyszłości wydłużyć z Zamościa do Hrubieszowa, także z Bełżca do Hrebennego(przynajmniej w okresie wakacji). Tu można dociągnąć również szynobus z Horyńca.

Fajnie byłoby wraz z reaktywacją Hrubieszowa w następnej edycji rozkładu jazdy(2011/2012) wybudować przystanek w centrum Zamościa przy ul. Partyzantów. Gdyby chcieliby się wyrobić to musieliby już teraz zacząć opracować dokumentację by wybrać wykonawcę budowy peronu. Podejrzewam, że nikt na razie o tym nie myśli, aczkolwiek moim zdaniem warto, bo poprawiłoby znacznie frekwencję i dało by świetny punkt do przesiadania się. W Zamościu zawsze najbardziej wkurzało mnie brak integracji różnych środków transportu. W końcu to doskonałe miejsce na główny dworzec przesiadkowy. Ale to już na przyszłość.

Mam nadzieję że frekwencja okaże się sukcesem, przy takiej taryfie (PwDC) nie ma bata, musi się udać. Nawet dla mnie, osoby której nie mam już ulgi szkolnej, ani tym bardziej studenckiej są wreszcie normalne ceny. I teraz mając wybór środków lokomocji, chętniej będę wybierał pociąg.

Pozdrawiam. Mr. Green
seaxgast - 21-05-2011, 13:34
Temat postu:
Mi ciągle przeszkadza brak połączenia Zamość - Jarosław. Wiele osób z zamojszczyzny dojeżdza na tę stację, aby wsiąść w pociąg do Krakowa czy Wrocławia. Pojawienie się więc pociągu na tej relacji, oczywiście skomunikowanego ze składami jadącymi z Przemyśla na Zachód, byłoby bardzo, bardzo wygodne.
maciej30 - 21-05-2011, 20:46
Temat postu:
seaxgast połączenie o którym piszesz jest zbędne ponieważ kursuje bezpośredni TLK z Zamościa do Krakowa i dalej przez Katowice do Wrocławia i Zielonej Góry.
soprano - 21-05-2011, 21:55
Temat postu:
Popieram propozycję seaxgast-a. Między Przemyślem/Rzeszowem a zachodnią Polską kursuje wiele pociągów, na które zamościanie mogliby się przesiadać. Zwłaszcza przydałby się łącznik do nocnych pociągów, jak dawny Przemyślanin, czy nocny bezimienny Przemyśl - Wrocław, kursujący swego czasu do Jeleniej Góry.
Reakatywacja Hetmana to dla Zamościan trochę za mało.
Pozdrawiam.
Łukasz
seaxgast - 21-05-2011, 23:04
Temat postu:
@Maciej30: wiem że to połączenie istnieje. Ale nie jest w ogóle przemyślane. Czas podróży jest okropnie długi i zniechęca potencjalnych podróżnych do skorzystania z tego połączenia. Moim zdaniem pociąg Zamość- Wrocław przez Stalową Wolę jest chybiony. Naprawdę, PKP IC więcej zyskałoby na połączeniu proponowanym przeze mnie (to tylko moja opinia - pasażera, który jeździ dziennymi i nocnymi pociągami w kierunku Wrocławia, dyskusja mile widziana).
lubelak195 - 22-05-2011, 09:09
Temat postu:
Ale niestety na trasie Zamość- Jarosław tory nie są w najlepszym stanie- w RJ 08/09 były dwa pociągi Zamość- Wrocław- jeden przez Mielec, drugi przez Bełżec. Ten przez Bełżec jechał godzine dłużej. Jedynym wyjściem jest wprowadzenie przez PLK na tej linii zwiększonej dozwolonej prędkości dla szynobusów, a i jeszcze trzebaby dogadać sie z Podkarpaciem.

Dobre by było puszczenie szynobusów Zamość- SWR skomunikowanych z IR Wielkopolanin i San.
soprano - 23-05-2011, 21:49
Temat postu: Szynobusy na Roztoczu - korekta czerwcowa 2011
Rozkład zamojskich szynobusów kursujących od wakacji:
rozkład jazdy dla Zamościa i Zawady - czerwiec 2011
Pozdrawiam serdecznie.
Łukasz
lubelak195 - 24-05-2011, 06:46
Temat postu:
Mam dobrą informacje- TLK Lublin- Warszawa odj. o 19.00 mało, że zostaje, to będzie przedłużony do Kołobrzegu.
Przemyślałem sprawe i doszedłem do wniosku, że co do Bełżca to przydały by sie następujące rzeczy:
osobowy Bełżec-Zwierzyniec- dwie pary skomunikowane z Hetmanem w sezonie,a poza sezonem łącznik do Magnata wyjazd z Bełżca ok.5.00 lub Bełżec- Zamość skomunikowany z Magnatem.
sezonowy osobowy Lublin- Bełżec dla mieszkańców Lublina- wyjazd z Lublina 6-7, powrót 21-22 umożliwiłby on jednodniowe wypady na Roztocze
Sebcio - 24-05-2011, 08:30
Temat postu:
lubelak195, a w takim razie co z sezonowym TLK 28500/55500 o 17:40 rel. Lublin - Hel/Kołobrzeg. Czy w związku z tym co piszesz nie będzie uruchomiony czy może będą 2 nocne do Kołobrzegu i zero do Świnoujścia?
lubelak195 - 24-05-2011, 11:47
Temat postu:
ten 17.40 nie będzie jeździł wogóle.
pp - 24-05-2011, 15:05
Temat postu:
lubelak195 napisał/a:
Dobrze, że chociaż do Zamościa 22IV będzie można sie dostać.
Kilka poprawek
"Magnat" mógłby wyjechać 10 min. wcześniej, by być w Lublinie- pasażerowie wtedy bez problemu zdążyli by na 13-stkę o7.48, by być w centrum przed 8.
Podkomorzego puścić później, tak, by w Rejowcu był skomunikowany z Magnatem

Oczywiście że Magnat jest za późno. Co najmniej 10-15 minut. Tym bardziej że po ośmiu godzinach (16.36) jest powrót do Zamościa. Czyli np. po pracy, choć wątpię że ktoś będzie pociągiem codziennie dojeżdżał z Zamościa do pracy w Lublinie, ale jednak warto spróbować bo nic się nie traci, a można sporo zyskać nieco wcześniejszą porą przyjazdu.
Martwi mnie też wyłącznie wakacyjne kursowanie pociągów do Bełżca. A później to co? Jesienią też tam ludzie jeżdżą.
Co do relacji do Jarosławia, to jednak linia wymaga remontu. 45km/h TLKą to nie jest żadna prędkość:
http://www.gbn.pl/~pepek/srjp/123.pdf
http://www.gbn.pl/~pepek/srjp/554.pdf

Z Zamościa do Jarosławia jest 179km, a ostatnie pośpiechy przejeżdżały ten odcinek w 4 godziny. To stanowczo za długo. Taki czas to jest dobry, ale dla Regio.
lubelak195 - 24-05-2011, 16:24
Temat postu:
Busy z Zamościa jadą zaledwie pół godziny dłużej to może ktoś sie skusi.
Przecież po drodze jest szereg mniejszych miejscowości do których busy nie dojeżdżają, poza tym kilkunastotysięczny Krasnystaw-myśle, że co najmniej kilkunastu chętnych by sie znalazło- a to już coś.
Nie wiecie, czy PWDC ma obejmować również krótsze relacje (np. Lublin- Krasnystaw Miasto), bo w tabelach takowych nie ma- do Zamościa będzie za 11,50, a do Krasnegostawu za 13 z groszami Śmiech
pendolino - 24-05-2011, 16:55
Temat postu:
A kto ci zabroni kupić do Zamościa, i wysiąść w Krasnymstawie? Śmiech
Sebcio - 24-05-2011, 17:26
Temat postu:
Ale jak w Krasnymstawie kupić bilet z Zamościa zwłaszcza gdy trzeba to zrobić u kierpocia...
Trochę głupio.
filip39 - 24-05-2011, 19:11
Temat postu:
lubelak195 napisał/a:

Przemyślałem sprawe i doszedłem do wniosku, że co do Bełżca to przydały by sie następujące rzeczy:
osobowy Bełżec-Zwierzyniec- dwie pary skomunikowane z Hetmanem w sezonie,a poza sezonem łącznik do Magnata wyjazd z Bełżca ok.5.00 lub Bełżec- Zamość skomunikowany z Magnatem.


On mógłby być łącznikiem do Magnata cały czas, chyba że parę minut po przyjeździe wracałby do Bełżca, bo ze Zwierzyńca musiałby odjechać przed przyjazdem Hetmana i zwolnić tor, z tego co pamiętam, to w Zwierzyńcu nie ma żadnej mijanki.
pp - 24-05-2011, 20:36
Temat postu:
Ale jest jeszcze Zwierzyniec Towarowy.
ibonek - 24-05-2011, 23:31
Temat postu:
Sebcio napisał/a:
Ale jak w Krasnymstawie kupić bilet z Zamościa zwłaszcza gdy trzeba to zrobić u kierpocia...
Trochę głupio.

No to kupujesz powrotny. Jest taka opcja. Tyle, że teraz ktoś na Wileńskiej wymyślił, że bilet jest ważny 6 godzin od momentu wydania.
Swego czasu jechałem do Zemborzyc także na powrotnym do Lublina. Wilk był syty i owca cała.
BTW: Z Szastarki czy Rzeczycy też nie ma 506 (PwDC), więc ludzie kupują do Kraśnika i z Kraśnika do Lublina i w drugą stronę to samo. Suma sumarum i tak wychodzi taniej niż jeden bilet i rośnie w statystykach, a ja muszę cierpliwie czekać od Pułankowic nieraz i do Wilkołaza Wsi. 2 przystanki.
filip39 - 25-05-2011, 18:25
Temat postu:
pp napisał/a:
Ale jest jeszcze Zwierzyniec Towarowy.


No tak, tam trochę tych torowisk jest, nawet myślałem o nim przez chwilę i jakoś nie napisałem Smile , ale tam by można szynobus odstawić na chwilę nawet dłuższą.
THX 1138 - 26-05-2011, 13:35
Temat postu:
Z przesiadką w Rejowcu do Zamościa (od 27.06 do 28.09) dla "rannych ptaszków":
Lublin 5.26 – Rejowiec 6.20
Rejowiec 6.32 – Zamość 7.46

Z przesiadką w Rejowcu do Lublina (od 27.06 do 28.09):
Zamość 19.30 - Rejowiec 20.37
Rejowiec 20.44 – Lublin 21.40
Andy_86 - 27-05-2011, 17:12
Temat postu:
soprano,

Witaj!

Zauważyłem błąd na tabeli rozkładów pociągów stacji Zawada.
Brakuje części pociągu (Kanclerz) z Lublina o 16:36 do Bełżca 19:50.
W Zawadzie dzielenie składu na Zamość/Bełżec o 18:28. Brak tego
wprowadza błąd potencjalnych pasażerów, warto je skorygować Smile
Dodatkowo w niektórych pociągach są nieprawidłowe terminy jest "IV" > kwiecień, zamiast "VI" > czerwiec.

Pozdrawiam Mr. Green

PS. nie bardzo wiem jak kontaktować się z użytkownikami prywatnie, tak więc sorry za zaśmiecanie tematu prywatnym wątkiem.

Wracając do tematu:
Co do Połączeń w Dobrej Cenie, dodałbym nowe odcinki, w nawiasach moje propozycje cenowe:
Lublin - Chełm (10zł)
Lublin - Rejowiec (9,50zł)
Lublin - Krasnystaw Miasto/Krasnystaw Fabryczny (10,50zł)
Lublin - Zawada/Zamość (11zł/11,50zł)
Lublin - Zwierzyniec (13zł)
Lublin - Susiec (17zł)

Głównym kryterium było wyśrodkowanie ceny związanej z odległością obowiązującej na danym odcinku.

Szkoda, że PwDC nie obowiązuje tez na krótsze odcinki. W każdym razie przy mojej propozycji PR nie stracą, natomiast mogą zyskać pasażerów, które można przejąć z innych środków komunikacji. W końcu i dla nich też powinna być alternatywa. Dzięki takiej ilości przystanków możliwe będzie kupno biletu na krotki odcinek + PwDC wyjdzie taniej niż jeden bilet w podstawowej taryfie.

Pozdrawiam ponownie Smile

Andy_86
lubelak195 - 28-05-2011, 09:25
Temat postu:
Do Krasnegostawu musiałoby być taniej, bo bilety za busa kosztują ok. 8zł.
A prywatnie to klikasz na zakładke PW przy poście tej osoby i ślesz wiadomość.
soprano - 28-05-2011, 22:25
Temat postu:
Andy_86, tabelki już poprawione.
Dzięki za znalezienie błędów.
Pozdrawiam.
Łukasz
Andy_86 - 29-05-2011, 16:35
Temat postu:
lubelak195

Niezły kamuflaż Twisted Evil ,dopiero teraz zauważyłem te przyciski które są pod każdym postem użytkowników. Wszytko przez te wszędobylskie reklamy w internecie sprawiają, że człowiek uodparnia się na takie detale, heh Wink Dzięki za pomoc! Very Happy

soprano

Nie mam sprawy, ciesze się, że mogłem pomóc Smile

Pozdrawiam.
ibonek - 12-07-2011, 09:01
Temat postu:
Po mojej niedzielnej wyprawie doszedłem do wniosku, że skoro marszałek chce wysyłać pociągi na Roztocze - a powinien, bo zainteresowanie jest bardzo duże, kilka osób nie zmieściło się do Kasztelana i zostało na peronie w Zawadzie czekając na następny - powinien zaopatrzyć przewoźnika naszego w trójczłony. Zdecydowanie lepsza opcja niż łączenie SA134. No i myślę, że relacje Hrubieszów - SWR - Hrubieszów mogły by być niezłym rozwiązaniem. Nie mówię, że dobrym ale coś może z tego wyjść. Na pewno w sezonie i okolicach weekendów. Tylko, że nie będzie wtedy już w ogóle rezerwy taborowej, no chyba, że coś zostanie jeszcze dokupione.
Sebcio - 12-07-2011, 09:58
Temat postu:
ibonek, a ja nie wiem czy SA134 nie mogą przypadkiem ciągnąć wagonika. Wówczas tanim kosztem mamy trójczłon. PR musiałoby tylko zrobić rewizje paru swoim wagonom z Lublina.
A co do połączeń Hrubieszów - StWR to dobry pomysł. Potrzebna byłaby tylko zgoda marszałka podkarpacia.
Beatrycze - 21-07-2011, 12:57
Temat postu:
O pociągach do Zamościa i Bełżca

Wraz z nadejściem wakacji rozpoczęło się stałe kursowanie pociągów REGIO do Zamościa i Bełżca. Mimo dość krótkiego okresu kursowania składy cieszą się niezłą, z tygodnia na tydzień rosnącą frekwencją – dowiedział się „Rynek Kolejowy” w Lubelskim Zakładzie Przewozów Regionalnych.

Oferta

22 czerwca rozpoczęło się stałe kursowanie pociągów do Zamościa i Bełżca. Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego, organizator przewozów, założył kursowanie 5 par pociągów – 4 pary na trasie Lublin-Zamość, 2 pary Lublin-Bełżec oraz parę Chełm-Zamość. W takiej konfiguracji rozkład jazdy utrzyma się do końca wakacji – z dniem 1 września pociągi Kasztelan i Kanclerz nie dojadą do już Bełżca, Suśca i Zwierzyńca. 4 tygodnie dłużej pojedzie skład Chełm – Zamość – Chełm. Zatem od 29 września do końca obowiązywania tej edycji rozkładu jazdy pozostają wyłącznie pociągi na trasie Lublin- Zamość- Lublin, których w ciągu doby będzie od 6 do 8.

Warto nadmienić, że pociąg Podkomorzy rel. Chełm – Zamość – Chełm został dogodnie skomunikowany na stacji Rejowiec ze składami z/do Lublina, tym samym pasażerowie chcący udać się z Lublina do Zamościa (i z powrotem) zyskali dodatkowe dogodne połączenie. Z części pociągów z/do Zamościa i Bełżca można dogodnie przesiąść się w Lublinie na składy TLK, w szczególności typowym „łącznikiem” jest pociąg Kasztelan. Natomiast gorzej wygląda skomunikowanie pociągów z/do Zamościa i Bełżca w kierunku Chełma, zwłaszcza w dni wolne od pracy.

Marketing

Wraz z powrotem składów pasażerskich na Zamojszczyznę podjęto działania promocyjne. W ramach oferty „Połączenie w dobrej cenie” wprowadzono specjalną taryfę na przejazdy w relacjach Lublin-Zamość i Lublin-Bełżec. Jako ciekawostkę można podać, że dzięki tej pierwszej zyskali nawet mieszkańcy Rejowca położonego w połowie trasy Lublin-Zamość i pasażerowie wsiadający/wysiadający na innych przystankach między Żulinem a Zawadą. Ponadto przed reaktywacją połączenia wydrukowano folder z rozkładem jazdy, który w tysiącach sztuk dostarczono do miejscowości położonych przy linii kolejowej nr 69. Za punkty dystrybucyjne służyły sklepy, urzędy, a nawet... kościoły.

W LZPR „mówi się”, że już same pojazdy są swoistą promocją połączenia. Zwłaszcza mieszkańcy Bełżca przychodzili tłumnie obejrzeć pojazdy jakby „z innej epoki”.

Frekwencja

Wraz z uruchomieniem omawianych pociągów pracownicy LZPR stale monitorują liczbę pasażerów. Wyniki badań potoków podróżnych są optymistyczne. - Frekwencja na trasie Lublin/Chełm-Zamość/Bełżec systematycznie rośnie i jest uzależniona od dnia tygodnia oraz pogody – mówi „Rynkowi Kolejowemu” Zofia Dziewulska, Naczelnik Działu Sprzedaży LZPR. Jak informuje Zofia Dziewulska największym uznaniem pasażerów cieszy się pociąg nr 235/2233 Kanclerz relacji Lublin-Zamość/Bełżec odjeżdżający ze stacji Lublin o godzinie 16.36. Średnie zapełnienie w tym pociągu wynosi ponad 89% (zajętych miejsc siedzących) a maksymalne 147%.

Drugi w kolejności, to skład nr 231/2231 Kasztelan jadący tą samą trasą, odjeżdżający ze stolicy regionu o godzinie 9.53. Średnie zapełnienie w tym pociągu wynosi ponad 61% a maksymalne 142%. Na drugim biegunie frekwencji znajduje się pociąg Podkomorzy w obu kierunkach. Średnie zapełnienie w tym pociągu to tylko niespełna 9%. W pozostałych pociągach średnie zapełnienie zamyka się w przedziale 30-60%.

Wyniki badań Naczelnik Działu Sprzedaży LZPR komentuje następująco: - Z naszej analizy wynika, że większym zainteresowaniem cieszy się połączenie Lublina z Roztoczem. Być może wynika to z tego, że mamy w tej chwili wakacje i większa liczba naszych klientów ma ochotę odpocząć na łonie natury. Przemawia za tym także zwiększona liczba podróżnych w czasie słonecznych i ciepłych weekendów – mówi Zofia Dziewulska.

Dla pełnego obrazu sytuacji należy dodać, że wszystkie pociągi na Ziemię Zamojską obsługują najobszerniejsze z lubelskich szynobusów, czyli pojazdy serii SA134, a pociągi Kanclerz i Kasztelan są zestawione z dwóch sprzężonych ze sobą spalinowych zespołów trakcyjnych. Dzieli się je na stacji Zawada. Z tego miejsca jeden skład udaje się do Zamościa, a drugi do Bełżca. Ponadto cześć pasażerów wysiada na przystankach położonych na odcinku Lublin-Rejowiec linii nr 7. Tutaj szynobusy stanowią uzupełnienie oferty składów kursujących między Chełmem a Lublinem. A z uwagi na brak postojów na części przystanków szynobusem najszybciej można dotrzeć do nie tylko to Trawnik czy Kaniego, ale nawet i do Chełma przy wyborze połączenia Magnatem i Podkomorzy. Doliczając czas na przesiadkę do „niedźwiedziego grodu” z Lublina można dotrzeć o 5 minut szybciej niż EZT-em.

Istniały obawy, że zastosowane pojazdy mogą być niewystarczające, zwłaszcza w sytuacji, kiedy z jednego składu zechce skorzystać większa liczba rowerzystów. Jednak dotychczas do przewoźnika nie wpłynęła żadna skarga dotycząca (mówiąc ogólnie) komfortu podróży. Zatem stosowany tabor jest wystarczający do obsługi trasy „roztoczańskiej”.

źródło: Rafał Jasiński, Rynek Kolejowy
pawelu - 21-07-2011, 13:26
Temat postu:
To bardzo dobrze, że rośnie liczba osób zainteresowanych korzystaniem z pociągów w czasie wyprawy na całe Roztocze i Zamojszczyznę. To co wielokrotnie było już powtarzane na forach kolejowych: rozsądnie ułożony rozkład jazdy zapewniający skomunikowanie na dużych stacjach z pociągami dalekobieżnymi + rozsądna cena, jakieś promocje, taryfy specjalne etc. zawsze będą podstawą sukcesu danej relacji. I na to nie ma mocnych. Przecież logiczne, że każdy jak będzie miał taką możliwość wybierze dobrej jakości szynobus, klimatyzowany a nie ciasny bus jeszcze biorąc pod uwagę nasze polskie drogi.Tak trzymaćSmile, a marszałkowi Województwa Lubelskiego tylko pogratulować, że wreszcie podjął walkę z busiarskim lobby, które tamte tereny opanowało już do nieprzyzwoitych granic.
Pociągi do Hrubieszowa przydałyby się jak najbardziej, i to nie tylko do Stalowej Woli ale przede wszystkim do/z Lublina.

[ Dodano: 12-08-2011, 14:16 ]
Jak wynika z rozkładu zarówno na sitkolu jak i stronie przewozów regionalnych popołudniowym "Kasztalenam" nie dojedziemy już bezpośrednio z Bełżca do Lublina. Czy ktoś się orientuję czy to pomyłka w rozkładzie, czy rzeczywiście Regio 2232 z Bełżca odjeżdżający o 15:44 dojeżdża tylko do Zawady i tam trzeba się przesiąść na Regio 234 Zamość-Lublin? Czyżby jakaś awaria szynobusu, czy już zmiana stała do końca sierpnia?
sympatyk - 18-03-2013, 19:55
Temat postu:
Jest nadzieja dla zamojskiej kolei?

Na początku marca w Zamościu odbyła się konferencja, na której przedstawiono wstępną koncepcję połączenia z Warszawy do Lwowa m.in. przez Lublin i przejście graniczne Hrebenne-Rawa Ruska. „Radio Lublin” opublikowało wypowiedź, że jest szansa na zachowanie ruchu kolejowego na trasach: Zamość-Hrubieszów i Zwierzyniec-Hrebenne.
Na konferencji zorganizowanej przez europosła Arkadiusza Bratkowskiego szeroko informowały lokalne media. W Zamościu spotkali się m.in. samorządowcy i kolejarze z obu stron polsko-ukraińskiej granicy, którzy debatowali na temat możliwości uruchomienia połączenia Warszawa-Lwów m.in. przez Zamojszczyznę. Wskazano, że w przyszłym budżecie unijnym przewidziano sporo środków na inwestycję kolejowe. Modernizacja infrastruktury kolejowej po obu stronach granicy jest niezbędna, aby połączenie miało akceptowalny czas przejazdu. Szacunkowo realizacja zadania, włączając w to zakup taboru do obsługi połączenia, wyniosłaby nawet 200 mln euro. Gdyby udało się pozyskać niezbędne środki to inwestycja trwałaby kilka lat – podała „Kronika Tygodnia”.
„Radio Lublin” zainteresowało się „wyłączeniem z eksploatacji” odcinków linii kolejowych na terenie Zamojszczyzny. Jak dowiedziała się regionalna rozgłośnia, jest szansa na utrzymanie tych tras. W tym celu Zakład Linii Kolejowych w Lublinie przeprowadzi zmiany organizacyjne, które pozwolą na „zejście z kosztów”. Kolejarze oczekują również deklaracji ze strony przedsiębiorców korzystających z usług przewoźników kolejowych, co do ilości nadawanych ładunków w przyszłości. Jeśli dochody z zagrożonych odcinków będą bilansować się z kosztami ich utrzymania to jest szansa na utrzymanie ruchu kolejowego.

http://www.rynek-kolejowy.pl/41878/_Jest_nadzieja_dla_zamojskiej_kolei_.htm
kleksograf - 26-11-2013, 09:02
Temat postu:
Cześć. Orientujecie się może jak będzie wyglądała sytuacja rozkładowa połączeń na trasie Przeworsk - Zamość p. Hrebenne po 15.12.2013 r.?
PS: Jaki tabor tam dzisiaj kursuje? Szynobusy czy SM+wagon(y)? Pytam w celach turystycznych. Bardzo dawno nie jechałem, a uwielbiam tą trasę.
THX 1138 - 26-11-2013, 11:49
Temat postu:
Trzeba poczekać!
Na tej trasie kursuje od 1-4 V 2014 i od 28 VI-31 VIII 2014.
Będą trzy połączenia: 2 do Jarosławia i jedno do Rzeszowa.
Oczywiście - szynobusy.
Dresio - 29-01-2014, 23:09
Temat postu:
http://www.rynek-kolejowy.pl/50605/w_marcu_wielkie_ciecia_polaczen_pkp_intercity.html
TLK "Hetman" Rzeszów-Poznań Główny..

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group